Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Συνέντευξη του ΓΓ της ΚΟ της ΝΔ Μάξιμου Χαρακόπουλου στο ΕΡΤnews radio και την εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές» με τον Βασίλη Αδαμόπουλο και την Μαρία Γεωργίου

ert news radio logo

ΜΑΧΙΜΟΣ

Αθήνα, 23 Οκτωβρίου 2025

 

Συνέντευξη του ΓΓ της ΚΟ της ΝΔ Μάξιμου Χαρακόπουλου

στο ΕΡΤnews radio

και την εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές»

με τον Βασίλη Αδαμόπουλο και την Μαρία Γεωργίου

Οκτώ και σαράντα επτά πρώτα λεπτά η ώρα. Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να πάμε να συναντήσουμε τον πρώτο καλεσμένο μας. Έχουμε τη χαρά σήμερα να φιλοξενούμε τον κύριο Μάξιμο Χαρακόπουλο. Γραμματέας Κοινοβουλευτικής Ομάδας Νέας Δημοκρατίας. Κύριε Χαρακόπουλε, καλή σας ημέρα καλημέρα.

Καλημέρα κύριε Χαρακόπουλε

Καλημέρα, κυρία Γεωργίου! Καλημέρα κύριε Αδαμόπουλε, καλημέρα και στους ακροατές μας.

Λοιπόν, όπως αντιλαμβάνεστε, είναι αναπόφευκτο να ξεκινήσουμε τη συζήτησή μας από το θέμα το οποίο κυριαρχεί και στα πρωτοσέλιδα σήμερα των εφημερίδων και σχετίζεται με την κυβέρνηση και τη Νέα Δημοκρατία και έχει να κάνει με αυτές τις ευαίσθητες, να το πω έτσι, ισορροπίες που φαίνεται ότι υπάρχουν στο εσωτερικό της κυβέρνησης μετά την τροπολογία για το μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη. Και το ερώτημα το οποίο ανακύπτει εύλογα είναι εάν οι αποστάσεις Δένδια δημιουργούν πρόβλημα στο εσωτερικό της κυβέρνησης και στις επόμενες κινήσεις της.

Κύριε Αδαμόπουλε, νομίζω ότι η σηκώθηκε πολύ κουρνιαχτός για την τροπολογία αυτή και επιχειρεί να επισκιάσει τα πραγματικά γεγονότα. Νομίζω ότι μιλούμε για μία ρύθμιση η οποία είναι αυτονόητη σε όλο τον κόσμο. Ο Άγνωστος Στρατιώτης παντού είναι ένας τόπος ιερός, που αντιμετωπίζεται και πρέπει να αντιμετωπίζεται από όλους με σεβασμό. Έχουμε, δηλαδή, το δικαίωμα τιμής στη μνήμη από τη μια μεριά και το δικαίωμα διαδήλωσης, συνάθροισης, συγκεντρώσεων, από την άλλη. Κανείς δεν απαγορεύει το δεύτερο και δεν πρέπει το δεύτερο να έρχεται σε αντιδιαστολή με το πρώτο. Λοιπόν, για να μην θεωρηθεί ότι υπεκφεύγω, δεν νομίζω πως υπάρχει κανένα ζήτημα. Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας υπέγραψε την σχετική τροπολογία μαζί με άλλους έξι συναρμόδιους υπουργούς και χθες ήρθε και με φυσική παρουσία, ψήφισε και στην ονομαστική.

Ναι τώρα κακά τα ψέματα αλλά και η δήλωσή του θεωρήθηκε αμφίσημη, αλλά και το γεγονός ότι ήταν απών κατά τη διάρκεια της συζήτησης της τροπολογίας, δημιούργησε και αυτή τις δικές της εντυπώσεις.

Παρότι επίμονα η αντιπολίτευση το ζητούσε και να θυμίσω και τι είπε ο κύριος Γεωργιάδης ότι αν εγώ έφερνα τροπολογία δεν υπήρχε περίπτωση να μην επιχειρηματολογήσω μόνο αν ήμουν σε ΜΕΘ και σε κώμα.

Εγώ να δεχθώ ότι μπορεί κάποιοι να διάβασαν ως αμφίσημη τη δήλωσή του υπουργού Εθνικής Άμυνας, αλλά στο τέλος της ημέρας σημασία έχει κανείς τι υπογράφει και τι ψηφίζει. Νομίζω αυτό έχει σημασία και η ρύθμιση αυτή κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ίσως έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλά χρόνια. Οριοθετείται ένας χώρος που πρέπει να είναι χώρος απόδοσης τιμής σε όσους έπεσαν υπέρ πατρίδος στους αγώνες του Έθνους. Νομίζω είναι μια ορθή ρύθμιση. Έπρεπε να γίνει πράξη και καλώς έγινε πράξη.

Ξέρετε τι αθροίζουν όμως κάποιοι; Τη στάση του κυρίου Δένδια στο θέμα της απεργίας πείνας του Πάνου Ρούτση στη συνέχεια της στάσης του για την τροπολογία και μιλούν πια για ένα δεδομένο χάσμα στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας.

Αυτοί που μιλούν για δεδομένα χάσματα θα διαψευστούν για άλλη μια φορά όταν φτάσει η ώρα της κάλπης, κυρία Γεωργίου. Όσον αφορά την ανθρώπινη διάσταση, όλοι όσοι τοποθετήθηκαν δημόσια από την κυβέρνηση ή από τη ΝΔ, διαχώρισαν τον ανθρώπινο πόνο και το αίτημα που θέτει ένας χαροκαμένος πατέρας, τα ζητήματα και τα ερωτήματα που ζητά να απαντηθούν, από τη νομική διάσταση. Και ξεκαθαρίσαμε ευθέως ότι, η κυβέρνηση δεν μπορεί να υπαγορεύσει στη δικαιοσύνη, σε μια χώρα που έχει κράτος δικαίου, σε μια δημοκρατία, όπου είναι βασικός πυλώνας η διάκριση των εξουσιών. Αυτά, λοιπόν, και ο κ. Δένδιας και άλλα στελέχη που τοποθετηθήκαμε δημόσια τα επισημάναμε. Νομίζω ότι καλώς η δικαιοσύνη προχώρησε. Όλοι θα θέλαμε με ταχύτερους ρυθμούς να είχαν ληφθεί αυτές οι αποφάσεις. Μακάρι, αλλά δεν μπορεί εμείς να υπαγορεύσουμε τις αποφάσεις στη δικαιοσύνη, ούτε μπορούμε να γνωρίζουμε όλα τα δεδομένα αυτής της υπόθεσης. Το θετικό είναι ότι του χρόνου στις 23 Μαρτίου, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, ξεκινά η πολύκροτη αυτή δίκη και ενώπιον του ελληνικού λαού -είναι μια δημόσια δίκη- θα τεθούν όλα τα δεδομένα. Διότι μέχρι τώρα βλέπουμε να ανασύρονται κάποια σημεία της δικογραφίας για να δημιουργούνται εντυπώσεις γιατί είναι εμφανής η προσπάθεια εργαλειοποίησης του ανθρώπινου πόνου αυτής της ανείπωτης τραγωδίας από κάποιες πολιτικές δυνάμεις.

Πάντως κύριε Χαρακόπουλε και επειδή ακριβώς απευθυνόμαστε σε σας, ένα άτομο το οποίο είναι κατά γενική ομολογία αποδεκτό σε όλες τις «φυλές» εντός εισαγωγικών της Νέας Δημοκρατίας, σας θέτουμε ευθέως το ερώτημα. Δεν είναι μόνο οι ισορροπίες με τον κύριο Δένδια και εν πάση περιπτώσει η δήλωση, η στάση του που έχει προκαλέσει ερωτήματα, είναι και το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα δεν έχει σταματήσει η κριτική από την πλευρά τόσο του κυρίου Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος φαίνεται ότι έχει χαράξει τη δική του πορεία. Πάει για νέο κόμμα -έτσι είναι οι πληροφορίες- όσο και από την πλευρά του πρώην πρωθυπουργού του κυρίου Κώστα Καραμανλή, ο οποίος στην τελευταία του εμφάνιση ήταν ιδιαίτερα αιχμηρός, κάτι που συζητήθηκε και σχολιάστηκε αφού έθεσε και θέμα, ας πούμε λειτουργίας των θεσμών, της θεσμικής λειτουργίας της δημοκρατίας μας. Όλα αυτά δεν δημιουργούν πρόβλημα και προβληματισμό στην κυβέρνηση και στη Νέα Δημοκρατία;

Κύριε Αδαμόπουλε, η ΝΔ έχει εύρος παράταξης. Για να έχει ένα κόμμα εύρος παράταξης, πρέπει να έχει τη δύναμη να φιλοξενεί και διαφορετικές πολλές φορές απόψεις και να προχωρά σε συνθέσεις. Δεν μπορεί όλοι να συμφωνούμε σε όλα. Συμφωνούμε στις βασικές κατευθυντήριες γραμμές, στις βασικές αξίες και αρχές που έθεσε ο ιδρυτής της παράταξής μας και βεβαίως στο πρόγραμμα το κυβερνητικό με το οποίο εκλεγόμαστε και είναι σαφής η εντολή των πολιτών να το υλοποιήσουμε. Ο πρώην πρωθυπουργός, ο Κώστας Καραμανλής, που για πολλά χρόνια υπήρξε ηγέτης της παράταξης και κυβέρνησε και τον τόπο, αφήνοντας ένα σαφέστατο στίγμα διακυβέρνησης, έθεσε ζητήματα που αφορούν ευρύτερα, παγκόσμια και ευρωπαϊκά προβλήματα και νομίζω ότι είναι ζητήματα που όλους μάς προβληματίζουν και είναι προς την σωστή κατεύθυνση οι επισημάνσεις του. Ο έτερος πρώην πρωθυπουργός, ο Αντώνης Σαμαράς, που βρίσκεται εκτός ΝΔ, έχω κατ’ επανάληψη επισημάνει ότι θεωρώ ότι ο φυσικός του χώρος είναι η ΝΔ και ελπίζω να υπάρξουν οι προϋποθέσεις για να επανέλθει στο “σπίτι του”, στην παράταξη με την οποία έγινε πρωθυπουργός και κράτησε όρθια την Ελλάδα σε πολύ δύσκολες στιγμές για την πατρίδα, στη συγκυβέρνηση με το τότε πιο υπεύθυνο ΠΑΣΟΚ του Ευάγγελου Βενιζέλου. Εγώ θέλω να βλέπω πάντοτε τη μεγάλη εικόνα. Μπροστά μας έχουμε μια δύσκολη περίοδο, σε έναν κόσμο που βρίσκεται σε μια διεθνή αταξία, σε μια Ευρώπη η οποία φαντάζει πιο αδύναμη από ποτέ. Το εγχείρημα της ΕΕ που κράτησε την ειρήνη για πολλές δεκαετίες μετά το Β´ Παγκόσμιο Πόλεμο στην Ευρώπη βλέπετε ότι αμφισβητείται. Είχαμε την έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ. Οι δυο μεγάλες χώρες, η Γαλλία και η Γερμανία, ο γαλλογερμανικός άξονας που ουσιαστικά ήταν αυτός που είχε έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στην Ευρώπη, δοκιμάζονται. Στη Γαλλία, δεν προλαβαίνει να ορκιστεί η νέα κυβέρνηση και αλλάζει…

Άρα ουσιαστικά βάζει το θέμα της σταθερότητας.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το βάζει.

Σας λέω ότι πρέπει να διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού τη σταθερότητα στη χώρα ιδιαίτερα σε αυτούς τους κρίσιμους καιρούς.

Πάντως, πολλοί λένε στους υψηλούς τόνους που επικρατούν στην πολιτική ζωή τις τελευταίες ημέρες συνετέλεσε και ο χρονισμός, το timing, ο χρόνος που φέρατε αυτή την τροπολογία στη Βουλή, αμέσως μετά την απεργία πείνας του Πάνου Ρούτσι και διαβάζουμε δημοσιεύματα ότι στις παρελάσεις της Τρίτης, της 28ης Οκτωβρίου ετοιμάζονται διαμαρτυρίες, εκδηλώσεις διαμαρτυρίας.

 Πώς το αντιμετωπίζετε αυτό;

Θα σας έλεγα ότι η ρύθμιση αυτή άργησε. Κάλλιο αργά παρά ποτέ, το ζητούμενο είναι να δούμε αν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Νομίζω ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και λυπούμαι που και κόμματα που πίστευα ότι είναι πιο θεσμικά υπεύθυνα...

Το ΠΑΣΟΚ λέτε;

…δεν στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων κ. Αδαμόπουλε. Πράγματι περίμενα ότι το ΠΑΣΟΚ θα σταθεί πιο θεσμικά υπεύθυνο σε αυτήν την θέση.

Φαίνεται ότι αυτό κόστισε δημοσκοπικά στο ΠΑΣΟΚ, τουλάχιστον αυτό προκύπτει.

Βλέπω μια αναστάτωση, έναν εκνευρισμό στο σύνολό της αντιπολίτευσης, αξιωματικής και ελάσσονος. Αυτό προφανώς έχει να κάνει με τις ανακατατάξεις που δημιουργούνται. Προφανώς έχει να κάνει, κυρία Γεωργίου όπως λέτε, με το πλέον πιθανό ενδεχόμενο δημιουργίας ενός ακόμη κόμματος.

Εσείς είστε έμπειρος κύριε Χαρακόπουλε σας ανησυχεί το ενδεχόμενο ίδρυσης κόμματος από τον κύριο Τσίπρα; Γιατί οι δημοσκοπήσεις φέρουν αρκετά ψηλά το κόμμα αυτό.

Εκείνο που με προβληματίζει κ. Αδαμόπουλε είναι ο  κατακερματισμός των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Ξέρετε, δεν είναι θετικό για το πολιτικό σύστημα τέτοιος κατακερματισμός. Χρειάζεται να υπάρξει μια εναλλακτική πρόταση εξουσίας. Ένας βασικός πόλος εξουσίας και, δυστυχώς, για τη χώρα δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή. Κι αυτό καμιά φορά δεν λειτουργεί θετικά και για την παράταξη της ΝΔ. Δημιουργεί φαινόμενα και εφησυχασμού και ενίοτε δημιουργεί και φαινόμενα αποσυσπείρωσης στην κομματική μας βάσης, υπό την έννοια ότι δεν υπάρχει ένα αντίπαλο δέος που μπορεί με αξιώσεις να διεκδικεί την εξουσία.

Μάλιστα, τελευταία ερώτηση, όλες αυτές τις αποκαλύψεις για τον ΟΠΕΚΕΠΕ τις συγκλονιστικές αποκαλύψεις, πώς τις βλέπετε και πώς σχολιάζετε;

Κοιτάξτε ήλπιζα να έχουμε λίγο περισσότερο χρόνο, όχι μόνο γιατί προέρχομαι από αγροτική περιοχή, αλλά γιατί πραγματικά υπάρχουν ζέοντα προβλήματα στον αγροτικό και κτηνοτροφικό κόσμο της χώρας. Η υπόθεση αυτή είναι μια δυσώδης υπόθεση, είναι θετικό ότι έχει σπάσει αυτό το απόστημα. Είναι θετικό ότι βρίσκεται σε εξέλιξη όχι μόνο μια εξεταστική επιτροπή που θα δει τι έφταιξε όλα αυτά τα χρόνια και οδηγηθήκαμε σε αυτή τη σκανδαλώδη υπόθεση που προκαλεί κάθε έντιμο και τίμιο αγρότη και κτηνοτρόφο, αλλά βρίσκονται σε εξέλιξη και δικαστήρια ανά τη χώρα, για όσα πρωτάκουστα πραγματικά σοκαριστικά πληροφορούμαστε για την κατάχρηση του ευρωπαϊκού χρήματος. Θεωρώ, λοιπόν, ότι είναι θετικό ότι σπάει αυτό το απόστημα. Η ευθύνη της πολιτείας τώρα είναι, πρώτον, να ανακτήσει τα παρανόμως καταβληθέντα από όσους καταχράστηκαν ευρωπαϊκό χρήμα, ευρωπαϊκά κονδύλια που έπρεπε να φτάσουν σε άλλους.

Θα τα καταφέρει; Είναι εύκολο αυτό;

Είναι μια προσπάθεια, ήδη έχουν υπάρξει κάποια θετικά δείγματα γραφής με πάνω από 1.000 ΑΦΜ, στα οποία δεσμεύτηκαν 22 εκατομμύρια ευρώ. Το δεύτερο είναι να υπάρξει ένα απόλυτα διαφανές σύστημα καταβολής των αγροτικών επιδοτήσεων. Αν δεν υπάρξει αυτό, ήδη έχουν σταλεί δύο επιστολές από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς τη χώρα ότι θα σταματήσει η ροή των ευρωπαϊκών πόρων προς την Ελλάδα. Άρα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα έχουμε ένα απόλυτα διαφανές σύστημα καταβολής των επιδοτήσεων και αυτό κάνει η κυβέρνηση με τη μεταφορά του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ. Και το τρίτο είναι να καταβληθούν το ταχύτερο δυνατό οι επιδοτήσεις στους αγρότες μας, γιατί αυτή τη στιγμή εδώ και μήνες υπάρχει ένας έντονος αναβρασμός και οργή. Γιατί εκ των πραγμάτων επιβλήθηκε μια τρόπον τινά στάση πληρωμών σε μια περίοδο που έχουμε και το πρόβλημα της ευλογιάς στους κτηνοτρόφους μας που είναι πάρα πολύ οξύ.

Σας ευχαριστούμε πολύ, να είστε καλά, καλή σας ημέρα!

Εγώ σας ευχαριστώ. Καλημέρα!

Μπορείτε να ακούσετε τη συνέντευξη του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://youtu.be/OgR-gWb4p0s

Μ. Χαρακόπουλος: Όσοι μιλούν για δεδομένα χάσματα στη ΝΔ θα διαψευστούν • Ορθή η ρύθμιση για τον Άγνωστο Στρατιώτη (ηχητικό)

ΜΑΧΙΜΟΣ

Αθήνα, 23 Οκτωβρίου 2025 

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΟ ΕΡΤnews radio:

Όσοι μιλούν για δεδομένα χάσματα στη ΝΔ θα διαψευστούν

 • Ορθή η ρύθμιση για τον Άγνωστο Στρατιώτη

«Εγώ να δεχθώ ότι μπορεί κάποιοι να διάβασαν ως αμφίσημη τη δήλωση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια, αλλά στο τέλος της ημέρας σημασία έχει κανείς τι υπογράφει και τι ψηφίζει. Νομίζω αυτό έχει σημασία και η ρύθμιση αυτή κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ίσως έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλά χρόνια. Οριοθετείται ένας χώρος που πρέπει να είναι χώρος απόδοσης τιμής σε όσους έπεσαν υπέρ πατρίδος στους αγώνες του Έθνους. Νομίζω είναι μια ορθή ρύθμιση. Έπρεπε να γίνει πράξη και καλώς έγινε πράξη». Τα παραπάνω τόνισε ο Γενικός Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μιλώντας στο ΕΡΤnews radio και την εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές» με τους δημοσιογράφους κ. Βασίλη Αδαμόπουλο και κα Μαρία Γεωργίου.

Κανένα χάσμα στη ΝΔ

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος ερωτηθείς σχετικά με διαφοροποιήσεις εντός της ΝΔ επισήμανε ότι «αυτοί που μιλούν για δεδομένα χάσματα θα διαψευστούν για άλλη μια φορά όταν φτάσει η ώρα της κάλπης. Όσον αφορά την ανθρώπινη διάσταση, όλοι όσοι τοποθετήθηκαν δημόσια από την κυβέρνηση ή από τη ΝΔ, διαχώρισαν τον ανθρώπινο πόνο και το αίτημα που θέτει ένας χαροκαμένος πατέρας, τα ζητήματα και τα ερωτήματα που ζητά να απαντηθούν, από τη νομική διάσταση. Και ξεκαθαρίσαμε ευθέως ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να υπαγορεύσει στη δικαιοσύνη, σε μια χώρα που έχει κράτος δικαίου, σε μια δημοκρατία, όπου είναι βασικός πυλώνας η διάκριση των εξουσιών. Αυτά, λοιπόν, και ο κ. Δένδιας και άλλα στελέχη που τοποθετηθήκαμε δημόσια τα επισημάναμε. Νομίζω ότι καλώς η δικαιοσύνη προχώρησε. Όλοι θα θέλαμε με ταχύτερους ρυθμούς να είχαν ληφθεί αυτές οι αποφάσεις. Μακάρι, αλλά δεν μπορεί εμείς να υπαγορεύσουμε τις αποφάσεις στη Δικαιοσύνη, ούτε μπορούμε να γνωρίζουμε όλα τα δεδομένα αυτής της υπόθεσης. Το θετικό είναι ότι του χρόνου στις 23 Μαρτίου, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, ξεκινά η πολύκροτη αυτή δίκη και ενώπιον του ελληνικού λαού -είναι μια δημόσια δίκη- θα τεθούν όλα τα δεδομένα. Διότι μέχρι τώρα βλέπουμε να ανασύρονται κάποια σημεία της δικογραφίας για να δημιουργούνται εντυπώσεις γιατί είναι εμφανής η προσπάθεια εργαλειοποίησης του ανθρώπινου πόνου αυτής της ανείπωτης τραγωδίας από κάποιες πολιτικές δυνάμεις».

Για Καραμανλή και Σαμαρά

Στο ερώτημα για τις τοποθετήσεις Καραμανλή και Σαμαρά ο Γ.Γ. τη Κ.Ο. της ΝΔ ξεκαθάρισε ότι «ο Κώστας Καραμανλής, που για πολλά χρόνια υπήρξε ηγέτης της παράταξης και κυβέρνησε και τον τόπο αφήνοντας ένα σαφέστατο στίγμα διακυβέρνησης, έθεσε ζητήματα που αφορούν ευρύτερα, παγκόσμια και ευρωπαϊκά προβλήματα και νομίζω ότι είναι ζητήματα που όλους μάς προβληματίζουν και είναι προς την σωστή κατεύθυνση οι επισημάνσεις του. Ο έτερος πρώην πρωθυπουργός ο Αντώνης Σαμαράς που βρίσκεται εκτός ΝΔ, έχω κατ΄ επανάληψη επισημάνει ότι θεωρώ ότι ο φυσικός του χώρος είναι η ΝΔ και ελπίζω να υπάρξουν οι προϋποθέσεις για να επανέλθει στο “σπίτι του”, στην παράταξη με την οποία έγινε πρωθυπουργός και κράτησε όρθια την Ελλάδα σε πολύ δύσκολες στιγμές για την πατρίδα, στην συγκυβέρνηση με το τότε πιο υπεύθυνο ΠΑΣΟΚ του Ευάγγελου Βενιζέλου. Εγώ θέλω να βλέπω πάντοτε τη μεγάλη εικόνα. Μπροστά μας έχουμε μια δύσκολη περίοδο, σε έναν κόσμο που βρίσκεται σε μια διεθνή αταξία, σε μια Ευρώπη η οποία φαντάζει πιο αδύναμη από ποτέ».

Σπάει το απόστημα του ΟΠΕΚΕΠΕ

Ο Θεσσαλός πολιτικός σχετικά με τον ΟΠΕΚΕΠΕ υπογράμμισε ότι «έλπιζα να έχουμε λίγο περισσότερο χρόνο όχι μόνο γιατί προέρχομαι από αγροτική περιοχή, αλλά γιατί πραγματικά υπάρχουν ζέοντα προβλήματα στον αγροτικό και κτηνοτροφικό κόσμο της χώρας. Η υπόθεση αυτή είναι μια δυσώδης υπόθεση, είναι θετικό ότι έχει σπάσει αυτό το απόστημα. Είναι θετικό ότι βρίσκεται σε εξέλιξη όχι μόνο μια εξεταστική επιτροπή που θα δει τι έφταιξε όλα αυτά τα χρόνια και οδηγηθήκαμε σε αυτή τη σκανδαλώδη υπόθεση που προκαλεί κάθε έντιμο και τίμιο αγρότη και κτηνοτρόφο, αλλά βρίσκονται σε εξέλιξη και δικαστήρια ανά τη χώρα, για όσα πρωτάκουστα, πραγματικά σοκαριστικά, πληροφορούμαστε για την κατάχρηση του ευρωπαϊκού χρήματος. Θεωρώ, λοιπόν, θετικό ότι σπάει αυτό το απόστημα».

Οι 3 ευθύνες της πολιτείας προς αγρότες

Καταλήγοντας, ο Μάξιμος Χαρακόπουλος σημείωσε ότι «η ευθύνη της πολιτείας τώρα είναι, πρώτον, να ανακτήσει τα παρανόμως καταβληθέντα από όσους καταχράστηκαν ευρωπαϊκό χρήμα, ευρωπαϊκά κονδύλια που έπρεπε να φτάσουν σε άλλους. Είναι μια προσπάθεια, ήδη έχουν υπάρξει κάποια θετικά δείγματα γραφής με πάνω από 1000 ΑΦΜ, στα οποία δεσμεύτηκαν 22 εκατομμύρια ευρώ. Το δεύτερο είναι να υπάρξει ένα απόλυτα διαφανές σύστημα καταβολής των αγροτικών επιδοτήσεων. Αν δεν υπάρξει αυτό, ήδη έχουν σταλεί δύο επιστολές από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς τη χώρα ότι θα σταματήσει η ροή των ευρωπαϊκών πόρων προς την Ελλάδα. Άρα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα έχουμε ένα απόλυτα διαφανές σύστημα καταβολής των επιδοτήσεων και αυτό κάνει η κυβέρνηση με τη μεταφορά του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ. Και το τρίτο είναι να καταβληθούν το ταχύτερο δυνατό οι επιδοτήσεις στους αγρότες μας, γιατί αυτή τη στιγμή εδώ και μήνες υπάρχει ένας έντονος αναβρασμός και οργή. Γιατί εκ των πραγμάτων επιβλήθηκε μια τρόπον τινά στάση πληρωμών σε μια περίοδο που έχουμε και το πρόβλημα της ευλογιάς στους κτηνοτρόφους μας που είναι πάρα πολύ οξύ».

Μπορείτε να ακούσετε τη συνέντευξη του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://youtu.be/OgR-gWb4p0s

Μ. Χαρακόπουλος για Διονύση Σαββόπουλο: Των Ελλήνων οι κοινότητες τον αποχαιρετούν σε άλλο γαλαξία…

Μάξιμος

Αθήνα, 22 Οκτωβρίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΑΠΩΛΕΙΑ ΔΙΟΝΥΣΗ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΥ:

Των Ελλήνων οι κοινότητες τον αποχαιρετούν σε άλλο γαλαξία…

Ο Γενικός Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, με αφορμή την είδηση του θανάτου του Διονύση Σαββόπουλου, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Με θλίψη αποχαιρετούμε τον Διονύση Σαββόπουλο, έναν μεγάλο καλλιτέχνη που σημάδεψε κατά τρόπο ανεξίτηλο και μοναδικό τον ελληνικό πολιτισμό των τελευταίων δεκαετιών. Με την ποιητική ευαισθησία του, που εκδηλωνόταν στην πλούσια στιχουργική του δημιουργία και τις ιδιαίτερες μελωδίες των τραγουδιών του, σφράγισε την αισθητική των γενεών μετά τη δεκαετία του 1960.

Το έργο του υπήρξε μια πρωτοποριακή σύνθεση του παραδοσιακού και του σύγχρονου, του ελληνικού με τις ξενικές επιρροές, και συμπυκνώνει την ίδια διαδικασία που λαμβάνει χώρα το ίδιο διάστημα στην ελληνική κοινωνία.

Ο μεγάλος τραγουδοποιός διακρινόταν, επίσης, από το μοναδικό χάρισμα της αντίληψης της διαρκώς μεταβαλλόμενης κοινωνικής και ιδεολογικής πραγματικότητας. Αυτό τον ωθούσε σε μια συνεχή ανανέωση, μακριά από τη στασιμότητα που παγιδεύει η δόξα, και τα τραγούδια του αναδεικνύονταν σε αποτύπωση της συλλογικής μας συνείδησης σε κάθε διαφορετική περίοδο.

Των “Ελλήνων οι κοινότητες” που τον αποχαιρετούν για “άλλο γαλαξία” θα του είναι για πάντα ευγνώμονες για την ανεκτίμητη προσφορά του».

Μ. Χαρακόπουλος: Ο Αλέξης Τσίπρας πολιτεύεται με ακραία κυνικό και καιροσκοπικό τρόπο

ΜΑΧ 1 5

Αθήνα, 20 Οκτωβρίου 2025 

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ:

Ο Αλέξης Τσίπρας πολιτεύεται με έναν ακραία κυνικό και καιροσκοπικό τρόπο

Συνέντευξη του Γενικού Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτή Λαρίσης, κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου στην εφημερίδα ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ και τη δημοσιογράφο κα Άννα Καραβοκύρη

Δεν απειλείται η συνοχή της «γαλάζιας» Κοινοβουλευτικής Ομάδας, σπανίως εφαρμόζεται κομματική πειθαρχία και κακώς εμφανίζονται οι ερωτήσεις βουλευτών προς τους υπουργούς ως αντάρτικο, λέει ο Μάξιμος Χαρακόπουλος ως νέος Γενικός Γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ. Ο ίδιος, σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη, μιλάει στο «Π» για τις τελευταίες δημοσκοπήσεις, τους δύο πρώην πρωθυπουργούς Καραμανλή και Σαμαρά, αλλά και για τις μεγάλες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση.

Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις δείχνουν στασιμότητα της ΝΔ. Που οφείλεται αυτό και τι θα πρέπει να κάνει η κυβέρνηση για να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη των πολιτών;

Οι δημοσκοπήσεις ποικίλουν. Σε κάποιες εμφανίζεται μια σχετική στασιμότητα που αναφέρετε, σε άλλες όμως καταγράφεται μια ξεκάθαρη δυναμική της ΝΔ. Σε κάθε περίπτωση, οι σφυγμομετρήσεις της κοινής γνώμης δεν είναι εκλογές, είναι όμως ένα σημαντικό εργαλείο ανάλυσης των διαθέσεων της κοινωνίας, από το οποίο εξάγονται χρήσιμα συμπεράσματα. Όπως για παράδειγμα ότι η ΝΔ είναι μακράν πρώτη πολιτική δύναμη. Σχεδόν σε όλες τις μετρήσεις καταγράφει double score από το δεύτερο κόμμα. Είναι ξεκάθαρο ότι οι πολίτες κατά πλειοψηφία θεωρούν ότι αυτή είναι η μόνη αξιόπιστη πολιτική δύναμη που μπορεί να κυβερνήσει τον τόπο. Από εκεί και κάτω υπάρχει μια κατακερματισμένη αντιπολίτευση, που δεν μπορεί να αντιτάξει σοβαρό, αξιόπιστο λόγο ώστε να αποτελέσει μια εναλλακτική διακυβέρνησης. Και να λάβουμε υπόψη μας ότι η κυβέρνηση βρίσκεται στο δυσκολότερο σημείο, που είναι η μέση της δεύτερης θητείας της.

Η κυβέρνηση, λοιπόν, βασικό αντίπαλο έχει τα προβλήματα της καθημερινότητας. Οι πολίτες απαιτούν λύσεις σε μείζονα ζητήματα, όπως είναι αυτό της ακρίβειας στα τρόφιμα και στην ενέργεια, καλύτερες υπηρεσίες υγείας, περισσότερες καλύτερα αμειβόμενες νέες θέσεις εργασίας, επίλυση των χρόνιων παθογενειών του κρατικού μηχανισμού. Σε αυτά πρέπει να εστιαστεί η προσπάθεια, και νομίζω ότι αυτό συμβαίνει ήδη. Οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού με τη δέσμη των γενναίων φοροαπαλλαγών, κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση, καθώς τον επόμενο χρόνο εκατομμύρια συμπολίτες μας θα δουν πραγματική αύξηση των αποδοχών τους. Επιπλέον, το υπουργείο Ανάπτυξης έχει συνάψει συμφωνία με τα σούπερ μάρκετ, για την μείωση των τιμών στο ράφι. Αλλά και στον τομέα της υγείας προωθούνται κρίσιμες μεταρρυθμίσεις, που δίνουν λύσεις σε χρόνια προβλήματα. Τέλος, στον προϋπολογισμό του 2026 προβλέπεται περαιτέρω αύξηση των ξένων επενδύσεων, που συνεπάγεται και αύξηση των υψηλόμισθων θέσεων εργασίας.

Με αυτά τα ποσοστά που καταγράφει η ΝΔ, θεωρείται ρεαλιστικό το στόχο της αυτοδυναμίας ή θα πρέπει να αναζητήσει κυβερνητικούς εταίρους;

Είναι πολύ νωρίς ακόμη να μιλούμε για τα ποσοστά των εκλογών. Έχουμε μπροστά μας ενάμιση χρόνο. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν θα αιφνιδιάσει, και ότι ο ωφέλιμος αυτός χρόνος θα αξιοποιηθεί για την προώθηση των κρίσιμων μεταρρυθμίσεων που χρειάζεται ο τόπος. Έτσι, σε αυτό το διάστημα, ευελπιστώ ότι οι θετικές συνέπειες των μέτρων που έχουν ληφθεί και λαμβάνονται θα έχουν αντίκτυπο στη ζωή των πολιτών, που θα δουν να βελτιώνεται το βιοτικό τους επίπεδο και οι προοπτικές για το μέλλον. Κάτι που θα ενισχύσει περαιτέρω την αξιοπιστία και τα ποσοστά της ΝΔ. Επιπλέον, δεδομένου του πολιτικού χάρτη που έχει διαμορφωθεί, η αυτοδυναμία της ΝΔ συνιστά μια εγγύηση σταθερότητας για τη χώρα. Και η πολιτική σταθερότητα είναι προϋπόθεση ασφάλειας και ευημερίας σε έναν κόσμο αβέβαιο και ρευστό. Κανείς δεν θα ήθελε η χώρα να συρθεί σε αλλεπάλληλες εκλογικές αναμετρήσεις, σε αδυναμία σχηματισμού κυβέρνησης, και πολιτικό χάος, την ώρα που οι απειλές πολλαπλασιάζονται. Μια ματιά να ρίξουμε για παράδειγμα στο τι συμβαίνει τώρα στη Γαλλία, που έχει και προεδρικό σύστημα, φθάνει για να μας πείσει ότι δεν είναι ώρα για πειράματα ή για ψήφο απλής διαμαρτυρίας. Αλλά όλα αυτά θα τα δούμε όταν έλθει η ώρα των εκλογών.

Είναι προφανές πως υπάρχει ρήγμα στις σχέσεις των δύο πρώην πρωθυπουργών, Καραμανλή και Σαμαρά με τον νυν πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Πιστεύετε πως θα μπορούσε να γεφυρωθεί το ρήγμα και πως;

Δεν πρέπει να συγχέουμε τις δύο περιπτώσεις. Ο Αντώνης Σαμαράς είναι πλέον ανεξάρτητος βουλευτής. Ο Κώστας Καραμανλής δεν είναι βουλευτής, αλλά φυσικά παραμένει στην ΝΔ, και, βεβαίως, δεν υφίσταται ζήτημα ρήγματος. Βρέθηκα πρόσφατα στην παρουσίαση του βιβλίου για την Τεχνητή Νοημοσύνη, που επιμελήθηκε ο καλός συνάδελφος Ευρυπίδης Στυλιανίδης, και χάρηκα που σύμπασα, ή εν τω συνόλω όπως είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ΝΔ ήταν παρούσα, όπου έδωσε το παρών και ο Κώστας Καραμανλής. Όποιος γνωρίζει λίγο την ιστορία του κόμματος αντιλαμβάνεται ότι η ΝΔ δεν είναι ένα δογματικό, συγκεντρωτικό, μονολιθικό κόμμα. Αποτελείται από μέλη και στελέχη που διατηρούν τις προσωπικές τους απόψεις, και η κριτική δεν είναι απαγορευμένο δικαίωμα. Νομίζω, μάλιστα, ότι αυτά τα χαρακτηριστικά προσέδωσαν στη ΝΔ αυτή την δυναμική προσαρμοστικότητα, και την έκαναν πρωταγωνίστρια της πολιτικής ζωής της χώρας για 51 χρόνια.

Είστε από αυτούς που τάσσονται υπέρ της επιστροφής του Αντώνη Σαμαρά στη ΝΔ;

Αυτό έγινε με αφορμή τη συζήτηση που άνοιξε το προηγούμενο διάστημα για τον Αντώνη Σαμαρά και τη φημολογία για την απόφασή του να ιδρύσει κόμμα. Επ’ αυτού, ερωτηθείς, εξέφρασα την προσωπική μου άποψη, η οποία ήταν και είναι ότι θα ήθελα να τον ξαναδώ στο «σπίτι» του. Βεβαίως, δεν θα υποδείξω εγώ στο πρώην πρωθυπουργό και αρχηγό της ΝΔ τι να κάνει. Πόσο μάλλον όταν έχω υπηρετήσει στην κυβέρνησή του. Σε κάθε περίπτωση, τον σέβομαι ιδιαίτερα, όχι μόνον γιατί με τίμησε επιλέγοντάς με ως μέλος του υπουργικού του συμβουλίου, αλλά πρωτίστως γιατί κράτησε όρθια τη χώρα στην πιο δύσκολη στιγμή, στη συγκυβέρνηση με τον Ευάγγελο Βενιζέλο, με σοβαρό προσωπικό τίμημα.

Μπορεί ένα νέο κόμμα υπό τον Αλέξη Τσίπρα να λειτουργήσει συσπειρωτικά για τη ΝΔ ή θα απειλήσει την κυριαρχία της;

Ο κ. Τσίπρας είναι γνωστός όχι μόνον στην «πολιτική πιάτσα» αλλά και στον ελληνικό λαό. Ό,τι και να περιέχει το πακέτο του rebranding που μας προσφέρει σε αυτήν την απόπειρα επιστροφής του στα πολιτικά πράγματα, ο βίος και η πολιτεία του είναι πολύ πρόσφατα για να λησμονηθούν. Πρόκειται για έναν άνθρωπο, που πολιτεύεται με έναν ακραία κυνικό τρόπο – ο σκοπός αγιάζει τα μέσα- και ταυτόχρονα καιροσκοπικό. Δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει τα μεγαλύτερα ψεύδη σε ένα κρεσέντο λαϊκισμού για να παραπλανήσει τον ελληνικό λαό ότι δήθεν θα καταργούσε τα μνημόνια με έναν νόμο και ένα άρθρο. Ωστόσο, πριν αλέκτωρ λαλήσαι, με ένα δημοψήφισμα παραμάσχαλα, που παραλίγο να τινάξει τα πάντα στον αέρα, κλείνοντας τις τράπεζες, διακινδυνεύοντας την έξοδό μας από την ΕΕ, υπέγραψε ένα τρίτο αχρείαστο μνημόνιο υποθηκεύοντας την κρατική περιουσία για 99 χρόνια. Ταυτόχρονα, σχημάτισε κυβέρνηση, αυτός, ο εκπρόσωπος της πρώτης φορά αριστερά στην εξουσία, με έναν πολιτικό που εξέφραζε ακροδεξιές λαϊκίστικες απόψεις, για να τον λεηλατήσει στο τέλος με σκοπό να ψηφίσει τη συμφωνία των Πρεσπών. Σήμερα, ο κ. Τσίπρας επανέρχεται σε έναν πολιτικό χώρο που έχει γίνει χίλια κομμάτια, υποδυόμενος τον «μεσσία» και τον κήνσορα. Σε κάθε περίπτωση, την ΝΔ δεν την αφορά η πορεία του κ. Τσίπρα, καθώς απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο ακροατήριο.

Ως Γενικός Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ, πώς σκοπεύετε να διατηρήσετε την συνοχή στην παράταξη;

Το μόνο βέβαιο είναι ότι η συνοχή της Κοινοβουλευτικής μας Ομάδας δεν απειλείται. Αντιθέτως, υπάρχει ομοψυχία και ταύτιση στον κοινό στόχο, που είναι η επιτυχία του κυβερνητικού έργου, προς όφελος της κοινωνίας και των πολιτών που μας έχουν εμπιστευτεί τη διακυβέρνηση της χώρας. Άρα ως προς αυτό που με ρωτάτε, το έργο μου δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες. Ο στόχος μου είναι, όπως είπα και την ημέρα που εκλέχθηκα μετά από την τιμητική πρόταση του πρωθυπουργού στη θέση του Γ.Γ. να ενισχύσω τη δημιουργική συμμετοχή των βουλευτών μας. Να διαδραματίσουν ενεργότερα τον ρόλο του διαύλου μεταξύ της κοινωνίας και της κυβέρνησης. Με εποικοδομητικές προτάσεις να συμβάλλουν στο έργο των υπουργών, αλλά και με την διαρκή επαφή τους με τη βάση να ενημερώνουν για το κυβερνητικό έργο.

Υπάρχει ισορροπία μεταξύ κομματικής πειθαρχίας και ψήφου κατά συνείδηση του βουλευτή;

Η κομματική πειθαρχία εφαρμόζεται σε σπάνιες περιπτώσεις, σε ειδικές κοινοβουλευτικές συγκυρίες. Για την ΝΔ η συμμετοχή των βουλευτών της στη ψήφιση των νομοσχεδίων που καταθέτουν τα αρμόδια υπουργεία εξυπακούεται ότι έχει το στοιχείο της συνειδητής συμφωνίας. Η Κ.Ο. αποτελείται από ελεύθερες προσωπικότητες, και όχι από χειροκροτητές των κυβερνητικών αποφάσεων. Ως προς αυτό η ΝΔ έχει αποδείξει σε όλες αυτές τις δεκαετίες το σεβασμό της στις αρχές της δημοκρατίας και του φιλελευθερισμού. Γι’ αυτό και οι ερωτήσεις κυβερνητικών βουλευτών προς τους υπουργούς, κακώς εμφανίζονται στα ΜΜΕ ως «αντάρτικο», ενώ στην πραγματικότητα είναι μια φυσιολογική λειτουργία ενός δημοκρατικού, ευρωπαϊκού κόμματος όπως είναι η ΝΔ.

Εκλέγεστε σε μια πολύπαθη και κατ’ εξοχήν αγροτική περιφέρεια , τη Λάρισα. Πως είναι το κλίμα στους αγρότες και ποιες προϋποθέσεις θέτει ο αγροτικός κόσμος για να στηρίξει ξανά τη ΝΔ;

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδος για τον αγροτικό κόσμο. Μια σειρά από αρνητικοί παράγοντες έχουν δημιουργήσει ασφυκτικό κλίμα στην πρωτογενή παραγωγή. Αρχίζοντας από τη διεθνή συγκυρία, όπου έχουν προκύψει πόλεμοι, απειλές ασφάλειας, κυρώσεις και εμπάργκο, αύξηση των τιμών της ενέργειας. Συνεχίζοντας με την κλιματική κρίση, η οποία προκαλεί διαρκώς ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως αυτά τα οποία βίωσε η Θεσσαλία με τον Ιανό, τον Ντάνιέλ και τον Ελίας. Και καταλήγοντας στην ζωονόσο της ευλογιάς, που έχει προκαλέσει τη θανάτωση εκατοντάδων χιλιάδων ζώων. Είναι εύλογο, υπ’ αυτές τις συνθήκες ο αγροτικός κόσμος να ζητά από την πολιτεία έμπρακτη στήριξη, ώστε να σταθεί στα πόδια του και να ξεπεράσει τις δυσχέρειες. Ιδιαίτερα από την κυβέρνηση αυτή περιμένει πολλά, και ορθά, γιατί οι αγρότες αποτέλεσαν στις προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις την κοινωνική ομάδα που κατά συντριπτική πλειοψηφία επέλεξε την ΝΔ στην κάλπη. Σε αυτή την φάση γίνεται ένας αγώνας δρόμου ώστε να δοθούν οι προβλεπόμενες επιδοτήσεις, λύνοντας τα προβλήματα που έχουν προκύψει με τον ΟΠΕΚΕΠΕ, αποζημιώνοντας τους αγρότες που είχαν πληγεί από τις φυσικές καταστροφές και ενισχύοντας τις κτηνοτροφικές μονάδες για το κόστος των ζωοτροφών, καθώς έχει περιοριστεί η βοσκή στους εξωτερικούς χώρους για να μην εξαπλωθεί η ευλογιά. Πιστεύω ότι, με συντονισμένες και ταχείες κινήσεις το κράτος θα ανταποκριθεί στις ανάγκες των αγροτών μας, κυρίως γιατί διακυβεύεται το μέλλον της πρωτογενούς παραγωγής μας.

ΜΑΧ 2 3

ΜΑΧ 3 3

Subscribe to this RSS feed