Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Μ. Χαρακόπουλος στη χειροτονία Αρχιεπισκόπου Σινά στα Ιεροσόλυμα: Μια νέα, ελπιδοφόρα εποχή για την Αγία Αικατερίνη Σινά

ΜΑΞΙΜΟΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΙΝΑ 1

Ιεροσόλυμα, 19 Οκτωβρίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΣΙΝΑ:

Μια νέα, ελπιδοφόρα εποχή για την Αγία Αικατερίνη Σινά

«Η σημερινή ημέρα είναι ημέρα χαράς και ευφροσύνης για την Οικουμενική Ορθοδοξία και σύμπαντα τον ελληνισμό, καθώς με τη χειροτονία του νέου Αρχιεπισκόπου Σινά κ. Συμεών ανοίγει μια νέα, ελπιδοφόρα εποχή για τη Σιναϊτική Αδελφότητα. Προσδοκούμε, με τη χάρη του Θεού, οι πληγές που άνοιξαν στο πρόσφατο παρελθόν να ιαθούν σύντομα, και η Ιερά Μονή της Αγίας Αικατερίνης στο Θεοβάδιστο Όρος να συνεχίσει να ακτινοβολεί, όπως συμβαίνει εδώ και πάνω από 1.500 έτη. Γι’ αυτό και ευχόμαστε στον νέο Αρχιεπίσκοπο θεία φώτιση, υγεία και δύναμη για να ανταπεξέλθει στα δύσκολα καθήκοντα που αναλαμβάνει». Τα παραπάνω τόνισε ο Γενικός Γραμματέας της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας (ΔΣΟ), Μέλος της Βουλής των Ελλήνων, δρ Μάξιμος Χαρακόπουλος σε δηλώσεις του μετά τη χειροτονία του νέου Αρχιεπισκόπου Σινά, Φαράν και Ραϊθώ κ.κ. Συμεών, που έλαβε χώρα κατά τη Θεία Λειτουργία στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως στα Ιεροσόλυμα, προεξάρχοντος του Πατριάρχη Ιεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλου.

Ο επικεφαλής Γ.Γ. της ΔΣΟ συμμετείχε στην ολιγομελή αποστολή, με επικεφαλής τον υπουργό Εξωτερικών κ. Γιώργο Γεραπετρίτη, που μετέβη στα Ιεροσόλυμα για να παραστεί στη χειροτονία του νέου Αρχιεπισκόπου Σινά.

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος στη δήλωσή του αναφέρθηκε «στον πνευματικό ρόλο που διαδραματίζει η ιστορική μόνη της Αγίας Αικατερίνης Σινά, σε αυτή την κρίσιμη γωνιά της γης, σε έναν χώρο που τον έχουν ως σημείο αναφοράς οι τρεις Αβρααμικές θρησκείες, η οποία μέσω της ολιγάριθμης Σιναϊτικής Αδελφότητας ενέχει οικουμενική διάσταση. Είμαστε αισιόδοξοι ότι σύντομα με την καθοριστική συμβολή της ελληνικής πολιτείας θα επιλυθούν και τα προβλήματα που προέκυψαν μετά τη δικαστική περιπέτεια της Ιεράς Μονής, με την αναγνώριση του status quo που από αιώνων έγινε σεβαστό από τους κατά καιρούς επικυρίαρχους της χερσονήσου του Σινά. Η παρουσία στη χειροτονία του αντιπροσώπου της Αιγύπτου στη Ραμάλα κ. Ιχάμπ Σουλεϊμάν θέλω να πιστεύω ότι είναι ενδεικτική και της διάθεσης των αιγυπτιακών αρχών για την επίλυση της εκκρεμότητας με την διασφάλιση στο διηνεκές αναλλοίωτου του χαρακτήρα της Μονής».

Στην τελετή συμμετείχαν επίσης η υφυπουργός Πολιτισμού της Κύπρου κ. Λίνα Κασσιανίδου και ο Γ.Γ. Θρησκευμάτων του υπουργείου Παιδείας κ. Γιώργος Καλατζής.

ΜΑΧ 2 6

ΜΑΧ 3 6

Μ. Χαρακόπουλος στη Στοκχόλμη: Η Ευρώπη να ξαναβρεί την πυξίδα της στις χριστιανικές ρίζες

MAX 1 5

Στοκχόλμη, 18 Οκτωβρίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΕΥΜΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ ΒΟΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΒΑΛΤΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ:

Η Ευρώπη να ξαναβρεί την πυξίδα της στις χριστιανικές της ρίζες

«Η παρουσία μας στο “Πρόγευμα Προσευχής των Χωρών της Βόρειας και Βαλτικής Ευρώπης” έρχεται σε συνέχεια της πρωτοβουλίας μας που ξεκίνησε στις Βρυξέλλες για την ανάδειξη των χριστιανικών αξιών στην Ευρώπη, και στοχεύει στην προβολή της χριστιανικής ταυτότητας της γηραιάς ηπείρου και την ευαισθητοποίηση των ευρωπαϊκών θεσμών ως προς τον ρόλο του χριστιανισμού στη διαμόρφωση του πολιτισμού και της κοινωνικής συνοχής της Ευρώπης. Σε μια εποχή που η Δύση αναζητά πυξίδα για το παρόν και το μέλλον της, είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που αυτή η ιδέα αποκτά οπαδούς στις σκανδιναβικές και βαλτικές χώρες, βουλευτές των οποίων την αξιοποιούν για να προβάλλουν τις χριστιανικές ρίζες του πολιτισμού τους αλλά και να αναδείξουν τις κοινές χριστιανικές παραδόσεις της Ευρώπης». Τα παραπάνω τόνισε ο Γενικός Γραμματέας της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας (ΔΣΟ), Μέλος της Βουλής των Ελλήνων, δρ Μάξιμος Χαρακόπουλος, μετά την ολοκλήρωση του ετήσιου «Προγεύματος Προσευχής των Χωρών της Βόρειας και Βαλτικής Ευρώπης», που πραγματοποιήθηκε στη Στοκχόλμη.

Το «Πρόγευμα Προσευχής» αποτελεί έναν ετήσιο θεσμό με συμμετοχή εν ενεργεία και πρώην βουλευτών, προσωπικοτήτων του θρησκευτικού και πολιτικού κόσμου, εκκλησιαστικών ηγετών και εκπροσώπων φορέων από τις σκανδιναβικές και βαλτικές χώρες.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από την Εθνική Επιτροπή του Προγεύματος Προσευχής υπό την προεδρία του Προέδρου της Χριστιανικής Ομάδας του Σουηδικού Κοινοβουλίου (Riksdagens kristna grupp), Βουλευτή κ. Kjell-Arne Ottosson.

Μετά το Πρόγευμα Προσευχής, ο επικεφαλής Γενικός Γραμματέας της ΔΣΟ, συνοδευόμενος από τον βουλευτή της Βουλής των Αντιπροσώπων της Κύπρου κ. Ηλία Μυριάνθους και τον Σύμβουλο δρ Κώστα Μυγδάλη, είχε την ευκαιρία να συναντηθεί με τον Συρορθόδοξο Βουλευτή της Σουηδίας κ. Yusuf Aydin-με καταγωγή από το Μάρτιν της νοτιοανατολικής Τουρκίας-, και να ενημερωθεί μεταξύ άλλων και για την κατάσταση της εναπομείνασας χριστιανικής μειονότητας των Ασσυρίων στην Τουρκία, η οποία μαζί με τους Αρμένιους και τους Έλληνες υπέστη γενοκτονία στις αρχές του προηγούμενου αιώνα.

Κατά την παραμονή του στη Στοκχόλμη ο Μάξιμος Χαρακόπουλος είχε συνάντηση με την Πρόεδρο της Επιτροπής των Λετονικών Προγευμάτων Προσευχής, πρώην Βουλευτή και Ευρωβουλευτή κ. Inese Šlesere. Τέλος είχε συνεργασία με τη Βουλευτή της Εσθονίας κ. Annely Akkermann, η οποία από το προηγούμενο έτος συμμετέχει ενεργά στις δραστηριότητες της ΔΣΟ, όπως επίσης και με μέλη της κοινότητας των ελληνορθόδοξων που αναγκάστηκαν να φύγουν από τις πατρογονικές τους εστίες στη Συρία μετά τις σφαγές των χριστιανών από τους τζιχαντιστές.

MAX 2 5

MAX 3 4

MAX 4 3

1. Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος με τον Συρορθόδοξο βουλευτήYusuf Aydin.
2. Ο ΓΓ της ΔΣΟ με την Εσθονή βουλευτή Annely Akkermann.
3. Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος με την επικεφαλής των Λετονικών Προγευμάτων Προσευχής Inese Šleser.
4. Η ηγεσία της ΔΣΟ με βουλευτές χωρών της Βαλτικής.

Μ.Χαρακόπουλος για Σαμαρά: Εξέφρασα την ευχή να επιστρέψει σπίτι του

ΜΑΧ 2 3

Αθήνα, 18 Οκτωβρίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΟ “LIBRE” ΓΙΑ ΣΑΜΑΡΑ:

Εξέφρασα την ευχή να επιστρέψει σπίτι του

Συνέντευξη του Γενικού Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτή Λαρίσης, κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου στο Libre και στον δημοσιογράφο κ. Χρόνη Διαμαντόπουλο

«Θεωρώ ότι η ΝΔ μπορεί να έχει την ευκαιρία για μια τρίτη διακυβέρνηση», δηλώνει στη συνέντευξή του στο libre ο Γ.Γ. της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ, Μάξιμος Χαρακόπουλος. Αναφερόμενος στην αντιπολίτευση ο κ. Χαρακόπουλος τονίζει ότι «εκφράζει περισσότερο τη διαμαρτυρία και την αρνητική ψήφο», ενώ «αντιθέτως, η κυβέρνηση της ΝΔ έχει αποδείξει ότι μπορεί και δίνει λύσεις στα προβλήματα».

Ο κ. Χαρακόπουλος ερωτηθείς για το ενδεχόμενο νέου κόμματος από τον Αντώνη Σαμαρά επισημαίνει: «Το να κάνουμε σενάρια επί κάποιας φημολογίας δεν έχει νόημα». Μιλώντας για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ δηλώνει ότι το μείζον είναι η έγκαιρη απόδοση των επιδοτήσεων στους αγρότες που τις δικαιούνται.

Σ’ ό,τι αφορά τέλος το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών δηλώνει ότι «με σεβασμό στη μνήμη των νεκρών, να αναμείνουμε την έναρξη της δίκης και να πληροφορηθούμε όλοι τι συνέβη, ποιος και τι έφταιξε».

–Κύριε Χαρακόπουλε, αναλάβατε τη θέση του Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ, σε μια δύσκολη συγκυρία. Η κυβέρνηση και κατ’ επέκταση το κόμμα της ΝΔ βρίσκονται στο επίκεντρο της κριτικής για μια σειρά από θέματα που απασχολούν την επικαιρότητα. Από το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, έως το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Πιστεύετε ότι μπορεί να αντέξει η κυβέρνηση για άλλα δύο χρόνια στην εξουσία;

Είναι όντως μια συγκυρία που εμπεριέχει αρκετές δυσκολίες. Κι αυτό είναι, σε κάποιο βαθμό, λογικό, καθώς ήδη έχουμε εισέλθει στον έβδομο χρόνο διακυβέρνησης. Παντού στις δημοκρατίες, κατά το χρονικό αυτό στάδιο, παρουσιάζονται σημάδια κόπωσης. Ωστόσο, αυτή είναι μόνο η μισή αλήθεια. Διότι, η άλλη μισή λέει, και αυτό δεν μπορεί να αμφισβητηθεί, ότι η ΝΔ εξακολουθεί όχι μόνον να προηγείται στις έρευνες της κοινής γνώμης, αλλά και να την χωρίζει μια χαοτική διαφορά από το δεύτερο κόμμα.

Στην ουσία, η εικόνα που έχουμε αποκαλύπτει ότι μόνον η ΝΔ προκρίνεται από τους πολίτες ως δύναμη διακυβέρνησης. Η αντιπολίτευση, έως σήμερα, εκφράζει περισσότερο τη διαμαρτυρία και την αρνητική ψήφο. Αντιθέτως, η κυβέρνηση της ΝΔ έχει αποδείξει ότι μπορεί και δίνει λύσεις στα προβλήματα, να κρατά στιβαρά το τιμόνι της χώρας σε χαλεπούς καιρούς, όπου η αβεβαιότητα είναι το κύριο χαρακτηριστικό της διεθνούς κατάστασης. Κι ακόμη να επιδεικνύει σημαντικές επιτυχίες στην οικονομική της πολιτική, όπως είναι ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ, ο οποίος είναι μεγαλύτερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Πετυχαίνει πρωτογενή πλεονάσματα, που επιτρέπουν τις μειώσεις φόρων -82 φόροι έχουν μειωθεί από το 2019. Οι φοροαπαλλαγές που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ θα ωφελήσουν εκατομμύρια φορολογούμενους, ιδιαίτερα τους νέους και τους οικογενειάρχες με παιδιά, που θα δουν τα εισοδήματά τους να αυξάνονται. Η ανεργία έχει μειωθεί σε αυτά τα 6 χρόνια 10 ολόκληρες μονάδες, από 18% σε κάτω από 8%. Η Ελλάδα από μαύρο πρόβατο έχει μετατραπεί σε παράδειγμα προς μίμηση, όπως παραδέχονται και κορυφαίοι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι, με τελευταίο τον Διοικητή της Bundesbank.

Ασφαλώς έχουν σημειωθεί και λάθη, παραλείψεις και προβλήματα, κάποια υπαρκτά, κάποια ίσως μεγεθυμένα επικοινωνιακά. Σε κάθε περίπτωση, όμως, στην ζυγαριά τα θετικά επιτεύγματα της κυβέρνησης είναι πολύ περισσότερα. Γι’ αυτό όχι μόνο δεν βλέπω κάποιο λόγο για να μην ολοκληρωθεί η θητεία της παρούσας κυβέρνησης μέχρι και το 2027, αλλά αντιθέτως θεωρώ ότι η ΝΔ μπορεί να έχει την ευκαιρία για μια τρίτη διακυβέρνηση.

–Πρόσφατα κάνατε μια δήλωση σχετικά με τον κ. Σαμαρά και την ανάγκη επιστροφής του στην ΝΔ. Εάν ο κ. Σαμαράς κάνει νέο κόμμα, πόσο μεγάλα προβλήματα θα προκαλέσει στην ΝΔ;

Το να κάνουμε σενάρια επί κάποιας φημολογίας δεν έχει νόημα, όταν ο ίδιος ο πρώην πρωθυπουργός δεν έχει μιλήσει για ίδρυση κάποιου σχήματος. Προσωπικά εξέφρασα την ευχή ο Αντώνης Σαμαράς να επιστρέψει στο «σπίτι» του, στην ΝΔ, με την σημαία της οποίας εκλέχθηκε πρωθυπουργός και πρόσφερε πολύτιμες υπηρεσίες στην πατρίδα, όταν ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, μαζί με τον Βαγγέλη Βενιζέλο, στην πιο δύσκολη στιγμή.

Ωστόσο, το τι θα αποφασίσει εναπόκειται στον ίδιο τον πρώην πρωθυπουργό και αρχηγό της ΝΔ. Σε κάθε περίπτωση, για την κυβέρνηση της ΝΔ αντίπαλος αυτή τη στιγμή είναι μόνον τα προβλήματα της καθημερινότητας των πολιτών. Όσο η κυβερνητική πολιτική τα αντιμετωπίζει, αναβαθμίζοντας το βιοτικό επίπεδο του κοινωνικού συνόλου, τόσο η ΝΔ θα αυξάνει την επιρροή και τα ποσοστά της.

–Σ’ ό,τι αφορά το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, όσα αποκαλύπτονται στην Εξεταστική Επιτροπή σχετικά με τον ρόλο υπουργών της κυβέρνησης, πως τα κρίνετε; Μαρτυρίες, όπως αυτή του κ. Βάρρα δεν φέρνουν σε δύσκολή θέση τη σημερινή κυβέρνηση;

Κατ’ αρχάς να πούμε ότι η ίδια η σύσταση της Εξεταστικής Επιτροπής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ είναι ένα πολύ θετικό βήμα, καθώς έρχονται στο φως παθογένειες τις οποίες η ελληνική κοινωνία αγνοούσε. Και αυτό είναι εξαιρετικά κρίσιμο, καθώς το έργο αυτού του Οργανισμού επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τον αγροτικό κόσμο, ο οποίος βιώνει μια δύσκολη περίοδο για πολλούς λόγους.

Από αυτά τα οποία έχουμε ακούσει εξάγεται το συμπέρασμα ότι για πολλά χρόνια υπήρξαν λανθασμένοι χειρισμοί και μάλλον ακατάλληλες τοποθετήσεις στελεχών στον συγκεκριμένο Οργανισμό. Μια χρονίζουσα κατάσταση, που ήρθε η ώρα να αλλάξει και η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να αλλάξει. Ήδη με απόφαση του πρωθυπουργού ο ΟΠΕΚΕΠΕ ενσωματώνεται στην ΑΑΔΕ.

Την ίδια ώρα βρίσκονται σε εξέλιξη δίκες σε όλη τη χώρα εναντίον πολλών κατηγορουμένων για παράνομες επιδοτήσεις. Σχετικά με τα όσα υποστήριξε ο κ. Βάρρας για τον κ. Βορίδη, ο τελευταίος επιφυλάχθηκε να απαντήσει στην Εξεταστική Επιτροπή για τους λόγους απομάκρυνσης του πρώτου από την Διοίκηση του ΟΠΕΚΕΠΕ. Σε κάθε περίπτωση, το μείζον ζήτημα είναι η έγκαιρη απόδοση των επιδοτήσεων στους αγρότες που τις δικαιούνται, και πιστεύω ότι αυτή τη στιγμή από το αρμόδιο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης γίνεται ένας αγώνας δρόμου για να το πετύχει.

–Η διαχείριση του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, από την πλευρά της κυβέρνησης ήταν η καλύτερη που θα μπορούσε να γίνει;

Το δυστύχημα των Τεμπών συντάραξε και δικαίως ολόκληρη την ελληνική κοινωνία. Τόσες ζωές, κυρίως νέων ανθρώπων, χάθηκαν απροσδόκητα και άδικα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όσα συνέβησαν ήταν αποτέλεσμα ενός συνδυασμού χρόνιων παθογενειών του κρατικού μηχανισμού. Κάθε πολίτης αυτής της χώρας στο απερίγραπτο αυτό δράμα έβλεπε και τον εαυτόν του.

Εξ αρχής, η διαχείριση μιας τέτοιας υπόθεσης με ανυπολόγιστη συναισθηματική φόρτιση ήταν δύσκολη. Ωστόσο, την αρμοδιότητα για τον καταλογισμό των ευθυνών, όπως συμβαίνει σε κάθε δημοκρατικό κράτος όπου ισχύει η διάκριση των εξουσιών, την έχει μόνον η Δικαιοσύνη. Αυτή έχει ολοκληρωμένη και πλήρη την εικόνα των συμβάντων, μέσω της έρευνας, του προανακριτικού υλικού, των καταθέσεων.

Δυστυχώς, όμως, κάποιοι, από τον χώρο της πολιτικής, θεώρησαν ότι η περίπτωση ήταν ιδανική για εργαλειοποίηση. Το κλίμα οξύνθηκε περαιτέρω από ανυπόστατες συνωμοσιολογικές θεωρίες, όπως αυτή με το υποτιθέμενο ξυλόλιο, οι οποίες εντέλει καταρρίφθηκαν από τα επίσημα πορίσματα.

Η υπόθεση επανήλθε με ένταση, λόγω της απεργίας πείνας που έκανε ο τραγικός πατέρας, αλλά αποδείχθηκε κι αυτή τη φορά ότι τον τελικό λόγο τον είχε η δικαιοσύνη. Επαναλαμβάνω ότι το ορθό είναι, χωρίς κραυγές και δημαγωγίες, με σεβασμό στη μνήμη των νεκρών, να αναμείνουμε την έναρξη της δίκης και να πληροφορηθούμε όλοι τι συνέβη, ποιος και τι έφταιξε.

–Πριν από λίγες ημέρες ο βουλευτής Δράμας, Δημήτρης Κυριαζίδης επανεντάχθηκε στην Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ, μετά τη διαγραφή του για τα σεξιστικά σχόλια σε βάρος της προέδρου της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζωής Κωνσταντοπούλου. Δηλαδή η «ποινή» που επιβλήθηκε στον κ. Κυριαζίδη ήταν για 8 μήνες; Δεν ισχύουν πλέον όσα είχε πει;

Είμαι της άποψης ότι οι βουλευτές πρέπει να είναι κόσμιοι στις εκφράσεις τους, και να αυτοσυγκρατούνται, ακόμη και όταν ανεβαίνει η ένταση εντός του κοινοβουλίου. Ο σεβασμός προς τον κάθε συνάδελφο είναι δείγμα δημοκρατικότητας και πολιτισμού. Ακόμη κι όταν η κούραση και η πίεση οδηγούν σε λεκτικές παρεκτροπές, αυτές είναι απολύτως καταδικαστέες.

Ιδιαίτερα δε αν στοχεύουν γυναίκες συναδέλφους. Η ΝΔ, η οποία υπέστη επί μακρόν, ξεκινώντας από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, μια τοξική επίθεση και συστηματική απόπειρα πολιτικού εκφοβισμού, ποτέ δεν θόλωσε τις αρχές της.

Το ατόπημα του συναδέλφου τιμωρήθηκε με τον εξάμηνο αποκλεισμό του από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματος. Η καταδικαστέα, όμως, συμπεριφορά του σε εκείνη τη συνεδρίαση, πιστεύω ότι δεν χαρακτηρίζει τον συνάδελφο ως προσωπικότητα. Γι’ αυτό και του δίνεται η ευκαιρία να το αποδείξει με την εφεξής συμπεριφορά του.

–Εκτός από τη θέση του γραμματέα της Κ.Ο. της ΝΔ, είστε και Γενικός Γραμματέας της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας (ΔΣΟ), δηλαδή μιας «ένωσης» Χριστιανών Ορθόδοξων βουλευτών, απ’ όλο τον κόσμο. Θέλετε να μας μιλήσετε για τον ρόλο του Οργανισμού;

Η Διακοινοβουλευτική Συνέλευση Ορθοδοξίας είναι ένας θεσμός ο οποίος ιδρύθηκε με πρωτοβουλία της Βουλής των Ελλήνων το 1993, και στους κόλπους του δραστηριοποιούνται βουλευτές από 25 κοινοβούλια.

Έχω την τιμή ως επικεφαλής Γενικός Γραμματέας της ΔΣΟ να είμαι σε θέση να παρουσιάσω μια πλούσια και εποικοδομητική δράση της Οργάνωση τα τελευταία χρόνια. Αναφέρω για παράδειγμα, την εκστρατεία για την διάσωση της Αγίας Σοφίας στην Πόλη, η οποία δυστυχώς μετατράπηκε σε τζαμί. Στο πλαίσιο αυτό εκδώσαμε ένα επιστημονικό πόνημα για τους ναούς της Αγίας Σοφίας ανά τον κόσμο, το οποίο παρουσιάσαμε σε δεκάδες πρωτεύουσες και μητροπόλεις στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ, στην Αφρική και την Ασία. Επίσης, το επιδώσαμε σε σημαίνουσες προσωπικότητες, όπως τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, τον προηγούμενο πάπα Φραγκίσκο, τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας, σε πρωθυπουργούς, υπουργούς, προέδρους κοινοβουλίων, στην Ευρωβουλή, στην UNESCO, στο State Department. Χωρίς αμφιβολία ήμασταν η μοναδική οργάνωση που κρατά το θέμα ανοιχτό μέχρι σήμερα.

Μια άλλη δέσμη δράσεων αφορούσε τις χριστιανικές αξίες στην Ευρώπη. Και εκεί πετύχαμε, σε συνεργασία με ανάλογες οργανώσεις από τον Δυτικό κόσμο, να αναδείξουμε την ανάγκη να στηριχθεί η χριστιανική παράδοση της Ευρώπης, η οποία παραγκωνίζεται συστηματικά, από κάποιους κύκλους, παραβλέποντας ότι ο χριστιανισμός είναι ένας από τους πυλώνες του ευρωπαϊκού πολιτισμού μαζί με την αρχαιοελληνική γραμματεία και το ρωμαϊκό δίκαιο. Στο πλαίσιο αυτό διοργανώσαμε συναντήσεις και συνέδρια, όπως αυτό της Θεσσαλονίκης το 2024, κατά το οποίο υπογράφηκε και σχετική Διακήρυξη.

Τέλος, έχουμε επικεντρώσει τις προσπάθειές μας στη διάσωση των Χριστιανών της Μέσης Ανατολής, που βρίσκονται εν κινδύνω λόγω του θρησκευτικού φανατισμού και της μισαλλοδοξίας. Δυστυχώς, τα όσα δυσάρεστα συμβαίνουν σε χώρες όπως η Συρία, το Ιράκ, αλλά και μεταξύ Ισραήλ και Παλαιστίνης, απαιτούν μια εντονότερη παρέμβαση του χριστιανικού κόσμου, για να μην εξαλειφθεί εντελώς το χριστιανικό στοιχείο.

Αναμφίβολα, με την αναβάθμιση της ΔΣΟ και την άσκηση θρησκευτικής διπλωματίας, πιστεύω ότι ενισχύονται και οι ελληνικές θέσεις και η ελληνική παρουσία, κυρίως σε περιοχές που η βυζαντινή ανάμνηση είναι ακόμη ζωντανή.

ΜΑΧ 3 3

Μ. Χαρακόπουλος για Δομή Κουτσόχερου: Αστυνόμευση, ανταποδοτικά, αλλά και κατάρτιση μεταναστών ως εργάτες γης

Φωτο 1

Αθήνα, 16 Οκτωβρίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΔΟΜΗ ΚΟΥΤΣΟΧΕΡΟΥ:

Αστυνόμευση, ανταποδοτικά, αλλά και κατάρτιση μεταναστών ως εργάτες γης

Τα ζητήματα καλύτερης αστυνόμευσης και ανταποδοτικών οφελών προς την τοπική κοινωνία που φιλοξενεί τη Δομή Μεταναστών του Κουτσόχερου, που εισέρχεται σε νέα φάση, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης του Γενικού Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτή Λαρίσης, κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου με τον υπουργό Μετανάστευσης κ. Θάνο Πλεύρη, τον πρόεδρο της κοινότητας Μάνδρας κ. Σπύρο Καδόγλου και τη δημοτική σύμβουλο του δήμου Λαρισαίων κ. Ελίζα Παπαδοπούλου.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης στο υπουργείο Μετανάστευσης, στην οποία συμμετείχε και ο Γενικός Γραμματέας Υποδοχής Αιτούντων Άσυλο κ. Δημήτριος Γλυμής, υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία και με τον δήμαρχο Λαρισαίων κ. Θανάση Μαμάκο, κατά την οποία ο αρμόδιος υπουργός εξέφρασε τη βούληση για παροχή ανταποδοτικών οφελών προς τις δημοτικές κοινότητες της Μάνδρας και του Κουτσόχερου, που βρίσκονται πλησίον της δομής μεταναστών.

Τόσο ο πρόεδρος της κοινότητας Μάνδρας όσο και η δημοτική σύμβουλος που κατάγεται από τη Μάνδρα ζήτησαν να τηρείται το ωράριο εξόδου από την ανοιχτή δομή και να υπάρξουν αυστηρά μέτρα αστυνόμευσης στις κοινότητες με παρουσία περιπολικού.

Ο υπουργός Μετανάστευσης διαβεβαίωσε ότι θα ζητήσει από τη διοίκηση της δομής την αυστηρή τήρηση των προβλεπόμενων ωραρίων εξόδου από τη δομή που είναι 9 το πρωί με 9 το βράδυ, αλλά και ουσιαστικότερη παρουσία της αστυνομίας στις δύο κοινότητες.

Επιπλέον, ενημέρωσε τους συνομιλητές του για τη νέα φάση στην οποία εισέρχεται η Δομή Μεταναστών του Κουτσόχερου, με σκοπό να ευνοηθεί και η τοπική οικονομία,

Μετά τη συνάντηση ο Μάξιμος Χαρακόπουλος δήλωσε ότι «το μεταναστευτικό συνιστά ένα από τα πλέον ακανθώδη και δυσεπίλυτα προβλήματα του σύγχρονου κόσμου, και ιδιαιτέρως της Ευρώπης. Απαιτείται διαρκής φύλαξη των συνόρων, ώστε να περιοριστούν οι ροές παράτυπων μεταναστών, αλλά και αυστηρότερη αστυνόμευση στις περιοχές που φιλοξενούνται δομές μεταναστών. Όπως μας πληροφόρησε ο αρμόδιος υπουργός και φίλος Θάνος Πλεύρης, τον οποίο ευχαριστώ για τη συνεργασία, επίκειται η αναβάθμιση της ανοιχτής δομής μεταναστών στο Κουτσόχερο -όπως επίσης στη Θήβα και στα Οινόφυτα- σε κέντρο εκπαίδευσης αιτούντων άσυλο, οι οποίοι διαθέτουν όλες τις νομικές προϋποθέσεις για να γίνει δεκτό το αίτημά τους. Κατά την παραμονή τους στο Κέντρο οι μετανάστες θα έχουν τη δυνατότητα να διδαχθούν την ελληνική γλώσσα, ενώ θα μπορούν να παρακολουθήσουν ειδικά προγράμματα κατάρτισης για την απασχόλησής τους -ανάλογα με το εργασιακό προφίλ τους από τη χώρα προέλευσης- στον αγροτικό τομέα, στις κατασκευές και στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Η εξέλιξη αυτή μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη στις τοπικές επιχειρήσεις και κυρίως τους αγρότες και κτηνοτρόφους μας, οι οποίοι δυσκολεύονται να καλύψουν τις ανάγκες τους σε εργατικό δυναμικό.

Σε κάθε περίπτωση η ηγεσία του υπουργείου Μετανάστευσης οφείλει να αφουγκράζεται τις αγωνίες των τοπικών κοινωνιών που φιλοξενούν δομές μεταναστών, και γι’ αυτό θα ήθελα και πάλι να ευχαριστήσω τον φίλο υπουργό για την συνεργασία».

Φωτο 2

Subscribe to this RSS feed