Menu
A+ A A-

Διευθέτηση των επιτυχόντων εκπαιδευτικών του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: Διευθέτηση των επιτυχόντων εκπαιδευτικών του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008

Η προσήλωση της κυβέρνησης στην ανάδειξη της αξιοκρατίας και της επικράτησης των διαφανών διαδικασιών στο χώρο της εκπαίδευσης έχει δηλωθεί από την πρώτη στιγμή, ενώ από την επιτυχία των μεταρρυθμίσεων που προωθούνται σε αυτόν τον τομέα θα κριθεί και η γενικότερη πορεία της χώρας τα επόμενα χρόνια.
Υπό το πρίσμα αυτό, οι προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, οι οποίοι πρέπει να καλύψουν τα κενά, τα οποία αποδεδειγμένα υπάρχουν, πρέπει να γίνονται με τον ενδεδειγμένο τρόπο που δεν είναι άλλος από τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.
Όπως όμως έχω επισημάνει, συνηγορώντας στο σχετικό αίτημα του Συντονιστικού της Επιτροπής Επιτυχόντων ΑΣΕΠ 2008 και με αφορμή τον διορισμό των δικαστικά δικαιωθέντων εκπαιδευτικών του Διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2008, με ερώτησή μου στις 9 Μαΐου 2019, προς τον τότε υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου, για την οποία δεν έλαβα απάντηση, λόγω της προκήρυξης πρόωρων εκλογών, αλλά και με σχετική Αναφορά μου στις 9 Οκτωβρίου 2019, πρέπει να διευθετηθεί το ζήτημα των επιτυχόντων του γραπτού διαγωνισμού εκπαιδευτικών ΑΣΕΠ 2008, που δεν προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη κατά της παράλειψης διορισμού τους.
Επανερχόμενος στο ζήτημα θέλω να υπενθυμίσω ότι η απόφαση του ΣτΕ Ολ. 527/2015 δέχεται την προτεραιότητα του ΑΣΕΠ και του διενεργούμενου από αυτόν γραπτού διαγωνισμούως μοναδικού κριτηρίου για την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών, με μόνη εναλλακτική τη θέσπιση αντικειμενικών κριτηρίων (πάλι όμως υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ), αποκλείοντας οποιοδήποτε άλλο κριτήριο (όπως για παράδειγμα της προϋπηρεσίας, την οποία ναι μεν δέχεται ως κριτήριο διορισμού, όχι όμως ως μοναδικό κριτήριο μόνιμου διορισμού). Ως εκ τούτου το Συμβούλιο της Επικρατείαςγνωμοδότησε ότι θα έπρεπε να διορίζεται το 100% από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και όχι το 60% από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και το 40% από την προϋπηρεσία όπως ίσχυε παλαιότερα, αλλά και παράλληλα ότι κάθε άλλος διορισμός, πλην του ΑΣΕΠ, είναι αναξιοκρατικός και αντισυνταγματικός. Επιπλέον, αντισυνταγματικό κρίθηκε και το ότι πολλοί εκπαιδευτικοί, χωρίς επιτυχία σε γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, εργάστηκαν ως αναπληρωτές, αλλά και διορίστηκαν στη θέση άλλων, που είχαν επιτυχία σε γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Με βάση αυτή την απόφαση εκπαιδευτικοί ζήτησαν από το Υπουργείο Παιδείας τον αναδρομικό διορισμό τους και προσέφυγαν στο Διοικητικό Εφετείο όπου δικαιώθηκαν.
Ωστόσο, σύμφωνα, με την τροπολογία στον Νόμο 4589/2019, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στον μόνιμο διορισμό μόνο για τους συγκεκριμένους, δηλαδή 57 εκπαιδευτικούς στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 361 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Οι υπόλοιποι, όμως, που για οποιουσδήποτε λόγους δεν προσέφυγαν και παρά τη βαθμολογία τους, παραλείφθηκαν από την απόφαση.

Κατόπιν τούτων ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

Προτίθεστε να διορθώσετε την αδικία που έχει συντελεσθεί με την παράλειψη του διορισμού των επιτυχόντων εκπαιδευτικών στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ του 2008, που για οποιονδήποτε λόγο δεν προσέφυγαν στην δικαιοσύνη, βάση της απόφασης του ΣτΕ 527/2015;

Αθήνα, 19 Ιουλίου 2021

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Σε ποιο στάδιο βρίσκεται ο σχεδιασμός για το ΕΠΑΛ στις φυλακές Λάρισας;

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: Σε ποιο στάδιο βρίσκεται ο σχεδιασμός για το ΕΠΑΛ στις φυλακές Λάρισας;

Το σωφρονιστικό σύστημα της χώρας πάσχει από σοβαρότατες και μακροχρόνιες παθογένειες. Είναι, ωστόσο, πολλοί οι συνάνθρωποί μας οι οποίοι βρέθηκαν, για οποιοδήποτε λόγο, να εκτίουν ποινή στις φυλακές, και θα ήθελαν να αποκτήσουν εφόδια ώστε να κάνουν μια νέα αρχή στη ζωή τους. Για τον λόγο αυτό η πολιτεία οφείλει να διαμορφώνει τις κατάλληλες συνθήκες, παρέχοντας δυνατότητες εκπαίδευσης και απόκτησης δεξιοτήτων που θα έχουν ανταπόκριση στην αγορά εργασίας, μετά την αποφυλάκισή τους, αποφεύγοντας έτσι την περιθωριοποίηση και τον κοινωνικό στιγματισμό. Επιπλέον, η δημιουργική ασχολία κατά τη διάρκεια της έκτισης της ποινής συμβάλλει στην προφύλαξη από πιθανές λανθασμένες επιλογές του κρατούμενου.
Στο πλαίσιο αυτό, στις φυλακές της Λάρισας η λειτουργία του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας υπήρξε ιδιαίτερα επιτυχημένη πρωτοβουλία με πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα μέχρι σήμερα.
Προς τούτο, επανέρχομαι στην πρόταση που σας είχα καταθέσει στις 7 Οκτωβρίου του 2020, μετά από σχετική ενημέρωση από τον σύμβουλο-συντονιστή εκπαίδευσης του Καταστήματος Κράτησης Λάρισας κ. Γιώργο Τράντα, για τη δημιουργία ΕΠΑΛ στο εν λόγω Κατάστημα, από τη νέα σχολική χρονιά, ζήτημα το οποίο θα εξετάζατε με τον Γενικό Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης κ. Γιώργο Βούτσινο.
Η πιλοτική λειτουργία ΕΠΑΛ στο σωφρονιστικό κατάστημα Λάρισας μπορεί να ενδυναμώσει την κατάρτιση-εξειδίκευση των κρατουμένων που το επιθυμούν, καθιστώντας τις φυλακές αυτές πρότυπο εκπαιδευτικής δραστηριότητας με ευεργετικές συνέπειες για τους κρατούμενους που θα συμμετάσχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και για το σύνολο του σωφρονιστικού συστήματος.

Κατόπιν τούτων ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

1. Έχει ξεκινήσει η διαδικασία σύστασης ΕΠΑΛ στο Κατάστημα Κράτησης των φυλακών Λάρισας, και αν ναι σε ποιο στάδιο υλοποίησής του βρίσκεται;
2. Με βάση τα έως τώρα δεδομένα, υπάρχει δυνατότητα το εν λόγω ΕΠΑΛ να λειτουργήσει την επόμενη εκπαιδευτική χρονιά, η οποία θα ξεκινήσει σε δύο περίπου μήνες;

Αθήνα, 7 Ιουλίου 2021

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Αυθαίρετη απόλυση εργαζόμενης με Σκλήρυνση κατά Πλάκας;

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

Θέμα: Αυθαίρετη απόλυση εργαζόμενης με Σκλήρυνση κατά Πλάκας;

Η εργατική νομοθεσία προστατεύει τον εργαζόμενο από αυθαίρετες αποφάσεις της εργοδοσίας, ιδιαίτερα όταν αυτές έχουν ως αιτία ζητήματα υγείας του εργαζόμενου. Και ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι για να αποτραπούν φαινόμενα ενός ιδιότυπου «κοινωνικού δαρβινισμού» και ρατσισμού, εναντίον εργαζόμενων. Γι αυτό η Πολιτεία οφείλει να είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη σε ανάλογα φαινόμενα και να παρεμβαίνει άμεσα όταν προκύπτουν τέτοιες καταγγελίες.
Μια τέτοια περίπτωση είδε το φως της δημοσιότητας στις 28.06.21, στην LarissaPress.gr, (https://www.larissapress.gr/2021/06/28/me-apelysan-molis-emathan-pos-echo-sklirynsi-kata-plakas/) μέσω της καταγγελίας της κ. Ε.Σ. (τα πλήρη στοιχεία της βρίσκονται στη διά-θεση του ενημερωτικής ιστοσελίδας), η οποία είναι μέλος της Πανθεσσαλικής Ένωσης Ατό-μων με Σκλήρυνση κατά Πλάκας, και η οποία απολύθηκε μετά από μήνες εργασίας σε εται-ρεία παραγωγής και διάθεσης αρτοσκευασμάτων και γλυκών στην Λάρισα, λόγω της ασθέ-νειάς της. Τη συγκεκριμένη καταγγελία επιβεβαίωσε, σε επικοινωνία που είχα μαζί της, και η Πρόεδρος της Πανθεσσαλικής Ένωσης Σκλήρυνσης κατά Πλάκας κ. Μαρία Κούτσικου.
Η καταγγελία της απολυμένης εργαζόμενης έχει ως εξής:
«Ήρθα στη Λάρισα με το παιδί μου για να δουλέψω για την συγκεκριμένη εταιρεία, έχοντας προϋπηρεσία στο χώρο. Κατάγομαι από γειτονικό νομό, οπότε για μένα ήταν μια ευκαιρία να έρθω πίσω και να εγκατασταθώ στη Λάρισα.
Μετά από ένα μήνα περίπου εργασίας χρειάστηκε να πάρω μια αναρρωτική λόγω της ασθένειας μου. Από τότε ξεκίνησε και το πρόβλημα για την εταιρεία, καθώς με την επιστροφή μου σε αυτή άρχισαν οι δικαιολογίες για την διακοπή εργασίας την οποία πραγματοποιούσαν συνεχώς εις βάρος μου.
Τελικά έφτασαν να με απολύσουν από το τηλέφωνο… και να ισχυριστούν σε συναδέρφους μου στη δουλειά πως παραιτήθηκα μόνη μου επειδή είμαι… ανάπηρη!
Δεν είμαι ανάπηρη. Κανένας μας δεν είναι. Όλοι δικαιούμαστε μια δουλειά γιατί είμαστε ικανοί να την φέρουμε εις πέρας. Εγώ πλέον μόνη μου θα πρέπει να μεγαλώσω το παιδί μου, το οποίο και αυτό πάσχει από την ίδια ασθένεια. Πως θα τα καταφέρω;».
Η Πολιτεία και οι υπηρεσίες του αρμόδιου υπουργείου έχουν υποχρέωση να διερευνήσουν τη συγκεκριμένη καταγγελία και να προβούν στις προβλεπόμενες διαδικασίες, εφόσον ισχύουν τα όσα καταγγέλλονται, για την αποκατάσταση της αδικίας.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Προτίθεστε να διερευνήσετε την καταγγελία της κ. Ε.Σ. για απόλυσή της από τη εταιρεία που εργαζόταν επειδή πάσχει από Σκλήρυνση κατά Πλάκας και τι προβλέπεται να πράξετε σε περίπτωση που ευσταθεί η καταγγελία;

Αθήνα, 28 Ιουνίου 2021

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

ΑΡΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΚΑΣΤΑΝΟΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΦΗΚΑ ΤΗΣ ΚΑΣΤΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΤΟ ΝΕΟ ΠΑΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΑΡΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΚΑΣΤΑΝΟΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΦΗΚΑ ΤΗΣ ΚΑΣΤΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΤΟ ΝΕΟ ΠΑΑ

Οι καστανοπαραγωγοί του νομού Λάρισας που δραστηριοποιούνται σε κασταναριά κυρίως στον ορεινό όγκο του Κισσάβου, εμφανίζονται ιδιαίτερα ανήσυχοι φέτος λόγω των ζημιών από το έντομο της σφήκας της καστανιάς. Όπως επισημαίνουν, οι ζημιές, τόσο σε έκταση όσο και σε ένταση, είναι μεγάλες, παρά τις προσπάθειες που καταβάλλουν για την αντιμετώπισή του με βιολογικές μεθόδους, εξαπολύσεις, δηλαδή, άλλου εντόμου (Torymus sinensis) που παρασιτεί στη σφήκα. Τα εν λόγω παράσιτα διατίθενται στους παραγωγούς από το Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο, κατόπιν χρηματοδότησης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥπΑΑΤ) και της Περιφέρειας Θεσσαλίας, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις οι παραγωγοί τα προμηθεύονται από το ελεύθερο εμπόριο.
Ωστόσο, η συνέχιση υλοποίησης του προγράμματος «Βιολογικής καταπολέμησης της σφήκας της καστανιάς Dryocosmus Kuriphilus (yasumatsu)» που ανακοινώθηκε από το ΥπΑΑΤ στις 08.03.21 δεν καθησυχάζει τους φόβους των καστανοπαραγωγών για σημαντική μείωση της παραγωγής τους, λόγω της ταχείας εξάπλωσης των προσβολών από τη σφήκα. Σύμφωνα με επιστήμονες των αρμόδιων υπηρεσιών που ασχολούνται με το ζήτημα (ΔΑΟΚ, Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο), η βιολογική μέθοδος καταπολέμησης της σφήκας με την εξαπόλυση του παρασιτοειδούς είναι ο μόνος αποδεδειγμένα αποτελεσματικός τρόπος -λαμβάνοντας υπόψη ότι η καλλιέργεια εντοπίζεται σε δύσβατες ορεινές και δασώδεις περιοχές. Όπως σημειώνουν, απαιτείται εύλογος χρόνος μέχρι την πλήρη ενσωμάτωση του παρασιτοειδούς στο φυσικό περιβάλλον των καστανεώνων, καθώς η εξάπλωση του εντόμου του παρασίτου έπεται της εξάπλωσης του εντόμου ξενιστή (σφήκα). Από την άλλη μεριά, οι παραγωγοί, υποστηρίζουν ότι μέχρι να εγκατασταθεί το παράσιτο στους καστανεώνες τους και να προκαλέσει αποτελεσματική μείωση των πληθυσμών της σφήκας, πλήττεται το φυτικό τους κεφάλαιο, ζημιώνεται η παραγωγή τους, μειώνονται τα έσοδά τους και αδυνατούν να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση της αγοράς για κάστανα. Αν καταρρεύσουν τώρα που οι προοπτικές της καλλιέργειας είναι ευοίωνες το μέλλον προβλέπεται ζοφερό.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Προτίθεστε να διερευνήσετε τρόπους για την οικονομική στήριξη των καστανοπαραγωγών για τις ζημιές που υφίστανται μέχρι να αποδώσει ικανοποιητικά η βιολογική καταπολέμηση της σφήκας μέσω του εν λόγω προγράμματος;
2. Δεδομένου ότι στο υπάρχον Π.Α.Α. υπάρχουν φιλοπεριβαλλοντικές δράσεις που επιδοτούν βιολογικούς τρόπους αντιμετώπισης των εχθρών των καλλιεργειών (π.χ. Κομφούζιο), θα μεριμνήσετε προκειμένου στο νέο Π.Α.Α. να υπάρξει ανάλογο σχετικό πρόγραμμα για τη σφήκα της καστανιάς;

Αθήνα, 31 Μαΐου 2021

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Αποζημίωση ζημιών από βακτηριακό κάψιμο σε βιομηχανικά αχλάδια

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: Αποζημίωση ζημιών από βακτηριακό κάψιμο σε βιομηχανικά αχλάδια

Οι φετινές καιρικές συνθήκες, με τους διαδοχικούς παγετούς του Μαρτίου και τον όψιμο παγετό του Απριλίου, προκάλεσαν εκτεταμένες ζημιές στην φυτική παραγωγή και κυρίως στην δενδροκαλλιέργεια. Όπως σημειώνουν οι αχλαδοπαραγωγοί της ευρύτερης περιοχής του Τυρνάβου, παρατηρούνται σοβαρές ζημιές και στα βιομηχανικά αχλάδια, πέρα από τα επιτραπέζια, ως συνέπεια των παγετών.
Πιο συγκεκριμένα, το τελευταίο διάστημα, παρατηρούνται μεγάλες ζημιές από βακτηριακό κάψιμο, μια ασθένεια που επιδρά καταστρεπτικά σε άνθη, καρπό, ετήσια βλάστηση άλλα και το ξύλο των δένδρων και ευνοείται από την επίδραση των παγετών. Επειδή σε αυτό το στάδιο της παραγωγής δεν αντιμετωπίζεται με χημικά μέσα, οι αχλαδοπαραγωγοί για να σώσουν τις φυτείες τους, ακολουθούν τη μόνη ενδεδειγμένη άλλα πολυέξοδη λύση, την προσεκτική χειρωνακτική αφαίρεση των προσβεβλημένων μερών των δένδρων, ακόμα και αν αυτό σημαίνει αφαίρεση ολόκληρων βραχιόνων ή κορμοτομήσεις.
Η ένταση και κυρίως η έκταση της ζημιάς δεν περιορίζεται τοπικά άλλα υφίσταται στο σύνολο των κτημάτων με βιομηχανικά αχλάδια σε όλο τον δήμο Τυρνάβου, όπου εντοπίζεται και ο κύριος όγκος παραγωγής της χώρας. Το γεγονός αυτό, οδηγεί τους έμπειρους αχλαδοπαραγωγούς στο συμπέρασμα ότι η επίδραση του παγετού δεν προκάλεσε άμεση, άλλα σημαντικότατη έμμεση ζημιά μέσω της εκτεταμένης προσβολής από βακτηριακό κάψιμο.
Για τη διαπίστωση του προβλήματος, έχει πραγματοποιηθεί αυτοψία από κλιμάκια του ΕΛΓΑ και της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας (ΔΑΟΚ) του νομού. Σύμφωνα με ενημέρωση που έχουν οι παραγωγοί, η ζημιά δεν καλύπτεται ασφαλιστικά από τον κανονισμό του ΕΛΓΑ και άρα δεν μπορούν να υπάρξουν αποζημιώσεις για την φετινή παραγωγή.
Ωστόσο, η ζημιά είναι υπαρκτή και το συνολικό μέγεθός της, αν συνυπολογιστούν και τα υψηλά καλλιεργητικά έξοδα, είναι μεγάλο. Συνεπώς, ζητούν την έμπρακτη οικονομική στήριξη της πολιτείας μέσω αποζημιώσεων ή κρατικών ενισχύσεων ώστε να μπορέσουν να συνέλθουν γρήγορα από την ταυτόχρονη απώλεια της ετήσιας παραγωγής και του φυτικού τους κεφαλαίου.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Με δεδομένο ότι η ζημιά είναι υπαρκτή και αναμφισβήτητη, τι προτίθεστε να πράξετε για την στήριξη των αχλαδοπαραγωγών των οποίων επλήγησαν οι δενδροκαλλιέργειες από βακτηριακό κάψιμο που προκάλεσαν οι παγετοί του Μαρτίου και Απριλίου στον νομό Λάρισας;

Αθήνα, 21 Μαΐου 2021

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Μετατροπή των συμβάσεων των εργαζομένων που προσλήφθηκαν με το «Ειδικό Πρόγραμμα Απασχόλησης 4.000 μακροχρόνια ανέργων στο Δημόσιο Τομέα της Υγείας» σε αορίστου χρόνου

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ: Μετατροπή των συμβάσεων των εργαζομένων που προσλήφθηκαν με το «Ειδικό Πρόγραμμα Απασχόλησης 4.000 μακροχρόνια ανέργων στο Δημόσιο Τομέα της Υγείας» σε αορίστου χρόνου

Εδώ και 14 μήνες η χώρα βρίσκεται στη δίνη μιας πρωτοφανούς πανδημίας που προκάλεσε ο COVID 19. Σε αυτό το διάστημα, το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) κατόρθωσε να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων, να αντιμετωπίσει με αποτελεσματικότητα τις αυξημένες ανάγκες και να αποδείξει την πραγματική αξία του στην αποστολή του να προστατεύει την υγεία των πολιτών. Αυτό το επίτευγμα οφείλεται κατά πρώτο λόγο στο υγειονομικό προσωπικό, ιατρούς και νοσηλευτές, καθώς και εν γένει στους εργαζόμενους στα νοσοκομειακά ιδρύματα, που έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό για να υπηρετήσουν τους χιλιάδες ασθενείς από τον κορονοϊό, αλλά και τις άλλες ασθένειες και τα προβλήματα υγείας, τα οποία δεν σταμάτησαν να υφίστανται όλο αυτό το διάστημα. Η Πολιτεία, δια των αρμοδίων υπουργών αλλά και του ιδίου του πρωθυπουργού, έχει εκφράσει την δέσμευσή της για την περαιτέρω ενίσχυση του ΕΣΥ και των δομών, και κυρίως με την πρόσληψη του μόνιμου προσωπικού, που απαιτείται.
Υπ’ αυτό το πρίσμα είναι εύλογο οι εργαζόμενοι που θα υπηρετήσουν ως μόνιμοι στο Δημόσιο Το- μέα Υγείας να προέρχονται από αυτούς που ήδη εργάζονται στις δομές του, ειδικά την πρόσφατη δύσκολη περίοδο. Συγκεκριμένα, όπως γνωρίζετε, μέσω του Ειδικού Προγράμματος Απασχόλησης
4.000 μακροχρόνια ανέργων στον Δημόσιο Τομέα της Υγείας, κατόπιν των Δημόσιων Προσκλήσε- ων 13/2016 και 10/2017 του ΟΑΕΔ, προσελήφθησαν 4.000 εργαζόμενοι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Η πρόσληψή τους έγινε με μοριοδότηση, όπως προβλέπεται στις διατάξεις του Ν. 4430/2016 (ΦΕΚ 3888/Β/2-12-2016) και έκτοτε, λόγω των μεγάλων αναγκών για προσωπικό στα δημόσια ιδρύματα υγείας οι 12μηνες συμβάσεις τους ανανεώνονται συνεχώς.
Ιδιαίτερα στον νομό Λάρισας, πλέον όσων απασχολούνται στα Κέντρα Υγείας του ΕΣΥ, στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας εργάζονται 36 άτομα και άλλα 60 στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, καλύπτο- ντας πάγιες ανάγκες σε ένα ευρύ φάσμα ειδικοτήτων, όπως, επιστημονικό προσωπικό πλην ιατρών, διοικητικοί υπάλληλοι, εργάτες κλπ.
Όλα τα παραπάνω συνηγορούν στο αίτημα για τη μετατροπή των συμβάσεών τους σε αορίστου χρόνου, προς όφελος πρωτίστως του δημόσιου τομέα Υγείας.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες ανάγκες του Δημόσιου Τομέα Υγείας σε προσωπικό, προτίθεσθε να μετατρέψετε τις συμβάσεις, σε αορίστου χρόνου για τους 4.000 εργαζόμενους που διορίσθηκαν μέσω των Δημόσιων Προσκλήσεων 13/2016 και 10/2017 του ΟΑΕΔ στις δομές υγείας, και έκτοτε ανανεώνεται η σύμβασή τους;
2. Με βάση την κοινή δήλωση των υπουργών Υγείας και Εσωτερικών για την περαιτέρω ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας με 4.000 μόνιμες προσλήψεις νοσηλευτικού προσωπικού, που θα προκηρυχθεί εντός του τρέχοντος έτους, και όπου ειδικά για τους νοσηλευτές που υπηρέτησαν ως επικουρικοί στην πανδημία θα προβλέπεται αυξημένη μοριοδότηση, προτίθεσθε σε αυτήν την κατη- γορία να εντάξετε και τους νοσηλευτές που έχουν διορισθεί κατόπιν των Δημόσιων Προσκλήσεων 13/2016 και 10/2017 του ΟΑΕΔ, και ήδη εργάζονται επί 4-5 έτη στο δημόσιο σύστημα υγείας;

Αθήνα, 22 Μαΐου 2021

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Κατά προτεραιότητα τοποθέτηση Εκπαιδευτικών Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης σε δομές εκπαίδευσης Μεταναστών-Προσφύγων

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: Κατά προτεραιότητα τοποθέτηση Εκπαιδευτικών Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης σε δομές εκπαίδευσης Μεταναστών-Προσφύγων

Τις τελευταίες δεκαετίες η Ελλάδα κατέστη χώρα προσέλευσης μεταναστών και προσφύγων, οι οποίοι αποτελούν πλέον ένα σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού. Στόχος της Πολιτείας είναι να προσπαθήσει να ενσωματώσει πολιτισμικά τους ανθρώπους αυτούς, οι οποίοι θα παραμείνουν στην χώρα μας, δίνοντάς τους την ευκαιρία να οικοδομήσουν μια νέα ζωή. Βασικό εργαλείο για την επιτυχία αυτού του στόχου είναι η παροχή εκπαίδευσης και πρωτίστως της εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας. Ιδιαίτερα, μάλιστα, για τους ανήλικους, η συμμετοχή στις εκπαιδευτικές δομές του κράτους επιβάλλεται και νομικά. Αναγνωρίζοντας, βεβαίως, και τις δυσκολίες που ανακύπτουν στη διδασκαλία μεταναστών και προσφύγων η Πολιτεία δημιούργησε και ειδικές δομές για αυτές τις ομάδες, όπως οι ΔΥΕΠ (Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων) και Ζ.Ε.Π. (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας), όπου επιχειρείται να γίνει ορθή διαχείριση του διαφορετικού πολιτισμικού υπόβαθρου των μαθητών, καθώς και των οδυνηρών, σε πολλούς από αυτούς, εμπειριών από πολεμικές συγκρούσεις και άλλες δυσάρεστες συνθήκες.
Για να είναι, όμως, αποτελεσματικό το συγκεκριμένο πρόγραμμα απαιτείται το διδακτικό προσωπικό να έχει την απαιτούμενη κατάρτιση, ώστε να το διεκπεραιώσει με επάρκεια. Να μπορεί, δηλαδή, να διδάξει τα ελληνικά σε μαθητές που τα μαθαίνουν ως ξένη γλώσσα, και ακόμη να αντιλαμβάνεται τα προβλήματα που προκύπτουν από τις πολιτισμικές διαφορές. Αυτόν τον ρόλο μπορούν να επιτελέσουν κατ’ εξοχήν οι Εκπαιδευτικοί Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. Όπως, όμως, επισημαίνουν μέχρι σήμερα δεν αναγνωρίζονται ως εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό στις δομές διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα να διορίζονται στις συγκεκριμένες θέσεις εκπαιδευτικοί χωρίς την απαιτούμενη πείρα και εκπαίδευση.
Λαμβάνοντας υπόψη τη σοβαρότητα του προβλήματος, και έχοντας την αρνητική εμπειρία από άλλες ευρωπαϊκές χώρες με μεγαλύτερη της ελληνικής παράδοση στην υποδοχή και ενσωμάτωση μεταναστών και προσφύγων, είναι απαραίτητη μια εξορθολογισμένη και ολοκληρωμένη πολιτική απέναντι στην εκπαίδευση αυτής της πληθυσμιακής κατηγορίας, που θα αποβεί προς όφελος τόσο των ιδίων των μεταναστών και των προσφύγων όσο της κοινωνικής συνοχής της χώρας.

Κατόπιν τούτων ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

1. Προτίθεστε να προβείτε στη θεσμοθέτηση μιας διακριτής διαδικασίας απορρόφησης των Εκπαιδευτικών Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στα πρότυπα της υπ’ αριθμ. 3ΕΑ/2019 Προκήρυξης του ΑΣΕΠ;
2. Προτίθεστε να τοποθετήσετε, κατά προτεραιότητα, τους Εκπαιδευτικούς Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης σε ήδη υπάρχουσες ή μελλοντικές δομές της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης μεταναστών και προσφύγων (π.χ. ΔΥΕΠ), σε Διαπολιτισμικά και Μειονοτικά Σχολεία, καθώς και σε κάθε άλλο δημόσιο, ελληνικό ή ευρωπαϊκό φορέα, που υλοποιεί αντίστοιχα προγράμματα;

Αθήνα, 14 Μαΐου 2021

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Συνδεδεμένη ενίσχυση σε όλους τους πληγέντες βαμβακοπαραγωγούς από τον “Ιανό”

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: Συνδεδεμένη ενίσχυση σε όλους τους πληγέντες βαμβακοπαραγωγούς από τον “Ιανό”

Οι συνέπειες του μεσογειακού κυκλώνα “Ιανός” στην αγροτική παραγωγή της επαρχίας Φαρσάλων ήταν αδιαμφισβήτητα καταστροφικές. Η πολιτεία αντιλαμβανόμενη το μέγεθος των ζημιών αντέδρασε τάχιστα, προέβη άμεσα σε ευνοϊκές νομοθετικές ρυθμίσεις για την αποζημίωση στο 100%, κατ’ εξαίρεση του Κανονισμού του ΕΛΓΑ και επιτάχυνε τις διαδικασίες εκτίμησης των ζημιών και την καταβολή αποζημιώσεων στους πληγέντες αγρότες.
Η ζημιές στο βαμβάκι, κύρια καλλιέργεια στην πληγείσα περιοχή των Φαρσάλων, ήταν βαρύτατες. Επειδή, όμως, ο κυκλώνας κατέστρεψε την παραγωγή λίγο πριν τη συγκομιδή, δόθηκε στους βαμβακοκαλλιεργητές, άμεσα –σε ενάμιση μήνα από το καταστροφικό συμβάν- γενναία προκαταβολή της τάξης των 100 ευρώ ανά στρέμμα. Πέραν τούτων, πάγιο αίτημα των αγροτών της πληγείσας περιοχής ήταν να μην υπάρξει πρόβλημα στην καταβολή της συνδεδεμένης ενίσχυσης για το βαμβάκι.
Ωστόσο, μετά την πληρωμή της εν λόγω ειδικής ενίσχυσης διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν ακόμα περιπτώσεις βαμβακοπαραγωγών που δεν έλαβαν την ειδική ενίσχυση. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν οι τελευταίοι, το άθροισμα των κιλών βαμβακιού που παρέδωσαν κατά τη συγκομιδή και των κιλών που προκύπτουν ότι απώλεσαν από το πόρισμα του ΕΛΓΑ δεν συμπληρώνουν το όριο των 265 κιλών ανά στρέμμα που απαιτείται για την λήψη της συνδεδεμένης ενίσχυσης στο νομό Λάρισας.
Κατά την διαδικασία των νομοθετικών ρυθμίσεων στη Βουλή για την αντιμετώπιση των καταστροφών από τον “Ιανό” υπήρξαν ρητές δεσμεύσεις ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα για τους πληγέντες στην καταβολή της ειδικής συνδεδεμένης ενίσχυσης για το βαμβάκι. Συνεπώς, οι περιπτώσεις των πληγέντων από τον “Ιανό” βαμβακοκαλλιεργητών που δεν έλαβαν τη συνδεδεμένη ενίσχυση θα πρέπει να διερευνηθούν με τη δέουσα προσοχή και να καταλήξουν σε πληρωμές το συντομότερο δυνατόν.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να διεκπεραιωθεί η πληρωμή της ειδικής ενίσχυσης στους πληγέντες από τον “Ιανό” βαμβακοκαλλιεργητές;

Αθήνα, 8 Μαΐου 2021

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Προτάσεις επίλυσης του προβλήματος των επιλαχόντων στα σχέδια βελτίωσης

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: Προτάσεις επίλυσης του προβλήματος των επιλαχόντων στα σχέδια βελτίωσης

Πολλές και έντονες είναι οι διαμαρτυρίες των επιλαχόντων των σχεδίων βελτίωσης, με σκοπό να βρεθεί τρόπος να ενταχθούν και να υλοποιήσουν τα σχέδια που υπέβαλαν προς έγκριση. Στην περιφέρεια Θεσσαλίας, εγκρίθηκαν περίπου 1.170 σχέδια (δράσεις 4.1.1 και 4.1.3 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020), ενώ άλλα 500 περίπου πληρούν τις προϋποθέσεις, άλλα βρίσκονται κάτω από τη βάση μοριοδότησης και οι δικαιούχοι τους χαρακτηρίζονται ως επιλαχόντες.
Οι τελευταίοι, ζητούν να εξευρεθούν επιπλέον οικονομικοί πόροι που θα επιτρέψουν την ένταξή τους. Επισημαίνουν, ότι, αυτή την περίοδο, που η οικονομική δραστηριότητα σε πολλούς τομείς είναι περιορισμένη λόγω της πανδημίας, το βάρος της οικονομικής ανάκαμψης πέφτει στην αγροτοκτηνοτροφική παραγωγή. Συνεπώς, η ένταξή τους θα έχει πρακτικά οφέλη, αφού θα προκαλέσει αλυσιδωτά πολλαπλάσια ευεργετικά αποτελέσματα στην τοπική θεσσαλική οικονομία και κοινωνία. Επιπροσθέτως, αντιδρούν έντονα στον σχεδιασμό να υπάρξει νέα πρόσκληση ενδιαφέροντος για σχέδια βελτίωσης, με την υποβολή νέου φακέλου από την αρχή, τη στιγμή που δεν έχουν ικανοποιηθεί οι προτάσεις που έχουν υποβάλλει.
Την ίδια ώρα, μελετητές -με γνώμονα τη γρηγορότερη και αποτελεσματικότερη υλοποίηση των επενδύσεων των σχεδίων βελτίωσης- προτείνουν την επαναφορά της προϋπόθεσης υλοποίησης του 20% των επενδύσεων, με την κατάθεση της αίτησης πρώτης πληρωμής. Όπως υποστηρίζουν, δεδομένων των ιδιαίτερων συνθηκών που επιβάλει η αντιμετώπιση της πανδημίας, ορθώς δόθηκε πρόσφατα παράταση 6 μηνών (μέχρι τον Οκτώβριο) για την υποβολή του πρώτου αιτήματος πληρωμής στα σχέδια βελτίωσης. Όμως, μέχρι τον Οκτώβριο, θα πρέπει να επανέλθει το κατώτατο όριο της υλοποίησης του 20% των επενδύσεων για να γίνει αίτημα πληρωμής, άλλως η διαδικασία υλοποίησης των σχεδίων θα καθυστερήσει περαιτέρω. Στην περίπτωση που υπάρξουν σχέδια που δεν θα υλοποιηθούν στο 20% μέχρι τον Οκτώβριο, προτείνεται να μεταφερθούν τα αντίστοιχα ποσά για ένταξη των επιλαχόντων, εξετάζοντας την περίπτωση να τεθούν αυστηρότερα χρονικά όρια στην υλοποίηση των επενδύσεων των τελευταίων. Τέλος, στην περίπτωση που υπάρξει νέα πρόσκληση για σχέδια βελτίωσης, υφίστανται προτάσεις που αφορούν επιπλέον μοριοδότηση των σημερινών επιλαχόντων.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Προτίθεστε να εξετάσετε τις ανωτέρω παραμέτρους και προτάσεις ώστε να υπάρξει ικανοποιητική διευθέτηση του ζητήματος των επιλαχόντων των σχεδίων βελτίωσης;

Αθήνα, 17 Απριλίου 2021

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Εμβολιασμός κατά προτεραιότητα των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε προγράμματα ERASMUS

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑΣ

ΘΕΜΑ: Εμβολιασμός κατά προτεραιότητα των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε προγράμματα ERASMUS

Η πανδημία έχει αναστατώσει τη ζωή των πολιτών σε ολόκληρο τον πλανήτη για πάνω από ένα έτος. Ωστόσο, τα προγράμματα εμβολιασμού του πληθυσμού επιτρέπουν σταδιακά την επιστροφή σε μια κανονικότητα, η οποία ελπίζεται ότι θα αποκατασταθεί πολύ σύντομα. Έως τότε, όμως, θα μπορούσαν να γίνουν κάποιες επιλογές για τον εμβολιασμό στοχευμένων ομάδων ή ατόμων για συγκεκριμένους λόγους. Σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν και οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στα προγράμματα ERASMUS.
Να σημειωθεί ότι υπάρχουν προγράμματα που τελούν σε παράταση, άλλα που απλά από τον προηγούμενο Μάρτιο του 2020 δεν εξελίσσονται και φυσιολογικά θα παραταθούν, ενώ υπάρχουν και νέα που ξεκίνησαν το 2021. Τα προγράμματα που είναι σε παράταση έχουν μπει σε μια διαδικασία ολοκλήρωσης. Μένει πλέον να καθοριστεί ο χρόνος ολοκλήρωσής τους, που θα είναι από τον Ιούνιο μέχρι τα τέλη Αυγούστου.
Σε άλλες χώρες οι εκπαιδευτικοί φαίνεται να έχουν πια τη δυνατότητα της μετακίνησής τους, μιας και έχουν εμβολιαστεί. Ως εκ τούτου, κανονίζουν τις δράσεις, καθώς και τα ταξίδια που θα πρέπει να πραγματοποιήσουν στο προαναφερθέν διάστημα.
Για τον λόγο αυτό έχουν αγοραστεί εισιτήρια που έχουν μετατραπεί σε voucher διάρκειας 18 μηνών, ενώ δεν είναι δυνατή η επιστροφή χρημάτων.
Δυστυχώς αρκετοί Έλληνες εκπαιδευτικοί δεν έχουν τη δυνατότητα μετακίνησης, επειδή ακόμη δεν έχουν εμβολιαστεί. Η μη συμμετοχή τους στα προγράμματα ERASMUS θα έχει αρνητικές συνέπειες τόσο για τους ίδιους όσο και για τα σχολεία.
.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

Προτίθεσθε να δώσετε την δυνατότητα κατά προτεραιότητας εμβολιασμού για το COVID 19 στους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν σε προγράμματα ERASMUS, ώστε να μπορέσουν να μετακινηθούν χωρίς πρόβλημα;

Αθήνα, 16 Απριλίου 2021

Ο ερωτών Βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...