Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Μάξιμος με βουλευτές ΝΔ για Ολοήμερα: "Εξισώνετε προς τα κάτω την εκπαίδευση!"

Τα 5 μέτρα υποβάθμισης των Ολοήμερων Σχολείων

Αθήνα, 9 Μαΐου 2016

ΜΑΞΙΜΟΣ ΜΕ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΝΔ ΓΙΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΟΛΟΗΜΕΡΩΝ:

Εξισώνετε προς τα κάτω την εκπαίδευση!

• Κατάργηση πρωινής και απογευματινής ζώνης

Στο ζήτημα της υποβάθμισης του Ολοήμερου Σχολείου που ανέδειξε μιλώντας από το βήμα της βουλής στη συζήτηση του νομοσχεδίου για την Έρευνα επανέρχεται ο Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος με ερώτηση που συνυπογράφει με συναδέλφους του και πρώτη υπογράφουσα τη βουλευτή Επικρατείας κ. Νίκη Κεραμέως.
Η ερώτηση στον Υπουργό Παιδείας κ. Νίκο Φίλη έχει ως εξής:
«Η δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση, παρά τα προβλήματα και τις ελλείψεις που αντιμετωπίζει, επιχείρησε τα τελευταία χρόνια να υπηρετήσει μια νέα παιδαγωγική αντίληψη ενός σχολείου, στο οποίο οι μαθητές θα κατόρθωναν να αποκτήσουν ποικίλες, παράλληλες εμπειρίες, γνώσεις και δεξιότητες. Οι μαθητές έχουν σήμερα την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την πληροφορική, τη θεατρική αγωγή, τη μουσική, τις ξένες γλώσσες, αλλά και να συμμετάσχουν σε βιωματικές δράσεις, κατά τη διάρκεια της ευέλικτης ζώνης, μέσα στο διευρυμένο ωράριο του σχολείου (2-4 μ.μ.), και το κυριότερο, χωρίς επιπλέον κόστος για την οικογένεια. Παράλληλα, η πρωινή ζώνη (7-8 π.μ.) διασφαλίζει την απαιτούμενη ευελιξία σε εργαζόμενους γονείς με πρωινό ωράριο.
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σχεδιάζει να περιορίσει τις δραστηριότητες και τις ώρες διδασκαλίας συγκεκριμένων μαθημάτων της απογευματινής ζώνης (2-4 μ.μ.), ενώ καταργεί και την πρωινή ζώνη (7-8 π.μ.), υποβαθμίζοντας έτσι το ολοήμερο σχολείο Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ) από την επόμενη σχολική χρονιά. Και μάλιστα, με τρόπο απροκάλυπτο, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εμφανίζεται με δηλώσεις της (5.5.2016) να υποστηρίζει ότι επεκτείνει το νέο –αλλά σαφώς υποβαθμισμένο κατά τα προαναφερθέντα– ολοήμερο σχολείο σε όλη την επικράτεια, ενώ προσχηματικά επικαλείται μέχρι και ζήτημα συνταγματικής ισότητας για να δικαιολογήσει τη σχεδιαζόμενη αυτή υποβάθμιση. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις το Δεκέμβριο του 2015 ο ίδιος Υπουργός αρμόδιος για την χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής της χώρας καθησύχαζε γονείς και μαθητές ότι θα προέβαινε στις αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές που θα εξασφάλιζαν το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό για την εξυπηρέτηση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου, θεσμός που ήταν, άλλωστε, στο επίκεντρο και των προγραμματικών εξαγγελιών του ΣΥΡΙΖΑ.
Μετά την κατάργηση των Πρότυπων Σχολείων, την υποβάθμιση των Πειραματικών Σχολείων, του Ψηφιακού Σχολείου και τώρα του Ολοήμερου Σχολείου ΕΑΕΠ, το νέο δημόσιο δημοτικό σχολείο «ενιαίου τύπου» που οραματίζεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας φέρει πλέον μόνιμα τα χαρακτηριστικά του “εξισωτισμού προς τα κάτω”, εις βάρος της μέσης οικογένειας εργαζομένων».
Κατόπιν των ανωτέρω, οι βουλευτές ρωτούν τον αρμόδιο υπουργό:
1. Δεδομένης της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης και της δυσκολίας των γονέων να προσφέρουν στα παιδιά τους εξωσχολικές δραστηριότητες που στοχεύουν στην ολόπλευρη και διαθεματική ανάπτυξή τους, πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε το κενό που θα δημιουργηθεί με την υποβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου ΕΑΕΠ (ιδίως μέσω της κατάργησης δραστηριοτήτων και ωρών διδασκαλίας στην ευέλικτη απογευματινή ζώνη, αλλά και μέσω της κατάργησης της πρωινής ζώνης);
2. Ποια είναι η εξοικονόμηση θέσεων εκπαιδευτικών και λοιπών πόρων που προσδοκάτε να πετύχετε με την υλοποίηση των σχεδιαζόμενων αυτών μέτρων;
3. Διερευνήσατε εναλλακτικές δυνατότητες για την κάλυψη των αναγκαίων θέσεων εκπαιδευτικών, τη διασφάλιση των σχετικών πιστώσεων και τη χρηματοδότηση του Ολοήμερου Σχολείου ΕΑΕΠ εν γένει (π.χ. έγκαιρη ένταξη σε κοινοτικά χρηματοδοτικά προγράμματα, μετακινήσεις, άλλη περιστολή δαπανών κ.λπ.); Αν ναι:
(α) ποιες εναλλακτικές δυνατότητες διερευνήσατε ;
(β) πως προτεραιοποιήσατε τα σχεδιαζόμενα αυτά μέτρα σε σχέση με άλλες λύσεις;
(γ) γιατί δεν προτεραιοποιήθηκαν οι προσλήψεις εκπαιδευτικών για τη διασφάλιση της συνέχειας και της εύρυθμης λειτουργίας των Ολοήμερων Σχολείων ΕΑΕΠ σε σχέση με τις λοιπές προσλήψεις στις οποίες προέβη η κυβέρνηση για το 2015 (από τις τουλάχιστον 11.000 διαθέσιμες θέσεις βάσει μνημονιακών υποχρεώσεων);

Συνεχίζεται ο εξισωτισμός προς τα κάτω στη δημόσια εκπαίδευση

Ερώτηση
Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Νικόλαο Φίλη

Θέμα: «Συνεχίζεται ο εξισωτισμός προς τα κάτω στη δημόσια εκπαίδευση

Η δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση, παρά τα προβλήματα και τις ελλείψεις που αντιμετωπίζει, επιχείρησε τα τελευταία χρόνια να υπηρετήσει μια νέα παιδαγωγική αντίληψη ενός σχολείου, στο οποίο οι μαθητές θα κατόρθωναν να αποκτήσουν ποικίλες, παράλληλες εμπειρίες, γνώσεις και δεξιότητες. Οι μαθητές έχουν σήμερα την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την πληροφορική, τη θεατρική αγωγή, τη μουσική, τις ξένες γλώσσες, αλλά και να συμμετάσχουν σε βιωματικές δράσεις, κατά τη διάρκεια της ευέλικτης ζώνης, μέσα στο διευρυμένο ωράριο του σχολείου (2-4 μ.μ.), και το κυριότερο, χωρίς επιπλέον κόστος για την οικογένεια. Παράλληλα, η πρωινή ζώνη (7-8 π.μ.) διασφαλίζει την απαιτούμενη ευελιξία σε εργαζόμενους γονείς με πρωινό ωράριο.
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σχεδιάζει να περιορίσει τις δραστηριότητες και τις ώρες διδασκαλίας συγκεκριμένων μαθημάτων της απογευματινής ζώνης (2-4 μ.μ.), ενώ καταργεί και την πρωινή ζώνη (7-8 π.μ.), υποβαθμίζοντας έτσι το ολοήμερο σχολείο Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ) από την επόμενη σχολική χρονιά. Και μάλιστα, με τρόπο απροκάλυπτο, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εμφανίζεται με δηλώσεις της (5.5.2016) να υποστηρίζει ότι επεκτείνει το νέο – αλλά σαφώς υποβαθμισμένο κατά τα προαναφερθέντα – ολοήμερο σχολείο σε όλη την επικράτεια, ενώ προσχηματικά επικαλείται μέχρι και ζήτημα συνταγματικής ισότητας για να δικαιολογήσει τη σχεδιαζόμενη αυτή υποβάθμιση. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις το Δεκέμβριο του 2015 ο ίδιος Υπουργός αρμόδιος για την χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής της χώρας καθησύχαζε γονείς και μαθητές ότι θα προέβαινε στις αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές που θα εξασφάλιζαν το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό για την εξυπηρέτηση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου, θεσμός που ήταν, άλλωστε, στο επίκεντρο και των προγραμματικών εξαγγελιών του ΣΥΡΙΖΑ.
Μετά την κατάργηση των Πρότυπων Σχολείων, την υποβάθμιση των Πειραματικών Σχολείων, του Ψηφιακού Σχολείου και τώρα του Ολοήμερου Σχολείου ΕΑΕΠ – το νέο δημόσιο δημοτικό σχολείο «ενιαίου τύπου» που οραματίζεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας φέρει πλέον μόνιμα τα χαρακτηριστικά του «εξισωτισμού προς τα κάτω», εις βάρος της μέσης οικογένειας εργαζομένων.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Δεδομένης της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης και της δυσκολίας των γονέων να προσφέρουν στα παιδιά τους εξωσχολικές δραστηριότητες που στοχεύουν στην ολόπλευρη και διαθεματική ανάπτυξή τους, πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε το κενό που θα δημιουργηθεί με την υποβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου ΕΑΕΠ (ιδίως μέσω της κατάργησης δραστηριοτήτων και ωρών διδασκαλίας στην ευέλικτη απογευματινή ζώνη, αλλά και μέσω της κατάργησης της πρωινής ζώνης);
2. Ποια είναι η εξοικονόμηση θέσεων εκπαιδευτικών και λοιπών πόρων που προσδοκάτε να πετύχετε με την υλοποίηση των σχεδιαζόμενων αυτών μέτρων;
3. Διερευνήσατε εναλλακτικές δυνατότητες για την κάλυψη των αναγκαίων θέσεων εκπαιδευτικών, τη διασφάλιση των σχετικών πιστώσεων και τη χρηματοδότηση του Ολοήμερου Σχολείου ΕΑΕΠ εν γένει (π.χ. έγκαιρη ένταξη σε κοινοτικά χρηματοδοτικά προγράμματα, μετακινήσεις, άλλη περιστολή δαπανών κ.λπ.); Αν ναι:
(α) ποιες εναλλακτικές δυνατότητες διερευνήσατε ;
(β) πως προτεραιοποιήσατε τα σχεδιαζόμενα αυτά μέτρα σε σχέση με άλλες λύσεις;
(γ) γιατί δεν προτεραιοποιήθηκαν οι προσλήψεις εκπαιδευτικών για τη διασφάλιση της συνέχειας και της εύρυθμης λειτουργίας των Ολοήμερων Σχολείων ΕΑΕΠ σε σχέση με τις λοιπές προσλήψεις στις οποίες προέβη η κυβέρνηση για το 2015 (από τις τουλάχιστον 11.000 διαθέσιμες θέσεις βάσει μνημονιακών υποχρεώσεων);

Αθήνα, 9 Μαΐου 2016

Οι Ερωτώντες Βουλευτές:

α/α Ονοματεπώνυμο Εκλογική Περιφέρεια
1 Νίκη Κ. Κεραμέως Επικρατείας
2 Ιωάννης Ανδριανός Αργολίδος
3 Ιωάννης Αντωνιάδης Φλωρίνης
4 Ελευθέριος Αυγενάκης Ηρακλείου
5 Γεώργιος Βαγιωνάς Χαλκιδικής
6 Απόστολος Βεσυρόπουλος Ημαθίας
7 Κωνσταντίνος Βλάσης Αρκαδίας
8 Γεώργιος Βλάχος Αττικής
9 Γεώργιος Γεωργαντάς Κιλκίς
10 Σπυρίδων- Άδωνις Γεωργιάδης Β’ Αθηνών
11 Στέργιος Γιαννάκης Πρεβέζης
12 Βασίλειος Γιόγιακας Θεσπρωτίας
13 Κωνσταντίνος Γκιουλέκας Α’ Θεσσαλονίκης
14 Αθανάσιος Δαβάκης Λακωνίας
15 Νικήτας Κακλαμάνης Α’ Αθηνών
16 Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής Σερρών
17 Θεόδωρος Καράογλου Β’ Θεσσαλονίκης
18 Γεώργιος Κασαπίδης Κοζάνης
19 Συμεών (Σίμος) Κεδίκογλου Εύβοιας
20 Χρήστος Κέλλας Λαρίσης
21 Όλγα Κεφαλογιάννη Α’ Αθηνών
22 Ιωάννης Κεφαλογιάννης Ρεθύμνης
23 Κωνσταντίνος Κουκοδήμος Πιερίας
24 Γεώργιος Κουμουτσάκος Β’ Αθηνών
25 Παναγιώτης (Νότης) Μηταράκης Χίου
26 Ευάγγελος Μπασιάκος Βοιωτίας
27 Χρήστος Μπουκώρος Μαγνησίας
28 Αθανάσιος Μπούρας Αττικής
29 Βασίλειος Οικονόμου Επικρατείας
30 Νικόλαος Παναγιωτόπουλος Καβάλας
31 Κωνσταντίνος Σκρέκας Τρικάλων
32 Δημήτριος Σταμάτης Επικρατείας
33 Κωνσταντίνος Τσιάρας Καρδίτσης
34 Θεόδωρος Φορτσάκης Επικρατείας
35 Μάξιμος Χαρακόπουλος Λαρίσης

Η δύναμη της Ορθοδοξίας

Καθημερινή 

Η δύναμη της Ορθοδοξίας

Του Μάξιμου Χαρακόπουλου

Τις άγιες ημέρες του Πάσχα οι Έλληνες βιώσαμε τη μυστηριακή σχέση με την Εκκλησία μας. Σε εποχές κοινωνικής απαισιοδοξίας και πνευματικής σύγχυσης, η Ορθοδοξία εξακολουθεί να αποτελεί έναν άσβεστο φάρο ελπίδας και μια αστείρευτη πηγή δύναμης. Πολλώ δε μάλλον, που σειρά γεγονότων καταδεικνύουν ότι ο ρόλος που καλείται να διαδραματίσει σε τοπικό αλλά και διεθνές επίπεδο έχει σημαντικά αναβαθμιστεί.
Κατ’ αρχάς αναφέρουμε την κοινωνική συνεισφορά των Μητροπόλεων, που διαρκώς περιθάλπουν τους έχοντες ανάγκη συνανθρώπους μας. Η Εκκλησία είναι αναμφίβολα ο σημαντικότερος, μη κρατικός, θεσμός που συμβάλλει, με τις πολλαπλές φιλανθρωπικές δράσεις της, στη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής.
Η Εκκλησία μας έχει παράλληλα καθοριστική συνδρομή στην περίθαλψη δεκάδων χιλιάδων προσφύγων και μεταναστών που βρέθηκαν στην ελληνική επικράτεια. Ακολουθεί, δηλαδή, την ασφαλή πυξίδα της πεμπτουσίας της διδασκαλίας της πίστης μας, την προσφορά αγάπης προς τον δοκιμαζόμενο συνάνθρωπο, ανεξάρτητα από τη φυλή και τη θρησκεία του. Η ανυστερόβουλη προσφορά της αναδεικνύει εντονότερα την διαφοροποίηση κινήτρων και επιδιώξεων μεταξύ αυτής και των ποικιλώνυμων ΜΚΟ ή διαφόρων πολιτικών κέντρων.
Η Ορθοδοξία, όμως, αναδεικνύεται εντονότερα σε σημαίνοντα παράγοντα της διεθνούς πολιτικής. Η συνάντηση της Λέσβου, μεταξύ του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερωνύμου με τον Πάπα Ρώμης Φραγκίσκο, με στόχο την ανάδειξη του προβλήματος των προσφυγικών ρευμάτων, εντός του πλαισίου της χριστιανικής οπτικής, αποτέλεσε ένα γεγονός με ευρύτερες διαστάσεις. Είναι βέβαιον ότι αυτές οι πρωτοβουλίες δημιουργούν μια νέα δυναμική παρεμβάσεων που δεν πρέπει να μείνουν ανεκμετάλλευτες. Πρόσφατα μια ανάλογη συνάντηση είχε ο Πάπας με τον Πατριάρχη της Μόσχας και πασών των Ρωσιών Κύριλλο στην Αβάνα, που αποδεικνύει την δραστηριοποίηση της εκκλησιαστικής διπλωματίας και την εν γένει ενισχυμένη θέση της Ορθοδοξίας.
Το συμπέρασμα αυτό συνάγεται και από τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή και ιδιαίτερα στη Συρία. Η τροπή του πολυετούς και καταστροφικού εμφυλίου πολέμου δείχνει ότι ο χριστιανισμός και οι χριστιανοί δεν θα χαθούν, έπειτα από τη δισχιλιετή παρουσία τους σε αυτόν τον τόπο. Η γενοκτονία των χριστιανών της Ανατολής που ξεκίνησε στην Μικρά Ασία στις αρχές του 19ου αιώνα, και σήμερα επαναλαμβάνεται, αυτή τη φορά θα αποτύχει. Η αυριανή ειρηνική Συρία θα έχει οπωσδήποτε χώρο και για τους χριστιανούς αδελφούς μας. Και τότε ελπίζουμε ότι θα συνεχιστεί το έργο που ξεκίνησαν ο πατριάρχης Αντιοχείας Ιωάννης Ι΄ και ο απαχθείς μητροπολίτης Χαλεπίου, Βερροίας και Αλεξανδρέττας Παύλος για την αναβίωση των ελληνικών γραμμάτων και της Ορθοδοξίας. Γι΄ αυτό η Ελλάδα πρέπει να δηλώνει παρούσα στα όσα συμβαίνουν στην μαρτυρική αυτή χώρα αλλά και σε όλη τη Μέση Ανατολή. Διότι όχι μόνον έχει άμεσο συμφέρον να έχει λόγο για τις εν γένει εξελίξεις αλλά ταυτόχρονα ιστορικό και πνευματικό καθήκον, που δεν επιτρέπεται να μας απαλλάξει από αυτό ως πρόσχημα η σοβούσα εσωτερική κρίση.
Η Ορθοδοξία ως πεδίο θετικής διπλωματικής δραστηριότητας αναδεικνύεται και από την σημασία που αποδίδει η Ρωσία στους εορτασμούς για τα 1.000 έτη του ρωσικού μοναχισμού στο Άγιον Όρος. Ελπίζουμε ότι το κύρος και η αίγλη της Ορθοδοξίας θα ενισχυθούν έτι περαιτέρω στην ιστορική Πανορθόδοξη Σύνοδο που θα λάβει χώρα στην Κρήτη τον προσεχή Ιούνιο. Εκεί θα δοθεί η ευκαιρία στους ιεράρχες ξεπερνώντας τις όποιες διαφορές να αναδείξουν τα σημαίνοντα που ενώνουν τις Εκκλησίες μας προς όφελος της Ορθοδοξίας και εν τέλει του κόσμου μας.
Εν κατακλείδι δεν μπορούμε παρά να στηλιτεύσουμε τη στάση της κυβέρνησης η οποία σε πλήρη διάσταση τόσο με το κοινό αίσθημα όσο και με τα εθνικά συμφέροντα καταγίνεται σε έναν εκτός τόπου και χρόνου «πόλεμο» κατά της πίστης και των παραδόσεών μας. Ας ευχηθούμε ότι ο ιδεοληπτικός της ζήλος θα μείνει ανεφάρμοστος…

Ο κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος είναι υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης.

 

Μάξιμος: “Ο πρωθυπουργός κερνά… πίκρα τους αγρότες" Βάζουν χέρι από το πρώτο ευρώ σε επιδοτήσεις

Ασφαλιστικο νσχ

Ομιλία
βουλευτή Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας
Μάξιμου Χαρακόπουλου
στη συζήτηση στην Ολομέλεια της βουλής
του Ασφαλιστικού και Φορολογικού νομοσχεδίου

Σάββατο, 7 Μαΐου 2016

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Ο προ ολίγου κατελθών από το βήμα, διάδοχος του κ. Βαρουφάκη, υπουργός Οικονομικών κ. Τσακαλώτος, μας είπε ότι μετά την ψήφιση των νέων μέτρων η “χώρα μπαίνει σε ενάρετο κύκλο και έρχονται επενδύσεις”. Θα το εκλάβω ως υψηλού επιπέδου βρετανικό χιούμορ, στο οποίο αρέσκεται ο υπουργός, γιατί μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να ακουστεί ότι μετά τη φορολαίλαπα θα έρθουν νέες επενδύσεις. Όχι μόνο νέες επενδύσεις δεν πρόκειται να υπάρξουν, αλλά και όσες επιχειρήσεις δεν μετανάστευσαν ήδη στη Βουλγαρία θα φύγουν τρέχοντας.

Η χθεσινή ομιλία του κ. Τσίπρα απέδειξε ότι σε αυτήν την κυβέρνηση χάθηκε και η τσίπα. Όποια τέλος πάντων είχε απομείνει. Γιατί πως να χαρακτηρίσει κάποιος τα λόγια του πρωθυπουργού ότι η εθνική σύνταξη των 384 ευρώ εξασφαλίζει γεράματα αξιοπρέπειας;

Πώς να εξηγηθεί ότι θα γίνουν περικοπές και θα μπουν φόροι δισεκατομμυρίων και οι πολίτες θα βγουν και κερδισμένοι από πάνω;

Πώς να δικαιολογηθεί ότι το 90% των ασφαλισμένων δεν θίγονται, όταν θίγονται οι πάντες, και κυρίως οι νεότεροι και οι πιο αδύναμοι.

Εδώ η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά και οι λέξεις χάνουν το νόημά τους. Ποιος κοροϊδεύει ποιόν; Αλλά και ποιος πείθεται πια από τέτοια ψεύδη; Εκτός, ίσως, από τους βουλευτές της συμπολίτευσης που έως χθες διύλιζαν τον κώνωπα και τώρα καταπίνουν την κάμηλο αμάσητη.

Η κοινωνία, όμως, δεν σας πιστεύει πια. Είπαμε πως ο ψεύτης τον πρώτο χρόνο χαίρεται. Το δεύτερο ιδρώνει από την αγωνία γιατί ξέρει ότι σύντομα θα τον στείλουν στη θέση που του αρμόζει. Κι αυτό στην περίπτωσή σας δεν θα αργήσει.

Έρχεστε, λοιπόν, άρον-άρον, μέσα στο Σαββατοκύριακο, την παραμονή ενός ακόμη Γιούρογκρουπ για να φέρετε το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό. Χωρίς οικονομική και αναλογιστική τεκμηρίωση όσων προτείνετε.

Με την οικονομία και τη χώρα για μια ακόμη φορά με την πλάτη στο τοίχο. Λόγω της δικής σας ανικανότητας!

Με τα ταμεία άδεια και τους μισθούς και τις συντάξεις να βρίσκονται πάλι στον αέρα. Λόγω της δικής σας ανευθυνότητας!

Με τις τράπεζες να εξακολουθούν να έχουν κάπιταλ κοντρόλς. Λόγω της δικής σας τυχοδιωκτικής τακτικής!

Με τους Έλληνες να έχουν χάσει την αισιοδοξία και την ελπίδα τους. Λόγω της δικής σας διαλυτικής πολιτικής!

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Ο πρωθυπουργός είχε μιλήσει για ανάσταση του λαού με την Ανάσταση του Κυρίου. Και αντ’ αυτού σήμερα αγγαρεύετε το λαό να σηκώσει στις πλάτες του σταυρό ασήκωτο. Για να ανέβει έναν Γολγοθά χωρίς ανάσταση.

Γιατί τα μέτρα που προτείνετε δεν έχουν αύριο. Σβήνουν κάθε αναπτυξιακή προοπτική. Και σύντομα θα βρεθούμε σε χειρότερη θέση.

Γιατί τα μέτρα αυτά εντάσσονται στην ίδια λανθασμένη και καταστρεπτική φιλοσοφία που διέπει όλη την κυβερνητική σας διαδρομή. Τιμωρούν όσους παράγουν, όσους έμειναν όρθιοι στα χρόνια της κρίσης, όσους αποτελούν τον άξονα της παραγωγικής μας δομής.

Ως οπαδοί του καρανίκειου δόγματος «η καριέρα είναι χολέρα» αποφασίσατε να ξεκάνετε επιστήμονες, αυτοαπασχολούμενους, επαγγελματίες, αλλά και αγρότες. Και ειδικά οι τελευταίοι, καλή τη πίστη ή θαμπωμένοι από τα παχιά σας λόγια σε μεγάλο ποσοστό σάς ψήφισαν.

Και τώρα όχι μόνον τους κτυπάτε αλύπητα, αλλά τους κοροϊδεύετε μπροστά στα μάτια τους:
Αυξάνετε στο 20% τις ασφαλιστικές εισφορές επί του φορολογητέου εισοδήματος, μια αύξηση έως και 300% σε σχέση με τις σημερινές τους εισφορές.
Αυξάνετε το ποσοστό ασφάλισης Υγείας στο 7% επί του φορολογητέου εισοδήματος από 2,5% που ισχύει σήμερα.
Και εμφανίζεται ως δέλεαρ την εθνική σύνταξη των 384 ευρώ που θα καταβάλλεται στους συνταξιούχους αγρότες μετά το 2031.
Και τέλος εντάσσετε τον ΟΓΑ σε ένα Υπερ-Ταμείο. Παρά τις πρόσφατες δεσμεύσεις του κ. Τσίπρα προς τους εκπροσώπους των Θεσσαλών αγροτών στο Μαξίμου. Τότε που θυμόταν το χαλβά Φαρσάλων και το τσίπουρο Τυρνάβου. Σήμερα, όμως, κερνά πίκρα στους αγρότες.

Και με νυχτερινή τροπολογία, όπως πια συνηθίζετε, βάζετε χέρι από το πρώτο ευρώ στις αγροτικές επιδοτήσεις. Το όριο των 12.000 ευρώ ισχύει μόνο για τις πράσινες και τις συνδεδεμένες. Αυτό εννοούσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης όταν καμάρωνε ότι μέχρι 12.000 ευρώ δεν φορολογείται καμιά ενίσχυση.

Θα μου πείτε, εδώ είπατε άλλα κι άλλα σε αυτό θα κολλούσατε. Όπως όσα έχετε πει στους στρατιωτικούς και σε όσους υπηρετούν στα Σώματα Ασφαλείας. Και οι οποίοι θα δουν, όπως και οι δικαστικοί, ότι δεν λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών τα ειδικά επιδόματα, και οι συντάξεις τους θα είναι μειωμένες έως 40%.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Αναλογίζομαι όλους εκείνους τους νέους και τις νέες που σας πίστεψαν, που σας ψήφισαν, που ακόμη χόρεψαν όταν νικήσατε στις εκλογές, ή όταν κάνατε εκείνο το απίστευτο δημοψήφισμα.

Και αναρωτιέμαι πώς να νοιώθουν τώρα! Τώρα που αντιλαμβάνονται ότι τους θυσιάζετε για να σας βγουν οι μικροκομματικές σας εξισώσεις. Τσεκουρώνετε κατά 30-35% τις κύριες συντάξεις που ελπίζουν ότι θα πάρουν κάποια στιγμή, και μέχρι 60% τις επικουρικές.

Αλλά και τι να σκέφτονται οι αδύναμες κατηγορίες όπως οι ανάπηροι, που θα δουν τις συντάξεις τους μειωμένες ή όσοι ή όσες παίρνουν συντάξεις χηρείας στις οποίες πέφτει βαρύς πέλεκυς. Και τι θα πουν οι χαμηλοσυνταξιούχοι για τους οποίους κόβεται το ΕΚΑΣ ήδη από το τρέχον έτος.

Αυτά είναι τα έργα και οι ημέρες της πρώτης φοράς Αριστερά, των κοινωνικά ευαίσθητων, που ως αντιπολίτευση με περισσή ευκολία κατακεραύνωναν κάθε πολιτικό αντίπαλο ως ανάλγητο, ως γερμανοτσολιά, αδιάφορο για τον πόνο και τις δυσκολίες των αδυνάτων.

Η λύση του ασφαλιστικού βρίσκεται στην ανάπτυξη. Και ανάπτυξη μόνο η ιδιωτική πρωτοβουλία δημιουργεί. Δυστυχώς και με αυτό το νομοσχέδιο κυβέρνηση ρίχνει στο πυρ το εξώτερον τον ιδιωτικό τομέα. Γι’ αυτό και πρέπει να φύγει μια ώρα αρχύτερα. Γιατί στερεί την ελπίδα εξόδου από την κρίση».

Δείτε εδώ ολόκληρη την ομιλία:

https://www.youtube.com/watch?v=FWxHyCy5Sho

Subscribe to this RSS feed