Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Μάξιμος: “Ο πρωθυπουργός κερνά… πίκρα τους αγρότες" Βάζουν χέρι από το πρώτο ευρώ σε επιδοτήσεις

Ασφαλιστικο νσχ

Κυριακή, 8 Μαΐου 2016

ΜΥΔΡΟΙ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ-ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ

Μάξιμος: “Ο πρωθυπουργός κερνά… πίκρα τους αγρότες”

• Στο πυρ το εξώτερον ο ιδιωτικός τομέας!

«Σε αυτήν την κυβέρνηση χάθηκε και η τσίπα. Όποια τέλος πάντων είχε απομείνει. Γιατί πως να χαρακτηρίσει κανείς τα λόγια του πρωθυπουργού ότι η εθνική σύνταξη των 384 ευρώ εξασφαλίζει γεράματα αξιοπρέπειας;» τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μιλώντας στην Ολομέλεια της βουλής για το ασφαλιστικό-φορολογικό νομοσχέδιο.
Ο κ. Χαρακόπουλος εξαπέλυσε σκληρή επίθεση στην κυβέρνηση καταγγέλλοντάς την ότι εξαπάτησε τους πολίτες ενώ υποστήριξε ότι η λύση του ασφαλιστικού είναι η ανάπτυξη που δημιουργεί η ιδιωτική πρωτοβουλία που διώκεται από τους κυβερνώντες. Ο πρώην αν. υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης είπε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Ως οπαδοί του καρανίκειου δόγματος “η καριέρα είναι χολέρα” αποφασίσατε να ξεκάνετε επιστήμονες, αυτοαπασχολούμενους, επαγγελματίες, αλλά και αγρότες. Και ειδικά οι τελευταίοι, καλή τη πίστη ή θαμπωμένοι από τα παχιά σας λόγια σε μεγάλο ποσοστό σάς ψήφισαν. Και τώρα όχι μόνον τους κτυπάτε αλύπητα, αλλά τους κοροϊδεύετε μπροστά στα μάτια τους:
Αυξάνετε στο 20% τις ασφαλιστικές εισφορές επί του φορολογητέου εισοδήματος, μια αύξηση έως και 300% σε σχέση με τις σημερινές τους εισφορές.
Αυξάνετε στο 7% τις εισφορές Υγείας επί του φορολογητέου εισοδήματος από 2,5% που ισχύει σήμερα.
Και εμφανίζεται ως δέλεαρ την εθνική σύνταξη των 384 ευρώ που θα καταβάλλεται στους συνταξιούχους αγρότες μετά το 2031.
Και τέλος εντάσσετε τον ΟΓΑ σε ένα Υπερ-Ταμείο. Παρά τις πρόσφατες δεσμεύσεις του κ. Τσίπρα προς τους εκπροσώπους των Θεσσαλών αγροτών στο Μαξίμου. Τότε που θυμόταν το χαλβά Φαρσάλων και το τσίπουρο Τυρνάβου. Σήμερα, όμως, κερνά… πίκρα τους αγρότες!

ΓΡΑΦΗΜΑ

Και με νυχτερινή τροπολογία, όπως πια συνηθίζετε, βάζετε χέρι από το πρώτο ευρώ στις αγροτικές επιδοτήσεις. Το όριο των 12.000 ευρώ ισχύει μόνο για τις πράσινες και τις συνδεδεμένες. Αυτό εννοούσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης όταν καμάρωνε ότι μέχρι 12.000 ευρώ δεν φορολογείται καμιά ενίσχυση.
Θα μου πείτε, εδώ είπατε άλλα κι άλλα σε αυτό θα κολλούσατε. Όπως όσα έχετε πει στους στρατιωτικούς και σε όσους υπηρετούν στα Σώματα Ασφαλείας. Και οι οποίοι θα δουν, όπως και οι δικαστικοί, ότι δεν λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών τα ειδικά επιδόματα, και οι συντάξεις τους θα είναι μειωμένες έως 40%.

Πως νιώθουν όσοι χόρευαν στο δημοψήφισμα;
Αναλογίζομαι όλους εκείνους τους νέους και τις νέες που σας πίστεψαν, που σας ψήφισαν, που ακόμη χόρεψαν όταν νικήσατε στις εκλογές, ή όταν κάνατε εκείνο το απίστευτο δημοψήφισμα. Και αναρωτιέμαι πώς να νοιώθουν τώρα που αντιλαμβάνονται ότι τους θυσιάζετε για να σας βγουν οι μικροκομματικές σας εξισώσεις; Τσεκουρώνετε κατά 30-35% τις κύριες συντάξεις που ελπίζουν ότι θα πάρουν κάποια στιγμή, και μέχρι 60% τις επικουρικές.
Αλλά και τι να σκέφτονται οι αδύναμες κατηγορίες όπως οι ανάπηροι, που θα δουν τις συντάξεις τους μειωμένες ή όσοι ή όσες παίρνουν συντάξεις χηρείας στις οποίες πέφτει βαρύς πέλεκυς. Και τι θα πουν οι χαμηλοσυνταξιούχοι για τους οποίους κόβεται το ΕΚΑΣ ήδη από το τρέχον έτος.
Αυτά είναι τα έργα και οι ημέρες της πρώτης φοράς Αριστερά, των κοινωνικά ευαίσθητων, που ως αντιπολίτευση με περισσή ευκολία κατακεραύνωναν κάθε πολιτικό αντίπαλο ως ανάλγητο, ως γερμανοτσολιά, αδιάφορο για τον πόνο και τις δυσκολίες των αδυνάτων.
Η λύση του ασφαλιστικού βρίσκεται στην ανάπτυξη. Και ανάπτυξη μόνο η ιδιωτική πρωτοβουλία δημιουργεί. Δυστυχώς και με αυτό το νομοσχέδιο κυβέρνηση ρίχνει στο πυρ το εξώτερον τον ιδιωτικό τομέα. Γι’ αυτό και πρέπει να φύγει μια ώρα αρχύτερα. Γιατί στερεί την ελπίδα εξόδου από την κρίση».

Δείτε εδώ ολόκληρη την ομιλία:

https://www.youtube.com/watch?v=FWxHyCy5Sho

Μάξιμος προς Βούτση: "Βάλτε φρένο στον κατήφορο των τροπολογιών!"

Ομιλία
Τομεάρχη Παιδείας και Θρησκευμάτων ΝΔ
Μάξιμου Χαρακόπουλου

στην επί των Άρθρων συζήτηση στην Ολομέλεια της βουλής
του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας
«Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις»

Παρασκευή, 6 Μαΐου 2016

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Ο τρόπος που νομοθετεί η κυβέρνηση με δεκάδες τροπολογίες συχνά άσχετες με τα νομοσχέδια αποτελούν ντροπή και όνειδος. Βεβαίως και στο παρελθόν υπήρχε το απαράδεκτο αυτό φαινόμενο των τροπολογιών. Η κυβέρνηση αυτή, όμως, έχει σπάσει κάθε ρεκόρ, ευτελίζοντας τον τρόπο που νομοθετεί η εθνική αντιπροσωπεία. Η εξαίρεση των τοπολογιών έχει γίνει κανόνας με αυτή την κυβέρνηση.

Στην περίπτωση των εκπρόθεσμων τροπολογιών του κ. Φίλη για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τα ΑΕΙ, τροπολογιών που κάλλιστα θα μπορούσαν να είναι αυτούσια νομοσχέδια -33 σελίδες η μια και 31 η άλλη- και οι οποίες κατατίθενται εν μέσω απεργίας στα ΜΜΕ, προφανώς ισχύει η λαϊκή ρήση «ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται». Και «κερασάκι στην τούρτα» της προχειρότητας της κυβέρνησης είναι οι νομοτεχνικές βελτιώσεις επί των εκπρόθεσμων τροπολογιών, που και την ύστατη ώρα κατατίθενται. Συγχαρητήρια!

Θα παρακαλούσα τον πρόεδρο της βουλής τον κ. Βούτση να βάλει ένα φρένο σε αυτόν τον κατήφορο, στην υποβάθμιση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών. Κάποιος πρέπει να τραβήξει το χαλινάρι στην κυβέρνηση.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Το γεγονός ότι η κυβέρνηση νομοθετεί με εκπρόθεσμη τροπολογία για την Επαγγελματική Εκπαίδευση δείχνει και τη σημασία που αποδίδει σε αυτή.

Στην τροπολογία για την Επαγγελματική Εκπαίδευση βλέπω μεταξύ άλλων ότι καταργείται η δυνατότητα του ΟΑΕΔ να ιδρύει Επαγγελματικά Πρότυπα-Πειραματικά Λύκεια Μαθητείας. Η σκιά Μπαλτά για την αριστεία παντού. Αλλά και επιβράβευση της ήσσονος προσπάθειας. Μετά την κατάργηση της βάσης του δέκα για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, τώρα την καταργείτε και για την προαγωγή στις τάξεις των ΕΠΑΛ. Αρκεί το 8 στα μαθήματα της ειδικότητας.

Βεβαίως, υπάρχουν και θετικά στις εκπρόθεσμες τροπολογίες, τις οποίες όμως για λόγους αρχής δεν μπορούμε να ψηφίσουμε επιβραβεύοντας τον αυταρχικό τρόπο που νομοθετεί η κυβέρνηση.

Το νομοσχέδιο χαρακτηρίζεται από αφέσεις αμαρτιών, διευθετήσεις και φωτογραφικές διατάξεις, που επισήμανα και στην Επιτροπή.

Είναι προκλητική η διάταξη για τις μετατάξεις από την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Δεν μπαίνω στον πειρασμό της ονοματολογίας. Εδώ, όμως, ισχύει η γνωστή ρήση για τη γυναίκα του καίσαρα που δεν αρκεί να είναι τίμια αλλά πρέπει και να φαίνεται. Έχετε την πολυτέλεια μετατάξεων όταν ομολογείτε ότι τα κενά στα σχολεία λίγο πριν την εκπνοή της σχολικής χρονιάς είναι τεράστια;

Όπως, επίσης, προκαλεί το συχωροχάρτι στα έργα και τις ημέρες της περιόδου Πελεγρίνη στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Προφανώς, δεν ευθύνονται οι καθηγητές που εξελέγησαν με τον προηγούμενο νόμο και όχι τον 4009, αλλά δεν μπορεί να επιβραβεύονται τέτοιες συμπεριφορές.

Το καλούμενο, λοιπόν, «ηθικό πλεονέκτημα της αριστεράς» ήταν ένας ακόμη μύθος της μεταπολίτευσης που καταρρέει με πάταγο.

Και φυσικά οι ιδεοληψίες και οι εμμονές της αριστεράς καταγράφονται και σε αυτό το νομοσχέδιο. Η Αναπληρωτής υπουργός παιδείας κ. Αναγνωστοπούλου καμάρωσε χθες γιατί «ξεδόντιασε» όπως χαρακτηριστικά είπε τα Συμβούλια Ιδρυμάτων.

Και ο υπουργός κ. Φίλης υπερασπίστηκε με πάθος τη διάταξη για τις καταλήψεις. Θα ανέμενα σεβασμό στο ιερό δικαίωμα της ανεμπόδιστης πρόσβασης όλων στο αγαθό της δημόσιας παιδείας, αλλά και στη δημόσια περιουσία που συνήθως υφίσταται βανδαλισμούς στη διάρκεια των καταλήψεων, και φυσικά το λογαριασμό καλείται να πληρώσει ο φορολογούμενος πολίτης.

Και επίσης, ενώ ο υπουργός για οικονομικούς λόγους -μην κρύβεστε πίσω από το δάχτυλό σας- υποβαθμίζει τα Ολοήμερα Σχολεία, την ίδια ώρα επιχειρηματολογεί για επιπλέον δαπάνη τουλάχιστον 3 εκατομμυρίων ευρώ για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό, την οποία θα μπορούσε να αποφύγει αν δεν στερούσε τη δυνατότητα απόσπασης χωρίς επιμίσθιο σε συζύγους Ελλήνων του εξωτερικού ή αλλοδαπών.

Συγχωνεύσεις νηπιαγωγείων, κατάργηση σχολείων ΕΑΕΠ, για εξοικονόμηση πόρων και την ίδια ώρα αχρείαστες σπατάλες.

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας είναι ένα γονατογράφημα και μάλιστα ακοστολόγητο σε πολλά σημεία όπως η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους επισημαίνει.

Και ας πάψει η κυβέρνηση να επικαλείται την απουσία «κανονικότητας» της χώρας. Είστε 15 μήνες κυβέρνηση. Τι σας εμπόδιζε να φέρεται όλους αυτούς τους μήνες τις ρυθμίσεις για την επαγγελματική εκπαίδευση; Ή τι θα άλλαζε αν τις φέρνατε την άλλη εβδομάδα με την κανονική διαδικασία και όχι νύχτα με εκπρόθεσμη τροπολογία. Τα περί «κανονικότητας» στην προκειμένη περίπτωση είναι προφάσεις εν αμαρτίαις. Είναι εμφανές ότι θεωρείτε την κοινοβουλευτική διαδικασία περιττή βάσανο και αυτό δεν σας τιμά!

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Στα ζητήματα παιδείας χρειάζεται η μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση, προκειμένου κάθε αλλαγή να αντέξει στο χρόνο. Κάθε υπουργός φιλοδοξεί να περάσει στην ιστορία ως μεταρρυθμιστής, κυρίως γκρεμίζοντας ότι έχτισαν οι προηγούμενοι. Αυτό συμβαίνει και σήμερα.

Δυστυχώς, ενώ υποτίθεται ότι διεξάγεται διάλογος για την παιδεία, ουδείς έλαβε υπόψη τα πορίσματα στα οποία κατέληξε ο προηγούμενος διάλογος υπό την καθοδήγηση του καθηγητή κ Μπαμπινιώτη. Δεκάδες άνθρωποι των γραμμάτων και της εκπαίδευσης εργάστηκαν, κοπίασαν και τα ορίσματα αυτά αντί να είναι αφετηρία της όποιας νέας προσπάθειας απαξιώνονται από την παρούσα κυβέρνηση. Όπως, επίσης, είναι εμπαιγμός των πολιτικών δυνάμεων το γεγονός ότι η κυβέρνηση νομοθετεί ενώ υποτίθεται ότι διεξάγει διάλογο.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Συζητούμε το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την Έρευνα, υπό συνθήκες πέπλου σιωπής από τα Μέσα Ενημέρωσης. Η απεργία των ΜΜΕ ως αντίδραση στο «κουστούμι» ασφαλιστικών και φορολογικών μέτρων που έραψε η κυβέρνηση και για τους δημοσιογράφους, φαίνεται ότι τελικά την εξυπηρετεί.

Ο κόσμος δεν έχει τη δυνατότητα ενημέρωσης για τον Αρμαγεδδώνα των μέτρων που έρχονται προς ψήφιση στη βουλή. Θέλω, λοιπόν, να καλέσω τις Δημοσιογραφικές Ενώσεις να ξανασκεφτούν τον τρόπο αντίδρασής τους στην πολιτική της κυβέρνησης.

Προφανώς, σοκάρει την ελληνική κοινωνία το γεγονός ότι αυτοί που θα έσκιζαν το μνημόνιο, μας φόρτωσαν όχι με ένα αλλά με δυο μνημόνια. Ένα με 5,5 δις και ένα δεύτερο «κάβα» με μέτρα 3,5 δις. Όμως, δεν είναι λύση το μαύρο της ενημέρωσης του ελληνικού λαού».

Δείτε ολόκληρη την ομιλία εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=tptW0tMBR0I&feature=youtu.be

 

Μάξιμος προς Βούτση: "Βάλτε φρένο στον κατήφορο των τροπολογιών!"

Ολομελεια νσχ Ερευνας

Παρασκευή, 6 Μαΐου 2016

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΡΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟ ΒΟΥΛΗΣ:

Βάλτε φρένο στον κατήφορο των τροπολογιών!

• Εν μέσω απεργίας ΜΜΕ, “ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται”

«Θα παρακαλούσα τον Πρόεδρο της Βουλής τον κ. Βούτση να βάλει ένα φρένο σε αυτόν τον κατήφορο των τροπολογιών, στην υποβάθμιση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών. Κάποιος πρέπει να τραβήξει το χαλινάρι στην κυβέρνηση» τόνισε ο Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος αντιδρώντας στις «βροχή τροπολογιών» κατά τη συζήτηση των άρθρων του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις».
Ο κ. Χαρακόπουλος υπογράμμισε ότι «ο τρόπος που νομοθετεί η κυβέρνηση με δεκάδες τροπολογίες συχνά άσχετες με τα νομοσχέδια αποτελούν ντροπή και όνειδος. Βεβαίως και στο παρελθόν υπήρχε το απαράδεκτο αυτό φαινόμενο των τροπολογιών. Η κυβέρνηση αυτή, όμως, έχει σπάσει κάθε ρεκόρ, ευτελίζοντας τον τρόπο που νομοθετεί η εθνική αντιπροσωπεία. Η εξαίρεση των τοπολογιών έχει γίνει κανόνας με αυτή την κυβέρνηση.
Στην περίπτωση των εκπρόθεσμων τροπολογιών του κ. Φίλη για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τα ΑΕΙ, τροπολογιών που κάλλιστα θα μπορούσαν να είναι αυτούσια νομοσχέδια -33 σελίδες η μια και 31 η άλλη- και οι οποίες κατατίθενται εν μέσω απεργίας στα ΜΜΕ, προφανώς ισχύει η λαϊκή ρήση “ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται”. Και “κερασάκι στην τούρτα” της προχειρότητας της κυβέρνησης είναι οι νομοτεχνικές βελτιώσεις επί των εκπρόθεσμων τροπολογιών, που και την ύστατη ώρα κατατίθενται. Συγχαρητήρια!
Το γεγονός ότι η κυβέρνηση νομοθετεί με εκπρόθεσμη τροπολογία για την Επαγγελματική Εκπαίδευση δείχνει και τη σημασία που αποδίδει σε αυτή. Στην τροπολογία βλέπω μεταξύ άλλων ότι καταργείται η δυνατότητα του ΟΑΕΔ να ιδρύει Επαγγελματικά Πρότυπα-Πειραματικά Λύκεια Μαθητείας. Η “σκιά Μπαλτά” για την αριστεία παντού. Αλλά και επιβράβευση της ήσσονος προσπάθειας.
Βεβαίως, υπάρχουν και θετικά στις εκπρόθεσμες τροπολογίες, τις οποίες όμως για λόγους αρχής δεν μπορούμε να ψηφίσουμε επιβραβεύοντας τον αυταρχικό τρόπο που νομοθετεί η κυβέρνηση».

Αχρείαστες σπατάλες αποσπάσεων εξωτερικού …
Ο Θεσσαλός πολιτικός υποστήριξε ότι «το νομοσχέδιο χαρακτηρίζεται από αφέσεις αμαρτιών, διευθετήσεις και φωτογραφικές διατάξεις, που επισήμανα και στην Επιτροπή. Το καλούμενο, λοιπόν, “ηθικό πλεονέκτημα της αριστεράς” ήταν ένας ακόμη μύθος της μεταπολίτευσης που καταρρέει με πάταγο.
Και φυσικά οι ιδεοληψίες και οι εμμονές της αριστεράς καταγράφονται και σε αυτό το νομοσχέδιο. Η Αναπληρωτής υπουργός παιδείας κ. Αναγνωστοπούλου καμάρωσε χθες γιατί “ξεδόντιασε” όπως χαρακτηριστικά είπε τα Συμβούλια Ιδρυμάτων.
Και ο υπουργός κ. Φίλης υπερασπίστηκε με πάθος τη διάταξη για τις καταλήψεις. Και επίσης, ενώ ο υπουργός για οικονομικούς λόγους -μην κρύβεστε πίσω από το δάχτυλό σας- υποβαθμίζει τα Ολοήμερα Σχολεία, την ίδια ώρα επιχειρηματολογεί για επιπλέον δαπάνη τουλάχιστον 3 εκατομμυρίων ευρώ για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό, την οποία θα μπορούσε να αποφύγει αν δεν στερούσε τη δυνατότητα απόσπασης χωρίς επιμίσθιο σε συζύγους Ελλήνων του εξωτερικού ή αλλοδαπών. Συγχωνεύσεις νηπιαγωγείων, κατάργηση σχολείων ΕΑΕΠ, για εξοικονόμηση πόρων και την ίδια ώρα αχρείαστες σπατάλες.

Προφάσεις εν αμαρτίαις τα περί “κανονικότητας”…
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας είναι ένα γονατογράφημα και μάλιστα ακοστολόγητο σε πολλά σημεία όπως η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους επισημαίνει. Και ας πάψει η κυβέρνηση να επικαλείται την απουσία “κανονικότητας” της χώρας. Είστε 15 μήνες κυβέρνηση. Τι σας εμπόδιζε να φέρεται όλους αυτούς τους μήνες τις ρυθμίσεις για την επαγγελματική εκπαίδευση; Ή τι θα άλλαζε αν τις φέρνατε την άλλη εβδομάδα με την κανονική διαδικασία και όχι νύχτα με εκπρόθεσμη τροπολογία. Τα περί “κανονικότητας” στην προκειμένη περίπτωση είναι προφάσεις εν αμαρτίαις. Είναι εμφανές ότι θεωρείτε την κοινοβουλευτική διαδικασία περιττή βάσανο και αυτό δεν σας τιμά!»

Δεν είναι λύση το μαύρο της ενημέρωσης…
Ο κ. Χαρακόπουλος επισήμανε ότι η συζήτηση του νομοσχέδιο για την Έρευνα, διεξάγεται «υπό συνθήκες πέπλου σιωπής από τα Μέσα Ενημέρωσης. Η απεργία των ΜΜΕ ως αντίδραση στο “κουστούμι” ασφαλιστικών και φορολογικών μέτρων που έραψε η κυβέρνηση και για τους δημοσιογράφους, φαίνεται ότι τελικά την εξυπηρετεί. Ο κόσμος δεν έχει τη δυνατότητα ενημέρωσης για τον Αρμαγεδδώνα των μέτρων που έρχονται προς ψήφιση στη βουλή. Θέλω, λοιπόν, να καλέσω τις Δημοσιογραφικές Ενώσεις να ξανασκεφτούν τον τρόπο αντίδρασής τους στην πολιτική της κυβέρνησης. Προφανώς, σοκάρει την ελληνική κοινωνία το γεγονός ότι αυτοί που θα έσκιζαν το μνημόνιο, μας φόρτωσαν όχι με ένα αλλά με δυο μνημόνια. Ένα με 5,5 δις και ένα δεύτερο “κάβα” με μέτρα 3,5 δις. Όμως, δεν είναι λύση το μαύρο της ενημέρωσης του ελληνικού λαού».

Δείτε εδώ ολόκληρη την ομιλία:

https://www.youtube.com/watch?v=tptW0tMBR0I&feature=youtu.be

 

Μάξιμος προς Φίλη: "Ενταφιάζετε το Ολοήμερο Σχολείο!"

νσχ ερευνας

Ομιλία
Μάξιμου Χαρακόπουλου
στην Ολομέλεια της βουλής στην επί της Αρχής συζήτηση
του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας
«Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις»

Πέμπτη, 5 Μαΐου 2016

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Ο πρωθυπουργός υποσχέθηκε Ανάσταση της οικονομίας με το «ορθόδοξο Πάσχα». Όχι μόνο ανάσταση της χειμαζόμενης οικονομίας δεν είδαμε, αλλά αντ’ αυτής, εν μέσω Μεγάλης Εβδομάδος, είχαμε τον ενταφιασμό του Ολοήμερου Σχολείου από το υπουργείο Παιδείας.

Επικαλούμενη η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας «ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης» ουσιαστικά επιβάλλει την εξίσωση προς τα κάτω. Αντί να αναβαθμίσει όλα τα σχολεία επεκτείνοντας το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα που εφαρμόζεται σε 1337 δημοτικά, υποβαθμίζει και συρρικνώνει το Ολοήμερο Σχολείο.

Το «πνεύμα Μπαλτά» πλανάται πάνω από το υπουργείο Παιδείας. Μετά την κατάργηση των Πρότυπων Σχολείων γιατί «η αριστεία είναι ρετσινιά», τώρα καταργούνται και τα σχολεία ΕΑΕΠ. Ένα ακόμη βήμα ισοπέδωσης και μάλιστα στο όνομα της υπηρέτησης των λαϊκών συμφερόντων.

Μόνο που για να γίνει δεκτό ένα παιδί στο νέου τύπου Ολοήμερο του ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να εργάζονται και οι δυο γονείς του! Ποιος θα περίμενε, στην Ελλάδα της κρίσης, με την ανεργία σε πρωτόγνωρα επίπεδα, μια αυτοαποκαλούμενη αριστερή κυβέρνηση να στερεί σε παιδιά ανέργων τη δυνατότητα πρόσβασης στο ολοήμερο σχολείο.

Όπως επίσης στα κατορθώματα του ΣΥΡΙΖΑ είναι η κατάργηση της πρωινής ζώνης για όσους εργαζόμενους γονείς μπορούσαν να πάνε από τις 7 το πρωί τα παιδιά τους στο σχολείο, πριν πιάσουν δουλειά.

Ή μήπως η συρρίκνωση της μελέτης και της προετοιμασίας των παιδιών αλλά και η υποβάθμιση διδακτικών αντικειμένων, όπως οι ξένες γλώσσες και η πληροφορική, που επιφέρει ο τύπος Ολοήμερου Σχολείου του ΣΥΡΙΖΑ ενισχύει τον κοινωνικό χαρακτήρα και τον παιδαγωγικό προσανατολισμό της εκπαίδευσης;

Κακά τα ψέματα, ο Ενιαίος τύπος Ολοήμερου Σχολείου, εξυπηρετεί ένα στόχο: την με κάθε τρόπο εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού.

Προφανώς, η επιλογή αυτή είναι συνειδητή υπό τον φόβο που διατύπωσε δημόσια ο υφυπουργός κ. Πελεγρίνης ότι θα κλείσουν σχολεία αν δεν γίνουν προσλήψεις μονίμων, καθώς ήδη έχετε δαπανήσει πέρυσι 160 εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ για προσλήψεις αναπληρωτών, και σας μένουν μόλις 190 εκατομμύρια για όλη την προγραμματική περίοδο.

Βεβαίως, ο υπουργός Παιδείας κ. Φίλης σχεδόν σε κάθε δημόσια παρέμβασή του εξαγγέλλει 20 χιλιάδες προσλήψεις μονίμων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μακάρι οι εξαγγελίες του να έχουν βάση και να έχει εξασφαλίσει την έγκριση των θεσμών, όπως βαφτίσατε την τρόικα.

Ελπίζω, και αυτό το θέμα να μην το αντιμετωπίζετε με την ίδια μακαριότητα που αντιμετωπίζετε το ζήτημα που ανέκυψε με τους διορισμούς αναπληρωτών.

Αφού επί 15 μήνες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κοιμάται ύπνο βαθύ, λίγο πριν το Πάσχα αντιλαμβάνεται ότι υπάρχει πρόβλημα με την απόφαση του ΣτΕ. Και τότε επιχειρεί με μια τροπολογία άρον-άρον να κλείσει το θέμα.

Υπό το βάρος των αντιδράσεων των εκπαιδευτικών, αποδέκτες των οποίων έγιναν και οι βουλευτές της συμπολίτευσης, λίγο πριν την συζήτηση στην Ολομέλεια, ο κ. Φίλης μας κάνει γνωστό ότι δεν προτίθεται να την καταθέσει. Όπως είπε στην Επιτροπή οι προσλήψεις θα γίνουν όπως έγιναν πέρυσι, «γνωρίζοντας ότι μπορεί να δημιουργηθούν προβλήματα». Για το πώς θα αντιμετωπισθούν, κουβέντα. Τόση υπευθυνότητα!

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Ενώ υποτίθεται ότι η κυβέρνηση διεξάγει διάλογο για την παιδεία, τα ζητήματα αυτά προφανώς θεωρούνται ήσσονος σημασίας και δεν τον απασχολούν. Αντιθέτως, η κυβέρνηση εν μέσω του υποτιθέμενου διαλόγου, εμπαίζοντας τις πολιτικές δυνάμεις, νομοθετεί πότε με νυχτερινές τροπολογίες, πότε με ρυθμίσεις σε άσχετα «νομοσχέδια κουρελού» -που τείνουν να γίνουν κανόνας-, και πότε με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, τις ΠΝΠ που με σφοδρότητα κατήγγελλε ο ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση.

Η κατάθεση, όμως, αυτούσιου νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας αφαιρεί κάθε «φύλλο συκής» από την κυβέρνηση, δικαιώνοντας όσους εξ αρχής μίλαγαν για διάλογο-προκάτ και άλλοθι για την επιβολή προειλημμένων αποφάσεων. Γι’ αυτό και παρά την καλή διάθεση με την οποία προσήλθαμε ως ΝΔ στο διάλογο αναγκαστήκαμε να αποχωρήσουμε. Δεν προσφέρουμε νομιμοποίηση στο διάλογο-παρωδία.

Συζητούμε, λοιπόν, το νομοσχέδιο για την Έρευνα, το οποίο και αυτό, όπως τόσα άλλα στο παρελθόν, πέρασε από σαράντα κύματα. Κατατέθηκε, αποσύρθηκε λόγω λαθών και ύποπτων διατάξεων και ξανακατατέθηκε με πολλά ακόμα ερωτηματικά και θολές διατάξεις που κάνουν και καλοπροαίρετους να κουμπώνονται.

Το σχέδιο νόμου δεν είναι τίποτα άλλο από διευθετήσεις, συγχωροχάρτια, φωτογραφικές ρυθμίσεις και ιδεοληψίες.

• Άφεση αμαρτιών στην περίοδο Πελεγρίνη στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επιβράβευση της ανυπακοής στους νόμους της πολιτείας.

• Συγχωροχάρτι σε όσους δεν εφάρμοσαν το νόμο 4009 και επανίδρυσαν το Πρυτανικό Συμβούλιο.

• Φωτογραφικές μετατάξεις εκπαιδευτικών, αλλά και χουβαρνταλίκια για αποσπάσεις στο εξωτερικό που θα κοστίσουν 3 εκατομμύρια στους φορολογούμενους. Γιατί τουλάχιστον τόσο θα στοιχήσει η ακατανόητη απόφασή σας να απαγορεύσετε τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών χωρίς επιμίσθιο που είναι παντρεμένοι με Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό ή ομογενείς οι αλλοδαπούς. Προφανώς στο υπουργείο Παιδείας «λεφτά υπάρχουν».

Η περαιτέρω αποδυνάμωση των Συμβουλίων Ιδρυμάτων εντάσσεται στις εμμονές της κυβέρνησης που απαξιώνει καταξιωμένους επιστήμονες που ήρθαν αφιλοκερδώς να προσφέρουν στην πατρίδα.

Όπως επίσης η αποποινικοποίηση των καταλήψεων επιβραβεύει τις μειοψηφίες που με το «έτσι θέλω» στερούν στην πλειοψηφία των μαθητών την πρόσβαση στο αγαθό της δημόσιας παιδείας, απαξιώνοντάς το.

Τέλος, όσον αφορά στα νηπιαγωγεία, αν πράγματι η ρύθμιση αυτή δεν αποσκοπεί σε εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού, η κυβέρνηση οφείλει να δώσει πειστικές εξηγήσεις για τη σκοπιμότητα που εξυπηρετεί αλλά και τη μελέτη που την υπαγόρευσε.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Η περιπέτεια του υπό συζήτηση νομοσχεδίου αντανακλά την εικόνα διακυβέρνησης: Ανοργανωσιά, επιπολαιότητα, ερασιτεχνισμός, και ταυτόχρονα έλλειψη σεβασμού σε κανόνες και αρχές. Με καταιγισμό άσχετων τροπολογιών, με κύματα εξοργιστικών φωτογραφικών διατάξεων, με ακοστολόγητα νομοθετήματα, γραμμένα στο γόνατο. Αυτή την εικόνα προχειρότητας, με ένα περιτύλιγμα ιδεοληπτικών εμμονών, αποπνέει και το νομοσχέδιο για την Έρευνα το οποίο και καταψηφίζουμε».

Δείτε εδώ ολόκληρη την ομιλία:

https://www.youtube.com/watch?v=rC-KJg2LGoI

 

Subscribe to this RSS feed