Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Μάξιμος: "Μέτρα αναχαίτησης της μετανάστευσης νέων"

Μαξιμος ΕΚΚΕ

Αθήνα, 17 Απριλίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ:

Μέτρα αναχαίτησης της μετανάστευσης νέων

• Γενναίο πρόγραμμα στήριξης οικογένειας και γεννήσεων

«Η Ελλάδα είναι παγιδευμένη σε ένα δημογραφικό καθοδικό σπιράλ. Τα στοιχεία δεν αφήνουν περιθώρια εφησυχασμού, καθώς έχουμε πέσει στην “παγίδα της χαμηλής γονιμότητας”». Τα παραπάνω τόνισε ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής της Βουλής για το Δημογραφικό, βουλευτή Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, στην κοινή συνεδρίαση με την Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων κατά την οποία παρουσιάσθηκε από το ΕΚΚΕ το «Δημογραφικό και Κοινωνικό Πορτρέτο της Ελλάδας 2016-2017»
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπογράμμισε ότι «η εικόνα επιδεινώνεται από τη μαζική φυγή νέων στο εξωτερικό προς αναζήτηση καλύτερης τύχης –επαγγελματικής ή εκπαιδευτικής. Στα χρόνια της κρίσης είναι πάνω από 500 χιλιάδες όσοι επέλεξαν τη μετανάστευση. Στην έκδοση του ΕΚΚΕ, μου έκαναν εντύπωση τα στοιχεία που αναφέρονται ιδιαιτέρως στην μετανάστευση των Ελλήνων επιστημόνων. Ένα ζήτημα που ασφαλώς μας πληγώνει, καθώς η κοινωνία μας στερείται των ικανοτήτων σπουδαίου επιστημονικού δυναμικού, για το οποίο ξόδεψε ασύλληπτα ποσά για την εκπαίδευσή του.
Ως αιτίες του φαινομένου, εκτός της έλλειψης θέσεων εργασίας, αναφέρονται η έλλειψη αξιοκρατίας, το πελατειακό κράτος, η ευνοιοκρατία, η εκτεταμένη ανομία, η απουσία σταθερών κανόνων, η έλλειψη οργάνωσης, η γραφειοκρατία, η ενοχοποίηση της επιχειρηματικότητας και της επιτυχίας.
Τα όσα παρατίθενται δεν είναι αυθαίρετες ερμηνείες, είναι οι απαντήσεις όσων έφυγαν για να δουλέψουν εκτός Ελλάδος. Και νομίζω ότι εδώ πρέπει να σκύψουμε και να αναζητήσουμε τις λύσεις στο πρόβλημα, αν όντως θέλουμε να το λύσουμε, ή ακόμη αν θεωρούμε ότι είναι πρόβλημα. Και το λέω αυτό διότι δεν είμαι σίγουρος ότι όλοι συμφωνούμε στα αυτονόητα.

ΚΙΝΗΤΡΑ ΚΑΙ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ
Αν, λοιπόν, θέλουμε να νικήσουμε την υπογεννητικότητα απαιτείται ένα γενναίο πρόγραμμα ενίσχυσης της οικογένειας και των γεννήσεων, με σειρά οικονομικών κινήτρων και φορολογικών απαλλαγών. Δυστυχώς, η κυβέρνηση αποθαρρύνει όποιους επιθυμούν να κάνουν περισσότερα από δύο παιδιά, αν κρίνουμε από τα πρόσφατα νομοθετήματά της, για τα οποία εύλογα διαμαρτύρονται οι οργανώσεις των πολυτέκνων και των τριτέκνων.
Όσον αφορά την αναχαίτιση του μεταναστευτικού κύματος των νέων μας στο εξωτερικό, αυτό που χρειάζεται είναι απλώς να γίνουμε κάποια στιγμή μια κανονική χώρα. Να δημιουργούνται δουλειές, όχι μέσω του κράτους, αλλά των επενδύσεων. Να επικρατήσει το πνεύμα της αξιοκρατίας και της αριστείας, και να μην φεύγουν απογοητευμένοι οι καλύτεροί μας νέοι και νέες ρίχνοντας μαύρη πέτρα πίσω τους. Και κάποια στιγμή ας ξεπεράσουμε ιδεοληψίες και ας δημιουργήσουμε ιδιωτικά πανεπιστήμια, ώστε όχι μόνον να μην φεύγουν οι επιστήμονές μας αλλά να επιστρέψουν στην Ελλάδα από το εξωτερικό και αυτοί που έφυγαν, ως καθηγητές και ερευνητές».
Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος υποστήριξε ότι «λύσεις υπάρχουν, και αυτές δεν είναι στη σφαίρα της θεωρίας, αλλά στο πεδίο του πολιτικού ρεαλισμού. Αυτό που χρειάζεται είναι η πολιτική βούληση, την οποία ως πολιτεία οφείλουμε να δείξουμε, όσο η κατάσταση είναι αναστρέψιμη». Ολοκληρώνοντας τη παρέμβασή του, χαιρέτισε «την πρόταση για τη δημιουργία Γραφείου Δημογραφικής Πολιτικής στη Βουλή», προσθέτοντας, όμως, με νόημα «αρκεί οι παρατηρήσεις του να τυγχάνουν μεγαλύτερης προσοχής από το αντίστοιχο Γραφείο της Βουλής για την Παρακολούθηση του Κρατικού Προϋπολογισμού».

Δείτε το βίντεο της ομιλίας:
https://youtu.be/SCwe_JWqOTE

Μ. Χαρακόπουλος στη ΔΚΜ: "Αλλαγή ΕΦΚΑ, μείωση ΕΝΦΙΑ, μέτρα τόνωσης οικοδομής!"

ΔΚΜ 1

Λάρισα,16 Απριλίου2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗ ΔΚΜ:

Αλλαγή ΕΦΚΑ, μείωση ΕΝΦΙΑ, μέτρα τόνωσης οικοδομής

Στον απόηχο δημοσιευμάτων για επικείμενη έκδοση απόφασης του ΣτΕ που κρίνει αντισυνταγματικό τον ΕΦΚΑ, ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος συναντήθηκε με τη Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών (ΔΚΜ) του ΤΕΕ Κεντρικής και Δυτικής Θεσσαλίας.
Μετά τη συνάντηση, ο Θεσσαλός πολιτικός τόνισε ότι «το πλήγμα που έχουν υποστεί οι μηχανικοί από την κρίση ενισχύθηκε από την φοροεισπρακτική πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Με τον κατασκευαστικό κλάδο σε παρατεταμένη ύφεση, παρασύροντας και δεκάδες επαγγέλματα που στηρίζει, αντί να δοθούν οι απαραίτητες αναπτυξιακές ανάσες, οι μηχανικοί βιώνουν τη βαριά φορολογία και την αύξηση των ασφαλιστικών τους εισφορών στον ΕΦΚΑ. Η ΝΔ έχει καταθέσει προτάσεις για την αναστροφή αυτής της κατάστασης με βασικά στοιχεία τη μείωση του ΕΝΦΙΑ και κίνητρα για την ανάκαμψη της αγοράς ακινήτων και της οικοδομικής δραστηριότητας».

Προχειρότητα “Εξοικονομώ”
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, οι μηχανικοί στηλίτευσαν τη βαριά φορολόγηση και την υπέρμετρη αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών που υφίστανται και σχολίασαν την προχειρότητα του νέου προγράμματος εξοικονομώ κατ’ οίκον, για το οποίο ο κ. Χαρακοπουλος έχει κατ’ επανάληψη ασκήσει κοινοβουλευτικό έλεγχο στην κυβέρνηση. Επιπλέον, ανέφεραν ότι παρά την απορρόφηση του πρώην ΤΣΜΕΔΕ στον ΕΦΚΑ δεν υπήρξε ακόμη ουσιαστική ενοποίηση και ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στον εξορθολογισμό και την ανταποδοτικότητα των εισφορών τους. Με γνώμονα την τόνωση της αγοράς ακινήτων και της οικοδομικής δραστηριότητας, υποστήριξαν ότι η απόδοση της περιουσίας του πρώην ΤΣΜΕΔΕ στο ΤΜΕΔΕ θα ενδυναμώσει περαιτέρω την εγγυοδοσία προς τους εργολήπτες μηχανικούς και πρότειναν την εξαίρεση από τον ΕΝΦΙΑ των απούλητων, πέρα των 3 ετών, ακινήτων.

Οδικοί άξονες
Σε ότι αφορά στο οδικό δίκτυο, δόθηκε έμφαση στην ολοκλήρωση του Ε-65, στους οδικούς άξονες Λάρισας-Φαρσάλων και Λάρισας-Κοζάνης, που έχουν μείνει στον σχεδιασμό, και στα προβλήματα που δημιουργεί σε κατοίκους και επιχειρήσεις στα παράλια του Νομού Λάρισας η απουσία ολοκληρωμένου κόμβου μετά την έξοδο της σήραγγας των Τεμπών. Τέλος, τη συνάντηση απασχόλησε και το θέμα της ήπιας εκτροπής του Αχελώου και επισημάνθηκε ότι από ενεργειακή σκοπιά και μόνο θα ωφελήσει σημαντικά τη Θεσσαλία, καθώς θα μειωθεί σημαντικά το κόστος του ρεύματος για αγροτική χρήση, που υπολογίζεται σε 40 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

ΔΚΜ 2

Η χώρα ταλαιπωρήθηκε από λαϊκισμό…
Ο πρώην υπουργός, συνεχάρη τα μέλη της ΔΚΜ για την εκλογή τους και αφού τους ευχαρίστησε για την εποικοδομητική συζήτηση σημείωσε ότι «η χώρα αρκετά έχει ταλαιπωρηθεί από τον λαϊκισμό. Ως ΝΔ θεωρούμε καλύτερο να λέμε λίγα και να πράττουμε περισσότερα. Οι προτάσεις μας για πολλά από αυτά που ετέθησαν είναι συγκεκριμένες και εστιάζουν στην τόνωση της αγοράς. Ως αυριανή κυβέρνηση, πέραν της αλλαγής του ασφαλιστικού συστήματος, δεσμευόμαστε για:
1. Μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% με εναρμόνιση των αντικειμενικών με τις εμπορικές αξίες, μέσα στα δύο πρώτα χρόνια διακυβέρνησης.
2. Αναστολή του ΦΠΑ στις νέες οικοδομικές δραστηριότητες για τρία χρόνια, για να στηριχθεί η αγορά ακινήτων.
3. Αναστολή του φόρου υπεραξίας, του φόρου δηλαδή επί του κέρδους στις αγοραπωλησίες ακινήτων, για τρία χρόνια και επανεξέτασή του από μηδενική βάση τον τέταρτο χρόνο.
4.Έκπτωση φόρου 40% έως 50% για εργασίες ενεργειακής και λειτουργικής αναβάθμισης ακινήτων, με ειδική μέριμνα για τα φτωχότερα νοικοκυριά και για όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας.
5. Απλοποίηση των μεταβιβάσεων και μείωση των δικαιολογητικών για τη μεταβίβαση ακινήτων. Ενώ σήμερα απαιτούνται 23 δικαιολογητικά, στόχος μας είναι να μειωθούν άμεσα στο ένα τρίτο και σταδιακά να είναι διαθέσιμα όλα ηλεκτρονικά.
6. Ενίσχυση των φορολογικών κινήτρων για την απόκτηση ακίνητης περιουσίας στην Ελλάδα από πολίτες άλλων κρατών».
Στη συνάντηση συμμετείχαν ο πρόεδρος του ΤΕΕ Κεντρικής και Δυτικής Θεσσαλίας κ. Νίκος Παπαγεωργίου, ο πρόεδρος της ΔΚΜ κ. Χρήστος Παλιός, ο γραμματέας κ. Αστέριος Νάρης, η ταμίας κ. Έφη Γκερλιώτου, ο αναπληρωτής γραμματέας κ. Θωμάς Μπαγιάρας, τα μέλη κ.κ. Κυριάκος Καφανέλης και Δημήτρης Τζάγκας, καθώς και το στέλεχος της παράταξης κ. Γιάννης Μαρκατάς.

ΔΚΜ 3

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΑΞΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗΝ «ΒΡΑΔΥΝΗ»: «Ο Τόσκας έκανε ξέφραγο αμπέλι όλη την Ελλάδα»

ΒΡΑΔΥΝΗ ΜΑΞΙΜΟΣ 1

ΒΡΑΔΥΝΗ MAΞΙΜΟΣ 2

Αθήνα, 16 Απριλίου 2018

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΑΞΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗΝ «ΒΡΑΔΥΝΗ»

«Ο Τόσκας έκανε ξέφραγο αμπέλι όλη την Ελλάδα»

«Η Ν.Δ. θα σαρώσει εξαρχής όλα τα εκτρωματικά νομοθετήματα του ΣΥΡΙΖΑ. Ο νόμος και η τάξη θα επιβληθούν παντού, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, και για όλους, χωρίς εξαιρέσεις. Ο αστυνομικός θα βρίσκεται δίπλα στον πολίτη, για την αντιμετώπιση της ανομίας» αναφέρει στη συνέντευξή του στη «ΒτΚ», ο βουλευτής Λαρίσης της Ν.Δ. και αν. τομεάρχης Εσωτερικών Μάξιμος Χαρακόπουλος, σημειώνοντας ότι όλη η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε ξέφραγο αμπέλι. Για τα Ελληνοτουρκικά ο κ. Χαρακόπουλος εκτιμά ότι «οι συνεχείς, καθημερινές επιθετικές ενέργειες της Τουρκίας, συμπεριλαμβανομένης της σύλληψης και αιχμαλωσίας των δύο στρατιωτικών μας, δεν είναι απλοί βερμπαλισμοί. Εντάσσονται σε ένα σχέδιο ταπείνωσης και, εντέλει, υποταγής της Ελλάδας στις ορέξεις της Άγκυρας, υπό την απειλή της ισχύος». Επίσης, επισημαίνει ότι «στην κυβέρνηση δεν υπάρχει ενιαία γραμμή», και ότι «οι λεονταρισμοί Καμμένου, οι οποίοι βρίσκονται στο ίδιο χαμηλό επίπεδο με αυτό Τούρκων αξιωματούχων, δεν βοηθούν τη χώρα».

Ας ξεκινήσουμε τη συζήτησή μας, κ. Χαρακόπουλε, με τα θέματα ασφάλειας. Η Ν.Δ. καταγγέλλει την κυβέρνηση για αύξηση της εγκληματικότητας. Πάντα, όμως, δεν είχαμε περιστατικά ληστειών; Τι έχει αλλάξει και θεωρείτε, κυρίως την Αθήνα, ξέφραγο αμπέλι;

«Ξέφραγο αμπέλι έχει μετατραπεί ολόκληρη η Ελλάδα, και όχι μόνον η Αθήνα. Πλέον, δεν μιλούμε για περιστατικά ληστειών, αλλά για μια καθημερινότητα εγκληματικής έξαρσης. Αυτό το διαπιστώνουν όλοι, πλην των αρμοδίων που, υποτίθεται, είναι εντεταλμένοι να προστατεύουν τους πολίτες. Η ανομία έχει “κτυπήσει κόκκινο” σε όλες τις μορφές της. Από την μικροπαραβατικότητα, μέχρι τις βίαιες ενέργειες τραμπούκων που εμφανίζονται ως “συλλογικότητες”, και τις ένοπλες εισβολές στα σπίτια…».

Η ευθύνη είναι αποκλειστικά του κ. Τόσκα;

«Ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός έχει τεράστιες ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση. Με τις εκτός τόπου και χρόνου δηλώσεις του έχει εξαγριώσει ολόκληρη την κοινωνία. Ο πυρήνας του προβλήματος βρίσκεται, όμως, στις ιδεοληψίες του πολιτικού χώρου στον οποίο ανήκει. Πέρα από τη σκανδαλώδη ανοχή του κ. Τόσκα προς τους κάθε λογής “Ρουβίκωνες” και το “Εξαρχιστάν”, έχουμε το Νόμο Παρασκευόπουλου που άνοιξε τις πύλες των φυλακών για κάθε είδους εγκληματικό στοιχείο, και μην ξεχνάμε το Νόμο Γαβρόγλου για το άσυλο, που αφήνει τα πανεπιστήμια όμηρους στα χέρια των οργανωμένων βανδάλων».

Ποια η θέση της Ν.Δ. για την οπλοκατοχή;

«Πραγματικά, το τελευταίο που θα έπρεπε να επιθυμούμε θα ήταν να έχουμε στην Ελλάδα μια συζήτηση ανάλογη με αυτή που γίνεται στις ΗΠΑ. Η λύση στην εγκληματικότητα δεν είναι να πάρουν οι πολίτες το νόμο στα χέρια τους, αλλά το κράτος να εφαρμόσει το νόμο. Και εδώ έγκειται το πρόβλημα. Το κράτος από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν αφήνεται να κάνει τη δουλειά του, και οι πολίτες ζουν με το φόβο για τη ζωή και την περιουσία τους».

Τι ενέργειες θα κάνει η Ν.Δ. για την ασφάλεια των πολιτών;

«Θα σαρώσει εξαρχής όλα τα εκτρωματικά νομοθετήματα του ΣΥΡΙΖΑ. Ο νόμος και η τάξη θα επιβληθούν παντού, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, και για όλους, χωρίς εξαιρέσεις. Ο αστυνομικός θα βρίσκεται δίπλα στον πολίτη, για την αντιμετώπιση της ανομίας. Και η ΕΛ.ΑΣ. έχει αποδείξει ότι όταν αφήνεται να κάνει το έργο της το κάνει με επαγγελματισμό. Ήδη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αμέσως μόλις κυκλοφόρησε η είδηση ότι θα μειωθούν οι περιπολίες, ζήτησε το 20% των αστυνομικών που βρίσκονται στα γραφεία της Ν.Δ. να διατεθούν για την ενίσχυση της ασφάλειας των πολιτών. Η Ν.Δ. παρουσίασε στο Συνέδριό της μια ολοκληρωμένη πρόταση για την εμπέδωση της ασφάλειας του πολίτη».

Ας περάσουμε στα εθνικά θέματα, και κυρίως στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Ποια είναι η εκτίμησή σας για το πού το πάει η Τουρκία;

«Η Τουρκία και ο πρόεδρός της βρίσκονται σε μια πρωτοφανή, ακόμη και για τη γείτονα, εθνικιστική έξαρση. Το νεοοθωμανικό όραμα τους οδηγεί σε ευθεία αμφισβήτηση των διεθνών συνθηκών και σε αναθεωρητισμό των συνόρων. Η επιτυχία της Άγκυρας στη Συρία, όπως και η παρεμπόδιση των ερευνών του ιταλικού πλοίου στην κυπριακή ΑΟΖ από το τουρκικό πολεμικό ναυτικό, ενισχύει την αυτοπεποίθηση των Τούρκων. Θεωρώ ότι οι συνεχείς, καθημερινές επιθετικές ενέργειες της Τουρκίας, συμπεριλαμβανομένης της σύλληψης και αιχμαλωσίας των δύο στρατιωτικών μας, δεν είναι απλοί βερμπαλισμοί. Εντάσσονται σε ένα σχέδιο ταπείνωσης και, εντέλει, υποταγής της Ελλάδας στις ορέξεις της Άγκυρας, υπό την απειλή της ισχύος».

Υπάρχει κίνδυνος θερμού επεισοδίου;

«Κανείς δεν μπορεί να το αποκλείσει. Ακόμη και από τυχαίο γεγονός. Η υπερθέρμανση στο Αιγαίο είναι ένα περιβάλλον όπου μπορούν να συμβούν τα πάντα. Μην ξεχνούμε ότι οι σχέσεις της Τουρκίας με τις ΗΠΑ είναι στο χείριστο σημείο, και αυτό μειώνει ακόμη περισσότερο τις δυνατότητες ελέγχου της κατάστασης».

Η ελληνική κυβέρνηση με δηλώσεις αξιωματούχων της, όπως του κ. Καμμένου, θεωρείτε ότι δυναμιτίζει το κλίμα;

«Στην κυβέρνηση, δυστυχώς, δεν υπάρχει ενιαία γραμμή. Άλλα λέει το Μαξίμου, άλλα ο υπουργός Άμυνας. Είναι χαρακτηριστικό το πρόσφατο επεισόδιο με το τουρκικό ελικόπτερο στη Ρω. Σε κάθε περίπτωση οι λεονταρισμοί Καμμένου, που βρίσκονται στο ίδιο χαμηλό επίπεδο με αυτό Τούρκων αξιωματούχων, δεν βοηθούν τη χώρα. Η τουρκική επιθετικότητα δεν αντιμετωπίζεται με παχιά λόγια, αλλά με έργα, που γίνονται εν πολλοίς σιωπηρά και με μόχθο».

Απέναντι στην αναθεωρητική ρητορική του Ερντογάν και την επεκτατική του στόχευση, τι μπορεί να κάνει η Αθήνα;

«Ο κίνδυνος για την Ελλάδα από το νεοοθωμανικό όραμα είναι θανάσιμος και δεν είναι πρόσκαιρος. Δεν θα λήξει σύντομα, όποιες και αν είναι οι γενικότερες γεωπολιτικές μεταβολές. Η χώρα μας πρέπει κατ’ αρχάς να “σοβαρευτεί”. Αυτό σημαίνει ότι οφείλουμε να ξεφύγουμε από όλη την ελαφρότητα του παρελθόντος. Μην ξεχνούμε ότι στην κυβέρνηση βρίσκονται άνθρωποι που υποστήριζαν μέχρι πρόσφατα (;) ότι “το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια του”, και έναν πρωθυπουργό που μας έλεγε ότι η θάλασσα δεν έχει σύνορα! Τώρα απαιτείται μια ριζική ανασυγκρότηση της εξωτερικής και εσωτερικής πολιτικής. Στην μεν πρώτη επιβάλλεται η προώθηση τέτοιων συμμαχιών, που να μας ενισχύουν διεθνώς. Αλλά και αυτές θα έχουν αποτελεσματικότητα, μόνον αν εμείς προωθήσουμε αλλαγές: στην Οικονομία, που πρέπει να αποκτήσει νέα παραγωγική βάση, στο Δημογραφικό, που φθίνει επικίνδυνα, στο Μεταναστευτικό, που απειλεί την κοινωνική συνοχή, στην Εκπαίδευση, που πρέπει να διατηρήσει τους στόχους που θέτει το Σύνταγμα».

Στο ζήτημα της ονομασίας του Σκοπιανού συνεχίζεται η έντονη κινητικότητα. Θεωρείτε ότι υπάρχει κίνδυνος τεμαχισμού της λύσης;

«Οι πιέσεις για την επίλυση του προβλήματος είναι πολύ ισχυρές. Από πλευράς Σκοπίων, ωστόσο, δεν έχουμε δει μέχρι τώρα πρόθεση συμβιβασμού, εκτός από επικοινωνιακού χαρακτήρα κινήσεις. Η κυβέρνηση από την άλλη, και κυρίως ο κ. Κοτζιάς, εμφανίζεται υπέρ του δέοντος αισιόδοξη, αλλά φοβούμαι ότι βρίσκεται εγκλωβισμένη. Αν η λύση δεν προβλέπει συνταγματική αλλαγή της ονομασίας και αφαίρεση αλυτρωτικών στοιχείων, ή αν αυτά παραπεμφθούν στο μέλλον, θα πρόκειται για ελληνικό Βατερλό, με ανυπολόγιστες κοινωνικές και πολιτικές συνέπειες».

Κατά την εκτίμησή σας, αν η σύνθετη ονομασία με τη λέξη Μακεδονία έρθει στη Βουλή, ο κ. Καμμένος θα παραμείνει στην κυβέρνηση;

«Οι ΑΝ.ΕΛ. και ο κ. Καμμένος είναι μετρ της “κωλοτούμπας” επί τρία χρόνια. Δικαιολογούν και “καταπίνουν” τα πάντα στο όνομα της καρέκλας της εξουσίας. Το ίδιο θα ζήσουμε, κατά πάσα πιθανότητα, και με το Σκοπιανό».

Ας περάσουμε στα οικονομικά θέματα. Θεωρείτε καλύτερο για τη χώρα μια προληπτική γραμμή μετά το Μνημόνιο ή μπορεί να επιτευχθεί «καθαρή έξοδος»;

«Το κυβερνητικό αφήγημα της “καθαρής εξόδου” έχει ήδη “θαμπώσει”. Με “βαριές” υπογραφές για περικοπές σε συντάξεις και μισθούς, με υψηλά πλεονάσματα για τα επόμενα πολλά χρόνια, με Υπερταμείο αιώνιο, είναι αστείο να λέμε ότι η χώρα θα αποφασίζει ανεξάρτητα την οικονομική της πολιτική. Αυτά είναι παραμύθια για αφελείς εν όψει εκλογών…».

Ύστερα από το τέλος του Τρίτου Μνημονίου θεωρείτε ότι είναι εφικτή μια συμφωνία αναδιάρθρωσης του Χρέους. Και αν ναι, με τι μορφή;

«Θέλω να πιστεύω ότι θα υπάρξει μια συμφωνία, η οποία, άλλωστε, είχε προδιαγραφεί από το 2014, και θα είχε επιτευχθεί νωρίτερα, και χωρίς τις επώδυνες συνέπειες που υπέστημεν, αν δεν είχαν ανέλθει στην εξουσία οι δυνάμεις του λαϊκισμού. Έσυραν τη χώρα σε μια περιπέτεια που την πληρώσαμε ακριβά και θα συνεχίσουμε να την πληρώνουμε, για ένα ψεύδος, “για ένα πουκάμισο αδειανό”, και τώρα πανηγυρίζουν γιατί γυρίσαμε στα δεδομένα που είχαμε πριν γίνουν κυβέρνηση».

Η μείωση των συντάξεων από την 1η Ιανουαρίου 2019 και η παράλληλη ενεργοποίηση της μείωσης του αφορολογήτου πιστεύετε ότι μπορεί να φέρουν τις εκλογές το φθινόπωρο του 2018;

«Είναι πολύ πιθανόν. Γι’ αυτό προσπαθούν απεγνωσμένα να μεταθέσουν το “μοιραίο” για μετά το 2019. Η παραπλάνηση της κοινωνίας είναι η βασική τους ενασχόληση. Με στόχο την παραμονή στους αναπαυτικούς θώκους της εξουσίας όσο δυνατόν περισσότερο. Προς ζημίαν, βεβαίως, της χώρας».

Τέλος, κύριε Χαρακόπουλε, οι αγρότες τι μπορούν καλύτερο να περιμένουν από τη Ν.Δ.;

«Οι αγρότες “πληρώνουν τα σπασμένα” της λανθασμένης επιλογής του 2015. Γεωργοί και κτηνοτρόφοι στοχοποιήθηκαν από τον ΣΥΡΙΖΑ. Με την αύξηση των εισφορών, τους φόρους, την απαξίωση του επαγγέλματος. Και γι’ αυτό γυρίζουν την πλάτη στους δημαγωγούς της… Πρώτης Φορά Αριστεράς. Για τη Ν.Δ. οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι θα παραμένουν βασικός μοχλός για την ανάπτυξη της Οικονομίας. Θα μειώσουμε τη φορολογία, όπως στον ΕΝΦΙΑ και στο κρασί, και θα σταθούμε δίπλα τους έμπρακτα, όπως τουλάχιστον κάποιοι από εμάς το κάναμε και στο παρελθόν».

Είπε για

Αλέξης Τσίπρας
«Η επιτομή του καιροσκοπισμού και της κυνικότητας, εκφραστής του πλέον παθογόνου λαϊκισμού, με εξαιρετική ικανότητα στην παραπλάνηση και στο ψεύδος»

Πάνος Καμμένος
«Παρορμητικός και υπερφιλόδοξος, βερμπαλιστής και φανφαρόνος, εντελώς ακατάλληλος, έως κι επικίνδυνος, για την κρίσιμη θέση του υπουργού Εθνικής Άμυνας»

Νίκος Τόσκας
«Εξαρτημένος από ιδεοληπτικές εμμονές, που του στερούν την ικανότητα αντικειμενικής αντίληψης της κατάστασης στον τομέα που επιβλέπει. Αποδείχθηκε υπερβολικά λίγος»

Μ. Χαρακόπουλος: «Ο Τόσκας έκανε ξέφραγο αμπέλι όλη την Ελλάδα»

ΒΡΑΔΥΝΗ ΜΑΞΙΜΟΣ 1

Αθήνα, 16 Απριλίου 2018

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΑΞΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗΝ «ΒΡΑΔΥΝΗ»

«Ο Τόσκας έκανε ξέφραγο αμπέλι όλη την Ελλάδα»

«Έσυραν τη χώρα σε μια περιπέτεια που την πληρώσαμε ακριβά και θα συνεχίσουμε να την πληρώνουμε, για ένα ψεύδος, ‘‘για ένα πουκάμισο αδειανό’’, και τώρα πανηγυρίζουν γιατί γυρίσαμε στα δεδομένα που είχαμε πριν γίνουν κυβέρνηση»

«Οι λεονταρισμοί Καμμένου, που βρίσκονται στο ίδιο χαμηλό επίπεδο με αυτό Τούρκων αξιωματούχων, δεν βοηθούν τη χώρα»

«Αλέξης Τσίπρας: Η επιτομή του καιροσκοπισμού και της κυνικότητας, εκφραστής του πλέον παθογόνου λαϊκισμού, με εξαιρετική ικανότητα στην παραπλάνηση και στο ψεύδος.

«Πάνος Καμμένος: Παρορμητικός και υπερφιλόδοξος, βερμπαλιστής και φανφαρόνος, εντελώς ακατάλληλος, έως κι επικίνδυνος, για την κρίσιμη θέση του υπουργού Εθνικής Άμυνας».

«Νίκος Τόσκας: Εξαρτημένος από ιδεοληπτικές εμμονές, που του στερούν την ικανότητα αντικειμενικής αντίληψης της κατάστασης στο τομέα που επιβλέπει. Αποδείχθηκε υπερβολικά λίγος».

ΒΡΑΔΥΝΗ MAΞΙΜΟΣ 2

Ειρήνη Μπέλλα:  Ας ξεκινήσουμε τη συζήτησή μας, κύριε Χαρακόπουλε με τα θέματα ασφάλειας. Η ΝΔ καταγγέλλει την κυβέρνηση για αύξηση της εγκληματικότητας. Πάντα όμως δεν είχαμε περιστατικά ληστειών; Τι έχει αλλάξει και θεωρείτε, κυρίως, την Αθήνα, ξέφραγο αμπέλι;

Μάξιμος Χαρακόπουλος: Ξέφραγο αμπέλι έχει μετατραπεί ολόκληρη η Ελλάδα και όχι μόνον η Αθήνα. Πλέον δεν μιλούμε για περιστατικά ληστειών αλλά για μια καθημερινότητα εγκληματικής έξαρσης. Αυτό το διαπιστώνουν όλοι, πλην των αρμοδίων που, υποτίθεται είναι εντεταλμένοι να προστατεύουν τους πολίτες. Η ανομία έχει κτυπήσει κόκκινο σε όλες τις μορφές της. Από την μικροπαραβατικότητα, μέχρι τις βίαιες ενέργειες τραμπούκων που εμφανίζονται ως «συλλογικότητες» και τις ένοπλες εισβολές στα σπίτια...

Η ευθύνη είναι αποκλειστικά του κ. Τόσκα;

Ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός έχει τεράστιες ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση. Με τις εκτός τόπου και χρόνου δηλώσεις του έχει εξαγριώσει ολόκληρη την κοινωνία. Ο πυρήνας του προβλήματος βρίσκεται, όμως, στις ιδεοληψίες του πολιτικού χώρου που ανήκει. Πέρα από την σκανδαλώδη ανοχή του κ. Τόσκα προς τους κάθε λογής Ρουβίκωνες και το Εξαρχιστάν, έχουμε τον νόμο Παρασκευόπουλου που άνοιξε τις πύλες των φυλακών για κάθε είδους εγκληματικό στοιχείο, και μην ξεχνάμε τον νόμο Γαβρόγλου για το άσυλο, που αφήνει τα πανεπιστήμια όμηρους στα χέρια των οργανωμένων βανδάλων.

Ποια η θέση της ΝΔ για την οπλοκατοχή;

Πραγματικά το τελευταίο που θα έπρεπε να επιθυμούμε θα ήταν να έχουμε στην Ελλάδα μια συζήτηση ανάλογη με αυτή που γίνεται στις ΗΠΑ. Η λύση στην εγκληματικότητα δεν είναι να πάρουν οι πολίτες τον νόμο στα χέρια τους, αλλά το κράτος να εφαρμόσει τον νόμο. Και εδώ έγκειται το πρόβλημα. Το κράτος από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν αφήνεται να κάνει τη δουλειά του, και οι πολίτες ζουν με το φόβο για την ζωή και την περιουσία τους.

Τι ενέργειες θα κάνει η ΝΔ για την ασφάλεια των πολιτών;

Θα σαρώσει εξαρχής όλα τα εκτρωματικά νομοθετήματα του ΣΥΡΙΖΑ. Ο νόμος και η τάξη θα επιβληθούν παντού, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, και για όλους, χωρίς εξαιρέσεις. Ο αστυνομικός θα βρίσκεται δίπλα στον πολίτη, για την αντιμετώπιση της ανομίας. Και η ΕΛΑΣ έχει αποδείξει ότι όταν αφήνεται να κάνει το έργο της το κάνει με επαγγελματισμό. Ήδη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αμέσως μόλις κυκλοφόρησε η είδηση ότι θα μειωθούν οι περιπολίες, ζήτησε το 20% των αστυνομικών που βρίσκονται στα γραφεία της ΝΔ να διατεθούν για την ενίσχυση της ασφάλειας των πολιτών. Η ΝΔ παρουσίασε στο Συνέδριο της μια ολοκληρωμένη πρόταση για την εμπέδωση της ασφάλειας του πολίτη.

Ας περάσουμε στα εθνικά θέματα και κυρίως στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Ποια είναι η εκτίμησή σας για το που το πάει η Τουρκία;

Η Τουρκία και ο πρόεδρός της βρίσκονται σε μια πρωτοφανή, ακόμη και για τη γείτονα, εθνικιστική έξαρση. Το νεο-οθωμανικό όραμα τους οδηγεί σε ευθεία αμφισβήτηση των διεθνών συνθηκών και σε αναθεωρητισμό των συνόρων. Η επιτυχία της Άγκυρας στη Συρία, όπως και η παρεμπόδιση των ερευνών του ιταλικού πλοίου στην κυπριακή ΑΟΖ από το τουρκικό πολεμικό ναυτικό, ενισχύει την αυτοπεποίθηση των Τούρκων. Θεωρώ ότι οι συνεχείς, καθημερινές επιθετικές ενέργειες της Τουρκίας, συμπεριλαμβανομένης της σύλληψης και αιχμαλωσίας των δύο στρατιωτικών μας, δεν είναι απλοί βερμπαλισμοί. Εντάσσονται σε ένα σχέδιο ταπείνωσης και εντέλει υποταγής της Ελλάδας στις ορέξεις της Άγκυρας, υπό την απειλή της ισχύος.

Υπάρχει κίνδυνος θερμού επεισοδίου;

Κανείς δεν μπορεί να το αποκλείσει. Ακόμη και από τυχαίο γεγονός. Η υπερθέρμανση στο Αιγαίο είναι ένα περιβάλλον που μπορούν να συμβούν τα πάντα. Μη ξεχνούμε ότι οι σχέσεις της Τουρκίας με τις ΗΠΑ είναι στο χείριστο σημείο, κι αυτό μειώνει ακόμη περισσότερο τις δυνατότητες ελέγχου της κατάστασης.

Η ελληνική κυβέρνηση με δηλώσεις αξιωματούχων της, όπως του κ. Καμμένου, θεωρείτε ότι δυναμιτίζει το κλίμα;

Στη κυβέρνηση, δυστυχώς, δεν υπάρχει ενιαία γραμμή. Άλλα λέει το Μαξίμου άλλα ο υπουργός Άμυνας. Είναι χαρακτηριστικό το πρόσφατο επεισόδιο με το τουρκικό ελικόπτερο στη Ρω. Σε κάθε περίπτωση οι λεονταρισμοί Καμμένου, που βρίσκονται στο ίδιο χαμηλό επίπεδο με αυτό Τούρκων αξιωματούχων, δεν βοηθούν τη χώρα. Η τουρκική επιθετικότητα δεν αντιμετωπίζεται με παχιά λόγια, αλλά με έργα, που γίνονται εν πολλοίς σιωπηρά και με μόχθο.

Απέναντι στην αναθεωρητική ρητορική του Ερντογάν και την επεκτατική του στόχευση, τι μπορεί να κάνει η Αθήνα;

Ο κίνδυνος για την Ελλάδα από το νεο-οθωμανικό όραμα είναι θανάσιμος και δεν είναι πρόσκαιρος. Δεν θα λήξει σύντομα, όποιες και αν είναι οι γενικότερες γεωπολιτικές μεταβολές. Η χώρα μας πρέπει κατ’ αρχάς να «σοβαρευτεί». Αυτό σημαίνει ότι οφείλουμε να ξεφύγουμε από όλη την ελαφρότητα του παρελθόντος. Μην ξεχνούμε ότι στην κυβέρνηση βρίσκονται άνθρωποι που υποστήριζαν μέχρι πρόσφατα(;) ότι «το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια του», και έναν πρωθυπουργό που μας έλεγε ότι η θάλασσα δεν έχει σύνορα! Τώρα απαιτείται μια ριζική ανασυγκρότηση της εξωτερικής και εσωτερικής πολιτικής. Στην μεν πρώτη επιβάλλεται η προώθηση τέτοιων συμμαχιών, που να μας ενισχύουν διεθνώς. Αλλά και αυτές θα έχουν αποτελεσματικότητα, μόνον αν εμείς προωθήσουμε αλλαγές: στην οικονομία, που πρέπει να αποκτήσει νέα παραγωγική βάση, στο δημογραφικό, που φθίνει επικίνδυνα, στο μεταναστευτικό, που απειλεί την κοινωνική συνοχή, στην εκπαίδευση, που πρέπει να διατηρήσει τους στόχους που θέτει το Σύνταγμα.

Στο ζήτημα της ονομασίας του Σκοπιανού συνεχίζεται η έντονη κινητικότητα. Θεωρείτε ότι υπάρχει κίνδυνος τεμαχισμού της λύσης;

Οι πιέσεις για την επίλυση του προβλήματος είναι πολύ ισχυρές. Από πλευράς Σκοπίων, ωστόσο, δεν έχουμε δει μέχρι τώρα πρόθεση συμβιβασμού, εκτός από επικοινωνιακού χαρακτήρα κινήσεις. Η κυβέρνηση από την άλλη, και κυρίως ο κ. Κοτζιάς, εμφανίζονται υπέρ του δέοντος αισιόδοξοι, αλλά φοβούμαι ότι βρίσκονται εγκλωβισμένοι. Αν η λύση δεν προβλέπει συνταγματική αλλαγή της ονομασίας και αφαίρεση αλυτρωτικών στοιχείων, ή αν αυτά παραπεμφθούν στο μέλλον, θα πρόκειται για ελληνικό Βατερλώ, με ανυπολόγιστες κοινωνικές και πολιτικές συνέπειες.

Κατά την εκτίμησή σας αν η σύνθετη ονομασία με τη λέξη Μακεδονία έρθει στη Βουλή, ο κ. Καμμένος θα παραμείνει στην κυβέρνηση;

Οι ΑΝΕΛ και ο κ. Καμμένος είναι μαιτρ της «κωλοτούμπας» επί τρία χρόνια. Δικαιολογούν και «καταπίνουν» τα πάντα στο όνομα της καρέκλας της εξουσίας. Το ίδιο θα ζήσουμε, κατά πάσα πιθανότητα, και με το σκοπιανό.

Ας περάσουμε στα οικονομικά θέματα. Θεωρείτε καλύτερο για τη χώρα μια προληπτική γραμμή μετά το μνημόνιο ή μπορεί να επιτευχθεί «καθαρή έξοδος»;

Το κυβερνητικό αφήγημα της «καθαρής εξόδου» έχει ήδη «θαμπώσει». Με «βαριές» υπογραφές για περικοπές σε συντάξεις και μισθούς, με υψηλά πλεονάσματα για τα επόμενα πολλά χρόνια, με υπερταμείο αιώνιο, είναι αστείο να λέμε ότι η χώρα θα αποφασίζει ανεξάρτητα την οικονομική της πολιτική. Αυτά είναι παραμύθια για αφελείς ενόψει εκλογών...

Μετά από το τέλος τρίτου μνημονίου θεωρείτε ότι είναι εφικτή μια συμφωνία αναδιάρθρωσης του χρέους. Και αν ναι, με τι μορφή;

Θέλω να πιστεύω ότι θα υπάρξει μια συμφωνία, η οποία άλλωστε είχε προδιαγραφεί από το 2014, και θα είχε επιτευχθεί νωρίτερα, και χωρίς τις επώδυνες συνέπειες που υπέστημεν, αν δεν είχαν ανέλθει στην εξουσία οι δυνάμεις του λαϊκισμού. Έσυραν τη χώρα σε μια περιπέτεια που την πληρώσαμε ακριβά και θα συνεχίσουμε να την πληρώνουμε, για ένα ψεύδος, «για ένα πουκάμισο αδειανό», και τώρα πανηγυρίζουν γιατί γυρίσαμε στα δεδομένα που είχαμε πριν γίνουν κυβέρνηση.

Η μείωση των συντάξεων από την 1η Ιανουαρίου 2019 και η παράλληλη ενεργοποίηση της μείωσης του αφορολογήτου, πιστεύετε ότι μπορεί να φέρουν τις εκλογές το Φθινόπωρο του 2018;

Είναι πολύ πιθανόν. Γι’ αυτό προσπαθούν απεγνωσμένα να μεταθέσουν το «μοιραίο» για μετά το 2019. Η παραπλάνηση της κοινωνίας είναι η βασική τους ενασχόληση. Με στόχο την παραμονή στους αναπαυτικούς θώκους της εξουσίας όσο δυνατόν περισσότερο. Προς ζημίαν, βεβαίως, της χώρας.

Τέλος, κύριε Χαρακόπουλε, οι αγρότες τι μπορούν καλύτερο να περιμένουν από τη ΝΔ;

Οι αγρότες «πληρώνουν τα σπασμένα» της λανθασμένης επιλογής του 2015. Γεωργοί και κτηνοτρόφοι στοχοποιήθηκαν από τον ΣΥΡΙΖΑ. Με την αύξηση των εισφορών, τους φόρους, την απαξίωση του επαγγέλματος. Και γι’ αυτό γυρίζουν την πλάτη στους δημαγωγούς της... πρώτης φορά αριστεράς. Για τη ΝΔ οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι θα παραμένουν βασικός μοχλός για την ανάπτυξη της οικονομίας. Θα μειώσουμε τη φορολογία, όπως στον ΕΝΦΙΑ και στο κρασί, και θα σταθούμε δίπλα τους έμπρακτα, όπως τουλάχιστον κάποιοι από εμάς το κάναμε και στο παρελθόν.

Subscribe to this RSS feed