Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Άρθρο Μαξιμου Χαρακόπουλου: “Αραράτ”

eleftheria

Μάξιμος Σιρινιάν

Αραράτ…

Του Μάξιμου Χαρακόπουλου

«Δεύτε πόμα πίωμεν καινόν» ψάλλει ο παπάς στη μοναδική αναστάσιμη εξόδιο ακολουθία, και ο νους μου πάει στο αρμένικο κονιάκ «Αραράτ» που ήπιαμε ολοκληρώνοντας μια ενδιαφέρουσα συζήτηση στο λόφο του Φρουρίου, μια ανοιξιάτικη βραδιά πριν δυο χρόνια. Τη μια και μοναδική. Είχαμε πει ότι θα τα ξαναπούμε, αλλά ας όψεται η πολιτική που πολλές φορές μας κατατρύχει με μικρά και ασήμαντα και ο χρόνος κυλά χωρίς να το συνειδητοποιήσουμε. Το αντιλαμβανόμαστε τέτοιες στιγμές, όταν πια είναι αργά...
Παρακολουθώ από μια άκρη του ναού στο παλαιό κοιμητήριο το στερνό αντίο συγγενών και φίλων σε μια εμβληματική μορφή της πόλης. Γιατί ο Ονίκ Σιρινιάν, που όπως άκουσα τον ιερέα να τον μνημονεύει είχε άλλα δυο ονόματα, Ιωάννης και Ιππόλυτος, ήταν από αυτούς που λέμε σημεία αναφοράς της Λάρισας. Μπροστά από την εποχή του, με επιχειρηματικό δαιμόνιο, από αυτό που φημίζονται Αρμένιοι και Έλληνες. Άλλωστε, μπορεί να είμαστε έθνος ανάδελφο, όπως έχει ειπωθεί, σίγουρα όμως έχουμε… ξαδέρφια με τα οποία μοιραζόμαστε κοινές αξίες και πίστη. Ζήσαμε μαζί αιώνες στη χιλιόχρονη Βυζαντινή Αυτοκρατορία, όπως οι Φράγκοι επέβαλαν να ονομάζουμε τον 16ο αιώνα το Ανατολικό Ρωμαϊκό Κράτος, με πρωτεύουσα την Κωνσταντινούπολή. Ρώτησα κάποτε τον πατριάρχη των Αρμενίων στο Ερεβάν, όπου βρέθηκα ως παρατηρητής των εκλογών, πώς και έχουμε δογματικές διαφορές οι Ορθόδοξοι με τους Αρμένιους. Και πραγματικά με αφόπλισε με την απάντησή του. Ούτε λίγο ούτε πολύ, μου είπε ότι είχαν στην περιοχή τους πολεμικές συγκρούσεις και αναταραχή και δεν κατέστη δυνατό αντιπρόσωποί τους να λάβουν μέρος στην Οικουμενική Σύνοδο που είχε συγκληθεί για να αντιμετωπίσει το ζήτημα που διαιρούσε τότε την εκκλησία.
Ο Ονίκ Σιρινιάν με τη σοφία του αυτοδημιούργητου άφησε το δικό του αποτύπωμα στη νεότερη ιστορία της Λάρισας, με το μοντέρνο για την εποχή του, αναμφίβολα πρωτοποριακό, ομώνυμο πολυκατάστημα, που έγινε τόπος συνάντησης και των χωρικών που κατέβαιναν για ψώνια στην πόλη. Θα βρεθούμε στου Σιρινιάν…
Τον γνώρισα περί τας δυσμάς του βίου του, καταβεβλημένο σωματικά, αλλά με μοναδική αφηγηματική ικανότητα που καθήλωνε τον συνομιλητή του• άλλωστε, όπως, είπαμε ήταν κομμάτι της ιστορίας της πόλης. Μόλις είχαμε ολοκληρώσει τις ομιλίες μας στην εκδήλωση του Συλλόγου Ποντίων Λάρισας στο μέγαρο του Δικηγορικού Συλλόγου για τη γενοκτονία των Ποντίων. Ο πρόεδρος Χρήστος Τοπαλίδης με ευχαρίστησε γιατί έφερα μαζί μου και τον Αρμένη βουλευτή Αραγκάτς Αχογιάν, που μίλησε για τη γενοκτονία των Αρμενίων. Εδώ και χρόνια υποστηρίζω ότι η γενοκτονία ήταν μια, των Χριστιανών της Ανατολής, από τους Οθωμανούς αρχικά και τους Νεότουρκους εν συνεχεία. Αλλά το ελληνικό κράτος αντιμετωπίζει ακόμη και αυτά τα ζητήματα με επαρχιωτισμό, αναγνωρίζοντας άλλη ημερομηνία για τη γενοκτονία των Ποντίων, άλλη για τη γενοκτονία των Ελλήνων της Μικρασίας και άλλη για τη γενοκτονία των Αρμενίων…
Η βραδιά ήταν γλυκιά και είπαμε να ανέβουμε στον λόφο του Φρουρίου για ένα κρασί. Καθ’ όλη τη διαδρομή, όλοι κοιτούσαν με απορία τη μαύρη δερμάτινη τσάντα του Αρμένη βουλευτή, ογκωδέστερη αυτών που έχουν οι γιατροί για τις κατ’ οίκον επισκέψεις τους. Όταν τόλμησα, ξεκινώντας από την Αθήνα, να τον ρωτήσω τι κουβαλά, μου απάντησε με αινιγματικό χαμόγελο.
Στο Φρούριο μας ανέμενε μια ευχάριστη έκπληξη. Ο ξάδερφός μου, πρόεδρος του Μικρασιατικού Συλλόγου Βουναίνων, Ηλίας Αθαναηλίδης, μας έφερε στην παρέα τον Ονίκ Σιρινιάν. Ο Αρμένης βουλευτής, πράγματι εντυπωσιάσθηκε ακούγοντας αρμένικα στη Λάρισα. Η μεγαλύτερη, όμως, αποκάλυψη ήταν για μένα η συζήτηση με τον ξακουστό Αρμένη της πόλης μας. Και καθώς, ρωτώντας πας στην Πόλη, άρχισα τις ερωτήσεις, πού, πώς, πότε και γιατί. Ε, λοιπόν, με μοναδική μαεστρία, που κρατά το ενδιαφέρον του ακροατή, ο Ονίκ, που κάποιοι στην παρέα αρχικά από άγνοια αποκαλούσαν Νίκο, μας εξιστόρησε πως ήρθαν οι Αρμένηδες μαζί με τους Μικρασιάτες πρόσφυγες στη Λάρισα. Είχα ακούσει από τους παππούδες μου ότι παλιά ήταν περισσότεροι οι «Αρμεναίοι» της Λάρισας. Ιδού, πώς έμειναν λίγοι. Όπως μας είπε ο Ονίκ Σιρινιάν αρχικά εγκαταστάθηκαν στη Λάρισα περίπου 1.000 Αρμένιοι. Πολλοί από αυτούς το 1948, στο τέλος του εμφυλίου στην Ελλάδα, ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση να πάνε στην Αρμενία, που τότε ήταν ένα από τα Σοβιέτ της Σοβιετικής Ένωσης. Όσοι Αρμένιοι ήταν πιο ευκατάστατοι, αλλά και καχύποπτοι, έμειναν στη Λάρισα. Ζήτησαν, όμως, από τους συμπατριώτες τους που έφευγαν να τους στείλουν μήνυμα αν τα πράγματα εκεί είναι καλά για να τους ακολουθήσουν. Και καθώς οι άνθρωποι αυτοί είχαν αντιμετωπίσει γενοκτονία και διωγμούς, για να μη θέσουν κανέναν σε κίνδυνο, δεν ζήτησαν να τους γράψουν γράμμα με τα καθέκαστα. Αλλά να τους στείλουν μόνο μια φωτογραφία. Αν ήταν όρθιοι θα σήμαινε πως όλα είναι καλά στην πατρίδα και καλώς να ορίσουν και αυτοί. Αν ήταν καθιστοί θα σήμαινε πως τα πράγματα ήταν άσχημα και καλύτερα να μην ξεκινούσαν το ταξίδι της επιστροφής. «Στη φωτογραφία που μας έστειλαν Μάξιμε, ήταν όλοι ξαπλωμένοι στο χώμα. Μετά από αυτό κανείς δεν σκέφθηκε να φύγει», ήταν τα χαρακτηριστικά λόγια του Σιρινιάν. Δεν ξέρω αν μετά από αυτό ο Ονίκ ένοιωθε άνετα ξαπλωμένος στη γη. Τώρα, πάντως, μπορεί άφοβα να ξαποστάσει…
Η βραδιά έκλεισε, με την απορία όλων μας να λύνεται, όταν ο Αρμένης βουλευτής άνοιξε, επιτέλους, την μαύρη τσάντα και ανακαλύψαμε το περιεχόμενό της, καθώς έβγαλε ένα από τα έξι κονιάκ «Αραράτ» για να πιούμε στην ελληνο-αρμενική φιλία. Η τσάντα ήταν ειδική παραγγελία για να χωρά μια εξάδα Αραράτ. Καλό ταξίδι Ονίκ…

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος είναι βουλευτής Λαρίσης και συγγραφέας.

Λεζάντα: Τα απομεινάρια μιας μέρας... Ο Ονίκ Σιρινιάν (καθιστός δεξιά) με τον Αρμένη βουλευτή Αραγκάτς Αχογιάν (εξ αριστερών) και τον Μάξιμο Χαρακόπουλο (όρθιο).

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην “Ελευθερία” στις 15.04.18

Μάξιμος: Παράδειγμα συνεταιρίζεσθαι ο “Γάλα Ελλάςς”

Μάξιμος Γάλα Ελαςς

Λάρισα, 13 Απριλίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΑΣΣΟΝΑ:

Παράδειγμα συνεταιρίζεσθαι ο “Γάλα Ελλάςς”

«Η ύπαρξη και η λειτουργία παραγωγικών συνεταιρισμών όπως ο “Γάλα Ελλάςς” στην περιοχή της Ελασσόνας, αποτελεί ζωντανό παράδειγμα του σύγχρονου συνεταιρίζεσθαι και δίνει αισιόδοξα μηνύματα για το μέλλον της αιγοπροβατοτροφίας στη χώρα. Ελπίζω η πολιτεία, αφουγκραζόμενη τα προβλήματα της αιγοπροβατοτροφίας, να προχωρήσει σε δραστικές λύσεις ώστε να μην απογοητεύσει νέους ανθρώπους που επιθυμούν να προκόψουν στον τόπο τους». Τα παραπάνω τόνισε ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μετά τη συνάντηση που είχε με το προεδρείο του Συνεταιρισμού Αιγοπροβατοτρόφων Ελασσόνας “Γάλα Ελάςς”, προκειμένου να ενημερωθεί για τη λειτουργία, τις δραστηριότητες του συνεταιρισμού άλλα και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η αιγοπροβατοτροφία τον τελευταίο καιρό.
Από την πλευρά τους οι κτηνοτρόφοι ανέφεραν ότι ο συνεταιρισμός τους δίνει έμφαση εκτός από τη μείωση του κόστους παραγωγής των μελών του και στην παροχή επιπλέον υπηρεσιών στα μέλη του. Το νεαρό της ηλικίας τους και το γεγονός ότι αποτελούν γόνους κτηνοτροφικών οικογενειών βοηθάει στην υιοθέτηση επαγγελματικής συνείδησης, με συνέπεια να δίνουν αυξημένη βαρύτητα στην οργάνωση της παραγωγής, με τις κατάλληλες επενδύσεις, και στην εκπαίδευση των μελών τους. Επιπροσθέτως, τόνισαν την ανησυχία τους για τις μειώσεις των τιμών στο γάλα και σημείωσαν ότι φημολογούμενη περαιτέρω μείωση των τιμών θα είναι καταστροφική για την αιγοπροβατοτροφία. Γι’ αυτό και αξιώνουν από την πολιτεία να λάβει αυστηρά μέτρα προκειμένου να γίνουν πιο αποτελεσματικοί οι έλεγχοι, ειδικά για τη φέτα.
Ο πρώην υπουργός, μετά το πέρας της συζήτησης, ευχαρίστησε το προεδρείο του συνεταιρισμού για την ενημέρωση και εξέφρασε τη χαρά του γιατί «βλέπω νέους ανθρώπους αποφασισμένους να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον, με όρους σύγχρονους, για την ελληνική κτηνοτροφία. Άκουσα την αγωνία και τον προβληματισμό τους για την επόμενη μέρα λόγω της πτώσης των τιμών στο γάλα. Δυστυχώς, ο αποδεκατισμένος ελεγκτικός μηχανισμός αδυνατεί, ως φαίνεται, να αντιμετωπίσει τις καταγγελίες για ελληνοποιήσεις γάλακτος, αλλά και κρέατος. Παρά τους χιλιάδες διορισμούς στο δημόσιο στα χρόνια των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, είναι ερώτημα αν προσλήφθηκε έστω και ένας κτηνίατρος! Άλλες είναι προφανώς οι προτεραιότητες της κυβέρνησης».
Παρόντες στη συνάντηση από πλευράς των κτηνοτρόφων ήταν ο πρόεδρος του συνεταιρισμού κ. Γιώργος Μηλιώνης, ο αντιπρόεδρος κ. Γιάννης Ζιώζιας, ο γραμματέας κ. Νίκος Ζιώζιας, ο ταμίας Δημήτρης κ. Μπαλιάκος και ο διευθυντής κ. Αναστάσιος Γκουγκουλιάς.

Συνέντευξη Μάξιμου Χαρακόπουλουστο μεσημεριανό μαγκαζίνο στη “ΘΕΣΣΑΛΙΑ Τηλεόραση”

Μάξιμος ΘΕΣΣΑΛΙΑ 1

Λάρισα, 12 Απριλίου 2018

Συνέντευξη
Μάξιμου Χαρακόπουλου
στο μεσημεριανό μαγκαζίνο στη “ΘΕΣΣΑΛΙΑ Τηλεόραση”
και στους δημοσιογράφους Σοφία Σπανού και Γιάννη Κολλάτο

Για τα εθνικά θέματα
«Την επικαιρότητα την σκιάζει η πτώση του ΜΙΡΑΖ και η απώλεια του πιλότου μας, καθώς και οι εξελίξεις στα εθνικά θέματα και το λεγόμενο σκοπιανό. Η επιπολαιότητα με την οποία η κυβέρνηση χειρίζεται τα εθνικά θέματα είναι παροιμιώδης. Από πού να ξεκινήσει κανείς; Από τη διγλωσσία που υπάρχει ανάμεσα στο Μαξίμου και τον υπουργό Άμυνας, ο οποίος αρέσκεται να περιφέρεται με στολές παραλλαγής και να εκτοξεύει βερμπαλισμούς και βαρύγδουπους χαρακτηρισμούς για την ηγεσία της γείτονος χώρας; Όλα αυτά επιβαρύνουν το κλίμα. Κατανοώ ότι ο κ. Καμμένος έχει ένα θέμα πολιτικής επιβίωσης, καθώς το κόμμα του, όπως δείχνουν όλες οι έρευνες, δεν μπαίνει στη βουλή και επιχειρεί με εθνικιστικές κορώνες και με λεκτικούς ακροβατισμούς και με επιθέσεις εναντίον της γείτονος χώρας να καρπωθεί κάποια εκλογικά οφέλη. Αλλά εδώ μιλούμε για την εθνική πολιτική και χρειάζεται περισσή σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Το ότι το Μαξίμου λέει άλλα, και ο Υπουργός Άμυνας άλλα, δεν περιποιεί τιμή σε κανέναν και δυσχεραίνει τα προβλήματα που είναι ήδη περιπεπλεγμένα και στα ελληνοτουρκικά και στο σκοπιανό.
Η ΝΔ κινείται στο πνεύμα της συνεννόησης και πάντοτε με υπευθυνότητα τοποθετείται στα εθνικά ζητήματα. Όμως, πρωτοβουλία της κυβέρνησης είναι οι συναντήσεις με τους πολιτικούς αρχηγούς. Και στο σκοπιανό και στα ελληνοτουρκικά δεν υπήρξαν πρωτοβουλίες. Στο σκοπιανό όλα ήταν για μήνες εν κρυπτώ και μετά ήλθε η πρόθεση του κ. Κοτζιά να ενημερώσει τα κόμματα. Αν ο πρωθυπουργός ήθελε να ενημερώσει τους αρχηγούς θα πήγαινε ο κ. Μητσοτάκης. Αφού ήταν ο κ. Κοτζιάς, πήγε ο αρμόδιος τομεάρχης, εγνωσμένου κύρους διπλωμάτης, ο κ. Κουμουτσάκος. Ποια, όμως, είναι η θέση της κυβέρνησης το σκοπιανό; Άλλα λέει ο ΣΥΡΙΖΑ άλλα ο κ. Καμμένος.
Προφανώς υπάρχει ενιαία γραμμή στη ΝΔ. Εμείς έχουμε πει ότι το όνομα είναι η κορυφή του παγόβουνου Η οποιαδήποτε συμφωνία δεν μπορεί να ‘‘σαλαμοποιηθεί’’. Πρέπει να είναι μια λύση erga omnes, που θα λύνει τα προβλήματα αλυτρωτισμού, θα έχει σαφή αλλαγή άρθρων συντάγματος, και δεν δεχόμαστε μακεδονική εθνότητα. Όπως δεν υπάρχει θεσσαλική ή άλλη εθνότητα, το ίδιο δεν υπάρχει μακεδονική. Από αρχαιοτάτων χρόνων η Μακεδονία είναι κομμάτι της Ελλάδας. Οι σκοπιανοί εμφανίστηκαν τον 6ο αιώνα μ.Χ., 1000 χρόνια μετά το Μ. Αλέξανδρο. Δεν δεχόμαστε τους σφετεριστές της ελληνικής ιστορίας. Μπορούμε να καταδείξουμε ότι η αδιαλλαξία για την μη επίλυση του προβλήματος οφείλεται στην άλλη πλευρά. Δεν έχουμε να μοιραστούμε κάτι για την ιστορία μας.

Μάξιμος ΘΕΣΣΑΛΙΑ 2

Η σύσκεψη για την οδό Βόλου
Ήταν σημαντικό ότι υπήρξε αυτή η συνάντηση και ότι ο δήμαρχος αποδέχθηκε την πρόταση που κατέθεσα για μια ευρεία σύσκεψη κατ’ αρχήν σε επίπεδο νομού, προκειμένου να δούμε οι τοπικοί φορείς πως μπορούμε να συντονίσουμε τις δράσεις μας. Σε δεύτερο επίπεδο θα είναι με τον αρμόδιο υπουργό, γιατί χρειάζονται συνέργειες Αυτοδιοίκησης και Υπουργείου για τη λύση, που είναι η απαγόρευση διέλευσης βαρέων οχημάτων στο κομμάτι του αστικού ιστού που διέρχεται η οδός Βόλου και η λεωφόρος Καραμανλή: σήμανση, κόμβους, σαμαράκια κλ.π., και τελικώς η ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού, του δακτυλίου.
Εγώ κατανοώ ότι κάθε υπουργός υπό την πίεση μετά από κάθε ατύχημα προέβαινε σε κάποιες αποφάσεις για απαγόρευση της διέλευσης. Για την υλοποίηση, όμως, πρέπει να υπάρχει και σήμανση για να το γνωρίζουν οι οδηγοί, και η τροχαία για να επιβάλλει ποινές. Πρότεινα στη σύσκεψη να συμμετάσχουν δυο ακόμη φορείς: η τροχαία που να διευκρινίσει τι ισχύει και τι χρειάζεται η ίδια για να εφαρμόσει τις υπουργικές αποφάσεις και η δεύτερη το ΤΕΕ. Ήταν σημαντική η απουσία του κ. Παπαγεωργίου, προέδρου του ΤΕΕ, που ως αρμόδιος φορέας θα μπορούσε να συμβάλει με προτάσεις για τη συγκοινωνιακή αποσυμφόρηση. Εκείνο που χρειαζόμαστε είναι ένα σαφές χρονοδιάγραμμα. Γιατί μετά από κάθε δυσάρεστο γεγονός γίνονται συσκέψεις που μετά λησμονούμε. Εγώ ζήτησα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης βραχυπρόθεσμων και μεσοπρόθεσμων μέτρων και να ολοκληρωθεί ο περιφερειακός δρόμος.
Ετέθη και το ζήτημα της σιδηροδρομικής ασφάλειας για την οποία πρέπει να υπάρξει ολοκληρωμένη μελέτη. Και επειδή η χώρα είναι διαμετακομιστικό κέντρο, και με την COSCO θα αυξηθούν τα δρομολόγια, υπάρχει ο κίνδυνος να έχουμε φαινόμενα όπως στην οδό Φαρσάλων, πριν γίνει η υπογειοποίηση επί Σουφλιά, και να έχουμε ουρές χιλιομέτρων εκατέρωθεν των γραμμών. Ρώτησα τον δήμαρχο και είπε ότι τα σχέδια υπογειοποίησης είναι πολύ κοστοβόρα, η δαπάνη φθάνει τα 300 εκ. ευρώ. Οικονομικότερη λύση θα ήταν ένας υπέργειος σιδηρόδρομος κόστους 30 εκ ευρώ, ή μια άλλη παράκαμψη που δεν έχει κοστολογηθεί.

Μάξιμος ΘΕΣΣΑΛΙΑ 3

Η έδρα της Γεωπονικής Σχολής
Η συζήτηση για τη συγχώνευση των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων της Θεσσαλίας άνοιξε χωρίς να υπάρχει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός και πραγματικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, χωρίς να υπάρχουν κοστολογημένα εναλλακτικά σενάρια στα χέρια της πολιτικής ηγεσίας που θα κάνει την τελική επιλογή. Μάλλον ως διαπραγμάτευση, ως αλισβερίσι φαίνεται μεταξύ τοπικών κοινωνικών, όπου ο ισχυρότερος τοπικός παράγων του εκάστοτε κυβερνώντος κόμματος μπορεί να κατισχύσει. Αυτά απέχουν από ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό δημοκρατικό κράτος, χαρακτηρίζουν άλλες εποχές και άλλες νοοτροπίες που τις έχουμε πληρώσει Κάποτε υπήρχε η λογική κάθε πόλη και πανεπιστήμιο, κάθε κεφαλοχώρι και ΤΕΙ. Δεν είναι δυνατόν να πορευόμαστε με αυτές τις λογικές που εν πολλοίς αυτές ευθύνονται για την κρίση στη παιδεία και στην οικονομία. Έχουμε μια κοστολογημένη μελέτη; Εγώ είπα ότι ζητούμε το αυτονόητο, δεν ζητούμε παράλογα πράγματα. Και από την κουβέντα που έκανα με τον πρύτανη αυτή την εντύπωση αποκόμισα. Το ΤΕΙ δεν ζητά παράλογα πράγματα. Δεν αρνείται δηλαδή μια συνένωση δυνάμεων, μια συγχώνευση, για να δημιουργηθεί ένα δυνατό πανεπιστημιακό ίδρυμα στη Θεσσαλία. Αλλά είναι δυνατόν στην καρδιά του θεσσαλικού κάμπου, στη Λάρισα, να μην έχουμε μια Γεωπονική Σχολή με έμφαση στον αγροτοδιατροφικό τομέα, όταν έχουμε ένα κάμπους, όταν έχουμε δίπλα την Αβερώφειο Σχολή, όταν έχουμε στρέμματα που με άνεση μπορούν να γίνουν πρότυπες καλλιέργειες, όταν έχουμε εγκαταστάσεις πρότυπες; Το ΤΕΙ της Λάρισας είναι από τα καλύτερα τριτοβάθμια ιδρύματα που διαθέτει η χώρα. Εγώ εντυπωσιάστηκα από την πρώτη επίσκεψη που έκανα σαν τομεάρχης παιδείας. Έχει όλες τις προϋποθέσεις να φιλοξενήσει την έδρα της Γεωπονικής Σχολής, που θα είναι ένας δεύτερος ισχυρός πυλώνας για τη Λάρισα, μαζί με την Ιατρική Σχολή. Αν θέλουν να ισχύσουν ακαδημαϊκά κριτήρια ας βάλουν την ΑΔΙΠ να κάνει προτάσεις σαν αρμόδιος φορέας αξιολόγησης.
Το ενδιαφέρον για τη τεχνολογική εκπαίδευση στην Ευρώπη είναι στο 70% των μαθητών και στο 30% για τη γενική παιδεία. Εδώ είμαστε στο ανάποδο. Άρα από τη βάση πρέπει να υπάρξουν κίνητρα και μια αλλαγή νοοτροπίας και κυρίως μέτρα ουσιαστικά για τη στήριξη της τεχνικής εκπαίδευσης.

Ο στόχος της ΝΔ στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές
Όλοι βγήκαμε σοφότεροι από τη δοκιμασία και την περιπέτεια των προηγούμενων δημοτικών εκλογών. Ο δήμος της Λάρισας χάθηκε γιατί υπήρξε η πολυδιάσπαση στο χώρο της φιλελεύθερης παράταξης. Πιστεύω ότι εγκαίρως πρέπει να γίνουν όλες εκείνες οι κινήσεις και οι πρωτοβουλίες προκειμένου η ΝΔ να προσέλθει με ένα πρόσωπο που θα χαίρει της εκτίμησης της τοπικής κοινωνίας. Ο μείζων στόχος είναι να κερδίσει ο υποψήφιος που ενστερνίζεται τις βασικές θέσεις της ΝΔ προς όφελος και της πόλης της Λάρισας.

Μάξιμος ΘΕΣΣΑΛΙΑ 4

Η κυβερνητική αποτυχία στο ασφαλιστικό
Το πρόγραμμα νιτρορύπανσης είναι πράγματι “ταξικό”. Παραγωγοί με λιγότερα από 100 στρέμματα είναι a priori εκτός προγράμματος, κακώς έκαναν αιτήσεις, πλήρωσαν μελετητές, υπέβαλαν φακέλους. Στον κοινοβουλευτικό έλεγχο οι απαντήσεις ήταν ήξεις αφίξεις από την ηγεσία του υπουργείου αγροτικής Ανάπτυξης Μακάρι μετά την αποκάλυψη του “ταξικού” χαρακτήρα αυτής της διαδικασίας να υπάρξουν διορθωτικές κινήσεις. Όπως αναγκάστηκαν να κάνουν και στο πρόγραμμα νέων αγροτών, και θα πάρουν και τους επιλαχόντες.
Δεν με εντυπωσιάζει τίποτε με αυτήν την κυβέρνηση, είναι κυβέρνηση των άκρων και της προχειρότητας. Όλα γίνονται στο γόνατο και έχουμε τέτοια αποτελέσματα. Δείτε τι έγινε με τον ΕΦΚΑ. Ο περιβόητος νόμος Κατρούγκαλου, που παρουσιάστηκε με τυμπανοκρουσίες ότι λύνει το ασφαλιστικό ζήτημα της χώρας, είναι ένας νόμος Φρανκεστάιν που οδήγησε στην εκτίναξη των ασφαλιστικών εισφορών σε ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και επιστήμονες. Εμείς έχουμε επισημάνει ότι χρειάζεται διορθώσεις αυτός ο νόμος, να γίνει πιο δίκαιος, να μην λειτουργεί αποτρεπτικά σε όσους εισπράττουν περισσότερα να μην ασφαλίζονται, διότι αυτό συμβαίνει σήμερα. Διότι όταν δεν σου δίνει ως κίνητρο κάτι παραπάνω ως σύνταξη, σε οδηγεί στην μαύρη οικονομία. Τα παραδείγματα που ανέφερε ο αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ, ο κ. Βρούτσης, είναι χαρακτηριστικά: δικηγόρος με 10.000 εισόδημα του μένουν λιγότερα από 5.000, αν αφαιρέσει εισφορές και φορολογία και μηχανικός με 20.000 παίρνει λιγότερα από 6.000 γιατί 73% είναι οι ασφαλιστικές εισφορές και η φορολογία που θέσπισε αυτή κυβέρνηση. Έτσι δεν μπαίνει χρήμα στα ταμεία, θεριεύει η παραοικονομία, και δεν μπορεί να εγγυηθεί κανείς ότι οι νυν συνταξιούχοι θα έχουν συντάξεις και δεν ξέρουμε αν δεν θα έχουμε και νέα κουβέντα για νέες μειώσεις.
Τέλος, στο φόρο για το κρασί μειώσεις δεν έκαναν αλλά έκαναν εγκαίνια σε… wine festival. Κάποτε υπήρχε και τσίπα!».

Δείτε παρακάτω το βίντεο:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1241&v=USEEagOdmr4

Μάξιμος: Είναι δυνατόν η “καρδιά του κάμπου” να μην έχει Γεωπονική Σχολή;

Μάξιμος ΘΕΣΣΑΛΙΑ 1

Λάρισα, 13 Απριλίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ:

Είναι δυνατόν η “καρδιά του κάμπου” να μην έχει Γεωπονική Σχολή;

• Η ΝΔ πρέπει να κερδίσει τον Δήμο στις επερχόμενες εκλογές

«Η επιπολαιότητα με την οποία η κυβέρνηση χειρίζεται τα εθνικά θέματα είναι παροιμιώδης. Η διγλωσσία που υπάρχει ανάμεσα στο Μαξίμου και τον υπουργό Άμυνας, ο οποίος αρέσκεται να περιφέρεται με στολές παραλλαγής και να εκτοξεύει βερμπαλισμούς και βαρύγδουπους χαρακτηρισμούς για την ηγεσία της γείτονος χώρας επιβαρύνουν το κλίμα». Τα παραπάνω τόνισε ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, κληθείς να σχολιάσει τους χειρισμούς της κυβέρνησης στα εθνικά θέματα (στη «ΘΕΣΣΑΛΙΑ Τηλεόραση» και στους δημοσιογράφους κα Σοφία Σπανού και κ. Γιάννη Κολλάτο).
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπογράμμισε ότι «κατανοώ ότι ο κ. Καμμένος έχει ένα θέμα πολιτικής επιβίωσης, καθώς το κόμμα του, όπως δείχνουν όλες οι έρευνες, δεν μπαίνει στη βουλή και επιχειρεί με εθνικιστικές κορώνες και με λεκτικούς ακροβατισμούς και με επιθέσεις εναντίον της γείτονος χώρας να καρπωθεί κάποια εκλογικά οφέλη. Αλλά εδώ μιλούμε για την εθνική πολιτική και χρειάζεται περισσή σοβαρότητα και υπευθυνότητα».

Μάξιμος ΘΕΣΣΑΛΙΑ 2

Ευρεία σύσκεψη στο Μεταφορών για την Βόλου
Ο Θεσσαλός πολιτικός αναφέρθηκε και στη συνάντηση για το πρόβλημα με τα τροχαία στην οδό Βόλου, επισημαίνοντας ότι «ήταν σημαντικό ότι υπήρξε αυτή η συνάντηση και ότι ο δήμαρχος αποδέχθηκε την πρόταση που κατέθεσα για μια ευρεία σύσκεψη κατ’ αρχήν σε επίπεδο νομού, προκειμένου να δούμε οι τοπικοί φορείς πως μπορούμε να συντονίσουμε τις δράσεις μας. Σε δεύτερο επίπεδο θα είναι με τον αρμόδιο υπουργό, γιατί χρειάζονται συνέργειες Αυτοδιοίκησης και Υπουργείου για τη λύση, που είναι η απαγόρευση διέλευσης βαρέων οχημάτων στο κομμάτι του αστικού ιστού που διέρχεται η οδός Βόλου και η λεωφόρος Καραμανλή: σήμανση, κόμβους, σαμαράκια κλ.π., και τελικώς η ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού».
Για την έδρα της Γεωπονικής Σχολής ο κ. Χαρακόπουλος υπογράμμισε ότι «η συζήτηση για τη συγχώνευση των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων της Θεσσαλίας άνοιξε χωρίς να υπάρχει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός και πραγματικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, χωρίς να υπάρχουν κοστολογημένα εναλλακτικά σενάρια στα χέρια της πολιτικής ηγεσίας που θα κάνει την τελική επιλογή. Μάλλον ως διαπραγμάτευση, ως αλισβερίσι φαίνεται μεταξύ τοπικών κοινωνικών, όπου ο ισχυρότερος τοπικός παράγων του εκάστοτε κυβερνώντος κόμματος μπορεί να κατισχύσει. Αυτά απέχουν από ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό δημοκρατικό κράτος, χαρακτηρίζουν άλλες εποχές και άλλες νοοτροπίες που τις έχουμε πληρώσει». Και αναρωτήθηκε «είναι δυνατόν στην καρδιά του θεσσαλικού κάμπου, στη Λάρισα, να μην έχουμε μια Γεωπονική Σχολή με έμφαση στον αγροτοδιατροφικό τομέα, όταν έχουμε ένα κάμπους, όταν έχουμε δίπλα την Αβερώφειο Σχολή, όταν έχουμε στρέμματα που με άνεση μπορούν να γίνουν πρότυπες καλλιέργειες, όταν έχουμε εγκαταστάσεις πρότυπες; Το ΤΕΙ της Λάρισας είναι από τα καλύτερα τριτοβάθμια ιδρύματα που διαθέτει η χώρα. Έχει όλες τις προϋποθέσεις να φιλοξενήσει την έδρα της Γεωπονικής Σχολής, που θα είναι ένας δεύτερος ισχυρός πυλώνας για τη Λάρισα, μαζί με την Ιατρική Σχολή».

Μάξιμος ΘΕΣΣΑΛΙΑ 3

Ο στόχος της ΝΔ για τις επερχόμενες δημοτικές εκλογές
Ο κ. Χαρακόπουλος απάντησε και για τις επερχόμενες δημοτικές εκλογές σημειώνοντας ότι «όλοι βγήκαμε σοφότεροι από τη δοκιμασία και την περιπέτεια των προηγούμενων δημοτικών εκλογών. Ο δήμος της Λάρισας χάθηκε γιατί υπήρξε η πολυδιάσπαση στο χώρο της φιλελεύθερης παράταξης. Πιστεύω ότι εγκαίρως πρέπει να γίνουν όλες εκείνες οι κινήσεις και οι πρωτοβουλίες προκειμένου η ΝΔ να προσέλθει με ένα πρόσωπο που θα χαίρει της εκτίμησης της τοπικής κοινωνίας. Ο μείζων στόχος είναι να κερδίσει ο υποψήφιος που ενστερνίζεται τις βασικές θέσεις της ΝΔ προς όφελος και της πόλης της Λάρισας».

Μάξιμος ΘΕΣΣΑΛΙΑ 4

Δείτε το βίντεο:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1241&v=USEEagOdmr4

Subscribe to this RSS feed