Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Ο Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της ΝΔ Μάξιμος Χαρακόπουλος μιλά στην εφημερίδα «Γνώμη» των Πατρών: Τέλος στις νησίδες ανομίας

ΓΝΩΜΗ

Αθήνα, 15 Οκτωβρίου 2018

Ο Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της ΝΔ
Μάξιμος Χαρακόπουλος
μιλά στην εφημερίδα «Γνώμη» των Πατρών:

Τέλος στις νησίδες ανομίας

“Προτεραιότητα στην κυβερνητική ατζέντα της ΝΔ η δημόσια ασφάλεια”

Συνέντευξη στον Μαρίνο Κ. Γράψα

Τις προτεραιότητες της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, για τη δημόσια ασφάλεια, αναλύει σε συνέντευξή του, στη «Γ», ο Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λάρισας, Μάξιμος Χαρακόπουλος.
Όπως καταγγέλλει έχει διαχυθεί στη χώρα μια ατμόσφαιρα ανομίας, ενώ με αφορμή και την πρόσφατη επίθεση μελών του αναρχικού χώρου στο Αστυνομικό Μέγαρο της Πάτρας, σημειώνει ότι οι διάφορες ομάδες αποθρασύνονται με την ανοχή της κυβέρνησης.

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Κύριε Χαρακόπουλε, πρόσφατα αναβαθμιστήκατε σε τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας. Με το αντικείμενο, όμως, της δημόσιας τάξης ασχολείστε αρκετό διάστημα. Σας ακούμε και σας διαβάζουμε να μιλάτε συνεχώς για έξαρση της εγκληματικότητας, ενώ η κυβέρνησή σας κατηγορεί για κινδυνολογία. Τι συμβαίνει τελικά στην πραγματικότητα;

Το τι συμβαίνει το γνωρίζουν πρωτίστως οι ίδιοι οι πολίτες. Ιδίως οι κάτοικοι της Πάτρας έχουν πλέον πολύ πικρή πείρα. Δυστυχώς, εδώ και μερικά χρόνια το έγκλημα, διαφόρων βαθμίδων, και το οργανωμένο σκληρό έγκλημα των συμμοριών και το λεγόμενο χαμηλό, έχει κτυπήσει κόκκινο. Κάθε λίγες ημέρες ένα σοβαρό έγκλημα συνταράσσει την ελληνική κοινή γνώμη. Καθημερινά, καταγράφονται περιστατικά με ληστείες, κλοπές, βίαια επεισόδια. Είναι φανερό ότι έχει διαχυθεί στη χώρα μια ατμόσφαιρα ανομίας, που είναι αποτέλεσμα της κυβερνητικής πολιτικής. Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ λόγω των ακροαριστερών ιδεοληψιών τους βάζουν στο ίδιο τσουβάλι θύτες και θύματα, υποθάλπουν μια κουλτούρα ανομίας που διέπει τις αποφάσεις τους και την καθημερινή τους πρακτική. Κι αυτό συνεχίζεται με όλα τα πρόσωπα που αναλαμβάνουν τις θέσεις ευθύνης.

Όταν μιλάτε για αποφάσεις τι ακριβώς εννοείτε; Είναι δυνατόν το συντεταγμένο κράτος να σιγοντάρει την παρανομία;

Κι όμως, το είδαμε κι αυτό. Και δεν είναι ένα και δύο τα δείγματα αυτής της στάσης. Κατ’ αρχάς, πάρτε τον νόμο Παρασκευόπουλου. Άνοιξε τις φυλακές σε κάθε παράνομο, σχεδόν ανεξαρτήτως του εγκλήματος που έχει διαπράξει. Μέχρι τον Νοέμβριο του 2017, μας απάντησαν ότι είχαν βγει έξω πάνω από 10.200. Μεταξύ αυτών καταδικασθέντες για δολοφονίες, εκβιασμούς και άλλα ειδεχθή εγκλήματα. Όπως ήταν φυσικό αυτό οδήγησε σε ανακύκλωση του εγκλήματος. Αυτός που σκότωσε την κοπέλα στο νεκροταφείο Ζωγράφου βγήκε με αυτόν τον νόμο, ο Αφγανός που σκότωσε την κοπέλα στην Γερμανία επίσης, και άλλες περιπτώσεις. Και παρ’ όλα αυτά, έρχονται τώρα και ο νέος υπουργός τον παρατείνει, με κάποια «πασαλείμματα» για τα μάτια του κόσμου.

Η Ν.Δ. καταγγέλλει ότι από τα νομοθετήματα της κυβέρνησης ωφελήθηκαν ακόμη και οι καταδικασθέντες για τρομοκρατία.

Μα βέβαια. Γρήγορα-γρήγορα κατήργησαν τις φυλακές υψίστης ασφαλείας. Έτσι όλοι οι νονοί της νύχτας και οι βαρόνοι του εγκλήματος που είναι μέσα καθοδηγούν με τα κινητά τους συνεργάτες τους μέσα από τις φυλακές. Αλλά και αρχιδολοφόνοι όπως ο Κουφοντίνας παίρνουν άδειες και μεταθέσεις σε αγροτικές φυλακές. Αλλά κοιτάξτε τι γίνεται και με την αστυνομία. Κατήργησαν την ομάδα ΔΕΛΤΑ που με τις περιπολίες της είχε βάλει τα δυο πόδια σε ένα παπούτσι στους μπαχαλάκηδες για χατίρι της νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ. Μετέτρεψαν τις αστυνομικές δυνάμεις στα Εξάρχεια σε ζωντανό στόχο για τους κουκουλοφόρους που έχουν μετατρέψει το κέντρο της πρωτεύουσας σε κράτος εν κράτει. Επιτρέπεται δύο βήματα από την βουλή να υπάρχουν γιάφκες με οπλοφορούντες αναρχικούς ή ακόμη και τζιχαντιστές; Αλλά και γενικά ολόκληρες περιοχές έχουν παραδοθεί στην κάθε είδους παράνομη δραστηριότητα. Παρακολουθήσαμε όλοι τις τραγικές στιγμές με τον θάνατο του νεαρού στο κοσμηματοπωλείο στην Κάνιγγος. Κι όμως θα μπορούσε να μην φθάναμε εκεί αν υπήρχε επαρκής αστυνόμευση.

Εν τω μεταξύ έχουμε κι αυτό το φαινόμενο «Ρουβίκωνας», που κάνει αισθητή την παρουσία του.

Ο «Ρουβίκωνας» είναι προφανές ότι εκμεταλλεύεται την ανοχή που δείχνει η κυβέρνηση. Όταν ο πρόσφατα καρατομημένος καθ’ ύλην υπουργός βάπτιζε συλλογικότητα κάθε ομάδα μπαχαλάκηδων, όταν ο πρόεδρος της Βουλής έκανε ταξί τα περιπολικά για τα μέλη της συγκεκριμένης οργάνωσης που είχαν «μπουκάρει» στο περιστύλιο του ναού της Δημοκρατίας, όταν διενεργούνται καταδρομικές επιχειρήσεις σε πρεσβείες, πρεσβευτικές κατοικίες, δημόσιες υπηρεσίες, ιδιωτικές εταιρείες και όλα είναι σαν να μη συμβαίνει τίποτα, οι περιθωριακοί αποθρασύνονται. Δεν ήταν τυχαίο άλλωστε που πριν λίγες ημέρες κτυπήθηκε από αναρχικούς το Αστυνομικό Μέγαρο στην Πάτρα.

Τα κρούσματα βίας στα Πανεπιστήμια

Βλέπουμε, όμως, κρούσματα βίας και στα Πανεπιστήμια. Κι εδώ στη Πάτρα συχνά-πυκνά έχουμε διάφορα συμβάντα.

Δυστυχώς, στα Πανεπιστήμια επικρατεί ο νόμος Γαβρόγλου για το άσυλο, ο οποίος τα έχει μετατρέψει σε άντρα τραμπούκων, ακόμη και παρανόμων. Συνεχώς στέλνουν κραυγές αγωνίας φοιτητές, καθηγητές από Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλα περιφερειακά ιδρύματα. Έφθασαν στο σημείο να δείρουν ένα ΑμεΑ ή να επικηρύξουν με αφίσες καθηγητή πανεπιστημίου. Πρόκειται για μια κατάσταση που δεν μας τιμά ως χώρα.

Όραμα ελπίδας και αισιοδοξίας από τη ΝΔ

Η Ν.Δ., όμως, τι μπορεί να κάνει για όλα αυτά αν γίνει κυβέρνηση. Γιατί ξέρετε ο κόσμος έχει απογοητευτεί, δεν πιστεύει εύκολα ότι κάτι μπορεί να αλλάξει.
Είναι κατανοητό. Η κοινωνία έχει βουλιάξει σε μια απαισιοδοξία. Κι αυτό πρέπει ως παράταξη να το πολεμήσουμε. Να δώσουμε όραμα ελπίδας και αισιοδοξίας. Ότι δεν είμαστε καταδικασμένοι να ζούμε στην μιζέρια. Και ανάμεσα στους στόχους μας είναι η αποκατάσταση του αισθήματος της δημόσιας ασφάλειας, να νιώσουν οι πολίτες ότι ο νόμος υπάρχει παντού και για όλους, ότι δεν υφίστανται νησίδες ανομίας. Ο νόμος Παρασκευόπουλου, ο νόμος Γαβρόγλου θα πάνε στον κάλαθο των αχρήστων. Οι «Ρουβίκωνες» θα αντιμετωπίσουν την δικαιοσύνη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει θέσει ψηλά στην κυβερνητική του ατζέντα τα θέματα Προστασίας του Πολίτη. Με την ψήφο του λαού στις ερχόμενες εκλογές, που ελπίζουμε να έλθουν σύντομα, θα κάνουμε τον λόγο μας πράξη.

Μ.Χαρακόπουλος: "Παράδειγμα εξωστρέφειας ο νέος Συνεταιρισμός καστανοπαραγωγών Αμπελακίων!"

Μάξιμος Αμπελάκια 1

Αθήνα, 15 Οκτωβρίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΜΠΕΛΑΚΙΑ:

Παράδειγμα εξωστρέφειας ο νέος Συνεταιρισμός καστανοπαραγωγών Αμπελακίων!

• Η λύση στο ιδιοκτησιακό θα δώσει ώθηση στην καστανοκαλλιέργεια

«Στα ιστορικά Αμπελάκια, που γεννήθηκε η συνεταιριστική ιδέα, η δράση του νεοσύστατου συνεταιρισμού καστανοπαραγωγών ακολουθεί εύστοχα τα χνάρια των προγόνων σας, που μας έκαναν περήφανους και έγιναν ξακουστοί σε όλη την οικουμένη. Και χαίρομαι ιδιαίτερα διότι από το ξεκίνημά του ο νέος συνεταιρισμός έθεσε τις σωστές βάσεις για μια πετυχημένη πορεία». Τα παραπάνω τόνισε ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, χαιρετίζοντας τα εγκαίνια του νέου Αγροτικού Συνεταιρισμού Αμπελακίων, όπου ο πρόεδρός του κ. Ευθύμιος Καζαντζής, μετά τον αγιασμό από τον εφημέριο του χωριού π. Βασίλειο Γαλούση, ανέλυσε τις προτεραιότητες και τους στόχους του νέου εγχειρήματος.
Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος εξήρε την προσπάθεια των μελών του συνεταιρισμού «που προχώρησαν στη συνεργασία μεταξύ των παραγωγών και δρομολόγησαν ευρύτερες συνέργειες με τους συνεταιρισμούς των γύρω καστανοπαραγωγών περιοχών. Αντιλήφθηκαν ότι, η κατοχύρωση του κάστανου της περιοχής ως Προϊόν Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) θα δώσει προστιθέμενη αξία στο προϊόν, η οποία θα μείνει στον τόπο και ξεκίνησαν τις ανάλογες διαδικασίες. Επιπλέον, χαίρομαι γιατί λειτουργούν με εξωστρέφεια, και ήδη προχώρησαν σε επαφές με την Ιταλία και τη Γαλλία, μεγάλες παραγωγές χώρες κάστανου στην Ευρώπη, με σκοπό την ανάπτυξη συνεργασιών στη διάθεσή του προϊόντος».
Ο Θεσσαλός πολιτικός αναφέρθηκε, επίσης, στα προβλήματα με τις ιδιοκτησίες στα καστανοπερίβολα και στην σημασία των συνεργατικών σχημάτων στην ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα. Όπως χαρακτηριστικά είπε «ο πρωτογενής τομέας έχει ανάγκη από υγιή συνεταιριστικά σχήματα που θα πρωτοπορούν. Με συνένωση δυνάμεων θα επιτευχθεί μείωση του κόστους παραγωγής, καλύτερες τιμές διάθεσης του προϊόντος, αλλά και προβολή και ανάδειξή του στις διεθνείς αγορές. Χρέος, λοιπόν, της πολιτείας είναι να στέκεται στο πλευρό των παραγωγών, επιλύοντας προβλήματα που ανακύπτουν. Και σε αυτό το πλαίσιο, το ιδιοκτησιακό καθεστώς με τα καστανοπερίβολα πρέπει να βρει τη λύση του, για να δώσει επιπλέον ώθηση στην καλλιέργεια της καστανιάς προκειμένου να υπάρξουν ακόμη πιο ευοίωνες προοπτικές για το κάστανο. Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι θα είμαι δίπλα σας, θα είμαι αρωγός σε αυτήν την προσπάθεια που κάνετε ως αγροτικός συνεταιρισμός».
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο δήμαρχος Τεμπών κ. Κωνσταντίνος Κολλάτος, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Γιώργος Μανώλης, ο αντιδήμαρχος Αμπελακίων κ. Κωνσταντίνος Τσεργάς, οι δημοτικοί σύμβουλοι κ.κ. Γιώργος Νικολάου και Δημήτρης Μαιμάρης, ο αντιπρόεδρος ΔΟΠΑΠΕΠ Τεμπών κ. Λάμπρος Ζάρρας και το μέλος του Τ.Σ. Αμπελακίων κ. Γιώργος Πλιουτσιάς.
Νωρίτερα, ο κ. Χαρακόπουλος παρέστη στη Λειτουργία για την Παναγία την Αμπελακιώτισσα στον Ι.Ν. της Αγίας Παρασκευής του χωριού, όπου και μοιράστηκαν κάστανα, που ευλογήθηκαν, στους πιστούς.

Μάξιμος Αμπελάκια 2

Μάξιμος Αμπελάκια 3

Μάξιμος Αμπελάκια 4

 

ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον: ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο

Θέμα: «ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΥΣΙΜΩΝ».

Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ υποσχόταν, το 2014, άμεσα έσοδα της τάξεως των 3 δισ. ευρώ από την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου.
Σήμερα, στο λυκόφως της θητείας της, έχει να παρουσιάσει πενιχρά αποτελέσματα, ειδικά στον τομέα της καταπολέμησης του λαθρεμπορίου στα καύσιμα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ παρέλαβε έτοιμο και εγκατεστημένο το σύστημα εισροών - εκροών στα πρατήρια καυσίμων, μια υποδομή που αποτελεί τη βάση για διασταυρώσεις, ελέγχους και πάταξη της φοροδιαφυγής, αυτό παραμένει ανενεργό λόγω κυβερνητικής ολιγωρίας.
Εδώ και 45 μήνες, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ δεν έχει κάνει τίποτα για την επέκταση του συστήματος εισροών - εκροών στα διυλιστήρια και στις εταιρείες εμπορίας και διακίνησης καυσίμων, ενώ δεν προχώρησε στο διαγωνισμό για τη μοριακή ιχνηθέτηση των καυσίμων έτσι ώστε, μαζί με την πλήρη εφαρμογή του συστήματος καταγραφής σημάτων GPS σε βυτιοφόρα οχήματα και πλωτά μέσα μεταφοράς ενεργειακών προϊόντων, να ελεγχθεί η διακίνηση των καυσίμων σε όλα τα στάδια.
Αποκαλύπτεται, σύμφωνα με την έκθεση της ΑΑΔΕ του 2017, ότι όλα αυτά βρίσκονται ακόμα στο στάδιο της προετοιμασίας και του σχεδιασμού.
Σε ότι αφορά τα εισπραχθέντα ποσά για υποθέσεις παραβάσεων στο πεδίο των καυσίμων, σύμφωνα με απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών σε κοινοβουλευτική ερώτηση υπ’ αριθμ. πρωτ. 6694/27.06.2017, αυτά ανέρχονταν στα 27 εκατ. ευρώ την περίοδο 2013 - 2014, μειώθηκαν στα 8,1 εκατ. ευρώ την περίοδο 2015 - 2016, ενώ εισπράχθηκαν μόλις 3,1 εκατ. ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2017.
Υπενθυμίζετε ότι αν και έχουν ζητηθεί μέσω της κοινοβουλευτικής διαδικασίας (ερώτηση υπ’ αριθμ. πρωτ. 7350/04.07.2018) στοιχεία μεταγενέστερα, αυτά ουδέποτε χορηγήθηκαν.
Είναι ξεκάθαρο ότι οι επιδόσεις της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ στο θέμα της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου στα καύσιμα είναι απογοητευτικές. Αντίθετα οι επιδόσεις της στην φοροεπιδρομή, την καθιστούν «πρωταθλήτρια».
Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ όταν αύξησε τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, αρχικά στο πετρέλαιο θέρμανσης το 2016 και ακολούθως στα υπόλοιπα καύσιμα από τις αρχές του 2017, θα έπρεπε να έχει λάβει ήδη όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση έξαρσης φαινομένων λαθρεμπορίας στα καύσιμα. Ιδιαίτερα όταν η απώλεια δημοσίων εσόδων από το λαθρεμπόριο στα καύσιμα εκτιμάται, από τους παράγοντες του χώρου, τουλάχιστον στα 300 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Κατόπιν των ανωτέρω, Επερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Πόσοι έλεγχοι διενεργήθηκαν το 2017 για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων, ποια είναι τα ποσά που βεβαιώθηκαν και πόσα εισπράχθηκαν;

2. Πόσοι έλεγχοι έχουν διενεργηθεί μέχρι σήμερα το 2018, ποια είναι τα ποσά που βεβαιώθηκαν και πόσα έχουν εισπραχθεί;

3. Για ποιο λόγο εδώ και 4 χρόνια δεν διενεργούνται διασταυρώσεις με βάση το ήδη εγκατεστημένο σύστημα εισροών-εκροών στα πρατήρια;

4. Για ποιο λόγο δεν προχώρησαν εδώ και 4 σχεδόν χρόνια, η μοριακή ιχνηθέτηση στα καύσιμα, η τοποθέτηση συστήματος εισροών-εκροών στις εταιρείες εμπορίας και διακίνησης καυσίμων και στα διυλιστήρια και η τοποθέτηση συστήματος GPS στα βυτιοφόρα και στα πλωτά μέσα;

 

Αθήνα, 10.10.2018

ΟΙ ΕΠΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ:

1. Χρήστος Σταϊκούρας
2. Θεόδωρος Φορτσάκης
3. Απόστολος Βεσυρόπουλος
4. Χαράλαμπος Αθανάσιου
5. Ιωάννης Αντωνιάδης
6. Φωτεινή Αραμπατζή
7. Άννα – Μισέλ Ασημακοπούλου
8. Ελευθέριος Αυγενάκης
9. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης
10. Γεώργιος Βλάχος
11. Μαυρουδής (Μάκης) Βορίδης
12. Σοφία Βούλτεψη
13. Γεώργιος Γεωργαντάς
14. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας
15. Αθανάσιος Δαβάκης
16. Νικόλαος - Γεώργιος Δένδιας
17. Χρίστος Δήμας
18. Κωνσταντίνος Καραγκούνης
19. Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής
20. Θεόδωρος Καράογλου
21. Γεώργιος Καρασμάνης
22. Ανδρέας Κατσανιώτης
23. Κωνσταντίνος Κατσαφάδος
24. Εμμανουήλ ( Μάνος) Κόνσολας
25. Δημήτριος Κυριαζίδης
26. Θεοδώρα (Ντόρα) Μπακογιάννη
27. Χρήστος Μπουκώρος
28. Αθανάσιος Μπούρας
29. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος
30. Ιωάννης Πλακιωτάκης
31. Κωνσταντίνος Σκρέκας
32. Δημήτριος Σταμάτης
33. Γεώργιος Στύλιος
34. Κωνσταντίνος Τασούλας
35. Κωνσταντίνος Τζαβάρας
36. Ιωάννης Τραγάκης
37. Κωνσταντίνος Τσιάρας
38. Κωνσταντίνος Χατζηδάκης
39. Μάξιμος Χαρακόπουλος

 

Μ. Χαρακόπουλος προς υπ. Οικονομικών: "Απογοητευτικές οι κυβερνητικές επιδόσεις στο λαθρεμπόριο καυσίμων!"

Μαξιμος βουλη

Αθήνα, 14 Οκτωβρίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΡΟΣ ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ:

Απογοητευτικές οι κυβερνητικές επιδόσεις στο λαθρεμπόριο καυσίμων

• Μείωσαν στο ¼ το επίδομα θέρμανσης!

«Η κυβέρνηση που έχει μειώσει στο ¼ το επίδομα θέρμανσης –ναι αυτοί που έχυναν κροκοδείλια δάκρυα για τα μαγκάλια- έχει μηδενικές σχεδόν επιδόσεις στην πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων. Και αυτά, την ώρα που οι πολίτες θα κληθούν φέτος να πληρώσουν ακριβότερα το τσουχτερό πετρέλαιο θέρμανσης. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είναι καλή στα “φούμαρα” αλλά στην πράξη τραγικά ανίκανη!». Αυτό επισημαίνει ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος με αφορμή επίκαιρη επερώτηση που συνυπογράφει προς τον υπουργό Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο.
Στην ερώτηση, με πρώτο υπογράφοντα τον τομεάρχη Οικονομικών του κόμματος κ. Χρήστο Σταϊκούρα, αναφέρεται ότι «η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υποσχόταν, το 2014, άμεσα έσοδα της τάξεως των 3 δισ. ευρώ από την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου. Σήμερα, στο λυκόφως της θητείας της, έχει να παρουσιάσει πενιχρά αποτελέσματα, ειδικά στον τομέα της καταπολέμησης του λαθρεμπορίου στα καύσιμα. Ενώ παρέλαβε έτοιμο και εγκατεστημένο το σύστημα εισροών - εκροών στα πρατήρια καυσίμων, μια υποδομή που αποτελεί τη βάση για διασταυρώσεις, ελέγχους και πάταξη της φοροδιαφυγής, αυτό παραμένει ανενεργό λόγω κυβερνητικής ολιγωρίας. Εδώ και 45 μήνες, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ δεν έχει κάνει τίποτα για την επέκταση του συστήματος εισροών - εκροών στα διυλιστήρια και στις εταιρείες εμπορίας και διακίνησης καυσίμων, ενώ δεν προχώρησε στο διαγωνισμό για τη μοριακή ιχνηθέτηση των καυσίμων έτσι ώστε, μαζί με την πλήρη εφαρμογή του συστήματος καταγραφής σημάτων GPS σε βυτιοφόρα οχήματα και πλωτά μέσα μεταφοράς ενεργειακών προϊόντων, να ελεγχθεί η διακίνηση των καυσίμων σε όλα τα στάδια. Αποκαλύπτεται, σύμφωνα με την έκθεση της ΑΑΔΕ του 2017, ότι όλα αυτά βρίσκονται ακόμα στο στάδιο της προετοιμασίας και του σχεδιασμού. Σε ότι αφορά τα εισπραχθέντα ποσά για υποθέσεις παραβάσεων στο πεδίο των καυσίμων, σύμφωνα με απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών σε κοινοβουλευτική ερώτηση, αυτά ανέρχονταν στα 27 εκατ. ευρώ την περίοδο 2013-2014, μειώθηκαν στα 8,1 εκατ. ευρώ την περίοδο 2015-2016, ενώ εισπράχθηκαν μόλις 3,1 εκατ. ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2017. Υπενθυμίζετε ότι αν και έχουν ζητηθεί μέσω της κοινοβουλευτικής διαδικασίας στοιχεία μεταγενέστερα, αυτά ουδέποτε χορηγήθηκαν».
Οι βουλευτές της ΝΔ σημειώνουν ότι «είναι ξεκάθαρο ότι οι επιδόσεις της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ στο θέμα της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου στα καύσιμα είναι απογοητευτικές. Αντίθετα οι επιδόσεις της στην φοροεπιδρομή, την καθιστούν ‘‘πρωταθλήτρια’’. Ενώ αύξησε τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, αρχικά στο πετρέλαιο θέρμανσης το 2016 και ακολούθως στα υπόλοιπα καύσιμα από τις αρχές του 2017, θα έπρεπε να έχει λάβει ήδη όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση έξαρσης φαινομένων λαθρεμπορίας στα καύσιμα. Ιδιαίτερα όταν η απώλεια δημοσίων εσόδων από το λαθρεμπόριο στα καύσιμα εκτιμάται, από τους παράγοντες του χώρου, τουλάχιστον στα 300 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση».
Οι βουλευτές της ΝΔ καταλήγουν ζητώντας να πληροφορηθούν:
1. Πόσοι έλεγχοι διενεργήθηκαν το 2017 για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων, ποια είναι τα ποσά που βεβαιώθηκαν και πόσα εισπράχθηκαν.
2. Πόσοι έλεγχοι έχουν διενεργηθεί μέχρι σήμερα το 2018, ποια είναι τα ποσά που βεβαιώθηκαν και πόσα έχουν εισπραχθεί.
3. Για ποιο λόγο εδώ και 4 χρόνια δεν διενεργούνται διασταυρώσεις με βάση το ήδη εγκατεστημένο σύστημα εισροών-εκροών στα πρατήρια.
4. Για ποιο λόγο δεν προχώρησαν εδώ και 4 σχεδόν χρόνια, η μοριακή ιχνηθέτηση στα καύσιμα, η τοποθέτηση συστήματος εισροών-εκροών στις εταιρείες εμπορίας και διακίνησης καυσίμων και στα διυλιστήρια και η τοποθέτηση συστήματος GPS στα βυτιοφόρα και στα πλωτά μέσα.

Subscribe to this RSS feed