Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΑΞΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟΝ XFM 94,3 ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΝΙΚΟ ΚΑΡΑΜΠΑΣΗ

Μάξιμος Brussel

Αθήνα, 14 Οκτωβρίου 2010

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΑΞΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟΝ XFM 94,3
ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΝΙΚΟ ΚΑΡΑΜΠΑΣΗ

 

Κ. Χαρακόπουλε, καλημέρα.

Καλημέρα, καλημέρα στους ακροατές μας.

Θα ήθελα να ξεκινήσουμε τη συζήτησή μας με το θέμα που έχουμε αναδείξει και εμείς και εσείς έχετε καταθέσει ερωτήσεις γι’ αυτήν την ιστορία με την μεταβίβαση των ακινήτων του ελληνικού δημοσίου, των 10.119, μαζί με όλα τα πολιτιστικά μας μνημεία, τους αρχαιολογικούς χώρους και λοιπά. Αυτή η ιστορία έχει αποκαλυφθεί ότι δουλευόταν τουλάχιστον για ένα χρόνο από μια ομάδα εργασίας που είχε συσταθεί από όλα τα υπουργεία, 39 άτομα, αυτοί έφθασαν μέχρι τον Δεκέμβριο και μετά έγινε ένας διαγωνισμός από την Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας, η οποία ανέθεσε σε δύο θυγατρικές της Εθνικής Τράπεζας, την PLANET και την NBG propertyservices να κάνουν αυτήν τη λίστα. Επομένως, δεν ήταν κάτι τυχαίο, λάθος, τσαπατσουλιά, που μας λένε και θα διορθωθεί. Ποιες είναι οι δικές σας πληροφορίες και τι μπορεί να γίνει από εδώ και πέρα.

Το ότι δεν ήταν λάθος το μαρτυρούν όλ’ αυτά που περιγράψατε νωρίτερα. Προφανώς και από την προηγούμενη κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου εζητείτο η σύσταση του υπερταμείου, όμως υπήρξαν αντιδράσεις και αντιστάσεις. Και φτάσαμε στο σημείο από αυτούς που μας λέγανε ‘δεν θα πουλήσετε και την Ακρόπολη’ ουσιαστικά να φθάνουν στο σημείο με το υπερταμείο που υποθηκεύεται το σύνολο της ακίνητης περιουσίας της χώρας για 99 χρόνια -αιωνόβιο- να μεταβιβάζονται και αρχαιολογικοί χώροι, κοινωφελείς χώροι, νοσοκομεία, αστυνομικά μέγαρα, δηλαδή απίστευτα πράγματα.

Και το Αρχαιολογικό Μουσείο Λάρισας μεταξύ άλλων...

Το αρχαίο Θέατρο Λάρισας. Η Λάρισα έχει την τύχη να είναι από τις λίγες πόλεις που στον αστικό ιστό, στο κέντρο της πόλης έχει αποκαλυφθεί ένα μεγάλο θέατρο. Κι αυτό φαίνεται ότι είναι στα ακίνητα του δημοσίου που μεταβιβάζονται. Και ξέρετε, επειδή έγινε πολύς λόγος ότι το σύνταγμα δεν το επιτρέπει και ορθώς δεν το επιτρέπει και θα υπάρξουν διορθώσεις δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα κ. Καραμπάση. Θα ήθελα και από τη συχνότητα της δικής σας εκπομπής να επισημάνω κάτι που τόνισα και με ερώτηση που κατέθεσα στον υπουργό Οικονομικών που προΐσταται όλης αυτής της υπόθεσης με τις βαριές σκιές και τα ερωτηματικά για να υπάρξει αποχαρακτηρισμός και απελευθέρωση ακινήτων απ’ αυτά που έχουν υποθηκευτεί, έχουν ενεχυριασθεί, στο υπερταμείο χρειάζεται απόφαση του Εποπτικού Συμβουλίου. Και εδώ υπάρχει θα τολμούσα να το πω colpo grosso προκειμένου να περάσει τότε η σύνθεση του υπερταμείου, του Εποπτικού Συμβουλίου, η κυβέρνηση μας είπε ότι 3 Έλληνες θα είναι μέλη στο πενταμελές συμβούλιο και 2 μόνο θα είναι εκπρόσωποι των δανειστών. Πιο κάτω, όμως, στα ψιλά γράμματα φαίνεται ότι για να υπάρχει απόφαση του Εποπτικού Συμβουλίου δεν αρκεί απλή πλειοψηφία αλλά χρειάζεται αυξημένη πλειοψηφία, τουλάχιστον 4 ψήφοι στα 5 μέλη. Άρα χρειάζεται και η συναίνεση ενός εκ των δύο εκπροσώπων των δανειστών. Γι’ αυτό λέω ότι είναι φενάκη όλη αυτή η ιστορία της αποδέσμευσης ακινήτων του δημοσίου από το ταμείο.

Κ. Χαρακόπουλε επειδή αυτό που λέτε είναι πολύ σημαντικό και καινούργιο. Δεν το γνωρίζαμε, κι όπως λέτε ήταν στα ψιλά γράμματα και για τους ακροατές μας και να το αντιληφθούμε όλοι. Και επειδή η κυβέρνηση με τις δύο ανακοινώσεις του υπουργείου Οικονομικών και του υπουργείου Πολιτισμού και όποτε βγαίνουν κυβερνητικοί βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ή του ΑΝΕΛ λένε παιδιά θα το διορθώσουμε. Εσείς τώρα μας λέτε ότι πρέπει να έχει και τη σύμφωνη γνώμη του Εποπτικού Συμβουλίου, το οποίο θέλει αυξημένη πλειοψηφία 4 /5.

Έτσι ακριβώς, αυτά προκύπτουν. Ας μελετήσουμε τα γραπτά. Εγώ έχω καταθέσει και συγκεκριμένη ερώτηση στον κ. Τσακαλώτο, αναμένοντας να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει αυτά που διαβάζουμε.

Μέχρι τώρα ο κ. Τσακαλώτος και οι υπόλοιποι δεν απαντούν επί της ουσίας.

Δεν έχει απαντήσει. Την προηγούμενη εβδομάδα κατατέθηκε η ερώτηση αναμένω κι εγώ με πολύ ενδιαφέρον την απάντησή του.

Μέχρι να έχουμε την απάντησή του κ. Τσακαλώτου και αν είναι επί της ουσίας, αυτό που κρατούμε είναι ότι αν δεν συμφωνήσουν οι ξένοι δεν πρόκειται να επιστραφούν αυτά τα ακίνητα ξανά πίσω σε εμάς.

Αυτό προκύπτει από τα δεδομένα που έχουμε ως αυτή τη στιγμή. Δυστυχώς, αυτή είναι η σκληρή αλήθεια. Αν υπάρχει άλλη εκδοχή ας μας την παρουσιάσει η κυβέρνηση. Αλλά επίσημα και υπεύθυνα.

Το γεγονός ότι επιλέχθηκαν δύο θυγατρικές της Εθνικής Τράπεζας, μεταξύ των οποίων και η PLANET, η οποία έπαιρνε τα ευρωπαϊκά προγράμματα του υπουργείου πολιτισμού και ασχολούταν με το αρχαιολογικό κτηματολόγιο. Δηλαδή ήταν κατ’ εξοχήν αυτή που γνώριζε ποια είναι τα αρχαία και ποια δεν είναι. Παρ’ όλα αυτά στην σύνταξη της λίστας βάλανε όλους αυτούς τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία μας αυτό τι υποδηλώνει;

Υπάρχουν μια σειρά από σκιές και ερωτηματικά σε αυτήν την υπόθεση. Εγώ δεν θέλω να κάνω εικασίες και υποθέσεις. Αλλά σας λέω ότι αυτοί που ήταν κήνσορες, που με το παραμικρό έβγαιναν στα κεραμίδια, που σήκωναν πανό στην Ακρόπολη ότι δεν πωλείται, φθάσανε στο σημείο να είναι τα υπάκουα παιδιά που υπογράφουν χωρίς αντίρρηση το οτιδήποτε τους σέρβιρε η τρόικα, οι θεσμοί όπως τους μετονόμασαν, οι δανειστές. Πηγαίναν στο Χίλτον βεβαίως για να μην φαίνεται ότι γίνεται συζήτηση στα υπουργεία, και, ως άλλοι ‘γιέσμεν’ υπέγραφαν τα πάντα. Δεν ακούσαμε ποτέ ένα όχι.
Να σας πω μια άλλη χαρακτηριστική περίπτωση. Θυμόσαστε τον θόρυβο που είχε γίνει με την επιμήκυνση διάρκειας ζωής στο φρέσκο γάλα που με ανάγκασε και σε παραίτηση. Ήμουν αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης. Παρουσιάστηκε τότε η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ ως οι πλάκες του Μωυσέως. Από 5 ημέρες η διάρκεια με την παραίτησή μου περιορίστηκε στις 7 από 11 που ήθελαν. Ο κ. Τσίπρας έλεγε ότι δεν ήταν εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ αλλά εργαλειοθήκη του Χατζηδάκη, γιατί ο Κωστής ήταν αρμόδιος υπουργός ανάπτυξης. Όταν κέρδισαν τις εκλογές, ο τότε υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, ο κ. Αποστόλου, ενώπιον των κτηνοτρόφων έλεγε ότι θα επαναφέρει τη διάρκεια στις 5 μέρες και ότι θα την ονομάσει ‘τροπολογία Χαρακόπουλου’. Και ήλθαν αυτοί στα πράγματα, και όχι μόνον δεν την πήγαν στις 5 μέρες, όχι μόνον δεν την κράτησαν στις 7, αλλά ήταν αυτοί που απελευθέρωσαν πλήρως τη διάρκεια ζωής του φρέσκου γάλακτος. Σήμερα, η γαλακτοβιομηχανία ορίζει ό,τι αυτή νομίζει ως διάρκεια ζωής του φρέσκου γάλακτος, εντός πολλών εισαγωγικών θα έλεγα εγώ πλέον.
Πράγματα που εμείς αντισταθήκαμε και δεν τα δεχθήκαμε, η κυβέρνηση που ήλθε τα υπέγραψε όλα και ‘δεν άνοιξε και μύτη’. Κάποτε θυμάμαι ήταν πρώτη είδηση στα δελτία ειδήσεων η τιμή του γάλακτος στο ράφι. Πήγε κανείς σήμερα να κάνει ένα ρεπορτάζ αν έπεσε έστω και 5 και 10 λεπτά η τιμή του γάλακτος ή είναι η ίδια;
Είχα την ευκαιρία προχθές που ήμασταν στις Βρυξέλλες στην έδρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προσκεκλημένος μαζί με συναδέλφους βουλευτές μιας κοινοβουλευτικής αντιπροσωπείας, να συναντήσω Επιτρόπους και στελέχη της Κομισιόν. Εκεί ρώτησα τον εκπρόσωπο της Κομισιόν στους θεσμούς κ. Κοστέλο, όταν μου είπε ότι δυστυχώς στην Ελλάδα έχουμε μηδενικές ξένες επενδύσεις, υπάρχει αρνητικό επιχειρηματικό κλίμα και χρειάζεται άρση των εμποδίων στο επιχειρείν, τι κάνατε εσείς τόσα χρόνια που ήσασταν στα προγράμματα; Καλώς υπάρχουν ευθύνες των ελληνικών κυβερνήσεων. Εσείς τι κάνατε; Σας θυμάμαι άτεγκτους όταν υπήρχε η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ για το φρέσκο γάλα και την επέκταση διάρκεια ζωής του. Ήλθατε να δείτε αν έπεσε η τιμή του γάλατος στο ράφι ή όλα έγιναν επειδή είχατε λίμνες γάλακτος και βουνά βουτύρου στις χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης και έπρεπε να αυξηθεί η διάρκεια ζωής τους για να μπορούν να μετακινούνται , να εισάγονται μετά από μέρες στις χώρες του νότου;

Και τι σας απάντησε σ’ αυτό ο κ. Κοστέλο; Γιατί αυτή ήταν τότε η αλήθεια, ήταν για τα δικά τους συμφέροντα.

Απορία ψάλτου, βηξ. Τίποτε, καμία απάντηση. Δυστυχώς.

Τα καλά τα συμφέροντα υμών, τα δικά τους μόνο, έτσι;

Τα δικά τους, έτσι θα είναι. Το ζήτημα είναι τι κυβερνήσεις υπάρχουν και τι συνομιλητές υπάρχουν, που διατυπώνουν επιχειρήματα και έχουν αντιστάσεις. Γιατί σας είπα τότε και με τη δική μου παραίτηση περιορίστηκε η επιμήκυνση στις δύο μέρες, από 5 πήγε στις 7 μέρες. Τώρα έχουμε πλήρη απελευθέρωση και δεν ανοίγει μύτη. Κανένα δελτίο ειδήσεων δεν ασχολείται. Ποια είναι η τιμή του γάλακτος; Έπεσε; Γιατί τότε βάζαμε μπροστά τον καταναλωτή, και στο όνομα του καταναλωτή υπέστησαν βαρύτατο πλήγμα οι Έλληνες αγελαδοτρόφοι, γιατί πιά εισάγονται γάλατα από την Αυστρία, τη Γερμανία, από χώρες της Κεντρικής και της Βόρειας Ευρώπης, που έχουν άλλες κλιματολογικές συνθήκες, απέραντα λιβάδια, βρέχει, δεν έχουν το κόστος παραγωγής, που έχουμε εμείς που έχει η Κύπρος, που έχει ακριβότερο γάλα από εμάς, η Μάλτα, η Ιταλία, άλλες χώρες του ευρωπαϊκού νότου. Δεν μπορεί να θυσιάζεται ο παραγωγικός ιστός της χώρας για να μη δυσαρεστήσουμε κάποιους εταίρους.

Έτσι είναι. Δυστυχώς, ο παραγωγικός ιστός της χώρας θυσιάστηκε, είναι πολύ χαρακτηριστικό το παράδειγμα με το γάλα, που όντως σήμερα είναι απελευθερωμένη η τιμή του, και τότε είχε γίνει μια τεράστια προσπάθεια, και όπως πολύ καλά μας είπατε, αυτό εξυπηρετούσε τα συμφέροντα των ξένων.

Μα οι ακροατές σας που πάνε στο σούπερ μάρκετ, που παίρνουν γάλα για τα παιδιά τους, βλέπουν αν έπεσε η τιμή ή όχι. Αντιθέτως, έπεσε η κατανάλωση γάλακτος, επειδή ο κόσμος αδυνατεί, δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να ανταπεξέλθει στις τιμές των προϊόντων στο σούπερ μάρκετ. Περιορίστηκαν οι μισθοί, οι συντάξεις, τα εισοδήματα, αυξήθηκαν οι φόροι, οι ασφαλιστικές εισφορές, και οι τιμές των προϊόντων καλά κρατούν στο ράφι των σούπερ μάρκετ. Είναι ακριβότερα πολλά προϊόντα απ’ ότι σε σούπερ μάρκετ των Βρυξελλών, που είναι άλλες οι αποδοχές των υπόλοιπων Ευρωπαίων εργαζομένων.

Είναι 4 και 5 φορές πιο πάνω από τους ελληνικούς μισθούς αυτής της εποχής. Για να ολοκληρώσουμε τη συζήτησή μας. Η χώρα έχει βγει από τα μνημόνια, τυπικά τουλάχιστον. Δεν έχει ακόμη πρόσβαση στις αγορές και βαδίζουμε σε μια σκληρή προεκλογική περίοδο που θα είναι και μακρά. Δεν ξέρουμε πόσο, αν θα είναι τον Μάιο, ή πιο πίσω, εν πάση περιπτώσει, κάπου εκεί στο Μάιο είναι τα χρονικά περιθώρια που προβλέπουν οι περισσότεροι. Εσείς πώς βλέπετε η χώρα μας να αναπτύσσεται, πότε θα δούμε άσπρη μέρα;

Κατ’ αρχάς, να συμφωνήσω μαζί σας ότι τυπικά βγήκαμε από τα προγράμματα, τα μνημόνια, όπως τα μεταβάπτισαν σε προγράμματα, όπως η τρόικα μεταβαπτίστηκε σε θεσμοί. Διότι μιλούμε για ‘καθαρή έξοδο’, όταν η χώρα δεν μπορεί ουσιαστικά να βγει στις αγορές με τα επιτόκια δανεισμού που είναι πάνω από 4%, όταν η Κύπρος δανείστηκε με 2,4%, η Πορτογαλία με 1,5%. Και πόσο ‘καθαρή’ είναι μια έξοδος όταν έχει υποθηκευτεί η επόμενη ημέρα, με περικοπή συντάξεων τον Ιανουάριο του 2019, και περικοπή του αφορολόγητου τον Ιανουάριο του 2020. Ξέρετε μιλούμε πολύ για τις περικοπές στις συντάξεις, και την προσπάθεια που γίνεται να μην κοπούν. Μακάρι να μην κοπούν. Η Κυβέρνηση μόνη της τις ψήφισε, η ανάγκη για μειώσεις προέκυψε από την άφρονα πολιτική που ακολούθησε αυτή η κυβέρνηση. Από εμάς δεν είχαν ζητηθεί τέτοιες περικοπές, και η εικόνα του ασφαλιστικού συστήματος, μετά τις αλλαγές που είχαν γίνει, ήταν εικόνα βιωσιμότητος. Αλλά δεν μιλούμε για την μείωση του αφορολόγητου, που ουσιαστικά σημαίνει μείον μια σύνταξη και μείον ένα μισθό σε κάθε εργαζόμενο. Επίσης, έχουμε τα υπερβολικά πλεονάσματα μέχρι το 2020 3,5% και 2,2% μέχρι το 2060. Που είναι ουσιαστικά ένας ζουρλομανδύας στη χώρα, που δεν αφήνει πολλά περιθώρια ανάπτυξης.

Η ΝΔ είπε ότι αυτά θα τα επαναδιαπραγματευτεί.

Ναι, θα τα επαναδιαπραγματευτεί. Και έχει πει ότι για να το κάνεις πρέπει να κτίζεις αξιοπιστία στο συνομιλητή σου. Ότι αυτά για τα οποία δεσμεύεσαι τα κάνεις. Τις μεταρρυθμίσεις που χρειάζεται η δημόσια διοίκηση, τις μεταρρυθμίσεις που χρειάζεται η δικαιοσύνη, πολύ κουβέντα κάναμε και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή που βρεθήκαμε προχθές, το πόσο κωλυσιεργούν οι υποθέσεις στη δικαιοσύνη, τραβούν χρόνο, δημιουργούν μια αίσθηση κακοδικίας, δεν προχωρούν πράγματα στη χώρα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπως το Ελληνικό, που πόσα χρόνια συζητούμε γι’ αυτήν την επένδυση και δεν προχωρά. Λοιπόν, χρειάζεται ένα άλλο μείγμα πολιτικής, και ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε στην ΔΕΘ τις δικές μας προτάσεις για λιγότερους φόρους και λιγότερες δαπάνες. Εδώ έχουμε από τη μία να λέει η κυβέρνηση ότι θα μειώσει φορολογικούς συντελεστές, που η ίδια αύξησε, δηλαδή αυτά που λέμε ότι θα μειώσουμε είναι αυξήσεις που επέβαλε αυτή η κυβέρνηση. Εδώ είναι το φαιδρό της υποθέσεως. Θέλει να τον ευχαριστούμε τον κ. Τσίπρα γιατί υπόσχεται ότι θα μειώσει φορολογικούς συντελεστές και θα μειώσει και ασφαλιστικές εισφορές, που με το έκτρωμα Κατρούγκαλου επέβαλε έναν ζουρλομανδύα στους ελεύθερους επαγγελματίες. Από την μία λέει θα μειώσει φόρους και από την άλλη θα αυξήσει δαπάνες. Πώς θα βγει αυτή η μαγική εξίσωση; Τάζει διορισμούς, δεκάδες χιλιάδες διορισμούς στο δημόσιο. Πως θα γίνει αυτό; Δεν βγαίνει η εξίσωση, από πού θα βρεθούν τα χρήματα. Θα πρέπει να μειώσεις και δαπάνες. Εμείς λέμε ότι για κάθε έναν δημόσιο υπάλληλο που αποχωρεί θα προσλαμβάνουμε έναν. Ο κ. Τσίπρας λέει ότι για κάθε έναν δημόσιο υπάλληλο που θα αποχωρεί θα προσλαμβάνει πέντε. Δεν γίνεται και πενταπλάσιες προσλήψεις και μείωση φόρων. Δεν βγαίνει η εξίσωση. Δεν υπάρχει μαγική λύση.

Ευχαριστώ πολύ για τη συνομιλία μας.

Μπορείτε να ακούσετε τη συνέντευξη του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://youtu.be/iwahInY8gNk

 

Μ.Χαρακόπουλος: " Οι Γιέσμεν της κυβέρνησης δεν είπαν ούτε ένα όχι στους δανειστές!"

Μάξιμος Brussel

Αθήνα, 14 Οκτωβρίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ:

Οι «Γιέσμεν» της κυβέρνησης δεν είπαν ούτε ΕΝΑ όχι στους δανειστές!

Καθόλου εύκολη η αποδέσμευση ακινήτων δημοσίου από το υπερταμείο

«Αυτοί που ήταν κήνσορες, που με το παραμικρό έβγαιναν στα κεραμίδια, που σήκωναν πανό στην Ακρόπολη ότι δεν πωλείται φθάσανε στο σημείο να είναι τα υπάκουα παιδιά που υπογράφουν χωρίς αντίρρηση το οτιδήποτε τους σέρβιρε η τρόικα, οι θεσμοί όπως τους μετονόμασαν. Πηγαίναν στο Χίλτον, βεβαίως, για να μην φαίνεται ότι γίνεται συζήτηση στα υπουργεία, και, ως άλλοι ‘γιέσμεν’ υπέγραφαν τα πάντα. Δεν ακούσαμε ποτέ ένα όχι». Τα παραπάνω τόνισε ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, μιλώντας στον XFM 94,3 και στον δημοσιογράφο κ. Νίκο Καραμπάση.
Ειδικότερα, ερωτηθείς για την συμπερίληψη του αρχαίου Θεάτρου Λάρισας στην λίστα των ακινήτων που παραδόθηκαν στο υπερταμείο, ο Θεσσαλός πολιτικός ανέφερε ότι «εδώ υπάρχει θα τολμούσα να το πω colpo grosso. Προκειμένου να περάσει τότε η σύνθεση του υπερταμείου, του Εποπτικού Συμβουλίου, η κυβέρνηση μας είπε ότι 3 Έλληνες θα είναι μέλη στο πενταμελές συμβούλιο και 2 μόνο θα είναι εκπρόσωποι των δανειστών. Πιο κάτω, όμως, στα ψιλά γράμματα φαίνεται ότι για να υπάρχει απόφαση του Εποπτικού Συμβουλίου δεν αρκεί απλή πλειοψηφία αλλά χρειάζεται αυξημένη πλειοψηφία, τουλάχιστον 4 ψήφοι στα 5 μέλη. Άρα χρειάζεται και η συναίνεση ενός εκ των δύο εκπροσώπων των δανειστών. Γι’ αυτό λέω ότι είναι φενάκη όλη αυτή η ιστορία της αποδέσμευσης ακινήτων του δημοσίου από το ταμείο». Και πρόσθεσε ότι έχει «καταθέσει και συγκεκριμένη ερώτηση στον κ. Τσακαλώτο, αναμένοντας να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει αυτά που διαβάζουμε».

Ποια είναι η τιμή γάλακτος στο ράφι;
Ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης αναφέρθηκε και στην υπόθεση της διάρκειας ζωής του φρέσκου γάλακτος λέγοντας ότι όταν ήταν υπουργός «παρουσιάστηκε τότε η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ ως οι πλάκες του Μωυσέως. Από 5 ημέρες πήγε η διάρκεια 7 ημέρες. Με την παραίτησή μου περιορίστηκε στις 7 από 11 που ήθελαν. Όταν κέρδισαν τις εκλογές, ο τότε υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, ο κ. Αποστόλου, ενώπιον των κτηνοτρόφων έλεγε ότι θα επαναφέρει τη διάρκεια στις 5 μέρες και ότι θα την ονομάσει ‘τροπολογία Χαρακόπουλου’. Και ήλθαν αυτοί στα πράγματα, και όχι μόνον δεν την πήγαν στις 5 μέρες, όχι μόνον δεν την κράτησαν στις 7, αλλά ήταν αυτοί που απελευθέρωσαν πλήρως τη διάρκεια ζωής του φρέσκου γάλακτος. Σήμερα, η γαλακτοβιομηχανία ορίζει ό,τι αυτή νομίζει ως διάρκεια ζωής του φρέσκου γάλακτος, εντός πολλών εισαγωγικών θα έλεγα εγώ πλέον. Πράγματα που εμείς αντισταθήκαμε και δεν τα δεχθήκαμε, η κυβέρνηση που ήλθε τα υπέγραψε όλα και ‘δεν άνοιξε και μύτη’. Κάποτε θυμάμαι ήταν πρώτη είδηση στα δελτία ειδήσεων η τιμή του γάλακτος στο ράφι. Πήγε κανείς σήμερα να κάνει ένα ρεπορτάζ αν έπεσε έστω και 5 και 10 λεπτά η τιμή του γάλακτος ή είναι η ίδια;».
Μάλιστα το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπογράμμισε ότι το ζήτημα το συζήτησε πρόσφατα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θέτοντας το ερώτημα στον εκπρόσωπο της Κομισιόν στους θεσμούς κ. Κοστέλο: «σας θυμάμαι άτεγκτους όταν υπήρχε η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ για το φρέσκο γάλα και την επέκταση διάρκεια ζωής του. Ήλθατε να δείτε αν έπεσε η τιμή του γάλατος στο ράφι ή όλα έγιναν επειδή είχατε λίμνες γάλακτος και βουνά βουτύρου στις χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης και έπρεπε να αυξηθεί η διάρκεια ζωής τους για να μπορούν να μετακινούνται , να εισάγονται μετά από μέρες στις χώρες του νότου;».

Μπορείτε να ακούσετε τη συνέντευξη του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://youtu.be/iwahInY8gNk

 

Συνέντευξη Μάξιμου Χαρακόπουλου στον REAL FM και στον Νίκο Χατζηνικολάου

Μάξιμος Προσυνέδριο ΝΔ 1

Αθήνα, 12 Οκτωβρίου 2018


Συνέντευξη
Μάξιμου Χαρακόπουλου
στον REAL FM και στον Νίκο Χατζηνικολάου

 

Πάμε τώρα φίλοι και φίλοι, όπως προαναγγείλαμε στον Βουλευτή της ΝΔ και τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη στο κόμμα κ. Μάξιμο Χαρακόπουλο. Κ. Χαρακόπουλε, καλημέρα.

Καλημέρα κ. Χατζηνικολάου. Καλημέρα και στους ακροατές μας.

Θα ήθελα ξεκινώντας να είχα το σχόλιό σας για το θέμα που έχει «κλέψει» τα περισσότερα πρωτοσέλιδα το τελευταίο 48ωρο. Μιλώ για τα όσα είπε ο υπουργός Άμυνας και κυβερνητικός εταίρος κ. Πάνος Καμμένος στην Αμερική για το plan B στο Σκοπιανό και για τις αμερικανικές βάσεις. Πώς κρίνετε την ουσία των προτάσεών του και πώς βλέπετε το γεγονός ότι εμφανίζεται με διαφοροποιημένη σε σχέση με την κεντρική κυβερνητική θέση;

Νομίζω ότι όλα αυτά περί plan B που ακούστηκαν από τον υπουργό Άμυνας δεν μπορεί να συμβαίνουν σε μια κανονική χώρα. Η εικόνα της κυβέρνησης θυμίζει ένα επαρχιακό μπουλούκι, που παλιά ερχόταν ξέρετε τέτοια μπουλούκια ηθοποιών στην επαρχία, με πρωταγωνιστές που ξέχασαν τα λόγια τους, δεν ξέρουν τι λένε, αυτοσχεδιάζουν αγχωμένοι για να περάσει η ώρα και να τελειώσει η παράσταση. Αυτή την εικόνα μας δίνει και ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση, όπου ανέχεται τα καμώματα του κ. Καμμένου που εκθέτουν τη χώρα. Δεν τολμά να παρέμβει στους υπουργούς του που άλλα λέει ο ένας, άλλα λέει ο άλλος για να κερδίσει χρόνο με τελικό προορισμό να φτάσει στον Μάιο του 2019 για να στήσει τετραπλές κάλπες. Αυτό θα μπορούσα να πω ως ένα γενικότερο σχόλιο για την εικόνα που εισπράττω.

Θα ήθελα κύριε υπουργέ, κύριε Χαρακόπουλε να τοποθετηθείτε και σε ότι αφορά την ουσία των προτάσεων αυτών. Πώς ακούσατε ας πούμε την πρόταση Καμμένου για τη συμμαχία τριών Βαλκανικών χωρών με τη FYROM προκειμένου να αντικατασταθεί, να το πω έτσι, ή να υποκατασταθεί η συμμετοχή της στο ΝΑΤΟ, αν δεν εγκριθεί η συμφωνία των Πρεσπών.

Η Ελλάδα είναι μέλος του ΝΑΤΟ. Βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα, δεν βρισκόμαστε στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, όπου υπήρξαν τέτοιες αμυντικές συμφωνίες προκειμένου να απελευθερωθούν τα Βαλκάνια από τον οθωμανικό ζυγό. Είναι άλλοι οι συσχετισμοί πια στον αιώνα που ζούμε, άλλες οι αμυντικές συμμαχίες, στις οποίες συμμετέχουμε, άλλα τα ευρωπαϊκά σχήματα, οι Ενώσεις στις οποίες η Ελλάδα είναι μέλος. Όλ’ αυτά, σας λέω, ότι δείχνουν, εκπέμπουν μια εικόνα φαιδρότητος, μια εικόνα ιλαρότητος. Δεν είναι δυνατόν ο υπουργός Άμυνας να πηγαίνει στις ΗΠΑ και να παρουσιάζει το λεγόμενο Plan B, που περιγράψατε νωρίτερα, εν αγνοία του πρωθυπουργού, εν αγνοία του υπουργού Εξωτερικών, εν αγνοία συνολικά της κυβέρνησης, του υπουργικού συμβουλίου. Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά. Αλλά δυστυχώς τα ζούμε στην Ελλάδα και τις συνέπειες τις υφιστάμεθα τα τελευταία χρόνια αυτού του ετερόκλητου κυβερνητικού σχήματος, το οποίο δεν έχει ραχοκοκαλιά, δεν έχει κυβερνητικό πρόγραμμα στο οποίο να έχει συμφωνήσει. Μόνο η νομή της εξουσίας ήταν το κίνητρο για το σχηματισμό αυτής της κυβέρνησης και κάθε τόσο βλέπουμε ζητήματα που προκύπτουν όσον αφορά τον βίο αυτής της κυβέρνησης, ο οποίος βεβαίως έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία, είναι αλήθεια, γιατί αποδείχθηκε η νομή της εξουσίας πολύ ισχυρή, συνεκτική δύναμη. Αλλά δεν μπορεί να πάει άλλο ο τόπος έτσι. Δεν μπορεί να σέρνεται.

Πείτε μου, σας παρακαλώ κύριε Χαρακόπουλε, πως βλέπετε τη διαπραγμάτευση που κάνει η κυβέρνηση; Σήμερα για παράδειγμα ο κ. Τσακαλώτος συναντιέται με Λαγκάρντ και Τόμσεν για το θέμα της μη περικοπής των συντάξεων.

Κοιτάξτε κύριε Χατζηνικολάου, πρώτα απ’ όλα να θυμίσουμε στους ακροατές σας, ότι αίτημα μείωσης των συντάξεων δεν υπήρχε μέχρι το Γενάρη του 2015. Κανείς δεν έλεγε ότι το ασφαλιστικό δεν ήταν βιώσιμο με τις παρεμβάσεις που είχαν γίνει στην κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου. Μεσολάβησε η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, το καταστροφικό εξάμηνο Βαρουφάκη, τα δημοψηφίσματα, η οικονομική πολιτική που οδήγησε σε ακόμη μεγαλύτερη εκροή παραγωγικού ανθρώπινου δυναμικού, που ακούω φτάνουν πια τους 500.000 οι νέοι μορφωμένοι άνθρωποι που μπορούσαν να μπουν στην παραγωγή στη χώρα. Όλ’ αυτό έχει στοιχίσει στην οικονομία της χώρας. Δεν υπάρχουν τα έσοδα που θα αναμέναμε να υπάρχουν στα ασφαλιστικά ταμεία, αυξήθηκε η αδήλωτη εργασία, έχουν αυξηθεί επίσης οι ευέλικτες μορφές εργασίας, που σημαίνουν όλα αυτά μειωμένα έσοδα στα ασφαλιστικά ταμεία. Έτσι προέκυψε η ανάγκη, προφανώς, και η πίεση για περικοπές στις συντάξεις. Το μέτρο να δεχτώ ότι δεν είναι διαρθρωτικό, είναι δημοσιονομικό και μπορούν ενδεχομένως να βρεθούν ισοδύναμα.
Ήμασταν τις προηγούμενες μέρες μια κοινοβουλευτική αντιπροσωπεία της βουλής στην έδρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις Βρυξέλλες και είχαμε συναντήσεις και με Επιτρόπους και με στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μεταξύ αυτών ήταν και ο κ. Κοστέλο που συμμετέχει στην τρόικα, στους θεσμούς, όπως μετονομάστηκε, που παρακολουθούν το ελληνικό πρόγραμμα. Η εικόνα που αποκομίσαμε είναι ότι μπορεί ενδεχομένως να μην μειωθούν οι συντάξεις, όπως ζητά η κυβέρνηση, και το ζητούμε και εμείς, και το ευχόμαστε και εμείς, αλλά προφανώς θα υπάρχουν ανάλογα ισοδύναμα, δηλαδή επιδόματα που θα μπορούσαν να δίνονταν με τα χρήματα αυτά σε νέα ζευγάρια, σε νέους επιστήμονες, φτωχότερους συμπολίτες μας αδύναμους, δεν θα δοθούν. Δηλαδή δεν είναι κάτι καινούριο, δεν είναι χρήμα που θα εξοικονομηθεί με άλλους τρόπους για να υπάρξει και το ένα και το άλλο. Ή το ένα θα γίνει, ή το άλλο. Αυτό εισπράξαμε ως μήνυμα.
Αλλά, σας λέω ότι η ανάγκη αυτή δεν υπήρχε το 2015, προέκυψε ως ανάγκη με την άφρονα οικονομική πολιτική που ακολουθήθηκε στα χρόνια της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Τώρα έρχομαι για να κλείσουμε και στον τομέα της αρμοδιότητάς σας, στην προστασία του πολίτη, στη δημόσια τάξη. Πως βλέπετε την κυβέρνηση στον τομέα αυτόν;

Νομίζω στον τομέα αυτόν κ. Χατζηνικολάου, η κυβέρνηση είναι βαρύτατα εκτεθειμένη και νομίζω ότι πέρα από την οικονομία, το αίσθημα ανασφάλειας των πολιτών που έχει γιγαντωθεί τα τελευταία χρόνια, θα βαρύνει στην επιλογή των πολιτών την ώρα της κάλπης. Ξέρετε στον τομέα αυτόν, η κυβέρνηση επειδή υπογράφει δυο δυο τα μνημόνια επιχειρεί να δώσει εξετάσεις αριστεροσύνης και να είναι ευχάριστη στο βαθύ πυρήνα του ΣΥΡΙΖΑ, αυτην την εκλογική βάση του 3-4% από την οποία ξεκίνησε. Βλέπετε όλη αυτή τη ‘‘στοργή’’ που δείχνει στις διάφορες συλλογικότητες, όπως είχε βαφτίσει τον Ρουβίκωνα ο πρώην υπουργός Προστασίας του Πολίτη ο κ. Τόσκας και χτες έγινε και θέμα στη Φιλοσοφική σχολή όπως ξέρετε με τα γραφεία που άνοιξε ο Ρουβίκωνας εντός του πανεπιστημίου. Δυστυχώς, το δελτίο ειδήσεων καθημερινά έχει πρώτες ειδήσεις ζητήματα που έχουν να κάνουν με το αστυνομικό δελτίο, υπάρχει μια έξαρση της εγκληματικότητας και του αισθήματος ανασφάλειας στους πολίτες, που οφείλεται σε συνειδητές πολιτικές της κυβέρνησης. Θεσμοθέτησε, νομοθέτησε το νόμο Παρασκευόπουλου με τον οποίο έχουν βγει πάνω από 10.000 κακοποιοί κάνοντας χρήση ευνοϊκών διατάξεων και η χώρα εκτίθεται και διεθνώς, διότι πολλοί από αυτούς φύγαν εκτός συνόρων και υποτροπιάζουν, όπως ο Αφγανός που σκότωσε τη φοιτήτρια στη Γερμανία. Έχουμε το νόμο Γαβρόγλου που επανέφερε το άσυλο ανομίας στα πανεπιστήμια, παραβατικά στοιχεία βρίσκουν άσυλο, ουσιαστικά καλύπτει κάθε είδους παραβατική δραστηριότητα εντός των πανεπιστημίων.
Έχουμε κραυγή αγωνίας από φοιτητές. Στο Αριστοτέλειο πανεπιστήμιο για παράδειγμα που έλεγαν ότι γίνεται διακίνηση ναρκωτικών, εμπόριο ναρκωτικών. Στην Πολυτεχνειούπολη του Ζωγράφου καταγγελίες καθηγητών ότι γίνονται εγκλήματα του κοινού ποινικού δικαίου και δεν μπορεί να παρέμβει η αστυνομία. Και απαντά ο υπουργός, ο κ. Γαβρόγλου ότι χρειάζεται ένα… ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα για να τα αντιμετωπίσει. Και βεβαίως θυμίζω ότι με εντολή, απαίτηση θα έλεγα της νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ καταργήθηκε η ομάδα ταχείας επέμβασης των δικυκλιστών, η ομάδα ΔΕΛΤΑ, αποδυναμώθηκε η ομάδα ΔΙΑΣ, όλα αυτά που βιώνουμε. Και δυστυχώς φαίνεται ότι και το νέο δίδυμο που ανέλαβε την ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, έχει διαφορετικές προσεγγίσεις στα ζητήματα αυτά. Η μεν κα Γεροβασίλη εκθειάζει τον νόμο Παρασκευόπουλου, η δε κα υφυπουργός, υφιστάμενή της, η κα Παπακώστα ζητά την κατάργησή του. Στο ζήτημα του Ρουβίκωνα βλέπουμε, η κα Γεροβασίλη να αντιμετωπίζει με στρουθοκαμηλισμό θα έλεγα, το θέμα σαν να μην υπάρχει, και την κα Παπακώστα με ψευτολεονταρισμούς να λέει ότι θα στείλει τον λογαριασμό από τα σπασμένα στον Ρουβίκωνα. Θα πρέπει να συνεννοηθούν μεταξύ τους για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, γιατί είναι μείζον θέμα που απασχολεί την ελληνική κοινωνία.

Μάλιστα. Ευχαριστώ θερμά τον βουλευτή και πρώην υπουργό της ΝΔ, σήμερα τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη στο κόμμα, τον κ. Μάξιμο Χαρακόπουλο. Καλημέρα κ. υπουργέ.

Καλημέρα. Να είστε καλά.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την συνέντευξη του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://youtu.be/cFp4FwhGyHA

 

Μ. Χαρακόπουλος σε Real fm και Ν. Χατζηνικολάου: "Η εικόνα της κυβέρνησης θυμίζει επαρχιακό μπουλούκι!"

Μάξιμος Προσυνέδριο ΝΔ 1

Αθήνα, 12 Οκτωβρίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΟΝ REAL FM ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΝΙΚΟ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ:

Η εικόνα της κυβέρνησης θυμίζει επαρχιακό μπουλούκι!

• Στρουθοκαμηλισμός από Γεροβασίλη, ψευτολεονταρισμοί από Παπακώστα!

«Νομίζω ότι όλα αυτά περί plan B που ακούστηκαν από τον υπουργό Άμυνας δεν μπορεί να συμβαίνουν σε μια κανονική χώρα. Η εικόνα της κυβέρνησης θυμίζει ένα επαρχιακό μπουλούκι ηθοποιών με πρωταγωνιστές που ξέχασαν τα λόγια τους, δεν ξέρουν τι λένε, αυτοσχεδιάζουν αγχωμένοι για να περάσει η ώρα και να τελειώσει η παράσταση». Τα παραπάνω τόνισε ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μιλώντας στον REAL FM και στον δημοσιογράφο κ. Νίκο Χατζηνικολάου.
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης συνέχισε επισημαίνοντας ότι «ο πρωθυπουργός ανέχεται τα καμώματα του κ. Καμμένου που εκθέτουν τη χώρα. Δεν τολμά να παρέμβει στους υπουργούς του που άλλα λέει ο ένας, άλλα λέει ο άλλος για να κερδίσει χρόνο, με τελικό προορισμό να φτάσει στον Μάιο του 2019 για να στήσει τετραπλές κάλπες». Σχετικά με τα όσα είπε ο κ. Καμμένος στην Αμερική, ο κ. Χαρακόπουλος υπογράμμισε ότι «η Ελλάδα είναι μέλος του ΝΑΤΟ. Βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα, δεν βρισκόμαστε στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, όπου υπήρξαν τέτοιες αμυντικές συμφωνίες προκειμένου να απελευθερωθούν τα Βαλκάνια από τον οθωμανικό ζυγό. Είναι άλλοι οι συσχετισμοί πια στον αιώνα που ζούμε, άλλες οι αμυντικές συμμαχίες, στις οποίες συμμετέχουμε, άλλα τα ευρωπαϊκά σχήματα, οι Ενώσεις στις οποίες η Ελλάδα είναι μέλος. Όλα αυτά εκπέμπουν μια εικόνα φαιδρότητος, μια εικόνα ιλαρότητος».

Να συνεννοηθεί επιτέλους το “δίδυμο” στο Προστασίας του Πολίτη
Σε ερώτηση για την κατάσταση στη δημόσια τάξη ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη απάντησε ότι «η κυβέρνηση είναι βαρύτατα εκτεθειμένη και νομίζω ότι πέρα από την οικονομία, το αίσθημα ανασφάλειας των πολιτών που έχει γιγαντωθεί τα τελευταία χρόνια, θα βαρύνει στην επιλογή των πολιτών την ώρα της κάλπης». Καυτηρίασε «τη ‘‘στοργή’’ που δείχνει η κυβέρνηση στις διάφορες συλλογικότητες, όπως είχε βαφτίσει τον Ρουβίκωνα ο πρώην υπουργός Προστασίας του Πολίτη ο κ. Τόσκας και χτες έγινε και θέμα στη Φιλοσοφική σχολή με τα γραφεία που άνοιξε ο Ρουβίκωνας εντός του πανεπιστημίου. Δυστυχώς, φαίνεται ότι και το νέο δίδυμο που ανέλαβε την ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, έχει διαφορετικές προσεγγίσεις στα ζητήματα αυτά. Η μεν κα Γεροβασίλη αντιμετωπίζει με στρουθοκαμηλισμό το θέμα σαν να μην υπάρχει και η κα Παπακώστα με ψευτολεονταρισμούς λέγοντας ότι θα στείλει τον λογαριασμό από τα σπασμένα στον Ρουβίκωνα. Θα πρέπει να συνεννοηθούν μεταξύ τους για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, γιατί η εγκληματικότητα είναι μείζον θέμα που απασχολεί την ελληνική κοινωνία».

Μπορείτε να ακούσετε τη συνέντευξη: https://youtu.be/cFp4FwhGyHA

Subscribe to this RSS feed