Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

ΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΑΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΑΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ

Στις ορεινές περιοχές, όπου υπάρχουν τα περισσότερα καστανοπερίβολα ως τμήματα δασικών εκτάσεων, οι καστανοκαλλιεργητές βλέποντας τις προοπτικές που ανοίγονται για το προϊόν τα τελευταία χρόνια, οργανώνονται και προσβλέπουν στην βοήθεια της πολιτείας. Κύρια αιτήματά τους είναι η επίλυση των δομικών προβλημάτων που δημιουργεί η περίπλοκη νομοθεσία και περισσότερα κίνητρα για την οργάνωση της παραγωγής και την πιστοποίηση του προϊόντος.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα ιστορικά Αμπελάκια, όπου φέτος, το σύνολο σχεδόν της παραγωγής διακινήθηκε στο εξωτερικό μέσω του νεοσύστατου αγροτικού συνεταιρισμού. Σε συνεργασία με τους συνεταιρισμούς Μελιβοίας, Καρίτσας και Ποταμιάς –Σκήτης του Κισσάβου, θέτουν ως κοινούς στόχους την εξωστρέφεια και την πιστοποίηση για την ποιότητα της παραγωγής τους. Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι καστανοπαραγωγοί, το “ιδιοκτησιακό καθεστώς” ορθώνεται εμπόδιο στην προσπάθειά τους:
Α) Πολλοί εδώ και χρόνια καστανοκαλλιεργητές, που για λόγους επιβίωσης αναγκάστηκαν να έχουν και άλλη δραστηριότητα απώλεσαν την ιδιότητα του κατά κύριο επάγγελμα αγρότη και δεν καλύπτονται πλήρως από την κείμενη νομοθεσία, με αποτέλεσμα να βρίσκουν δυσκολίες στη συνέχιση της παραγωγής.
Β) Στην παραχώρηση του δικαιώματος καλλιέργειας αντί αντιτίμου, αποκλείονται οι επί χρόνια καστανοπαραγωγοί αν δεν είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες ή μόνιμοι κάτοικοι των οικείων ΟΤΑ.
Γ) Με την κείμενη νομοθεσία οι καστανοκαλλιεργητές αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο με τους καταπατητές ή όσους έχουν εκχερσώσει δασικές εκτάσεις προκειμένου να εγκαταστήσουν διάφορες καλλιέργειες. Καλούνται, δηλαδή, να πληρώνουν υψηλό αντάλλαγμα χρήσης ή να προβούν σε αναδάσωση ίσης έκτασης με εκείνη που εγκρίθηκε επέμβαση. Εύλογα, λοιπόν, αντιδρούν καθώς θεωρούν ότι η ύπαρξη καστανοπερίβολων είναι κομμάτι των δασικών εκτάσεων και η εργασία τους σε αυτά ουσιαστικά συνεισφέρει στη συντήρηση του δάσους και αποτρέπει χειρότερες παρεμβάσεις ή ατασθαλίες. Γι’ αυτό ζητούν την αναθεώρηση των διατάξεων αυτών, τη μείωση του ανταλλάγματος χρήσης στο 10% της καθοριζόμενης αξίας των καστανοτεμαχίων με ευνοϊκή ρύθμιση σε δόσεις και την απαλοιφή της υποχρεωτικής δάσωσης ή αναδάσωσης.
Δ) Η προϋπόθεση που αφορά την κλίση του εδάφους ως 45% για την αποφυγή της διάβρωσης αποκλείει καστανοτεμάχια με μεγαλύτερη κλίση, που μέχρι σήμερα καλλιεργούνται και δεν έχουν εμφανίσει διάβρωση.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Προτίθεστε να προχωρήσετε σε νομοθετική ρύθμιση, έτσι ώστε στις διατάξεις του ν. 4280/2014 στις οποίες προβλέπεται η ισχύς των παλιών παραχωρητηρίων με τους παλιούς όρους παραχώρησης να μην απαιτείται η ιδιότητα του κατά κύριο επάγγελμα αγρότη, ώστε οι σημερινοί διάδοχοι να μπορούν να συνεχίσουν απρόσκοπτα την καλλιέργεια των καστανοπερίβολων;
2. Σκοπεύετε να τροποποιήσετε την νομοθεσία (άρθρο 2, της υπ. αριθμ 143555/2413/13-6-16 Υ.Α) ώστε για την παραχώρηση χρήσης του δικαιώματος δενδροκομικής εκμετάλλευσης αντί τιμήματος, να προτάσσονται στη σειρά προτίμησης, όσοι αποδεικνύουν ότι καλλιεργούσαν προσφάτως και επί σειρά ετών τους καστανεώνες, προκειμένου να συνεχιστεί ανεμπόδιστα η παραγωγική διαδικασία;
3. Προτίθεσθε να προχωρήσετε στην μείωση του ανταλλάγματος χρήσης στο 10% της καθοριζόμενης αξίας των καστανοτεμαχίων με ευνοϊκή ρύθμιση μέχρι 100 δόσεις, χαμηλού ύψους, ανεξάρτητα από την επιφάνεια των καστανοτεμαχίων, καθώς και στην απαλοιφή της υποχρεωτικής δάσωσης ή αναδάσωσης;
4. Καθότι υφίστανται καστανοτεμάχια με κλίση μεγαλύτερη του 45% χωρίς σημάδια διάβρωσης εδώ και χρόνια και η υφιστάμενη νομοθεσία (υπ’ αριθμ. 161980/2692/23-10-2017 ΥΑ) προβλέπει ότι για την παραχώρηση δεν πρέπει να υφίσταται κίνδυνος διάβρωσης ή να έχουν ληφθεί μέτρα για την αποφυγή τέτοιου κινδύνου, προτίθεστε να απαλείψετε την προϋπόθεση για παραχώρηση που αφορά την κλίση του εδάφους ως 45%;
5. Θα δώσετε επιπλέον κίνητρα για την οργάνωση της παραγωγής και την κατοχύρωση της ποιότητας ως ΠΟΠ η ΠΓΕ, ειδικά σε νεότευκτα συνεταιριστικά σχήματα, όπως ο συνεταιρισμός των Αμπελακίων; Αν ναι ποια είναι αυτά;

Αθήνα, 17 Οκτωβρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Μ. Χαρακόπουλος: "Εμπόδιο το ιδιοκτησιακό στην καστανοκαλλιέργεια"

Μάξιμος Αμπελάκια 1

Αθήνα, 17 Οκτωβρίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ:

Εμπόδιο το ιδιοκτησιακό στην καστανοκαλλιέργεια

• Πιστοποίηση του κάστανου ως ΠΟΠ ή ΠΓΕ

Λύσεις στο «ιδιοκτησιακό καθεστώς» στα καστανοπερίβολα και κίνητρα, προκειμένου να υπάρξουν ευοίωνες προοπτικές στην καλλιέργεια, ζητά ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, μετά την ενημέρωση που είχε κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στα Αμπελάκια για τα εγκαίνια του νέου Συνεταιρισμού καστανοπαραγωγών.
Στην ερώτησή του προς τον υπουργό Περιβάλλοντος κ. Γιώργο Σταθάκη και Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Σταύρο Αραχωβίτη, ο Θεσσαλός πολιτικός, σημειώνει τα εξής:
«Στις ορεινές περιοχές, όπου υπάρχουν τα περισσότερα καστανοπερίβολα ως τμήματα δασικών εκτάσεων, οι καστανοκαλλιεργητές βλέποντας τις προοπτικές που ανοίγονται για το προϊόν τα τελευταία χρόνια, οργανώνονται και προσβλέπουν στην βοήθεια της πολιτείας. Κύρια αιτήματά τους είναι η επίλυση των δομικών προβλημάτων που δημιουργεί η περίπλοκη νομοθεσία και περισσότερα κίνητρα για την οργάνωση της παραγωγής και την πιστοποίηση του προϊόντος.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα ιστορικά Αμπελάκια, όπου φέτος, το σύνολο σχεδόν της παραγωγής διακινήθηκε στο εξωτερικό μέσω του νεοσύστατου αγροτικού συνεταιρισμού. Σε συνεργασία με τους συνεταιρισμούς Μελιβοίας, Καρίτσας και Ποταμιάς –Σκήτης του Κισσάβου, θέτουν ως κοινούς στόχους την εξωστρέφεια και την πιστοποίηση για την ποιότητα της παραγωγής τους. Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι καστανοπαραγωγοί, το “ιδιοκτησιακό καθεστώς” ορθώνεται εμπόδιο στην προσπάθειά τους:
Α) Πολλοί εδώ και χρόνια καστανοκαλλιεργητές, που για λόγους επιβίωσης αναγκάστηκαν να έχουν και άλλη δραστηριότητα απώλεσαν την ιδιότητα του κατά κύριο επάγγελμα αγρότη και δεν καλύπτονται πλήρως από την κείμενη νομοθεσία, με αποτέλεσμα να βρίσκουν δυσκολίες στη συνέχιση της παραγωγής.
Β) Στην παραχώρηση του δικαιώματος καλλιέργειας αντί αντιτίμου, αποκλείονται οι επί χρόνια καστανοπαραγωγοί αν δεν είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες ή μόνιμοι κάτοικοι των οικείων ΟΤΑ.
Γ) Με την κείμενη νομοθεσία οι καστανοκαλλιεργητές αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο με τους καταπατητές ή όσους έχουν εκχερσώσει δασικές εκτάσεις προκειμένου να εγκαταστήσουν διάφορες καλλιέργειες. Καλούνται, δηλαδή, να πληρώνουν υψηλό αντάλλαγμα χρήσης ή να προβούν σε αναδάσωση ίσης έκτασης με εκείνη που εγκρίθηκε επέμβαση. Εύλογα, λοιπόν, αντιδρούν καθώς θεωρούν ότι η ύπαρξη καστανοπερίβολων είναι κομμάτι των δασικών εκτάσεων και η εργασία τους σε αυτά ουσιαστικά συνεισφέρει στη συντήρηση του δάσους και αποτρέπει χειρότερες παρεμβάσεις ή ατασθαλίες. Γι’ αυτό ζητούν την αναθεώρηση των διατάξεων αυτών, τη μείωση του ανταλλάγματος χρήσης στο 10% της καθοριζόμενης αξίας των καστανοτεμαχίων με ευνοϊκή ρύθμιση σε δόσεις και την απαλοιφή της υποχρεωτικής δάσωσης ή αναδάσωσης.
Δ) Η προϋπόθεση που αφορά την κλίση του εδάφους ως 45% για την αποφυγή της διάβρωσης αποκλείει καστανοτεμάχια με μεγαλύτερη κλίση, που μέχρι σήμερα καλλιεργούνται και δεν έχουν εμφανίσει διάβρωση».

Τα ερωτήματα
Κατόπιν τούτων ο Μάξιμος Χαρακόπουλος ρωτά τους αρμόδιους υπουργούς:
1. Προτίθεστε να προχωρήσετε σε νομοθετική ρύθμιση, έτσι ώστε στις διατάξεις του ν. 4280/2014 στις οποίες προβλέπεται η ισχύς των παλιών παραχωρητηρίων με τους παλιούς όρους παραχώρησης να μην απαιτείται η ιδιότητα του κατά κύριο επάγγελμα αγρότη, ώστε οι σημερινοί διάδοχοι να μπορούν να συνεχίσουν απρόσκοπτα την καλλιέργεια των καστανοπερίβολων;
2. Σκοπεύετε να τροποποιήσετε την νομοθεσία (άρθρο 2, της υπ. αριθμ 143555/2413/13-6-16 Υ.Α) ώστε για την παραχώρηση χρήσης του δικαιώματος δενδροκομικής εκμετάλλευσης αντί τιμήματος, να προτάσσονται στη σειρά προτίμησης, όσοι αποδεικνύουν ότι καλλιεργούσαν προσφάτως και επί σειρά ετών τους καστανεώνες, προκειμένου να συνεχιστεί ανεμπόδιστα η παραγωγική διαδικασία;
3. Προτίθεσθε να προχωρήσετε στην μείωση του ανταλλάγματος χρήσης στο 10% της καθοριζόμενης αξίας των καστανοτεμαχίων με ευνοϊκή ρύθμιση μέχρι 100 δόσεις, χαμηλού ύψους, ανεξάρτητα από την επιφάνεια των καστανοτεμαχίων, καθώς και στην απαλοιφή της υποχρεωτικής δάσωσης ή αναδάσωσης;
4. Καθότι υφίστανται καστανοτεμάχια με κλίση μεγαλύτερη του 45% χωρίς σημάδια διάβρωσης εδώ και χρόνια και η υφιστάμενη νομοθεσία (υπ’ αριθμ. 161980/2692/23-10-2017 ΥΑ) προβλέπει ότι για την παραχώρηση δεν πρέπει να υφίσταται κίνδυνος διάβρωσης ή να έχουν ληφθεί μέτρα για την αποφυγή τέτοιου κινδύνου, προτίθεστε να απαλείψετε την προϋπόθεση για παραχώρηση που αφορά την κλίση του εδάφους ως 45%;
5. Θα δώσετε επιπλέον κίνητρα για την οργάνωση της παραγωγής και την κατοχύρωση της ποιότητας ως ΠΟΠ η ΠΓΕ, ειδικά σε νεότευκτα συνεταιριστικά σχήματα, όπως ο συνεταιρισμός των Αμπελακίων; Αν ναι ποια είναι αυτά;

ΜΑΞΙΜΟΣ ΑΜΠΕΛΑΚΙΑ 2

Φωτ. 1. Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος στα εγκαίνια του Συνεταιρισμού καστανοπαραγωγών Αμπελακίων.

Φωτ. 2. Ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού Αμπελακίων Θύμιος Καζαντζής προσφέρει καλάθι με κάστανα στον Μάξιμο Χαρακόπουλο

Δήλωση του Τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη της Ν.Δ. κ. Μ. Χαρακόπουλου για το «Γραφείο του Ρουβίκωνα» στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Μ. Χαρακόπουλος

Αθήνα, 17 Οκτωβρίου 2018

Ο Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος για το «Γραφείο του Ρουβίκωνα» στη Φιλοσοφική του Πανεπιστημίου Αθηνών, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η αποθράσυνση του Ρουβίκωνα που υπονομεύει καθημερινά κάθε έννοια νομιμότητας φτάνοντας στο σημείο να τρομοκρατεί καθηγητές Πανεπιστημίου που αντιστάθηκαν στη βία του, έχει έναν και μόνο υπαίτιο: την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-AΝΕΛ.

Με το δόγμα της ανοχής στις “συλλογικότητες” και τον νόμο Γαβρόγλου για το άσυλο της ανομίας, πλέον όλα επιτρέπονται. Αυτή η πολιτική δεν μπορεί να γίνεται ανεκτή σε καμία κανονική χώρα».

Συνέντευξη Μάξιμου Χαρακόπουλου στον ΘΕΜΑ radio104,6 και στον δημοσιογράφο Βασίλη Αδαμόπουλο

Μαξιμος βουλη

Αθήνα, 17 Οκτωβρίου 2018

 

Συνέντευξη Μάξιμου Χαρακόπουλου
στον ΘΕΜΑ radio104,6
και στον δημοσιογράφο Βασίλη Αδαμόπουλο

Έχουμε μαζί μας τον κ. Χαρακόπουλο τομεάρχη Προστασία του Πολίτη της ΝΔ. Χθες συνόδευσε τον πρόεδρο της ΝΔ τον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη κατά την επίσκεψή του στο πολύπαθο αστυνομικό τμήμα της Ομόνοιας, έτσι δεν είναι κ. Χαρακόπουλε; Καλημέρα.

Καλημέρα κ. Αδαμόπουλε, καλημέρα στους ακροατές μας. Έτσι είναι ναι, και η έλευση του προέδρου της ΝΔ προκάλεσε είδαμε και την καθυστερημένη αντίδραση της κυβέρνησης, προσήλθε μετά και η υπουργός με την ηγεσία της αστυνομίας στο πολύπαθο τμήμα που περιγράψατε και σεις νωρίτερα.

Κύριε Χαρακόπουλε, ξέρετε δεν θα ήθελα να ξεκινήσουμε την κουβέντα μας με αυτό που συνέβη στην Ομόνοια, αλλά να τη συνεχίσουμε με αφορμή μια συζήτηση που είχα νωρίτερα με τον πρόεδρο της ΠΟΣΔΕΠ για την εικόνα της γενικευμένης ανομίας που υπάρχει στα πανεπιστήμιά μας. Δεν είναι ο τομέας σας αυτός...

Όχι, αλλά η ανομία άπτεται και του δικού μου τομέα.

Όχι, αλλά η ανομία είναι ανομία. Είδατε φαντάζομαι, έχετε ενημερωθεί για τη νέα ανάρτηση του Ρουβίκωνα που ξανανοίγει το στέκι σήμερα στη Φιλοσοφική, θα δει και τον κόσμο από τις 10:30 το πρωί μέχρι τη 1 το μεσημέρι, όποιος θέλει, περάστε, να πιει καφέ με τα παιδιά, δεν ξέρω τι άλλο...

Πραγματικά, αυτά που ζούμε, είναι πρωτόγνωρα κ. Αδαμόπουλε. Μετά το ΚΕΠ που υπάρχει εδώ και χρόνο πλέον στο Εξαρχιστάν, στο κρατίδιο των Εξαρχείων που υπάρχει στο κέντρο της Αθήνας και κανείς δεν αναλαμβάνει την ευθύνη να το απομακρύνει από την πλατεία των Εξαρχείων και ρίχνει το μπαλάκι η κυβέρνηση στο Δήμο Αθηναίων και τανάπαλιν, είδαμε πια και γραφείο Ρουβίκωνα στη Φιλοσοφική σχολή του πανεπιστημίου Αθηνών. Χτες μάλιστα υπήρχε και διαμαρτυρία, αποκλεισμός καθηγητών για να μην λάβουν απόφαση στη Σύγκλητο για την απομάκρυνση του γραφείου αυτού.
Θα σας έλεγα ότι δεν προκαλεί εντύπωση υπό την έννοια ότι ο κ. Παρασκευόπουλος και οι συν αυτόν «επιτροπή σοφών», όπως αποκλήθηκε, στο πόρισμά της για την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας και ανομίας στα πανεπιστήμια είχε προχωρήσει και σε μια πρόταση να υπάρχει γραφείο καταληψιών μέσα στα πανεπιστήμια.
Υπό αυτή την έννοια θα μπορούσε να πει κανείς ότι έχουν δώσει και μια νομιμοποιητική βάση στη δημιουργία αυτού του γραφείου του Ρουβίκωνα, ο οποίος επιχειρεί να λειτουργεί ως λαϊκό δικαστήριο. Ζητάει τώρα από φοιτητές να καταγγέλουν φαινόμενα αυθαιρεσιών από καθηγητές του πανεπιστημίου...

Δημοσίως, όχι στα κρυφά...

Και να αποδίδει αυτός ως λαϊκός δικαστής και εκδικητής, τη δικαιοσύνη. Λοιπόν, αυτά είναι φαινόμενα, τι να σας πω, απόλυτα καταδικαστέα, που θα έπρεπε επιτέλους και η κυβέρνηση να τοποθετηθεί με καθαρότητα. Αλλά δεν προκαλούν όλα αυτά εντύπωση κ. Αδαμόπουλε, γιατί μετά από 4 χρόνια κυβερνητικής ανοχής σε κουκουλοφόρους, σε μπαχαλάκηδες, σε συλλογικότητες, αν θέλετε, όπως βαφτίστηκαν από τον πρ. υπουργό Προστασίας του Πολίτη, τον κ. Τόσκα, έχουμε πλήρη αποθράσυνση, πλήρη αποχαλίνωση.
Και φτάνουν στο σημείο πια να καταφέρονται κατά αστυνομικών, κατά αστυνομικών τμημάτων, θεωρούν ότι αυτά συμβολίζουν, αν θέλετε, το κράτος. Είχαμε την προηγούμενη βδομάδα την επίθεση κατά του αστυνομικού μεγάρου στην Πάτρα. Προχτές είχαμε την επίθεση στο αστυνομικό τμήμα Ομόνοιας. Είναι εμφανές ότι επιδιώκουν να υπάρχει θύμα αστυνομικός πια. Και νομίζω ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει ανεκτό.

Ξέρετε, το θέμα είναι ότι όλη αυτή η κατάσταση που περιγράφετε και έτσι είναι, έρχεται σε συνδυασμό με την έξαρση της λεγόμενης μικροεγκληματικότητας. Γιατί ας πούμε εγώ ακούω από πολλούς να λένε συγνώμη, αλλά εμένα ο Ρουβίκωνας δεν με ενοχλεί, τι με ενοχλεί εμένα ο Ρουβίκωνας, ας πούμε τα παιδιά, τι μπορούν να κάνουν σε μένα το μεροκαματιάρη, ή ας πούμε οι κουκουλοφόροι πάνε και χτυπάνε αστυνομικά τμήματα, εμένα δεν με ενοχλούν.

Ο μιθριδατισμός αυτός οδηγεί σε μεγαλύτερα φαινόμενα σταδιακά κ. Αδαμόπουλε. Από κει και πέρα έχουμε ειδεχθή εγκλήματα που συνταράσουν καθημερινά την ελληνική κοινή γνώμη. Οι πρώτες ειδήσεις κατά κανόνα είναι του αστυνομικού δελτίου στα δελτία των 8. Και η έξαρση της μικροεγκληματικότητας επίσης πολύ μεγάλη.

Επιτρέψτε μου, χίλια συγνώμη, τι θεωρούμε μικροεγκληματικότητα να πω. Δηλαδή αυτό που υπέστη ας πούμε η συνάδελφος, πριν από λίγο καιρό, ότι μπήκε στο σπίτι της ένας, την πλάκωσε στο ξύλο μπροστά στο μωρό της, της άρπαξε λεφτά...

Αυτό δεν μπορεί να θεωρείται μικροεγκληματικότητα, για όνομα του θεού. Αν βαφτίζουμε και αυτά μικροεγκληματικότητα, έχουμε χάσει κάθε έννοια. Η κλοπή, οι πορτοφολάδες στο κέντρο της Αθήνας που φοβάται κανείς να κυκλοφορήσει πια μετά το σούρουπο από την Ομόνοια μέχρι τον Αγ. Παντελεήμονα. Λοιπόν, ολόκληρες γειτονιές πια ζούνε υπό αυτό το κράτος του φόβου. Υπάρχει ένα γενικευμένο αίσθημα ανασφάλειας στην ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια και έχει επιδεινωθεί αυτό στη διάρκεια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Και αυτό δεν έγινε τυχαία, υπήρχαν συγκεκριμένες πολιτικές επιλογές, λόγω ιδεοληψιών που έχει ο βαθύς πυρήνας του σχηματισμού που κυβερνάει τη χώρα, του ΣΥΡΙΖΑ, απέναντι σε οτιδήποτε νοηματοδοτεί με τις αντιλήψεις του ως «αστυνομικό κράτος». Φτάσαμε με το νόμο Παρασκευόπουλου να ανακυκλώνεται η εγκληματικότητα. Πάνω από 10.000 κακοποιοί έχουν κάνει χρήση των ευνοϊκών διατάξεων του νόμου Παρασκευόπουλου και βγαίνουν έξω και έχουμε μια εγκληματικότητα που υποτροπιάζει πολλές φορές και εκθέτει και τη χώρα στο εξωτερικό, γιατί κάποιοι από αυτούς βγήκαν και έξω και εγκλημάτισαν. Όπως ο Αφγανός στη Γερμανία που δολοφόνησε τη φοιτήτρια. Έχουμε τον νόμο Γαβρόγλου που επέκτεινε το άσυλο ανομίας και παραβατικότητας, διότι οι κουκουλοφόροι αυτοί που προχτές χτύπησαν την Ομόνοια, το πλέον πιθανόν είναι να ξαναμπήκαν στο Πολυτεχνείο που τους παρέχει άσυλο και δεν μπορεί να μπει η αστυνομία να τους πιάσει. Ή να πήγαν στο άβατο των Εξαρχείων, όπου και κει πέρα είναι πια αυτό το ιδιότυπο καρκίνωμα, το Εξαρχιστάν, όπου η αστυνομία δεν μπορεί να επέμβει και να εφαρμόσει παντού τον νόμο κατ’ εντολή σχετικά της πολιτικής ηγεσίας.
Γιατί έχουμε δυο σταθμευμένες κλούβες, μια στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ και μια στο Πολυτεχνείο, που λειτουργούν περισσότερο ως συνοριακά φυλάκια του ιδιότυπου αυτού κρατιδίου. Αυτή είναι η σκληρή αλήθεια.

Θέλω όμως να μου πείτε κάτι, επειδή άκουσα χτες τον Κυριάκο Μητσοτάκη, να λέει σε δηλώσεις που έκανε έξω από το αστυνομικό τμήμα της Ομόνοιας ότι εμείς σαν έρθουμε στην εξουσία, αυτά θα σταματήσουν την επόμενη μέρα. Πως; Με ένα μαγικό ραβδί;

Βεβαίως. Είναι πρώτα από όλα ζήτημα πολιτικής βούλησης κ. Αδάμοπουλε και σας είπα, πρώτον θα σαρώσουμε τους νόμους του ΣΥΡΙΖΑ που εμποδίζουν το έργο της αστυνομίας. Ο νόμος Παρασκευόπουλου θα καταργηθεί. Το άσυλο ανομίας στα πανεπιστήμια θα καταργηθεί. Δεν θα έχουν τη δυνατότητα να κρύβονται όλα αυτά τα παραβατικά στοιχεία που εγκληματούν μέσα στα πανεπιστήμια.

Δηλαδή, τι θα κάνατε, θα λέγατε ας πούμε στην αστυνομία, ευθέως σας ρωτώ για να ακούει και ο κόσμος, θα λέγατε στην αστυνομία μπες μέσα και βγάλτους έξω ας πούμε;

Οποιοσδήποτε εγκληματεί δεν μπορεί να κρύβεται στο πανεπιστήμιο κ. Αδαμόπουλε. Σας λέω θα άρουμε τα νομοθετικά εμπόδια στο έργο της αστυνομίας και τα άλλα επίσης αντικειμενικά εμπόδια που ετέθησαν. Καταργήθηκε η ομάδα ΔΕΛΤΑ, ταχείας επέμβασης δικυκλιστών, που θα έφτανε αν υπήρχε προχτές στο συμβάν, μέσα σε ελάχιστο χρόνο ντε-τε, για να αντιμετωπίσει τους μπαχαλάκηδες και τους κουκουλοφόρους.
Η ομάδα αυτή καταργήθηκε κατά απαίτηση της νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό θα πρέπει να το ακούσουμε, να ακουστεί, κατά απαίτηση της νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ, γιατί είχε γίνει ο φόβος και τρόμος των μπαχαλάκηδων, των κουκουλοφόρων. Αποδυναμώθηκε η ομάδα ΔΙΑΣ, δεν έχουμε εμφανή αστυνόμευση. Ξεκίνησε κάτι προχτές, μακάρι να γίνει οργανωμένα, γιατί στην πρεμιέρα του ΠΕΡΣΕΑ συνέβησαν αυτά που έγιναν στο Α.Τ. Ομόνοιας.
Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η ασφάλεια δεν έχει ιδεολογικό πρόσημο, αφορά τον κάθε πολίτη. Όταν ο πολίτης βάζει κάγκελα στο σπίτι του, στις πόρτες, στα παράθυρα και κάνει φυλακή το σπίτι του για ποια ελευθερία και δημοκρατία μιλάμε! Όταν ο άλλος φοβάται να κυκλοφορήσει μετά το σούρουπο στο κέντρο της πρωτεύουσας μιας ευρωπαϊκής χώρας, για ποια ασφάλεια μιλάμε. Όταν γίνονται τέτοια ειδεχθή εγκλήματα και στο τελευταίο χωριό της χώρας, για ποια ασφάλεια μιλάμε. Θα πρέπει να αποφασίσουμε τελικά κράτος δικαίου χωρίς ισχυρή αστυνομία μπορεί να υπάρχει; Κατά τη γνώμη μας δεν μπορεί να υπάρχει.

Κ. Χαρακόπουλε σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συμμετοχή. Καλή σας ημέρα και καλή συνέχεια.

Και εγώ σας ευχαριστώ. Καλημέρα. Να είστε καλά.

Ήταν ο κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, βουλευτής της ΝΔ, τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη, στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Μπορείτε να ακούσετε τη συνέντευξη του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://youtu.be/QCHLIbXuaag

 

Subscribe to this RSS feed