Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Μ. Χαρακόπουλος σε παγετόπληκτα: Αντιμέτωποι με οικονομική κατάρρευση οι παγετόπληκτοι αγρότες (φωτό)

ΜΑΧ 1 7

Λάρισα, 22 Μαρτίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΕ ΠΑΓΕΤΟΠΛΗΚΤΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ:

Αντιμέτωποι με οικονομική κατάρρευση οι παγετόπληκτοι αγρότες

 • Να εξεταστεί η δυνατότητα προκαταβολών

«Δυστυχώς, για τρίτη στη σειρά χρονιά οι αγρότες βιώνουν την αρνητική επίδραση του καιρού και η παραγωγή σε βασικές δενδρώδεις καλλιέργειες έχει καταστραφεί σχεδόν ολοκληρωτικά από τον πρόσφατο όψιμο παγετό. Η πολιτεία πρέπει να κινηθεί με γρήγορους ρυθμούς σχετικά με τις εκτιμήσεις και τις αποζημιώσεις. Το προσεχές διάστημα, από την στιγμή που θα υπάρξει μια πιο ολοκληρωμένη εκτίμηση της έκτασης της ζημιάς, πρέπει  να εξεταστεί και το αίτημα των πληγέντων για προκαταβολές. Οι οικονομικές πληγές από τον Daniel και την περυσινή ”κακή” χρονιά δεν έχουν κλείσει και πολλοί αγρότες εναποθέτουν τις ελπίδες τους στην πολιτεία για να επιβιώσουν». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μετά την επίσκεψή του σε δενδροκαλλιέργειες που ζημιώθηκαν από τον παγετό στα Πλατανούλια και την Γιάννουλη.

Ο Θεσσαλός πολιτικός, παρουσία του προέδρου των Πλατανουλίων κ. Δημήτρη Ρίζου και των προέδρων των Συνεταιρισμών Α.Σ. Πλατανουλίων κ. Θανάση Κατσή, Α.Σ. Φρουτοπηγή κ. Κώστα Μαλάκου και Α.Σ. Γιάννουλης κ. Λευτέρη Ντάνου, επισκέφθηκε αγροτεμάχια με βερίκοκα και ροδάκινα στις εν λόγω περιοχές για να διαπιστώσει το μέγεθος της ζημιάς, συνομίλησε με πληγέντες παραγωγούς και αφουγκράστηκε την αγωνία τους για την επόμενη μέρα, αφού το 2023 και το 2024 τους κληρονόμησαν οικονομικά προβλήματα, τα οποία επιτείνονται με τις ζημιές από τον παγετό.

Μεγάλες ζημιές σε πυρηνόκαρπα

Οι αγρότες επεσήμαναν ότι η θερμοκρασία έπεσε στις περιοχές τους κάτω από τους -2ο Κελσίου για αρκετές ώρες, σύμφωνα με τους μετεωρολογικούς σταθμούς που διαθέτουν οι συνεταιρισμοί και, συνεπώς, τα δένδρα που βρίσκονταν στο στάδιο του καρπιδίου ζημιώθηκαν ολοκληρωτικά, κάτι που διαπίστωσε και ο ίδιος ο κυβερνητικός βουλευτής στα αγροτεμάχια που επισκέφθηκε. Σε κτήματα με βερίκοκα, πρώιμα ροδάκινα και νεκταρίνια, δαμάσκηνα αλλά και αμύγδαλα η ζημιά είναι ήδη ορατή και από την επόμενη εβδομάδα αναμένονται να ολοκληρωθούν οι επισημάνσεις του ΕΛΓΑ και οι αναγγελίες ζημιάς.

Ζητούν προκαταβολές για να επιβιώσουν

Οι ιδιαίτερες συνθήκες που υφίστανται στην Θεσσαλία εδώ και δύο χρόνια, δηλαδή οι καταστροφές από τον Daniel, για τις οποίες υπάρχουν ακόμη εκκρεμότητες και η χαμηλή πρόσοδος πέρυσι, ελέω καύσωνα, έχουν δημιουργήσει οικονομική στενότητα, η οποία θα χειροτερεύσει λόγω των ζημιών από τον παγετό. Δεδομένου ότι τα τρία τέταρτα των εξόδων για τις πληγείσες καλλιέργειες έχουν γίνει και παραγωγή, άρα και πρόσοδος, δεν θα υπάρξει, οι παραγωγοί ζήτησαν την δρομολόγηση προκαταβολών για τις αποζημιώσεις, νωρίτερα, μέχρι τον Ιούνιο, αφού στο πρόσφατο παρελθόν είχαν δοθεί σε ανάλογες περιπτώσεις. Όπως εξήγησαν, τα καλλιεργητικά έξοδα για την φροντίδα των δένδρων θα συνεχιστούν μέχρι το φθινόπωρο, ενώ αναμένουν ακόμη τις αποζημιώσεις για το φυτικό κεφάλαιο από τις ζημιές του Daniel, και κατά περιπτώσεις και την κρατική αρωγή για τον εξοπλισμό που απώλεσαν. Τέλος, επεσήμαναν ότι η σοβαρότητα και η έκταση των ζημιών επιβάλλει να εξεταστεί από την πολιτεία και η προς τα άνω αναθεώρηση του ορίου αποζημιώσεων από τον ΕΛΓΑ.

ΜΑΧ 2 8

ΜΑΧ 3 8

ΜΑΧ 4 8

ΜΑΧ 5 6

ΜΑΧ 6 6

ΜΑΧ 7 6

Μ. Χαρακόπουλος στη Δημόσια Βιβλιοθήκη Λάρισας: Η Θεσσαλία φυτώριο μεγάλων δασκάλων του γένους (φωτό)

MAX 1 3

Λάρισα, 22 Μαρτίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΥΜΑΣ: 

Η Θεσσαλία φυτώριο μεγάλων δασκάλων του γένους

«Η θεσσαλική γη αποτέλεσε φυτώριο σπουδαίων λογίων, μεγάλων διδασκάλων του γένους, όπως ο Κωνσταντίνος Κούμας, για τον οποίο η αποψινή τιμητική εκδήλωση,  που προετοίμασαν πνευματικά τον ελληνισμό, ώστε να αποτινάξει τον ζυγό της μακραίωνης δουλείας». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μετά το πέρας της εκδήλωσης αφιέρωμα στην προσωπικότητα και το έργο του Μεγάλου Δασκάλου του Έθνους Κωνσταντίνου Κούμα, στην ομώνυμη Δημόσια Βιβλιοθήκη Λάρισας με ομιλητές τον τ. Πρόεδρο της Δημοκρατία κ. Προκόπη Παυλόπουλο, τον καθηγητή Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου κ. Αθανάσιο Ευσταθίου και τον ιατρό-ιστοριοδίφη κ. Νίκο Παπαθεοδώρου.

Ο Θεσσαλός πολιτικός υπογράμμισε ότι «τα άξια τέκνα της Θεσσαλίας, από τον εθνεγέρτη μάρτυρα της ελευθερίας Ρήγα Φεραίο ως τον Άνθιμο Γαζή, τον Κωνσταντίνο Οικονόμο τον εξ Οικονόμων και, βεβαίως, τον Κωνσταντίνο Κούμα, συνέβαλαν στην εθνική αφύπνιση των υπόδουλων ραγιάδων. Σε αυτήν την πλειάδα των Ελλήνων λογίων, εκπροσώπων του νεοελληνικού διαφωτισμού, χρωστούμε αιώνια ευγνωμοσύνη. Το έργο τους, όπως και των αγωνιστών αλλά και του κλήρου, είναι το θεμέλιο επί του οποίου εμείς ιστάμεθα ως ελεύθερο έθνος ανάμεσα στα ελεύθερα έθνη της Ευρώπης. Γιατί ο Κούμας, και οι Έλληνες λόγιοι της εποχής του, όπως ο μέγας Αδαμάντιος Κοραής, γνώρισαν προσωπικά μεγάλα διαμετρήματα της ευρωπαϊκής φιλοσοφίας, έζησαν εκ του σύνεγγυς τον δημιουργικό πυρετό της εποχής τους και ήταν μέτοχοι του ευρωπαϊκού διαφωτισμού, που στον πυρήνα του είχε το αρχαιοελληνικό πνεύμα. Και δεν μετέφεραν απλά τους καρπούς της νέας σκέψης στον ελληνικό κόσμο, αλλά τους γονιμοποίησαν με τις ελληνικές παραδόσεις, δίδοντας και πάλι το πραγματικό ιστορικό βάθος του ελληνισμού.

Αξίζουν, λοιπόν, συγχαρητήρια στους διοργανωτές αυτής της υψηλού επιπέδου εκδήλωσης, διότι στην μεν Ευρώπη, στο όνομα της λεγόμενης πολιτικής ορθότητας και μιας ασαφούς και επικίνδυνης πολυπολιτισμικότητας, επιχειρείται να περιθωριοποιηθούν και οι αρχαιοελληνικές τις ρίζες και οι χριστιανικές αξίες.

Στο δε εσωτερικό, συχνά ερχόμαστε αντιμέτωποι με απόψεις εθνομηδενιστικές, που επιθυμούν να κοντύνουν την ιστορία μας και να απομειώσουν το ιστορικό αποτύπωμα του ελληνισμού.

Σε όλα αυτά η καλύτερη απάντηση είναι η γνώση της ιστορίας μας και η μεταλαμπάδευσή της στις νεώτερες γενιές, που θα πρέπει να πάρουν την σκυτάλη της προάσπισης της ελευθερίας σε καιρούς ταραγμένους που χαρακτηρίζονται από διεθνή αστάθεια. Συγχαρητήρια, λοιπόν, στην πρόεδρο  κ. Ελένη Ξινοπούλου και όλη τη διοίκηση της Βιβλιοθήκης για την ποιοτική εκδήλωση, αλλά και στον δήμαρχο κ. Θανάση Μαμάκο και τον αντιπρόεδρο της ΔΕΥΑΛ κ. Κώστα Αργυρόπουλο, που έμπρακτα στηρίζουν τέτοιες πρωτοβουλίες, οι οποίες περιποιούνται τιμή στην πόλη. Ευελπιστούμε να υπάρχει και συνέχεια ανάλογου υψηλού επιπέδου στο μέλλον».

MAX 2 2

MAX 3 2

MAX 4 2

MAX 5 2

MAX 6 2

MAX 7 2

Μ. Χαρακόπουλος με παιδιά από Ζάμπια-Μοζαμβίκη: Μαθητές πρεσβευτές του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας • Φοιτούν στο πρότυπο εκκλησιαστικό Γυμνάσιο-Λύκειο Λαμίας (φωτό)

ΜΑΧΙΜΟΣ 1

Αθήνα, 21 Μαρτίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΖΑΜΠΙΑ ΚΑΙ ΜΟΖΑΜΒΙΚΗ:

Μαθητές πρεσβευτές του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας

 • Φοιτούν στο πρότυπο εκκλησιαστικό Γυμνάσιο - Λύκειο Λαμίας

«Οι μαθητές που συμμετέχουν στο διαπολιτισμικό πρόγραμμα που εκπόνησαν οι Μητροπόλεις Ζάμπιας και Μοζαμβίκης και Φθιώτιδος, αποτελούν τους ιδανικότερους πρεσβευτές του ελληνικού πολιτισμού και της Ορθοδοξίας στην αφρικανική ήπειρο, η οποία αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, παρά τις μεγάλες αντιθέσεις, εκπροσωπώντας το αύριο του κόσμου μας. Η Ελλάδα, πρέπει ήδη να το έχουν νοιώσει το διάστημα που φιλοξενούνται στην Λαμία, είναι πιά η δεύτερη πατρίδα τους, και ως τέτοια πρέπει να τη νοιώθουν πλέον για πάντα. Τους εύχομαι καλή πρόοδο στις σπουδές τους και να επιτύχουν σε όλους τους στόχους τους». Τα παραπάνω τόνισε ο Γενικός Γραμματέας της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας (ΔΣΟ), Μέλος της Βουλής των Ελλήνων, δρ Μάξιμος Χαρακόπουλος, μετά τη συνάντηση που είχε με τους 20 μαθητές και μαθήτριες από την Μοζαμβίκη και την Ζάμπια που συμμετέχουν σε διαπολιτισμικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, και από τον περασμένο Ιανουάριο φιλοξενούνται και φοιτούν στο πρότυπο εκκλησιαστικό Γυμνάσιο και Λύκειο Λαμίας «Όσιος Βησσαρίων Αγαθωνίτης». Εκεί μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα, με σκοπό να σπουδάσουν στα ελληνικά πανεπιστήμια. Τους μαθητές συνόδευαν ο Μητροπολίτης Ζάμπιας και Μοζαμβίκης κ.κ. Ιωάννης και ο Μητροπολίτης Φθιώτιδας κ.κ. Συμεών.

Ο επικεφαλής της ΔΣΟ στη δήλωσή του σημείωσε ότι «οφείλω να δώσω θερμά συγχαρητήρια στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, για το απαράμιλλο ιεραποστολικό έργο που επιτελεί εδώ και δεκαετίες, με τον ίδιο τον Πατριάρχη Θεόδωρο Β΄, τον οποίο πριν από λίγες ημέρες είχαμε την χαρά και να την τιμή να συναντήσουμε στην Αλεξάνδρεια, να διανοίγει νέους δρόμους στην ιεραποστολική αποστολή στην αφρικανική ήπειρο. Τα συγχαρητήρια απευθύνονται επίσης και στον Μητροπολίτη Φθιώτιδος, που με πραγματική αγάπη παρέχει την φιλοξενία του στους μαθητές από την Αφρική, αλλά και στον ακάματο εργάτη της Ορθοδοξίας, Μητροπολίτη Ζάμπιας και Μοζαμβίκης, ο οποίος είναι η ψυχή της αποστολής των νέων από τις περιοχές της ποιμαντορίας του στην Ελλάδα, και είναι τιμή μας που συνεργάζεται με την ΔΣΟ ως σύνδεσμος με το Παναφρικανικό Κοινοβούλιο».

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος, κατά τη συνάντηση, είχε την ευκαιρία να μιλήσει στα παιδιά για την αποστολή της ΔΣΟ, στις τάξεις της οποίας συμμετέχουν και βουλευτές από την Αφρικανική ήπειρο και συγκεκριμένα από την Αίγυπτο, την Ουγκάντα και το Σουδάν.

Προηγουμένως, οι δύο Μητροπολίτες και οι μαθητές είχαν γίνει δεκτοί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνο Τασούλα και την υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κα Σοφία Ζαχαράκη, όπως επίσης και από τον Αρχιεπίσκοπο κ.κ. Ιερώνυμο, οι οποίοι ενημερώθηκαν για το διαπολιτισμικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΜΕΣΩ DE MINIMIS ΓΙΑ ΤΑ ΦΑΣΟΛΙΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΘΕΜΑ: ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΜΕΣΩ DE MINIMIS ΓΙΑ ΤΑ ΦΑΣΟΛΙΑ

Στην Θεσσαλία τα δύο προηγούμενα έτη ήταν ιδιαιτέρως ζημιογόνα για την αγροτική παραγωγή. Οι πλημμύρες του 2023 προκάλεσαν τεράστιες καταστροφές, άλλα και το 2024, που οι αγρότες ήλπιζαν να ανακάμψουν οικονομικά, σχεδόν όλες οι καλλιέργειες επηρεάστηκαν αρνητικά από το κύμα υψηλών θερμοκρασιών που έπληξε την περιοχή από το τέλος της άνοιξης και διήρκησε για ασυνήθιστα μεγάλο χρονικό διάστημα μέσα στο καλοκαίρι.
Μια από τις καλλιέργειες που επλήγησαν από αυτές τις συνθήκες ήταν τα ξερά φασόλια. Σύμφωνα με επιστολή τεσσάρων συνεταιρισμών του νομού Λάρισας (Α.Σ Θεσσαλών Τοματοπαραγωγών-ΘΕΣΤΟ, Α.Σ Θεσσαλίας-ΘΕΣΓΗ, Α.Σ Λαρισαίων Αγροτών- Η ΝΕΑ ΕΝΩΣΗ, Α.Σ Χάλκης- Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ), σπάρθηκαν περίπου 5 με 6 χιλιάδες στρέμματα στον νομό για το 2024, άλλα οι επιπτώσεις των υψηλών θερμοκρασιών κατά την περίοδο της ανθοφορίας και έπειτα ήταν τόσο σημαντικές, που προκάλεσαν σοβαρότατη μείωση της παραγωγής και συνεπώς μεγάλη οικονομική ζημία στους παραγωγούς.
Από τη στιγμή που η ζημιά έγινε αντιληπτή υπήρξε ενημέρωση του αρμόδιου οργάνου της πολιτείας, του ΕΛΓΑ, και κατόπιν ξεκίνησε η διαδικασία που προβλέπεται, οι σχετικές αναγγελίες για ζημιές από καύσωνα, οι επισημάνσεις των γεωτεχνικών του Οργανισμού, οι δηλώσεις ζημιάς και στη συνέχεια οι εκτιμήσεις ανά αγροτεμάχιο και παραγωγό.
Ωστόσο, όπως υποστηρίζουν οι συνεταιρισμοί, οι αποζημιώσεις του ΕΛΓΑ δεν θα μπορέσουν να καλύψουν την ολοκληρωτική απώλεια της παραγωγής, η οποία είναι γεγονός στην συντριπτική πλειονότητα των αγροτεμαχίων, λόγω της “αδυναμίας” του Κανονισμού να υφίστανται αποζημιώσεις για τις έμμεσες ζημιές, τις οποίες προκάλεσε το ιδιαίτερα μακρύ χρονικό διάστημα των υψηλών θερμοκρασιών που επικράτησαν από νωρίς πέρυσι το καλοκαίρι.
Υπό αυτό το πρίσμα, οι εν λόγω παραγωγοί ξερών φασολιών ζητούν την συνδρομή της πολιτείας μέσω των ενισχύσεων de minimis, ώστε να καλύψουν επαρκώς το απωλεσθέν τους εισόδημα για μια καλλιέργεια που επεκτείνεται τα τελευταία χρόνια και δημιουργεί θετικές οικονομικές προσδοκίες για τους αγρότες.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να ενισχυθούν μέσω de minimis οι παραγωγοί των ξερών φασολιών στον νομό Λάρισας για να αναπληρώσουν το εισόδημα που έχασαν λόγω των πραγματικά ασυνήθιστα παρατεταμένων υψηλών θερμοκρασιών κατά την περυσινή καλλιεργητική περίοδο;

Αθήνα, 20 Μαρτίου 2025

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Subscribe to this RSS feed