Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Μ. Χαρακόπουλος σε ΔΕΥΑΛ: Αναγκαία όσο ποτέ η ορθολογικότερη διαχείριση του νερού

ΜΑΧ

Αθήνα, 21 Μαρτίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΕ ΔΕΥΑΛ ΓΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΝΕΡΟΥ:

Αναγκαία όσο ποτέ η ορθολογικότερη διαχείριση του νερού

«Σήμερα, η ανάγκη για την καλύτερη διαχείριση και την προστασία του νερού, είναι περισσότερο επιτακτική από ποτέ, διότι η κακοδιαχείρηση, η ρύπανση και η κλιματική αλλαγή, η οποία επιτείνει την ανισοκατανομή του, έχουν περιορίσει σημαντικά την διαθεσιμότητά του». Τα παραπάνω τονίζει ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σε μήνυμά του με αφορμή την ημερίδα «Παγκόσμια Ημέρα Νερού - Εκατό χρόνια ΔΕΥΑ Λάρισας».

Ο Θεσσαλός πολιτικός, που λόγω κοινοβουλευτικών υποχρεώσεων δεν μπόρεσε να παραστεί, συνεχάρη τον δήμαρχο Λαρισαίων κ. Θανάση Μαμάκο και τον αντιπρόεδρο της ΔΕΥΑΛ κ. Κώστα Αργυρόπουλο για την πρωτοβουλία διοργάνωσης μιας ημερίδας για την ιστορία της ΔΕΥΑ Λάρισας και τη σύγχρονη διαχείριση του νερού. Όπως υπογραμμίζει «ο ρόλος των ΔΕΥΑ στις σύγχρονες πόλεις είναι κομβικός, καθώς ο περιορισμός των διαθέσιμων υδατικών πόρων αντικρούεται με την αυξανόμενη ανάγκη για ποιοτικό νερό σε αστικά κέντρα που συνεχώς μεγαλώνουν, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε το αρδευτικό νερό που χρειάζεται για τις καλλιέργειες, αλλά και την ανθεκτικότητα των υποδομών που δοκιμάζονται από την κλιματική κρίση. Για να αντιμετωπιστούν τα ζέοντα αυτά θέματα στο άμεσο μέλλον είναι απαραίτητο να υπάρξει, πρωτίστως, σωστός σχεδιασμός και ορθολογική διαχείριση του νερού απ’ όλους τους χρήστες».

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος καταλήγει εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι «η ημερίδα σας θα συμβάλει καθοριστικά στη διατύπωση προτάσεων, ώστε να αμβλυνθούν στο μέλλον τα προβλήματα που υφίστανται σήμερα. Καλή επιτυχία στις εργασίες σας!».

Μ. Χαρακόπουλος σε Κ. Τσιάρα: Να δοθεί de minimis στους παραγωγούς φασολιών

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Αθήνα, 20 Μαρτίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΕ ΚΩΣΤΑ ΤΣΙΑΡΑ:

Να δοθεί de minimis στους παραγωγούς φασολιών

«Οι παραγωγοί ξερών φασολιών ζητούν την συνδρομή της πολιτείας μέσω των ενισχύσεων de minimis, ώστε να καλύψουν επαρκώς το απωλεσθέν τους εισόδημα για μια καλλιέργεια που επεκτείνεται τα τελευταία χρόνια και δημιουργεί θετικές οικονομικές προσδοκίες για τους αγρότες». Τα παραπάνω τονίζει ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σε ερώτησή του προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Κώστα Τσιάρα για την αναπλήρωση της περσινής χαμηλής προσόδου των αγροτών τεσσάρων συνεταιρισμών της Λάρισας που καλλιέργησαν ξερά φασόλια.

Ο Θεσσαλός πολιτικός μεταφέρει το πρόβλημα της χαμηλής παραγωγικότητας της καλλιέργειας για το 2024, ελέω παρατεταμένων υψηλών θερμοκρασιών το περασμένο καλοκαίρι, που του έθεσαν με υπόμνημά τους οι τέσσερις συνεταιρισμοί (Α.Σ Θεσσαλών Τοματοπαραγωγών-ΘΕΣΤΟ, Α.Σ Θεσσαλίας-ΘΕΣΓΗ, Α.Σ Λαρισαίων Αγροτών- Η ΝΕΑ ΕΝΩΣΗ, Α.Σ Χάλκης- Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ), καθώς και το αίτημα των παραγωγών για συμπληρωματική ενίσχυση, εκτός των αποζημιώσεων του ΕΛΓΑ, μέσω de minimis.

Όπως εξηγεί στην ερώτησή του, «στην Θεσσαλία τα δύο προηγούμενα έτη ήταν ιδιαιτέρως ζημιογόνα για την αγροτική παραγωγή. Οι πλημμύρες του 2023 προκάλεσαν τεράστιες καταστροφές, άλλα και το 2024, που οι αγρότες ήλπιζαν να ανακάμψουν οικονομικά, σχεδόν όλες οι καλλιέργειες επηρεάστηκαν αρνητικά από το κύμα υψηλών θερμοκρασιών που έπληξε την περιοχή από το τέλος της άνοιξης και διήρκησε για ασυνήθιστα μεγάλο χρονικό διάστημα μέσα στο καλοκαίρι.

Μια από τις καλλιέργειες που επλήγησαν από αυτές τις συνθήκες ήταν τα ξερά φασόλια. Σύμφωνα με επιστολή τεσσάρων συνεταιρισμών του νομού Λάρισας, σπάρθηκαν περίπου 5 με 6 χιλιάδες στρέμματα στον νομό για το 2024, άλλα οι επιπτώσεις των υψηλών θερμοκρασιών κατά την περίοδο της ανθοφορίας και έπειτα ήταν τόσο σημαντικές, που προκάλεσαν σοβαρότατη μείωση της παραγωγής και συνεπώς μεγάλη οικονομική ζημία στους παραγωγούς.

Από τη στιγμή που η ζημιά έγινε αντιληπτή υπήρξε ενημέρωση του αρμόδιου οργάνου της πολιτείας, του ΕΛΓΑ, και κατόπιν ξεκίνησε η διαδικασία που προβλέπεται, οι σχετικές αναγγελίες για ζημιές από καύσωνα, οι επισημάνσεις των γεωτεχνικών του Οργανισμού, οι δηλώσεις ζημιάς και στη συνέχεια οι εκτιμήσεις ανά αγροτεμάχιο και παραγωγό. Ωστόσο, όπως υποστηρίζουν οι συνεταιρισμοί, οι αποζημιώσεις του ΕΛΓΑ δεν θα μπορέσουν να καλύψουν την ολοκληρωτική απώλεια της παραγωγής, η οποία είναι γεγονός στην συντριπτική πλειονότητα των αγροτεμαχίων, λόγω της “αδυναμίας” του Κανονισμού να υφίστανται αποζημιώσεις για τις έμμεσες ζημιές, τις οποίες προκάλεσε το ιδιαίτερα μακρύ χρονικό διάστημα των υψηλών θερμοκρασιών που επικράτησαν από νωρίς πέρυσι το καλοκαίρι».

Κατόπιν τούτων ο Μάξιμος Χαρακόπουλος ρωτά τον αρμόδιο υπουργό «σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να ενισχυθούν μέσω de minimis οι παραγωγοί των ξερών φασολιών στον νομό Λάρισας για να αναπληρώσουν το εισόδημα που έχασαν λόγω των πραγματικά ασυνήθιστα παρατεταμένων υψηλών θερμοκρασιών κατά την περυσινή καλλιεργητική περίοδο;»

Μ. Χαρακόπουλος σε νέο Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας: Διαθέτετε τις αρετές για να συνεχίσετε επιτυχώς το έργο του Αναστασίου

MAXIMOS

Αθήνα, 19 Μαρτίου 2025

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΑΞΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΝΕΟ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΑΛΒΑΝΙΑΣ:

Διαθέτετε τις αρετές για να συνεχίσετε επιτυχώς το έργο του Αναστασίου

«Η οξυδέρκεια και η σοφή κρίση του Αναστασίου είχε διακρίνει σε εσάς το ήθος, την μετριοπάθεια, την πνευματική διαύγεια και την ακράδαντη πίστη που χρειάζονται για την ορθή ποιμαντορία του αρχιεπισκοπικού θρόνου. Αναμφίβολα, η παρακαταθήκη του, η οποία, όπως θριαμβευτικά αποκαλύφθηκε κατά την εκδημία του, τιμάται ανεξαιρέτως θρησκείας, δόγματος και πολιτικών αντιλήψεων, προσφέρει ένα ισχυρό θεμέλιο για την περαιτέρω άνθιση της Αλβανικής Εκκλησίας». Τα παραπάνω, αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε συγχαρητήρια επιστολή του ο Γενικός Γραμματέας της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας (ΔΣΟ), Μέλος της Βουλής των Ελλήνων, δρ Μάξιμος Χαρακόπουλος, προς τον νέο Αρχιεπίσκοπο Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας κ.κ. Ιωάννη.

Ολόκληρη η Επιστολή έχει ως εξής:

Αρχιεπίσκοπο Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας κ.κ. Ιωάννη

Μακαριώτατε,

Επ’ ευκαιρία της εκλογής και της αναρρήσεώς σας εις τον Θρόνον του Αρχιεπισκόπου Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας, θα ήθελα, ως επικεφαλής της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας (ΔΣΟ), να σας εκφράσω τα θερμά συγχαρητήρια, τόσο εμού προσωπικώς όσο και ολοκλήρου της ηγεσίας και των μελών του θεσμού των Ορθοδόξων βουλευτών.

Ευχόμεθα ολοκαρδίως ο Θεός να σας δίδει δύναμη και φώτιση ώστε να εκπληρώσετε τα δύσκολα καθήκοντα τα οποία αναλαμβάνετε, προς όφελος της Εκκλησίας της Αλβανίας, του πληρώματος αυτής, καθώς και ολοκλήρου του φίλου αλβανικού λαού.

Είμαστε ακραδάντως βέβαιοι ότι διαθέτετε όλες τις απαιτούμενες αρετές για να εξακολουθήσετε επιτυχώς το απαράμιλλο έργο του προκατόχου και πνευματικού σας πατρός, μακαριστού Αναστασίου.

Η εκ νεότητός σας θήτευση στο πλευρό εκείνου του φωτισμένου Ιεράρχη, σας έχει προετοιμάσει επαρκώς για την υψηλή αποστολή σας. Η οξυδέρκεια και η σοφή κρίση του Αναστασίου είχε διακρίνει σε εσάς το ήθος, την μετριοπάθεια, την πνευματική διαύγεια και την ακράδαντη πίστη που χρειάζονται για την ορθή ποιμαντορία του αρχιεπισκοπικού θρόνου.

Αναμφίβολα, η παρακαταθήκη του, η οποία, όπως θριαμβευτικά αποκαλύφθηκε κατά την εκδημία του, τιμάται ανεξαιρέτως θρησκείας, δόγματος και πολιτικών αντιλήψεων, προσφέρει ένα ισχυρό θεμέλιο για την περαιτέρω άνθιση της Αλβανικής Εκκλησίας.

Μακαριώτατε,

Εκ μέρους της ΔΣΟ, μιας οργανώσεως 32 ετών, που περιλαμβάνει στους κόλπους της κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους από 25 χώρες, μεταξύ αυτών και Ορθοδόξους βουλευτές της Αλβανίας, προσβλέπουμε στην συνέχιση και εμβάθυνση των στενών σχέσεων με την Εκκλησία της Αλβανίας.

Είμαστε βέβαιοι ότι συμμεριζόμαστε τις ίδιες αξίες για την επίτευξη της Ειρήνης μέσω του Διαλόγου και της Καταλλαγής, όπως επίσης για την προώθηση της συνεργασίας των κρατών και των λαών των Βαλκανίων, που θα εμπεδώσει μόνιμο αίσθημα ασφάλειας και σταθερότητας και θα επιτρέψει την ανάπτυξη και την ευημερία.

Για την πληρέστερη ενημέρωση των σκοπών και των δράσεων της Οργάνωσής μας, ευελπιστούμε ότι, όποτε το επιτρέψουν οι υποχρεώσεις σας, θα μπορέσουμε να έχουμε συνάντηση μαζί σας.

Και πάλι σας ευχόμαστε ο Θεός να σας έχει υγιή για να δίδετε τον αγώνα τον καλό!

Με ιδιαίτερη εκτίμηση

Δρ Μάξιμος Χαρακόπουλος

Γ.Γ. Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας

Μέλος της Βουλής των Ελλήνων

ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΑΓΡΟΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΛΟΠΕΣ ΑΡΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:

Α) ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Β) ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

ΘΕΜΑ: ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΑΓΡΟΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΛΟΠΕΣ ΑΡΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

Ένα από τα σπουδαιότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αγρότες κάθε χρόνο, κυρίως στην αρχή της αρδευτικής περιόδου, είναι οι κλοπές του αρδευτικού εξοπλισμού, ηλεκτρολογικών εξαρτημάτων, άλλα και ολόκληρων μετασχηματιστών του δικτύου μεταφοράς του ρεύματος προς τις αρδευτικές παροχές.

Η κατάσταση είναι τόσο σοβαρή που ολόκληρες περιοχές κυριολεκτικά ρημάζονται, με λεία μπρούτζινα αρδευτικά εξαρτήματα, βάνες, σωληνώσεις, άλλα και καλώδια ρεύματος, πίνακες ηλεκτροδότησης και μετασχηματιστές λόγω του χαλκού που περιέχουν. Οι αγρότες θύματα των κλοπών διαμαρτύρονται εντονότατα για την κατάσταση αυτή, καθώς οι ζημιές είναι επαναλαμβανόμενες και επιφέρουν βαριές οικονομικές απώλειες. Ειδικά στις περιοχές που επλήγησαν από τον Daniel και υπάρχει καινούργιος αρδευτικός εξοπλισμός από την αποκατάσταση των ζημιών, η κατάσταση είναι τραγική από την απογύμνωση λόγω των κλοπών.

Όπως τονίζουν οι πληγέντες, η οικονομική ζημιά δεν είναι μόνο άμεση –για την αντικατάσταση του αρδευτικού εξοπλισμού- άλλα και έμμεση, διότι οι ανοιξιάτικες σπορές των ποτιστικών καλλιεργειών π.χ αραβόσιτου, βαμβακιού, μηδικής κ.α δεν γίνονται έγκαιρα ελλείψει αρδευτικού νερού, με συνέπειες στην παραγωγή.

Τα συνεργεία αποκατάστασης των βλαβών, είτε του ΔΕΔΔΗΕ για την αντικατάσταση των μετασχηματιστών και την ηλεκτροδότηση είτε των ιδιωτών για την επισκευή των αρδευτικών δικτύων και των ηλεκτρολογικών, “τρέχουν και δεν φτάνουν” αυτή την περίοδο στον κάμπο. Οι αγρότες, που βιώνουν από πρώτο χέρι αυτή την κατάσταση, κατανοούν ότι οι μαζικές εκκλήσεις τους για να επιδιορθωθούν έγκαιρα οι ζημιές δημιουργούν συχνά έλλειψη υλικών και κυρίως μεγάλη πίεση και φόρτο εργασίας, ο οποίος δεν είναι πάντοτε δυνατόν να διεκπεραιωθεί εγκαίρως. Ωστόσο, η εν γένει αδυναμία τους να περιορίσουν από μόνοι τους το επαναλαμβανόμενο φαινόμενο, τους οδηγεί σε αγανάκτηση και σε αγωνιώδεις εκκλήσεις για βοήθεια από την πολιτεία.

Εν κατακλείδι, οι πληγέντες αγρότες, εκτός από τις πρωτοβουλίες τους για τον περιορισμό της “γάγγραινας” των κλοπών αρδευτικού εξοπλισμού, απαιτούν την προστασία της πολιτείας απέναντι στα κυκλώματα που εκμεταλλεύονται τα κλοπιμαία. Όπως υποστηρίζουν, εκεί βρίσκεται η “πηγή του κακού” και οι αρμόδιες αρχές θα πρέπει να εστιάσουν στην εξάρθρωσή τους.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να προστατευτούν οι περιουσίες των αγροτών και να σταματήσει το επαναλαμβανόμενο μοτίβο των κλοπών του αρδευτικού τους εξοπλισμού, που τους δημιουργεί σοβαρά προβλήματα, και πώς θα συνδράμετε στην ταχύτερη αποκατάσταση των ζημιών που προκαλούνται από την αφαίρεσή του;

Αθήνα, 18 Μαρτίου 2025

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Subscribe to this RSS feed