Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Μ. Χαρακόπουλος σε Δομένικο για παγετό: Καθολική η καταστροφή, σε απόγνωση οι παραγωγοί (φωτό)

ΜΑΧ 1 1

Λάρισα, 26 Μαρτίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΖΗΜΙΕΣ ΑΠΟ ΠΑΓΕΤΟ ΣΤΑ ΑΜΥΓΔΑΛΑ:

Καθολική η καταστροφή, σε απόγνωση οι παραγωγοί

• Θέμα επιβίωσης οι προκαταβολές για τους πληγέντες

• Τίθεται συνεχώς η αλλαγή του Κανονισμού του ΕΛΓΑ, αλλά…

«Η καλλιέργεια, η οποία έχει πληγεί σχεδόν καθολικά από τον πρόσφατο παγετό, είναι αυτή της αμυγδαλιάς και οι αμυγδαλοπαραγωγοί βρίσκονται σε έκτακτη ανάγκη, ιδιαίτερα στις περιοχές που η καλλιέργεια είναι ιδιαίτερα εκτεταμένη, όπως στην Ποταμιά της Ελασσόνας, αλλά και στον δήμο Τεμπών. Εδώ, στο Δομένικο, και στα γύρω χωριά, μια περιοχή όπου η αμυγδαλιά είναι μονοκαλλιέργεια για πολλούς αγρότες, δεν φαίνεται να γλύτωσε κανένα κτήμα, σύμφωνα και με τις μαρτυρίες των παραγωγών, και εύλογα υπάρχει αγωνία για το χρονοδιάγραμμα των αποζημιώσεων. Στο επίκεντρο, όμως, της συζήτησης είναι το θέμα των προκαταβολών, λόγω της καθολικότητας της ζημιάς και της ανάγκης για επιβίωση, αλλά και της αλλαγής του Κανονισμού του ΕΛΓΑ». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μετά την επίσκεψή του στο Δομένικο του Δήμου Ελασσόνας, προκειμένου να αποκτήσει πλήρη εικόνα για τις ζημιές του πρόσφατου παγετού στα αμύγδαλα.

Να μην επαναληφθούν τα λάθη του 2023

Ο Θεσσαλός πολιτικός, συζητώντας με τους πληγέντες αμυγδαλοπαραγωγούς του Δομένικου αλλά και άλλων χωριών, όπως το Αμούρι, το Μεσοχώρι και το Βλαχογιάννι, δέχθηκε έντονα παράπονα για τις εκτιμήσεις του ΕΛΓΑ στην περιοχή για τις ζημιές του 2023 στα αμύγδαλα. Οι αγρότες επεσήμαναν ότι αναμένουν τα πορίσματα του ΕΛΓΑ στις αιτήσεις αναθεώρησης που υπέβαλαν και τόνισαν ότι η δικαιοσύνη είναι το ουσιαστικότερο θέμα στις αποζημιώσεις και δεν θα πρέπει να επαναληφθούν παρόμοια λάθη στην φετινή ζημιά.

Αλλαγή Κανονισμού ΕΛΓΑ και προκαταβολές

Οι παριστάμενοι αγρότες έθεσαν επίσης το θέμα της αλλαγής του Κανονισμού του ΕΛΓΑ, καθώς νέες, διαφορετικού τύπου ζημιές μειώνουν την παραγωγή τους, λόγω των καιρικών μεταβολών που προκύπτουν από την κλιματική κρίση. Μη έχοντας τρόπο να προστατευτούν από αυτές, ζήτησαν την αναθεώρηση του Κανονισμού ώστε να καλύπτονται ασφαλιστικά, ειδάλλως είναι βέβαιο ότι  οι επιπτώσεις στο εισόδημά τους θα είναι δραματικές. Ακόμη, δήλωσαν εμφατικά ότι πρέπει να δοθούν προκαταβολές για δύο λόγους: Πρώτον, διότι τα δύο προηγούμενα έτη δεν εσόδεψαν κανονικά, πάλι λόγω ζημιών από καιρικά φαινόμενα, οπότε η οικονομική τους κατάσταση είναι ήδη κακή. Δεύτερον, διότι, εφέτος, σε μια χρονιά που είχε ξεκινήσει με καλούς οιωνούς και πλούσια ανθοφορία, η ζημιά είναι καθολική και δεν θα εσοδέψουν καθόλου. Επειδή οι περισσότεροι δεν έχουν πηγές εισοδήματος από άλλες καλλιέργειες, η επιβίωσή τους είναι αμφίβολη αν δεν δοθούν προκαταβολές.

Προέχει μια έντιμη συζήτηση με τους αγρότες

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος, αναφερόμενος στις προκαταβολές σημείωσε ότι «εφόσον υπάρχει προηγούμενο θα προβεί στις ενδεδειγμένες ενέργειες».  Επιπλέον, για το θέμα της αλλαγής του Κανονισμού του ΕΛΓΑ, υπογράμμισε ότι «πριν την αλλαγή του Κανονισμού πρέπει πρώτα να γίνει μια έντιμη συζήτηση με τους αγρότες –καθώς νέες καλύψεις και προαιρετικοί ασφαλιστικοί κίνδυνοι θα επιφέρουν αύξηση των ασφαλίστρων- ενώ ταυτόχρονα, πρέπει να εξεταστεί επιδότηση του ασφαλίστρου με πόρους του ΠΑΑ, καθώς τα έκτακτα και έντονα καιρικά γεγονότα πολλαπλασιάζονται ραγδαία τα τελευταία χρόνια και επιβαρύνουν κατά πολύ την πίεση στον ΕΛΓΑ για αποζημιώσεις».

ΜΑΧ 2 1

ΜΑΧ 3 2

ΜΑΧ 4 2

ΜΑΧ 5 1

ΜΑΧ 6 2

ΜΑΧ 7 3

ΜΑΧ 8 2

ΜΑΧ 9 1

Μ. Χαρακόπουλος από τα Φάρσαλα: Αδιανόητο ο λύκος να φυλάει τα πρόβατα… (βίντεο-φωτό)

max 1

Φάρσαλα, 25 Μαρτίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΦΑΡΣΑΛΑ:

Αδιανόητο ο λύκος να φυλάει τα πρόβατα…

 • Η Τουρκία να μην συμμετέχει στην ευρωπαϊκή αμυντική πολιτική

«Σε αυτούς τους αβέβαιους και ασταθείς καιρούς, κατά τους οποίους απειλείται για μια ακόμη φορά η διεθνής τάξη από πρακτικές αυθαιρεσίας και αναθεωρητισμού, τα διδάγματα της Παλιγγενεσίας, αναδεικνύονται πιο επίκαιρα από ποτέ. Απέναντι στις σύγχρονες προκλήσεις και απειλές, η ελευθερία και η ανεξαρτησία της πατρίδας επαφίεται πρωτίστως στο πατριωτικό φρόνημα και την εθνική ομοψυχία των Ελλήνων. Αντλώντας υπερηφάνεια αλλά και δύναμη από τον απαράμιλλο αγώνα της γενιάς του αθάνατου 1821, ατενίζουμε το μέλλον με αυτοπεποίθηση και αποφασιστικότητα». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, σε δήλωσή του μετά το πέρας της μαθητικής παρέλασης στα Φάρσαλα για την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821.

Να προστατεύσουμε τη χώρα από επικίνδυνους κλυδωνισμούς

Ο Θεσσαλός πολιτικός στη δήλωσή του επισήμανε, επίσης, ότι «ο κόσμος μας έχει εισέλθει σε μια κρίσιμη περίοδο, με βίαιους κλυδωνισμούς και γενικευμένη αστάθεια. Οι πόλεμοι που θεωρούσαμε ως ξεπερασμένη μορφή επίλυσης διαφορών έχουν επανέλθει στην επικαιρότητα, ενώ η ισχύς εμφανίζεται να επιβάλλεται στο δίκαιο χωρίς προσχήματα. Χώρες με αναθεωρητικό προσανατολισμό, όπως είναι η γειτονική Τουρκία, είναι βέβαιο ότι θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν περαιτέρω τη συγκυρία για να υλοποιήσουν τους σχεδιασμούς τους. Χρέος μας είναι, αφενός, να προστατεύσουμε την πολιτική σταθερότητα, που δεν επιτρέπει άκαιρους και επικίνδυνους κλυδωνισμούς, και, αφετέρου, να συνεχίσουμε με μεγαλύτερη ορμή την ενδυνάμωση της οικονομίας και την αναβάθμιση των αμυντικών μας ικανοτήτων. Επιπλέον, είναι αδιανόητο η Τουρκία να βρεθεί εντός της, εν δημιουργία, κοινής ευρωπαϊκής αμυντικής πολιτικής. Μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν καταστροφική για ίδια την ΕΕ και θα ακυρώσει τον βασικό λόγο ένταξης της Ελλάδας σε αυτήν. Είναι σαν να δεχθούμε ο λύκος να φυλάει τα πρόβατα!

Θα ήθελα, τέλος, με την ευκαιρία της παρέλασης των νέων μας που μας έκαναν υπερήφανους, να επαναλάβω για μια ακόμη φορά την ανάγκη μεταλαμπάδευσης της ιστορίας μας και ιδιαίτερα των μεγάλων στιγμών της, όπως είναι η επανάσταση του 1821, στις νέες γενιές. Μπορεί σήμερα να κατακλυζόμαστε από άπειρες πληροφορίες, όμως, αυτό που χρειάζεται είναι η γνώση που σχετίζεται άμεσα με την εθνική μας ταυτότητα. Ας μη λησμονούμε ότι η διαδικασία της ιστορικής αυτογνωσίας αποτελεί απαραίτητο στοιχείο εθνικής επιβίωσης».

max 2

max 3

max 4

max 5

max 7

max 8

max 9

max 10

max 11

max 12

max 13

max 14

Δείτε την κατάθεση στεφάνου από τον Μάξιμο Χαρακόπουλο και την παρέλαση στα Φάρσαλα: https://youtu.be/DB4AXizKa9E

Μ. Χαρακόπουλος σε σύσκεψη στην Περιφέρεια Θεσσαλίας: Εμπιστευόμαστε στον ΟΔΥΘ την αντιμετώπιση του υδατικού προβλήματος (βίντεο-φωτό)

ΜΑΧ 1

Λάρισα, 24 Μαρτίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΑΡΔΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ:

Εμπιστευόμαστε στον ΟΔΥΘ την αντιμετώπιση του υδατικού προβλήματος

«Προήλθατε από έναν δημόσιο, διεθνή διαγωνισμό, δεν ελήφθησαν υπόψη κομματικές περγαμηνές, αλλά η αξιοσύνη σας, η γνώση σας, γι’ αυτό βασιζόμαστε σε σας και προσβλέπουμε να μας παρουσιάσετε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο αντιμετώπισης της αρδευτικής περιόδου και φέτος και τα επόμενα χρόνια». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, απευθυνόμενος στη διοίκηση του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας (ΟΔΥΘ), στην σύσκεψη που συγκάλεσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Δημήτρης Κουρέτας με θέμα «Η νέα αρδευτική περίοδος σε συνθήκες επικείμενης λειψυδρίας».

Ο κυβερνητικός βουλευτής λαμβάνοντας τον λόγο υπογράμμισε ότι «θεωρώ χρήσιμη την σημερινή σύσκεψη, ασχέτως αν θα καταλήξει σε “δια ταύτα” ή όχι. Χρήσιμη υπό την έννοια ότι γίναμε όλοι κοινωνοί του τεράστιου προβλήματος που υπάρχει στην διαχείριση της φετινής αρδευτικής περιόδου. Νομίζω ότι θα ήταν ακόμη πιο χρήσιμη η σύσκεψη αν παρίσταντο και οι δυο συναρμόδιοι υπουργοί για τα ζητήματα που συζητάμε. Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, καθώς από την λειψυδρία εξαρτάται το αγροτικό εισόδημα και κατ’ επέκταση επηρεάζεται η τοπική οικονομία της Θεσσαλίας. Όπως επίσης χρήσιμη θα ήταν και η παρουσία του υπουργού Υποδομών, καθώς μιλάμε για έργα που είτε έχουν προγραμματιστεί, είτε βρίσκονται σε εξέλιξη και από την υλοποίησή τους επηρεάζεται δραματικά η ικανότητα άρδευσης της Θεσσαλίας, αλλά και η αντιπλημμυρική της θωράκιση».

Προγραμματισμός έργων και…κουφάρια

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος επισήμανε ότι «δύο είναι τα ζητήματα που ουσιαστικά συζητάμε. Το ένα είναι η διαχείριση φέτος της αρδευτικής περιόδου, την οποία ουσιαστικά την έχουμε αναθέσει στον νέο Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας, που όπως είπε και ο Γραμματέας Αποκεντρωμένης μπορεί να λειτουργήσει και ως πρότυπος οργανισμός για όλη την χώρα. Να σας συγχαρούμε επί την ευκαιρία, προήλθατε από έναν δημόσιο, διεθνή διαγωνισμό, δεν ελήφθησαν υπόψη κομματικές περγαμηνές, αλλά η αξιοσύνη σας, η γνώση σας, γι’ αυτό βασιζόμαστε σε σας και προσβλέπουμε να μας παρουσιάσετε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο αντιμετώπισης της αρδευτικής περιόδου και φέτος και τα επόμενα χρόνια.

Άκουσα τους δραματικούς τόνους που απευθύνατε όσοι λάβατε τον λόγο για την φετινή κατάσταση. Όπως και την παρότρυνση να αποφύγουν τις υδροβόρες καλλιέργειες. Αλλά, παραμονή της 25ης Μαρτίου να λέμε κάτι τέτοιο στους παραγωγούς νομίζω είναι λίγο άτοπο. Υπό την έννοια ότι οι ξηρικές καλλιέργειες, όπως όλοι γνωρίζουμε, καλλιεργούνται το φθινόπωρο, τον Νοέμβριο. Επίσης, για να έχουμε μια συνολικότερη εικόνα, εμείς γινόμαστε κοινωνοί, από τους αγρότες μας, ότι έχει εκτοξευθεί το κόστος παραγωγής και γι’ αυτό πολλοί εγκαταλείπουν τις καλλιέργειες που θέλουνε νερό και καταφεύγουν σε ξηρικές καλλιέργειες. Έχουμε στοιχεία πόσες ξηρικές καλλιέργειες έχουμε στην Θεσσαλία σε σχέση με πέρσι; Αν έχουν αυξηθεί οι ξηρικές καλλιέργειες, άρα δεν θα είναι του αυτού μεγέθους το πρόβλημα το οποίο παρουσιάσατε. Κλείνοντας το πρώτο μέρος, λοιπόν, η κυβέρνηση προχώρησε στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας, σας περιβάλλουμε με εμπιστοσύνη και περιμένουμε από εσάς να μας παρουσιάσετε μια ολοκληρωμένη πρόταση για την αντιμετώπιση του υδατικού προβλήματος της Θεσσαλίας.

Το δεύτερο που αναμφίβολα έχει αξία, με αφορμή την αντιμετώπιση της φετινής κρίσης, είναι  ο συνολικότερος προγραμματισμός στον αρδευτικό τομέα και η υλοποίηση των έργων που χρειαζόμαστε στην Θεσσαλία. Έχουμε αναφερθεί και άλλες φορές σε αυτή την αίθουσα, παρουσία και του Πρωθυπουργού αλλά και αρμοδίων Υπουργών. Είπε και ο Πρόεδρος του ΟΔΥΘ, νωρίτερα, ότι γι’ αυτό κληθήκαμε εδώ και οι βουλευτές, για να ασκήσουμε πιέσεις προς την κατεύθυνση υλοποίησης των αναγκαίων αρδευτικών και αντιπλημμυρικών έργων. Κάτι το οποίο κάνουμε, όχι μόνο εγώ, αλλά όλοι οι συνάδελφοι και οι νεότεροι που βρίσκονται σε αυτή την αίθουσα. Πιέζουμε προς την κατεύθυνση αυτή και μπορώ να πω ότι τουλάχιστον όσον αφορά στο έργο της Σκοπιάς, οι παλαιότεροι το ξέρουν, η συνάντηση που είχα με τον Πρωθυπουργό τον Φλεβάρη του ’21 συνέβαλε καθοριστικά στο να ξεκινήσει ένα έργο που ουσιαστικά για δεκαετίες το περιμένουμε. Αλλά δεν είναι μόνο η Σκοπιά, όπου και εκεί όπως ειπώθηκε υπάρχει μία στασιμότητα ή τέλος πάντων δεν προχωράει με τους ρυθμούς που όλοι θα θέλαμε. Θα πρέπει να προχωρήσουν όλα τα έργα στη Θεσσαλία, μεγάλα έργα, αλλά και μικρότερα έργα, λιμνοδεξαμενές, και επιτέλους να ξεμπλοκάρουν και άλλα έργα που είναι έργα “κουφάρια”, όπως το φράγμα στο Αγιονέρι, ένα ημιτελές έργο που δεν παραλήφθηκε εδώ και δεκαετίες».

Παρόντες νομικά στο ΣτΕ

Ο Θεσσαλός πολιτικός κατέληξε λέγοντας «επειδή βλέπω απέναντι μου τον κ. Γκούμα, ο μεγάλος ελέφαντας στο δωμάτιο πάντοτε -έχει γίνει και εφιάλτης για μας γιατί τόσα χρόνια μιλούμε γι’ αυτό- είναι ο Αχελώος. Το νέο δεδομένο που έχουμε είναι ότι άλλαξε το Σχέδιο Διαχείρισης Λεκανών Απορροής που περιλαμβάνει το σενάριο της μερικής μεταφοράς νερού από άλλο υδατικό διαμέρισμα. Αυτό ήταν ένα εμπόδιο στο προηγούμενο ΣΔΛΑΠ στην υλοποίηση της μερικής μεταφοράς νερού από τον Αχελώο στη Θεσσαλία, που έχει υδατικό έλλειμα σε σχέση με άλλες περιφέρειες, με την δυτική Ελλάδα. Έχουμε την προσφυγή και πάλι αυτών που χρόνια με έναν αδικαιολόγητο ζήλο έχουν δαιμονοποιήσει την μεταφορά νερού από τον Αχελώο στην Θεσσαλία, τους Αιτωλοακαρνάνες και διάφορους οικολογούντες, περιβαλλοντολογούντες. Νομίζω είναι πολύ σημαντικό σε συνεννόηση με την Κυβέρνηση, με το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών κύριε Περιφερειάρχα, να είσαστε παρόντες νομικά στο Συμβούλιο Επικρατείας υποστηρίζοντας τα δίκαια του θεσσαλικού κάμπου. Σε κάθε περίπτωση δεν είμαστε καταδικασμένοι ούτε να έχουμε καταστροφές από πλημμύρες, ούτε να έχουμε ζημιές από λειψυδρία και από ξηρασίες, που ήδη καταγράφονται σε μια σειρά από προϊόντα στον τόπο μας. Νωρίτερα είχα συνεργασία στον Πρότυπο Συνεταιρισμό που έχουμε στον τόπο μας, τον ΘΕΣΓΗ, και ήδη καταγράφονται προβλήματα από την ξηρασία και στις παραγωγές φασολιών και στην ρίγανη και αλλού.

Ολοκληρώνοντας, λοιπόν, να πω ότι είμαστε στην διάθεση και του ΟΔΥΘ, και της Περιφέρειας και όλων των εμπλεκόμενων φορέων, στηρίζοντας, βεβαίως, τις πρωτοβουλίες αυτές που κατατείνουν στην αντιμετώπιση του προβλήματος λειψυδρίας και της αντιπλημμυρικής προστασίας Θεσσαλίας».

ΜΑΧ 2

ΜΑΧ 3

ΜΑΧ 4

ΜΑΧ 5

ΜΑΧ 6 1

ΜΑΧ 7 2

ΜΑΧ 8 1

Μπορείτε να δείτε το βίντεο της παρέμβασης του Μάξιμου Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://youtu.be/aQTWich30I0

Μ. Χαρακόπουλος στην Αγιά: Επιβεβλημένες οι προκαταβολές αποζημιώσεων στις παγετόπληκτες καλλιέργειες • Διαμαρτυρίες για την καθυστέρηση πληρωμών στα μήλα (φωτό)

ΜΑΧ 1

Λάρισα, 23 Μαρτίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΓΕΤΟ:

Επιβεβλημένες οι προκαταβολές αποζημιώσεων στις παγετόπληκτες καλλιέργειες

 • Διαμαρτυρίες για την καθυστέρηση πληρωμών στα μήλα

«Και η περιοχή της Αγιάς δεν γλίτωσε από τον παγετό και ειδικά στα χαμηλότερα σημεία η ζημιά είναι σημαντική σε ροδάκινα, νεκταρίνια, κεράσια, βερίκοκα και αμύγδαλα. Οι πληγέντες παραγωγοί αξιώνουν προκαταβολές, καθώς το εισόδημα που θα είχαν από τις πρώιμες καλλιέργειες νωρίς το καλοκαίρι δεν θα υπάρξει και συνεπώς η χρονιά γίνεται από νωρίς δύσκολη. Αναμένουν γρήγορα ανακλαστικά από την πολιτεία για αποζημιώσεις και προκαταβολές, ενώ δεν κρύβουν την ενόχλησή τους από την μη καταβολή έως σήμερα της ενίσχυσης για τα μήλα -όπως ειπώθηκε από Χριστούγεννα φτάσαμε Πάσχα- αλλά και για το ύψος της σε σχέση με άλλες περιοχές». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μετά την επίσκεψή του στην Αγιά και την ενημέρωσή του από παραγωγούς για τις ζημιές στις δενδροκαλλιέργειες από τον πρόσφατο παγετό.

Προκαταβολές για ζημιές, διαμαρτυρίες για τα μήλα

Όπως αναφέρθηκε στην συζήτηση με αυτοδιοικητικούς και παραγωγούς από την Αγιά, τους Νερόμυλους, τον Αετόλοφο, την Ανάβρα και την Ποταμιά, η ένταση των ζημιών είναι μεγάλη σε πυρηνόκαρπα –ροδάκινα, νεκταρίνια, κεράσια- ενώ στα αμύγδαλα είναι ολοκληρωτική, γεγονός που διαπιστώθηκε και με επιτόπια επίσκεψη σε αγροτεμάχια. Η κακή οικονομική κατάσταση των παραγωγών, εξαιτίας και της καθυστέρησης στις ενισχύσεις de minimis για τα μήλα, επιδεινώνεται με τον παγετό και προς τούτο υπήρξαν διαμαρτυρίες. Όπως επεσήμαναν οι αγρότες το χρονοδιάγραμμα των ανακοινώσεων για τα μήλα δεν τηρήθηκε -σε όλη την επαρχία της Αγιάς υπάρχει δυσαρέσκεια- και οι προκαταβολές για τις ζημιές θα είναι σωτήριες για τους πληγέντες.

Αίσθηση για «δυο μέτρα και δυο σταθμά»

Επίσης, ο Θεσσαλός πολιτικός έγινε αποδέκτης παραπόνων, διότι το ποσό για την ενίσχυση de minimis στα μήλα, εκτός του ότι ψαλιδίστηκε σε σχέση με τις αρχικές ανακοινώσεις-προθέσεις, υπολείπεται σημαντικά σε σχέση με το ποσό που δίνεται σε άλλες περιοχές, καθώς προσφάτως έγινε γνωστό ότι αυτό ανέρχεται για τα μήλα της Καστοριάς στα 473 ευρώ το στρέμμα. Το γεγονός κρίνεται άδικο από τους μηλοπαραγωγούς της Αγιάς, οι οποίοι μιλούν για δυο μέτρα και δυο σταθμά.

Συνδεδεμένη

Τέλος, επισημάνθηκε το θέμα της συνδεδεμένης ενίσχυσης στα μήλα, της οποίας δεν είναι δικαιούχοι πλέον οι μηλοπαραγωγοί της Αγιάς, γεγονός που στερεί την επαρχία από ένα σημαντικό βοήθημα για να διατηρηθεί η μηλοκαλλιέργεια. Όπως υπογράμμισε ο κυβερνητικός βουλευτής, που επικοινώνησε με την ΔΑΟΚ, θα πρέπει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να επισπεύσει τις διαδικασίες για τον χαρακτηρισμό του Αγιώτικου μήλου ως ΠΓΕ, ώστε να γίνει ξανά εφικτή η καταβολή της συνδεδεμένης ενίσχυσης.

ΜΑΧ 2

ΜΑΧ 3

ΜΑΧ 4

ΜΑΧ 5

ΜΑΧ 6

ΜΑΧ 7

ΜΑΧ 8

ΜΑΧ 9

ΜΑΧ 10

Subscribe to this RSS feed