Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

ΔΩΣΤΕ ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΡΕΥΜΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΔΩΣΤΕ ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΡΕΥΜΑ

Μετά και τις πρωτοφανείς καταστροφές από τις πλημμύρες στη Θεσσαλία τον Σεπτέμβριο του 2023, η κυβέρνηση ανταποκρινόμενη στο αίτημα των αγροτών για φθηνότερο αγροτικό ρεύμα, θεσμοθέτησε την χαμηλότερη τιμολόγησή του μέσω του τιμολογίου “Γαία”, άλλα και ευνοϊκές ρυθμίσεις για την αποπληρωμή προηγούμενων οφειλών στους πληγέντες από τον Daniel.
Ωστόσο, στην πράξη, υπήρξαν δυσκολίες τόσο στην πλήρη ενημέρωση των αγροτών για την ένταξή τους στο εν λόγω τιμολόγιο, όσο και στην αποπληρωμή των οφειλών τους. Έτσι, σύμφωνα με τους διαμαρτυρόμενους αγρότες προκύπτουν πολλά περιστατικά απώλειας των ευνοϊκών ρυθμίσεων, περιστατικά αυξημένης τιμολόγησης του αγροτικού ρεύματος, άλλα και περιπτώσεις επιβολής τόκων από την ΔΕΗ.
Πιο συγκεκριμένα, όπως ισχυρίζονται οι θιγόμενοι αγρότες, με την ένταξή τους στο τιμολόγιο “Γαία”, υπήρξε ευνοϊκή ρύθμιση 120 άτοκων δόσεων για τις οφειλές τους μέχρι 31.12.2023, η οποία, όμως, υπέπεσε στην αντίληψή τους καθυστερημένα, μετά την καταληκτική ημερομηνία καταβολής της πρώτης δόσης την 31η Οκτωβρίου 2024, ή και ακόμη αργότερα, μετά την παρέλευση των αρχικών δόσεων. Οι επιστολές που στάλθηκαν από την ΔΕΗ δεν έφτασαν εγκαίρως, κατά περιπτώσεις και καθόλου στα χέρια των αγροτών, ειδικά σε μικρά χωριά που εξυπηρετούνται ανεπαρκώς με το ταχυδρομείο. Ως εκ τούτων, η ευνοϊκή ρύθμιση για πολλούς χάθηκε και πλέον οι οφειλές τους ρυθμίζονται μόνο με βάση την ισχύουσα πολιτική διακανονισμών της ΔΕΗ, δηλαδή με προκαταβολές ύψους 15 ή 20% της συνολικής οφειλής και 18 ως 24 έντοκες δόσεις αντίστοιχα.
Επιπλέον, προβλήματα και καθυστερήσεις στις πληρωμές και τις αποζημιώσεις των πληγέντων από το κράτος, όπως και η αδυναμία για πλήρη ανασύσταση των καλλιεργειών τους για το 2024, τους στέρησαν εισόδημα και δεν ήταν σε θέση να εξοφλήσουν έγκαιρα οφειλές του 2024, με συνέπεια να χάσουν την ευνοϊκή ρύθμιση. Ακόμη, αναφέρονται και περιπτώσεις όπου οι πληρωμές των δόσεων, λόγω λαθών, μεταφέρονταν για την αποπληρωμή λογαριασμών του 2024, γεγονός που επίσης οδήγησε στην απώλεια των ρυθμίσεων του “Γαία”. Ως αποτέλεσμα υπήρξαν και περιστατικά επιβολής τόκων και αυξημένων χρεώσεων, πάνω από την τιμές που ισχύουν σύμφωνα με το τιμολόγιο “Γαία”.
Τέλος, οι αγρότες διαμαρτύρονται διότι στις περιπτώσεις που συνάπτουν νέο συμβόλαιο με την ΔΕΗ για αγροτικές παροχές, εξαιτίας διάφορων καταστάσεων και αναγκών –πχ κληρονομικοί λόγοι, αλλαγή δικαιούχων- δεν είναι εφικτό να ενταχθούν στο τιμολόγιο Γαία. Εντάσσονται στο πράσινο τιμολόγιο και ως εκ τούτων έχουν αυξημένες και κυμαινόμενες χρεώσεις στο ρεύμα που καταναλώνουν.
Οι Θεσσαλοί αγρότες καλούνται να ανταποκριθούν σε δύσκολες καταστάσεις, ειδικά μέσα στον «ορυμαγδό» των οικονομικών υποχρεώσεων μετά τις μεγάλες ζημιές που υπέστησαν από τις πλημμύρες. Γι αυτό και ζητούν από την πολιτεία να δώσει μια δεύτερη ευκαιρία για την τακτοποίηση των οφειλών τους με τις ευνοϊκές ρυθμίσεις μέσω του ειδικού τιμολογίου “Γαία”.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Προτίθεστε να λάβετε υπόψη την έκκληση των αγροτών και να προχωρήσετε σε νέα ρύθμιση οφειλών στη ΔΕΗ για όσους έχασαν ή δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις εξόφλησης της ευνοϊκής ρύθμισης που υπήρξε για το αγροτικό ρεύμα μέσω του “Γαία”;

2. Προτίθεστε να μεριμνήσετε ώστε νέα συμβόλαια σε αγροτικές παροχές να έχουν την δυνατότητα επιλογής για να ενταχθούν στο τιμολόγιο “Γαία”, ώστε να απολαμβάνουν χαμηλές σταθερές και όχι κυμαινόμενες χρεώσεις ρεύματος;

Αθήνα, 29 Ιανουαρίου 2025

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Μ. Χαρακόπουλος σε Θ. Σκυλακάκη και Κ. Τσιάρα: Δώστε δεύτερη ευκαιρία ευνοϊκών ρυθμίσεων για το αγροτικό ρεύμα

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Αθήνα, 29 Ιανουαρίου 2025

Μ. ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΕ  Θ. ΣΚΥΛΑΚΑΚΗ ΚΑΙ Κ. ΤΣΙΑΡΑ:

Δώστε δεύτερη ευκαιρία ευνοϊκών ρυθμίσεων για το αγροτικό ρεύμα

«Οι Θεσσαλοί αγρότες καλούνται να ανταποκριθούν σε δύσκολες καταστάσεις, ειδικά μέσα στον “ορυμαγδό” των οικονομικών υποχρεώσεων μετά τις μεγάλες ζημιές που υπέστησαν από τις πλημμύρες. Γι’ αυτό και ζητούν από την πολιτεία να δώσει μια δεύτερη ευκαιρία για την τακτοποίηση των οφειλών τους με τις ευνοϊκές ρυθμίσεις μέσω του ειδικού τιμολογίου “Γαία” της ΔΕΗ». Τα παραπάνω τονίζει ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σε ερώτησή του προς τους υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Θόδωρο Σκυλακάκη και Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Κώστα Τσιάρα, σχετικά με το φλέγον ζήτημα του αγροτικού ρεύματος που απασχολεί τους αγρότες.

Ο Θεσσαλός πολιτικός, που το τελευταίο χρονικό διάστημα έγινε αποδέκτης διαμαρτυριών πολλών αγροτών που έχασαν την ευνοϊκή ρύθμιση των 120 δόσεων για οφειλές μέχρι το τέλος του 2023, μέσω του τιμολογίου “Γαία” της ΔΕΗ, στην ερώτησή του μεταφέρει την πραγματική κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι πληγέντες αγρότες, καθώς και το αίτημά τους για επαναφορά της ευνοϊκής ρύθμισης.  

Όπως εξηγεί στην ερώτησή του  «μετά και τις πρωτοφανείς καταστροφές από τις πλημμύρες στη Θεσσαλία τον Σεπτέμβριο του 2023, η κυβέρνηση ανταποκρινόμενη στο αίτημα των αγροτών για φθηνότερο αγροτικό ρεύμα, θεσμοθέτησε την χαμηλότερη τιμολόγησή του μέσω του τιμολογίου “Γαία”, άλλα και ευνοϊκές ρυθμίσεις για την αποπληρωμή προηγούμενων οφειλών στους πληγέντες από τον Daniel.

Ωστόσο, στην πράξη, υπήρξαν δυσκολίες τόσο στην πλήρη ενημέρωση των αγροτών για την ένταξή τους στο εν λόγω τιμολόγιο, όσο και στην αποπληρωμή των οφειλών τους. Έτσι, σύμφωνα με τους διαμαρτυρόμενους αγρότες προκύπτουν πολλά περιστατικά απώλειας των ευνοϊκών ρυθμίσεων, περιστατικά αυξημένης τιμολόγησης του αγροτικού ρεύματος, άλλα και περιπτώσεις επιβολής τόκων από την ΔΕΗ.

Πιο συγκεκριμένα, όπως ισχυρίζονται οι θιγόμενοι αγρότες, με την ένταξή τους στο τιμολόγιο “Γαία”, υπήρξε ευνοϊκή ρύθμιση 120 άτοκων δόσεων για τις οφειλές τους μέχρι 31.12.2023, η οποία, όμως, υπέπεσε στην αντίληψή τους καθυστερημένα, μετά την καταληκτική ημερομηνία καταβολής της πρώτης δόσης την 31η Οκτωβρίου 2024, ή και ακόμη αργότερα, μετά την παρέλευση των αρχικών δόσεων. Οι επιστολές που στάλθηκαν από την ΔΕΗ δεν έφτασαν εγκαίρως, κατά περιπτώσεις και καθόλου στα χέρια των αγροτών, ειδικά σε μικρά χωριά που εξυπηρετούνται ανεπαρκώς με το ταχυδρομείο. Ως εκ τούτων, η ευνοϊκή ρύθμιση για πολλούς χάθηκε και πλέον οι οφειλές τους ρυθμίζονται μόνο με βάση την ισχύουσα πολιτική διακανονισμών της ΔΕΗ, δηλαδή με προκαταβολές ύψους 15 ή 20% της συνολικής οφειλής και 18 ως 24 έντοκες δόσεις αντίστοιχα.

Επιπλέον, προβλήματα και καθυστερήσεις στις πληρωμές και τις αποζημιώσεις των πληγέντων από το κράτος, όπως και η αδυναμία για πλήρη ανασύσταση των καλλιεργειών τους για το 2024, τους στέρησαν εισόδημα και δεν ήταν σε θέση να εξοφλήσουν έγκαιρα οφειλές του 2024, με συνέπεια να χάσουν την ευνοϊκή ρύθμιση. Ακόμη, αναφέρονται και περιπτώσεις όπου οι πληρωμές των δόσεων, λόγω λαθών, μεταφέρονταν για την αποπληρωμή λογαριασμών του 2024, γεγονός που επίσης οδήγησε στην απώλεια των ρυθμίσεων του “Γαία”. Ως αποτέλεσμα υπήρξαν και περιστατικά επιβολής τόκων και αυξημένων χρεώσεων, πάνω από την τιμές που ισχύουν σύμφωνα με το τιμολόγιο “Γαία”.

Τέλος, οι αγρότες διαμαρτύρονται διότι στις περιπτώσεις που συνάπτουν νέο συμβόλαιο με την ΔΕΗ για αγροτικές παροχές, εξαιτίας διάφορων καταστάσεων και αναγκών –πχ κληρονομικοί λόγοι, αλλαγή δικαιούχων- δεν είναι εφικτό να ενταχθούν στο τιμολόγιο “Γαία”. Εντάσσονται στο πράσινο τιμολόγιο και ως εκ τούτων έχουν αυξημένες και κυμαινόμενες χρεώσεις στο ρεύμα που καταναλώνουν».

Κατόπιν τούτων, ο Μάξιμος Χαρακόπουλος ερωτά τους αρμόδιους υπουργούς:

«1. Προτίθεστε να λάβετε υπόψη την έκκληση των αγροτών και να προχωρήσετε σε νέα ρύθμιση οφειλών στη ΔΕΗ για όσους έχασαν ή δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις εξόφλησης της ευνοϊκής ρύθμισης που υπήρξε για το αγροτικό ρεύμα μέσω του  “Γαία”;

2. Προτίθεστε να μεριμνήσετε ώστε νέα συμβόλαια σε αγροτικές παροχές να έχουν την δυνατότητα επιλογής για να ενταχθούν στο τιμολόγιο “Γαία”, ώστε να απολαμβάνουν χαμηλές σταθερές και όχι κυμαινόμενες χρεώσεις ρεύματος;».

Μ. Χαρακόπουλος σε UNESCO Λάρισας: Πολύτιμη η συνεισφορά σας στον πολιτισμό και την κοινωνία

Φώτο 2

 Λάρισα, 29 Ιανουαρίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΕ ΟΜΙΛΟ UNESCO ΛΑΡΙΣΑΣ:

Πολύτιμη η συνεισφορά σας στον πολιτισμό και την κοινωνία

«Θερμές ευχές για το νέο έτος. Πρώτα από όλα υγεία και ειρήνη σε όλους και πολλά συγχαρητήρια στην Θεοδώρα και όλους τους συνεργάτες της, στον τοπικό όμιλο της ΟΥΝΕΣΚΟ για το πολυσχιδές κοινωνικό αλλά και πολιτιστικό έργο που προσφέρουν». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος απευθυνόμενος στην πρόεδρο του ομίλου  Unesco Λάρισας κ. Θεοδώρα Κάλλα και στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, στην εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης Βασιλόπιτας του ομίλου.  

Ο Θεσσαλός πολιτικός εξήρε το έργο του τοπικού Ομίλου της Λάρισας διότι «με τις δράσεις του αναδεικνύει την αξία της αλληλεγγύης και προβάλλει τον ιδιαίτερο πολιτισμό και το πολιτιστικό απόθεμα, που είναι πλούσιο στον τόπο μας».

Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά «δεν ξεχνούμε τις μεγάλες προσπάθειες του τοπικού Ομίλου της Unesco για την καταχώριση της Οικονόμειου Σχολής στην Τσαριτσάνη ως Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής κληρονομιάς. Συνεχίστε προς αυτή την κατεύθυνση. Είμαστε δίπλα σας έμπρακτα, καλή χρονιά με υγεία και συγχαρητήρια για τη σημερινή διοργάνωση».

Φώτο 3

Μ. Χαρακόπουλος σε “Αρωγή” και “Ελπίδα” Αμπελώνα: Κάνετε πράξη την αλληλεγγύη προς τον συνάνθρωπο (βίντεο και φωτό)

Φωτο 1

 Λάρισα, 28 Ιανουαρίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΕ «ΑΡΩΓΗ» ΚΑΙ «ΕΛΠΙΔΑ» ΑΜΠΕΛΩΝΑ:

Κάνετε πράξη την αλληλεγγύη προς τον συνάνθρωπο

«Με χαρά είμαι και φέτος μαζί σας, σε αυτή την ετήσια εκδήλωση της κοπής της παραδοσιακής βασιλόπιτας των δυο Εθελοντικών Συλλόγων του Αμπελώνα, της “Αρωγής” και των Εθελοντών Αιμοδοτών “Ελπίδα”. Με την εδώ παρουσία μου θέλω να καταθέσω τον σεβασμό μου στις δράσεις που εσείς αναλαμβάνετε, κάνοντας πράξη την αλληλεγγύη προς τον συνάνθρωπο». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος στον χαιρετισμό που κλήθηκε να απευθύνει στην εκδήλωση κοπής της Βασιλόπιτας των εθελοντικών Συλλόγων «Αρωγή» και «Ελπίδα» του Αμπελώνα.

Δράση σε δύσκολους καιρούς

Ο Θεσσαλός πολιτικός συνεχάρη τους προέδρους κ. κ. Γιώργο Κουκούλη και Γιάννη Γιαννόπουλο και τα μέλη των δραστήριων Συλλόγων  για την πολυσχιδή τους δράση και επεσήμανε ότι «ζούμε σε ταραγμένους καιρούς, που αξίες, θεσμοί, όπως η οικογένεια υπονομεύονται, αμφισβητούνται. Ξένα ήθη επιχειρείται να επιβληθούν στον τόπο. Και κατά τούτο είναι άξια επαίνου η δράση συλλόγων, όπως των Εθελοντών Αιμοδοτών και της Αρωγής, γιατί υπενθυμίζουν την αξία της αλληλεγγύης, πανανθρώπινων αξιών, της προσφοράς προς τον συνάνθρωπο, της αγάπης  που είναι και η πεμπτουσία της χριστιανικής διδασκαλίας. Δυστυχώς, η χώρα είναι ελλειμματική σε αίμα και παρά τα μεγάλα βήματα που έχουν γίνει, εξακολουθούμε να έχουμε τροχαία ατυχήματα, να χρειαζόμαστε αίμα. Και υπέρτατη πράξη αλτρουισμού, όπως εύστοχα έχει ειπωθεί πολλές φορές, είναι η αιμοδοσία».

Ενεργοί πολίτες

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος υπογράμμισε ότι «ένα κράτος δεν αρκεί να έχει μόνο νόμους, χρειάζεται και ενεργούς, συνειδητοποιημένους πολίτες. Και αν θελήσουμε να κάνουμε μια κατάταξη των ενεργών πολιτών, θα έλεγα ότι πλέον καταξιωμένοι, κατά τη δική μου κρίση, είναι οι εθελοντές αιμοδότες, γιατί κάνουν πράξη την αλληλεγγύη, δίνοντας αίμα, δίνοντας ζωή στο συνάνθρωπο ανεξαρτήτως φύλου, χρώματος, θρησκείας. Είναι μια προσφορά ανιδιοτελής, χωρίς να περιμένει κανείς αντίκρισμα γι’ αυτό. Λοιπόν, και πάλι συγχαρητήρια για το έργο σας. Εύχομαι και τη νέα χρονιά να συνεχίσετε έτσι, προσφέροντας στον συνάνθρωπο και αποτελώντας πρότυπα γενικότερα προς την κοινωνία μας. Καλή χρονιά με υγεία και ειρήνη!».

Φωτο 2

Φωτο 3

Φωτο 4

Φωτο 5

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τον χαιρετισμό του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://youtu.be/sEqSEAxf8_E

Subscribe to this RSS feed