Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Μάξιμος προς Φίλη: “Αγρόν ηγόραζε” το υπ. Παιδείας για τους Αναπληρωτές!

 Μάξιμος ν σ Έρευνας

Μεγάλη Τετάρτη, 27 Απριλίου 2016

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ:

“Αγρόν ηγόραζε” το υπ. Παιδείας για τους Αναπληρωτές!

«Το νομοσχέδιο για την έρευνα είναι ένα συνονθύλευμα ρυθμίσεων που αναδύουν οσμή διευθετήσεων και υπηρετούν ιδεοληψίες και εμμονές της κυβέρνησης. Καλές οι κορώνες και τα τσιτάτα, αλλά στην κυβέρνηση κρίνεστε από τα έργα και την αποτελεσματικότητα, στα οποία ήδη έχετε συλληφθεί αδιάβαστοι!». Τα παραπάνω τόνισε ο Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, στην επί των Άρθρων συζήτηση του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις για την Έρευνα και απλές διατάξεις» στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Ο κ. Χαρακόπουλος ανέπτυξε τις θέσεις της ΝΔ υπογραμμίζοντας ότι δείγμα ιδεοληψιών είναι η «περαιτέρω απίσχναση αρμοδιοτήτων των Συμβουλίων Ιδρυμάτων». Κατήγγειλε την κυβέρνηση ότι δίνει «συγχωροχάρτι και άφεση αμαρτιών στην “περίοδο Πελεγρίνη” στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για την εκλογή καθηγητών με βάση όχι την ισχύουσα νομοθεσία του 4009 αλλά την προηγούμενη. Προφανώς και οι καθηγητές που εξελέγησαν δεν ευθύνονται για τη διαδικασία. Ωστόσο, η εκ των υστέρων νομοθετική επικύρωση στέλνει το λάθος μήνυμα της απείθειας, της ανυπακοής στους νόμους της πολιτείας».
Ο Τομεάρχης παιδείας της ΝΔ διαφώνησε επίσης, «με τη διάταξη που χαρακτηρίστηκε φωτογραφική για την μετάταξη εκπαιδευτικών από την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα ΑΕΙ, όταν έχουμε ακόμη και σήμερα χιλιάδες κενά στα σχολεία».

Φόβος κλεισίματος νηπιαγωγείων
Αναφερόμενος στην αύξηση του ελάχιστου αριθμού νηπίων που χρειάζεται για τη σύσταση νηπιαγωγείου, «η οποία έχει αναστατώσει γονείς και εκπαιδευτικούς» κάλεσε την κυβέρνηση να δώσει εξηγήσεις γιατί είναι «αντιφατικό από τη μια να μιλούμε για επέκταση της υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και στα προνήπια και από την άλλη να ίπταται ο φόβος κλεισίματος νηπιαγωγείων, όπως καταγγέλλει η ΔΟΕ».
Ο κ. Χαρακόπουλος εξέφρασε επίσης τη διαφωνία του «με την αποποινικοποίηση των καταλήψεων» τονίζοντας ότι «δεν συμφωνούμε με τις μειοψηφίες που κατά κανόνα “αποφασίζουν και διατάσσουν” και στερούν τη δυνατότητα στην πλειοψηφία των μαθητών να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους. Αντιθέτως, θα ανέμενα σεβασμό στο ιερό δικαίωμα της ανεμπόδιστης πρόσβασης στο αγαθό της δημόσιας παιδείας σε όλους και όχι στην απαξίωσή της και με τις καταλήψεις. Όπως, επίσης, θα ανέμενα σεβασμό και στην δημοσία περιουσία των σχολείων που τις περισσότερες φορές υφίσταται βανδαλισμούς στη διάρκεια των καταλήψεων, με τη συνδρομή και εξωσχολικών παραγόντων».

Αχρείαστη δαπάνη 3 εκατ. για επιμίσθιο!
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης καυτηρίασε «την κατάργηση της διάταξης με την οποία προβλέπεται οι εκπαιδευτικοί που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες που είναι εγκατεστημένοι στο εξωτερικό ή με ομογενείς ή με αλλοδαπούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού να μπορούν να αποσπώνται σε σχολεία της ίδιας χώρας με τις τακτικές αποδοχές στην Ελλάδα χωρίς το εκάστοτε επιμίσθιο. Διαλύετε από τη μια οικογένειες και από την άλλη, στη θέση αυτών, θα αποσπάσετε εκπαιδευτικούς από την Ελλάδα της κρίσης με επιμίσθιο! Μιλούμε για τουλάχιστον 200 επιπλέον εκπαιδευτικούς με επιμίσθιο, μια δαπάνη που ξεπερνά τα 3 εκατομμύρια ευρώ. Σας περισσεύουν; Πραγματικά σηκώνω τα χέρια!»
Όσον αφορά τις προσλήψεις των αναπληρωτών, ο κ. Χαρακόπουλος σημείωσε με νόημα «διέκρινα έναν εκνευρισμό εκ μέρους του υπουργού κ. Φίλη. Η απόφαση του ΣτΕ είναι γνωστή εδώ και δεκαπέντε μήνες. Όλο αυτό το διάστημα το υπουργείο Παιδείας “αγρόν ηγόραζε”! Λίγο πριν το Πάσχα αντελήφθη ότι υπάρχει ζήτημα με τις προσλήψεις αναπληρωτών και προχώρησε στη σύνταξη μιας τροπολογίας που συνάντησε την αντίδραση όλων των ενδιαφερομένων. Υπό το βάρος των αντιδράσεων, σήμερα, δεν τόλμησε να καταθέσει την τροπολογία και επιχείρησε με υψηλούς τόνους και αναθέματα στις προηγούμενες κυβερνήσεις να κρύψει τις ευθύνες του για τις μέχρι σήμερα ολιγωρίες του. Δεσμεύτηκε ότι οι προσλήψεις αναπληρωτών θα γίνουν με την περυσινή διαδικασία, όπως είπε “γνωρίζοντας ότι μπορούν να υπάρξουν προβλήματα”. Δεν μας λέει, όμως, πως θα τα αντιμετωπίσει! Ενάμιση χρόνο τώρα, εξαγγέλλονται προσλήψεις 20.000 εκπαιδευτικών. Και σήμερα ακούσαμε ότι οσονούπω εγκρίνονται από τους θεσμούς. Μακάρι! Αλλά με ποιο τρόπο θα γίνουν οι προσλήψεις κ. υπουργέ; Θα διενεργήσετε νέο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ; Έχετε τα χρήματα; Και επιπλέον, ένας νέος διαγωνισμός ΑΣΕΠ χρειάζεται τουλάχιστον δυο χρόνια. Τι γίνεται μέχρι τότε;»

Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=3LkDKltHxFU&feature=youtu.be

Απουσίες μαθητών της Γ’ Λυκείου – Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
προς τον
Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
κύριο Νίκο Φίλη

Θέμα: Απουσίες μαθητών της Γ’ Λυκείου – Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Είναι ευρέως γνωστό ότι δυστυχώς, όσο πλησιάζει η έναρξη των πανελληνίων εξετάσεων τόσο μεγαλώνει το ποσοστό των μαθητών που συνειδητά απουσιάζουν από τα σχολεία τους. Έτσι, κατά την περίοδο αυτή μεγάλος αριθμός υποψηφίων αφιερώνει το χρόνο του σε μαθήματα συμπληρωματικής εκπαίδευσης, αντιμετωπίζοντας τα σχολικά μαθήματα ως περιττή απασχόληση. Η κατάσταση αυτή είναι εξαιρετικά προβληματική και οδηγεί στην απαξίωση της παρεχόμενης από τα σχολεία μας εκπαίδευσης τόσο στα μάτια των μαθητών μας όσο και των οικογενειών τους.

Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μέχρι σήμερα έχει λάβει περιστασιακά μέτρα που επιδεινώνουν αντί να αντιμετωπίζουν το πρόβλημα. Είναι χαρακτηριστικός ο Ν. 4327/2015, με τον οποίο μεταβλήθηκε το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με επιπόλαιο τρόπο, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία διαβούλευση. Έτσι, η εισαγωγή σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ αποσυνδέθηκε από τις επιδόσεις των μαθητών στις τάξεις του Λυκείου, στερώντας τους μαθητές μας από ένα σημαντικό κίνητρο για την παρακολούθηση των σχολικών μαθημάτων. Παράλληλα, δεν υιοθετήθηκε κανένα άλλο μέτρο για την πρόληψη του φαινομένου των μαζικών απουσιών στα σχολεία λίγο πριν την έναρξη των πανελλήνιων εξετάσεων.

Ο κύριος Υπουργός παρακαλείται να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:

1. Ποια είναι τα ποσοστά απουσίας των μαθητών της Γ’ Λυκείου κατά το μήνα Απρίλιο; Παρακαλούμε να κατατεθούν αναλυτικά στοιχεία.
2. Ποια μέτρα πρόκειται να λάβει το Υπουργείο Παιδείας για να αντιμετωπίσει το φαινόμενο των μαζικών απουσιών στα σχολεία λίγο πριν την έναρξη των πανελληνίων εξετάσεων;

Αθήνα, 25 Απριλίου 2016

Οι ερωτώντες Βουλευτές:

Θεόδωρος Φορτσάκης Βουλευτής Επικρατείας ΝΔ

Μάξιμος Χαρακόπουλος Βουλευτής Λαρίσης ΝΔ

Καθιέρωση της Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: κ. Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης
κ. Υπουργό Εξωτερικών
κ. Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
κ. Υπουργό Πολιτισμού


ΘΕΜΑ: Καθιέρωση της Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού

Στις 20 Μαΐου, ημέρα γέννησης του Σωκράτη, θα εορτασθεί για πρώτη φορά φέτος, με πανηγυρικές εκδηλώσεις στην ομογένεια της Ιταλίας, η καθιέρωση της Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού. Η σχετική νομοθετική ρύθμιση (ψήφιση Νόμου ή προώθηση Προεδρικού Διατάγματος) έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί ήδη μέσα στον Απρίλιο, όπως είχε δηλώσει στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Ελληνισμού της Διασποράς της Βουλής o αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της ΓΓΑΕ κ. Δημήτρης Πλευράκης. Η ψήφιση της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης που θα αφορά τα Υπουργεία Εσωτερικών, Εξωτερικών, Παιδείας και Πολιτισμού, θα ανοίξει το δρόμο για την υποβολή αιτήματος προς την ΟΥΝΕΣΚΟ για την καθιέρωση της Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού.
Η πρόταση για καθιέρωση Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας κατατέθηκε για πρώτη φορά στις 17/10/2014 στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Ελληνισμού της Διασποράς και συζητήθηκε εν συνεχεία, στις 17/10/2014 σε κοινή συνεδρίαση των Κοινοβουλευτικών Επιτροπών Μορφωτικών Υποθέσεων και Ελληνισμού της Διασποράς με θέμα «Ελληνισμός και Φιλελληνισμός της Ιταλίας – Κοινές Δράσεις για την προβολή της Ελληνικής Γλώσσας και του Ελληνικού Πολιτισμού». Πρόκειται για πρωτοβουλία που ξεκίνησε από την Ιταλία από την Ομοσπονδία Ελληνικών Σωματείων και Αδελφοτήτων Ιταλίας και τον π. Πρόεδρο Γιάννη Κορίνθιο και δρομολογήθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Είναι μια μοναδική ευκαιρία να αναδειχθεί παγκοσμίως η Ελληνική Γλώσσα και να προβληθεί η Ελλάδα, κινδυνεύει όμως να εξελιχθεί σε φιάσκο, καθώς δεν έχει ακόμα νομικά θεσμοθετηθεί, ούτε επικοινωνηθεί ως προς τα πιθανά οφέλη και την διαχρονική υπόστασή της. Πρόταση με την οποία κατ’ επανάληψη η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Ελληνισμού της Διασποράς και υπό την νέα Προεδρία του κ. Α. Τριανταφυλλίδη έχει ασχοληθεί θετικά, και την οποία στηρίζουν η Γ.Γ. Απόδημου Ελληνισμού και όλα τα κόμματα. Η καθυστέρηση στην άσκηση πολιτικής εν γένει στα ζητήματα των Ελλήνων του Εξωτερικού μοιάζει πλέον να αποτελεί επιλογή, αφήνοντας σε εκκρεμότητα σημαντικές νομοθετικές ρυθμίσεις, όπως την επαναλειτουργία του ΣΑΕ, πόσο μάλλον και την ψήφο των Αποδήμων.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάσθε:

1. Τι είναι αυτό που εμποδίζει την υλοποίηση της πρότασης της Ομοσπονδίας Ελληνικών Σωματείων και Αδελφοτήτων Ιταλίας, που έγινε και απόφαση της Μόνιμης Ειδικής Επιτροπής για τον Ελληνισμό της Διασποράς, να θεσπιστεί η 20η Μαΐου ως Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού, πρόταση υπέρ της οποίας έχουν ταχθεί όλα τα κόμματα και όλοι οι Δήμοι της χώρας, αφού η τόσο μεγάλη καθυστέρηση στη θεσμοθέτησή της δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά;
2. Πώς και γιατί το Υπουργείο Εξωτερικών και η ΓΓΑΕ ενθαρρύνουν την προετοιμασία εορτασμών και πανηγύρεων μεταξύ των Ελλήνων του Εξωτερικού για την 20η Μαΐου, με τη συμμετοχή, μάλιστα, Ελλήνων και ξένων κυβερνητικών παραγόντων και μαθητών, όταν ακόμη δεν έχετε στα χέρια σας την αντίστοιχη νομοθετική ρύθμιση (Προεδρικό Διάταγμα ή Νόμος);
3. Τι θα συμβεί εάν την 20η Μαΐου οι Απόδημοι Έλληνες και τοπικοί άρχοντες συμμετέχουν σε Τελετές για κάτι που δεν θα υφίσταται επισήμως; Πως θα αμυνθεί η χώρα μας απέναντι στα επικριτικά σχόλια των Ελλήνων του εξωτερικού και των Ιταλών εν προκειμένω; Πως θα ανταποκριθείτε στην δυσαρέσκεια και την δύσκολη θέση στην οποία θα περιέλθουν οι Έλληνες του Εξωτερικού και μάλιστα όταν έχουν ιδέες και αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες τόσο θετικές για τα ελληνικά συμφέροντα;


Οι Ερωτώντες Βουλευτές:

Αν. Δημοσχάκης (ΕΒΡΟΥ)
Θ. Μπακογιάννη (Α’ ΑΘΗΝΩΝ)
Χ. Αθανασίου (ΛΕΣΒΟΥ)
Θ. Καράογλου (Β’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ)
Ι. Κεφαλογιάννης (ΡΕΘΥΜΝΟΥ)
Κ. Κοντογεώργος (ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ)
Μ. Χαρακόπουλος (ΛΑΡΙΣΑΣ)

 

Μάξιμος: "Η κυβέρνηση καθυστερεί στη θέσπιση της Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας!"

maximos vouli 2

Αθήνα, 25 Απριλίου 2016

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΝΔ ΠΡΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ:

Γιατί δεν θεσπίζετε την 20η Μαΐου Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας;

• Αν και είχε δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση!

«Τι είναι αυτό που εμποδίζει την υλοποίηση της πρότασης της Ομοσπονδίας Ελληνικών Σωματείων και Αδελφοτήτων Ιταλίας, που έγινε και απόφαση της Μόνιμης Ειδικής Επιτροπής για τον Ελληνισμό της Διασποράς, να θεσπιστεί η 20η Μαΐου ως Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού, πρόταση υπέρ της οποίας έχουν ταχθεί όλα τα κόμματα και όλοι οι Δήμοι της χώρας, αφού η τόσο μεγάλη καθυστέρηση στη θεσμοθέτησή της δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά;». Το ερώτημα αυτό απευθύνει ο Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος με ερώτησή που συνυπογράφει, προς τους υπουργούς Εσωτερικών κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, Παιδείας κ. Νίκο Φίλη, Εξωτερικών κ. Νίκο Κοτζιά και Πολιτισμού κ. Αριστείδη Μπαλτά.
Η ερώτηση, με πρώτο υπογράφοντα τον Τομεάρχη Απόδημου Ελληνισμού, κ. Αναστάσιο Δημοσχάκη, την οποία συνυπογράφουν, επίσης, οι βουλευτές κ.κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, Κώστας Κοντογεώργος, Θόδωρος Καράογλου, Χαράλαμπος Αθανασίου και η κ. Ντόρα Μπακογιάννη, αναφέρει ότι «στις 20 Μαΐου, ημέρα γέννησης του Σωκράτη, θα εορτασθεί για πρώτη φορά φέτος, με πανηγυρικές εκδηλώσεις στην ομογένεια της Ιταλίας, η καθιέρωση της Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού. Η σχετική νομοθετική ρύθμιση (ψήφιση Νόμου ή προώθηση Προεδρικού Διατάγματος) έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί ήδη μέσα στον Απρίλιο. Η ψήφιση της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης που θα αφορά τα Υπουργεία Εσωτερικών, Εξωτερικών, Παιδείας και Πολιτισμού, θα ανοίξει το δρόμο για την υποβολή αιτήματος προς την ΟΥΝΕΣΚΟ για την καθιέρωση της Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού».
Υπενθυμίζεται ότι «η πρόταση για καθιέρωση Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας κατατέθηκε για πρώτη φορά στις 17/10/2014 στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Ελληνισμού της Διασποράς και συζητήθηκε εν συνεχεία, στις 17/10/2014 σε κοινή συνεδρίαση των Κοινοβουλευτικών Επιτροπών Μορφωτικών Υποθέσεων και Ελληνισμού της Διασποράς με θέμα ‘‘Ελληνισμός και Φιλελληνισμός της Ιταλίας – Κοινές Δράσεις για την προβολή της Ελληνικής Γλώσσας και του Ελληνικού Πολιτισμού’’. Πρόκειται για πρωτοβουλία που ξεκίνησε από την Ιταλία από την Ομοσπονδία Ελληνικών Σωματείων και Αδελφοτήτων Ιταλίας και τον π. Πρόεδρο Γιάννη Κορίνθιο και δρομολογήθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας».
Και οι βουλευτές καταλήγουν ότι «είναι μια μοναδική ευκαιρία να αναδειχθεί παγκοσμίως η Ελληνική Γλώσσα και να προβληθεί η Ελλάδα, κινδυνεύει όμως να εξελιχθεί σε φιάσκο, καθώς δεν έχει ακόμα νομικά θεσμοθετηθεί, ούτε επικοινωνηθεί ως προς τα πιθανά οφέλη και την διαχρονική υπόστασή της. Πρόταση με την οποία κατ’ επανάληψη η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Ελληνισμού της Διασποράς και υπό την νέα Προεδρία του κ. Α. Τριανταφυλλίδη έχει ασχοληθεί θετικά, και την οποία στηρίζουν η Γ.Γ. Απόδημου Ελληνισμού και όλα τα κόμματα. Η καθυστέρηση στην άσκηση πολιτικής εν γένει στα ζητήματα των Ελλήνων του Εξωτερικού μοιάζει πλέον να αποτελεί επιλογή, αφήνοντας σε εκκρεμότητα σημαντικές νομοθετικές ρυθμίσεις, όπως την επαναλειτουργία του ΣΑΕ, πόσο μάλλον και την ψήφο των Αποδήμων».

Subscribe to this RSS feed