Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Μάξιμος: “Με τα νέα μέτρα πληρώνουμε το λογαριασμό μαθητευόμενων μάγων”

voylievrovoyli

Συνέντευξη
του Τομεάρχη Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας,
βουλευτή Λαρίσης,
κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου

στο μηνιαίο περιοδικό “Βουλή & Ευρωβουλή”
και τη δημοσιογράφο κ. Πηνελόπη Γκάλιου

“Με τα νέα μέτρα πληρώνουμε το λογαριασμό μαθητευόμενων μάγων και μαυρογυαλούρων”

Σκληρούς χαρακτηρισμούς και αυστηρή κριτική επιφυλάσσει για την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και τον ίδιο τον πρωθυπουργό ο βουλευτής της ΝΔ Μάξιμος Χαρακόπουλος σχολιάζοντας στο «Βουλή & Ευρωβουλή» όλη την πολιτική επικαιρότητα και τις προεκτάσεις της στην κοινωνία, τα κόμματα, την κυβέρνηση. Ο Λαρισαίος βουλευτής εξηγεί τους λόγους που η ΝΔ επιμένει όλο και πιο επιτακτικά στο αίτημα της για άμεση προσφυγή στις κάλπες, ασκώντας σκληρή κριτική στους κυβερνώντες που χαρακτηρίζει ‘’μαθητευόμενους μάγους’’ και ‘’μαυρογιαλούρους’’ και τονίζοντας ότι το “αίτημα του Κυριάκου για τη διεξαγωγή εκλογών εδράζεται ακριβώς στην διαπίστωση των καταστροφικών επιπτώσεων που συνεπάγεται η παραμονή αυτού του σχήματος στα ηνία της εξουσίας’’.
Ο βουλευτής της ΝΔ βάλει ευθέως και κατά του πρωθυπουργού και ερμηνεύει τα περί ‘’αυταπάτης’’ που πρόσφατα ο Αλέξης Τσίπρας ομολόγησε στη Βουλή, εκφράζοντας τις αντιρρήσεις του και υποπτευόμενος ότι “ο κ. Τσίπρας, χρησιμοποίησε τον όρο αυταπάτη διότι βλέπει να αυξάνεται η οργή εναντίον του από όσους τον πίστεψαν. Πιστεύει ότι λέγοντας ότι αυταπατήθηκε ξεμπερδεύει με το παρελθόν του’’
Αναφερόμενος στα νέα μέτρα ο κ. Χαρακόπουλος μιλά για καταιγίδα που είναι συνέπεια της ανεύθυνης τακτικής της κυβέρνησης. “Είναι η λευκή πετσέτα που πέταξαν στους δανειστές οι πρώην ανυποχώρητοι αντιμνημονιακοί αστέρες, με μόνο στόχο την παραμονή τους στην εξουσία με κάθε κόστος’’.
Μιλώντας για τα του οίκου του, ο νεοδημοκράτης βουλευτής δείχνει το δρόμο και την κατεύθυνση της διεύρυνσης που επιδιώκει το κόμμα του, σημειώνοντας ότι “Η υπεύθυνη στάση της παράταξής μας σε συνδυασμό με την εκλογή του νέου προέδρου μας, Κυριάκου Μητσοτάκη , με αναπάντεχα υψηλή συμμετοχή, ήδη έχει δημιουργήσει μια δυναμική’’.
Τέλος, ως τομεάρχης Παιδείας ο κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σχολιάζει όλες τις αλλαγές και τις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας και του ΣΥΡΙΖΑ στο χώρο της εκπαίδευσης.

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του κ. Χαρακόπουλου:

1. Η Βουλή για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες ημέρες κλήθηκε να ψηφίσει επιπλέον μέτρα προκειμένου να κλείσει η αξιολόγηση και να προχωρήσει η χώρα σε επόμενη φάση. Σε ανάλογες περιπτώσεις η ΝΔ έθετε τους βουλευτές και των υπολοίπων κομμάτων προ των εθνικών ευθυνών τους, εσείς τώρα γιατί δεν συμμερίζεστε αυτές τις ενδεχόμενες ευθύνες και καταψηφίζετε;

Η καταιγίδα των μέτρων που φέρνει προς ψήφιση η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στην βουλή δεν έρχονται από τον ουρανό. Είναι η τραγική συνέπεια της ανεύθυνης τακτικής που ακολούθησαν αυτές οι πολιτικές δυνάμεις που βρέθηκαν στην εξουσία. Είναι ο λογαριασμός της δήθεν σκληρής διαπραγμάτευσης του Γιάνη Βαρουφάκη υπό τις ευλογίες του κ. Τσίπρα. Είναι τα παρεπόμενα της οικονομικής καθίζησης που προκάλεσαν οι κλειστές τράπεζες και η κυβερνητική ανεπάρκεια. Είναι η λευκή πετσέτα που πέταξαν στους δανειστές οι πρώην ανυποχώρητοι αντιμνημονιακοί αστέρες, με μόνο στόχο την παραμονή τους στην εξουσία με κάθε κόστος. Το αν η ΝΔ έχει επιδείξει -όλα τα χρόνια της κρίσης- στάση ευθύνης, είναι γεγονός αυταπόδεικτο. Και σήμερα, οι επιλογές της δικαιώνονται. Το να εγκαλείται, όμως, από όσους υπονόμευαν διαρκώς και εσκεμμένα κάθε προσπάθεια ανόρθωσης της χώρας πάει πολύ. Ούτε βεβαίως, πρόκειται η παράταξή μας να συναινέσει σε ένα καταστροφικό μείγμα για την οικονομία, που προβλέπει την αγριότερη φοροεπιδρομή στις πλέον παραγωγικές δυνάμεις της οικονομίας μας. Γιατί αυτό θα ήταν πραγματική ανευθυνότητα.

2. Ο αντίλογος στην κριτική που ασκείτε για τη «φοροκαταιγίδα» των νέων μέτρων είναι ότι και οι προηγούμενες κυβερνήσεις της κρίσης πήραν ανάλογα και πιο σκληρά μέτρα. Τι απαντάτε;

Το κοστούμι που ράβει η κυβέρνηση σήμερα στους επαγγελματίες, στους αγρότες και στον επιχειρηματικό κόσμο δεν έχει προηγούμενο. Ο στόχος της είναι ξεκάθαρος. Θέλει να τους ξεζουμίσει ώστε με τα προσδοκώμενα φορολογικά έσοδα να μπορεί να συνεχίζει να διατηρεί το υφιστάμενο παραγωγικό μοντέλο, παρά το γεγονός ότι πλέον έχει εκμετρήσει το ζην. Πρόκειται για παγιωμένες ιδεοληψίες που κατατρύχουν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και ταυτόχρονα μικροκομματικούς υπολογισμούς. Βλέπουν την γενική κατάρρευση των ποσοστών τους και πιάνονται από τα μαλλιά τους. Δυστυχώς, όμως, η αποτυχία της πολιτικής της υπεροφορολόγησης είναι ευκόλως προβλέψιμη. Η οικονομία έχει στεγνώσει, δεν μπορεί να δώσει άλλα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα αυξηθούν τα λουκέτα, η φοροδιαφυγή και η φοροαποφυγή και οι επενδύσεις θα μένουν όνειρο απατηλό. Ως εκ τούτου, είναι δεδομένη η αδυναμία επίτευξης των στόχων που έχουν τεθεί. Αυτή με τη σειρά της θα ενεργοποιήσει τον «κόφτη», δηλαδή την περικοπή μισθών και συντάξεων. Έτσι όλοι θα είναι χαμένοι και η Ελλάδα θα παραμείνει μακριά από την έξοδο από την ύφεση. Σήμερα, μία συνταγή υπάρχει: μείωση της φορολόγησης με ταυτόχρονη μείωση των κρατικών δαπανών. Με αυτή την κυβέρνηση, όμως, με τα δείγματα που μας έχει δείξει ως σήμερα, αυτή η προοπτική φαντάζει απίθανη.

3. Όλο το τελευταίο διάστημα παρακολουθούμε τον πρόεδρο της ΝΔ να επιμένει και να επαναφέρει συνεχώς το αίτημά του για προσφυγή στις κάλπες. Όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αξιωματική αντιπολίτευση και ζητούσε εκλογές, η απάντηση της ΝΔ ήταν ότι επένδυε στην αστάθεια. Τι άλλαξε από τότε, δεν σας φοβίζει τώρα μία πολιτική αστάθεια;

Ο ΣΥΡΙΖΑ και ως αντιπολίτευση και ως κυβέρνηση πολιτεύθηκε με εντελώς ανεύθυνο τρόπο. Τα στελέχη του, με προεξάρχοντα τον κ. Τσίπρα, επεδίωκαν να υπονομεύσουν κάθε προσπάθεια για μεταρρυθμίσεις, επενδύσεις, σταθεροποίηση της οικονομίας. Ασκούσε ισοπεδωτική κριτική και δεν ορρωδούσε προ ουδενός τρόπου για να περάσει τις θέσεις του. Στήριξε κάθε συντεχνιακό αίτημα, πολέμησε με μανία κάθε επενδυτική συμφωνία και στο τέλος ανέτρεψε την κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά, δήθεν για να σκίσει τα μνημόνια, να δώσει 13η σύνταξη, να καταργήσει τον ΕΝΦΙΑ, να αυξήσει τον κατώτατο μισθό στα 750 ευρώ, να φτιάξει γεφύρια και ποτάμια. Και τα κατάφεραν να πάρουν την εξουσία, βάζοντας την Ελλάδα σε μια τρομερή περιπέτεια, μέσα από αχαρακτήριστους τυχοδιωκτισμούς. Τον λογαριασμό αυτής της επιλογής των μαθητευόμενων μάγων και συνάμα μαυρογυαλούρων της πολιτικής θα τον πληρώνουμε για χρόνια. Το αίτημα του Κυριάκου για τη διεξαγωγή εκλογών εδράζεται ακριβώς στην διαπίστωση των καταστροφικών επιπτώσεων που συνεπάγεται η παραμονή αυτού του σχήματος στα ηνία της εξουσίας. Δεν υπάρχει ένας τομέας της κοινωνικής και οικονομικής ζωής που να ωφελήθηκε από την έλευση της “πρώτης φοράς αριστερά” στην κυβέρνηση. Ούτε ένας –η αύξηση του τουρισμού οφείλεται σε γεωπολιτικά γεγονότα. Παντού οπισθοδρόμηση και εικόνα διάλυσης. Οικονομικό κλίμα, μεταναστευτικό, εξωτερική πολιτική, παιδεία, υγεία, πολιτισμός. Παντού ερασιτεχνισμός, ιδεοληψίες, αναβλητικότητα, και κοντά σε αυτά βόλεμα ημετέρων και αναξιοκρατία.

4. Πως σχολιάζετε την πρόσφατη ομολογία του πρωθυπουργού περί αυταπάτης;

Να μου επιτρέψετε να έχω αντιρρήσεις αν πρόκειται για αυταπάτη ή για εξαπάτηση. Γιατί όλα αυτά που αποκαλύφθηκαν στην πορεία ως πραγματικότητες, και τις οποίες ο κ. Τσίπρας αμφισβητούσε, ήταν γνωστά τοις πάσι. Εκτός από τους επίδοξους μεσσίες που υπόσχονταν λαγούς με πετραχήλια. Από αυτούς που διαβεβαίωναν ότι θα πλήρωναν με αέρα τους δανειστές, ότι θα τους εκβίαζαν, ότι θα άλλαζαν όλη την Ευρώπη, ότι θα έφερναν χρήμα με ουρά από τη Ρωσία, την Κίνα και την Βενεζουέλα. Που τελειώνει λοιπόν η αυταπάτη και αρχίζει το ψέμα, που στοχεύει στην αρπαγή της ψήφου από έναν λαό που είναι οργισμένος αλλά και έτοιμος να παρασυρθεί από τον κάθε δημαγωγό. Υποπτεύομαι ότι ο κ. Τσίπρας, χρησιμοποίησε τον όρο αυταπάτη διότι βλέπει να αυξάνεται η οργή εναντίον του από όσους τον πίστεψαν. Πιστεύει ότι λέγοντας ότι αυταπατήθηκε ξεμπερδεύει με το παρελθόν του. Κάνει όμως λάθος και θα το δει σύντομα.

5. Πολλά ακούγονται τελευταία για πολιτική διεύρυνση της ΝΔ. Προς τα που στρέφεται αυτό το άνοιγμα και που στοχεύει αυτή η διεύρυνση;

Η διεύρυνση της ΝΔ στην κοινωνία έχει ήδη ξεκινήσει, εδώ και μήνες. Η υπεύθυνη στάση της παράταξής μας σε συνδυασμό με την εκλογή του νέου προέδρου μας, Κυριάκου Μητσοτάκη, με αναπάντεχα υψηλή συμμετοχή, ήδη έχει δημιουργήσει μια δυναμική. Αυτή αντανακλάται και στις δημοσκοπήσεις. Ταυτόχρονα, όμως, απευθυνόμαστε προς όλους όσοι εκφράζουν έναν μεταρρυθμιστικό λόγο. Γνωρίζουμε ότι η ανόρθωση της οικονομίας και του κράτους απαιτεί μακροχρόνια και επίπονη προσπάθεια. Και αυτό το έργο πρέπει να έχει την υποστήριξη της κοινωνικής πλειοψηφίας και τη συνδρομή των πιο άξιων. Δυστυχώς, τα όσα έχουν συμβεί τα προηγούμενα χρόνια -και πριν την εκδήλωση της κρίσης- έχουν υπονομεύσει το κύρος της πολιτικής και της αξιοπιστίας των πολιτικών. Πολλοί άνθρωποι με ικανότητες, γνώσεις και ήθος αποφεύγουν να εμπλακούν στα πολιτικά πράγματα. Άλλωστε και οι επιλογές των ίδιων των πολιτών απογοητεύουν πολλούς. Η πατρίδα, όμως, χρειάζεται σήμερα τους καλύτερους, και εναπόκειται σε εμάς, με τη στάση μας, με τη συνέπειά μας να τους προσελκύσουμε στην κοινή προσπάθεια.

6. Κατά την έναρξη των Πανελλαδικών εξετάσεων το τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε ανακοίνωση που αναφέρει ως στόχο την «Ελεύθερη πρόσβαση στη τριτοβάθμια εκπαίδευση». Ποια η θέση σας;

Σίγουρα ακούγεται ευχάριστα. Το ερώτημα είναι πόσο υπεύθυνα διατυπώνεται ως μέτρο η “ελεύθερη πρόσβαση” στα ΑΕΙ χωρίς κανένα σχέδιο, χωρίς ρεαλιστική εκτίμηση των ποιοτικών και ποσοτικών συνεπειών του, απλά και μόνο για να χαϊδέψει κάποια αυτιά. Το δρόμο αυτό τον ακολούθησαν και άλλοι στο παρελθόν, καταργώντας τη βάση του δέκα για την είσοδο στα ΑΕΙ με αποτέλεσμα -όπως οι ίδιοι οι πρυτάνεις και πρόεδροι των ΤΕΙ καταγγέλλουν- να αυξάνονται οι εισακτέοι αλλά να μειώνονται αυτοί που τελικά καταφέρνουν να πάρουν πτυχίο! Έτσι και τα ιδρύματα επιβαρύνονται με αιώνιους φοιτητές και οι οικογένειες παιδιών, που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επιβαρύνονται με τη φοίτησή τους χωρίς αποτέλεσμα. Με την “ελεύθερη πρόσβαση” του ΣΥΡΙΖΑ η αξιολόγηση αντί να γίνει στις πανελλαδικές μεταφέρεται στις εσωτερικές εξετάσεις των ΑΕΙ, τα οποία όμως με τις υπάρχουσες υποδομές -και ιδιαίτερα οι σχολές υψηλής ζήτησης- θα έχουν “καταρρεύσει” από την υπερπληθώρα εγγεγραμμένων φοιτητών. Όλα αυτά δεν επιβάλλεται να τα σκεφθούμε πριν καταλήξουμε σε αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα ΑΕΙ; Αυτό, όμως, δεν φαίνεται να απασχολεί την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και αποδείχθηκε περίτρανα με τον τρόπο που αντιμετώπισε τον υποτιθέμενο εθνικό διάλογο για την παιδεία, που κατάντησε παρωδία. Από την μία γινόταν συζήτηση και από την άλλη η κυβέρνηση έφερνε νόμους και διατάξεις κατά το δοκούν. Και γι’ αυτό άλλωστε ως ΝΔ αποχωρήσαμε από αυτό το θέατρο σκιών.

7. Οι επερχόμενες αλλαγές στην εκπαίδευση (μείωση διδακτικών ωρών, αλλαγές στο ολοήμερο σχολείο κ.α.) έχουν αναστατώσει γονείς και εκπαιδευτικούς. Πως τις κρίνετε και τι αντιπροτείνετε για τον πολύπαθο χώρο της εκπαίδευσης;

Είναι φανερό ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και αυτή και η προηγούμενη είναι πιστή στη ρήση του κ. Μπαλτά: η αριστεία είναι ρετσινιά. Οι άνθρωποι έχουν μια αλλεργία σε οτιδήποτε ξεχωρίζει προς τα πάνω. Θέλουν να είναι όλα, όχι ίσα, αλλά ισοπεδωμένα. Θύματά τους στάθηκαν και τα Πρότυπα σχολεία και τα Ολοήμερα. Ειδικά τα τελευταία τα κατήργησαν δια της… αναβάθμισής τους κατά τον κ. Φίλη που “βαφτίζει το κρέας σε ψάρι”. Το πώς το κατάφεραν ρωτήστε τον κ. υπουργό. Μείωσαν ξένες γλώσσες, πληροφορική και άλλα διδακτικά αντικείμενα, που οι γονείς τους πλέον θα πληρώνουν εκτός σχολείου για να τους τα παράσχουν. Κατήργησαν τη δυνατότητα να πηγαίνουν τα παιδιά από τις 7 το πρωί στο σχολείο, μέτρο που εξυπηρετούσε τους εργαζόμενους γονείς. Στερούν σε παιδιά ανέργων τη δυνατότητα να γίνουν δεκτά σε Ολοήμερα, καθώς προϋποθέτει και οι δυο γονείς να είναι εργαζόμενοι. Τόση κοινωνική ευαισθησία!
Η δική μας πρόταση κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση. Όταν έχεις έναν επιτυχημένο θεσμό δεν τον ψαλιδίζεις ούτε τον καταργείς. Αντιθέτως, τον διευρύνεις. Και αυτό ισχύει τόσο για τα Πρότυπα σχολεία όσο και για τα Ολοήμερα. Ελπίζουμε ότι σύντομα θα έχουμε τη δυνατότητα να βάλουμε ένα τέλος στην καταστροφική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ και στην εκπαίδευση, και κυρίως να βάλουμε τα θεμέλια σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα συμβαδίζει με τις σύγχρονες τάσεις και θα δημιουργεί ελεύθερες και ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε με την κατάρτιση του κυβερνητικού μας προγράμματος.

Στην Καππαδοκία ο Μάξιμος

MAX

Αθήνα, 3 Ιουνίου 2016

Στην Καππαδοκία ο Μάξιμος Χαρακόπουλος

Ο Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μεταβαίνει στην Καππαδοκία προκειμένου να συνοδεύσει τον Οικουμενικό Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως κ.κ. Βαρθολομαίο στο ετήσιο προσκύνημά του στην αγιοτόκο γη.
Φέτος ο προκαθήμενος της Ορθοδοξίας αναμένεται να τελέσει τον εσπερινό του Σαββάτου 4 Ιουνίου 2016 στην ανακαινισμένη επιβλητική εκκλησία των Αγίων Βασιλείου και Βλασίου στο Μισθί της Νίγδης, την πάλαι ποτέ μεγαλώνυμη ελληνορθόδοξη κοινότητα της Καππαδοκίας, (από την οποία πρόσφυγες εγκαταστάθηκαν και στη Μάνδρα της Λάρισας), ενώ την Κυριακή 5 Ιουνίου 2016 θα λειτουργήσει στον Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στη ξακουστή κωμόπολη της Σινασού, την αποκαλούμενη και «διαμάντι της Ανατολής».

Μ.Χαρακόπουλος: Μια απόλυτα ανίκανη κυβέρνηση και στη διαχείριση του μεταναστευτικού

maximos vouli

Παρασκευή, 3 Ιουνίου 2016

Μ. ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠ.ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΕΙΔΟΜΕΝΗ:

Μια απόλυτα ανίκανη κυβέρνηση και στη διαχείριση του μεταναστευτικού

Πάνω από 2,2 εκατομμύρια ευρώ το κόστος από την κλειστή γραμμή

«Τα όσα συνέβησαν στην Ειδομένη αποδεικνύουν την απόλυτη ανικανότητα της κυβέρνησης να δώσει λύση σε ένα πρόβλημα που και την εικόνα της χώρας αμαύρωνε διεθνώς και χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες άφηνε να ταλαιπωρούνται σε απάνθρωπες συνθήκες, αλλά και την εθνική οικονομία έβλαπτε με την παρατεταμένη διακοπή λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής. Ακόμη όμως και σήμερα, το πρόβλημα δεν έχει επιλυθεί αλλά απλώς έχει μεταφερθεί λίγο μακρύτερα δημιουργώντας νέες εστίες απαράδεκτης διαβίωσης αλλά και έξαρσης της παρανομίας». Τα παραπάνω δήλωσε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, με αφορμή απάντηση που έλαβε σε σχετική ερώτηση που συνυπόγραψε, και στην οποία πρώτος υπογράφων ήταν ο βουλευτής Σερρών κ. Κώστας Αχ. Καραμανλή. Την απάντηση απέστειλε ο υπουργός υποδομών, μεταφορών και δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος παραπέμπει σε δύο απαντητικά έγγραφα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Από τα έγγραφα αυτά προκύπτει ότι «η οικονομική ζημία, που έχει υποστεί, μέχρι 15.05.2016, η «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» και επίσης ότι
«α) Η «ΤΡΑΙΝΟΣΕ», με σχετική αλληλογραφία προς το ΥΠΟΜΕΔΙ, έχει ενημερώσει για τη σοβαρότητα της κατάστασης που δημιουργήθηκε, χωρίς ευθύνη της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ», καθώς και για τις διαμαρτυρίες των πελατών της, ζητώντας να ληφθούν, αρμοδίως, άμεσα μέτρα, προς επίλυση του έντονου προβλήματος.
β) Επίσης, με σχετικά έγγραφα της, προς τους διαμαρτυρόμενους πελάτες της, η «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» δήλωσε ότι δεν φέρει ευθύνη για τη διακοπή της κυκλοφορίας εμπορικών αμαξοστοιχιών μέσω Ειδομένης/Γευγελή, καθώς η διακοπή αυτή επιβλήθηκε αναγκαστικά, σε συνέχεια αποκλεισμού από πρόσφυγες/οικονομικούς μετανάστες της σιδηροδρομικής γραμμής στο ύψος της Ειδομένης.
2. Συμπληρωματικά, σημειώνεται ότι η «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» εξέδωσε περιορισμό κυκλοφορίας αρ. 02/2016/21.03.2016, με σκοπό την αποφυγή τυχόν συσσώρευσης βαγονιών, έμφορτων με εμπορεύματα ή containers αλλά και κενών βαγονιών, στο συνοριακό σημείο Ειδομένης/ Γευγελή καθώς και κατά μήκος του σιδηροδρομικού διαδρόμου προς/από Ελλάδα. Με τον τρόπο αυτό, δεν σημειώθηκε εκτεταμένος εγκλωβισμός αμαξοστοιχιών με έμφορτα ή και κενά βαγόνια […]».
Στην απάντηση διευκρινίζεται ότι «καθώς οι εμπορευματικές μεταφορές της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της Απόφασης Αρ. 150/1/10.07.2013 του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, η «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» δεν έχει συνάψει ειδικές συμφωνίες με τους πελάτες. Μέχρι στιγμής, δεν έχουν κατατεθεί αγωγές κατά της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» από τους πελάτες της αλλά μόνο διαμαρτυρίες πελατών».
Τέλος, σημειώνεται ότι η «ΤΡΑΙΝΟΣΕ», στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την διακίνηση εμπορικών αμαξοστοιχιών από την εναλλακτική σιδηροδρομική οδό μέσω Βουλγαρίας (συνοριακό σημείο Προμαχώνας). Μέχρι στιγμής (15.05.2016) έχουν διακινηθεί σιδηροδρομικώς από/προς Ελλάδα, μέσω Βουλγαρίας (με προορισμό/προέλευση πέραν Βουλγαρίας), συνολικά 205 αμαξοστοιχίες».

Εισήγηση Τομεάρχη Παιδείας στην Ολομέλεια του Τομέα

Τομέας Παιδείας ΝΔ

Αθήνα, 2 Ιουνίου 2016

Εισήγηση
του Υπεύθυνου του Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας
κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου
στην Ολομέλεια του Τομέα

«Αγαπητοί συνεργάτες, φίλες και φίλοι,

σας καλωσορίζω στη δεύτερη αυτή συνάντηση της Ολομέλειας των μελών των Ομάδων Εργασίας του Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας.
Στο ενδιάμεσο οι Ομάδες δούλεψαν πολύ και αθόρυβα, και τα μέλη κατέθεσαν πολλές και εμπεριστατωμένες προτάσεις.
Θα ήθελα, λοιπόν, ιδιαιτέρως να σας ευχαριστήσω όλους σας, γιατί αποδείξατε στην πράξη ότι η Νέα Δημοκρατία -και στον χώρο της παιδείας- διαθέτει έμπειρα και καταξιωμένα στελέχη, που μπορούν να βοηθήσουν δημιουργικά στο κυβερνητικό έργο που σύντομα θα κληθεί να επιτελέσει.
Εμένα θα μου επιτρέψετε να αναφέρω μερικές παρατηρήσεις στα όσα έχουν γίνει αυτό το διάστημα από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και στη συνέχεια θα δώσω τον λόγο στον Γραμματέα του Τομέα τον Σωτήρη Γκλαβά, ο οποίος θα παρουσιάσει μια πρώτη δέσμη προτάσεων που θα θέσουμε σε διαβούλευση.

Φίλες και φίλοι,
Αυτό που ζούμε από την πρώτη στιγμή της ανάρρησης του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία είναι ένας διαρκής εφιάλτης για την οικονομία, την κοινωνία και τη χώρα ολόκληρη.
Είναι πλέον φανερό ότι τυχοδιωκτικές δυνάμεις κάνοντας χρήση των πιο δημαγωγικών υποσχέσεων παραπλάνησαν τον ελληνικό λαό και υπέκλεψαν την ψήφο του, και μάλιστα πολλαπλώς.
Δυστυχώς, ο λαϊκισμός έχει διεισδύσει στο DNA μεγάλης μερίδας του πληθυσμού έπειτα από δεκαετίες επικράτησής του. Έτσι, πολλοί συμπολίτες μας είναι επιρρεπείς στην άκρατη και ανεύθυνη υποσχεσιολογία, στα μεγάλα λόγια και στις φαντασιώσεις.
Οι συνέπειες όμως αυτών των παθογενειών είναι πάντοτε δραματικές. Και αυτό συμβαίνει σήμερα. Η οικονομία έχει υπονομευθεί καταλυτικά. Στις τράπεζες ισχύουν ακόμη τα κάπιταλ κοντρόλ. Η ύφεση συνεχίζεται ακάθεκτη -1,4% καταγράφεται για το Α΄ τρίμηνο του ’16. Οι επενδύσεις αγνοούνται. Η υπερφορολόγηση έγινε μάστιγα και πλήττει τα σημαντικότερα παραγωγικά στρώματα. Και μάλιστα γίνεται στο όνομα του “ιερού” ταξικού αγώνα, όπως μας αποκάλυψε ο κ. Κυρίτσης.
Και επιπλέον, έχουμε ένα μνημόνιο της αριστεράς, παρέα με έναν κόφτη διαρκείας, που και το μείγμα του είναι εκ προοιμίου αποτυχημένο, και την εθνική κυριαρχία βγάζει στο σφυρί.

Για δε το χρέος, που βεβαίωναν ότι θα το κουρέψουν, πήραν αόριστες υποσχέσεις για το 2018, μετά τις γερμανικές εκλογές. Ταυτόχρονα, οι συνεχείς καθυστερήσεις και οι διάφορες “ουρές” σε εκκρεμότητα ανεβάζουν τον λογαριασμό μέρα με την μέρα.
Το ίδιο διάστημα, στο χώρο της παιδείας παρακολουθούμε μια συντονισμένη και σχεδιασμένη απόπειρα οπισθοδρόμησης, με την αναστολή και κατάργηση των όποιων σωστών μέτρων ελήφθησαν από προηγούμενες κυβερνήσεις και υπουργούς παιδείας, με στόχο τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Πρόκειται ίσως για την πιο αντιδραστική, με την έννοια των ιδεολογικών αρχών που τη διέπουν, πολιτική διαχείριση που έχει γνωρίσει ο τόπος για πολλές δεκαετίες.
Η οποία επιδιώκει να κατοχυρώσει προνόμια, συντεχνιακά συμφέροντα, ομάδες πίεσης, αλλά και να στιγματίσει την αριστεία, να εξοβελίσει την αξιοκρατία, να δημιουργήσει ένα βασίλειο της ήσσονος προσπάθειας και της μετριότητας.
Και ταυτόχρονα, να επιβάλλει αποφάσεις που εδράζονται σε αναχρονιστικές αντιλήψεις, μάλλον της δεκαετίας του 1970, από τις οποίες ποτέ δεν απογαλακτίστηκαν όσοι βρίσκονται στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας από τον Ιανουάριο του ’15.
Μετά τον υποτιθέμενο διάλογο έγινε εμφανές -και σε όσους είχαν αμφιβολίες- ότι στόχος της ομάδας που διαχειρίζεται σήμερα τα ζητήματα παιδείας είναι να καταργήσει το μάθημα των θρησκευτικών, την πρωινή προσευχή, τον εκκλησιασμό των μαθητών, τη διδασκαλία για την Γενοκτονία των Ποντίων, τις μαθητικές παρελάσεις, τα “πάρα φύσιν” αρχαία ελληνικά στο γυμνάσιο, -κατά τη ρήση του κ. Φίλη- αλλά και τις “πριγκίπισσες” και τα “βασιλόπουλα” με συμβόλαια τιμής που θα υπογράφουν οι μαθητές του δημοτικού...
Λυπάμαι, αλλά εδώ ξεφεύγουμε από το πεδίο της πολιτικής και μπαίνουμε σε άλλα μονοπάτια. Εδώ οι ιδεοληψίες κι οι εμμονές κάποιων μετατρέπονται σε παραλογισμούς και φαιδρότητες. Καταντούν ανέκδοτο.
Και θα γελούσαμε όλοι με αυτά που λέγονται αν αυτοί που τα λένε δεν είχαν την εξουσία. Γι’ αυτό τους καλούμε να σοβαρευτούν και να αναθεωρήσουν. Η εκπαίδευση δεν είναι “του κασίδη το κεφάλι” για πειραματισμούς.

Φίλες και φίλοι,
Αν θέλαμε με μια πρόταση να χαρακτηρίζαμε την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ όλο αυτό το χρονικό διάστημα θα λέγαμε ότι είναι μια “διαρκής επίθεση στην αριστεία και στην εργατικότητα με στόχο την ισοπέδωση των πάντων”. Έτσι, “η αριστεία είναι ρετσινιά” και “η καριέρα είναι χολέρα”. Αυτά είναι τα “μότo” της κυβέρνησης που μας έλαχε στην πιο κρίσιμη ώρα για την πατρίδα.
Η αρχή έγινε με την κατάργηση των πρότυπων σχολείων, στο όνομα μιας ψευδεπίγραφης ισότητας, που τελικά ζημιώνει τα φτωχότερα κοινωνικά στρώματα, αλλά και την υγιή άμιλλα.
Και συνεχίστηκε με το “ψαλίδισμα” και την υποβάθμιση των ολοήμερων σχολείων. Πάλι με έωλα επιχειρήματα και πάντοτε στο όνομα της ισότητας προς τα κάτω. Και εδώ χαμένοι οι ασθενέστεροι συμπολίτες μας, που στερούνται το δικαίωμα συμμετοχής των παιδιών τους σε αυτά τα σχολεία, παρά την μερική αναδίπλωση για το θεαθήναι της κυβέρνηση μετά την ομοβροντία διαμαρτυριών.
Από το κατεδαφιστικό έργο της κυβέρνησης δεν θα μπορούσε να λείψει και η ιδιωτική εκπαίδευση. Με συμπλεγματικά σύνδρομα, η ηγεσία του υπουργείου διατυμπανίζει την πρόθεσή της να βάλει “στενό κορσέ” στις δραστηριότητες των σχολείων αυτών, που έχουν προσφέρει τόσα για δεκαετίες στον τόπο μας.
Αλλά και η τριτοβάθμια εκπαίδευση γνώρισε την ιδιαίτερη “περιποίηση” της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Οι “αιώνιοι φοιτητές” δικαιώθηκαν πανηγυρικά, και επανήλθαν μετά βαΐων και κλάδων στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ.
Αυτοί, όμως, που εκπαραθυρώθηκαν δια της απαξίας ήταν διεθνούς κύρους καθηγητές, που ήλθαν να προσφέρουν με τη συμμετοχή τους στα Συμβούλια Ιδρυμάτων στην αναβάθμιση των ελληνικών Πανεπιστημίων. Ο ΣΥΡΙΖΑ, που εκδηλώνει μια αλλεργία σε ότι σχετίζεται με αξιολόγηση και αξιοκρατία, ως κατεξοχήν εκπρόσωπος ο ίδιος της πιο μίζερης μετριοκρατίας, δεν μπορούσε, βεβαίως, να ανεχθεί ανθρώπους με γνώσεις και κύρος.
Ίσως προτιμά τους καταληψίες και τους κρανοφόρους-ροπαλοφόρους, που τους είδαμε με πλήρη εξάρτηση να δίνουν το παρών τους στις πρόσφατες φοιτητικές εκλογές, μετατρέποντας και πάλι το πανεπιστημιακό άσυλο σε “άσυλο ανομίας”, προκειμένου οι “μπαχαλάκιδες” να συνεχίζουν ανενόχλητοι την δράση τους.
Και ενώ το υπουργείο έχει επιδοθεί σε όλο αυτό το όργιο αποδόμησης της παιδείας, έχει στήσει μια φθηνή παράσταση για επικοινωνιακούς λόγους, που την ονόμασε Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία.
Και όσο αυτός διαρκούσε, παρακολουθούσαμε άναυδοι τα μέτρα, τις τροπολογίες της νύχτας και τις φωτογραφικές διατάξεις σε άσχετα νομοσχέδια, χωρίς καμία συνεννόηση, χωρίς καμία συναίνεση ούτε καν προειδοποίηση.
Η όλη κατάσταση κατάντησε μια πραγματική κοροϊδία. Την οποία όσο καλή να ήταν η πρόθεσή μας δεν μπορούσαμε να τη δεχτούμε. Και αποχωρήσαμε γιατί δεν ήμασταν διατεθειμένοι να γίνουμε κομπάρσοι σε ένα άθλιο έργο, που σκηνοθετούσε το Μαξίμου για εσωτερική κατανάλωση.
Τελικά, δημοσιοποιήθηκε μια πρόταση από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, της οποίας τα βασικά χαρακτηριστικά είναι η γενικότητα, δηλαδή, πράγματα χιλιοειπωμένα και κατά καιρούς γραμμένα, αλλά με μια “δημιουργική αοριστία” σε επίπεδο ευχών.
Αλλά και όπου η πρόταση εξειδικεύει, διαπιστώνουμε ότι πολλά από όσα προτείνονται, ήδη υλοποιούνταν αλλά ακυρώθηκαν με συνδικαλιστικές παρεμβάσεις, κατ΄ εξοχήν από την πλευρά του ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ. ή από τους Υπουργούς Παιδείας του ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ.

Αναφέρω ενδεικτικά:
• Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας -που πάγωσε αν και δεν είχε κανένα τιμωρητικό χαρακτήρα.
• Νέα προγράμματα. Μετά τα προγράμματα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης εκπονήθηκαν και δημοσιεύτηκαν τον Ιανουάριο του 2015 και τα νέα προγράμματα του Γενικού Λυκείου, αλλά λόγω αλλαγής της Κυβέρνησης δεν είχαν καμία τύχη. Τώρα ζητούν την αναθεώρησή τους.
• Καλές πρακτικές. Τα σχολεία που είχαν αναπτύξει πολλές και καλές πρακτικές ήσαν τα Πρότυπα-Πειραματικά σχολεία που στην ουσία κατήργησε ο ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ., ενώ η Πρόταση μιλάει για “Στήριξη του θεσμού των πειραματικών σχολείων”.
• Ολοήμερα σχολεία, τα οποία με τις σχετικές εξαγγελίες του Υπουργού στην ουσία συρρικνώνονται (αντίθετα, στην Πρόταση μιλάνε για γενίκευση του ολοημέρου σχολείου).
• Μείωση των ωρών διδασκαλίας των ξένων γλωσσών, της καλλιτεχνικής παιδείας και της Φυσικής Αγωγής από τον κ. Φίλη, αντί για αναβάθμιση που αναφέρει η Πρόταση.
• Αντί για αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, έχουμε ακύρωση (από τους κ.κ. Μπαλτά και Φίλη) ενός μεγάλου διαγωνισμού για προμήθεια όλων των σχολείων με διαδραστικούς πίνακες και εργαστήρια σύγχρονης τεχνολογίας, μέσων απαραίτητων στο ψηφιακό σχολείο (τα χρήματα του ΕΣΠΑ περίπου 60 εκ. ευρώ χρησιμοποιήθηκαν για πρόσληψη αναπληρωτών).
• Καθιέρωση υποχρεωτικού πιστοποιητικού παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας για τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς. Φαίνεται εσκεμμένα “αγνοούν” ότι από χρόνια έχει καθιερωθεί και χορηγείται από πολλά πανεπιστημιακά τμήματα και όχι μόνο.

Φίλες και φίλοι,
Ως Νέα Δημοκρατία, όλο αυτό το διάστημα πολιτευτήκαμε με υπευθυνότητα. Καταγγείλαμε τις προσπάθειες να αποδομηθούν οι μεταρρυθμιστικές παρεμβάσεις των προηγούμενων χρόνων.
Μιλήσαμε συγκροτημένα με επιχειρήματα και αποδείξεις για τις λανθασμένες επιλογές. Καταγγείλαμε τις διατάξεις που βόλευαν ημετέρους, όπως και την αθλιότητα με την νομιμοποίηση των δημοσίων υπαλλήλων με πλαστά πτυχία, που διοργανώνει ο κ. Φίλης.
Και πιστεύω ότι πετύχαμε να ακουστεί ο λόγος μας –που βασίζεται στην προώθηση της αξιοκρατίας και ενός ριζοσπαστικού μεταρρυθμιστικού οράματος- σε ένα σημαντικό τμήμα της κοινωνίας, και κυρίως στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς αλλά και τους φοιτητές και μαθητές, που πλήττονται από την πολιτική αυτής της κυβέρνησης.
Με τον ίδιο τρόπο θα πρέπει να συνεχίσουμε. Με γρήγορα ανακλαστικά, συντονισμό και διάχυση του μηνύματός μας στους ενδιαφερόμενους φορείς.
Θεωρώ ότι μετά το φιάσκο ΣΥΡΙΖΑ, το “κόμμα της λογικής”, η μερίδα των πολιτών που επικροτούν τις μεταρρυθμίσεις και αποστρέφουν το πρόσωπό τους από τον καταστροφικό λαϊκισμό αυξάνεται.
Σε αυτούς τους πολίτες πρέπει να μιλήσουμε με την γλώσσα της αλήθειας και του ρεαλισμού. Είμαι βέβαιος ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε μια νέα αφετηρία του εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε να κατακτήσει τη θέση που του αξίζει στο παγκόσμιο γίγνεσθαι αλλά και να μεταμορφωθεί σε εργαστήρι ελεύθερων και ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων με ισχυρή την εθνική και την ιστορική τους συνείδηση.

Φίλες και φίλοι,
Το επόμενο διάστημα, μετά τη μνημονιακή μετάλλαξη του ΣΥΡΙΖΑ, που αντί να σκίσει τα μνημόνια τα ψηφίζει δυο-δυο, είναι εμφανές ότι η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να δώσει εξετάσεις αριστεροσύνης στα μέλη της. Προνομιακό τομέα γι’ αυτό θεωρεί το χώρο της παιδείας.
Δυστυχώς, η παιδεία θα καταστεί πειραματόζωο στα χέρια εμμονικών ανθρώπων. Γι’ αυτό πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση, για να αντιμετωπίσουμε με στέρεη επιχειρηματολογία τις όποιες νομοθετικές παρεμβάσεις τους.
Παράλληλα, έχουμε χρέος στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου να αναδεικνύουμε αδυναμίες, λάθη και παραλήψεις της κυβέρνησης. Ό,τι εντοπίζετε που προσφέρεται για κριτική θα πρέπει να το θέτετε υπόψη του Τομέα.
Χθες, η ερώτησή μας για τους σπουδαστές των ΙΕΚ που διαγράφονται από τα μητρώα του ΟΑΕΔ και από τους οποίους ζητείται πίσω το επίδομα ανεργίας, προκάλεσε αίσθηση. Θέλω να ευχαριστήσω τον Βαγγέλη Ζαχαράκη που εντόπισε το θέμα και μας ενημέρωσε τάχιστα και λεπτομερώς.
Ταυτόχρονα, μετά και την πρώτη δέσμη θέσεων που θέτουμε σε διαβούλευση -και τις οποίες θα παρουσιάσει αμέσως μετά ο Γραμματέας του Τομέα, ο Σωτήρης Γκλαβάς-, θα πρέπει να αξιοποιήσουμε το χρόνο του θέρους έτσι ώστε, το φθινόπωρο να είμαστε σε θέση να έχουμε τον κύριο κορμό των προγραμματικών θέσεων για την Παιδεία που θα εισηγηθούμε στη Γραμματεία Προγράμματος.
Με αυτές τις σκέψεις θα ήθελα και πάλι να σας ευχαριστήσω για την παρουσία σας και κυρίως για την δουλειά σε βάθος που γίνεται στις Ομάδες εργασίας».

Τομέας Παιδείας 1

Subscribe to this RSS feed