Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Μ. Χαρακόπουλος: Σημαντική η συμβολή των Βλάχων στην ιστορία της πατρίδας μας • Να πορευτούμε με εθνική αυτογνωσία και αυτοπεποίθηση

ΜΑΧ 1

Αθήνα, 11 Απριλίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΒΛΑΧΩΝ:

Να πορευτούμε με εθνική αυτογνωσία και αυτοπεποίθηση

Σημαντική η συμβολή των Βλάχων στην ιστορία της πατρίδας μας

«Θα ήθελα να εξάρω την πρωτοβουλία σας, καθώς η διερεύνηση και η ανάδειξη της ταυτότητας των Βλάχων συνιστά μια ουσιαστική προσφορά στον τόπο μας και τον πολιτισμό μας». Τα παραπάνω τονίζει ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σε μήνυμά του προς τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της Επιστημονικής Εταιρίας Μελέτης του Πολιτισμού των Βλάχων αφ. καθηγητή κ. Κώστα Ντίνα, με αφορμή την εκδήλωση παρουσίασης του τόμου των πρακτικών του Συνεδρίου που διοργανώθηκε το 2022 με θέμα: «Οι Βλάχοι της Ελλάδας Ταυτότητες και Ετερότητες στον χώρο και τον χρόνο».

Ο Θεσσαλός πολιτικός, δεν κατέστη εφικτό να παραβρεθεί στην εκδήλωση με ομιλητές την καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Ιωάννα Λαλιώτου, τον εκδότη του Θεσσαλικού Ημερολογίου κ. Κώστα Σπανό, την καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Νικολλέτα Τσιτσανούδη-Μαλλίδη και συντονιστή τον δημοσιογράφο κ. Πάσχο Μανδραβέλη, λόγω κοινοβουλευτικών υποχρεώσεων.

Στο μήνυμά του ο Μάξιμος Χαρακόπουλος σημειώνει ότι «ο βλαχόφωνος ελληνισμός έχει να επιδείξει σημαντικότατη συμβολή στην ιστορία της πατρίδας μας. Με τους αγώνες τους για την εθνική ανεξαρτησία, τη γενναιοδωρία τους για την κατασκευή βασικών υποδομών μέσω χορηγιών και ευεργεσιών, άλλα και με την συνεισφορά τους στα γράμματα, οι Βλάχοι συνέβαλλαν  καθοριστικά την εθνική αφύπνιση και την πνευματική ανάταση του ελληνισμού εντός και εκτός συνόρων του νέου ελληνικού κράτους.

Τα επιμέρους στοιχεία αυτής της ταυτότητας, τα ήθη και τις παραδόσεις, τις μεγάλες μορφές που έγραψαν ιστορία -αλλά και όσους λίγους επίορκους επιχείρησαν να την κηλιδώσουν- οφείλουμε να τα αναδεικνύουμε, ιδιαίτερα στους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε, ώστε με εθνική αυτογνωσία και αυτοπεποίθηση να πορευτούμε για ένα καλύτερο μέλλον για την πατρίδα μας».

Μ. Χαρακόπουλος: Σε απόγνωση οι παραγωγοί ρίγανης ζητούν αποζημιώσεις

Μάξιμος Τσιάρας 1

Αθήνα, 10 Απριλίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΕ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ:

Σε απόγνωση οι παραγωγοί ρίγανης ζητούν αποζημιώσεις

«Τι προτίθεστε να πράξετε ώστε να εξεταστούν άμεσα οι ζημιές από τις έντονες ξηροθερμικές συνθήκες του περυσινού  θέρους στις καλλιέργειες ρίγανης στη Θεσσαλία, που επισημαίνουν τρεις συνεταιρισμοί αγροτών της Λάρισας, προκειμένου να αποζημιωθούν δίκαια οι πληγέντες παραγωγοί πού βρίσκονται σε απόγνωση;». Το παραπάνω ερώτημα θέτει ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος στον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Κώστα Τσιάρα μετά από το υπόμνημα που έλαβε από τρεις συνεταιρισμούς του νομού Λάρισας για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί τους που καλλιεργούν ρίγανη.

Ο Θεσσαλός πολιτικός, εξηγεί στην ερώτησή του ότι «στο υπόμνημά τους οι συνεταιρισμοί αναφέρουν ότι το προηγούμενο καλοκαίρι, με τις ιδιαίτερα ξηροθερμικές συνθήκες που επικράτησαν, δημιουργήθηκε πρόβλημα στην καλλιέργεια της ρίγανης και οι παραγωγοί βρίσκονται σε αναστάτωση. Η ρίγανη είναι πολυετές φυτό το οποίο αξιοποιεί κυρίως μη αρδευόμενα εδάφη και απαιτεί χαμηλές εισροές. Αυτά τα χαρακτηριστικά, καθώς και το αυξημένο ενδιαφέρον που παρουσιάζεται τα τελευταία χρόνια από ευρωπαϊκές άλλα και νέες αναδυόμενες αγορές, την καθιστούν μια ελκυστική καλλιέργεια για τους αγρότες, που αντικαθιστά με επιτυχία τα σιτηρά. Στην Θεσσαλία καλλιεργείται κυρίως στους νομούς της Λάρισας και της Μαγνησίας σε εκτάσεις που κυμαίνονται περί τα 25.000 στρέμματα.  

Το ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί είναι ότι τα φυτά που σπάρθηκαν από το 2021 έως το 2023 δεν εκβλάστησαν φέτος την άνοιξη σε σημαντικό ποσοστό, όπως θα έπρεπε μετά την περίοδο του ληθάργου. Τα αίτια αποδίδονται στην επίδραση των παρατεταμένων υψηλών θερμοκρασιών του περυσινού καλοκαιριού, καθώς οι σπορές που πραγματοποιήθηκαν το φθινόπωρο του 2024, δεν παρουσιάζουν πρόβλημα.

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος καταλήγει υπογραμμίζοντας ότι «οι τρεις συνεταιρισμοί (Συνεταιρισμός Αγροτών Θεσσαλίας ΘΕΣγη, Αγροτικός Συνεταιρισμός Κιλελέρ, Γεωργικός Συνεταιρισμός Χάλκης “η Αλληλεγγύη”) ζητούν την ανάληψη πρωτοβουλιών από την πολιτεία, ώστε ο καθ’ ύλην αρμόδιος Οργανισμός, ο ΕΛΓΑ,  να πραγματοποιήσει επισκέψεις στις εν λόγω καλλιέργειες, να εξετάσει το πρόβλημα, να διαπιστώσει το μέγεθός του και να προβεί σε αποζημίωση των παραγωγών. Όπως τονίζουν, οι ενέργειες πρέπει να είναι άμεσες, ώστε οι παραγωγοί που αντιμετωπίζουν το ζήτημα να μπορούν να προγραμματίσουν την παραγωγή τους, καθώς πολύτιμος χρόνος έχει ήδη παρέλθει».

Ανάγκη αύξησης των θέσεων απασχόλησης ανέργων 55+ετών


ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους Υπουργούς:
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
Εσωτερικών

Θέμα: «Ανάγκη αύξησης των θέσεων απασχόλησης ανέργων 55+ετών»

Κύριοι Υπουργοί,
Τεράστιες είναι οι αντιδράσεις αλλά και η απογοήτευση στην πλειοψηφία των Δήμων της χώρας, που έμειναν «εκτός» του πολυαναμενόμενου προγράμματος απασχόλησης ανέργων 55+ ετών, βρίσκοντας «κλειστή» την πλατφόρμα της Δ.ΥΠ.Α. για τις 6.000 διαθέσιμες θέσεις εργασίας.
Την ίδια στιγμή, με Δελτίο Τύπου της 28ης Μαρτίου 2025, ο Διοικητής της ΔΥΠΑ επιχαίρει για την υπερκάλυψη των 6.000 θέσεων σε διάστημα 2 εβδομάδων, που στην πράξη απέκλεισε την πλειοψηφία των Δήμων της χώρας, αφενός από ένα
«πρόγραμμα ανάσα» για την αντιμετώπιση ζητημάτων καθημερινότητας αφετέρου κοινωνικής συνοχής, καθώς δίνει τη δυνατότητα απασχόλησης σε μια ηλικιακή ομάδα ανέργων με ελάχιστες δυνατότητες απασχόλησης στην αγορά εργασίας.
Οι πληροφορίες μάλιστα κάνουν λόγο για τα 2/3 των Δήμων της χώρας να έχουν μείνει εκτός και μόλις 3.800 από τις συνολικά 6.000 διαθέσιμες θέσεις να έχουν καλυφθεί από την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Ως γνωστόν, η ενεργοποίηση του προγράμματος έχει πράγματι απορροφήσει τα τελευταία χρόνια χιλιάδες ανέργους αυτού του ηλικιακού εύρους σε όλη την επικράτεια, καθιστώντας τους από οικονομικά ευάλωτους και κοινωνικά απόμαχους και απομονωμένους, σε παραγωγικά κομμάτια του κοινωνικού συνόλου.
Όπως αναφέρει στην επιστολή του ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ κ. Λάζαρος Κυρίζογλου προς την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Συνοχής κ. Νίκη Κεραμέως και στον Διοικητή της ΔΥΠΑ κ. Σπύρο Πρωτοψάλτη, το πρόβλημα δημιουργήθηκε:
αφενός εξαιτίας του περιορισμένου αριθμού θέσεων, που προβλέφθηκαν, όταν μόνον οι ανάγκες των δήμων ξεπερνούν, σύμφωνα με τις προβλέψεις τους, τις
10.000 θέσεις απασχόλησης, στοιχείο για το οποίο έγκαιρα η ΚΕΔΕ είχε ενημερώσει το προηγούμενο διάστημα
αφετέρου, εξαιτίας του γεγονότος ότι το πρόγραμμα απευθυνόταν σε πολύ μεγάλο αριθμό δημόσιων φορέων και οργανισμών, που διεκδικούσαν τις εν λόγω 6.000 θέσεις εργασίας, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένας σκληρός ανταγωνισμός
«first come first served».

Ένα τέτοιο πρόγραμμα όμως θα πρέπει να διασφαλίζει από τον μικρότερο μέχρι τον μεγαλύτερο Οργανισμό μια δίκαιη, αναλογική και αξιοκρατική κατανομή θέσεων διευκολύνοντας τους δικαιούχους φορείς - ΟΤΑ στην περιγραφή και αίτηση των θέσεων και όχι να δημιουργεί ανταγωνιστικές σχέσεις «αλόγων ιπποδρόμου» για το ποιος θα φτάσει πρώτος στον νικητήριο τερματισμό των πολυπόθητων θέσεων, δημιουργώντας ξεκάθαρα αποκλεισμούς, προστριβές και διακρίσεις μέσα στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Στην πράξη η κατάσταση είναι ασφυκτική για τους μικρούς περιφερειακούς, τους μικρούς ορεινούς, παραμεθόριους και μικρούς νησιωτικούς Δήμους της χώρας, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι:
με τις αυξημένες ανάγκες για τη διαχείριση της καθημερινότητας (αποκομιδή σκουπιδιών, καθαριότητα, αναγκαίες συντηρήσεις)

την ίδια στιγμή, που οι συνταξιοδοτήσεις υπαλλήλων αυξάνουν, το πρόγραμμα κινητικότητας αποσύρει δυναμικό υπαλλήλων από την Τοπική Αυτοδιοίκηση ενώ έχει «παγώσει» και το πρόγραμμα κοινωνικής εργασίας.
Μάλιστα η «αρχιτεκτονική» του προγράμματος, που προβλέπει ότι ο κάθε Δήμος μπορεί να αξιοποιήσει έως το 15% του μόνιμου προσωπικού του, επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τους μικρούς περιφερειακούς, ορεινούς και νησιωτικούς δήμους, όπου ο αριθμός των εργαζομένων είναι πολύ περιορισμένος, συνεπαγόμενη ελάχιστες επιπλέον θέσεις εργασίας, που δεν επαρκούν για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών.
Μιλώντας για την «αρχιτεκτονική» του προγράμματος, δυστοκία προκαλεί το γεγονός ότι οι Δήμοι, ενώ υποχρεούνται να καταβάλουν το 25% της αμοιβής των εργαζομένων και το 75% η ΔΥΠΑ, καλούνται στους προϋπολογισμούς να δεσμεύσουν το 100% της δαπάνης μισθοδοσίας τους.
Εξίσου σημαντική είναι και η κοινωνική διάσταση του προγράμματος αφού αποτελεί στην πράξη «την τελευταία ευκαιρία» απασχόλησης για μια ηλικιακή ομάδα ανέργων, που βρίσκονται αφενός σε μειονεκτική θέση στην αγορά εργασίας αφετέρου καλούνται να τακτοποιήσουν σημαντικές ασφαλιστικές ανάγκες μιας και πρέπει να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα ένσημα για τη συνταξιοδότησή τους.
Η χρησιμότητα και ο σκοπός αυτού του προγράμματος, μετατρέπεται σε σπουδαιότητα και ανάγκη σε περιοχές και σε δήμους της ελληνικής περιφέρειας, που ελλείψει βιομηχανικής, εμπορικής ή τουριστικής δραστηριότητας οδηγούν αυτούς τους ανθρώπους σε μια ολοκληρωτική αδυναμία εξεύρεσης μιας θέσης εργασίας. Σε περιοχές που μαραζώνουν οικονομικά, αυτοί οι άνθρωποι που έχουν περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους εκεί, έχοντας δημιουργήσει οικογένειες, δεν μπορούν σε αυτήν τη φάση ζωής να αναζητήσουν επαγγελματικές προοπτικές μακριά από τον τόπο τους και η ένταξη τους σε ένα τέτοιο πρόγραμμα αποτελεί σανίδα σωτηρίας.
Η χθεσινή ανακοίνωση για επιπλέον 1000 θέσεις εργασίας μόνο για τους Δήμους της χώρας είναι σίγουρα προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά δεν επιλύει το πρόβλημα.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

Θα υπάρξει άμεσος επανασχεδιασμός του προγράμματος με ουσιαστική αύξηση του αριθμού των δικαιούχων;
Πόσοι από το σύνολο των Δήμων της επικράτειας πρόλαβαν να καταθέσουν τα σχετικά αιτήματα πρόσληψης έως τις 28/03/2025 και πόσες από τις συνολικά 6.000 διαθέσιμες θέσεις δεσμεύτηκαν για τους Δήμους της χώρας;
Ποια είναι η αναλογία των ωφελουμένων 55+ ανά περιφέρεια, που κατέθεσαν επιτυχώς έως τις 28/03/2025;
Γιατί δεν ίσχυσε ένα πλαφόν διαθέσιμων-«κλειστών» θέσεων για τους Δήμους με βάση το 15% του μόνιμου προσωπικού τους, το οποίο αν δεν ζητούνταν, θα μπορούσε να επαναδιατεθεί;

Αθήνα, 04/04/2025

Οι ερωτώντες βουλευτές

1.Αραμπατζή Φωτεινή Βουλευτής Σερρών ΝΔ
2.Καράογλου Θεόδωρος Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης ΝΔ
3.Στυλιανίδης Ευριπίδης Βουλευτής Ροδόπης ΝΔ
4.Χαρακόπουλος Μάξιμος Βουλευτής Λάρισας ΝΔ
5.Ανδριανός Ιωάννης Βουλευτής Αργολίδος ΝΔ
6.Κεδίκογλου Σίμος Βουλευτής Εύβοιας ΝΔ
7.Κόνσολας Μάνος Βουλευτής Δωδεκανήσου ΝΔ
8.Χρυσομάλλης Μιλτιάδης Βουλευτής Μεσσηνίας ΝΔ
9.Κατσανιώτης Ανδρέας Βουλευτής Αχαΐας ΝΔ
10.Μπαρτζώκας Αναστάσιος Βουλευτής Ημαθίας ΝΔ
11.Βλάχος Γεώργιος Βουλευτής Α’ Ανατολικής Αττικής ΝΔ

Ομιλία του ΓΓ της ΔΣΟ δρ Μάξιμου Χαρακόπουλου στην παρουσίαση του Τόμου ¨ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ: Οι Ναοί της του Θεού Σοφίας ανά τον κόσμο» στην Τασκένδη

MAX 10

Τασκένδη, 6 Απριλίου 2025

Ομιλία του ΓΓ της ΔΣΟ δρ Μάξιμου Χαρακόπουλου

στην παρουσίαση του Τόμου ¨ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ: Οι Ναοί της του Θεού Σοφίας ανά τον κόσμο» στην Τασκένδη

 

Αγαπητοί συνάδελφοι στην ρωσική Δούμα και τη Βουλή των Ελλήνων,

Εκλεκτοί προσκεκλημένοι,

Κύριε Πρόεδρε της Ελληνικής Κοινότητας,

Αγαπητοί συμπατριώτες,

Φίλες και φίλοι Έλληνες και φιλέλληνες,

Είναι ιδιαίτερη η χαρά μας που βρισκόμαστε στην πόλη της Τασκένδης, την πρωτεύουσα του Ουζμπεκιστάν.  Εδώ στην μακρινή Κεντρική Ασία, όσο και να φαίνεται παράξενο, για εμάς τους Έλληνες, είναι ένας χώρος που μπορεί να θεωρηθεί οικείος. Η ιστορία τα έφερε έτσι, ώστε η όμορφη χώρα σας να συνδεθεί σε διαφορετικές στιγμές μέσα στον χρόνο με τον ελληνισμό.

Αρχικώς, βεβαίως με τον σπουδαίο στρατηλάτη Μέγα Αλέξανδρο, που με την περιβόητη εκστρατεία του άλλαξε για πάντα την όψη της ανθρωπότητος, βρέθηκε και στα εδάφη της Βακτριανής και Σογδιανής, που μέρος τους ανήκει στο σημερινό Ουζμπεκιστάν..

Και γνωρίζουμε ότι, παρά την στρατιωτική αντιπαράθεση που υπήρξε σκληρή, η επόμενη ημέρα δημιούργησε και σε όλη την Κεντρική Ασία έναν νέο πολιτισμό, που ένωσε τα τοπικά στοιχεία με τα ελληνικά που έφερε μαζί της η στρατιά του Μακεδόνα βασιλιά.

Για αιώνες αυτή η γονιμοποίηση έδωσε τους καρπούς της στην ευρύτερη περιοχή, και ακόμη η γη, εδώ στο Ουζμπεκιστάν, μας εκπλήσσει με τους θησαυρούς που κρύβει και έρχονται στο φως από την αρχαιολογική σκαπάνη από την ακμή όλων εκείνων των αιώνων. Γι’ αυτό η φήμη του Αλεξάνδρου και των Ελλήνων παραμένει νομίζω πολύ θετική στις παραδόσεις των λαών της Κεντρικής Ασίας.

Όμως, ο ελληνισμός συνδέεται ιδιαίτερα με την Τασκένδη και με δεσμούς πολύ πρόσφατους. Χιλιάδες Έλληνες έζησαν εδώ, λόγω πολιτικών συγκυριών στη Σοβιετική Ένωση και στην Ελλάδα. Στην πρωτεύουσα του Ουζμπεκιστάν βρήκαν καταφύγιο πολλοί συμπατριώτες μας σε δύσκολα χρόνια.

Εδώ εργάστηκαν, έκαναν οικογένειες, μοιράστηκαν τη ζωή τους με τους ντόπιους, μέχρι που το επέτρεψαν οι συνθήκες, όταν αποκαταστάθηκαν οι ελευθερίες, και επέστρεψαν στην Ελλάδα, η συντριπτική πλειοψηφία τους τουλάχιστον. Οι αναμνήσεις τους, και η ευγνωμοσύνη που νιώθουν για την παραμονή τους εδώ έδωσε και στην πόλη της Τασκένδης ένα θετικό όνομα στην πατρίδα μας.

Φίλες και φίλοι,

Η παρουσία μας εδώ, όπως και σε δεκάδες άλλες πόλεις που μέχρι τώρα συμπεριλήφθηκαν στην διεθνή εκστρατεία μας, στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ, στην Αφρική, σχετίζεται με ένα παγκοσμίως γνωστό αρχιτεκτονικό οικοδόμημα. Μιλώ για τον περίφημο Ναό της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη.

Όπως γνωρίζετε, η ανέγερσή του πραγματοποιήθηκε κατά τον 6ο αιώνα, επί αυτοκρατορίας Ιουστινιανού. Αποτέλεσε δε λόγω της μεγαλοπρέπειάς του, σύμβολο των απανταχού χριστιανών, ένας φάρος πίστης και ελπίδας. Αυτός ο περικαλλής ναός κατόρθωσε να επιβιώσει στο διάβα του καιρού, παρά τις φθορές του χρόνου και τις παρεμβάσεις των ανθρώπων.

Τον 20ο αιώνα, ο ιδρυτής της Τουρκικής Δημοκρατίας, Μουσταφά Κεμάλ, αποφάσισε, και ορθώς, να μετατραπεί η Αγία Σοφία σε μουσείο. Και λέω ορθώς, διότι αυτό επέτρεψε να πραγματοποιηθούν επιστημονικές εργασίες αποκατάστασης του Ναού, να αποκαλυφθούν υπέροχα ψηφιδωτά, να προστατευτεί εν γένει το μοναδικό αυτό οικοδόμημα.

Δυστυχώς, όμως, το 2020, με μια ακατανόητη απόφαση η τουρκική ηγεσία μετέτρεψε την Αγία Σοφία σε μουσουλμανικό τέμενος. Το γεγονός αυτό προκάλεσε, όπως ήταν αναμενόμενο, τεράστια εισροή πιστών, που πλέον απειλεί την ίδια τη στατικότητα του μνημείου. Ήδη έχουν σημειωθεί πολλές φθορές και ζημιές, ενώ τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι ίδιοι οι αρμόδιοι, οι Τούρκοι επιστήμονες.

Από πλευράς ΔΣΟ, μιας οργάνωσης που εκπροσωπούνται ορθόδοξοι βουλευτές από 25 κράτη, θεωρήσαμε ότι έπρεπε να αφυπνίσουμε την διεθνή κοινή γνώμη για το ζήτημα αυτό, ώστε να διασωθεί η Αγία Σοφία, πριν να είναι αργά. Άλλωστε, ανήκει στα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ –γνωρίζω ότι και στο Ουζμπεκιστάν υπάρχουν τέτοια και τα προστατεύετε με μεγάλη φροντίδα- οπότε δεν πρέπει να μείνουμε απαθείς.

Στο πλαίσιο της εκστρατείας μας εκδώσαμε τον Τόμο, με τον τίτλο “ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ: Οι Ναοί της του Θεού Σοφία ανά τον κόσμο”, στον οποίο περιλαμβάνονται 37 Ναοί που είναι αφιερωμένοι στην Αγία του Θεού Σοφία. Οι Ναοί βρίσκονται σε ένα τεράστιο γεωγραφικό εύρος, από την Σκωτία μέχρι, το Χαρμπίν της Κίνας –θα έλεγα σχετικά κοντά με το σημείο που βρισκόμαστε, τουλάχιστον σε σχέση με την Σκωτία.

Για το βιβλίο εργάστηκαν εξειδικευμένοι επιστήμονες, οι οποίοι παρουσιάζουν την ιστορία τους, την αρχιτεκτονική τους, την εικονογραφία τους, τους συμβολισμούς τους. Τον Τόμο αυτόν τον έχουμε ως τώρα μεταφράσεις σε 15 γλώσσες, και, όπως είπα, τον έχουμε παρουσιάσει σε δεκάδες πρωτεύουσες και μητροπόλεις.

Επίσης τον έχουμε εγχειρίσει σε προσωπικότητες, όπως ο πάπας Φραγκίσκος, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, αλλά και σε αξιωματούχους στον ΟΗΕ, στο Ευρωκοινοβούλιο και την Κομισιόν, σε κυβερνητικούς παράγοντες σε διάφορα κράτη και σε προέδρους κοινοβουλίων. Την ρωσική έκδοση, κατά την εδώ παραμονή μας, είχαμε την χαρά να προσφέρουμε στον μητροπολίτη Τασκένδης κ. Βικέντιο.

Κυρίες και κύριοι,

Γνωρίζουμε ότι η αποστολή μας είναι δύσκολη, αλλά ευελπιστούμε ότι τελικώς θα επικρατήσει η λογική, η συνείδηση ότι ένα μνημείο οικουμενικής αξίας πρέπει να τύχει προστασίας, γιατί ακριβώς ανήκει σε ολόκληρη την ανθρωπότητα, και κυρίως στις μελλούμενες γενιές.

Σας ευχαριστώ θερμά για την παρουσία σας και ιδιαιτέρως τον πρόεδρο κ. Κώστα Μυλωνά και τα μέλη της δραστήριας Ελληνικής Κοινότητας για την διοργάνωση και τη φιλοξενία της παρουσίασης του τόμου που ακολούθως θα σας προσφερθεί στην ελληνική και ρωσική του έκδοση.

MAX 11

MAX 13

Subscribe to this RSS feed