Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

ΑΥΤΟΨΙΑ ΕΛΓΑ ΓΙΑ ΖΗΜΙΕΣ ΣΤΗ ΡΙΓΑΝΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΕΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΑΥΤΟΨΙΑ ΕΛΓΑ ΓΙΑ ΖΗΜΙΕΣ ΣΤΗ ΡΙΓΑΝΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΕΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ

Να αξιολογηθούν τα προβλήματα στην καλλιέργεια της ρίγανης που δημιουργήθηκαν από τις παρατεταμένες υψηλές θερμοκρασίες του περυσινού καλοκαιριού στη Θεσσαλία και να υπάρξουν διαδικασίες για αποζημιώσεις παραγωγών, ζητούν τρεις αγροτικοί συνεταιρισμοί του νομού Λάρισας.

Πιο συγκεκριμένα, σε υπόμνημά τους αναφέρουν ότι το προηγούμενο καλοκαίρι, με τις ιδιαίτερα ξηροθερμικές συνθήκες που επικράτησαν, δημιουργήθηκε πρόβλημα στην καλλιέργεια της ρίγανης και οι παραγωγοί βρίσκονται σε αναστάτωση. Η ρίγανη είναι πολυετές φυτό το οποίο αξιοποιεί κυρίως μη αρδευόμενα εδάφη και απαιτεί χαμηλές εισροές. Αυτά τα χαρακτηριστικά, καθώς και το αυξημένο ενδιαφέρον που παρουσιάζεται τα τελευταία χρόνια από ευρωπαϊκές άλλα και νέες αναδυόμενες αγορές, την καθιστούν μια ελκυστική καλλιέργεια για τους αγρότες, που αντικαθιστά με επιτυχία τα σιτηρά. Στην Θεσσαλία καλλιεργείται κυρίως στους νομούς της Λάρισας και της Μαγνησίας σε εκτάσεις που κυμαίνονται περί τα 25.000 στρέμματα.

Το ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί είναι ότι τα φυτά που σπάρθηκαν από το 2021 έως το 2023 δεν εκβλάστησαν φέτος την άνοιξη σε σημαντικό ποσοστό, όπως θα έπρεπε μετά την περίοδο του ληθάργου. Τα αίτια αποδίδονται στην επίδραση των παρατεταμένων υψηλών θερμοκρασιών του περυσινού καλοκαιριού, καθώς οι σπορές που πραγματοποιήθηκαν το φθινόπωρο του 2024, δεν παρουσιάζουν πρόβλημα.

Οι τρεις συνεταιρισμοί (Συνεταιρισμός Αγροτών Θεσσαλίας ΘΕΣγη, Αγροτικός Συνεταιρισμός Κιλελέρ, Γεωργικός Συνεταιρισμός Χάλκης “η Αλληλεγγύη”) ζητούν την ανάληψη πρωτοβουλιών από την πολιτεία, ώστε ο καθ’ ύλην αρμόδιος Οργανισμός, ο ΕΛΓΑ, να πραγματοποιήσει επισκέψεις στις εν λόγω καλλιέργειες, να εξετάσει το πρόβλημα, να διαπιστώσει το μέγεθός του και να προβεί σε αποζημίωση των παραγωγών. Όπως τονίζουν, οι ενέργειες πρέπει να είναι άμεσες, ώστε οι παραγωγοί που αντιμετωπίζουν το ζήτημα να μπορούν να προγραμματίσουν την παραγωγή τους, καθώς πολύτιμος χρόνος έχει ήδη παρέλθει.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Τι προτίθεστε να πράξετε ώστε να εξεταστούν άμεσα οι ζημιές από τις έντονες ξηροθερμικές συνθήκες του περυσινού θέρους στις καλλιέργειες ρίγανης στη Θεσσαλία, που επισημαίνουν τρεις συνεταιρισμοί αγροτών της Λάρισας, προκειμένου να αποζημιωθούν δίκαια οι πληγέντες παραγωγοί πού βρίσκονται σε απόγνωση;

Αθήνα,10 Απριλίου 2025

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Μ. Χαρακόπουλος με Υπουργό Παιδείας: Η Παιδεία να προάγει τις ανθρωπιστικές αξίες

MAJIMOS

Αθήνα, 14 Απριλίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕ ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ:

 Η Παιδεία να προάγει τις ανθρωπιστικές αξίες

 • Ανησυχητικά φαινόμενα βίας και νεανικής παραβατικότητας

«Η παιδεία είναι ένας από τους πλέον κρίσιμους τομείς στους οποίους η κυβέρνηση καλείται να επιτελέσει ένα γενναίο πρόγραμμα παρεμβάσεων και μεταρρυθμίσεων, με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου της παρεχόμενης εκπαίδευσης και τη διασύνδεσή της με την αγορά εργασίας. Ταυτοχρόνως, όμως, πρέπει να στοχεύει ακόμη περισσότερο και στην προαγωγή των παραδοσιακών ανθρωπιστικών αξιών, οι οποίες πλήττονται παντοιοτρόπως, ενώ αντιθέτως αυξάνουν τα ανησυχητικά φαινόμενα της βίας και της νεανικής παραβατικότητας. Είναι βέβαιο ότι τα προηγούμενα χρόνια, ιδιαίτερα κατά την θητεία του Κυριάκου Πιερρακάκη, έγιναν σημαντικά βήματα για την επίλυση χρόνιων παθογενειών, αλλά, χωρίς αμφιβολία, μένουν ακόμη πολλά να υλοποιηθούν. Πιστεύω, ότι η Σοφία Ζαχαράκη, ένας νέος άνθρωπος με όρεξη για δουλειά, θετική ενέργεια και δημιουργικό όραμα, θα εργαστεί προς αυτήν την κατεύθυνση και θα προσφέρει πολλά από την θέση της νέας υπουργού Παιδείας. Από πλευράς μου της εύχομαι κάθε επιτυχία στην αποστολή της». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μετά τη συνάντηση που είχε με την υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Σοφία Ζαχαράκη.

Στήριξη στα πρεσβυγενή πατριαρχεία

Επίσης, ο Μάξιμος Χαρακόπουλος με την ιδιότητα του Γενικού Γραμματέα της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας, αναφέρθηκε και στο ζήτημα της απόφασης του υπουργείου Παιδείας για την τοποθέτηση 600 ιερέων στα πρεσβυγενή Πατριαρχεία, υπογραμμίζοντας ότι «χρέος της Ελληνικής πολιτείας είναι να στηρίζει παντί τρόπω την Ορθόδοξη Εκκλησία, η οποία αιώνες τώρα φυλάττει πνευματικές Θερμοπύλες σε κρίσιμες περιοχές, όπου ο ελληνισμός είχε διαχρονική παρουσία. Τα πρεσβυγενή Πατριαρχεία διατηρούν ως σήμερα, στους χώρους τους οποίους ποιμαίνουν, άσβεστη την μνήμη μιας μοναδικής ιστορικής προσφοράς, προάγοντας τις αρχές της Ορθοδοξίας και συμβάλλοντας στην επιδίωξη της ειρήνης και της καταλλαγής. Εξίσου σημαντική είναι, όμως, και η ενίσχυση της Εκκλησίας μας σε χώρες όπου ζουν πολυάριθμοι ομογενείς μας, οι οποίοι ως κύριο συνδετικό κρίκο με την πατρίδα και την ελληνική τους ταυτότητα έχουν την Εκκλησία».  

Μ. Χαρακόπουλος με πλημμυροπαθείς κτηνοτρόφους: Δυστυχώς, για πολλούς κτηνοτρόφους το 5.2 αποδεικνύεται δώρο άδωρο! • Να ξανανοίξει το 5.2 με ρύθμιση για ασφαλιστικές και φορολογικές ενημερότητες

Μάξιμος κτηνοτρόφοι

Αθήνα, 13 Απριλίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕ ΠΛΗΜΜΥΡΟΠΑΘΕΙΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΥΣ:

Δυστυχώς, για πολλούς κτηνοτρόφους το 5.2 αποδεικνύεται δώρο άδωρο!

• Να ξανανοίξει το 5.2 με ρύθμιση για ασφαλιστικές και φορολογικές ενημερότητες 

«Τα προβλήματα από τον Daniel, δυστυχώς, ταλαιπωρούν ακόμα τους κτηνοτρόφους. Εύλογα, όσοι έμειναν εκτός του μέτρου 5.2 για την αντικατάσταση του ζωικού κεφαλαίου, ζητούν από την πολιτεία να κατανοήσει τις τεράστιες ζημιές που υπέστησαν και να δώσει τη δυνατότητα υπαγωγής σε αυτό και σε όσους δεν είχαν ασφαλιστική ή φορολογική ενημερότητα εκείνη την περίοδο. Το ζήτημα αυτό το είχα επισημάνει και στη σύσκεψη του κυβερνητικού κλιμακίου στη Λάρισα στις 27.09.24, άλλα η κατανόηση που διατυπώθηκε από τους παρισταμένους αρμόδιους δεν μεταφράστηκε σε πράξεις! Δυστυχώς, για πολλούς κτηνοτρόφους το 5.2 αποδεικνύεται δώρο άδωρο!». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μετά τη συνάντησή του με τους πληγέντες από τον Daniel κτηνοτρόφους της Τερψιθέας κ.κ. Χρήστο Γεωργαντζά, Απόστολο Ζήση, Κώστα Ζήση, Ηλία Νότα και Γιώργο Σταμουλάκη.

Νέο 5.2

Οι κτηνοτρόφοι τόνισαν ότι το μέτρο 5.2 για να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο για την αντικατάσταση του ζωικού τους κεφαλαίου θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει την έννοια της καθολικότητας. Οι ζημιές από τον Daniel ήταν πολύ μεγάλες και είναι φύσει αδύνατον για όλους τους κτηνοτρόφους που έχασαν ζώα, εξοπλισμό, ζωοτροφές και επομένως έσοδα για τουλάχιστον έναν χρόνο να μπορέσουν να είναι φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμεροι σε αυτό το χρονικό διάστημα. Πρώτα έπρεπε να ορθοποδήσουν και μετά να μπορέσουν να καλύψουν τις ανωτέρω υποχρεώσεις. Συνεπώς, υπάρχουν ακόμα κτηνοτρόφοι που δεν επωφελούνται από το πολυδιαφημιζόμενο μέτρο 5.2, καθώς δεν εντάχθηκαν διότι δεν ικανοποιούσαν τις προϋποθέσεις μέχρι την λήξη των αιτήσεων. Το γεγονός αυτό περιορίζει την αποτελεσματικότητα του μέτρου και ζήτησαν να υπάρξει δεύτερη ευκαιρία για να ενταχθούν όσοι επιθυμούν, αφού σήμερα είναι πιο εύκολο να πληρούν τις προϋποθέσεις.

Ακόμη επεσήμαναν ότι στις αξιολογήσεις των αιτήσεων από τον ΕΛΓΑ, θα πρέπει να ζητούνται ενημερότητες που αντικατοπτρίζουν την ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα την στιγμή της αξιολόγησης, οι οποίες εκδίδονται πρόσφατα, και όχι ότι ίσχυε πέρυσι, που ήταν η χρονιά που έπρεπε απαραιτήτως να κλείσουν κατά το δυνατόν τις πληγές τους από τις ζημιές.

Ακόμη εκκρεμότητες με την κρατική αρωγή

Τέλος, υπογράμμισαν την ανάγκη να προχωρήσουν άμεσα οι αποζημιώσεις από την κρατική αρωγή, καθώς υπάρχουν ακόμη κτηνοτρόφοι που, εκτός των προκαταβολών, δεν έχουν λάβει αποζημιώσεις για εξοπλισμό και εγκαταστάσεις, ενάμιση χρόνο μετά τις πλημμύρες. Όπως ανέφεραν, οι προκαταβολές ήταν πράγματι χρήσιμες, άλλα το μέγεθος των ζημιών και η ανάγκη της πλήρους επαναλειτουργίας των μονάδων τους εξαρτάται από την ολοκλήρωση των καταβολών των αποζημιώσεων, άλλα και την ενίσχυση για την αντικατάσταση του ζωικού κεφαλαίου μέσω του 5.2, που προαναφέρθηκε. 

Φωτ. Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος με πλημμυροπαθείς κτηνοτρόφους της Τερψιθέας Λάρισας.

Μ. Χαρακόπουλος για άνοδο ΑΕΛ: Οι Λαρισαίοι υποδέχονται μετά βαΐων και κλάδων την ΑΕΛ

ΑΕΛ 1

Λάρισα, 12 Απριλίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ:

Οι Λαρισαίοι υποδέχονται μετά βαΐων και κλάδων την ΑΕΛ

«Χαράς ευαγγέλια για την βασίλισσα του κάμπου, καθώς ο πολυπόθητος στόχος, η άνοδος στην μεγάλη κατηγορία επετεύχθη. Σήμερα είναι ημέρα γιορτής, η Λάρισα γιορτάζει και οι απανταχού φίλοι της ΑΕΛ δικαίως πανηγυρίζουν μετά βαΐων και κλάδων την δικαίωσή της. Θερμά συγχαρητήρια στην διοίκηση, στον φίλο πρόεδρο της ΠΑΕ ΑΕΛ, Αχιλλέα Νταβέλη, στους προπονητές, στους παίκτες και όλους όσοι πίστεψαν στον στόχο και μόχθησαν για την κατάκτηση του τίτλου και την άνοδο. Εύχομαι η πορεία από σήμερα και στο εξής να είναι εξίσου επιτυχημένη και να ικανοποιήσει τις προσδοκίες της διοίκησης και των χιλιάδων οπαδών της ΑΕΛ». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σε δήλωσή του μετά τον ποδοσφαιρικό αγώνα με τον ΠΑΣ Γιάννενα και την άνοδο της ΑΕΛ στην Super League 1, η οποία γιορτάστηκε καθολικά στην Λάρισα.

Ο Θεσσαλός πολιτικός στη δήλωσή του υπογράμμισε ότι «το μεγάλο come back της ΑΕΛ συνδέεται δικαίως και με τον πιστό κόσμο της ομάδας που στάθηκε σταθερά δίπλα της στα δύσκολα πέτρινα χρόνια. Εύχομαι η επάνοδος της ΑΕΛ στην πρώτη κατηγορία να είναι η απαρχή μιας λαμπράς ανοδικής πορείας και να ικανοποιήσει τον κόσμο που διψά για ποιότητα και άμιλλα στο πιο δημοφιλές λαϊκό άθλημα. Είμαι βέβαιος ότι τα καλύτερα για την ΑΕΛ έρχονται!».

Subscribe to this RSS feed