Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Άρθρο Μάξιμου Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας “Πρώτο Θέμα”: «Κάτω από τη βάση...»

 protothema logo orange

Μ. Χαρακόπουλος φωτό

Κάτω από τη βάση!

του Μάξιμου Χαρακόπουλου

Γιατί αν «δεν τα παίρνει τα γράμματα» ένα παιδί, σώνει και καλά πρέπει να περάσει στο πανεπιστήμιο;
Ένα από τα ευτράπελα των πανελληνίων εξετάσεων, που πληροφορηθήκαμε μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι η είσοδος σε ΤΕΙ υποψηφίων με βαθμούς 3-4. Το «σκάνδαλο» έχει και συνέχεια καθώς ενδέχεται όταν οι σημερινοί επιτυχόντες τελειώσουν -αν τελειώσουν και δεν καταστούν αιώνιοι φοιτητές- τις σπουδές τους, να πάρουν και πτυχίο Πανεπιστημίου! Πράγματι, στα ΤΕΙ Ηπείρου και Ιονίων Νήσων η εισαγωγή έγινε με λίγο πάνω από 3.000 μόρια, όπερ μεθερμηνευόμενο σημαίνει ότι οι υποψήφιοι πέρασαν αφού έγραψαν σωστά στην κόλλα των εξετάσεων κάτι παραπάνω από το ονοματεπώνυμό τους... Εφόσον, όμως, προχωρήσουν οι εξαγγελθείσες από το υπουργείο συγχωνεύσεις ΑΕΙ-ΤΕΙ, οι συγκεκριμένοι εισαχθέντες θα βρεθούν σε Πανεπιστήμιο.
Σε μια κανονική χώρα το γεγονός αυτό θα προκαλούσε, ένα κύμα αντιδράσεων και απαίτησης για άμεση αλλαγή των κακών κειμένων της νομοθεσία. Στην Ελλάδα, όμως, του λαϊκιστικού μιθριδατισμού φαίνεται ότι όλα μπορούμε να τα χωνεύουμε. Κι ας έχουμε υποστεί αμέτρητες καταστροφές από τις ανορθολογικές επιλογές που προωθούν πολιτικές δυνάμεις που προτιμούν να χαϊδεύουν αυτιά αντί να επιλύουν προβλήματα. Η πολιτική της ήσσονος προσπάθειας, η ισοπέδωση προς τα κάτω στο όνομα της δημοκρατίας, η ικανοποίηση κάθε παράλογου αιτήματος προς άγραν ψήφων έχει διαποτίσει την ελληνική κοινωνία από την δεκαετία του ’80. Κάθε φορά που γινόταν μια προσπάθεια από την κεντροδεξιά να ισιώσει το καράβι ερχόταν μια νέα έξαρση αυτού του αντιδραστικού ρεύματος, που φοράει την μάσκα του προοδευτισμού, να χαλάσει την πορεία. Αυτό συνέβη και με την περίφημη βάση του 10 ως όριο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η κυβέρνηση Καραμανλή το 2006 έβαλε αυτή την εύλογη δικλείδα ασφαλείας ώστε να αποτρέψει τον περαιτέρω κατήφορο δεκάδων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, καθώς δέχονταν φοιτητές που, προφανώς, δεν είχαν τις δυνατότητες να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των σπουδών τους. Έμεναν έτσι αιώνιοι φοιτητές, προκαλώντας οικονομική αιμορραγία στις σχολές και κυρίως στις οικογένειές τους, ενώ και οι ίδιοι παρέμεναν εγκλωβισμένοι σε μια λάθος κατεύθυνση. Ήδη από την δεκαετία του 1990 είχε διαμορφωθεί ένα νέο περιβάλλον στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την ίδρυση δεκάδων νέων σχολών, σύμφωνα με το δόγμα «κάθε πόλη και ΑΕΙ, κάθε χωριό και ΤΕΙ», που τελικώς εξυπηρετούσε μόνον στενά οικονομικά συμφέροντα και όχι τις εκπαιδευτικές ανάγκες και τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθούν σχολές δύο και τριών ταχυτήτων, με αβυσσαλέο χάσμα μεταξύ τους, χιλιάδες αιώνιοι φοιτητές και στρατιές ανέργων πτυχιούχων.
Ωστόσο, αν και η βάση του 10 αποτελούσε μια ορθή παρέμβαση της πολιτείας, δεχθήκαμε σφοδρές επικρίσεις από την τότε αντιπολίτευση. Στο όνομα δήθεν της δημοκρατίας, ξεσηκώθηκε ένας θόρυβος που πίσω του βρισκόταν η εξυπηρέτηση τοπικών μικροσυμφερόντων και η γνωστή ανεύθυνη ψηφοθηρία.
Ένα από τα πρώτα μέτρα που πάρθηκαν, με την πτώση της κυβέρνησης Καραμανλή, ήταν η κατάργηση της βάσης του 10. Όπως αναμενόταν, η κατάσταση επιδεινώθηκε. Για να φθάσουμε στο 2016 όπου η συζήτηση για την επαναφορά του μέτρου αναζωπυρώθηκε, καθώς όλα, πλην ενός, τα Τεχνολογικά Ιδρύματα ψήφισαν υπέρ μιας τέτοιας απόφασης. Το θέμα ήλθε και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, όπου μας μεταφέρθηκε η αγωνία των Προέδρων των ΤΕΙ για το λίμνασμα χιλιάδων φοιτητών τους, που λόγω του χαμηλού επιπέδου τους δεν μπορούν να προχωρήσουν στις σπουδές τους.
Δυστυχώς, παρά τις εκκλήσεις των ίδιων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των δικών μας παραινέσεων, η κυβέρνηση δεν εδέησε να προχωρήσει στη επαναφορά της βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ. Αντιθέτως, εξαγγέλλει συνεχώς την κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων. Όπως δηλαδή ένας γιατρός που συνιστά σε κάποιον που πάσχει από κίρρωση του ήπατος καθημερινή χρήση αλκοόλ… Εντούτοις, η κυβερνητική στάση δεν μας εντυπωσιάζει. Το σχήμα που βρίσκεται στα ηνία της εξουσίας από το 2015 αποτελεί την επιτομή του λαϊκισμού, κάτι που άλλωστε δεν έχουν κρύψει τα στελέχη του. Οι δηλώσεις «η αριστεία είναι ρετσινιά», «η καριέρα είναι χολέρα» και όλα αυτά που ακούστηκαν κατά καιρούς δεν άφηναν καμία αισιοδοξία για τις προθέσεις της «πρώτης φορά αριστερά». Οι ιδεοληψίες σε συνδυασμό με την ακόρεστη δίψα για την εξουσία δεν επιτρέπει στους σημερινούς κυβερνώντες να δουν την πραγματικότητα και κυρίως να την αλλάξουν προς όφελος της χώρας.
Για την ΝΔ δεν υπάρχουν διλήμματα. Ως αυριανή κυβέρνηση θα επαναφέρει τη βάση του 10, όπως ήδη δεσμεύθηκε ο αρχηγός της Κυριάκος Μητσοτάκης. Και θα το κάνει πρώτα και κύρια σεβόμενη τα ίδια τα παιδιά και τις οικογένειές τους, που δεν πρέπει να εγκλωβίζονται σε καταστάσεις που δεν έχουν κανένα εργασιακό μέλλον σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η λύση δεν μπορεί να είναι η επιστροφή στο παρελθόν, αλλά το άνοιγμα νέων προοπτικών στην πραγματική οικονομία για όλους τους νέους μας, που θέλουμε να μείνουν και να προκόψουν στην πατρίδα μας. Δυστυχώς, και στις επιδόσεις της στον τομέα της παιδείας η κυβέρνηση παίρνει κάτω από τη βάση...

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος είναι αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης.

Δείτε το άρθρο και στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://www.protothema.gr/blogs/maksimos-xarakopoylos/article/817433/kato-apo-ti-vasi/

 

Μ. Χαρακόπουλος για απελευθέρωση Λάρισας: "Η ελευθερία δεν κατοχυρώνεται άπαξ, αλλά απαιτεί εθνική εγρήγορση!"

ΜΑΞΙΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑ 1

Λάρισα, 2 Σεπτεμβρίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΛΑΡΙΣΑΣ:

Η ελευθερία δεν κατοχυρώνεται άπαξ, αλλά απαιτεί εθνική εγρήγορση!

Ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, μετά την Δοξολογία για την επέτειο της απελευθέρωσης της Λάρισας από τον τουρκικό ζυγό και την επιμνημόσυνη δέηση στο μνημείο της πλατείας Αβέρωφ, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η δημιουργία της ελεύθερης νεότερης Ελλάδος υπήρξε μια θρυλική εποποιΐα, που διήρκεσε πάνω από 100 χρόνια και χρειάστηκε διαρκείς αγώνες και ποταμούς αίματος. Η απελευθέρωση της Λάρισας και ολόκληρης της Θεσσαλίας και της ένωσής τους με τον εθνικό κορμό το 1881 υπήρξε ακόμη ένα επεισόδιο αυτής της μακράς και επίπονης προσπάθειας. Μετά από αιώνες σκοτεινής δουλείας, που κράτησαν το έθνος μας μακρά από τον βηματισμό της προόδου που ακολούθησαν οι λαοί της δύσης, τέθηκαν τα θεμέλια για την δημιουργία ενός ελεύθερου και αναπτυγμένου κράτους.
Έως και σχετικά πρόσφατα θεωρούσαμε τα όσα βρήκαμε από τους προγόνους μας απολύτως δεδομένα και σταθερά. Σήμερα, όμως, που γύρω μας επικρατεί η γεωπολιτική αστάθεια και διάφορες αναθεωρητικές δυνάμεις δεν κρύβουν τις ανιστόρητες και ιταμές διεκδικήσεις τους αντιλαμβανόμαστε ότι τίποτε δεν έχει λήξει αν δεν έχεις την ικανότητα να το υπερασπιστείς. Η ελευθερία δεν κατοχυρώνεται άπαξ, αλλά απαιτεί εθνική εγρήγορση, ιστορική συνείδηση και εντατική εργασία. Διαφορετικά, θα οδηγούμαστε από ήττα σε ήττα στα εθνικά μας μέτωπα, όπως κατέδειξε και η κατάπτυστη συμφωνία των Πρεσπών που αναγνώρισε με ελληνική υπογραφή δήθεν μακεδονικό έθνος και γλώσσα, θέτοντας σε κίνδυνο όλα όσα οι πρόγονοί μας κατέκτησαν με τις θυσίες τους».

ΜΑΞΙΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑ 2

Μ.Χαρακόπουλος σε ΣΥΡΙΖΑ Λάρισας: “Σύντροφοι, ακολουθήστε καλύτερα τη... σιωπή των αμνών!”

ΜΑΞΙΜΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

Λάρισα, 1 Σεπτεμβρίου 2018

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΞΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕ ΣΥΡΙΖΑ ΛΑΡΙΣΑΣ:

“Σύντροφοι, ακολουθήστε καλύτερα τη... σιωπή των αμνών!”

Ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτης, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, κληθείς να απαντήσει στην επίθεση που εξαπέλυσε εναντίον του ο ΣΥΡΙΖΑ Λάρισας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Δεν είχα πάρει τοις μετρητοίς τις δηλώσεις του ΣΥΡΙΖΑ Λάρισας ότι είναι η τελευταία φορά που ασχολείται μαζί μου. Τι αξία, άλλωστε, έχουν οι διαβεβαιώσεις του ΣΥΡΙΖΑ; Φαίνεται, λοιπόν, ότι η απήχηση της επίσκεψης του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη στα Γρεβενά, όπου τον συνόδεψα, και η θερμή υποδοχή του από τους μετακινούμενους κτηνοτρόφους ενόχλησε τους “συντρόφους” του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ, που εκπληρώνοντας κομματικό καθήκον εξαπέλυσαν μια ακόμη επίθεση στο πρόσωπό μου. Αιτία, η αναφορά μου στην προσφώνησή μου στη Δεσκάτη, στα προβλήματα αγροτών και κτηνοτρόφων, που διογκώθηκαν με την κυβέρνηση της “πρώτης φοράς αριστερά”, και, κυρίως, η διαπίστωση ότι πλέον προσβλέπουν στη ΝΔ και τον Κυριάκο Μητσοτάκη για την επίλυσή τους.
Οι κρυπτόμενοι από τους κτηνοτρόφους βουλευτές και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, με περισσό θράσος, αντί να απολογηθούν για τα έργα και τις ημέρες τους στον πρωτογενή τομέα, που οδήγησε και στην “καρατόμηση” του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλη Αποστόλου, φωνασκούν. Θυμίζουν τη λαϊκή ρήση “φωνάζει ο κλέφτης για να φοβηθεί ο νοικοκύρης”!
Οι αγρότες, όμως, και οι κτηνοτρόφοι γνωρίζουν αν αυξήθηκαν η φορολόγηση και οι ασφαλιστικές τους εισφορές. Γνωρίζουν αν καταργήθηκε το “αγροτικό πετρέλαιο”. Γνωρίζουν ότι η εξισωτική αποζημίωση έγινε φιλοδώρημα! Δεν χρειάζεται να ξέρει κανείς “δυο γκλίτσες γράμματα” για να κατανοήσει ότι με τα λεφτά της εξισωτικής των κτηνοτρόφων κάνετε... κοινωνική πολιτική, μοιράζοντας ψίχουλα εξισωτικής δεξιά κι αριστερά.
Αλλά “σύντροφοι”, για την ταμπακιέρα ούτε κουβέντα; Ο πυρήνας της κριτικής μου -και αυτό που καίει τους κτηνοτρόφους- ήταν για την κατάρρευση των τιμών στο αιγοπρόβειο γάλα λόγω αθρόων εισαγωγών. Αν κάτι τέτοιο είχε συμβεί επί κυβέρνησης ΝΔ, καθημερινά θα ήταν πρώτη είδηση στις τηλεοράσεις οι διαμαρτυρίες κτηνοτρόφων που χύνουν γάλατα. Όπως πρώτη είδηση ήταν η τιμή του φρέσκου γάλακτος μέχρι την παραίτησή μου από τη θέση του υπουργού αναπληρωτή Αγροτικής Ανάπτυξης, όταν ενορχηστρώθηκε η επιμήκυνση της διαρκείας ζωής του. Αυτή που εσείς δήθεν θα επαναφέρνατε στις 5 ημέρες, καταγγέλλοντας συμφέροντα, και τελικά “κατάπιατε” τις διαβεβαιώσεις σας και το κάνατε αορίστου διαρκείας! Τσιμουδιά, λοιπόν, στην ανακοίνωσή σας για τις εισαγωγές και τις ελληνοποιήσεις γάλακτος και τα “βαφτίσια” φέτας! Αλλά το... αμέριστο ενδιαφέρον σας για ελέγχους και πάταξη των παρανομιών φαίνεται και από την ενίσχυση του ελεγκτικού μηχανισμού. Όπως αποκαλύφθηκε, μετά από ερώτησή μου, έως το 2017 μόλις 6 είναι οι κτηνίατροι που προσλάβατε πανελλαδικά σε σύνολο πλέον των 21 χιλιάδων διορισμών. Άλλες ήταν οι προτεραιότητές σας! Αυτοί, όμως, δεν επαρκούν ούτε για τα κενά της Λάρισας.
Υποκλέψατε την ψήφο των κτηνοτρόφων «τάζοντας λαγούς με πετραχήλια». Σύντομα, στην κάλπη, θα εισπράξετε την απάντηση για την κοροϊδία και τον εμπαιγμό που τους επιφυλάξατε!

ΥΓ. Στην προκειμένη περίπτωση θα ήταν προτιμότερο για εσάς να ακολουθήσετε το παράδειγμα των βουλευτών σας. Τη... σιωπή των αμνών!»

ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΟΑΕΔ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ;

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

ΘΕΜΑ: ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΟΑΕΔ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ;

Η προστασία των εργαζομένων και ειδικά σε περιπτώσεις που η απασχόλησή τους προβλέπεται από προγράμματα που έχουν ως στόχο τη μείωση της ανεργίας και την τόνωση της απασχόλησης, θα πρέπει να αποτελεί βασική προτεραιότητα για μια ευνομούμενη πολιτεία. Ωστόσο το περιστατικό του απλήρωτου προσωπικού καθαριότητας στον ΟΑΕΔ της Λάρισας, ανάλογο με άλλα στην υπόλοιπη χώρα, αφήνει ερωτηματικά για το κατά πόσο συμβαίνει αυτό.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του τύπου (εφημερίδα Ελευθερία, 29.8.2018), πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας εργαζομένων στον ΟΑΕΔ Λάρισας, διότι εδώ και τέσσερις (4) περίπου μήνες παραμένουν απλήρωτοι. Τα 19 άτομα που εργάζονται στην καθαριότητα των κτιρίων του ΟΑΕΔ στη Λάρισα, παρότι έχουν επιλεγεί κατόπιν προκήρυξης για εργασία 8 μηνών, δεν έχουν πληρωθεί ακόμα για την εργασία τους από την ημερομηνία πρόσληψής τους, δηλαδή το Μάιο του 2018. Επιπλέον, επικρατεί σύγχυση για το αν αυτοί οι εργαζόμενοι είναι κανονικά ασφαλισμένοι για το χρονικό διάστημα που εργάζονται μέχρι σήμερα.
Η «διένεξη» η οποία εμποδίζει την πληρωμή τους, καθώς το Ελεγκτικό Συμβούλιο την πάγωσε μετά από προσφυγή ιδιώτη, δεν είναι επ’ ουδενί θέμα των ιδίων των εργαζομένων. Στην πραγματικότητα, οι αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς του υπουργείου Εργασίας θα έπρεπε να είχαν μεριμνήσει για την αποφυγή της δυσάρεστης αυτής εξέλιξης, πριν καν δημιουργηθεί. Είναι σε κάθε περίπτωση οξύμωρο το γεγονός να υπάρχουν εργαζόμενοι απλήρωτοι στον ΟΑΕΔ, τον κατεξοχήν αρμόδιο φορέα του κράτους που μεριμνά για την απασχόληση και το εργατικό δυναμικό και εποπτεύεται από το ίδιο το υπουργείο Εργασίας.
Οι δίκαιες διαμαρτυρίες των εργαζομένων, στων οποίων τη θέση δεν θα επιθυμούσε να βρίσκεται κανείς, θα πρέπει να ενεργοποιήσουν τα αντανακλαστικά των αρμοδίων για την επιτάχυνση της διευθέτησης της υπόθεσης.

Κατόπιν τούτων ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να διευθετηθεί άμεσα και νόμιμα η πληρωμή των 19 εργαζομένων στο τμήμα καθαριότητας του ΟΑΕΔ Λάρισας, που παραμένουν απλήρωτοι από την ημέρα της πρόσληψής τους;
2. Το προσωπικό καθαριότητας του ΟΑΕΔ Λάρισας είναι ασφαλισμένο για τους μήνες που εργάζεται σε αυτήν την θέση; Αν όχι, ποιος έχει την ευθύνη για την παράλειψη αυτή και πώς προτίθεσθε να επιλύσετε το εν λόγω ζήτημα;

Αθήνα, 31 Αυγούστου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Subscribe to this RSS feed