Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Μ.Χαρακόπουλος: "Η ΕΡΤ κατάντησε όργανο κυβερνητικής προπαγάνδας!"

Μαξιμοςεπικαιρη

Αθήνα, 10 Οκτωβρίου 2018

Μ. ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΝΔ ΠΡΟΣ Ν. ΠΑΠΠΑ:

Η ΕΡΤ κατάντησε όργανο της κυβερνητικής προπαγάνδας!

· Πλήρης απαξίωσή της ακόμη και από στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ

«Ενώ ο Υπουργός ΨΗΠΤΕ, κ. Παππάς πανηγυρίζει για τη λειτουργία της ΕΡΤ Α.Ε. επί των ημερών της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, οι αλλεπάλληλες καταγγελίες όσον αφορά στη διοίκηση και στη λειτουργία της ΕΡΤ Α.Ε. από στελέχη της ΕΡΤ Α.Ε. αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ, επιβεβαιώνουν κάθε φορά και με πιο έντονο τρόπο, ότι η δημόσια τηλεόραση απαξιώνεται από διάφορους εγκάθετους της Κυβέρνησης οι οποίοι τη χρησιμοποιούν ως όχημα για την άσκηση προπαγάνδας». Τα παραπάνω τονίζει ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σε Επίκαιρη Επερώτηση που υπογράφει με συναδέλφους του βουλευτές της ΝΔ προς τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης κ Νίκο Παππά.
Στην ερώτηση, με πρώτη υπογράφουσα τη βουλευτή κ. Άννα- Μισέλ Ασημακοπούλου, παρατίθεται σειρά σοβαρών καταγγελιών για τον τρόπο λειτουργίας της ΕΡΤ από νυν και πρώην στελέχη της, όπως ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Προγράμματος της ΕΡΤ Α.Ε., κ. Κρίμπαλης, ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Α.Ε., κ. Αλαφογιώργος, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΤ, κ. Θαλασσινός, ο γενικός Διευθυντής Τεχνολογίας της ΕΡΤ, κ. Νίκος Μιχαλίτσης και ο πρώην Πρόεδρος της ΕΡΤ Α.Ε., κ. Τσακνής. Αναφέρονται, επίσης, οι δηλώσεις του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Φίλη, ο οποίος είπε επί λέξει ότι «Η ΕΡΤ είναι ένα κανάλι που έχει παραδιοίκηση. Κυβερνάται από το παλιό συντεχνιακό καθεστώς, ένα καθεστώς ιδιοτελών συμφερόντων».
Στη συνέχεια οι βουλευτές της ΝΔ υπενθυμίζουν τα δύο σοβαρά επεισόδια που σημειώθηκαν από «ανθρώπους» της ΕΡΤ, οι οποίοι εκφράστηκαν με αήθη τρόπο κατά του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και κατά του πρώην Πρωθυπουργού, κ. Αντώνη Σαμαρά.
Και καταλήγουν ζητώντας απαντήσεις από τον κ. Παππά στα κάτωθι ερωτήματα:
1. Έχει καταρτιστεί το επιχειρησιακό σχέδιο για την ΕΡΤ Α.Ε. για τα έτη 2017-2020;
2. Έχει γίνει αξιολόγηση των δομών της ΕΡΤ Α.Ε.; Έχει γίνει τοποθέτηση του προσωπικού της ΕΡΤ Α.Ε. βάσει του νέου Εσωτερικού Κανονισμού και του Οργανογράμματος; Περιλαμβάνεται στον Εσωτερικό Κανονισμό η περιγραφή των οργανικών θέσεων; Με ποια κριτήρια γίνεται η τοποθέτηση σε θέσεις γενικών διευθυντών, διευθυντών και προϊσταμένων στην ΕΡΤ Α.Ε.; Τι έχετε να απαντήσετε στις καταγγελίες, ότι οι οργανωτικές δομές της ΕΡΤ Α.Ε. έχουν απαξιωθεί και το νέο οργανόγραμμα έχει φωτογραφικές διατάξεις;
3. Με ποιον τρόπο διασφαλίζεται η αμεροληψία και η αντικειμενικότητα στο πρόγραμμα της ΕΡΤ Α.Ε.;
4. Με ποιον τρόπο εξασφαλίζεται η διαφάνεια όσον αφορά στην εκτέλεση του προϋπολογισμού της ΕΡΤ Α.Ε.;
5. Πώς αποτυπώνεται η σχέση κόστους οφέλους όσον αφορά στις μεικτές και εξωτερικές παραγωγές της ΕΡΤ Α.Ε.; Δεδομένου ότι το προσωπικό της ΕΡΤ Α.Ε. είναι επαρκές για ποιο λόγο επιλέγονται οι εξωτερικές και μεικτές παραγωγές;
6. Όσον αφορά στην ΕΡΤ3, ποιο είναι το σχέδιο του Υπουργείου ΨΗΠΤΕ;
7. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η ανάπτυξη του δικτύου ψηφιακών πομπών της ΕΡΤ Α.Ε. και πότε θα εκπέμψει αυτόνομα το σήμα της;
8. Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί για να διερευνήσετε τις παραπάνω καταγγελίες;

 

Δώστε αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ και Εμπάργκο.

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Θέμα: Δώστε αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ και Εμπάργκο.

Χιλιάδες ροδακινοπαραγωγοί έχουν οδηγηθεί τα τελευταία χρόνια σε δραματικά αδιέξοδα, κυρίως λόγω του ρωσικού εμπάργκο που έχουν καταβαραθρώσει τις εξαγωγές μας και έχουν ¨ρίξει¨ τις εγχώριες εμπορικές τιμές σε εξευτελιστικά επίπεδα. Αλλά, επιπλέον, και από τις καταστροφικές βροχοπτώσεις των δύο τελευταίων ετών για τις οποίες οι παραγωγοί είτε δεν αποζημιώνονται, είτε εμπαίζονται με ¨αποζημιώσεις¨- κοροϊδία, είτε αποκλείονται ακόμη και από αυτές αυθαίρετα .

Οι σφοδρές και άκαιρες βροχές του Ιουλίου 2017, αφάνισαν κυριολεκτικά τη σοδειά. Και, ενώ έπρεπε να εφαρμοστεί άμεσα ο Κανονισμός του ΕΛΓΑ που σαφέστατα ορίζει ότι οι καταστροφές εξ αιτίας βροχοπτώσεων από Μάιο μέχρι Νοέμβριο αποτελούν ¨άμεση ζημιά καλυπτόμενη ασφαλιστικά από τον Οργανισμό¨ (ΦΕΚ Β’ 1668/ 27-7-2011, άρθρο 5, παράγραφος 4) ο τότε και μέχρι πρότινος Υπουργός δεν το έπραξε.

Παρά δε το γεγονός ότι το Ινστιτούτο Φυλλοβόλων της Νάουσας είχε αποφανθεί ότι οι ζημιές οφείλονταν αποκλειστικά στο συγκεκριμένο ακραίο και άκαιρο καιρικό φαινόμενο, επέλεξε να συγκροτήσει μια εκ των πραγμάτων αχρείαστη και περιττή Επιτροπή, η οποία επίσης γνωμοδότησε ότι επρόκειτο για άμεσες ζημιές από άκαιρες βροχοπτώσεις. Συνηγορούσαν άλλωστε σε αυτήν την εκτίμηση και τα επίσημα μετεωρολογικά στοιχεία που ανέφεραν ότι το ύψος των βροχοπτώσεων εκείνου του τριημέρου, καθώς και η υποβάθμιση της ποιότητας και η καταστροφή της ώριμης παραγωγής, δεν αφήνουν περιθώρια για ανάγκη ερμηνειών.

Σε πείσμα όλων αυτών των εκτιμήσεων, ο τότε Υπουργός, αφού δήλωσε επίσημα από τη Θεσσαλονίκη ότι «το πόρισμα της Επιτροπή (που ο ίδιος συγκρότησε) είναι θετικό για τους παραγωγούς» , αντί να δώσει εντολή να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για αντικειμενικές και πλήρεις αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ, τον Ιανουάριο του ’18 προχώρησε στο πρωτάκουστο: ¨Πέταξε το μπαλάκι¨ στους Συνεταιρισμούς, καλώντας τους πληγέντες να πάνε και να πληρώσουν για να κάνουν δηλώσεις σε εξωθεσμικά όργανα!

Η συνέχεια είναι ότι, εφτά μήνες αργότερα – τον Ιούλιο του ’18 – αντί για σωστές αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ, τους έδωσε 8,5 εκατομμύρια, δηλαδή από 65 μέχρι 120 ευρώ στο στρέμμα - ¨ψίχουλα ελεημοσύνης κυριολεκτικά¨ μπροστά στην ολοκληρωτική καταστροφή που είχαν υποστεί - από το πρόγραμμα de minimis. Αλλά ακόμη, άφησε ¨εκτός νυμφώνος¨ και πάρα πολλούς παραγωγούς, αποκλείοντας αυθαίρετα σημαντικές ποικιλίες ροδακίνων από τις ¨αποζημιώσεις – φιλοδώρημα¨! Γιατί; Διότι αν συμπεριλάμβανε και αυτές τις ποικιλίες, η δήθεν ¨αποζημίωση¨ θα έπεφτε στα 20 με 30 ευρώ το στρέμμα. Με απλά λόγια, οι ολοσχερώς κατεστραμμένοι καλλιεργητές ¨αποζημιώθηκαν¨ - υποτίθεται – κατά τέσσερις με πέντε φορές λιγότερα χρήματα από αυτά που θα έπαιρναν αν αποζημιώνονταν, όπως έπρεπε μέσω ΕΛΓΑ! Και το τραγελαφικό: Ένας σημαντικός αριθμός πληγέντων ροδακινοπαραγωγών, αν και πλήρωσαν για τις δηλώσεις ζημιάς στους Συνεταιρισμούς παρά το γεγονός ότι οι ποικιλίες αποζημιώνονταν, όχι μόνον δεν πήραν ούτε ένα ευρώ αλλά δεν έχουν και πού να απευθύνουν τις ενστάσεις τους – όπως θα μπορούσαν να κάνουν αν τις όποιες αποζημιώσεις τις αποφάσιζε και έδινε ο ΕΛΓΑ! Πάνε στο Υπουργείο, τους στέλνουν στους Συνεταιρισμούς, από κει στον ΟΠΕΚΕΠΕ και από κεί πάλι στο… Υπουργείο. Μέχρι και σε… ιδιώτες τους παραπέμπουν για να βρουν το δίκιο τους.

Αυτής της απροκάλυπτης κοροϊδίας, είχε προηγηθεί ο συστηματικός εμπαιγμός τους, από τον προκάτοχο Υπουργό, που από το φεστιβάλ της Βέροιας το καλοκαίρι του ’17 – παρουσία μάλιστα και της… υπό σύσταση (και τότε και σήμερα) ¨Διεπαγγελματικής¨ που τον είχε καλέσει - αλλά και κατ’ επανάληψη στη συνέχεια, τους διαβεβαίωνε ότι θα τους αποζημίωνε και για τις ζημιές από το ρωσικό εμπάργκο, είτε ως κοινοτική στρεμματική ενίσχυση, είτε μέσω ΠΣΕΑ (εν γνώσει του ότι αυτό δεν μπορούσε να το κάνει), είτε μέσω του de minimis. Αλλά, αφού τα έκανε ¨μαντάρα¨ με το σχετικό φάκελο που τον έστειλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή… ταχυδρομικώς, ατεκμηρίωτο και χωρίς υποστήριξη, χωρίς ούτε μια λέξη στα Συμβούλια Υπουργών – με αναμενόμενη συνέπεια την απόρριψή του – υποσχόταν αποζημιώσεις μέσω των de minimis. Όπως επίσης αποζημιώσεις για το εμπάργκο υπόσχονταν και κυβερνητικά στελέχη σε συσκέψεις ανά τους ροδακινοπαραγωγικούς Νομούς. Αλλά, μόλις λίγο πριν την αποχώρησή του από την ηγεσία του Υπουργείου, ο κύριος Αποστόλου ορθά – κοφτά διαμήνυσε γενικά προς όλους τους πληττόμενους από το εμπάργκο παραγωγούς ότι ¨λεφτά από το πρόγραμμα de minimis δεν υπάρχουν¨!

ΕΠΕΙΔΗ, και φέτος, ένα χρόνο μετά την περσινή καταστροφή, οι παραγωγοί μας βιώνουν την ίδια τραγωδία, πάλι με άκαιρες και υπερβολικές βροχοπτώσεις τις τελευταίες μέρες του Ιουνίου και τις πρώτες μέρες του Ιουλίου με ζημιές τεράστιες στην ώριμη για συγκομιδή παραγωγή τους.

ΕΠΕΙΔΗ. από την ίδια αιτία, υπέστησαν ζημιές αμπέλια και συκιές και οι καλλιεργητές αποζημιώνονται – και πολύ σωστά – από τον ΕΛΓΑ που χαρακτηρίζει τη ζημιά ως ¨άμεση¨, όπως ήταν και των ροδακίνων…

ΕΠΕΙΔΗ, εγκαταλελειμμένοι από πέρσι, οι ροδακινοπαραγωγοί έχουν περιέλθει σε τραγικά οικονομικά αδιέξοδα, έχοντας μπροστά τους ασήκωτες υποχρεώσεις, φόρους, εισφορές, εφόδια, δάνεια, ΔΕΗ, το χαράτσι ΕΝΦΙΑ 35% πάνω φέτος, παρακράτηση αποζημιώσεων, κλπ, αντιμετωπίζοντας ακόμη και προβλήματα επιβίωσης…

ΕΠΕΙΔΗ, δεν νοείται ευνομούμενη χώρα χωρίς τη ¨συνέχεια του Κράτους¨, συνεπώς οι δεσμεύσεις του πρώην Υπουργού, δεσμεύουν και τη διάδοχη ηγεσία του Υπουργείου και δη της ίδιας Κυβέρνησης…

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο Υπουργός

· Πώς προτίθεται να αποκαταστήσει την εξόφθαλμη αδικία με τις ¨αποζημιώσεις¨ - κοροϊδία του προκατόχου του μέσω de minimis και με αυθαίρετο αποκλεισμό σημαντικού αριθμού πληγέντων ροδακινοπαραγωγών για την ολοκληρωτική καταστροφή του 2017.

· Τι σκοπεύει να κάνει με τις επίσης τεράστιες φετινές ζημιές – τέλη Ιουνίου με αρχές Ιουλίου - για τις οποίες ουδείς αρμόδιος έχει αρθρώσει μέχρι στιγμής λέξη, δηλαδή αν θα ανατεθούν οι διαδικασίες εκτιμήσεων και αποζημιώσεων στον ΕΛΓΑ.

· Αν, μετά το ¨στραπάτσο¨ με τους τραγικούς χειρισμούς του απελθόντος Υπουργού στο σχετικό φάκελο, θα υλοποιηθούν οι κατηγορηματικές και επίσημες δεσμεύσεις του για αποζημιώσεις απώλειας εισοδήματος λόγω ρωσικού εμπάργκο, δηλαδή αν, από πού και πότε θα δοθούν.

· Αν έχει ερευνήσει ή θα ερευνήσει, αν δόθηκαν στον ΕΛΓΑ τα χρήματα που οι πληγέντες το 2017 ροδακινοπαραγωγοί υποχρεώθηκαν να καταβάλουν με τις δηλώσεις ζημιών στους Συνεταιρισμούς και, αν όχι, πού πήγαν.

 Αθήνα 3 Οκτωβρίου 2018

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Καρασμάνης Γιώργος, Βουλευτής Πέλλας
Αντωνιάδης Ιωάννης, Βουλευτής Φλωρίνης
Βεσυρόπουλος Απόστολος, Βουλευτής Ημαθίας
Κασαπίδης Γιώργος, Βουλευτής Κοζάνης
Κέλλας Χρήστος, Βουλευτής Λάρισας
Κουκοδήμος Κωνσταντίνος, Βουλευτής Πιερίας
Χαρακόπουλος Μαξιμος, Βουλευτής Λαρίσης

Μάξιμος: "Αποζημιώστε ροδακινοπαραγωγούς για ρωσικό εμπάργκο και βροχές!

ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Αθήνα, 9 Οκτωβρίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΡΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ:

Αποζημιώστε ροδακινοπαραγωγούς
για ρωσικό εμπάργκο και βροχές!

«Χιλιάδες ροδακινοπαραγωγοί έχουν οδηγηθεί τα τελευταία χρόνια σε δραματικά αδιέξοδα, κυρίως λόγω του ρωσικού εμπάργκο που έχουν καταβαραθρώσει τις εξαγωγές μας και έχουν ρίξει τις εγχώριες εμπορικές τιμές σε εξευτελιστικά επίπεδα. Αλλά, επιπλέον, και από τις καταστροφικές βροχοπτώσεις των δύο τελευταίων ετών για τις οποίες οι παραγωγοί είτε δεν αποζημιώνονται, είτε εμπαίζονται με αποζημιώσεις-κοροϊδία, είτε αποκλείονται ακόμη και από αυτές αυθαίρετα». Τα παραπάνω αναφέρονται σε ερώτηση που υπογράφει ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Σταύρο Αραχωβίτη.
Η ερώτηση με πρώτο υπογράφοντα τον βουλευτή Πέλλας κ. Γιώργο Καρασμάνη αναφέρει ότι το ΥπΑΑΤ «αντί για σωστές αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ, τους έδωσε 8,5 εκατομμύρια, δηλαδή από 65 μέχρι 120 ευρώ στο στρέμμα -ψίχουλα ελεημοσύνης κυριολεκτικά μπροστά στην ολοκληρωτική καταστροφή που είχαν υποστεί- από το πρόγραμμα de minimis. Αλλά ακόμη, άφησε εκτός νυμφώνος και πάρα πολλούς παραγωγούς, αποκλείοντας αυθαίρετα σημαντικές ποικιλίες ροδακίνων από τις αποζημιώσεις–φιλοδώρημα!».
Επιπλέον, «αυτής της απροκάλυπτης κοροϊδίας, είχε προηγηθεί ο συστηματικός εμπαιγμός τους, από τον προκάτοχο υπουργό, που από το φεστιβάλ της Βέροιας το καλοκαίρι του ’17 –παρουσία μάλιστα και της… υπό σύσταση (και τότε και σήμερα) ‘Διεπαγγελματικής’ που τον είχε καλέσει- αλλά και κατ’ επανάληψη στη συνέχεια, τους διαβεβαίωνε ότι θα τους αποζημίωνε και για τις ζημιές από το ρωσικό εμπάργκο, είτε ως κοινοτική στρεμματική ενίσχυση, είτε μέσω ΠΣΕΑ (εν γνώσει του ότι αυτό δεν μπορούσε να το κάνει), είτε μέσω του de minimis. Αλλά, αφού τα έκανε ¨μαντάρα¨ με το σχετικό φάκελο που τον έστειλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή… ταχυδρομικώς, ατεκμηρίωτο και χωρίς υποστήριξη, χωρίς ούτε μια λέξη στα Συμβούλια Υπουργών –με αναμενόμενη συνέπεια την απόρριψή του– υποσχόταν αποζημιώσεις μέσω των de minimis. Όπως επίσης αποζημιώσεις για το εμπάργκο υπόσχονταν και κυβερνητικά στελέχη σε συσκέψεις ανά τους ροδακινοπαραγωγικούς Νομούς. Αλλά, μόλις λίγο πριν την αποχώρησή του από την ηγεσία του Υπουργείου, ο κύριος Αποστόλου ορθά–κοφτά διαμήνυσε γενικά προς όλους τους πληττόμενους από το εμπάργκο παραγωγούς ότι ‘λεφτά από το πρόγραμμα de minimis δεν υπάρχουν’!».
Κατόπιν τούτων οι υπογράφοντες βουλευτές ζητούν να πληροφορηθούν από τον αρμόδιο υπουργό:
• Πώς προτίθεται να αποκαταστήσει την εξόφθαλμη αδικία με τις αποζημιώσεις- κοροϊδία του προκατόχου του μέσω de minimis και με αυθαίρετο αποκλεισμό σημαντικού αριθμού πληγέντων ροδακινοπαραγωγών για την ολοκληρωτική καταστροφή του 2017.
• Τι σκοπεύει να κάνει με τις επίσης τεράστιες φετινές ζημιές –τέλη Ιουνίου με αρχές Ιουλίου- για τις οποίες ουδείς αρμόδιος έχει αρθρώσει μέχρι στιγμής λέξη, δηλαδή αν θα ανατεθούν οι διαδικασίες εκτιμήσεων και αποζημιώσεων στον ΕΛΓΑ.
• Αν, μετά το ¨στραπάτσο¨ με τους τραγικούς χειρισμούς του απελθόντος Υπουργού στο σχετικό φάκελο, θα υλοποιηθούν οι κατηγορηματικές και επίσημες δεσμεύσεις του για αποζημιώσεις απώλειας εισοδήματος λόγω ρωσικού εμπάργκο, δηλαδή αν, από πού και πότε θα δοθούν.
• Αν έχει ερευνήσει ή θα ερευνήσει, αν δόθηκαν στον ΕΛΓΑ τα χρήματα που οι πληγέντες το 2017 ροδακινοπαραγωγοί υποχρεώθηκαν να καταβάλουν με τις δηλώσεις ζημιών στους Συνεταιρισμούς και, αν όχι, πού πήγαν.

 

Άρθρο Μ.Χαρακόπουλου στον Ελεύθερο Τύπο: Κατεξοχήν λαΪκό κόμμα η ΝΔ!

eleutheros typos

Μάξιμος 2 1

Κατεξοχήν λαϊκό κόμμα η Νέα Δημοκρατία!

Του Μάξιμου Χαρακόπουλου

Την περασμένη Πέμπτη η Νέα Δημοκρατία συμπλήρωσε αισίως 44 χρόνια δημιουργικής παρουσίας στον πολιτικό βίο της χώρας. Πρόκειται για γεγονός που ξεπερνά τα στενά κομματικά όρια, καθώς η σημασία του έχει ευρύτερη σημασία.
Πρώτον, διότι στην ιστορία του νεοελληνικού κράτους μάλλον κανένα άλλο κόμμα δεν μακροημέρευσε τόσο πολύ, με την ίδια ονομασία, την ίδια δομή και ταυτόχρονα ως ένα από τα δύο κόμματα εξουσίας. Αν το σκεφθούμε σε μακροϊστορική προοπτική αυτό καταδεικνύει και την πρωτοφανή, για τα δικά μας δεδομένα, πολιτική σταθερότητα που απολαμβάνει η χώρα μετά το 1974, έργο που επίσης ανήκει στην παράταξη και στον ιδρυτή της Κωνσταντίνο Καραμανλή που έβαλαν τα θεμέλια της μεταπολιτευτικής πολιτικής σκηνής.
Δεύτερον, διότι όλες αυτές τις δεκαετίες, η ΝΔ είτε ως κυβέρνηση, είτε ως αξιωματική αντιπολίτευση, έβαλε καταλυτικά τη σφραγίδα της στα πράγματα του τόπου, με επιλογές που, στο μεγαλύτερο μέρος τους, δικαιώθηκαν από την ιστορία.
Τρίτον, διότι και σήμερα βρίσκεται και πάλι προ των πυλών της εξουσίας, καθώς ήδη απολαμβάνει, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, την πλειοψηφία των προτιμήσεων των πολιτών.
Τι είναι αυτό, όμως, που προσδίδει στην ΝΔ αυτή την αντοχή, παρά τους κλυδωνισμούς που υπέστη, σε μια εποχή γενικευμένης αμφισβήτησης του πολιτικού συστήματος, ενώ έχουν καταρρεύσει άλλοι, κάποτε πανίσχυροι, πολιτικοί σχηματισμοί;
Το ένα στοιχείο είναι, δίχως άλλο, οι βαθιές ρίζες της παράταξης στην ελληνική κοινωνία. Ρίζες ισχυρές σε πλατιά στρώματα της ελληνικής κοινωνίας, που έκαναν την ΝΔ να είναι ένα κόμμα λαϊκό. Παρά την προσπάθεια δεκαετιών από τους πολιτικούς αντιπάλους της να την ταυτίσουν με τα συμφέροντα των οικονομικά ισχυρών, η πραγματικότητα τους διαψεύδει διαρκώς. Η καρδιά του κόμματος ήταν και παραμένει η μεσαία τάξη, οι άνθρωποι της παραγωγής, οι επαγγελματίες, οι μισθωτοί, οι γεωργοί και οι κτηνοτρόφοι. Και είναι άλλωστε αυτοί που σήμερα υφίστανται και την βιαιότερη επίθεση από την κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Το δεύτερο στοιχείο είναι ο μετριοπαθής και ορθολογικός λόγος που πάντοτε εξέφραζε. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, γυρίζοντας στην Ελλάδα, μετά την πτώση της επτάχρονης δικτατορίας, επεδίωξε να δημιουργήσει ένα πολιτικό περιβάλλον, στο οποίο η δημοκρατία να είναι ακλόνητη και να διαμορφωθούν συνθήκες ευημερίας για όλους τους πολίτες ανεξαρτήτου πολιτικής ένταξης. Και τα πέτυχε και τα δύο, αφενός με την πολιτική συμφιλίωσης και την νομιμοποίηση του ΚΚΕ, και αφετέρου με την υλοποίηση του μεγάλου του οράματος, που είχε βάλει σε εφαρμογή ήδη από το 1961. Ένας στόχος, που πολεμήθηκε σκληρά από τους πολιτικούς του αντιπάλους, που τότε επαναλάμβαναν το «ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο!».
Η ΝΔ παρέμεινε και τα επόμενα χρόνια στις επάλξεις του πολιτικού αγώνα, ερχόμενη αντιμέτωπη με τις επιλογές ενός λαϊκισμού, που σάρωσε τα πάντα και εντέλει οδήγησε την μεταπολιτευτική Ελλάδα στα σημερινά κακοτράχαλα μονοπάτια. Η παράταξή μας εναντιώθηκε στην διόγκωση του κράτους και στον ανεξέλεγκτο δανεισμό, που δημιούργησε τα τρομερά ελλείματα και εκτόξευσε το χρέος.
Έχοντας περάσει, ωστόσο, από “σαράντα κύματα”, και διαψεύδοντας τις Κασσάνδρες, η μεγάλη φιλελεύθερη παράταξη είναι παρούσα στις εξελίξεις. Οφείλει να πείσει, μέχρι τις εκλογές, όσο το δυνατόν μεγαλύτερο τμήμα της ελληνικής κοινωνίας για τις στοχεύσεις της και την αποφασιστικότητά της να τις εφαρμόσει.

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος είναι τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης.

Το άρθρο του Μάξιμου Χαρακόπουλου δημοσιεύθηκε στον «Ελεύθερο Τύπο» της 9ης Οκτωβρίου 2018.

Δείτε το άρθρο όπως δημοσιεύθηκε εδώ

Subscribe to this RSS feed