Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Μ. Χαρακόπουλος: "Γλώσσα και πολιτισμός το ισχυρό διπλωματικό όπλο της Ελλάδας!"

Μάξιμος 2 1

Αθήνα, 5 Νοεμβρίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠ. ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΓΙΑ ΓΚΑΓΚΑΟΥΖΙΑ:

Γλώσσα και πολιτισμός το ισχυρό διπλωματικό όπλο της Ελλάδας!

• Επιβεβαιώνεται η συρρίκνωση των ελληνικών σπουδών στο εξωτερικό

«Μακάρι το υπουργείο Εξωτερικών να βλέπει όντως θετικά την πρότασή μας για χρηματοδότηση της έδρας της νεοελληνικής γλώσσας στο πανεπιστήμιο του Κόμρατ στη Γκαγκαουζία της Μολδαβίας, όπου ζει ένας ορθόδοξος, αν και τουρκόφωνος, πληθυσμός. Μέχρι να δούμε, όμως, απτά αποτελέσματα διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας. Επιπλέον, παρά το ότι ζητήσαμε συγκεκριμένα στοιχεία για τον αριθμό των πανεπιστημίων και εν γένει ιδρυμάτων που διδάσκεται η ελληνική γλώσσα στα Βαλκάνια και στις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, εντούτοις δεν λάβαμε καμία απάντηση. Επαναλαμβάνουμε ότι το ισχυρότερο διπλωματικό μας “όπλο” είναι η γλώσσα και ο πολιτισμός μας, κι αν αυτό το αφήσουμε να παρακμάσει, θα παρακμάζει και η ίδια η χώρα». Τα παραπάνω τονίζει ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, με αφορμή την απάντηση που έλαβε από τον υφυπουργό Εξωτερικών κ. Μάρκο Μπόλαρη σε ερώτηση για τις ελληνικές σπουδές στην Γκαγκαουζία της Μολδαβίας.
Η απάντηση του αρμόδιου υφυπουργού αναφέρει τα εξής:
«Τα τελευταία χρόνια, η μείωση ενδιαφέροντος από πλευράς φοιτητών για τις ανθρωπιστικές επιστήμες παγκοσμίως, σε συνδυασμό με την ανάγκη πολλών Πανεπιστημίων για αυστηρές περικοπές στον προϋπολογισμό τους, έχουν οδηγήσει σε συρρίκνωση ή σε κατάργηση τμημάτων φιλολογίας και γλωσσολογίας, στα οποία συνήθως ανήκουν και οι σπουδές νεοελληνικής γλώσσας.
Όσον αφορά στις σπουδές νεοελληνικής στις χώρες της Βαλκανικής και του Ευξείνου Πόντου, όπου διαβιεί πολυπληθής ελληνική ομογένεια, το υπουργείο Εξωτερικών, μέσω της Γενικής Γραμματείας Αποδήμου Ελληνισμού, στήριξε, τόσο οικονομικά όσο και υλικά (π.χ. αποστολή υλικοτεχνικού εξοπλισμού), πλήθος εδρών και τμημάτων διδασκαλίας της ελληνικής στην τριτοβάθμια αλλά και την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το υπουργείο Εξωτερικών αντιλαμβάνεται πλήρως την ανάγκη διατήρησης της διδασκαλίας της νεοελληνικής γλώσσας στην έδρα Ξένων Γλωσσών της Σχολής Εθνικού Πολιτισμού του Κρατικού Πανεπιστημίου του Κομράτ και εργάζεται προς την κατεύθυνση της διάσωσης εδρών, τμημάτων και κέντρων ελληνικών σπουδών στο εξωτερικό, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του και των υφισταμένων δημοσιονομικών δυνατοτήτων. Εξετάζουμε με θετικό πνεύμα το ενδεχόμενο της οικονομικής ενίσχυσης της έδρας Ξένων Γλωσσών του Πανεπιστημίου Κομράτ και μελετούμε τρόπους τόνωσης του ενδιαφέροντος, στην περιοχή, για την εκμάθηση της ελληνικής, ώστε, σε συνεργασία με το συναρμόδιο υπουργείο Παιδείας να στηρίξουμε τη συνέχεια της διδασκαλίας της γλώσσας μας στο εν λόγω Πανεπιστήμιο».

Άρθρο Μ. Χαρακόπουλου: "Ορκισμένοι εχθροί της αριστείας και brain drain…"

eleutheros typos

Μ. Χαρακόπουλος φωτό

Ορκισμένοι εχθροί της αριστείας και brain drain…

Του Μάξιμου Χαρακόπουλου

Μια από τις μεγάλες πληγές στην Ελλάδα της κρίσης είναι αυτή της φυγής στο εξωτερικό νέων με υψηλά προσόντα, το λεγόμενο brain drain. Το γεγονός αυτό έχει ιδιαίτερα αρνητικές συνέπειες στην οικονομική και κοινωνική ζωή του τόπου, και για τούτο απαιτούνται ταχύτατες πολιτικές αποφάσεις.
Η απώλεια για τη χώρα των ανθρώπων που στην ακμή της παραγωγικής τους δραστηριότητας μεταναστεύουν δημιουργεί δυσαναπλήρωτα κενά. Κι αυτό γιατί δεν πρόκειται για γκασταρμπάιτερ, ανειδίκευτους εργάτες που τη δεκαετία του ’60 πήγαιναν «στις φάμπρικες της Γερμανίας και το Βελγίου τις στοές». Αντιθέτων, είναι επιστήμονες, στην πλειοψηφία τους γιατροί, μηχανικοί και πληροφορικάριοι, που είχαν να προσφέρουν πολλά στην κοινωνία αλλά και στην άνοδο της επιστημονικής έρευνας και γνώσης. Αναμφίβολα, η φυγή τους προκαλεί ρήγμα στην μεσαία τάξη, που ανέκαθεν έδινε τον τόνο της ισορροπίας και της προόδου.
Επιπλέον, η μετανάστευση των νέων οδηγεί σε περαιτέρω και ταχύτερη γήρανση της ήδη γερασμένης κοινωνίας μας, και σε μεγαλύτερη ακόμη υπογεννητικότητα, καθώς χάνονται οι γενιές που κάνουν οικογένεια και παιδιά.
Μπορεί να αντιστραφεί αυτό το ζοφερό κλίμα; Με τις υπάρχουσες συνθήκες, δυστυχώς, όχι. Για να γίνει απαιτείται μια επανάσταση του αυτονόητου, πρωτίστως στην οικονομία. Μην λησμονούμε ότι οι περισσότεροι νέοι που ξενιτεύονται, το κάνουν με μισή καρδιά. Αν υπήρχαν οι προϋποθέσεις εργασίας, θα έμεναν εδώ, ακόμη και με μικρότερες αποδοχές. Όχι μόνον από φιλοπατρία και για να είναι κοντά στις οικογένειές τους, αλλά και γιατί η Ελλάδα, ακόμη και στα χρόνια της κρίσης, είναι ωραία χώρα για να ζει κανείς σε σχέση με τη γκρίζα καταθλιπτική βόρεια Ευρώπη.
Ωστόσο, όσο βασιλεύει ο κρατισμός και το επιδοματικό μοντέλο, θα έχουμε διαχείριση της μιζέριας και φυγή των καλύτερων μυαλών. Ίσως, όμως, αυτός να είναι και ο στόχος των κυβερνώντων, καθώς είναι οι κατ’ εξοχήν εκφραστές της μετριότητας και ορκισμένοι εχθροί της αριστείας. Αλλά σε έναν κόσμο άκρως ανταγωνιστικό αυτό το μοντέλο δεν θα περπατήσει μακριά. Ήδη, η Ευρώπη, που αλλάζει και αυτή ραγδαία, δεν θα επιτρέψει εμείς να πηγαίνουμε με το δικό μας χαβά.
Η λύση, λοιπόν, βρίσκεται σε μια άλλη πολιτική, αντιστρόφως ανάλογη με τη σημερινή. Μια κυβέρνηση που ενδιαφέρεται να γυρίσουν όσοι έφυγαν, ή τουλάχιστον οι περισσότεροι, και να μην φύγουν άλλοι, πρέπει να δώσει όλο το βάρος της στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και ιδιαίτερα στους κλάδους με τεχνολογίες αιχμής, στις ιατρικές υπηρεσίες, που θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Κι αυτό θα γίνει με την προσέλκυση ξένων επενδύσεων, με τη δραστική μείωση της φορολογίας και των ασφαλιστικών εισφορών και την εξόντωση του τέρατος της γραφειοκρατίας, που υποθάλπει τη διαφθορά σε όλες τις κλίμακες του δημοσίου. Επιπλέον, θα πρέπει άμεσα, έστω τελευταίοι και καταϊδρωμένοι, να προχωρήσουμε στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, που και θέσεις εργασίας θα δημιουργήσουν και νέους θα κρατήσουν στην Ελλάδα.
Για την ώρα, πάντως, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ νοιάζεται πώς θα θολώσει τα νερά και πως θα αποτρέψει την επερχόμενη κατάρρευσή της στις επικείμενες εκλογές. Ό,τι κι αν κάνει, όμως, τα πολιτικά ψωμιά τους τελειώνουν. Η επόμενη κυβέρνηση της ΝΔ θα επιδιώξει, χωρίς μεγάλα λόγια, αλλά με σχέδιο και εργασία, να βγάλει τη χώρα από το τέλμα. Και πρώτιστος στόχος θα είναι και η επιστροφή των νέων μας από την ξενιτιά.

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος είναι τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης.

Το άρθρο του Μάξιμου Χαρακόπουλου “Ορκισμένοι εχθροί της αριστείας και brain drain…" δημοσιεύθηκε στον “Ελεύθερο Τύπο” στις 05.11.18

Δείτε το άρθρο όπως δημοσιεύθηκε εδώ

Μ.Χαρακόπουλος: "Οι Πόντιοι στην πρώτη γραμμή του αγώνα της Μνήμης!"

ΜΑΞΙΜΟΣ ΠΟΝΤΙΟΙ 1

Λάρισα, 4 Νοεμβρίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΟ 14ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΟΝΤΙΑΚΟΥ ΧΟΡΟΥ:

Οι Πόντιοι στην πρώτη γραμμή του αγώνα της Μνήμης

«Οι Πόντιοι έχουν αποδείξει διαχρονικά ότι δεν ξεχνούν. Διατηρούν μέσα στο DNA τους την αλησμόνητη πατρίδα τους, κι αυτό το εκδηλώνουν με τη διαφύλαξη της πολιτισμική τους κληρονομιάς. Δεν είναι τυχαίο, που σε μια εποχή γενικευμένης ‘λωτοφαγίας’, όταν διάφοροι κύκλοι θέλουν να λησμονήσουμε ποιοι είμαστε και από που ερχόμαστε, οι Πόντιοι βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του αγώνα της Μνήμης. Και αξίζουν συγχαρητήρια γιατί με το χορό και το τραγούδι μεταλαμπαδεύουν στη νέα γενιά την ιστορική αλήθεια και την αγάπη για τις ρίζες μας».
Τα παραπάνω τόνισε σε δηλώσεις του ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, προσερχόμενος στο 14ο Πανελλαδικό Φεστιβάλ Ποντιακού Χορού που πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα.
Ο μικρασιατικής καταγωγής βουλευτής υπογράμμισε ότι «σχεδόν έναν αιώνα από την Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, υπουργοί δηλώνουν αρνητές της γενοκτονίας. Κάποιοι άλλοι, με περισσή ελαφρότητα αφαιρούν από τη διδακτέα ύλη των σχολικών βιβλίων της ιστορίας την γενοκτονία του ποντιακού ελληνισμού. Ενώ φέτος, για πρώτη φορά υποβαθμίστηκε ακόμη και η ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας, καθώς δεν υπήρξε η καθιερωμένη ειδική συνεδρίαση της βουλής, αλλά απλά μια αναφορά του προεδρεύοντος. Αυτά δεν πρέπει να μας αποθαρρύνουν. Αντιθέτως, να μας χαλυβδώνουν στην προσπάθεια της διεθνούς αναγνώρισης της γενοκτονίας των Ποντίων και όλων των Χριστιανών της καθ’ ημάς Ανατολής».
Ο Θεσσαλός πολιτικός καυτηρίασε το γεγονός ότι «φτάσαμε στο σημείο ορισμένοι ψευτοπροοδευτικοί να βαπτίζουν ως εθνικισμό τον αγνό πατριωτισμό, την αγάπη προς τον τόπο μας και την ιστορία των προγόνων μας. Δεν αντιλαμβάνονται ότι προσφέρουν πολύ κακές υπηρεσίες στο έθνος τη στιγμή που η Τουρκία εξακολουθεί να αρνείται την αναγνώριση της γενοκτονίας που συνεχίστηκε με τους διωγμούς στην Πόλη και με την γενοκτονία της μνήμης, καθώς βυζαντινές εκκλησιές γίνονται τζαμιά. Και κυρίως με τις νεο-οθωμανικές βλέψεις της Άγκυρας, που απειλούν την εθνική μας κυριαρχία και την εδαφική μας ακεραιότητα.
Σ’ αυτές τις στιγμές χρειαζόμαστε υψηλό φρόνημα και αρραγή ενότητα. Ο ελληνισμός έχει τις αστείρευτες πηγές της ιστορίας του και του πολιτισμού του για να τα καταφέρει. Το απέδειξε και στο παρελθόν».

ΜΑΞΙΜΟΣ ΠΟΝΤΙΟΙ 2

ΜΑΞΙΜΟΣ Π0ΝΤΙΟΙ 3

ΜΑΞΙΜΟΣ ΠΟΝΤΙΟΙ 4

ΜΑΞΙΜΟΣ ΠΟΝΤΙΟΙ 5

Φωτ. 1) Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος με τον επίτιμο πρόεδρο της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος Γιώργο Παρχαρίδη και τον βουλευτή Φλωρίνης Γιάννη Αντωνιάδη.

Φωτ. 2-3) Επισκέπτες από όλη την Ελλάδα παρακολούθησαν το 14 Πανελλαδικό Φεστιβάλ Ποντιακού Χορού στη Λάρισα.

Φωτ. 4) Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος με τον συνάδελφό του Γιάννη Αντωνιάδη.

Φωτ. 5) Χιλιάδες χορευτές με παραδοσιακές στολές κατέκλυσαν το κλειστό γήπεδο της Νεάπολης στη Λάρισα.

Μ. Χαρακόπουλος: “Εύλογο το αίτημα της Συντονιστικής Επιτροπής Ευρυμενών”

ΜΑΞΙΜΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΥΡΥΜΕΝΩΝ

Λάρισα, 4 Νοεμβρίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ:

Εύλογο το αίτημα της Συντονιστικής Επιτροπής Ευρυμενών

Συνάντηση ενημέρωσης και συνεργασίας είχε ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος με εκπροσώπους της Συντονιστικής Επιτροπής κατοίκων της Δημοτικής Ενότητας Ευρυμενών.-
Οι εκπρόσωποι της Συντονιστικής Επιτροπής κυρίες Ελπινίκη Τσάτσαρη και Φωτεινή Στεργιούλα μετέφεραν το αίτημα -υπόμνημα των κατοίκων της Δ.Ε. Ευρυμενών (πρώην Δήμου Ευρυμενών) για την μεταφορά διοικητικά της περιοχής Στομίου-Ομολίου-Παλαιοπύργου -Καρίτσας στον Δήμο Τεμπών, για λόγους συνοχής σε κοινωνικό, παραγωγικό, οικονομικό, περιβαλλοντικό και πολιτιστικό επίπεδο, καθώς και για την εύρυθμη λειτουργία των δημοτικών υπηρεσιών προς όφελος των κατοίκων της περιοχής .
Τόνισαν, επίσης, το γεγονός ότι, ενώ η μελέτη του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης το 2010 πρότεινε την ένταξη του πρώην Δήμου Ευρυμενών στον Δήμο Τεμπών και των πρώην δήμων Μελιβοίας, Αγιάς και Λακέρειας στο Δήμο Αγιάς, λαμβάνοντας υπόψη και την βιωσιμότητα και των δύο των νέων δήμων, η τότε πολιτική ηγεσία παρέβλεψε την μελέτη αυτή και την θέληση της συντριπτικής πλειοψηφίας των δημοτών.
Το Υπουργείο Εσωτερικών πρέπει να λάβει υπόψη τη θέληση της συντριπτικής πλειοψηφίας των δημοτών της Δ.Ε. Ευρυμενών, οι οποίοι εκφράσθηκαν σε δημοψήφισμα το 2010 και ενυπόγραφα το 2016, και 67 φορέων τώρα της Δ.Ε. Ευρυμενών και του Δήμου Τεμπών.
Ο κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος θεωρεί εύλογο το αίτημα των πολιτών της Δ.Ε. Ευρυμενών για την μεταφορά της στον Δήμο Τεμπών, με βάση τα στοιχεία του φακέλου τους που υποβλήθηκε στο Υπουργείο Εσωτερικών και δεσμεύτηκε να το υποστηρίξει, όταν εισαχθεί στην Βουλή ζήτημα χωροταξικών αλλαγών σε δήμους.

Subscribe to this RSS feed