Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Μ. Χαρακόπουλος σε Parapolitika fm: Μοντέλο Τριαντόπουλου για ΟΠΕΚΕΠΕ, έλεγχος και για DANIEL, επιστροφή παράνομων επιδοτήσεων (ηχητικό)

ΜΑΧΙΜΟΣ

Αθήνα, 7 Ιουλίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑ Parapolitika 90,1 FM:

Μοντέλο Τριαντόπουλου για ΟΠΕΚΕΠΕ, έλεγχος και για DANIEL, επιστροφή παράνομων επιδοτήσεων

«Όλα αυτά ελπίζω να λειτουργήσουν αφυπνιστικά, να ενεργοποιήσουν ταχύτερα ανακλαστικά, διότι είναι κρίμα να σκιάζεται μια μεγάλη προσπάθεια που γίνεται τα τελευταία χρόνια από τέτοιες υποθέσεις που σκανδαλίζουν». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μιλώντας στον Ρ/Σ Parapolitika 90,1 FM και την εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους κ. Δημήτρη Τάκη και κα Χριστίνα Κοραή, αναφερόμενος στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ σε συνδυασμό με την επέτειο των έξι χρόνων από την εκλογική νίκη της ΝΔ στις εκλογές της 7ης Ιουλίου του 2019.

Ο κάμπος βοά για αποζημιώσεις

Ο Θεσσαλός πολιτικός ερωτηθείς σχετικά με τις καταγγελίες για τη διαχείριση των αποζημιώσεων για τις ζημιές από τον Daniel επισήμανε ότι «από την πρώτη στιγμή γίναμε αποδέκτες διαμαρτυριών αγροτών για τις αποζημιώσεις που δόθηκαν με αφορμή τις πλημμύρες του Daniel στο θεσσαλικό κάμπο. Πρώτα απ’ όλα, το όλο πρόγραμμα σχεδιάστηκε με αστοχία. Δεν προδικάζει η καλλιέργεια την οποία είχατε, όταν έγινε η πλημμύρα, τις επόμενες καλλιέργειες στο ίδιο χωράφι. Δηλαδή, βρέθηκαν καλλιεργητές οι οποίοι καλλιεργούσαν σιτηρά την ημέρα που έγινε ο Daniel και αυτοί αποζημιώθηκαν adhoc για τα επόμενα 2 χρόνια, σαν να καλλιεργούσαν και τα επόμενα 2 χρόνια σιτηρά, ενώ μπορεί να είχαν ξεκουράσει το χωράφι τους, όπως λέμε στον κάμπο, και να έβαζαν μετά βαμβάκι, ντομάτα. Όπως, επίσης, δεν σημαίνει το ότι καλλιεργούσες ντομάτα ότι τα επόμενα 2 χρόνια θα καλλιεργείς ντομάτα για να αποζημιωθείς για τις 2 επόμενες χρονιές με ντομάτα. Και τούτο γιατί και ο τελευταίος αγρότης στον κάμπο ξέρει ότι το ίδιο χωράφι δεν συμφέρει να το καλλιεργήσεις ντομάτα, δεν είναι αποδοτικό, δεν είναι παραγωγικό. Επομένως, υπήρξε αστοχία εν τη γενέσει. Προφανώς, όμως, όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι οι αγρότες από την πρώτη στιγμή, υπήρξε εσωτερική πληροφόρηση για το ύψος των αποζημιώσεων και έσπευσαν πολλοί να κάνουν αλλαγές στις δηλώσεις καλλιέργειας και ενώ είχαν καλλιεργήσει σιτηρά να δηλώσουν ότι καλλιέργησαν ντομάτα. Αυτή η φήμη υπήρξε πάρα πολύ έντονη στον κάμπο. Εσωτερική πληροφόρηση από παράγοντες, τέλος πάντων, που είχανε γνώση. Ο κάμπος βοά».

Κάποια ΚΥΔ εστίες διαφθοράς

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος υπογράμμισε ότι «εγώ δημόσια τα είπα αυτά. Αρχές του χρόνου σε εκδήλωση που έκανε η Δημοτική Τοπική Οργάνωση της ΝΔ στα Φάρσαλα, με αφορμή την κοπή της βασιλόπιτας, με προσκεκλημένο ομιλητή τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τον καλό μας φίλο, τον Δημήτρη Παπαστεργίου. Και αναρωτήθηκα, καλωσορίζοντάς τον και επαινώντας το σημαντικό έργο που έχει γίνει και τα άλματα που έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια στο ψηφιακό κράτος, γιατί θέλουμε ψηφιακό κράτος; Για να έχουμε διαφάνεια παντού και για να έχουμε και ταχύτητα στις διαδικασίες. Και ρώτησα αν τον κάλεσαν ποτέ οι τόσες ηγεσίες που άλλαξαν στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης -είναι η πρώτη φορά που η χώρα έχει υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης- για να συνεργαστεί στους δυο αυτούς τομείς, για να υπάρχουν ταχύτερες διαδικασίες στην καταβολή αποζημιώσεων ή ενισχύσεων και διαφάνεια, να μην υπάρχουν ερωτηματικά και σκιές. Δυστυχώς, αυτό δεν έχει γίνει. Είμαστε πια στον 21ο αιώνα, στο 2025, και ένα κράτος, ένα υπουργείο, ένας οργανισμός επαφίεται σε ιδιώτες, σε εξωτερικούς συμβούλους, στον λεγόμενο τεχνικό σύμβουλο. Είναι δυνατόν να μην έχουμε ένα δημόσιο σύστημα που να υποβάλει, σε αυτό το δημόσιο σύστημα, τις δηλώσεις του ο παραγωγός και έχουμε αυτά τα περιώνυμα ΚΥΔ, που φαίνεται ότι κάποια εξ αυτών είναι εστίες διαφθοράς;».

Να μην πληρώσουν το μάρμαρο οι έντιμοι

Ο έμπειρος κοινοβουλευτικός σημείωσε ότι «είναι εύλογη η απαίτηση των πολιτών και της ελληνικής κοινωνίας να μην επιμεριστεί το πρόστιμο, οι καταλογισμοί από την ΕΕ στον Έλληνα φορολογούμενο, στον τίμιο πολίτη, ο οποίος δεν ευθύνεται γι αυτό. Είναι εύλογο αυτό, δεν ξέρω, όμως, πόσο εφικτό είναι να γίνει. Διότι υπάρχει ένα ζήτημα. Πρώτα απ’ όλα με τα χρήματα αυτά. Αν υπάρχουν σε λογαριασμούς που θα μπει το κράτος να τους πάρει. Ένα άλλο ζήτημα αν πρέπει να τελεσιδικήσουν κάποιες υποθέσεις για να μπορέσει να τα διεκδικήσει το κράτος. Ένα τρίτο ζήτημα είναι αυτά που ακούμε ότι τα χρήματα όλα δεν πήγαιναν σε αυτούς που εμφανίζονταν ως δικαιούχοι -μάλλον ήταν αυτοί που έπαιρναν το μικρότερο μέρος- ότι ένα σημαντικό μέρος το έπαιρναν οι ενδιάμεσοι, οι μεσάζοντες, τα ΚΥΔ, δεν ξέρω τι. Δεν είναι τόσο απλό, τέλος πάντων, αυτό. Φαίνεται, όμως, ότι υπάρχει βούληση από την κυβέρνηση. Η εμπλοκή της Αρχής για το ξέπλυμα του μαύρου χρήματος είναι σημαντική, η οικονομική εισαγγελία, η ΑΔΑΕ. Υπάρχει μία εγρήγορση αυτή τη στιγμή, φαίνεται ότι εδώ και τώρα υπάρχουν γρήγορα ανακλαστικά».

Μοντέλο Τριαντόπουλου

Ερωτηθείς σχετικά ο Μάξιμος Χαρακόπουλος υποστήριξε ότι «η δική μας κυβέρνηση εισηγείται την αλλαγή, έχει προαναγγείλει την αλλαγή του νόμου περί ευθύνης υπουργών, κάτι που εδώ και χρόνια έπρεπε να γίνει. Είναι πολύ θετικό ότι θα γίνει, φαίνεται ότι θα υπάρχει και συμφωνία και των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Ουσιαστικά, το λεγόμενο μοντέλο Τριαντόπουλου είναι ένας προάγγελος αυτού που θα έρθει ως συνταγματική αναθεώρηση. Επομένως, όταν λέμε ότι δεν πρέπει να παρεμβαίνουν πολιτικοί, ούτε ως εισαγγελείς, ούτε ως ανακριτές στη διαλεύκανση υποθέσεων στις οποίες σκοντάφτει η δικαιοσύνη σε πολιτικά πρόσωπα, δεν μπορεί, λοιπόν, τώρα να λέμε ότι δεν θα δεχθούμε το δικαστικό συμβούλιο να διερευνήσει εάν υπάρχει πράγματι εμπλοκή πολιτικού προσώπου. Μακάρι να μην υπάρχει».

Μπορείτε να ακούσετε τη συνέντευξη του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://youtu.be/Yrvop7-ML8U

Μ. Χαρακόπουλος: Διαφάνεια με ψηφιακό κράτος και στον ΟΠΕΚΕΠΕ (ηχητικό)

MAXIMOS

Αθήνα, 4 Ιουλίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ:

Διαφάνεια με ψηφιακό κράτος και στον ΟΠΕΚΕΠΕ

«Η μεγάλη πρόκληση είναι να τελειώσουμε με αυτή τη γάγγραινα, να μπει ένα τέλος σε αυτό το απόστημα, να σπάσει και να μην έχουμε επανάληψη τέτοιων φαινομένων στο μέλλον. Το ότι θα μεταφερθεί ο ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ νομίζω ότι είναι μία εγγύηση ότι στο μέλλον δεν θα επαναληφθούν τέτοια φαινόμενα. Θα υπάρχουν διασταυρωτικοί έλεγχοι, θα μπορούν να δουν ποιοι είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι και αυτοί να λαμβάνουν στο τέλος της ημέρας τις επιδοτήσεις, τις κοινοτικές ενισχύσεις που η συμμετοχή της χώρας στην ΕΕ από το 1980 έχει διασφαλίσει». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μιλώντας στον Ραδιοφωνικό Σταθμό «Αθήνα 984» και τον δημοσιογράφο κ. Απόστολο Χονδρόπουλο.

Γιατί γιγαντώθηκε το πρόβλημα ΟΠΕΚΕΠΕ

Ο Θεσσαλός πολιτικός ερωτηθείς σχετικά με το πρόβλημα του ΟΠΕΚΕΠΕ απάντησε ότι «το ζήτημα γιγαντώθηκε και πήρε αυτές τις διαστάσεις, διότι ως πολιτεία, ως δημόσια διοίκηση, δεν έχουμε έναν αυτοτελή οργανισμό που να κάνει τα πάντα, δηλαδή, από τις δηλώσεις των αγροτών μέχρι την καταβολή των επιδοτήσεων. Έχουμε ένα λεγόμενο τεχνικό σύμβουλο, που αυτός διαχειρίζεται όλο το πρόγραμμα της καταβολής των ενισχύσεων. Έχουμε εμπλοκή ιδιωτών σε επίπεδο περιφέρειας στα λεγόμενα Κέντρα Υποδοχής Δηλώσεων, όπου αυτοί συντάσσουν τις δηλώσεις καλλιέργειας των αγροτών και εκεί φαίνεται ότι αναπτύχθηκε ένα περίεργο σύστημα».

Συνεργασία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Αγροτικής Ανάπτυξης

«Η κυβέρνησή μας σε αυτά τα 6 χρόνια, αν μη τι άλλο έκανε πραγματικά άλματα ψηφιακά. Νομίζω ότι αυτό και ο πλέον κακόπιστος το αναγνωρίζει. Λοιπόν, από τη στιγμή που έχουμε κάνει ψηφιακά άλματα, θα έπρεπε να υπάρχει μία στενότερη συνεργασία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το απηύθυνα αυτό ως ερώτηση και ως πρόκληση προς τον αρμόδιο υπουργό, διότι το ψηφιακό κράτος το θέλουμε για να έχουμε διαφάνεια και ταχύτερες διαδικασίες».

Ενιαία δίκη

«Για να μην αδικούμε και την ελληνική δικαιοσύνη, ταυτόχρονα με την Ευρωπαία Εισαγγελέα, διενεργούνται -πληροφορούμαστε- δίκες ανά την επικράτεια, με επιμέρους θέματα που έχουν να κάνουν στις τοπικές κοινωνίες με τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Και είπα ότι αυτές όλες οι υποθέσεις ενδεχομένως θα πρέπει να συγκεντρωθούν και να ελεγχθούν συνολικά για να δούμε αν υπήρχε ένα κέντρο που κατηύθυνε όλα αυτά τα πράγματα».

 Η Βουλή να συνδράμει τη διερεύνηση ΟΠΕΚΕΠΕ

«Είπα και χθες -προσωπική άποψη διατυπώνω- ότι κατά τη γνώμη μου δεν πρέπει να δημιουργηθεί καμία υπόνοια ότι η Βουλή θέτει εμπόδια στη διερεύνηση αυτής της υπόθεσης που συνταράζει την ελληνική κοινωνία και ταρακουνά θα έλεγα και το πολιτικό σύστημα. Οποιαδήποτε άλλη απόφαση μπορεί να εκληφθεί ως συγκάλυψη, ως παρεμπόδιση της διερεύνησης της υπόθεσης και δεν θα είναι ένα κακό μήνυμα στην ελληνική κοινωνία, ιδιαίτερα με αυτό το κλίμα που υπάρχει σήμερα».

Αστοχίες στις αποζημιώσεις για Daniel

«Με τον Daniel είχαμε μία τεράστια καταστροφή. Η κυβέρνηση έδειξε άμεσα αντανακλαστικά προκειμένου να υπάρχουν αποζημιώσεις. Από κει και πέρα, όμως, το όλο σύστημα οικοδομήθηκε με κάποιες αστοχίες. Δηλαδή, δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη για την αποζημίωση για τα 2 επόμενα χρόνια τι καλλιέργεια είχες την ώρα που έγινε ο Daniel. Διότι δεν δεσμεύει τις μεθεπόμενες καλλιέργειες η καλλιέργεια που είχες όταν έγινε το συμβάν. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, διότι είναι διαφορετική η αποζημίωση, ανά καλλιέργεια. Εάν έτυχε τη χρονιά που έγινε ο Daniel να καλλιεργούσες σιτηρά έπαιρνες ως αποζημίωση 83 ευρώ τον χρόνο και για 2 χρόνια δηλαδή 166 ευρώ. Εάν έτυχε να καλλιεργείς ντομάτα, η αποζημίωση ήταν 560 ευρώ το χρόνο, δηλαδή 1.120 ευρώ για τις 2 χρονιές, εφάπαξ. Η αστοχία, λοιπόν, έγκειται στο ότι δεν μπορεί να προδικάζει το τι έβαλες εκείνη τη χρονιά, το τι θα καλλιεργείς τα επόμενα 2 χρόνια. Πολλώ δε μάλλον, όταν όλοι στον κάμπο ξέρουν, και ο τελευταίος αγρότης, ότι το ίδιο χωράφι δεν το καλλιεργείς ντομάτα για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Πόσο δε μάλλον για τρίτη, με βάση τις αποζημιώσεις, τις ενισχύσεις που δόθηκαν για τον Daniel, διότι δεν είναι παραγωγικό. Υπάρχει  λοιπόν, αυτή η αστοχία και νιώθουν πολλοί αδικημένοι».

Φήμες που σκανδαλίζουν…

«Οι φήμες λένε, επίσης, ότι μετά τον Daniel πολλοί κάνανε διορθωτικές δηλώσεις και ενώ καλλιεργούσαν σιτηρά, είχαν εσωτερική πληροφόρηση και δήλωσαν ντομάτες. Ή κάποιοι είχανε μη παραγωγικά φιστίκια και δήλωσαν ότι είναι παραγωγικά τα φιστίκια. Όλα αυτά μπορούν να διασταυρωθούν. Για μεν τις ντομάτες μπορούν να δουν τον δορυφόρο πριν τη ζημιά, πριν τον Daniel τι καλλιέργεια είχε το χωράφι αυτό. Για δε τα φιστίκια μπορούν επιτόπου να πάνε γεωπόνοι του ΕΛΓΑ για να διαπιστώσουν αν τα δέντρα είναι παραγωγικά ή δεν είναι παραγωγικά. Καλό είναι, λοιπόν, όλα αυτά να γίνουν για να μην υπάρχουν σκιές και ερωτηματικά, που δηλητηριάζουνε την κοινή γνώμη και σκανδαλίζουν και τον αγροτικό κόσμο, ιδιαίτερα με όλο αυτό το πάρτι εκατομμυρίων που ακούμε, όταν υπάρχουν άνθρωποι που ακόμη δεν έχουν αποζημιωθεί για το φυτικό τους κεφάλαιο ή δεν έχουν αποζημιωθεί σχεδόν 2 χρόνια μετά, για το ότι δεν μπορούν να καλλιεργήσουν τα χωράφια τους, γιατί ο Daniel, η πλημμύρα, έφερε φερτά υλικά, κορμούς δέντρων, πέτρες μέσα στα χωράφια τους. Τεράστια, δηλαδή, ξένα φερτά υλικά, τα οποία καθιστούν μη καλλιεργήσιμα τα κτήματά τους».

Ουσιαστική μεταρρύθμιση

«Αυτό που επιχειρεί να κάνει τώρα η κυβέρνηση είναι πάρα πολύ σημαντικό. Να υπάρχει ένας ξεκάθαρος, απόλυτα διαφανής τρόπος καταβολής των ενισχύσεων. Το βασικό, όμως, πρόβλημα αυτή την ώρα -και θα το συναντούμε όλο και περισσότερο- είναι η γήρανση του αγροτικού πληθυσμού. Ο αγροτικός πληθυσμός συρρικνώνεται και είναι μεγάλος πια σε ηλικία ο μέσος όρος. Χρειαζόμαστε προσέλκυση νέων στην ενασχόληση με τον πρωτογενή τομέα. Βλέπετε συνεχώς τη συζήτηση που γίνεται για τα αναγκαία χέρια στην πρωτογενή παραγωγή. Την ανάγκη να έχουμε μετακλητούς εργάτες γης, γιατί δεν επαρκεί το ανθρώπινο δυναμικό που έχουμε στον πρωτογενή τομέα. Γίνονται και τέτοιες διακρατικές συμφωνίες με την Αίγυπτο και άλλες χώρες. Πρέπει, λοιπόν, να κάνουμε πιο ελκυστικό το επάγγελμα, με πιο γενναία προγράμματα στήριξης.

Να προχωρήσει ακόμη περισσότερο ο εκσυγχρονισμός του πρωτογενούς τομέα, με τα λεγόμενα σχέδια βελτίωσης -εκσυγχρονισμό, δηλαδή, των αγροκτητροφικών εκμεταλλεύσεων.

Και να επενδύσουμε ακόμη περισσότερο στην ποιότητα των αγροτικών μας προϊόντων, να έχουν ένα ισχυρό brand name. Δεν αρκεί να είναι καλά ποιοτικά, θα πρέπει να έχουν πιστοποίηση για να αναγνωρίζεται η ποιότητά τους και στις διεθνείς αγορές. Και τέλος να στοχεύσουμε στην εξωστρέφεια των ποιοτικών αγροτικών μας προϊόντων. Αυτό θα έλεγα ότι είναι το τρίπτυχο στο οποίο θα πρέπει να επενδύσουμε ακόμη περισσότερο το επόμενο διάστημα».

Μπορείτε να ακούσετε τη συνέντευξη του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://youtu.be/fgY168wecjE

Μ. Χαρακόπουλος: Η Βουλή να διευκολύνει το έργο της Ευρωπαίας Εισαγγελέως (ηχητικό)

MAX

Αθήνα, 3 Ιουλίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΟΥ ΟΠΕΚΕΠΕ:

Η Βουλή να διευκολύνει το έργο της Ευρωπαίας Εισαγγελέως

 • Όταν ο πρωθυπουργός λέει ότι αποτύχαμε, τι άλλο θέλετε να σας πω…

«Οι εκλογές δεν είναι λύση στο πρόβλημα. Πρώτα από όλα, δεν υπάρχει κάποια εναλλακτική σοβαρή για να πούμε ότι διεκδικεί με αξιώσεις τη διακυβέρνηση σας χώρας. Και με δεδομένη την ευρύτερη αστάθεια που υπάρχει στην περιοχή νομίζω θα ήτανε ολέθριο το να πάμε σε εκλογές. Εκείνο που χρειάζεται είναι η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης να μετουσιωθεί σε πράξεις και να γίνουν ουσιαστικά βήματα για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε αυτή τη γάγγραινα». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό TALK RADIO 989 FM και τον δημοσιογράφο κ. Γιώργο Ευγενίδη σχετικά με το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Ερωτηθείς αν υπάρχει ευθύνη της κυβέρνησης, ο Θεσσαλός πολιτικός απάντησε λέγοντας ότι «όταν ο ίδιος ο πρωθυπουργός λέει ότι αποτύχαμε, τι άλλο θέλετε να σας πω εγώ κ. Ευγενίδη; Όταν αυτή η κυβέρνηση -και προς τιμή της- συγκρότησε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έχει κάνει τόσα άλματα το ψηφιακό κράτος, είναι δυνατόν ένα ολόκληρο υπουργείο και ένας ολόκληρος κρατικός οργανισμός, ο ΟΠΕΚΕΠΕ, να εξαρτάται από εξωτερικούς συμβούλους, τον λεγόμενο Τεχνικό Σύμβουλο; Δεν μπορεί, δηλαδή, να έχουμε ένα σύστημα του δημοσίου, ελεγχόμενο από την πολιτεία, από το ελληνικό κράτος, υποβολής των δηλώσεων και κατανομής των επιδοτήσεων;».

Να ακολουθηθεί το προηγούμενο της Χρυσής Αυγής

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος υπογράμμισε ότι «δεν τιμά τη χώρα το ότι η υπόθεση αυτή διερευνάται με πρωτοβουλία της Ευρωπαίας Εισαγγελέως. Βεβαίως, για να μην αδικούμε κανέναν, υπάρχουν διάφορες υποθέσεις που ελέγχονται από την ελληνική δικαιοσύνη. Αλλά νομίζω ότι από τη στιγμή που δημιουργείται αυτή η εικόνα, ότι εδώ έχουμε μια συγκρότηση εγκληματικής οργάνωσης, όπως λέει η Ευρωπαία Εισαγγελέας, νομίζω ότι όλες αυτές οι υποθέσεις θα πρέπει να ελεγχθούν συγκεντρωτικά κατά το προηγούμενο που είχε κάνει ο Νίκος Δένδιας με τις υποθέσεις που αφορούσαν τότε την Χρυσή Αυγή. Δεν είναι μεμονωμένες υποθέσεις από τη στιγμή που υπήρχε ένα οργανωμένο κέντρο που συντόνιζε όλα αυτά».

Ερωτηθείς αν πρέπει να συσταθεί προανακριτική επιτροπή στη Βουλή απάντησε ότι η έρευνα «όταν σκοντάψει σε πρώην υπουργούς και οι ενέργειες αυτές έγιναν κατά τη διάρκεια των καθηκόντων τους, ο δικαστής στέλνει την υπόθεση στην Βουλή, προκειμένου να αποφανθεί η Βουλή για τα περαιτέρω. Κατά την προσωπική μου γνώμη, με το κλίμα που έχει δημιουργηθεί, θεωρώ αδιανόητο να μην διευκολύνει η Βουλή το έργο της Ευρωπαίας Εισαγγελέως. Οτιδήποτε άλλο θα θεωρηθεί ως απόπειρα συγκάλυψης -φοβούμαι- και δεν πρέπει να στείλουμε τέτοια μηνύματα στην ελληνική κοινωνία».

Οσμή σκανδάλου και στις αποζημιώσεις για Daniel…

Ο κυβερνητικός βουλευτής επέμεινε, επίσης, στο ζήτημα των αποζημιώσεων των ζημιών από την πλημμύρα Daniel, σημειώνοντας ότι «επιτρέψτε μου, όμως, να πω και κάτι ακόμη, το οποίο θα το συναντήσουμε πιστεύω τις επόμενες ημέρες. Πόσω δε μάλλον εάν οι νόμιμες επισυνδέσεις συνεχίστηκαν και μετά τον Daniel. Διότι από αυτή την καταστροφή που μας βρήκε, για να αντιμετωπίσει η πολιτεία τις συνέπειες και να στηρίξει τους παραγωγούς με καλή διάθεση και καλή πρόθεση, προχώρησε στην εκπόνηση ενός προγράμματος στήριξης των καλλιεργητών που πλημμύρισαν τα χωράφια τους, κυρίως στην περιοχή της Κάρλας. Το πρόγραμμα είχε κάποιες αστοχίες, εξαρχής. Είχε κάποιες αδικίες εξ αρχής. Κάποιος που καλλιεργεί ντομάτα δεν μπορεί να καλλιεργήσει και δεύτερη χρονιά ντομάτα. Κάποιος που καλλιεργούσε σιτηρά δεν σημαίνει ότι και του χρόνου θα καλλιεργούσε σιτηρά. Είναι πολύ μεγάλες οι διαφορές. Αν καλλιεργούσες σιτάρι έπαιρνες 83 ευρώ το στρέμμα αποζημίωση για 2 χρόνια. Εάν καλλιεργούσες ντομάτα έπαιρνες 560 ευρώ το στρέμμα για 2 χρονιές. Είναι τεράστιες οι διαφορές -σχεδόν 1.000 ευρώ η διαφορά στην καλλιέργεια. Είχε, λοιπόν, εν τη γενέσει του αδικία. Στην πορεία, όμως, πληροφορούμαστε διάφορα άλλα, και βοά ο κάμπος και αναγκάστηκα και τα είπα και δημόσια αρχές του χρόνου, κατά την εκδήλωση που διοργάνωσε η ΔΗΜΤΟ Φαρσάλων της Νέας Δημοκρατίας, με κεντρικό καλεσμένο τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρη Παπαστεργίου. Και του είπα τότε, γιατί θέλουμε το ψηφιακό κράτος; Για να έχουμε διαφάνεια και ταχύτητα στις διαδικασίες. Και ρώτησα τον υπουργό αν τον κάλεσε η ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης να συνεργαστούν. Διότι βοά ο κάμπος ότι δόθηκαν αποζημιώσεις σε ανθρώπους που δεν έπρεπε, τη στιγμή που άλλοι που δικαιούνται δεν έχουν λάβει δίκαιες αποζημιώσεις. Κυκλοφορεί εντόνως ότι μετά την καταστροφή του Daniel, άνοιξε το ΟΣΔΕ, το σύστημα δηλώσεων καλλιέργειας δηλαδή, και κάνανε πολλοί τροποποιητικές δηλώσεις. Αυτό που ακούγεται στην Θεσσαλία είναι ότι είχαν εσωτερική πληροφόρηση για το ύψος των αποζημιώσεων και αρχίσαν να δηλώνουν όλοι ότι καλλιέργησαν ντομάτες σε κτήματα που δεν ήταν καλλιεργημένα με ντομάτα. Μιλούμε για τα 180.000 στρέμματα που πλημμύρισαν στην περιοχή της Κάρλας, ότι υπήρχαν τέτοιες διορθώσεις, ότι δηλώθηκαν παραγωγικές καλλιέργειες φιστικιών, ενώ δεν ήταν παραγωγικές καλλιέργειες φιστικιών. Λοιπόν, αυτά όλα μπορούνε να διασταυρωθούν. Και το είπα και δημόσια κατ’ επανάληψη και σε συναντήσεις με αγρότες που ήρθαν και με συνάντησαν κατ’ επανάληψη, μπορούν να διασταυρωθούν με τις φωτογραφίες του δορυφόρου πριν την καταστροφή. Να δούμε τι καλλιεργούσε ο καθένας και να διασκεδαστούν αν είναι αυτές οι φήμες ψευδείς. Να υπάρξουν σαφείς απαντήσεις, διότι δηλητηριάζουν τον κόσμο και ιδιαίτερα έναν κόσμο ο οποίος αναμένει ακόμη αποζημιώσεις για το φυτικό κεφάλαιο από την ΑΡΩΓΗ και δεν έχει λάβει, ένα κόσμο που αναμένει αποζημιώσεις για τις ζημιές που έχει υποστεί από φερτά υλικά και 2 χρόνια δεν καλλιεργεί και είναι στο περίμενε... Σε 2 μήνες συμπληρώνουμε 2 χρόνια από τον Daniel. Υπάρχει κόσμος ο οποίος ακόμη δεν έχει αποζημιωθεί. Κάποιοι σκανδαλίζονται υπέρμετρα σε σχέση με όλους εμάς τους υπόλοιπους όταν υπάρχει αυτό το πάρτι εκατομμυρίων και αδιαφάνειας».

Υπάρχουν έντιμοι δημόσιοι λειτουργοί

Τέλος, ο έμπειρος κοινοβουλευτικός εξιστόρησε πώς κατά τη θητεία του ως αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης δεν υπέγραψε την Απόφαση για την επιχορήγηση εκατομμυρίων στις αγροτοσυνδικαλιστικές οργανώσεις. Όπως είπε «τότε μου προωθήθηκε αρμοδίως ένα σχέδιο υπουργικής απόφασης για τη χρηματοδότηση των αγροτοσυνδικαλιστικών οργανώσεων, ΠΑΣΕΓΕΣ ΓΕΣΑΣΕ και ΣΥΔΑΣΕ, με 3 εκατομμύρια ευρώ από τα ασφάλιστρα που κατέβαλαν οι αγρότες στον ΕΛΓΑ. Μου φάνηκε λίγο περίεργο και ζήτησα να ενημερωθώ περαιτέρω. Ήρθε ο προϊστάμενος της διεύθυνσης Συνεργατισμού, καλή του ώρα όπου κι αν είναι, ένας έντιμος δημόσιος λειτουργός, ο Αντώνης Σοφρωνάς, συνταξιούχος πια. Μου λέει κύριε υπουργέ εγώ σε λίγο καιρό θα συνταξιοδοτηθώ, η εισήγησή μου προς όλους τους προκατόχους σας ήταν να μη γράψουν “εγκρίνω”, να μην υπογράψουν αυτήν την υπουργική απόφαση. Διότι αυτές οι οργανώσεις ποτέ δεν απέδωσαν λογαριασμό με παραστατικά, δεν ενημέρωσαν ποτέ τι κάνουν αυτά τα χρήματα που λαμβάνουν. Οι δυο εξ αυτών, ΓΕΣΑΣΕ και ΣΥΔΑΣΕ ήταν ουσιαστικά σφραγίδες, και η ΠΑΣΕΓΕΣ ήταν, επίσης, σε παρακμή. Και από τη στιγμή που δεν τηρούνταν οι προδιαγραφές αυτές τηλεφώνησα στο τριψήφιο στον τότε πρωθυπουργό, τον Αντώνη Σαμαρά, και του είπα “κύριε Πρόεδρε, εγώ δεν μπορώ να το υπογράψω αυτό. Θα το στείλω στον οικονομικό εισαγγελέα”. Ο πρωθυπουργός συμφώνησε. Τον συνάντησα, μάλιστα, τις επόμενες μέρες και είπαμε ότι αυτά τα 3 εκατομμύρια που πηγαίναν στις συνδικαλιστικές οργανώσεις, θα δίδονταν σε πολύτεκνες οικογένειες αγροτών και κτηνοτρόφων. Δυστυχώς, η πορεία αυτής της υπόθεσης δεν ευοδώθηκε πλήρως. Βεβαίως, κανείς μετέπειτα από εμένα -γιατί γνωρίζετε ότι παραιτήθηκα για τη γνωστή υπόθεση του γάλακτος- δεν τόλμησε να υπογράψει τέτοια υπουργική απόφαση, σκανδαλώδη, δίνοντας 3 εκατομμύρια σε οργανώσεις-σφραγίδες κατά κύριο λόγο. Αλλά ο οικονομικός έλεγχος δεν οδήγησε πουθενά, εξ όσων πληροφορήθηκα. Κάποιοι εξ αυτών είπαν ότι το αρχείο τους καταστράφηκε γιατί ήταν στο υπόγειο και πλημμύρισε, κάποιοι άλλοι ότι κάναν μετακόμιση των γραφείων τους και στη μετακόμιση χάθηκαν τα αρχεία τους, οπότε δεν υπήρχε δυνατότητα ουσιαστικού ελέγχου. Αλλά και τα χρήματα αυτά, τελικώς, δεν δόθηκαν σε οικογένειες πολυτέκνων αγροτών και κτηνοτρόφων, όπως είχαμε δεσμευτεί -υπήρξε και αλλαγή κυβέρνησης. Αλλά όλα αυτά δείχνουν ότι υπάρχουν έντιμοι δημόσιοι λειτουργοί. Αρκεί να έχει κανείς ανοιχτά αυτιά για τους ακούσει, αρκεί να έχει διάθεση να συνεργαστεί και να αποπνέει και εμπιστοσύνη σε αυτούς».

Μπορείτε να ακούσετε τη συνέντευξη του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://youtu.be/DTUKHxDgo7E

Ομιλία ΓΓ ΔΣΟ, δρ Μάξιμου Χαρακόπουλου, στο Συνέδριο με θέμα: «Διαθρησκευτικές Σχέσεις στο πλαίσιο του Διχασμού: Οι προκλήσεις της Διατήρησης της Πολιτιστικής και Θρησκευτικής Κληρονομιάς στις Κατεχόμενες Περιοχές της Κύπρου»

ΜΑΧ 1

Βρυξέλλες, 1 Ιουλίου 2025

Ομιλία ΓΓ ΔΣΟ, δρ Μάξιμου Χαρακόπουλου,

στο Συνέδριο με θέμα: «Διαθρησκευτικές Σχέσεις στο πλαίσιο του Διχασμού: Οι προκλήσεις της Διατήρησης της Πολιτιστικής και Θρησκευτικής Κληρονομιάς στις Κατεχόμενες Περιοχές της Κύπρου»,

που διοργανώθηκε από την Ομάδα Εργασίας του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος για τον Διαπολιτισμικό και Θρησκευτικό Διάλογο.

 

Σεβασμιότατοι,

Κυρίες και κύριοι ευρωβουλευτές,

Φίλες και φίλοι

Θα ήθελα να ευχαριστήσω για την τιμητική πρόσκληση και να συγχαρώ τους διοργανωτές, τους συμπροέδρους της Επιτροπής Διαθρησκειακού και Διαπολιτισμικού Διαλόγου του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, την κα Zovko και τον κ. Μεϊμαρακη, για την πρωτοβουλία.

Οι βεβηλώσεις, οι συλήσεις και οι καταστροφές των χριστιανικών μνημείων στην βόρεια Κύπρο, μετά την εισβολή του τουρκικού στρατού το θέρος του 1974 και τη συνεχιζόμενη τουρκική κατοχή είναι γεγονότα αναμφισβήτητα και αποδεδειγμένα.

Επί σειρά ετών έχουν γίνει συγκεκριμένες καταγγελίες με αδιάσειστα στοιχεία, ιδιαιτέρως από φορείς της Κύπρου, όπως είναι η Επιτροπή των Κατεχόμενων Δήμων. Μάλιστα, η Επιτροπή είχε ενημερώσει σχετικώς τη Διακοινοβουλευτική Συνέλευση Ορθοδοξίας κατά την επίσκεψή μας στη Μεγαλόνησο τον Μάρτιο του 2024.    

Το εύρος του προβλήματος είναι ιδιαίτερα μεγάλο, και απαιτεί την ουσιαστική παρέμβαση της διεθνούς κοινότητας και ιδιαιτέρως της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πριν η κατάσταση καταστεί μη αντιστρέψιμη.

Ως γνωστόν, ο χριστιανισμός ρίζωσε και άνθισε στην Κύπρο από τις απαρχές του, καθώς γειτνιάζει με τους Αγίους Τόπους. Οι Χριστιανοί πολλαπλασιάστηκαν γρήγορα, και, όπως ήταν φυσικό, άρχισαν να οικοδομούνται χριστιανικά μνημεία. Μια διαδικασία που δεν σταμάτησε, παρά τις ιστορικές περιπέτειες της νήσου, μέχρι σήμερα. Πρόκειται για μια ανεκτίμητη πολιτισμική κληρονομιά με οικουμενική αξία.

Αυτός ο πολιτισμικός πλούτος συνιστά και τον στόχο της τουρκικής δράσης με καταστροφικά αποτελέσματα. Μιλούμε για εκκλησίες που έχουν γίνει στάβλοι, αρένες πυγμαχίας, ή στην καλύτερη των περιπτώσεων πολιτιστικά κέντρα. Αναφέρθηκε αναλυτικά ο Άγιος Κωνσταντίας.

Αρκετά είναι τα μνημεία που έχουν αφεθεί να καταστραφούν από τις δυνάμεις της φύσης και τη φθορά του χρόνου. Άλλα, απλώς γκρεμίστηκαν εκ θεμελίων.

Συνάμα πολλά είναι και τα βεβηλωμένα κοιμητήρια. Πράξεις που ο ανθρώπινος πολιτισμός καταδικάζει από την αρχαιότητα, ως ανίερες και αποτρόπαιες.

Τέλος, πολλά από τα εκκλησιαστικά κειμήλια, τεράστιας πνευματικής και πολιτιστικής αξίας, έχουν περιέλθει στα χέρια ιερόσυλων αρχαιοκάπηλων, οι οποίοι χωρίς αιδώ τα εμπορεύονται στις διεθνείς αγορές.  

Ο μακρύς αυτός κατάλογος προσβολής των χριστιανικών μνημείων δεν είναι μια συμπτωματική αρνητική εξέλιξη που ακολούθησε την εισβολή και κατοχή του 37% της Κυπριακής Δημοκρατίας, αλλά ένα σχέδιο που εφαρμόζεται συστηματικά με συγκεκριμένη στόχευση. Πρόκειται για την υλοποίηση μιας πρακτικής που διαπιστώνουμε και σε άλλες περιπτώσεις, κατά τις οποίες η εξόντωση ή ο εξοβελισμός του γηγενούς πληθυσμού, ακολουθείται από τη δόλια επιχείρηση εξάλειψης της ανάμνησης της παρουσίας του πληθυσμού στα πατρογονικά του εδάφη. Είναι ένας κυνικός βιασμός της ιστορίας. Μια Γενοκτονία της Μνήμης, που δεν συμβαίνει μόνον στην Κύπρο.

Το ίδιο έχουμε δει και στην πατρογονική γη των παππούδων μου, τη Μικρά Ασία, όπου την εξόντωση και εκδίωξη του χριστιανικού πληθυσμού στις αρχές του 20ού αιώνα -μια κανονική Γενοκτονία- ακολούθησε η συστηματική καταστροφή των χριστιανικών μνημείων. Και εκεί οι Εκκλησίες, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, βεβηλώθηκαν, αφέθηκαν να μετατραπούν σε ερείπια, ή κατεδαφίστηκαν, όπως ο περικαλλής ναός του Αγίου Ιωάννου του Ρώσου στο Προκόπι της Καππαδοκίας, ο οποίος τη δεκαετία του 1950 ανατινάχθηκε.

Αλλά και στα νεκροταφεία, πέρα από τη σύληση που διενεργήθηκε, εξαλείφθηκαν τα τεκμήρια της θρησκευτικής ταυτότητας των ταφέντων. Σκοπός όλων αυτών είναι να διαστραφεί το ιστορικό παρελθόν. Να αλλοιωθεί η πολιτισμική και εθνική προϊστορία των περιοχών, προκειμένου να επιβληθεί μια τεχνητή ταυτότητα.

Φίλες και φίλοι,

Η Διακοινοβουλευτική Συνέλευση Ορθοδοξία, τηςοποίας έχωτην τιμή να είμαι επικεφαλής, από την ίδρυσή της, αγωνίζεται για την προστασία των θρησκευτικών μνημείων και τον σεβασμό των χώρων λατρείας, οι οποίοι επ’ ουδενί δεν πρέπει να στοχοποιούνται, ούτε να εργαλειοποιούνται  πολιτικά -με πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα την Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη που μετατράπηκε εκ νέου σε τζαμί.

Μάλιστα, το 2017, όταν  η επέλαση των Τζιχαντιστών στη Μέση Ανατολή απειλούσε τη χριστιανική παρουσία, προκηρύξαμε Διεθνή ΔιαγωνισμόΦωτογραφίας με θέμα «Καταστροφή των μνημείων της Χριστιανικής Ανατολής» και με υποστήριξη της Βουλής των Ελλήνων εκδώσαμε λεύκωμα για την ευαισθητοποίηση της διεθνούς κοινής γνώμης.

Και θα μου επιτρέψετε να πω ότι μάλλον “προφητικά” στο εξώφυλλο της έκδοσης επελέγη η Ιερά Μονή Αγίας Αικατερίνης στο Θεοβάδιστο Όρος Σινά, στην Αίγυπτο, η αρχαιότερη μονή του κόσμου, πουσήμερα διατρέχει κίνδυνο, καθώς αμφισβητείται το ιδιοκτησιακό της καθεστώς.

Φίλες και φίλοι,

Σαφέστατη επιδίωξη της κατοχικής δύναμης στην Κύπρο είναι να κατασκευάσει, μέσω της καταστροφής και βεβήλωσης των θρησκευτικών μνημείων, ένα ψευδές παρελθόν, που να δικαιολογεί την παράνομη κατοχή, και άρα τη διαιώνισή της.

Η πολιτισμένη ανθρωπότητα οφείλει, να μην παραβλέπει αυτές τις ευθείες παραβιάσεις των διεθνών συνθηκών για την προστασία των μνημείων, που αποτελούν παγκόσμια κληρονομιά.

Η ανοχή οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην αποχαλίνωση των δραστών, έως του σημείου που δεν θα απομείνει τίποτε που να αποδεικνύει το ιστορικό παρελθόν.

Σε μια εποχή που ο αναθεωρητισμός καθίσταται απειλητικό αναδυόμενο ρεύμα στις διεθνείς σχέσεις, η ισχύς δείχνει να υπερισχύει των κανόνων του διεθνούς δικαίου, και ο πόλεμος καθίσταται μέσο για την επιβολή της θέλησης καθεστώτων και κρατών, δεν επιτρέπεται ολιγωρία έναντι όσων παραβιάζουν τους διεθνείς κανόνες. Διότι η κακόβουλη δράση που δεν τιμωρείται βρίσκει επίδοξους μιμητές.

Σε αυτόν τον “πόλεμο” απέναντι στην αλλοίωση της ιστορικής αλήθειας και στο πολιτισμικό παρελθόν της Ευρώπης, η ΕΕ ως ο κατεξοχήν φορέας υπεράσπισης των δικαιωμάτων και του δικαίου πρέπει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Πολλώ δε μάλλον, που η Κύπρος είναι κράτος-μέλος της ΕΕ, και όσα συμβαίνουν στο νησί αφορούν κάθε Ευρωπαίο, αλλά και τα θεσμικά όργανα της Ένωσης, όπως το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Επιπλέον, η βεβήλωση και η καταστροφή των χριστιανικών μνημείων στην Κύπρο συνιστά ευθεία προσβολή στην ίδια την ευρωπαϊκή κληρονομιά, τόσο γιατί ο χριστιανισμός είναι συστατικό στοιχείο του ευρωπαϊκού πολιτισμού και της ευρωπαϊκής ταυτότητας, όσο και γιατί η Κύπρος είναι αναπόσπαστο τμήμα της ευρωπαϊκής ιστορίας, από την πρώιμη αρχαιότητα.

Χρέος μας, επομένως, ως Ευρωπαίοι είναι να προστατέψουμε αυτήν την κοινή κληρονομιά, να καταγγείλουμε με αποφασιστικότητα τις τουρκικές ενέργειες και να εντάξουμε την προστασία των χριστιανικών μνημείων στην Κύπρο σε οποιαδήποτε συζήτηση για τις σχέσεις Τουρκίας-ΕΕ.  

Σας ευχαριστώ.

ΜΑΧ 2

ΜΑΧ 5

ΜΑΧ 8

ΜΑΧ 6

Subscribe to this RSS feed