Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Μ.Χαρακόπουλος: "Η ΝΔ αποχωρεί από το διάλογο-παρωδία για την παιδεία!"

Μορφωτικών Νομοσχεδιο

Αθήνα, 14 Απριλίου 2016

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑΡΧΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ

Κύριε πρόεδρε,

Τα προβλήματα της παιδείας μπορούν να αντιμετωπισθούν μόνο με εθνική συνεννόηση και συναίνεση. Αλλιώς, οι οποίες «μεταρρυθμίσεις» επιχειρεί η εκάστοτε πλειοψηφία είναι εφήμερες. Κάθε τόσο έχουμε αλλαγές στην εκπαίδευση, πειράματα που γίνονται στου «κασίδη το κεφάλι».
Με αυτή την πεποίθηση προσήλθαμε στον λεγόμενο εθνικό διάλογο για την παιδεία, αρνούμενοι να μιμηθούμε τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση, που τορπίλιζε κάθε προσπάθεια συνεννόησης.
Παρά τις επιφυλάξεις μας, όπως και πολλών άλλων, ότι ο διάλογος είναι προσχηματικός και άλλοθι για την επιβολή προειλημμένων αποφάσεων καταθέσαμε σκέψεις και προβληματισμούς.
Από την πρώτη ημέρα, όμως, του διαλόγου η κυβέρνηση κάνει ότι περνά από το χέρι της για να επιβεβαιώσει ότι χρησιμοποιεί το διάλογο ως προκάλυμμα για να επιβάλλει τις απόψεις της. Και τι δεν είδαμε αυτό το διάστημα: Ρυθμίσεις σε άσχετα νομοσχέδια, «τροπολογίες της νύχτας», αλλά και Πράξεις Νομοθετικού Περιεχόμενου, τις οποίες ως αντιπολίτευση ξορκίζατε.
Σήμερα, όμως, η κατάθεση αυτούσιου νομοσχεδίου είναι η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι. Η Νέα Δημοκρατία δεν μπορεί πλέον να νομιμοποιεί με την παρουσία της την παρωδία διαλόγου, που υποτίθεται διεξάγεται, ενώ η κυβέρνηση νομοθετεί. Κάντε, λοιπόν, διάλογο με τον εαυτό σας και όσους συνεχίσουν να σας προσφέρουν άλλοθι με την παρουσία τους.

Κύριε πρόεδρε,
Το αλαλούμ με την κατάθεση, την απόσυρση και την επανακατάθεση του νομοσχεδίου για την Έρευνα μπορεί να γελοιοποιεί την εικόνα της κυβέρνησης –δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά- δείχνει, όμως, για μια ακόμη φορά την προχειρότητα με την οποία νομοθετεί η πλειοψηφία.
Ως λόγος απόσυρσης παρουσιάστηκε η επίμαχη διάταξη που παρείσφρησε(;) στο νομοσχέδιο για το «συγχωροχάρτι» όπως χαρακτηρίστηκε από τον Τύπο σε όσους ελέγχονται για τη διαχείριση του Ειδικού Λογαριασμού Ερευνών του Πανεπιστημίου Κρήτης, μεταξύ των οποίων συμπεριέλαβαν και τον υπουργό κ. Σταθάκη.
Στο διάλογο του υπουργού κ. Φίλη με τον δημοσιογράφο των ΝΕΩΝ κ. Παπαχρήστο, τον οποίο αποκαλύπτει στη στήλη του στο χθεσινό φύλο της εφημερίδας, αποποιείται κάθε σχέση, αποδίδει ευθύνη στη Γενική Γραμματεία της κυβέρνησης και όταν ερωτάται αν θα επανακαταθέσει τη ρύθμιση απαντά «Όχι βέβαια». Μένει να δούμε αν μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια θα ισχύει η κατηγορηματική τοποθέτηση του υπουργού και δεν θα δεχθείτε μια τέτοια διάταξη.
Μπορεί η διευθέτηση αυτή να αποσύρθηκε, ωστόσο, το ίδιο το νομοσχέδιο είναι ένα συνονθύλευμα διευθετήσεων με «συγχωροχάρτια», αλλά και διατάξεις που έχουν ήδη χαρακτηρισθεί από τον Τύπο φωτογραφικές ή ηθικό πλεονέκτημα κατά την αριστερή ορολογία, της οποίας κοινωνούς μας έκανε ο κ. Ζουράρης.
Δεν θα μπω στον πειρασμό της ονοματολογίας. Πιστεύω ότι η γυναίκα του καίσαρα δεν πρέπει μόνο να είναι τίμια αλλά και να φαίνεται. Όμως, κ. υπουργέ, όταν έχετε ομολογήσει τεράστια κενά εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, -ακόμη και τώρα στην εκπνοή του σχολικού έτους απαντώντας σε ερώτησή μας, είπατε ότι ανέρχονται σε 3.763-, προτεραιότητά σας είναι οι μετατάξεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η περαιτέρω αποδυνάμωση του δημόσιου σχολείου; Και αλήθεια τι γίνεται με τις 20.000 προσλήψεις δασκάλων και καθηγητών που εξαγγείλατε;

Κύριε πρόεδρε,

Την προχειρότητα του σχεδίου νόμου και την ανευθυνότητα με την οποία νομοθετεί η κυβέρνηση καταγράφει και η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για τις δαπάνες που προκαλεί στον κρατικό προϋπολογισμό. Διαβάζουμε αλλού ότι «για την εν λόγω δαπάνη δεν εστάλησαν στοιχεία από το επισπεύδον Υπουργείο», και αλλού ότι «η εν λόγω δαπάνη δεν έχει προσδιοριστεί από το επισπεύδον Υπουργείο». Νομίζω ότι περιττεύει ο δικός μου σχολιασμός επ΄ αυτών.
Ωστόσο, παρά την προχειρότητα του νόμου είναι εμφανής η εμμονή και η ιδεοληψία της κυβέρνησης αναφορικά με τα Συμβούλια Ιδρυμάτων με την περαιτέρω απίσχναση και υποβάθμισή τους. Είπε νωρίτερα η αναπληρώτρια υπουργός κ. Αναγνωστοπούλου, απαντώντας στον κ. Μαυρωτά, ότι εκχωρεί αρμοδιότητες στη Σύγκλητο διότι δεν λειτουργούν τα Σ.Ι. Έχουμε με τον κ. Φορτσακη καταθέσει δύο ερωτήσεις γιατί το υπουργείο δεν κινεί τις διαδικασίες για την πλήρωση των κενών θέσεων στο Σ.Ι. του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδος, προκειμένου να μπορεί να επιτελεί το έργο του.
Όπως, επίσης, στο ίδιο πνεύμα κινείται και η διάταξη για την αποποινικοποίηση των καταλήψεων στα σχολεία, η οποία στέλνει λάθος μήνυμα στη μαθητική κοινότητα αλλά και σε εξωσχολικούς παράγοντες που προβαίνουν σε βανδαλισμούς και καταστροφές στις υπό κατάληψη σχολικές μονάδες. Και τις ζημιές, βεβαίως, καλείται να πληρώσει ο Έλληνας φορολογούμενος. Τα σχολεία είναι για να μαθαίνουν γράμματα τα παιδιά και καμία οργανωμένη μειοψηφία δεν πρέπει με το «έτσι θέλω» να τους στερεί αυτό το δικαίωμα.

Κύριε, υπουργέ,

Η ρύθμιση για την αύξηση του ελάχιστου αριθμού νηπίων για τη δημιουργία νηπιαγωγείου προκάλεσε αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και εύλογη ανησυχία σε γονείς για το που θα στέλνουν τα παιδιά τους το νέο έτος. Θα ήθελα να ρωτήσω αν έχετε στοιχεία πόσα νηπιαγωγεία θα συγχωνευτούν με την εφαρμογή της διάταξης που εισηγείστε στα αστικά κέντρα, σε ημιαστικές περιοχές και σε χωριά.
Και επιπλέον, σε μια σχέση κόστους-οφέλους, έχετε υπολογίσει το όφελος από την εξοικονόμηση πόρων με τις συγχωνεύσεις αν εξανεμίζεται από το κόστος μεταφοράς των νηπίων;

Ολοκληρώνω κ. πρόεδρε,
Με μια αναφορά στο ζήτημα της βάσης του δέκα για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ που έθεσα στο δημόσιο διάλογο κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων στην οποία είχαν κληθεί εκπρόσωποι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Άκουσα με ενδιαφέρον, στη συνέχεια, δηλώσεις της Αναπληρώτριας Υπουργού κ. Αναγνωστοπούλου που κινούνται στο ίδιο πνεύμα της επαναφοράς της βάσης για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.
Διαβάζω, όμως, στον Τύπο ότι ο κ. υπουργός «αδειάζει» την αναπληρώτριά του. Δεν ξέρω αν είναι και αυτό δείγμα της λειτουργίας της κυβέρνησης σε συνέχεια όσων είπαμε νωρίτερα. Ίσως για μια ακόμη φορά «η δεξιά της κυβέρνησης δεν γνωρίζει τι ποιεί η αριστερά της». Όμως, επειδή το ζήτημα είναι σοβαρό και έχουμε καταθέσει και ερώτηση επ’ αυτού, καλό είναι να υπάρξει μια ξεκάθαρη απάντηση.

Στην επί των άρθρων συζήτηση θα έχουμε την ευκαιρία να πούμε περισσότερα.
Εν κατακλείδι, θα έλεγα «πλίνθοι και κέραμοι, ατάκτως ερριμμένα», διευθετήσεις, «συγχωροχάρτια» και αφέσεις αμαρτιών (καθώς οδεύουμε στο Πάσχα) και φωτογραφίες της στιγμής. Κακό νομοθέτημα για το οποίο δεν πρέπει να είναι υπερήφανη η κυβέρνηση.

Δείτε εδώ το βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=TNa-4MeQyEI&feature=youtu.be

Μ.Χαρακόπουλος: "Η ΝΔ αποχωρεί από το διάλογο-παρωδία για την παιδεία!"

Μορφωτικών Νομοσχεδιο

Αθήνα, 14 Απριλίου 2016

ΤΟΜΕΑΡΧΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΝΔ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:

Αποχωρούμε από την παρωδία διαλόγου για την παιδεία!

Νομοσχέδιο με φωτογραφικές διευθετήσεις και συγχωροχάρτια

«Σήμερα, η κατάθεση αυτούσιου νομοσχεδίου είναι η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι. Η ΝΔ δεν μπορεί πλέον να νομιμοποιεί με την παρουσία της την παρωδία διαλόγου, που υποτίθεται διεξάγεται, ενώ η κυβέρνηση νομοθετεί. Κάντε, λοιπόν, διάλογο με τον εαυτό σας και όσους συνεχίσουν να σας προσφέρουν άλλοθι με την παρουσία τους». Τα παραπάνω τόνισε ο Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου για την έρευνα. Ο κ. Χαρακόπουλος ανέφερε επίσης για το νομοσχέδιο της κυβέρνησης ότι είναι «πλίνθοι και κέραμοι, ατάκτως ερριμμένα», διευθετήσεις, «συγχωροχάρτια» και αφέσεις αμαρτιών (καθώς οδεύουμε στο Πάσχα) και φωτογραφίες της στιγμής. Κακό νομοθέτημα για το οποίο δεν πρέπει να είναι υπερήφανη η κυβέρνηση».
Ο Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της ΝΔ υπογράμμισε ακόμη ότι:

Προσχηματικός διάλογος
«Τα προβλήματα της παιδείας μπορούν να αντιμετωπισθούν μόνο με εθνική συνεννόηση και συναίνεση. Με αυτή την πεποίθηση προσήλθαμε στον λεγόμενο εθνικό διάλογο για την παιδεία, αρνούμενοι να μιμηθούμε τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση, που τορπίλιζε κάθε προσπάθεια συνεννόησης. Από την πρώτη ημέρα, όμως, του διαλόγου η κυβέρνηση κάνει ότι περνά από το χέρι της για να επιβεβαιώσει ότι χρησιμοποιεί το διάλογο ως προκάλυμμα για να επιβάλλει τις απόψεις της».

Νομοσχέδιο διευθετήσεων με «συγχωροχάρτια»
«Το αλαλούμ με την κατάθεση, την απόσυρση και την επανακατάθεση του νομοσχεδίου για την Έρευνα μπορεί να γελοιοποιεί την εικόνα της κυβέρνησης –δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά- δείχνει, όμως, για μια ακόμη φορά την προχειρότητα με την οποία νομοθετεί η πλειοψηφία. Ως λόγος απόσυρσης παρουσιάστηκε η επίμαχη διάταξη που παρείσφρησε(;) στο νομοσχέδιο για το «συγχωροχάρτι» όπως χαρακτηρίστηκε από τον Τύπο σε όσους ελέγχονται για τη διαχείριση του Ειδικού Λογαριασμού Ερευνών του Πανεπιστημίου Κρήτης, μεταξύ των οποίων συμπεριέλαβαν και τον υπουργό κ. Σταθάκη. Μπορεί η διευθέτηση αυτή να αποσύρθηκε, ωστόσο, το ίδιο το νομοσχέδιο είναι ένα συνονθύλευμα διευθετήσεων με «συγχωροχάρτια», αλλά και διατάξεις που έχουν ήδη χαρακτηρισθεί από τον Τύπο φωτογραφικές».

Ιδεοληψίες και προχειρότητα
«Την προχειρότητα του σχεδίου νόμου και την ανευθυνότητα με την οποία νομοθετεί η κυβέρνηση καταγράφει και η Έκθεση του ΓΛΚ για τις δαπάνες που προκαλεί στον κρατικό προϋπολογισμό. Ωστόσο, είναι εμφανής η εμμονή και η ιδεοληψία της κυβέρνησης αναφορικά με τα Συμβούλια Ιδρυμάτων με την περαιτέρω απίσχναση και υποβάθμισή τους. Έχουμε με τον κ. Φορτσακη καταθέσει δύο ερωτήσεις γιατί το υπουργείο δεν κινεί τις διαδικασίες για την πλήρωση των κενών θέσεων στο Σ.Ι. του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδος, προκειμένου να μπορεί να επιτελεί το έργο του».

Αποποινικοποίηση των καταλήψεων στα σχολεία
«Η διάταξη για την αποποινικοποίηση των καταλήψεων στα σχολεία, η οποία στέλνει λάθος μήνυμα στη μαθητική κοινότητα αλλά και σε εξωσχολικούς παράγοντες που προβαίνουν σε βανδαλισμούς και καταστροφές στις υπό κατάληψη σχολικές μονάδες. Και τις ζημιές, βεβαίως, καλείται να πληρώσει ο Έλληνας φορολογούμενος».

Πόσα νηπιαγωγεία θα συγχωνευτούν;
«Θα ήθελα να ρωτήσω αν έχετε στοιχεία πόσα νηπιαγωγεία θα συγχωνευτούν με την εφαρμογή της διάταξης που εισηγείστε στα αστικά κέντρα, σε ημιαστικές περιοχές και σε χωριά. Και επιπλέον, σε μια σχέση κόστους-οφέλους, έχετε υπολογίσει το όφελος από την εξοικονόμηση πόρων με τις συγχωνεύσεις αν εξανεμίζεται από το κόστος μεταφοράς των νηπίων;»

Η βάση του 10 για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
«Μια αναφορά στο ζήτημα της βάσης του 10 για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ που έθεσα στο δημόσιο διάλογο κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων. Άκουσα με ενδιαφέρον, στη συνέχεια, δηλώσεις της αν. υπουργού κ. Αναγνωστοπούλου που κινούνται στο ίδιο πνεύμα. Διαβάζω, όμως, στον Τύπο ότι ο κ. υπουργός ‘‘αδειάζει’’ την αναπληρώτριά του. Δεν ξέρω αν είναι και αυτό δείγμα της λειτουργίας της κυβέρνησης. Ίσως για μια ακόμη φορά ‘‘η δεξιά της κυβέρνησης δεν γνωρίζει τι ποιεί η αριστερά της’’. Όμως, επειδή το ζήτημα είναι σοβαρό και έχουμε καταθέσει και ερώτηση επ’ αυτού, καλό είναι να υπάρξει μια ξεκάθαρη απάντηση.

Δείτε εδώ το βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=TNa-4MeQyEI&feature=youtu.be

Παρέμβαση Μάξιμου Χαρακόπουλου στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών

Περιφερειών 1

Αθήνα, 12Απριλίου 2016

Παρέμβαση
του βουλευτή Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας
κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου

στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών
με θέμα: «Ενημέρωση για τον Στρατηγικό Σχεδιασμό Ανάπτυξης της Περιφέρειας Θεσσαλίας (2015-2019)
από τον Περιφερειάρχη κ. Κώστα Αγοραστό»

«Κύριε Πρόεδρε,
Σας ευχαριστώ καταρχήν για την πρόσκληση στην Επιτροπή Περιφερειών. Ως Βουλευτές Θεσσαλίας παρευρισκόμαστε στη σημερινή συνάντηση.
Θα ήθελα να καλωσορίσω τον κ. Περιφερειάρχη, στα γνώριμα έδρανα της Βουλής. Μαζί περάσαμε το κατώφλι το 2004. Η παρουσία του βεβαίως εδώ, πραγματοποιείται, όπως φάνηκε και από την ένταση που υπήρξε λίγο νωρίτερα, σε μία ιδιαίτερη στιγμή για τον πρωτογενή τομέα και ιδιαίτερα για τον κλάδο της αγελαδοτροφίας.
Δεν νοιώθω καθόλου δικαιωμένος κ. Πρόεδρε, γιατί παραιτήθηκα όπως ξέρετε από Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, όταν τότε σε εφαρμογή των αξιώσεων της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ, επιμηκύνθηκε η διάρκεια ζωής του γάλατος κατά δύο ημέρες. Από πέντε σε επτά. Και ενθυμούμαι τότε, την νυν ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης να λέει σε όλους τους τόνους ότι, θα επαναφέρει την διάρκεια ζωής στις πέντε ημέρες,τον Πρωθυπουργό να μιλά από το βήμα της Βουλής για “εργαλειοθήκη Χατζηδάκηκαι όχι για εργαλειοθήκη ΟΟΣΑ” και τελικώς, με το Τρίτο Μνημόνιο που ψηφίστηκε, όχι μόνο δεν επανήλθε στις πέντε ημέρες η διάρκεια ζωής, όχι μόνο δεν έμεινε στις επτά ημέρες, όπως με την δική μου παραίτηση και τις διαμαρτυρίες άλλων συναδέλφων Βουλευτών ψηφίστηκε τότε, όχι μόνο δεν πήγε στις έντεκα ημέρες όπως αξίωνε αρχικώς ο ΟΟΣΑ, αλλά έχουμε για πρώτη φορά, φρέσκο γάλα, αορίστου χρόνου! Η γαλακτοβιομηχανία μπορεί να ορίζει τη διάρκεια ζωής του γάλακτος. Τις συνέπειες αυτές τις βιώνουμε αυτές τις μέρες με το τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει στην αγελαδοτροφία, με τις γαλακτοβιομηχανίες να αρνούνται να παραλάβουν γάλα γιατί φέρνουν από το εξωτερικό γάλα φθηνότερο και δεν ζούμε ακόμη τις συνέπειες στο γιαούρτι, για το οποίο έγινε νωρίτερα θόρυβος. Αν θα έρθουν και αυτές, τότε θα είναι ακόμη πιο ασφυκτικά τα πράγματα, αλλά ήδη είναι ασφυκτικά. Ήδηβιώνουμε μέρες μελάνες για την αγελαδοτροφία. Κραυγή αγωνίας είναι η ανακοίνωση του Προτύπου Συνεταιρισμού Αγελαδοτρόφων Θεσσαλίας «ΘΕΣ-Γάλα», που έχει γίνει παγκοσμίως γνωστός με τους αυτόματους πωλητές γάλακτος που εγκαταστάθηκαν πρόσφατα και στην πρωτεύουσα. Κλείνω αυτήν την παρένθεση γιατί αναγκάστηκα να τοποθετηθώ επειδή προκλήθηκα.

Κύριε Περιφερειάρχα,
μιλήσατε για το μεγάλο έργο του Αχελώου. Για μας είναι περιβαλλοντικό, για τους πολέμιούς του είναι φαραωνικό. Φοβούμαι ότι αυτή η κουβέντα γίνεται με μεγάλη χρονοκαθυστέρηση. Σήμερα, το μεγαλύτερο μέρος του έργου έχει εκτελεστεί. Έχουν δαπανηθεί 1,1 δισ. ευρώ. Μιλάμε για τεράστια νούμερα. Το να συζητάμε σήμερα το αν έπρεπε να γίνει το έργο του Αχελώου ή αν τα χρήματα αυτά έπρεπε να πάνε για να γίνουν λιμνοδεξαμενές, ταμιευτήρες και να αξιοποιήσουμε τα νερά του Πηνειού ποταμού, που επίσης καταλήγουν στη θάλασσα, νομίζω ότι είναι άνευ ουσίας, διότι, είτε θα πρέπει να ολοκληρωθεί το έργο, είτε να αποκατασταθεί το περιβάλλον, δηλαδή να δαπανήσουμε επιπλέον χρήματα για να καταστραφούν αυτά που έγιναν.
Εμείς υποστηρίζουμε ότι το έργο είναι κατεξοχήν περιβαλλοντικό. Η Δυτική Ελλάδα έχει υδατικό πλεόνασμα. Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης πλήρωνε κάθε τόσο αποζημιώσεις στην Αιτωλοακαρνανία γιατί υπερχείλιζε ο Αχελώος και προκαλούσε ζημιές στις καλλιέργειες. Από τη μια, λοιπόν, πληρώνουμε αποζημιώσεις για ζημιές που γίνονται από την υπερχείλιση του ποταμού και του νερού που καταλήγει στη θάλασσα και, από την άλλη, έχουμε ζημιές από ξηρασία στο θεσσαλικό κάμπο. Πρέπει, λοιπόν, να ξεπεράσουμε ιδεοληψίες και έμμονες σε αυτήν τη συζήτηση και να αντιμετωπίσουμε με ρεαλισμό το πρόβλημα. Αν έχουμε την πολυτέλεια θεωρητικολογίας όταν είμαστε στην Αντιπολίτευση, αυτήν την πολυτέλεια δεν την έχουμε όταν είμαστε στην Κυβέρνηση. Στην Κυβέρνηση πρέπει να δρούμε, να παίρνουμε αποφάσεις και να αναλαμβάνουμε το πολιτικό κόστος.

Δεύτερον, με αφορμή τα όσα ελέχθησαν για το πρόγραμμα «Μπαλτατζής», όταν βρέθηκα στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης επέμεινα γιατί το πίστευα, ότι ένα μεγάλο μέρος του «Μπαλτατζής» πρέπει να δοθεί στις περιφέρειες. Γνωρίζουν καλύτερα τα προβλήματα, βρίσκονται επί τόπου και είναι αποδέκτες των αιτημάτων των τοπικών κοινωνιών και ορθώς το ένα τρίτο και πλέον του προϋπολογισμού του προγράμματος δίνεται πια στις περιφέρειες. Θα ήθελα να παρακαλέσω, κ. Περιφερειάρχα, γνωρίζοντας ότι κατ' ουσίαν κρούω ανοιχτές θύρες, τα χρήματα αυτά να πάνε, αν όχι όλα τουλάχιστον το μεγαλύτερο μέρος, σε εγγειοβελτιωτικά έργα, λιμνοδεξαμενές, ταμιευτήρες και αντικατάσταση υπογείων φθαρμένων δικτύων των ΤΟΕΒ. Εκεί θα πιάσουν περισσότερο τόπο. Ας μην πάμε πάλι σε αναπλάσεις, σε πλατείες και λοιπά. Είναι καλά και αυτά και χρειάζονται, αλλά πρέπει να έχουμε ξεκάθαρες προτεραιότητες.

Αναφερθήκατε στα μεγάλα οδικά έργα. Θέλω να προσθέσω και τον Ε-65. Θα θέλαμε να έχουμε την εικόνα για το αν υπάρχει κάποιο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αυτών των έργων, και της παλαιάς εθνικής οδού Λάρισας-Βόλου, που κάθε τόσο έχουμε ατυχήματα και του δρόμου Ελασσόνα-Κοζάνη και του δρόμου Λάρισα-Φάρσαλα. Θα θέλαμε να ξέρουμε πού ακριβώς βρισκόμαστε αυτήν τη στιγμή, για να δούμε, δηλαδή, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αυτών των έργων.

Θα ήθελα να θέσω δύο ακόμη πολύ μεγάλα θέματα. Το πρώτο έχει να κάνει με το μεγάλο ζήτημα των ημερών που είναι το προσφυγικό, ένα πρόβλημα που ταλανίζει όχι μόνο την πατρίδα μας, αλλά όλη την Ευρώπη και όλον τον κόσμο, θα έλεγα. Δεν έχει νόημα να κάνουμε κριτική τούτη την ώρα για το πώς δημιουργήθηκε το πρόβλημα, τα λάθη και τις παραλείψεις που μπορεί να έγιναν στην αντιμετώπισή του.
Το ζητούμενο είναι πώς το αντιμετωπίζουμε αυτήν την ώρα και επειδή και εμείς, κ. Περιφερειάρχα, γινόμαστε αποδέκτες της έντονης ανησυχίας των κατοίκων της Θεσσαλίας και ιδιαίτερα της Λάρισας, θα ήθελα να ρωτήσω αν έχετε περισσότερα στοιχεία όσο αφορά τον αριθμό των φιλοξενουμένων στη Θεσσαλία και πιο συγκεκριμένα στο “Στρατόπεδο Ευθυμιόπουλος” στη Μάνδρα της Λάρισας, οι υφιστάμενες υποδομές πόσο αντέχουν και αν έχετε υπόψη σας αν επίκειται έλευση και άλλων προσφύγων-μεταναστών στη Θεσσαλία.

Τέλος, θέλω να θέσω το ζήτημα της ΑβερωφείουΓεωργικής Σχολής στη Λάρισα. Όταν βρέθηκα στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Περιφερειάρχα, δεν σας κρύβω ότι όραμά μου ήταν να συγκεντρωθούν όλες οι διάσπαρτες υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης στη Λάρισα, όπως ΟΠΕΚΕΠΕ και ΕΛΓΑ, στην Αβερώφειο Γεωργική Σχολή. Για όσους δεν ξέρουν, είναι ένα κληροδότημα του Αβέρωφ που χτίστηκε στις αρχές του προηγούμενου αιώνα στη Λάρισα. Είναι ένα κτιριακό συγκρότημα υψηλής αρχιτεκτονικής αισθητικής. Δυστυχώς, η φθορά του χρόνου είναι έντονη στο κτιριακό συγκρότημα και χρειάζεται ανακαίνιση και συντήρηση. Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με το πρόγραμμα «Μπαλτατζής» δεν είχε αυτή τη δυνατότητα. Θα ήθελα να ρωτήσω αν από τα δικά σας επιχειρησιακά προγράμματα στην Περιφέρεια Θεσσαλίας υπάρχει αυτή η δυνατότητα ανακαίνισης του κτιριακού συγκροτήματος της Αβερωφείου Γεωργικής Σχολής, που πραγματικά θα είναι ένα κόσμημα για την πόλη της Λάρισας.
Ευχαριστώ κ. Πρόεδρε για την ανοχή σας».

Δείτε εδώ το βίντεο:
https://www.youtube.com/watch?v=vkFHR7naR34&feature=youtu.be

Μάξιμος: "Μελανές μέρες για την αγελαδοτροφία!"

Περιφερειών 1

 

Αθήνα, 13 Απριλίου 2016

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ:

Μελανές μέρες για την αγελαδοτροφία!

• Τα έργα στον Αχελώο να αντιμετωπιστούν με ρεαλισμό και όχι ιδεοληψίες

Μετά την απελευθέρωση της διάρκειας ζωής του γάλακτος «τις συνέπειες τις βιώνουμε με το τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει στην αγελαδοτροφία, με τις γαλακτοβιομηχανίες να αρνούνται να παραλάβουν γάλα γιατί φέρνουν από το εξωτερικό φθηνότερο και δεν ζούμε ακόμη τις συνέπειες από τις αλλαγές στο γιαούρτι. Ήδη βιώνουμε μέρες μελάνες για την αγελαδοτροφία». Τα παραπάνω τόνισεο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Περιφερειών της βουλής, την οποία ενημέρωσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κωνσταντίνος Αγοραστός για τον «Στρατηγικό Σχεδιασμό Ανάπτυξης της Περιφέρειας Θεσσαλίας 2015-2019».
Σχετικά με το θέμα του γάλακτος ο κ. Χαρακόπουλος υπογράμμισε ότι «δεν νοιώθωκαθόλου δικαιωμένος γιατί παραιτήθηκε από Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης», και συνέχισε λέγοντας «ενθυμούμαι τον Πρωθυπουργό να λέει ότι θα επαναφέρει την διάρκεια ζωής στις πέντε ημέρες, και τελικώς, με το τρίτο Μνημόνιο που ψηφίστηκε, όχι μόνο δεν επανήλθε στις πέντε ημέρες, όχι μόνο δεν έμεινε στις επτά ημέρες, ούτε πήγε στις έντεκα ημέρες όπως αξίωνε αρχικώς ο ΟΟΣΑ, αλλά έχουμε για πρώτη φορά, φρέσκο γάλα, αορίστου χρόνου!Η γαλακτοβιομηχανία μπορεί να ορίζει τη διάρκεια ζωής του γάλακτος. Κραυγή αγωνίας είναι η ανακοίνωση του Προτύπου Συνεταιρισμού Αγελαδοτρόφων Θεσσαλίας «ΘΕΣ-Γάλα», που έχει γίνει παγκοσμίως γνωστός με τους αυτόματους πωλητές γάλακτος που εγκαταστάθηκαν πρόσφατα και στην πρωτεύουσα».

Tα έργα του Αχελώου
Σχετικά με τα έργα του Αχελώου ο κ. Χαρακόπουλος τόνισε «για μας είναι περιβαλλοντικό, για τους πολέμιούς του είναι φαραωνικό. Φοβούμαι ότι αυτή η κουβέντα γίνεται με μεγάλη χρονοκαθυστέρηση. Σήμερα, το μεγαλύτερο μέρος του έργου έχει εκτελεστεί. Έχουν δαπανηθεί 1,1 δισ. ευρώ. Το να συζητάμε τώρα αν έπρεπε να γίνει το έργο του Αχελώου ή αν τα χρήματα αυτά έπρεπε να πάνε για να γίνουν λιμνοδεξαμενές, ταμιευτήρες και να αξιοποιήσουμε τα νερά του Πηνειού νομίζω ότι είναι άνευ ουσίας, διότι, είτε θα πρέπει να ολοκληρωθεί το έργο, είτε να αποκατασταθεί το περιβάλλον, δηλαδή να δαπανήσουμε επιπλέον χρήματα για να καταστραφούν αυτά που έγιναν. Από τη μια, λοιπόν, πληρώνουμε αποζημιώσεις στην Αιτωλοακαρνανία για ζημιές που γίνονται από την υπερχείλιση του ποταμού και, από την άλλη, έχουμε ζημιές από ξηρασία στο θεσσαλικό κάμπο. Πρέπει, λοιπόν, να ξεπεράσουμε ιδεοληψίες και έμμονες και να αντιμετωπίσουμε με ρεαλισμό το πρόβλημα. Αν έχουμε την πολυτέλεια θεωρητικολογίας όταν είμαστε στην Αντιπολίτευση, αυτήν την πολυτέλεια δεν την έχουμε όταν είμαστε στην Κυβέρνηση. Στην Κυβέρνηση πρέπει να δρούμε, να παίρνουμε αποφάσεις και να αναλαμβάνουμε το πολιτικό κόστος».

«Μπαλτατζής» για εγγειοβελτιωτικά
Αναφορικά με την ανάγκη εγγειοβελτιωτικών έργων στη Θεσσαλία, ο πρώην υπουργός, σημείωσε τα εξής: «Όταν βρέθηκα στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης επέμεινα ότι ένα μεγάλο μέρος του προγράμματος «Μπαλτατζής» πρέπει να δοθεί στις περιφέρειες. Γνωρίζουν καλύτερα τα προβλήματα, βρίσκονται επί τόπου και είναι αποδέκτες των αιτημάτων των τοπικών κοινωνιών και ορθώς το ένα τρίτο και πλέον του προϋπολογισμού του προγράμματος δίνεται πια στις περιφέρειες. Θα ήθελα να παρακαλέσω, κ. Περιφερειάρχα, γνωρίζοντας ότι κατ' ουσίαν κρούω ανοιχτές θύρες, τα χρήματα αυτά να πάνε, αν όχι όλα τουλάχιστον το μεγαλύτερο μέρος, σε εγγειοβελτιωτικά έργα, λιμνοδεξαμενές, ταμιευτήρες και αντικατάσταση υπογείων φθαρμένων δικτύων των ΤΟΕΒ. Εκεί θα πιάσουν περισσότερο τόπο. Ας μην πάμε πάλι σε αναπλάσεις, σε πλατείες κλπ».

Οδικά έργα-Προσφυγικό
Ο κ. Χαρακόπουλος αναφέρθηκε στην ανάγκη υλοποίησης των μεγάλων οδικών έργων του Ε-65, της παλαιάς εθνικής οδού Λάρισας-Βόλου, «που κάθε τόσο έχουμε ατυχήματα», των δρόμων Ελασσόνα-Κοζάνη και Λάρισα-Φάρσαλα και ζήτησε ενημέρωση για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τους.
Για «το μεγάλο ζήτημα των ημερών, το προσφυγικό» ο Θεσσαλός πολιτικός αφού σημείωσε ότι «δεν έχει νόημα να κάνουμε κριτική τούτη την ώρα για το πώς δημιουργήθηκε το πρόβλημα, για τα λάθη και τις παραλείψεις» είπε ότι «γινόμαστε αποδέκτες της έντονης ανησυχίας» και ζήτησε ενημέρωση «όσον αφορά τον αριθμό των φιλοξενουμένων στη Θεσσαλία και πιο συγκεκριμένα στο “Στρατόπεδο Ευθυμιόπουλος” στη Μάνδρα της Λάρισας». Επιπλέον, ρώτησε«πόσο αντέχουν οι υφιστάμενες υποδομές και αν επίκειται έλευση και άλλων προσφύγων-μεταναστών στη Θεσσαλία».

Αβερώφειος Γεωργική Σχολή
Τέλος, το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, έθεσε ζήτημα ανακαίνισης της Αβερωφείου Γεωργικής Σχολής. Όπως χαρακτηριστικά είπε: «Όταν βρέθηκα στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης δεν σας κρύβω ότι όραμά μου ήταν να συγκεντρωθούν όλες οι διάσπαρτες υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης στη Λάρισα, όπως ΟΠΕΚΕΠΕ και ΕΛΓΑ, στην Αβερώφειο. Για όσους δεν ξέρουν, είναι ένα κληροδότημα του Αβέρωφ που χτίστηκε στις αρχές του προηγούμενου αιώνα στη Λάρισα. Είναι ένα κτιριακό συγκρότημα υψηλής αρχιτεκτονικής αισθητικής. Δυστυχώς, η φθορά του χρόνου είναι έντονη στο κτιριακό συγκρότημα και χρειάζεται ανακαίνιση και συντήρηση. Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με το πρόγραμμα “Μπαλτατζής” δεν είχε αυτή τη δυνατότητα». Ο πρώην υπουργός ζήτησε να διερευνηθεί «αν από τα επιχειρησιακά προγράμματα στην Περιφέρεια Θεσσαλίας υπάρχει η δυνατότητα ανακαίνισης του κτιριακού συγκροτήματος της Αβερωφείου Γεωργικής Σχολής, που πραγματικά θα είναι ένα κόσμημα για την πόλη της Λάρισας».

Δείτε εδώ το βίντεο:
https://www.youtube.com/watch?v=vkFHR7naR34&feature=youtu.be

Subscribe to this RSS feed