Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Μάξιμος: "Οι εκπαιδευτικοί παρά την κρίση κράτησαν όρθια την εκπαίδευση!"

ΔΑΚΕ Πρωτοβάθμιας Λάρισας

Λάρισα, 29 Φεβρουαρίου 2016

ΜΑΞΙΜΟΣ ΜΕ ΔΑΚΕ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ:

Οι εκπαιδευτικοί παρά την κρίση κράτησαν όρθια την εκπαίδευση!

"Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί τη βάση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, εκεί που όλα ξεκινούν για τους μαθητές. Ενόψει της κατάρτισης του κυβερνητικού προγράμματος της παράταξης θέλουμε να ακούσουμε ρεαλιστικές προτάσεις, πρωτίστως από τους δημόσιους λειτουργούς που σε καιρούς κρίσης και παρά τις δραματικές περικοπές στις δαπάνες για την παιδεία, κράτησαν όρθια την εκπαίδευση». Τα παραπάνω τόνισε ο Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σε δήλωσή του μετά τη συνάντηση που είχε με τη ΔΑΚΕ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι εκπαιδευτικοί έθεσαν στον κ. Χαρακόπουλο θέματα που τους απασχολούν και θεωρούν ότι μπορούν να συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ειδικότερα, τόνισαν ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στον ορθό προγραμματισμό και την έγκαιρη διεκπεραίωση των μεταβολών του εκπαιδευτικού προσωπικού (αποσπάσεις-μεταθέσεις) καθώς και τη συνεχή επιμόρφωση όλων των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών. Πρότειναν δε να εξεταστεί το θέμα της επαναλειτουργίας των διδασκαλίων για το σκοπό αυτό, ενώ σαν παράδειγμα ελλιπούς επιμόρφωσης ανέφεραν την εκκρεμότητα στην επιμόρφωση β΄ επιπέδου των καθηγητών φυσικής αγωγής στις ΤΠΕ. Τέλος, πρότειναν να ανακοινωθούν όλες οι κενές οργανικές θέσεις για όλες τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και συνηγόρησαν υπέρ της κάλυψης αυτών των κενών.
Στη συνάντηση παραβρέθηκαν ο πρόεδρος της ΔΑΚΕ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας κ. Θανάσης Γκουτζέλας, ο αντιπρόεδρος κ. Γιάννης Γούλας, ο Γραμματέας κ. Γιάννης Λέτσιος και τα μέλη κ.κ Στέλιος Γαλάνης και Κώστας Τσιτώτας.

Μάξιμος: "Ακρογωνιαίος λίθος η εμπέδωση της αξιοκρατίας στην παιδεία!"

ΠΕΣΣ 1 1

Αθήνα, 27 Φεβρουαρίου 2016

Χαιρετισμός
του Τομεάρχη Παιδείας και Θρησκευμάτων της ΝΔ
κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου
στο 3Ο Επιστημονικό Συνέδριο
της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων

«Αγαπητές φίλες και φίλοι,
Χαιρετίζω εκ μέρους του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης και προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκου Μητσοτάκη το 3ο Επιστημονικό Συνέδριο της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων.
Σε μια κοινωνία η οποία παρουσιάζει πολλαπλά συμπτώματα παθογένειας και δυσλειτουργίας είναι αδύνατον ο τομέας της παιδείας να παραμείνει αλώβητος.
Θα έλεγα ότι αντιθέτως, πολλά από τα αρνητικά φαινόμενα, τα οποία όλους μάς λυπούν, έχουν ως αιτία τους τα προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος.
Αν επομένως, επιθυμούμε ειλικρινώς να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα, οφείλουμε να δούμε με καθαρή ματιά τι πρέπει να αλλάξει στην παιδεία. Και να προχωρήσουμε στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις απαλλαγμένοι από ιδεοληψίες και αγκυλώσεις δεκαετιών.
Μεταρρυθμίσεις που θα έχουν ως πυρήνα της φιλοσοφίας τους την επιβράβευση της εργατικότητας, της ικανότητας, της αριστείας. Που θα υπερβαίνουν ισοπεδωτικές αντιλήψεις με «προοδευτική προβιά», που επιβραβεύουν την ήσσονα προσπάθεια, τη στασιμότητα και τη συντήρηση.
Πιστεύω ότι πρέπει να δούμε την ανάγκη αλλαγών που θα μετατρέψουν το σχολείο από χώρο αποστήθισης γνώσεων, σε ζωντανό οργανισμό που θα προετοιμάζει τους αυριανούς ολοκληρωμένους ανθρώπους και ενεργούς πολίτες. Άλλωστε, η βαθιά κρίση που βιώνουμε, μας ωθεί σε βαθιές αναπροσαρμογές.
Κατανοώ ότι ίσως είναι δύσκολο να συμφωνήσουν όσοι επιμένουν σε παγκόσμιες πρωτοτυπίες, οι οποίες δεν μας τιμούν. Όμως, νομίζω ότι έχει σημάνει προ πολλού το ρολόι του τέλους για όλη αυτή την περίοδο με τα περίεργα και τα ευτράπελά της. Κάθε καθυστέρηση, με όποια πρόφαση, δικαιολογία ή μικροκομματικό υπολογισμό, το μόνο που πετυχαίνει είναι η όξυνση των υφιστάμενων προβλημάτων.
Άλλωστε, τα διδάγματα από άλλους τομείς, όπως η οικονομία και το μεταναστευτικό, μας διδάσκουν ότι το να προσπαθείς να αγνοήσεις την πραγματικότητα είναι σαν να χτυπάς το κεφάλι σου στον τοίχο.
Θέλω να ελπίζω ότι η τριβή με την διακυβέρνηση ωριμάζει τους ανθρώπους, που συνειδητοποιούν κάποια στιγμή ότι είναι άλλο η βολική λαϊκίστικη αντιπολίτευση, όπου λες και …μια κουβέντα παραπάνω, κι άλλο η άσκηση διοίκησης, και μάλιστα σε συνθήκες κρίσης.
Φίλες και φίλοι,
Θεωρώ ότι ακρογωνιαίος λίθος των όποιων αλλαγών είναι η εμπέδωση της αξιοκρατίας σε όλη την εκπαιδευτική κλίμακα. Εκεί βρίσκεται το Άλφα και το Ωμέγα της αποτελεσματικής διαδικασίας. Αν μπορέσουμε να επιτύχουμε την επιβολή ενός αξιοκρατικού πλαισίου λειτουργίας, θα έχουμε κάνει ένα σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος σε μεσοπρόθεσμο διάστημα.
Ειδικότερα για τους Σχολικούς Συμβούλους, στη Νέα Δημοκρατία γνωρίζουμε πολύ καλά την αξία των εκπαιδευτικών με τα, κατά τεκμήριο, υψηλότερα επιστημονικά προσόντα, καθώς αποτελεί το μόνο ουσιαστικά σώμα εκπαιδευτικών που έχει αξιολογηθεί και μάλιστα με πολύ υψηλές αξιολογικές κρίσεις.
Γι’ αυτό υποστηρίζουμε το θεσμό του Σχολικού Συμβούλου και πιστεύουμε ότι θα πρέπει όχι απλά να στηριχθεί και να αποτραπεί κάθε σκέψη ή πολύ περισσότερο ενέργεια υποβάθμισης του θεσμού, αλλά επιπρόσθετα να αναβαθμισθεί, ώστε να αξιοποιείται το τεράστιο αυτό εκπαιδευτικό κεφάλαιο.
Υποστηρίζουμε, επίσης, ότι εκτός από ένα σταθερό σύστημα επιμόρφωσης, η εκπαίδευση χρειάζεται και ένα σταθερό, δίκαιο, έγκυρο και αξιοκρατικό σύστημα επιλογής στελεχών, απαλλαγμένο από μικροκομματισμούς.
Και με διάθεση αυτοκριτικής θα σας έλεγα ότι, δεν είναι δυνατόν το θεσμικό πλαίσιο επιλογής να αλλάζει κάθε 4 χρόνια. Μάλιστα το 2015 άλλαξε 2 φορές μέσα σε μερικούς μήνες! Οι άξιοι και οι ικανοί, και όχι οι ημέτεροι, θα πρέπει να εξελίσσονται, γιατί μόνο έτσι η ελληνική κοινωνία θα μπορέσει να μπει σε τροχιά προόδου.
Φίλες και φίλοι,
Την διαδικασία του εθνικού διαλόγου για την παιδεία, την παρακολουθούμε με τη δέουσα προσοχή. Και όπως δηλώσαμε εξ αρχής, είμαστε έτοιμοι να συμβάλλουμε με προτάσεις και θέσεις στην δημιουργική του ολοκλήρωση.
Και είμαστε διατεθειμένοι ακόμη να στηρίξουμε αποφάσεις του υπουργείου που θα κινούνται σε θετική κατεύθυνση, χωρίς μικροκομματικούς υπολογισμούς. Γιατί πιστεύουμε ότι η παιδεία είναι πράγματι εθνική υπόθεση. Και η στείρα αντιπαράθεση δεν βοηθά.
Δυστυχώς, όμως, δεν βοηθά και η τακτική του υπουργείου την ώρα του διαλόγου, να έρχεται με κεραυνοβόλες τροπολογίες, χωρίς καμία προεργασία, χωρίς καμία συνεννόηση, χωρίς καμία δικαιολογία επείγοντος.
Εμείς, λοιπόν, απέναντι σε αυτήν την τακτική δεν μπορούμε να γίνουμε θεατές. Είμαστε εν αναμονή των κυβερνητικών θέσεων για να αποφασίσουμε την περαιτέρω στάση μας.
Με αυτές τις σκέψεις εύχομαι κάθε επιτυχία στις εργασίες του 3ου Επιστημονικού σας Συνεδρίου και προσβλέπω κ. Πρόεδρε σε συνάντηση με το ΔΣ της ΠΕΣΣ ενόψει και της κατάρτισης του κυβερνητικού προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας.
Σας ευχαριστώ».

ΠΕΣΣ Κόσμος

Μάξιμος: "Ακρογωνιαίος λίθος η εμπέδωση της αξιοκρατίας στην παιδεία!"

ΠΕΣΣ 1 1

Αθήνα, 27 Φεβρουαρίου 2016

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΟ 3Ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΠΕΣΣ:

Ακρογωνιαίος λίθος η εμπέδωση της αξιοκρατίας!

 Όταν αγνοείς την πραγματικότητα «κτυπάς το κεφάλι στο τοίχο»

«Πιστεύω ότι πρέπει να δούμε την ανάγκη αλλαγών που θα μετατρέψουν το σχολείο από χώρο αποστήθισης γνώσεων, σε ζωντανό οργανισμό που θα προετοιμάζει τους αυριανούς ολοκληρωμένους ανθρώπους και ενεργούς πολίτες. Άλλωστε, η βαθιά κρίση που βιώνουμε, μας ωθεί σε βαθιές αναπροσαρμογές». Τα παραπάνω τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Τομεάρχης Παιδείας καΙ Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, χαιρετίζοντας εκ μέρους του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Κυριάκου Μητσοτάκη το 3ο Επιστημονικό Συνέδριο της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων.
Ο Τομεάρχης Παιδείας τόνισε ακόμη πως «σε μια κοινωνία η οποία παρουσιάζει πολλαπλά συμπτώματα παθογένειας και δυσλειτουργίας είναι αδύνατον ο τομέας της παιδείας να παραμείνει αλώβητος. Θα έλεγα ότι αντιθέτως, πολλά από τα αρνητικά φαινόμενα, τα οποία όλους μάς λυπούν, έχουν ως αιτία τους τα προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος. Αν επομένως, επιθυμούμε ειλικρινώς να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα, οφείλουμε να δούμε με καθαρή ματιά τι πρέπει να αλλάξει στην παιδεία. Και να προχωρήσουμε στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις απαλλαγμένοι από ιδεοληψίες και αγκυλώσεις δεκαετιών. Μεταρρυθμίσεις που θα έχουν ως πυρήνα της φιλοσοφίας τους την επιβράβευση της εργατικότητας, της ικανότητας, της αριστείας. Που θα υπερβαίνουν ισοπεδωτικές αντιλήψεις με «προοδευτική προβιά», που επιβραβεύουν την ήσσονα προσπάθεια, τη στασιμότητα και τη συντήρηση».
Ο κ. Χαρακόπουλος υπογράμμισε πως κατανοεί «ότι ίσως είναι δύσκολο να συμφωνήσουν όσοι επιμένουν σε παγκόσμιες πρωτοτυπίες, οι οποίες δεν μας τιμούν. Όμως, νομίζω ότι έχει σημάνει προ πολλού το ρολόι του τέλους για όλη αυτή την περίοδο με τα περίεργα και τα ευτράπελά της. Κάθε καθυστέρηση, με όποια πρόφαση, δικαιολογία ή μικροκομματικό υπολογισμό, το μόνο που πετυχαίνει είναι η όξυνση των υφιστάμενων προβλημάτων». «Άλλωστε» τόνισε «τα διδάγματα από άλλους τομείς, όπως η οικονομία και το μεταναστευτικό, μας διδάσκουν ότι το να προσπαθείς να αγνοήσεις την πραγματικότητα είναι σαν να χτυπάς το κεφάλι σου στον τοίχο. Θέλω να ελπίζω ότι η τριβή με την διακυβέρνηση ωριμάζει τους ανθρώπους, που συνειδητοποιούν κάποια στιγμή ότι είναι άλλο η βολική λαϊκίστικη αντιπολίτευση, όπου λες και …μια κουβέντα παραπάνω, κι άλλο η άσκηση διοίκησης, και μάλιστα σε συνθήκες κρίσης».
Και κατέληξε πως «ακρογωνιαίος λίθος των όποιων αλλαγών είναι η εμπέδωση της αξιοκρατίας σε όλη την εκπαιδευτική κλίμακα. Εκεί βρίσκεται το Άλφα και το Ωμέγα της αποτελεσματικής διαδικασίας. Αν μπορέσουμε να επιτύχουμε την επιβολή ενός αξιοκρατικού πλαισίου λειτουργίας, θα έχουμε κάνει ένα σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος σε μεσοπρόθεσμο διάστημα».

ΠΕΣΣ Κόσμος

Μάξιμος για προσφυγικό: Χωρίς σχέδιο από την αλληλεγγύη θα πάμε στην ξενοφοβία

ΣΚΑΙ 1

Αθήνα, 26 Φεβρουαρίου 2016

Συνέντευξη Μάξιμου Χαρακόπουλου

στην εκπομπή «ΣΚΑΙ Τώρα» της Άννας Μπουσδούκου

Για Μεταναστευτικό – Προσφυγική κρίση
Τις τελευταίες εξελίξεις τις παρακολουθούμε με ιδιαίτερη προσοχή και ανησυχία. «Άμα χυθεί το γάλα, δύσκολα μαζεύεται». Η έλλειψη ρεαλισμού στοιχίζει ακριβά. Δεν είναι ώρα για κριτική. Να υπενθυμίσουμε ότι είχαμε επισημάνει πολύ έγκαιρα τον κίνδυνο να βρεθούν εγκλωβισμένοι στην χώρα δεκάδες χιλιάδες πρόσφυγες και οικονομικοί μετανάστες. Η κυβέρνηση δεν άκουσε ούτε εμάς, τις φωνές της αντιπολίτευσης, αλλά δεν άκουσε και τον τότε υπουργό Δημόσιας Τάξης, τον κ. Πανούση, που είχε επισημάνει ακριβώς τον κίνδυνο να βρεθούμε με 1 εκατομμύριο εγκλωβισμένους πρόσφυγες και μετανάστες.
Αναμφίβολα υπάρχουν χώρες στην ΕΕ που λειτουργούν έξω από τη λογική της αλληλεγγύης και αυτό είναι μια δυσάρεστη διαπίστωση. Το ζητούμενο είναι ως χώρα να μην δίνουμε αφορμή, να μην τους δίνουμε πάτημα να προχωρούν σε τέτοιες μονομερείς ενέργειες, κινήσεις και μάλιστα λίγα εικοσιτετράωρα μετά τη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ, όπως έγινε με αυτή την απαράδεκτη πρωτοβουλία της Αυστρίας σε συνεργασία με τις χώρες των δυτικών Βαλκανίων, ερήμην της Ελλάδος.
Αλλά για να μην δίνουμε αφορμές και πατήματα, πρέπει να είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις που έχουμε αναλάβει στο πλαίσιο της ΕΕ, να τηρούμε δηλαδή τα χρονοδιαγράμματα. Τρέχει με καθυστέρηση την τελευταία στιγμή η ελληνική κυβέρνηση, θα έπρεπε πολύ νωρίτερα να ήμασταν έτοιμοι. Υπάρχει ζήτημα αυτή τη στιγμή σε επίπεδο ευρωπαϊκής ηγεσίας, αποφάσεων που λαμβάνονται και τηρούνται. Το ζητούμενο είναι μέσα σε αυτό το πλαίσιο τι μπορούμε να κάνουμε ως χώρα.
Εμείς θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρχει ένα αρραγές εθνικό μέτωπο. Προς την κατεύθυνση αυτή ο πρόεδρος της ΝΔ, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ανέλαβε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες σε επαφές που είχε στο ΕΛΚ, σε συνάντηση που είχε με την Καγκελάριο την κα Μέρκελ, ενημέρωσε ευρωπαίους πρέσβεις, τον πρέσβη της Τουρκίας, ζητήσαμε η σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να γίνει πριν την Σύνοδο Κορυφής, ώστε να διαμορφωθεί ένα αρραγές μέτωπο.
Και εκείνο που πρέπει επιτέλους να καταλάβουμε είναι το εξής, ότι θα πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα με ολοκληρωμένο σχέδιο για τη διαχείριση αυτών των ανθρώπων που φαίνεται ότι εγκλωβίζονται μέσα στη χώρα. Δεν μπορεί να βλέπουμε αυτές τις εικόνες με μετανάστες με ένα δισάκι στον ώμο να περιφέρονται στους δρόμους, στις εθνικές οδούς, προσπαθώντας να βρουν μια διέξοδο. Χρειαζόμαστε υποδομές κλειστού τύπου που θα μπορούν να φιλοξενηθούν αυτοί οι άνθρωποι.
Δεν έχει νόημα η συζήτηση και η κριτική για το πώς φτάσαμε εδώ, αλλά εδω που είμαστε πρώτον να δούμε πως θα λειτουργήσει αποτρεπτικά το ΝΑΤΟ, το οποίο ήρθε στο Αιγαίο, χωρίς να έχουν διευκρινιστεί βασικές λεπτομέρειες. Μένει να δούμε θα κάνει επαναπροώθηση το ΝΑΤΟ ή απλά θα παρατηρεί. Ποιος θα είναι ο ρόλος της Frontex. Γιατί αν δεν υπάρχει ένα σαφές μήνυμα ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να δεχτεί άλλες ροές οικονομικών μεταναστών πρωτίστως, αλλά και προσφύγων, αντιλαμβάνεστε ότι θα συνεχίσει να σωρεύεται στη χώρα μας ένας τεράστιος αριθμός οικονομικών μεταναστών και προσφύγων που αδυνατούμε να τους παράσχουμε τα στοιχειώδη. Θα έχουμε τον κίνδυνο μιας ανθρωπιστικής κρίσης.
Θέλω να πω ότι κινδυνεύουμε, αν δεν υπάρχει ένα συγκροτημένο σχέδιο για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης που έχουμε μπροστά μας, για τη φιλοξενία αυτών των ανθρώπων. Από τις εικόνες αλληλεγγύης, που αυτή τη στιγμή, προς τιμή του ελληνικού λαού, έχουμε προς τους πρόσφυγες, σύντομα μπορεί να έχουμε κοινωνικές εντάσεις, να δημιουργηθεί ένα αίσθημα ανασφάλειας στους πολίτες που θα τροφοδοτήσει αισθήματα ξενοφοβίας και φοβούμαι ανεξέλεγκτες καταστάσεις, όπως αυτές που ζήσαμε στο παρελθόν, στον Αγ. Παντελεήμονα ή στο κέντρο της Αθήνας.
Για να τα αποφύγουμε αυτά, χρειάζεται ένα συγκροτημένο σχέδιο από πλευράς της κυβέρνησης, χρειάζεται εθνική συνεννόηση. Δεν είναι ώρα για κριτική, όλες οι πολιτικές δυνάμεις μαζί να καταλήξουμε σε έναν εθνικό σχεδιασμό.

Για τις κινητοποιήσεις Αγροτών
Κοιτάξτε, επειδή υπηρέτησα και στο Υπουργείο Γεωργίας, νομίζω ότι οι αγρότες συνειδητοποιούν την διάψευση των προσδοκιών που καλλιεργήθηκαν από πλευράς του ΣΥΡΙΖΑ. Οι αγρότες ψήφισαν το ΣΥΡΙΖΑ, τον εμπιστεύτηκαν, τον ανέδειξαν πρώτη δύναμη και στον θεσσαλικό κάμπο και σε όλες τις αγροτικές περιοχές. Και πραγματικά η επίθεση που γίνεται αυτή την ώρα από την κυβέρνηση και στο εισόδημα με τη φορολόγηση, που τετραπλασιάζεται ουσιαστικά, αν λάβει κανείς υπόψιν και το 100% της προκαταβολής και τον τριπλασιασμό των ασφαλιστικών εισφορών, την κατάργηση μιας σειράς απαλλαγών που απολαμβάνουν άλλοι αγρότες ευρωπαϊκών χωρών, όπως είναι το αγροτικό πετρέλαιο, η αύξηση του ΦΠΑ στα αγροτικά εφόδια, δημιουργεί ένα εκρηκτικό μείγμα.
Οι αγρότες μπορεί να φύγουν από τα μπλόκα κάποια στιγμή, γιατί αρχίζουν οι αγροτικές εργασίες, αλλά νομίζω ότι έσπασε αυτή η σχέση που πήγε να δημιουργηθεί, σχέση εμπιστοσύνης με τον ΣΥΡΙΖΑ, που διέψευσε πολύ γρήγορα τις προσδοκίες τους.

ΣΚΑΙ 2

Στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση μπορείτε να δείτε το βίντεο της συνέντευξης:
https://www.youtube.com/watch?v=81JIQW6TvyM&feature=youtu.be

Subscribe to this RSS feed