Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Άρθρο Μάξιμου Χαρακόπουλου για την "Τρίτη Άλωση" της Αγιασοφιάς: "Σώπασε κυρά Δέσποινα…"

eleytheros typos kyriakis full

Σώπασε κυρά Δέσποινα…

Του Μάξιμου Χαρακόπουλου

Ευρισκόμενος με λιγοστούς προσκυνητές μαζί με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο στην Καππαδοκία για το ετήσιο προσκύνημά του -που φέτος ήταν μετ’ εμποδίων καθώς δεν επετράπη η τέλεση εσπερινού στην εκκλησία του Αγίου Βασιλείου στο Μισθί, την άλλοτε ακμάζουσα ελληνορθόδοξη κοινότητα- πληροφορήθηκα την είδηση ότι στην Αγιασοφιά στην Πόλη διαβάστηκε το κοράνιο σε απευθείας μετάδοση από τουρκικό κρατικό κανάλι.
Αυτό συνέβη για πρώτη φορά από τη μετατροπή της Μεγάλης Εκκλησίας σε μουσείο το 1934. Το ανοσιούργημα θα επαναλαμβάνεται κάθε νύχτα για 30 ημέρες, καθ’ όλη δηλαδή την διάρκεια του Ραμαζανιού.
Της απόφασης της τουρκικής ηγεσίας προηγήθηκε η συγκέντρωση δεκάδων χιλιάδων φανατικών ισλαμιστών και εθνικιστών που ζητούσαν ο περίλαμπρος ναός να γίνει τζαμί. Ωστόσο, η εξοργιστική αυτή πράξη δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία,. Πρόκειται, στην ουσία, για μέρους του σχεδίου Γενοκτονίας της Μνήμης με το οποίο επιδιώκεται η εξάλειψη του χριστιανικού παρελθόντος της Μικράς Ασίας.
Η μετατροπή σε μουσουλμανικά τεμένη των ομώνυμων ναών της Αγίας Σοφίας στην Τραπεζούντα του Πόντου, τη Νίκαια της Βιθυνίας και την Αδριανούπολη, καταδεικνύει ότι απώτατος στόχος της τουρκικής ηγεσίας είναι και η μετατροπή της Μεγάλης Εκκλησίας στη Βασιλεύουσα σε τζαμί. Η Τουρκία κινείται βήμα-βήμα στην αλλοίωση του χαρακτήρα του κορυφαίου αυτού Μνημείου της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, που είναι σύμβολο του Βυζαντίου και όλου του χριστιανικού κόσμου.
Οι εξελίξεις αυτές δεν αφήνουν πλέον καμία αμφιβολία για τη στροφή της Τουρκίας, υπό τη σιδηρά χείρα του Ερντογάν, προς τον ισλαμισμό. Οι όποιες διαβεβαιώσεις για την επιθυμία της Άγκυρας να μετάσχει της ευρωπαϊκής οικογένειας και να ενταχθεί στην ΕΕ στερούνται ειλικρίνειας. Άλλωστε, ο τρόπος που διαχειρίζεται το μεταναστευτικό πρόβλημα αλλά και την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Αρμενίων από τη γερμανική βουλή αποδεικνύουν τον βαθμό της… ευρωπαϊκότητάς της. Η διαπίστωση αυτή θα έπρεπε λογικά να έχει σημάνει συναγερμό στην ελληνική πλευρά που οφείλει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.
Ιδιαίτερα για την Αγία Σοφία η κυβέρνηση υποχρεούται να κατανοήσει ότι δεν πρόκειται για δευτερεύον ζήτημα, όπως υπονόησαν οι απαράδεκτες και επιζήμιες δηλώσεις του αν. υπουργού Εξωτερικών κ. Ξυδάκη. Αντιθέτως, απαιτείται συντονισμένη αντίδραση σε διεθνές επίπεδο, ώστε να αντιληφθεί η τουρκική ηγεσία ότι δεν μπορεί να αποφασίζει αυθαίρετα καταπατώντας αρχές και κανόνες που διέπουν τον πολιτισμένο κόσμο. Για το λόγο αυτό το υπουργείο Εξωτερικών οφείλει να αναλάβει εκστρατεία καταδίκης της προκλητικής απόφασης για την ανάγνωση του κορανίου, τόσο στο πλαίσιο της ΕΕ όσο και του ΟΗΕ, και ιδιαίτερα στην UNESCO. Οι δηλώσεις του Στέιτ Ντιπάρτμεντ που καλούν την Άγκυρα να σεβαστεί την παράδοση και την πολύπλοκη ιστορία της Αγίας Σοφίας είναι εξόχως ενθαρρυντικές. Στον αντίποδα αυτών, η επιλογή του υπουργείου Εξωτερικών να απαντήσει στις προκλητικές δηλώσεις της Τουρκίας μέσω «κύκλων» συνιστά ένα πολύ κακό προηγούμενο, καθώς στέλνει μήνυμα αδυναμίας.

Ο δρ Μάξιμος Χαρακόπουλος είναι υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης.

Το Άρθρο του Μάξιμου Χαρακόπουλου για την "Τρίτη Άλωση" της Αγιασοφιάς δημοσιεύθηκε στον "Ελεύθερο Τύπο" της Κυριακής (12.06.16)

 

El1

Μ.Χαρακόπουλος: "Η παιδεία εργαστήρι αριστερών πειραματισμών!"

ΝΟΣ Λαρισας 1

Λάρισα, 10 Ιουνίου 2016

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗ ΝΟ.Σ. ΤΗΣ ΝΔ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ:

Η παιδεία εργαστήρι αριστερών πειραματισμών!

Ολοκληρωμένη πρόταση από ΝΔ για την ύπαιθρο

«Πολύ φοβούμαι ότι η παιδεία το επόμενο διάστημα θα καταστεί εργαστήρι αριστερών πειραματισμών. Ο ΣΥΡΙΖΑ, μετά την υπερψήφιση του 3ου μνημονίου και του μνημονίου-κάβα, θα βγάλει στο χώρο της παιδείας -την ευθύνη της οποίας μου εμπιστεύθηκε ο πρόεδρος Κυριάκος Μητσοτάκης- όλα τα αριστερά του απωθημένα: από την κατάργηση των θρησκευτικών και των παρελάσεων μέχρι την πρωινή προσευχή στα σχολεία». Τα παραπάνω τόνισε, μεταξύ άλλων, ο τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σε χαιρετισμό που απηύθυνε στη Νομαρχιακή Συνέλευση (ΝΟ.Σ.) του κόμματος στη Λάρισα, στην οποία προήδρευσε ο Γραμματέας της Π.Ε. της ΝΔ κ. Λευτέρης Αυγενάκης.
Ο Θεσσαλός πολιτικός υποστήριξε ότι η ΝΔ πρέπει να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη του αγροτικού κόσμου. Όπως χαρακτηριστικά είπε:«Έχω υπηρετήσει τον πρωτογενή τομέα μέχρι τη διαφωνία μου για τη γνωστή υπόθεση του γάλακτος που με ανάγκασε σε παραίτηση και νομίζω ότι οι εξελίξεις δικαιώνουν απόλυτα τη στάση μου. Πιστεύω, λοιπόν, ότι δεν αρκεί η διάψευση των προσδοκιών των αγροτών και κτηνοτρόφων από το ΣΥΡΙΖΑ και η κριτική μας στην ασυνέπεια των λόγων τους με τα έργα τους. Η ΝΔ πρέπει να παρουσιάσει μια ολοκληρωμένη κυβερνητική πρόταση για τον πρωτογενή τομέα και την ελληνική ύπαιθρο».

Μείωση ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
κύριο Νίκο Φίλη

Θέμα: Μείωση ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο

Έντονο προβληματισμό έχει προκαλέσει σε μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, επιστήμονες, μαθητές και γονείς, η ανακοίνωση που έκανε ο Υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης στη συνάντηση που είχε με το ΔΣ της ΟΛΜΕ ότι πρόκειται να μειωθεί κατά μια ώρα η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο.

Η σημασία της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών είναι αυτονόητη και περιττεύει η σχετική αναφορά επιχειρημάτων. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι:
α) τα μέλη του Δ.Σ. της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων, του αρχαιότερου φιλολογικού σωματείου της Xώρας, τονίζουν τη σημασία της γνώσης της αρχαίας ελληνικής για τη στέρεη γνώση της νέας ελληνικής και για τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου της,
β) με την από 31-5-2016 ανακοίνωσή τους τα μέλη του Τομέα Κλασικής Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών εξηγούν τους λόγους για τους οποίους θεωρούν ότι η μείωση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών θα είναι ιδιαίτερα βλαπτική όχι μόνο για τη γλωσσική, αλλά και για τη γενικότερη παιδεία των μαθητών,
γ) σε σχετικό ιστότοπο έχουν μέχρι σήμερα συγκεντρωθεί σχεδόν τριάντα πέντε χιλιάδες υπογραφές Ελλήνων και ξένων υπέρ της διατηρήσεως της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών.

Ο αιφνίδιος τρόπος με τον οποίο ανακοινώθηκε η απόφαση της μείωσης των ωρών των Αρχαίων Ελληνικών οδηγεί στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για μια αυθαίρετη απόφαση του Υπουργού Παιδείας. Είναι αδιανόητο, λοιπόν, να επιχειρούνται μεταβολές στις ώρες διδασκαλίας μαθημάτων, ιδίως τέτοιας βαρύτητας όπως τα Αρχαία Ελληνικά, χωρίς να έχει προηγηθεί ο απαραίτητος διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και χωρίς εμπεριστατωμένη μελέτη. Σε κάθε περίπτωση, θέση μας είναι ότι η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών δεν πρέπει να θιγεί.

Ο κύριος Υπουργός παρακαλείται να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:

1) Κλήθηκαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να καταθέσουν τις απόψεις τους πριν ληφθεί η απόφαση μείωσης των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών; Αν ναι, παρακαλούμε για την κατάθεση όλων των σχετικών υπομνημάτων.
2) Κατόπιν ποιας μελέτης αποφάσισε το Υπουργείο Παιδείας τη μείωση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών και γενικότερα τη μεταβολή του ωρολογίου σχολικού προγράμματος του Γυμνασίου; Αν υπήρξε σχετική μελέτη, παρακαλούμε για την κατάθεσή της.

Αθήνα, 10 Ιουνίου 2016

Οι ερωτώντες Βουλευτές:

Θεόδωρος Φορτσάκης Βουλευτής Επικρατείας ΝΔ

Μάξιμος Χαρακόπουλος Βουλευτής Λαρίσης ΝΔ

Μ. Χαρακόπουλος από Άρτα: “Ο εκλογικός νόμος δεν θα αποτρέψει την πτώση τους!”

AΡΤΑ 1 1

Αθήνα, 9 Ιουνίου 2016

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟ ΑΡΤΑ:

“Ο εκλογικός νόμος δεν θα αποτρέψει την πτώση τους!”

• Ακόμη και τα γκάλοπ της “Αυγής” δίνουν προβάδισμα στη ΝΔ

«Τελευταία καταφυγή κάθε κυβέρνησης που παίρνει την άγουσα προς την έξοδο είναι ο εκλογικός νόμος. Η ιστορία, όμως, διδάσκει ότι τίποτα δεν μπορεί να ανακόψει την πτώση όταν μια κυβέρνηση έχει απωλέσει την εμπιστοσύνη της κοινωνίας» τόνισε ο Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος στην Νομαρχιακή Συνέλευση (ΝΟΣ) του κόμματος στην Άρτα. Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπενθύμισε ότι «ούτε ο νόμος Κουτσόγιωργα απότρεψε τελικά το 1989 την επικράτηση της ΝΔ, αν και χρειάστηκαν τρεις απανωτές εκλογικές αναμετρήσεις. Σήμερα υπό το κράτος του πανικού των δημοσκοπήσεων –ακόμη και εκείνων που δημοσιεύονται από την Αυγή- οι οποίες δείχνουν ότι ο κόσμος συνειδητοποιεί το μέγεθος της εξαπάτησης από τον ΣΥΡΙΖΑ, επιχειρούν αλλαγή του εκλογικού νόμου».

ΑΡΤΑ 2 1

Ο κ. Χαρακόπουλος με αφορμή τη ρύθμιση για τις οφ-σορ έκανε λόγο για «κυβέρνηση χωρίς ίχνος τσίπας», καυτηρίασε την πολιτική υπερφορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών και την αύξηση των έμμεσων φόρων που χαρακτήρισε τους «πιο άδικους καθώς πλήττουν τελικά τους πιο αδύναμους. Δεν άκουσα καμιά διαφοροποίηση για την αύξηση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης από αυτούς που έχυναν κροκοδείλια δάκρυα για τα θύματα που είχαμε από αναθυμιάσεις μαγκαλιών». Ο Θεσσαλός πολιτικός υποστήριξε ότι «η κυβέρνηση απώλεσε το φύλο συκής για την υπογραφή του τρίτου μνημονίου με την αόριστη υπόσχεση για διευθέτηση του χρέους το 2018», ενώ μίλησε για «εμπαιγμό και εξαπάτηση των αγροτών και κτηνοτρόφων».
Ο Τομεάρχης Παιδείας την ΝΔ άσκησε κριτική στα έργα και τις ημέρες του κ. Φίλη κάνοντας λόγο για «εμμονές και ιδεοληψίες» και προβλέποντας ότι «η μεταλλαγμένη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το επόμενο διάστημα θα δώσει εξετάσεις αριστεροσύνης στο χώρο της παιδείας».

ΑΡΤΑ 3

Στη ΝΟ.Σ. παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων ο βουλευτής Άρτης κ. Γιώργος Στύλιος, ο δήμαρχος Αρταίων κ. Χρήστος Τσιρογιάννης, ο αντιπεριφερειάρχης κ. Βασίλης Ψαθάς, ο πρόεδρος της ΝΟΔΕ κ. Δημήτρης Σκανδάλης, πρόεδροι ΔΗΜΤ.Ο. και πολλά στελέχη και φίλοι της ΝΔ στο νομό.

ΑΡΤΑ 4

Subscribe to this RSS feed