Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΘΕΙ Η ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝ. ΤΟΜΑΤΑΣ ΛΟΓΩ ΜΕΙΩΜΕΝΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΖΗΜΙΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΘΕΙ Η ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΤΟΜΑΤΑΣ ΛΟΓΩ ΜΕΙΩΜΕΝΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΖΗΜΙΩΝ

Το καθεστώς των συνδεδεμένων ενισχύσεων και οι λεπτομέρειες που απαιτούνται προκειμένου να καθοριστούν τα κριτήρια βάσει των οποίων θα μπορούν οι αγρότες να είναι δικαιούχοι, περιγράφονται στις εκάστοτε Υπουργικές Αποφάσεις. Ωστόσο, σε περιπτώσεις όπου οι καλλιέργειες πλήττονται από καιρικά φαινόμενα, συχνά, δεν είναι εφικτό να τηρηθούν τα κριτήρια που αφορούν το όριο παραδοτέας ποσότητας με αποτέλεσμα οι παραγωγοί, πέραν της ζημιάς που υπέστησαν, να μη θεωρούνται και δικαιούχοι των συνδεδεμένων ενισχύσεων.
Ειδικότερα, για την καταβολή της συνδεδεμένης ενίσχυσης του 2015 στη βιομηχανική τομάτα υπήρξαν περιπτώσεις όπου λόγω ζημιάς από καιρικά φαινόμενα, η παραδοτέα ποσότητα υπολείπεται του ορίου των 50 τόνων ανά εκτάριο που έχει οριστεί από την υπ. αριθμ. 925/39512 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 680/Β/21-4-2015). Στο νομό της Λάρισας, όπου παράγεται η μισή σχεδόν εγχώρια παραγωγή, αγρότες που δεν πληρώθηκαν τη συνδεδεμένη ενίσχυση, απευθυνόμενοι στην αρμόδια Υπηρεσία πληρωμών, τον ΟΠΕΚΕΠΕ, ενημερώθηκαν ότι δεν είναι δικαιούχοι διότι η παραδοτέα τους ποσότητα δεν ξεπέρασε το προαναφερθέν όριο. Δεν συνυπολογίζεται, δηλαδή, η απώλεια παραγωγής λόγω ζημιάς π.χ. από βροχοπτώσεις -παρά το γεγονός ότι για αυτή βεβαιώνει ο ΕΛΓΑ- εξαιτίας απουσίας σχετικής πρόβλεψης στην ανωτέρω Υπουργική Απόφαση.
Για τη συνδεδεμένη ενίσχυση ενός άλλου βασικού προϊόντος του Θεσσαλικού κάμπου, το βαμβάκι, υπάρχει η μέριμνα για παρόμοιες περιπτώσεις με την βεβαίωση της ζημιάς από τον ΕΛΓΑ. Επιπροσθέτως, η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΑΑΤ, με το υπ. αριθμ. 1041/38944 έγγραφό της και με δεδομένη τη μέριμνα για ανωτέρα βία στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς 1306/2013 και 640/2014 έχει γνωμοδοτήσει θετικά προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ για την καταβολή συνδεδεμένης ενίσχυσης σε παραγωγούς σπαραγγιών, που επίσης είχαν πληγεί από καιρικά φαινόμενα το 2015.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Προτίθεστε να διορθώσετε την παραπάνω αδικία προβαίνοντας στις επιβαλλόμενες ενέργειες, προκειμένου να πληρωθούν τη συνδεδεμένη ενίσχυση της βιομηχανικής τομάτας για το 2015 αλλά και να μην έχουν πρόβλημα για τα επόμενα έτη, όσοι μπορούν να αποδείξουν με βεβαίωση του ΕΛΓΑ ότι το σύνολο παραδοτέας και ζημιωθείσας παραγωγής υπερβαίνει το απαιτούμενο ελάχιστο όριο για την καταβολή της;

Αθήνα, 14 Ιουλίου 2016

Ο ερωτών Βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Μάξιμος προς Αποστόλου: "Να μην χαθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση της βιομηχανικής τομάτας"

Μάξιμος στο θερμοκήπιο τομάτας ΤΕΙ Θεσσαλίας

Αθήνα, 14 Ιουλίου 2016

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΡΟΣ ΥΠ. ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ:

Να μην χαθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση της βιομηχανικής τομάτας

• Να συνυπολογίζεται και το σύνολο της ζημιωθείσας παραγωγής

«Αν προτίθεται να διορθώσει τις αδικίες που έχουν προκύψει προκειμένου να πληρωθούν τη συνδεδεμένη ενίσχυση της βιομηχανικής τομάτας για το 2015 αλλά και να μην έχουν πρόβλημα για τα επόμενα έτη, όσοι μπορούν να αποδείξουν με βεβαίωση του ΕΛΓΑ ότι το σύνολο παραδοτέας και ζημιωθείσας παραγωγής υπερβαίνει το απαιτούμενο ελάχιστο όριο για την καταβολή της» ζητά να πληροφορηθεί ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος με ερώτησή του που απευθύνει προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Βαγγέλη Αποστόλου.
Ο κ. Χαρακόπουλος αναφέρει ότι «το καθεστώς των συνδεδεμένων ενισχύσεων και οι λεπτομέρειες που απαιτούνται προκειμένου να καθοριστούν τα κριτήρια βάσει των οποίων θα μπορούν οι αγρότες να είναι δικαιούχοι, περιγράφονται στις εκάστοτε Υπουργικές Αποφάσεις. Ωστόσο, σε περιπτώσεις όπου οι καλλιέργειες πλήττονται από καιρικά φαινόμενα, συχνά, δεν είναι εφικτό να τηρηθούν τα κριτήρια που αφορούν το όριο παραδοτέας ποσότητας με αποτέλεσμα οι παραγωγοί, πέραν της ζημιάς που υπέστησαν, να μη θεωρούνται και δικαιούχοι των συνδεδεμένων ενισχύσεων».
Ο Θεσσαλός πολιτικός διευκρινίζει ότι «ειδικότερα, για την καταβολή της συνδεδεμένης ενίσχυσης του 2015 στη βιομηχανική τομάτα υπήρξαν περιπτώσεις όπου λόγω ζημιάς από καιρικά φαινόμενα, η παραδοτέα ποσότητα υπολείπεται του ορίου των 50 τόνων ανά εκτάριο που έχει οριστεί από την υπ. αριθμ. 925/39512 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 680/Β/21-4-2015). Στο νομό της Λάρισας, όπου παράγεται η μισή σχεδόν εγχώρια παραγωγή, αγρότες που δεν πληρώθηκαν τη συνδεδεμένη ενίσχυση, απευθυνόμενοι στην αρμόδια Υπηρεσία πληρωμών, τον ΟΠΕΚΕΠΕ, ενημερώθηκαν ότι δεν είναι δικαιούχοι διότι η παραδοτέα τους ποσότητα δεν ξεπέρασε το προαναφερθέν όριο. Δεν συνυπολογίζεται, δηλαδή, η απώλεια παραγωγής λόγω ζημιάς π.χ. από βροχοπτώσεις -παρά το γεγονός ότι για αυτή βεβαιώνει ο ΕΛΓΑ- εξαιτίας απουσίας σχετικής πρόβλεψης στην ανωτέρω Υπουργική Απόφαση».
Μάλιστα, όπως υπογραμμίζει ο πρώην υπουργός «για τη συνδεδεμένη ενίσχυση ενός άλλου βασικού προϊόντος του Θεσσαλικού κάμπου, το βαμβάκι, υπάρχει η μέριμνα για παρόμοιες περιπτώσεις με την βεβαίωση της ζημιάς από τον ΕΛΓΑ», ενώ υπάρχει θετική γνωμοδότηση του ΥΠΑΑΤ «προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ για την καταβολή συνδεδεμένης ενίσχυσης σε παραγωγούς σπαραγγιών, που επίσης είχαν πληγεί από καιρικά φαινόμενα το 2015».

Μάξιμος προς Αποστόλου: "Κύριε υπουργέ, οι αγρότες δεν είναι λωτοφάγοι!"

Μάξιμος ΘΕΣ ΓΑΛΑ 1

Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2016

Μ. ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Β. ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ:

Κύριε υπουργέ, οι αγρότες δεν είναι λωτοφάγοι!

• Αντί για φιέστα, επίσκεψη φιάσκο!

Ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, κληθείς να σχολιάσει την επεισοδιακή επίσκεψη του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Βαγγέλη Αποστόλου στη Λάρισα, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η προγραμματισμένη επικοινωνιακή φιέστα του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης στη Λάρισα κατέληξε σε φιάσκο ολκής και μάλιστα σε πανελλήνια ζωντανή μετάδοση. Κι αυτό όχι μόνο λόγω των αντιδράσεων αγροτοσυνδικαλιστών, αλλά, κυρίως, της κατάρρευσης της όποιας αξιοπιστίας του κ. Αποστόλου και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Μετά από τους ‘‘λαγούς με πετραχήλια’’ που υποσχέθηκε στους αγρότες εγκαινιάζοντας, κατά την πρώτη του έλευση στη Λάρισα, τη 10η Γεωργική Έκθεση, το Φεβρουάριο του 2015, θα ανέμενε κανείς ότι θα είχε την απαιτούμενη σωφροσύνη να μην επιστρέψει στον τόπο του εγκλήματος! Προφανώς, όμως, ο κ. υπουργός μπέρδεψε τη Λάρισα με τη χώρα των λωτοφάγων... Οι αγρότες, ωστόσο, θυμούνται πολύ καλά τα όσα μεγαλόστομα τους έταζε. Αν τα έχει ξεχάσει ο ίδιος να του φρεσκάρουμε εμείς τη μνήμη:
• Αντί της μείωσης του κόστους παραγωγής –είχε μάλιστα φτάσει στο σημείο να υπόσχεται ανερυθρίαστα μείωση της τιμής του αγροτικού ρεύματος στα επίπεδα του 1989- κατήργησε το αγροτικό πετρέλαιο και αύξησε το ΦΠΑ για τα αγροτικά εφόδια.
Αντί της κατάργησης του ΕΝΦΙΑ στα χωράφια, μείωσε τις δόσεις αποπληρωμής και αύξησε τη φορολόγηση σε αγροτεμάχια και οικόπεδα.
• Αντί για 13η σύνταξη στους αγρότες κατήργησε τον ΟΓΑ και τριπλασίασε τις ασφαλιστικές τους εισφορές.

Επιπλέον:
Αν και δεσμευόταν ότι “με Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και με Αποστόλου Υπουργό, δεν θα υπάρξουν ανακτήσεις” για το “πακέτο Χατζηγάκη”, ήδη ετοιμάζονται τα πρώτα ‘‘μπιλιετάκια’’, αρχικά, για τους αγρότες που έλαβαν αποζημιώσεις άνω των 5.000 ευρώ.
Οι αποζημιώσεις του ΕΛΓΑ επί των ημερών του όχι μόνο καθυστερούν να καταβληθούν, αλλά ακόμη και οι εκτιμητές του Οργανισμού παραιτούνται γιατί αδυνατούν να εκπληρώσουν την αποστολή τους.
Ενώ υποσχόταν «τροπολογία Χαρακόπουλου» για επαναφορά της διάρκειας ζωής του φρέσκου γάλακτος από τις 7 ημέρες στις 5, με δική του σφραγίδα έφερε το φρέσκο γάλα αορίστου διαρκείας!
Για δε τη φέτα, οι “λεονταρισμοί” για βέτο στη “μεσοβέζικη” συμφωνία της ΕΕ με τον Καναδά λησμονήθηκαν, ενώ είναι αμφίβολη η διασφάλιση έστω και αυτής της μερικής προστασίας της φέτας στη Συμφωνία TTIP με τις ΗΠΑ.
Τέλος, όσον αφορά στις εξαγγελίες του κ. υπουργού για χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής των οφειλών στους αγρότες –σε συνέχεια εκείνων που πολλάκις διαψεύστηκαν στο παρελθόν- μας θυμίζουν μάλλον τον ‘‘τσοπανάκο’’ από το γνωστό παραμύθι…».

Μ. Χαρακόπουλος για Αρχαία: "Ο υπ. Παιδείας ας βγάλει επιτέλους τις ιδεοληπτικές παρωπίδες του"

νσχ ερευνας

Αθήνα, 12 Ιουλίου 2016

Μ. ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΗ ΓΙΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ:

Ο υπ. Παιδείας ας βγάλει επιτέλους τις ιδεοληπτικές παρωπίδες του

• Οι μαθητές στη Βουλή των Εφήβων του έδωσαν αποστομωτική απάντηση

«Από την απάντηση του κ. Φίλη για τα αρχαία ελληνικά είναι φανερό ότι, δυστυχώς, κάποιοι βλέπουν τον χώρο της παιδείας ως ιδανικό εργαστήρι εφαρμογής των ιδεολογικών τους εμμονών. Το πείσμα του υπουργού Παιδείας να συρρικνώσει τη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών επικαλούμενος την ανάγκη “εξορθολογισμού” (!) αποδεικνύει απλώς ότι δεν επιθυμεί να βγάλει τις ιδεοληπτικές του παρωπίδες. Οι ίδιοι οι μαθητές όμως, στη Βουλή των Εφήβων, του έδωσαν αποστομωτική απάντηση για το τι σημαίνει να έχεις γερές γλωσσικές ρίζες. Αν και φοβόμαστε ότι άδικα πήγε το “μάθημα”…» Τα παραπάνω δήλωσε ο Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, με αφορμή την απάντηση που έλαβε από τον υπουργό Παιδείας κ. Νίκο Φίλη σε σχετική ερώτηση που είχε συνυπογράψει με τον Συντονιστή ΟΔΕ Μορφωτικών Υποθέσεων της ΝΔ, βουλευτή Επικρατείας, κ. Θοδωρή Φορτσάκη.
Η απάντηση του Φίλη, αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Η απόφαση της αλλαγής του ωρολογίου προγράμματος του Γυμνασίου εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συνιστά απόρροια της επιβεβαιωμένης ανάγκης για μείωση του όγκου της. […] Με δεδομένη, λοιπόν, την ανάγκη μείωσης του σχολικού φόρτου, η διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας διατηρείται στο πρόγραμμα τόσο του γυμνασίου (για δύο ώρες ανά τάξη) όσο και του λυκείου. Παράλληλα, στο ωρολόγιο πρόγραμμα του γυμνασίου εξακολουθεί η διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας (Αρχαίων Ελληνικών κειμένων) από μετάφραση για δύο ώρες ανά τάξη, η οποία αποδεδειγμένα ενισχύει και βελτιώνει τον γλωσσικό κώδικα των μαθητών/μαθητριών, σύμφωνα με τα συμπεράσματα μιας σημαντικής συγκριτικής μελέτης του Χ. Φράγκου και του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1971-1985). Στο πλαίσιο αυτό, παραμένει ισχυρή η ανάγκη για περαιτέρω ενδυνάμωση της διδασκαλίας της Νέας Ελληνικής, με απώτερο στόχο την παραγωγή ορθού προφορικού και γραπτού λόγου από τους/τις μαθητές/μαθήτριες. Για τον λόγο αυτό, στο νέο Ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων των Α', Β', Γ΄ τάξεων του ημερησίου γυμνασίου για το σχολ. έτος 2016-17, αποφασίστηκε η ενίσχυση της διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας κατά μία ώρα στην Α΄ τάξη γυμνασίου».

Subscribe to this RSS feed