Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Μ.Χαρακόπουλος προς Ν.Τόσκα: "Απαιτούνται άμεσα μέτρα ενόψει της αντιπυρικής περιόδου!"

ΜΑΞΙΜΟΣ

Αθήνα, 27 Απριλίου 2018

Μ. ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΡΟΣ ΥΠ. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ:

Απαιτούνται άμεσα μέτρα ενόψει της αντιπυρικής περιόδου

• Μην επαναληφθεί το περυσινό «φιάσκο» με τα εναέρια μέσα

«Προτού φθάσουμε στα μέσα του καλοκαιριού για να δούμε εάν θα πετάξουν αεροπλάνα ή καταλήξουμε στον Αύγουστο, όπως πέρυσι, για να μισθωθούν ελικόπτερα για την δασοπυρόσβεση με καθορισμό των όρων μίσθωσης από τους προμηθευτές, η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο πρέπει να προχωρήσει στην λήψη αποφάσεων και μέτρων έγκαιρα». Τα παραπάνω αναφέρει ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, σε ερώτησή του που απευθύνεται προς τον αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Νίκο Τόσκα.
Ο κ. Χαρακόπουλος στην ερώτησή του, που συνυπογράφεται από βουλευτές της ΝΔ που μετέχουν στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, επισημαίνει ότι «ιδιαιτέρως πρέπει να προσεχθούν τα προβλήματα με το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος, καθώς μετά τις περικοπές των μισθών τους και την καθιέρωση νέου ειδικού μισθολογίου για τους ένστολους, καλούνται να κάνουν το χρέος τους υπό δυσμενείς συνθήκες. Παρ’ όλα αυτά ανταποκρίνονται στο μέγιστο βαθμό έχοντας πλήρη επίγνωση των ευθυνών τους και του λειτουργήματος που ασκούν. Κι αυτό παρά την απαξία που εισπράττουν από την Πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη που κατηγορεί το Πυροσβεστικό Σώμα ως ‘‘τον πιο στρεβλό μηχανισμό του Ελληνικού Δημοσίου’’, αδιαφορώντας όμως για την επίλυση των προβλημάτων του. Επιπλέον, μετά την απρογραμμάτιστη στελέχωση των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών των αεροδρομίων, που παραχωρήθηκαν στην Fraport, και των Πυροσβεστικών Κλιμακίων των Εθνικών οδών, φθάσαμε στην ανάγκη κάλυψης λειτουργικών αναγκών των Πυροσβεστικών υπηρεσιών πληρώνοντας για πρώτη φορά στην ιστορία του Πυροσβεστικού Σώματος μεγάλα ποσά σε υπερωρίες τον χειμώνα του 2017 και την άνοιξη του 2018 στην κατηγορία των 3ετών Πυροσβεστών που δημιούργησε η ίδια η κυβέρνηση. Θυμίζουμε ότι πέρσι θεσμοθετήθηκε αυτή η κατηγορία προσωπικού και φέτος δημοσιοποιήθηκε η μονιμοποίηση τους χωρίς τίποτα να έχει αλλάξει (ένταξη στα ειδικά μισθολόγια, εγγραφή στο μητρώο μισθοδοτούμενων του δημοσίου , έκδοση ΠΔ πρόσληψης, ΠΔ κατάργησης και σύστασης νέων θέσεων, τρόπος τοποθέτησης τους – μετάθεσης σε σχέση με τους παλαιότερους Πυροσβέστες) και χωρίς να δοθούν εξηγήσεις γιατί αυτό δεν έγινε το Φεβρουάριο του 2017».
Καταλήγοντας, ο κ. Χαρακόπουλος καλεί τον κ. Τόσκα να απαντήσει:
• Σε τι ενέργειες θα προβεί, ώστε άμεσα να διασφαλισθεί η επιχειρησιακή λειτουργία των ιδιόκτητων ελικοπτέρων του Πυροσβεστικού Σώματος.
• Σε ποια φάση βρίσκεται η διαδικασία μίσθωσης πυροσβεστικών ελικοπτέρων που θα χρησιμοποιηθούν κατά τη φετινή αντιπυρική περίοδο και ποιος ο αριθμός τους.
• Με ποιο χρονοδιάγραμμα θα υλοποιηθεί η επισκευή των «Καναντέρ», ποιο το ακριβές κόστος και ο χρόνος επιχειρησιακής ένταξής τους.
• Πόσα υδροφόρα και πόσα βοηθητικά οχήματα βρίσκονται εκτός λειτουργίας και σε ποιες περιοχές της χώρας.
• Ποιο το απόθεμα σωλήνων εκροής ύδατος.
• Πότε θα ολοκληρωθεί ο έλεγχος για την αξιοπλοΐα των Πυροσβεστικών Πλοίων.
• Γιατί καθυστερεί η διαδικασία μονιμοποίησης των «τριετών» Πυροσβεστών και με ποιο τρόπο θα υλοποιηθεί η ένταξη τους στις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες σε σχέση με τους ήδη υπηρετούντες Πυροσβέστες και την κατανομή της Υπηρετούσας δύναμης του Σώματος που δεν τους περιλάμβανε.
• Ποιος είναι ο αριθμός των ενεργών εθελοντών Πυροσβεστών σήμερα και σε ποιες περιοχές της χώρας λειτουργούν εθελοντικές Πυροσβεστικές Υπηρεσίες και σταθμοί.
• Ποιες χορηγήσεις Μέσων Ατομικής Προστασίας έχουν υλοποιηθεί, από ποιους διαγωνισμούς και ποια Μ.Α.Π. αναμένεται να χορηγηθούν στο προσωπικό του ΠΣ.
• Ποιο το επίπεδο προετοιμασίας και ετοιμότητας των ενόπλων δυνάμεων και των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Εκτός από τον κ. Χαρακόπουλο την ερώτηση υπογράφουν ακόμη οι βουλευτές Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, Γεώργιος Γεωργαντάς, Αθανάσιος Δαβάκης, Κωνσταντίνος Καραγκούνης, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Κωνσταντίνος Τασούλας και Κωνσταντίνος Τζαβάρας.

Μ. Χαρακόπουλος: "Μην αποκλείετε πρώην νεοπλασματικούς ασθενείς από ΑΕΙ"

ΒΟΥΛΗ καλή αν 2

Λάρισα, 26 Απριλίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΡΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ:

Μην αποκλείετε πρώην νεοπλασματικούς ασθενείς από ΑΕΙ

Τον αποκλεισμό πρώην νεοπλασματικών ασθενών από τη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για άτομα με σοβαρές παθήσεις, αναδεικνύει ο αναπληρωτης τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, με ερώτηση που συνυπογράφει προς τους υπουργούς Παιδείας κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου και Υγείας κ. Ανδρέα Ξάνθο.
Η ερώτηση με πρώτο υπογράφοντα τον βουλευτή Θεσπρωτίας της ΝΔ κ. Βασίλη Γιόγιακα έχει ως εξής:
«Με το άρθρο 13 του Ν. 4452/2017 τροποποιήθηκε η διαδικασία γνωμάτευσης των σοβαρών παθήσεων που δίνει τη δυνατότητα σε πάσχοντες να ενταχθούν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ με τον βαθμό του απολυτηρίου τους καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων έως και κατά 5%. Σύμφωνα με την τροποποιημένη διαδικασία οι περιπτώσεις ογκολογικών ασθενών κρίνονται από τη δευτεροβάθμια επιτροπή ενστάσεων του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ.) χωρίς ωστόσο να καθορίζονται με σαφήνεια είτε στο νόμο, είτε στην εγκύκλιο εφαρμογής του τα κριτήρια επιλογής. Η νέα διαδικασία εφαρμόζεται για πρώτη φορά φέτος και μόνο στις περιπτώσεις πασχόντων από νεοπλασματικές νόσους και ασθενείς με AIDS. Μέχρι την περυσινή χρονιά οι νέοι αυτών των κατηγοριών ελάμβαναν το πιστοποιητικό πάθησης από πρωτοβάθμιες επιτροπές που συστήνει το υπουργείο Υγείας σε ορισμένα νοσοκομεία της χώρας προσκομίζοντας μόνο τα απαραίτητα δικαιολογητικά νοσηλείας. Σημειώνεται ότι η διαδικασία αυτή έμεινε αμετάβλητη για τις υπόλοιπες 64 σοβαρές παθήσεις του σχετικού καταλόγου.
Πριν λίγες εβδομάδες τελειόφοιτοι που κατά το παρελθόν έπασχαν από νεοπλασματική νόσο και ολοκλήρωσαν τη θεραπεία τους πριν την τελευταία πενταετία ενημερώθηκαν με επιστολή από την αρμόδια επιτροπή του ΚΕ.Σ.Υ. ότι δε δικαιούνται την ένταξή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τη διαδικασία που ακολουθείται για τις περιπτώσεις των σοβαρών παθήσεων, με την αιτιολογία ότι η νεοπλασματική νόσος έχει ιαθεί και επομένως δε δικαιούνται πιστοποιητικό πάθησης. Η πλειονότητα των αιτήσεων ωστόσο δεν έχει εξετασθεί καθώς η θητεία της δευτεροβάθμιας επιτροπής ενστάσεων του ΚΕ.Σ.Υ. έχει λήξει χωρίς να ορισθεί νέα. Μάλιστα τμήμα των απορριφθέντων δεν έχει υποβάλει αίτηση συμμετοχής στις πανελλήνιες εξετάσεις αλλά, στην περίπτωση που καθίστατο εφικτό να συμμετάσχει, δεν είναι καταλλήλως προετοιμασμένο να ανταγωνισθεί ισότιμα υποψήφιους που έχουν ολοκληρώσει απρόσκοπτα την εκπαίδευσή τους.
Σύλλογοι γονέων παιδιών με νεοπλασματική νόσο με επιστολές τους προς τα συναρμόδια υπουργεία αναφέρονται στα σημαντικά κενά της εκπαίδευσης των πρώην πασχόντων κατά την περίοδο της θεραπείας τους τα οποία είναι εξαιρετικά δύσκολο να αναπληρωθούν στη συνέχεια, κατά την πλήρη ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σύμφωνα με σχετικά δημοσιεύματα το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων έχει δεσμευθεί δια της κ. υφυπουργού ότι σύντομα θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την επίλυση του ζητήματος».
Κατόπιν τούτων οι ερωτώντες βουλευτές καλούν τους αρμόδιους υπουργούς να απαντήσουν:
1. Εάν και πότε θα κατατεθεί νομοθετική ρύθμιση με την οποία θα διευθετείται το ζήτημα που έχει προκύψει για τους πρώην πάσχοντες από νεοπλασματική νόσο;
2. Πότε αναμένεται να συσταθεί η νέα δευτεροβάθμια επιτροπή ενστάσεων του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ.);

ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΣ ΚΟΜΒΟΣ ΣΤΟΝ ΠΥΡΓΕΤΟ;

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΣ ΚΟΜΒΟΣ ΣΤΟΝ ΠΥΡΓΕΤΟ;

Εντείνονται οι διαμαρτυρίες κατοίκων και, κυρίως, επαγγελματιών των παραλίων του νομού Λάρισας, αλλά και φορέων της τοπικής κοινωνίας, για την δυσκολία πρόσβασης ταξιδιωτών από τη Βόρειο Ελλάδα στα παράλια του νομού. Ήδη πριν την περσινή θερινή περίοδο, είχε επισημανθεί με ερώτησή μας, η αναγκαιότητα συγκοινωνιακού κόμβου και σήμανσης στην Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης για να βελτιωθεί η πρόσβαση στην περιοχή. Ωστόσο, πέραν της σήμανσης, το θέμα του ολοκληρωμένου κόμβου εξακολουθεί να εκκρεμεί.
Εκτενή δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο αντικατοπτρίζουν τις εύλογες αντιδράσεις πολιτών και επαγγελματιών της περιοχής, οι οποίοι διαμαρτύρονται διότι, από την περυσινή ακόμα τουριστική περίοδο, δεν έχει υπάρξει συγκεκριμένη λύση στο πρόβλημα της περιορισμένης πρόσβασης που δημιουργεί η ανυπαρξία ολοκληρωμένου οδικού κόμβου. Με τον ήδη υπάρχοντα κόμβο, στη βόρεια πλευρά των σηράγγων των Τεμπών στο ύψος του Πυργετού, δεν υπάρχει εύκολη πρόσβαση σε όσους έρχονται από τη Βόρεια Ελλάδα και θα επιθυμούσαν να επισκεφθούν τα παράλια, με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί η επισκεψιμότητα. Οι άμεσα θιγόμενοι επαγγελματίες της περιοχής, με την ελπίδα να εισακουστούν και να αποφύγουν οικονομικές επιπτώσεις στη νέα τουριστική περίοδο, κλιμακώνοντας τις αντιδράσεις τους, προχώρησαν σε συμβολική κατάληψη της εθνικής οδού.
Κατά την πρόσφατη επίσκεψή σας στα παράλια του νομού, δηλώσατε ότι θα κατασκευαστεί ο κόμβος στον Πυργετό και ότι η διαδικασία είναι στη φάση των διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους και τους εργολάβους. Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι η ολοκλήρωση του κόμβου δεν πρόκειται να προχωρήσει αν δεν λυθεί πρώτα το θέμα της μετεγκατάστασης των διοδίων. Αποτελεί δε κοινή αίσθηση ότι η «διένεξη» μεταξύ δημοσίου και παραχωρησιούχου βαίνει εις βάρος των κατοίκων και επαγγελματιών της περιοχής, που φοβούνται πως ακόμα ένα καλοκαίρι θα βιώσουν τα αρνητικά αποτελέσματα της μη ύπαρξης ολοκληρωμένου κόμβου.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία για την ολοκλήρωση του κόμβου; Ποια βήματα εκκρεμούν από το κάθε εμπλεκόμενο μέρος και ποιο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους;
2. Θα ολοκληρωθεί ο κόμβος που ζητούν οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες της περιοχής κατά τη τρέχουσα τουριστική περίοδο, κι αν όχι για ποιο λόγο;

Αθήνα, 26 Απριλίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:


Μάξιμος Χαρακόπουλος

Μάξιμος προς Σπίρτζη: "Απαραίτητος ολοκληρωμένος κόμβος στον Πυργετό!"

Μάξιμος TV

Αθήνα, 26 Απριλίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΡΟΣ ΥΠ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ:

Απαραίτητος ολοκληρωμένος κόμβος στον Πυργετό!

• Η “διένεξη” δημοσίου και παραχωρησιούχου σε βάρος των παραλίων…

«Εντείνονται οι διαμαρτυρίες κατοίκων και, κυρίως, επαγγελματιών των παραλίων του νομού Λάρισας, αλλά και φορέων της τοπικής κοινωνίας, για την δυσκολία πρόσβασης ταξιδιωτών από τη Βόρειο Ελλάδα στα παράλια του νομού. Ήδη πριν την περσινή θερινή περίοδο, είχε επισημανθεί με ερώτησή μας, η αναγκαιότητα συγκοινωνιακού κόμβου και σήμανσης στην Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης για να βελτιωθεί η πρόσβαση στην περιοχή. Ωστόσο, πέραν της σήμανσης, το θέμα του ολοκληρωμένου κόμβου εξακολουθεί να εκκρεμεί». Τα παραπάνω τονίζει ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σε ερώτησή του στον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζη.
Ο Θεσσαλός πολιτικός επικαλείται «εκτενή δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο» που «αντικατοπτρίζουν τις εύλογες αντιδράσεις πολιτών και επαγγελματιών της περιοχής, οι οποίοι διαμαρτύρονται διότι, από την περυσινή ακόμα τουριστική περίοδο, δεν έχει υπάρξει συγκεκριμένη λύση στο πρόβλημα της περιορισμένης πρόσβασης που δημιουργεί η ανυπαρξία ολοκληρωμένου οδικού κόμβου». Όπως υποστηρίζει «με τον ήδη υπάρχοντα κόμβο, στη βόρεια πλευρά των σηράγγων των Τεμπών στο ύψος του Πυργετού, δεν υπάρχει εύκολη πρόσβαση σε όσους έρχονται από τη Βόρεια Ελλάδα και θα επιθυμούσαν να επισκεφθούν τα παράλια, με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί η επισκεψιμότητα. Οι άμεσα θιγόμενοι επαγγελματίες της περιοχής, με την ελπίδα να εισακουστούν και να αποφύγουν οικονομικές επιπτώσεις στη νέα τουριστική περίοδο, κλιμακώνοντας τις αντιδράσεις τους, προχώρησαν σε συμβολική κατάληψη της εθνικής οδού».
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπενθυμίζει στον κ. Σπίρτζη ότι «κατά την πρόσφατη επίσκεψή σας στα παράλια του νομού, δηλώσατε ότι θα κατασκευαστεί ο κόμβος στον Πυργετό και ότι η διαδικασία είναι στη φάση των διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους και τους εργολάβους. Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι η ολοκλήρωση του κόμβου δεν πρόκειται να προχωρήσει αν δεν λυθεί πρώτα το θέμα της μετεγκατάστασης των διοδίων. Αποτελεί δε κοινή αίσθηση ότι η «διένεξη» μεταξύ δημοσίου και παραχωρησιούχου βαίνει εις βάρος των κατοίκων και επαγγελματιών της περιοχής, που φοβούνται πως ακόμα ένα καλοκαίρι θα βιώσουν τα αρνητικά αποτελέσματα της μη ύπαρξης ολοκληρωμένου κόμβου».
Κατόπιν τούτων ο Μάξιμος Χαρακόπουλος ρωτά τον αρμόδιο υπουργό:
1. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία για την ολοκλήρωση του κόμβου; Ποια βήματα εκκρεμούν από το κάθε εμπλεκόμενο μέρος και ποιο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους;
2. Θα ολοκληρωθεί ο κόμβος που ζητούν οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες της περιοχής κατά τη τρέχουσα τουριστική περίοδο, κι αν όχι για ποιο λόγο;

Subscribe to this RSS feed