Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Χαιρετισμός κ. Μ. Χαρακόπουλου στο 22ο Τακτικό Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος

Mάξιμος ΠΟΕΥΠΣ 3

Κυλλήνη, 30 Μαΐου 2018

Χαιρετισμός
αναπληρωτή τομεάρχη Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας,
αρμόδιου για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτή Λαρίσης,
κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου
στο 22ο Τακτικό Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος (ΠΟΕΥΠΣ)

«Κυρίες και κύριοι σύνεδροι,
Επιτρέψτε μου καταρχήν ένα σχόλιο. Όταν ο υπουργός ή εκπρόσωπός του δεν προσέρχεται σε συνέδριο πανελλήνιας ομοσπονδίας, όταν δεν έρχεται στη βουλή να απαντήσει στον κοινοβουλευτικό έλεγχο –πριν λίγο με ενημέρωσαν ότι δεν θα προσέλθει αύριο για 4η συνεχή εβδομάδα να απαντήσει σε επίκαιρη ερώτησή μου για την εγκληματικότητα-, όταν λοιπόν, ο υπουργός αποφεύγει την κοινωνία και τη βουλή, τότε τα ψωμιά της κυβέρνησής του είναι μετρημένα.

Κύριε πρόεδρε,
Με ιδιαίτερη χαρά, εκ μέρους του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης και προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, του Κυριάκου Μητσοτάκη, χαιρετίζω το συνέδριο σας, το οποίο διεξάγεται στο ξεκίνημα της αντιπυρικής περιόδου. Μια περίοδο που εφέτος, δυστυχώς, έχει ξεκινήσει πολύ νωρίτερα, με την εκδήλωση μεγάλων πυρκαγιών, ήδη από την άνοιξη.

Ωστόσο, ακόμη δεν πήραμε καμία ουσιαστική απάντηση από τον αρμόδιο υπουργό στα ερωτήματα που είχαμε θέσει για την προετοιμασία του Πυροσβεστικού Σώματος την τρέχουσα αντιπυρική περίοδο.

Παρά τις δημόσιες διαβεβαιώσεις της, η πολιτική ηγεσία, αντί απαντήσεων σε βασικά ερωτήματα που θέσαμε κατ’ επανάληψιν, προτιμά να ρίχνει τη μπάλα στην εξέδρα και να αποκρύπτει τις σοβαρές ευθύνες της κατά την περυσινή περίοδο, όταν κυριολεκτικά την έπιασαν στον ύπνο.

Και, αντί να απολογηθεί για τις παραλείψεις της, καταφέρθηκε κατά των πυροσβεστών, που με επαγγελματισμό αλλά και αυτοθυσία δάμασαν τις φλόγες σε πλείστες περιπτώσεις, χαρακτηρίζοντας το Πυροσβεστικό Σώμα ως τον πιο στρεβλό μηχανισμό του δημοσίου.

Πρόκειται για μια ασυγχώρητη προσβολή κατά του Σώματος και κυρίως κατά των νεκρών του, των ηρώων του. Για την οποία ουδέποτε απολογήθηκε.

Εσείς, όμως, ορθώς δεν πτοείσθε. Είστε επαγγελματίες και ξέρουμε ότι θα καταβάλετε και φέτος όλες σας τις δυνάμεις για τη χώρα, την ανθρώπινη ζωή, τις περιουσίες μας και τον φυσικό μας πλούτο.

Φίλες και φίλοι,
Το Πυροσβεστικό Σώμα έχει την ευθύνη για τη διεξαγωγή των πυροσβεστικών − διασωστικών επιχειρήσεων της Πολιτικής Προστασίας της χώρας, της οποίας συνιστά τον επιχειρησιακό βραχίονα.

Εξασφαλίζει ένα κομμάτι της εσωτερικής ασφάλειας, η οποία, μεταξύ άλλων, είναι εκ των ων ουκ άνευ για την ανάπτυξη και την προσέλκυση επενδύσεων.

Κυρίως, όμως, είναι κοντά στον Έλληνα πολίτη, που αισθάνεται ότι στη δύσκολη στιγμή θα είναι δίπλα του το κράτος, που προσωποποιείται σε κάθε πυροσβέστη.

Και αυτό είναι ένα καίριο στοιχείο συνοχής σε μια κοινωνία, όταν αυτή γνωρίζει ότι υπάρχει ένας μηχανισμός που διασφαλίζει τη ζωή των ανθρώπων, που προστρέχει την ώρα του μεγάλου κινδύνου, της φυσικής καταστροφής.

Ένας τέτοιος μηχανισμός είναι ακόμη πιο πολύτιμος στις εποχές της μεγάλης κρίσης, όπως αυτή που διανύουμε τα τελευταία χρόνια.

Και δεν θα τα είχαμε καταφέρει αν το προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας, και αναμφίβολα μεταξύ αυτών σε περίοπτη θέση του Πυροσβεστικού Σώματος, δεν αποδείκνυε το υψηλό ηθικό και την κατάρτισή του.

Το Πυροσβεστικό Σώμα κλήθηκε να αντιμετωπίσει σχεδόν το σύνολο των φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών, με μεγαλύτερη πρόκληση βεβαίως τις Δασικές Πυρκαγιές,
• με γερασμένο στόλο οχημάτων και αεροσκαφών,
• με μεγάλες ελλείψεις σε Μέσα Ατομικής Προστασίας και
• με ολοένα και πιο συρρικνωμένα εισοδήματα για τα στελέχη του.

Ως αρμόδιος τομεάρχης της Νέας Δημοκρατίας, θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι θα συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε όλα τα προβλήματα που ανακύπτουν, και να πιέζουμε διαρκώς μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου για την επίλυσή τους.

Ελπίζουμε ότι σύντομα, ως κυβέρνηση, θα έχουμε την ευκαιρία, να εφαρμόσουμε στην πράξη τις προτάσεις μας για ζητήματα όπως:

• Την υλοποίηση των δικαστικών αποφάσεων του ΣτΕ με την επιστροφή και του υπόλοιπου 50% των περικοπών του 2012, που είναι προσωπική δέσμευση του Κυριάκου Μητσοτάκη.
• Την ψήφιση νέου Μισθολογίου που θα δίνει αξιοπρεπείς αποδοχές στα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων.

• Τη δημιουργία Βαθμολογίου Πυροσβεστών & Υπαξιωματικών όπως είχε προβλεφθεί με τον Νόμο 4249/2014 (αρθρ 69 παρ 18) και την εξέταση βελτίωσης ως προς την προβλεπόμενη εξέλιξη, με μεταβατική επαναλειτουργία της σχολής Αρχιπυροσβεστών.

• Τη δημιουργία νέου κανονισμού μεταθέσεων μετά από διάλογο για ένα δίκαιο σύστημα που θα εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον αλλά και το συμφέρον των εργαζομένων.

• Την ανανέωση της πενταετούς θητείας Πυροσβεστών που δεν συμπεριλήφθησαν στη ρύθμιση μονιμοποίησης με επέκταση της δυνατότητας ανανέωσης της θητείας μέχρι τη συνταξιοδότησή τους.

Κύριε πρόεδρε,
Εύλογα διεκδικείτε την αναγνώριση της επικινδυνότητας του επαγγέλματος σας. Επ’ αυτού πρέπει να υπάρξει μια ουσιαστική διαβούλευση για το ποια επαγγέλματα πρέπει αν ενταχθούν και τι κόστος επιφέρουν στον κρατικό προϋπολογισμό. Η μελέτη που είδα στο φάκελο που μας δώσατε μπορεί να συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση.

Θέλω να σας συγχαρώ για την πρωτοβουλία σας να τιμήσετε τους εκπροσώπους του Συλλόγου “ΑΞΙΑ”, αναδεικνύοντας έτσι το έκτρωμα Κατρούγκαλου, ιδιαίτερα όσον αφορά στα ψίχουλα που ονομάζει συντάξεις χηρείας. Είναι ντροπή για ένα κράτος να αντιμετωπίζει έτσι τις χήρες στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. Δέσμευση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι η αλλαγή της σχετικής ρύθμισης.

Τέλος να ευχαριστήσω τον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος για τη χρηματοδότηση της ανανέωσης του στόλου των οχημάτων της πυροσβεστικής.

Με αυτές τις σκέψεις εύχομαι Καλή Επιτυχία στις εργασίες του συνεδρίου σας, τα αποτελέσματα των οποίων αναμένουμε για θεσμικό και παραγωγικό διάλογο.

Θέλω να ξέρετε ότι θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε, σήμερα ως αντιπολίτευσης, και κυρίως αύριο ως κυβέρνηση, για την επίλυση των προβλημάτων σας.

Εύχομαι υγεία και δύναμη σε εσάς και τις οικογένειές σας!
Στη μάχη με τις φλόγες να βγαίνετε πάντα νικητές!»

Mάξιμος ΠΟΕΥΠΣ 2

Μ. Χαρακόπουλος προς Πυροσβέστες: "Μετρημένα τα ψωμιά της κυβέρνησής! - Στη μάχη με τις φλόγες να βγαίνετε πάντα νικητές!"

Mάξιμος ΠΟΕΥΠΣ 1

Αθήνα, 1 Ιουνίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΡΟΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ:

Μετρημένα τα ψωμιά της κυβέρνησής!

• Στη μάχη με τις φλόγες να βγαίνετε πάντα νικητές!

«Όταν ο υπουργός ή εκπρόσωπός του δεν προσέρχεται σε συνέδριο πανελλήνιας ομοσπονδίας, όταν δεν έρχεται στη βουλή να απαντήσει στον κοινοβουλευτικό έλεγχο –πριν λίγο με ενημέρωσαν ότι δεν θα προσέλθει αύριο για 4η συνεχή εβδομάδα να απαντήσει σε επίκαιρη ερώτησή μου για την εγκληματικότητα-, όταν λοιπόν, ο υπουργός αποφεύγει την κοινωνία και τη βουλή, τότε τα ψωμιά της κυβέρνησής του είναι μετρημένα!» Τα παραπάνω τόνισε ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος κατά την έναρξη του χαιρετισμού του στο 22ο Τακτικό Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος (ΠΟΕΥΠΣ) που πραγματοποιήθηκε στην Κυλλήνη.
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης καυτηρίασε τις «σοβαρές ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας κατά την περυσινή αντιπυρική περίοδο, όταν κυριολεκτικά την έπιασαν στον ύπνο», η οποία «αντί να απολογηθεί για τις παραλείψεις της, καταφέρθηκε κατά των πυροσβεστών, που με επαγγελματισμό αλλά και αυτοθυσία δάμασαν τις φλόγες σε πλείστες περιπτώσεις, χαρακτηρίζοντας το Πυροσβεστικό Σώμα ως τον πιο στρεβλό μηχανισμό του δημοσίου. Πρόκειται για μια ασυγχώρητη προσβολή κατά του Σώματος και κυρίως κατά των νεκρών του, των ηρώων του».
Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος υποστήριξε ότι το Πυροσβεστικό Σώμα «είναι κοντά στον Έλληνα πολίτη, που αισθάνεται ότι στη δύσκολη στιγμή θα είναι δίπλα του το κράτος, που προσωποποιείται σε κάθε πυροσβέστη. Και αυτό είναι ένα καίριο στοιχείο συνοχής σε μια κοινωνία, όταν αυτή γνωρίζει ότι υπάρχει ένας μηχανισμός που διασφαλίζει τη ζωή των ανθρώπων, που προστρέχει την ώρα του μεγάλου κινδύνου, της φυσικής καταστροφής».
Ο αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ, διαβεβαίωσε ότι «θα συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε όλα τα προβλήματα και να πιέζουμε διαρκώς μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου για την επίλυσή τους. Ελπίζουμε ότι σύντομα, ως κυβέρνηση, θα έχουμε την ευκαιρία, να εφαρμόσουμε στην πράξη τις προτάσεις μας». Δεσμεύτηκε για την υλοποίηση των αποφάσεων του ΣτΕ με την επιστροφή και του υπόλοιπου 50% των περικοπών του 2012, την ψήφιση νέου Μισθολογίου, αλλά και τη δημιουργία Βαθμολογίου και νέου κανονισμού μεταθέσεων. Επίσης, για τους Πυροσβέστες Πενταετούς Θητείας που δεν μονιμοποιήθηκαν επανέλαβε τη θέση για επέκταση της δυνατότητας ανανέωσης της θητείας μέχρι τη συνταξιοδότησή τους.
Αναφορικά με την αναγνώριση της επικινδυνότητας του επαγγέλματος είπε ότι «εύλογα τη διεκδικείτε. Επ’ αυτού πρέπει να υπάρξει μια ουσιαστική διαβούλευση για το ποια επαγγέλματα πρέπει αν ενταχθούν και τι κόστος επιφέρουν στον κρατικό προϋπολογισμό. Η μελέτη που είδα στο φάκελο που μας δώσατε μπορεί να συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση».
Τέλος ο κ. Χαρακόπουλος συνεχάρη την ΠΟΕΥΠΣ για την πρωτοβουλία «να τιμήσετε τους εκπροσώπους του Συλλόγου “ΑΞΙΑ”, αναδεικνύοντας έτσι το έκτρωμα Κατρούγκαλου, ιδιαίτερα όσον αφορά στα ψίχουλα που ονομάζει συντάξεις χηρείας. Είναι ντροπή για ένα κράτος να αντιμετωπίζει έτσι τις χήρες στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. Δέσμευση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι η αλλαγή της σχετικής ρύθμισης. Εύχομαι στη μάχη με τις φλόγες να βγαίνετε πάντα νικητές!»

Mάξιμος ΠΟΕΥΠΣ 2

Mάξιμος ΠΟΕΥΠΣ 3

Mάξιμος ΠΟΕΥΠΣ 4

 

 

Παρέμβαση του Αντιπροέδρου της Διακομματικής Επιτροπής για το Δημογραφικό, κ. Μ. Χαρακόπουλου, στην συνεδρίαση με θέμα ημερήσιας διάταξης: «Αντιμετώπιση του δημογραφικού ζητήματος».

Δημογραφικό

Αθήνα, 29 Μαΐου 2018

Παρέμβαση
του Αντιπροέδρου της Διακομματικής Επιτροπής για το Δημογραφικό,
βουλευτή Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας,
κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου,
στη κοινή συνεδρίαση της Διακομματικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για το Δημογραφικό και της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων, με θέμα ημερήσιας διάταξης: «Αντιμετώπιση του δημογραφικού ζητήματος».

«Σας ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.

Θέλω πραγματικά να καλωσορίσω στην Επιτροπή μας τους καθηγητές που ήρθαν από τη Σουηδία, τον κ. Andersson και τον κ. Μιχαηλάκη.

Θεωρώ ότι είναι πολύ ενδιαφέρουσα η συζήτηση και έχει πραγματικά αξία να διδαχθούμε από βέλτιστες πρακτικές που ακολουθήθηκαν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με τις οποίες μοιραζόμαστε κοινές ευρωπαϊκές αξίες και ευρωπαϊκή κουλτούρα. Έχει αξία να διδαχθούμε από το υπόδειγμα που ακολουθήθηκε εκεί για την αναστροφή της δημογραφικής κάμψης, που απασχολεί όλη την Ευρώπη και την Ελλάδα ιδιαίτερα, η οποία κάνει -θα έλεγα- δυστυχώς πρωταθλητισμό.

Θέλω, επίσης, να ευχαριστήσω και να συγχαρώ τα μέλη της επιστημονικής κοινότητας, τις καθηγήτριες, την κυρία Κωστάκη και την κυρία Τραγάκη και τους καθηγητές, τον κ. Κοτζαμάνη και τον κ. Μπαλούρδο, για τη συμμετοχή τους στην Επιστημονική Επιτροπή, που έχει συσταθεί. Αναλαμβάνουν ένα σημαντικό έργο, γιατί δεν θα περιοριστούν μόνο στην αποτύπωση της οδυνηρής πραγματικότητας, στην καταγραφή των δεδομένων, αλλά θα υπάρχει και ένα “διά ταύτα” στην εισήγησή τους με μέτρα και δράσεις, που θα συμβάλουν στην αναστροφή της δημογραφικής κάμψης και στην άμβλυνση του προβλήματος που αντιμετωπίζουμε.

Όπως είπα, η Ελλάδα, κυριολεκτικά, έχει τα σκήπτρα στο δημογραφικό πρόβλημα και γι' αυτό θα τολμούσα να πω ότι η αντιμετώπιση του δημογραφικού θα έπρεπε να είναι η σύγχρονη “Μεγάλη Ιδέα” του έθνους, γιατί έχει τραγικές συνέπειες το δημογραφικό σε όλους τους τομείς. Εθνικές συνέπειες, κοινωνικές συνέπειες, οικονομικές συνέπειες, ασφαλιστικές συνέπειες. Όμως, το δημογραφικό πρόβλημα δεν είναι μόνο ελληνικό πρόβλημα, έχει ειπωθεί ότι είναι ευρωπαϊκό πρόβλημα. Η γηραιά ήπειρος είναι και γερασμένη ήπειρος. Και νομίζω όλο και περισσότερο προβληματίζονται πολλοί ό,τι δεν αρκεί μόνο το μεταναστευτικό, οι μεταναστευτικές ροές, για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος.
Υπάρχει και έντονος προβληματισμός όσον αφορά την ομαλή ενσωμάτωση μεταναστών στις ευρωπαϊκές κοινωνίες. Φαντάζομαι ότι δεν σοκάρομαι μόνο εγώ βλέποντας τον Πρόεδρο της Τουρκίας, τον Ταγίπ Ερντογάν, να κάνει προεκλογική tour, στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και να καλεί από τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες τους ομοεθνείς του, να γεννούν ακόμη περισσότερο, προκειμένου να επηρεάζουν έτσι -το λέει απροκάλυπτα- ακόμη περισσότερο, την εσωτερική πολιτική κατάσταση των ευρωπαϊκών χωρών.

Άρα, λοιπόν, το πρόβλημα, αφού είναι ευρωπαϊκό, θα πρέπει να έχει και μια ευρωπαϊκή λύση. Πιστεύω ότι όπως η Ευρώπη έχει κοινές πολιτικές, έχει Κοινή Αγροτική Πολιτική, εν μέρει Κοινή Νομισματική Πολιτική, θα πρέπει να έχει και μια Κοινή Δημογραφική Πολιτική που θα στηρίζεται από τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό.

Κατέγραψα κύριε Πρόεδρε, με ιδιαίτερη προσοχή όλα όσα ειπώθηκαν, όσον αφορά το κοινωνικό κράτος στην Σουηδία, την ισότητα των φύλων, τη συμφιλίωση εργασίας και οικογένειας, την γονική ασφάλιση, την άμεση σύνδεση της γονιμότητας με την αισιοδοξία για το μέλλον, που είναι ζητούμενο και για την Ελλάδα.

Επειδή, όμως, το πρόβλημα είναι με πολύ μεγάλη ένταση στη χώρα μας, θα ήθελα να ακούσω εάν υπάρχουν μέτρα άμεσης αποτελεσματικότητας, που θα μπορούσαν να υιοθετηθούν και να φέρουν γρήγορα αποτελέσματα, πέραν αυτών που σε μέσο-μακροπρόθεσμο χρόνο θα μπορέσουν οδηγήσουν στην άμβλυνση του προβλήματος.

Και πάλι να ευχαριστήσω -και τον κ. Λαμπριανίδη για τα όσα ενδιαφέροντα είπε για τη σχέση του δημογραφικού με την ανάπτυξη- και να ευχηθώ στους καθηγητές καλή διαμονή στη χώρα μας».

 

Το βίντεο της ομιλίας στην κάτωθι ηλεκτρονική διεύθυνση:

 

Μάξιμος: H επίλυση του δημογραφικού η νέα «Μεγάλη Ιδέα» - Πρότεινε Κοινή Δημογραφική Πολιτική της ΕΕ

ΒΟΥΛΗ Μαξιμος

Αθήνα, 31 Μαΐου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ:

H επίλυση του δημογραφικού η νέα «Μεγάλη Ιδέα»

• Πρότεινε Κοινή Δημογραφική Πολιτική της ΕΕ

«Φαντάζομαι ότι δεν σοκάρομαι μόνο εγώ βλέποντας τον Πρόεδρο της Τουρκίας, τον Ταγίπ Ερντογάν, να κάνει προεκλογική tour, στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και να καλεί από τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες τους ομοεθνείς του, να γεννούν ακόμη περισσότερο προκειμένου να επηρεάζουν έτσι -το λέει απροκάλυπτα- ακόμη περισσότερο, την εσωτερική πολιτική κατάσταση των ευρωπαϊκών χωρών. Το δημογραφικό πρόβλημα αφού είναι ευρωπαϊκό, θα πρέπει να έχει και μια ευρωπαϊκή λύση. Πιστεύω ότι όπως η Ευρώπη έχει κοινές πολιτικές, έχει Κοινή Αγροτική Πολιτική, εν μέρει Κοινή Νομισματική Πολιτική, θα πρέπει να έχει και μια Κοινή Δημογραφική Πολιτική, που θα στηρίζεται από τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό». Τα παραπάνω τόνισε ο Αντιπρόεδρος της Διακομματικής Επιτροπής για το Δημογραφικό, βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, κατά την παρέμβασή του στην κοινή συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής με την Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων για την «αντιμετώπιση του δημογραφικού ζητήματος».
Ο κ. Χαρακόπουλος αφού ευχαρίστησε τους καθηγητές κ.κ. Αndersson και Μιχαηλάκη που ήρθαν από τη Σουηδία για να ενημερώσουν για τις πρακτικές αντιμετώπισης του δημογραφικού προβλήματος στη Σκανδιναβία, ανέφερε ότι «έχει πραγματικά αξία να διδαχθούμε από βέλτιστες πρακτικές που ακολουθήθηκαν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με τις οποίες μοιραζόμαστε κοινές ευρωπαϊκές αξίες και ευρωπαϊκή κουλτούρα. Έχει αξία να διδαχθούμε από το υπόδειγμα που ακολουθήθηκε εκεί για την αναστροφή της δημογραφικής κάμψης, που απασχολεί όλη την Ευρώπη και την Ελλάδα ιδιαίτερα, η οποία κάνει -θα έλεγα- δυστυχώς πρωταθλητισμό».
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπογράμμισε ότι «η Ελλάδα, κυριολεκτικά, έχει τα σκήπτρα στο δημογραφικό πρόβλημα και γι' αυτό θα τολμούσα να πω ότι η αντιμετώπιση του δημογραφικού θα έπρεπε να είναι η σύγχρονη “Μεγάλη Ιδέα” του έθνους. Ενώ αναφέρθηκε στις «τραγικές συνέπειες» που έχει το δημογραφικό, σε όλους τους τομείς σε εθνικό, κοινωνικό, οικονομικό και ασφαλιστικό επίπεδο. Μάλιστα, πρόσθεσε ότι «δεν αρκούν μόνο οι μεταναστευτικές ροές για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος. Υπάρχει έντονος προβληματισμός όσον αφορά την ομαλή ενσωμάτωση μεταναστών στις ευρωπαϊκές κοινωνίες».

Τέλος, ο κ. Χαρακόπουλος ευχαρίστησε και συνεχάρη τα μέλη της επιστημονικής κοινότητας, τις καθηγήτριες, την κυρία Κωστάκη και την κυρία Τραγάκη και τους καθηγητές, τον κ. Κοτζαμάνη και τον κ. Μπαλούρδο, για τη συμμετοχή τους στην Επιστημονική Επιτροπή και επισήμανε ότι «αναλαμβάνουν ένα σημαντικό έργο, γιατί δεν θα περιοριστούν μόνο στην αποτύπωση της οδυνηρής πραγματικότητας, στην καταγραφή των δεδομένων, αλλά θα υπάρχει και ένα “διά ταύτα” στην εισήγησή τους με μέτρα και δράσεις, που θα συμβάλουν στην αναστροφή της δημογραφικής κάμψης και στην άμβλυνση του προβλήματος που αντιμετωπίζουμε».
Σημειώνεται ότι τα μέλη των Επιτροπών ενημέρωσαν ο κ. Gunnar Andersson, καθηγητής Δημογραφίας στο Πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης, ο κ. Δημήτριος Μιχαηλάκης, καθηγητής Κοινωνικής Πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Linköping της Σουηδίας και ο κ. Θεολόγος Λαμπριανίδης, Γενικός Γραμματέας Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Δείτε το βίντεο της ομιλίας στην κάτωθι ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://youtu.be/kLWp2PTgOjQ

 

Subscribe to this RSS feed