Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Συνέντευξη Μάξιμου Χαρακόπουλου στο ΘΕΜΑ 104,6 FM και στον δημοσιογράφο Γιάννη Πρετεντέρη

THEMA FM 1

M.Xαρακόπουλος 1

Αθήνα, 5 Ιουνίου 2018


Συνέντευξη
Μάξιμου Χαρακόπουλου
στο ΘΕΜΑ 104,6 fm
και στον δημοσιογράφο Γιάννη Πρετεντέρη


Γιάννης Πρετεντέρης: Είδα εχθές την επιθετική ανακοίνωση της ΝΔ και προσωπικά του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος ευθέως βάζει τον πρωθυπουργό στο κάδρο της ανομίας, των βιαιοπραγιών, των μολότοφ και όλα αυτά τα πράγματα...

Μάξιμος Χαρακόπουλος: Προφανώς. Το πράγμα έχει ξεφύγει εδώ και καιρό, η χώρα διολισθαίνει, απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο από ένα κράτος δικαίου. Δημιουργείται μια αίσθηση κανονικότητας με όλα αυτά που ζούμε. Το καθημερινό δελτίο είναι τα κτυπήματα του Ρουβίκωνα, οι μολότοφ στα Εξάρχεια, οι νησίδες ανομίας που επεκτείνονται σε όλη τη χώρα, στην επαρχία, μετά και τα τελευταία συμβάντα στη Θεσσαλονίκη και αλλού. Το πρόβλημα ξεπερνάει τον υπουργό...

Υπάρχει ένα σχέδιο της κυβέρνησης ή απλώς ανικανότητα;

Κοιτάξτε, είναι ένα μείγμα ιδεοληψιών που έρχονται από το παρελθόν και έλλειψη πολιτικής βούλησης. Η αστυνομία έχει αποδείξει ότι μπορεί να αντιμετωπίσει το οργανωμένο έγκλημα. Έχει μεγάλες επιτυχίες. Το ζήτημα είναι να έχει ξεκάθαρη εντολή, να υπάρχει καθαρή πολιτική βούληση. Φαίνεται ότι στα ζητήματα που έχουν να κάνουν με όλες αυτές τις ‘‘συλλογικότητες’’, τους Ρουβίκωνες, που αντιμετωπίζονται θα έλεγα ως ‘‘ιερές αγελάδες’’ από τον ΣΥΡΙΖΑ, βλέπετε ότι δεν υπάρχει αποτελεσματικότητα που συναντούμε σε άλλες μορφές εγκληματικότητας.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Τους κρατάνε; Έχουν κάποια σχέση μαζί τους; Γιατί να υπάρχει αυτή η πολιτική ανοχή;

Νομίζω ότι αυτό είναι εμφανές. Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης μιλάει για “δικά μας παιδιά”. Συλλαμβάνονται στη Βουλή και τα περιπολικά γίνονται ταξί με εντολή του προέδρου της Βουλής, προκειμένου να αποχωρήσουν οι ακτιβιστές, όπως βαπτίζονται. Μπαίνουν στον καλύτερα φυλασσόμενο χώρο της χώρας, υποτίθεται, που είναι το Πεντάγωνο. Δημιουργούν αυτές τις εικόνες που διασύρουν τη χώρα διεθνώς, σε πρεσβείες, σε προξενεία...

Όπου θέλουν πάνε και όχι μόνον αυτό και μολότοφ και όλα αυτά. Αν πιστεύετε εσείς, και αν πιστεύει ο κ. Μητσοτάκης, ότι υπάρχει κάποιο κυβερνητικό σχέδιο πίσω από αυτά ή απλώς είναι ιδεοληψίες, ανικανότητα;

Νομίζω ότι υπάρχει ένας ομφάλιος λώρος που συνδέει το βαθύ ΣΥΡΙΖΑ, τα ποσοστά αυτά τα αρχικά του κόμματος διαμαρτυρίας, με αυτόν τον κόσμο που παρεισέφρεαν πάντα και σε πορείες και σε συγκεντρώσεις που διοργανώνονταν από το τότε κόμμα διαμαρτυρίας, που ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ. Και νομίζω ότι όλες οι πράξεις τους, ο τρόπος που νομοθετούν όλα αυτά τα χρόνια το επιβεβαιώνει. Νομοθετούν, ουσιαστικά, υπονομεύοντας την νομιμότητα και νομιμοποιώντας την ανομία. Τα στελέχη του υπερασπίζονται το δικαίωμα των παρανομούντων στην παρανομία.

Ακούω διαφόρους να διατυπώνουν την άποψη ότι δεν είναι τίποτε όλ’ αυτά. Πετάνε κανένα τρικάκι. Δεν τρέχει και τίποτε. Βλέπω και μια εφημερίδα, η «Αυγή» λιγότερο, αλλά η «Εφημερίδα των Συντακτών», η οποία υποστηρίζει αυτήν την έκνομη δραστηριότητα, λέγοντας ότι δεν τρέχει και τίποτε. Σήμερα έχει και πέντε άρθρα επ’ αυτού. Αλλά θέλω να πω ότι μήπως υπάρχει από την πλευρά σας ένας υπερτονισμός όλων αυτών των δραστηριοτήτων;

400 κάτοικοι των Εξαρχείων εδώ και ένα και πλέον μήνα έχουν κάνει μια δημόσια καταγγελία, μια κραυγή αγωνίας. Έχω καλέσει έκτοτε τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, τον κ. Τόσκα, με επίκαιρη ερώτηση στην βουλή. Διανύουμε την 5η εβδομάδα, εδώ και 4 εβδομάδες αρνείται να προσέλθει στη βουλή για να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις.

Με κάποια δικαιολογία, συνέβη κάτι. Λείπει;

Επικαλείται πάντοτε ένα κώλυμα. Υποτίθεται ότι ο κανονισμός της βουλής, μετά τις τελευταίες αλλαγές λέει ότι θα πρέπει ο υπουργός να επικαλεστεί απουσία του στον εξωτερικό. Δεν ξέρω αν ένα μήνα τώρα ο υπουργός βρίσκεται στο εξωτερικό. Σκέφτομαι, μάλιστα, σήμερα να μην επανακαταθέσω την ερώτηση μήπως έλθει να απαντήσει σε ερωτήσεις άλλων βουλευτών. Έχει κρυφτεί ο υπουργός από την βουλή. Δεν έρχεται να απαντήσει στη βουλή. Εμφανίζονται τα Εξάρχεια και προβάλλονται από μέρος του φιλοκυβερνητικού τύπου ως το ‘‘γαλατικό χωριό’’, όπου τέλος πάντων υπάρχει και μια αντίσταση τρόπον τινά. Σε λίγο θα συμπεριληφθεί σε ταξιδιωτικούς οδηγούς ως ένα τουριστικό προϊόν, “ζήστε την εμπειρία της ανομίας στην Ελλάδα”. Έχουμε πιά τη ‘‘διεθνή των μπαχαλάκηδων’’ που κάνει παρέλαση με καλάσνικοφ στην ιστορική συνοικία των Αθηνών. Ποτέ δεν λέμε ότι τα πράγματα ήταν ιδανικά, αλλά και ποτέ δεν είχαν φθάσει σε αυτήν την κατάσταση. Καταγγέλλουν οι κάτοικοι σημεία και τέρατα. Κάθε είδους εγκληματική πράξη λαμβάνει χώρα. Τα βλέπετε κάθε βράδυ στα δελτία ειδήσεων. Δεν ιδρώνει το αυτί κανενός, και ο κ. Τόσκας ψάχνει δικαιολογίες για την κατάντια που έχει οδηγήσει την χώρα.

Ακούω τον κ. Μητσοτάκη να λέει δεσμεύεται, όταν και λοιπά...

Βεβαίως, και μιλάει συγκεκριμένα.

Έχετε αποφασίσει να συγκρουστείτε μαζί τους; Γιατί αυτοί είναι 400-500 άνθρωποι που δεν θα πάνε μόνοι τους να βάλουν τις χειροπέδες στα χέρια τους, θα πρέπει κάτι να γίνει να τους μαζέψουν.

Προφανώς, κ. Πρετεντέρη. Η ΝΔ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει τονίσει με κάθε αφορμή ότι έχει την πολιτική βούληση για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, Γιατί για εμάς το ζήτημα του νόμου και της τάξης, η προστασία της ασφάλειας, είναι ύψιστο κοινωνικό αγαθό. Δεν υπάρχει ουσιαστικά δημοκρατία και ελευθερία αν φοβάται ένας πολίτης να πάει ακόμη και σε μια παρουσίαση βιβλίου γιατί μπορεί να εμφανιστούν κάποιοι και να τον προπηλακίσουν, να τον χλευάσουν, να τον λοιδορήσουν. Είναι πράγματα τα οποία έχουμε ζήσει τα προηγούμενα χρόνια.

Ναι, ύψιστο αγαθό, αλλά το 2008 που κάηκε η Αθήνα, η ΝΔ ήταν κυβέρνηση.

Αυτό είναι μια άλλη συζήτηση, αλλά θυμάστε ποιοι ήταν πρωταγωνιστές και τότε. Αυτό που λέει η ΝΔ σήμερα, πρώτον θα πρέπει να άρουμε όλα αυτά τα εμπόδια που δυσχεραίνουν το έργο της αστυνομίας. Ο νόμος Γαβρόγλου που επιβάλει το άσυλο της ανομίας στα πανεπιστήμια Δεν είναι δυνατόν τα πανεπιστήμια να είναι άσυλο για την ανομία και άβατο για την νομιμότητα, τις αρχές, για το κράτος δικαίου. Θα καταργήσουμε τον νόμο Παρασκευόπουλου που ανακυκλώνει την εγκληματικότητα. Πόσες φορές ένας αστυνομικός θα συλλάβει τον ίδιο κακοποιό, τον ίδιο εγκληματία. Πλέον των 12 χιλιάδων κακοποιών έχουν αποφυλακιστεί κάνοντας χρήση του νόμου Παρασκευόπουλου, όπως επισήμως μας απάντησε ο υπουργός. Θα επανασυστήσουμε την ομάδα ΔΕΛΤΑ. Λέγατε νωρίτερα για τους δεσμούς που έχει αυτός ο χώρος των παρανομούντων με κυβερνητικά στελέχη, με συνιστώσες. Η ομάδα ΔΕΛΤΑ διελύθη από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κατ’ απαίτηση της νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ.

Που τους πιάνανε και δεν τους άρεσε να τους έχουν...

Ήταν η ομάδα των δικυκλιστών ταχείας επέμβασης, και όπου γινόταν κάτι έσπευδαν αμέσως. Θα ξαναδημιουργήσουμε τις φυλακές υψίστης ασφαλείας. Δεν είναι δυνατόν μέσα από τις φυλακές να κατευθύνουν μέλη εγκληματικών οργανώσεων που βρίσκονται φυλακισμένα, κάνοντας χρήση κινητής τηλεφωνίας, ίντερνετ, τα μέλη που βρίσκονται απ’ έξω.
Λοιπόν, βούληση υπάρχει από την ΝΔ, θέληση υπάρχει. Η αστυνομία έχει τις δυνατότητες, αρκεί να είναι ξεκάθαρη η κυβέρνηση ότι είναι αποφασισμένη να αντιμετωπίσει αυτήν την μορφή εγκληματικότητας, που εκτείνεται ως καρκίνωμα σε όλη τη χώρα.

Ευχαριστώ πολύ. Εγώ τα ακούω ωραία, αλλά, άλλα τα ακούω πάντα στην αντιπολίτευση και ελπίζω όταν έρχονται στις κυβερνήσεις να μην ξεχνάνε τι λέγανε στην αντιπολίτευση, διότι η ανοχή αυτή έχει εκδηλωθεί διαχρονικά και διακομματικά στην Ελλάδα. Η ανοχή απέναντι σε αυτούς τους χώρους.

Πάντως θα ήταν λάθος να ισοπεδώσουμε. Μπορεί να έγιναν λάθη στο παρελθόν αλλά ποτέ δεν υπήρξε αυτή η εικόνα ανομίας που υπάρχει στη χώρα τώρα.

Πράγματι έχει επιδεινωθεί. Αλλά όταν κάποιος έρχεται στην κυβέρνηση να θυμάται με ένταση όσα έλεγε στην αντιπολίτευση. Δεν λέω ότι δεν θα το κάνετε, αλλά το επισημαίνω.

Μπορείτε να ακούσετε τη συνέντευξη του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://youtu.be/riPzxUlLGhg

 

Μ.Χαρακόπουλος: "Οι Ρουβίκωνες «ιερές αγελάδες» για την κυβέρνηση!"

M.Xαρακόπουλος 1

Αθήνα, 5 Ιουνίου 2018

Μ. ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΟΝ Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗ:

Οι Ρουβίκωνες «ιερές αγελάδες» για την κυβέρνηση!

• Ο κ. Τόσκας κρύβεται από τη Βουλή...

«Νομίζω ότι υπάρχει ένας ομφάλιος λώρος που συνδέει το βαθύ ΣΥΡΙΖΑ, τα ποσοστά αυτά τα αρχικά του κόμματος διαμαρτυρίας, με αυτόν τον κόσμο που παρεισέφρεαν πάντα και σε πορείες και σε συγκεντρώσεις που διοργανώνονταν από το τότε κόμμα διαμαρτυρίας, που ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ. Και νομίζω ότι όλες οι πράξεις τους, ο τρόπος που νομοθετούν όλα αυτά τα χρόνια το επιβεβαιώνει. Νομοθετούν, ουσιαστικά, υπονομεύοντας την νομιμότητα και νομιμοποιώντας την ανομία. Τα στελέχη του υπερασπίζονται το δικαίωμα των παρανομούντων στην παρανομία». Τα παραπάνω υποστήριξε ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, σε συνέντευξή του στο «Θέμα Ράδιο» και στον δημοσιογράφο κ. Γιάννη Πρετεντέρη.
Ο κ. Χαρακόπουλος υπογράμμισε ότι «το πράγμα έχει ξεφύγει εδώ και καιρό, η χώρα διολισθαίνει, απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο από ένα κράτος δικαίου. Δημιουργείται μια αίσθηση κανονικότητας με όλα αυτά που ζούμε. Το καθημερινό δελτίο είναι τα κτυπήματα του Ρουβίκωνα, οι μολότοφ στα Εξάρχεια, οι νησίδες ανομίας που επεκτείνονται σε όλη τη χώρα, στην επαρχία, μετά και τα τελευταία συμβάντα στη Θεσσαλονίκη και αλλού». Και πρόσθεσε ότι «η αστυνομία έχει αποδείξει ότι μπορεί να αντιμετωπίσει το οργανωμένο έγκλημα. Έχει μεγάλες επιτυχίες. Το ζήτημα είναι να έχει ξεκάθαρη εντολή, να υπάρχει καθαρή πολιτική βούληση. Φαίνεται ότι στα ζητήματα που έχουν να κάνουν με όλες αυτές τις ‘‘συλλογικότητες’’, τους Ρουβίκωνες, που αντιμετωπίζονται θα έλεγα ως ‘‘ιερές αγελάδες’’ από τον ΣΥΡΙΖΑ, βλέπετε ότι δεν υπάρχει αποτελεσματικότητα που συναντούμε σε άλλες μορφές εγκληματικότητας».
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατήγγειλε ότι ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη αποφεύγει να απαντήσει σε επίκαιρη ερώτησή του με αφορμή επιστολή απόγνωσης 400 κατοίκων των Εξαρχείων, λέγοντας ότι ο κ. Τόσκας ενώ «διανύουμε την 5η εβδομάδα, εδώ και 4 εβδομάδες αρνείται να προσέλθει στη βουλή για να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις. Επικαλείται πάντοτε ένα κώλυμα. Υποτίθεται ότι ο κανονισμός της βουλής, μετά τις τελευταίες αλλαγές λέει ότι θα πρέπει ο υπουργός να επικαλεστεί απουσία του στον εξωτερικό. Δεν ξέρω αν ένα μήνα τώρα ο υπουργός βρίσκεται στο εξωτερικό. Σκέφτομαι, μάλιστα, σήμερα να μην επανακαταθέσω την ερώτηση μήπως έλθει να απαντήσει σε ερωτήσεις άλλων βουλευτών. Έχει κρυφτεί ο υπουργός από την βουλή. Δεν έρχεται να απαντήσει στη βουλή». Πρόσθεσε δε ότι «τα Εξάρχεια θα συμπεριληφθούν σε ταξιδιωτικούς οδηγούς ως ένα τουριστικό προϊόν “ζήστε την εμπειρία της ανομίας στην Ελλάδα’’».
Ο κ. Χαρακόπουλος κατέληξε λέγοντας ότι «η ΝΔ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχουν τονίσει με κάθε αφορμή ότι έχει την πολιτική βούληση για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, Γιατί για εμάς το ζήτημα του νόμου και της τάξης, η προστασία της ασφάλειας, είναι ύψιστο κοινωνικό αγαθό. Δεν υπάρχει ουσιαστικά δημοκρατία και ελευθερία αν φοβάται ένας πολίτης να πάει ακόμη και σε μια παρουσίαση βιβλίου γιατί μπορεί να εμφανιστούν κάποιοι και να τον προπηλακίσουν, να τον χλευάσουν, να τον λοιδορήσουν». Τέλος ανέφερε μια σειρά από μέτρα που θα παρθούν όπως η κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου για το άσυλο της ανομίας, του νόμου Παρασκευόπουλου, που απελευθέρωσε 12.000 κακοποιούς, την επανασύσταση της ομάδας ΔΕΛΤΑ και των φυλακών υψίστης ασφαλείας, ώστε να αποτραπεί η καθοδήγηση του εγκλήματος από τους έγκλειστους αρχηγούς των συμμοριών.

Μπορείτε να ακούσετε τη συνέντευξη του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://youtu.be/riPzxUlLGhg

 

Μάξιμος Χαρακόπουλος στο ΑΠΕ: Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος ρίχνει γέφυρες εκεί που άλλοι τις γκρεμίζουν

APE logo

Νέα φωτό Μάξιμου Χαρακόπουλου

Αθήνα, 3 Ιουνίου 2018

Συνέντευξη
κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου
στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στον δημοσιογράφο κ. Δημοσθένη Καλαμπάκα

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ:

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος ρίχνει γέφυρες εκεί που άλλοι τις γκρεμίζουν

Την πολύτιμη συμβολή του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου στον διάλογο των εκκλησιών, επισημαίνει ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας και εισηγητής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας, Μάξιμος Χαρακόπουλος, σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «με ανοικτό μυαλό, με πνεύμα πανανθρώπινης αδελφοσύνης και αλληλεγγύης επιχειρεί συνεχώς να ρίξει γέφυρες, εκεί που άλλοι τις γκρεμίζουν».

Παράλληλα, ο πρώην υπουργός αναφερόμενος στις διώξεις σε βάρος των Χριστιανών στη Μέση Ανατολή, τις χαρακτηρίζει ως «ένα έγκλημα που έμεινε χωρίς τιμωρία, το οποίο ακόμη το αρνούνται οι απόγονοι των θυτών». Υπογραμμίζει, επίσης, ότι η εκκλησία στη Μέση Ανατολή επιδίδεται σε έναν σπουδαίο αγώνα για να δώσει κουράγιο στους διωκόμενους Χριστιανούς, να τους βοηθήσει υλικά, ηθικά και να αναστηλώσει τους ναούς και τα μνημεία, που καταστρέφονται συστηματικά από μισαλλόδοξους ή από τους βομβαρδισμούς.

Όσον αφορά το έργο της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας σημειώνει ότι άξονας των παρεμβάσεών της είναι οι Ορθόδοξοι, όπου γης και κυρίως αυτοί που βρίσκονται υπό διωγμό ή αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, λόγω πολέμων, συγκρούσεων, καταπίεσης ή αντικανονικών εκκλησιαστικών καταστάσεων.

Ακόμη, ο πρώην υπουργός τονίζει, μεταξύ άλλων, ότι η πρότασή του, στο πλαίσιο της ΔΣΟ, για σύσταση ενός Παρατηρητηρίου Παραβίασης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των Ορθοδόξων έχει βρει μεγάλη ανταπόκριση.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του Μάξιμου Χαρακόπουλου στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και στον δημοσιογράφο Δημοσθένη Καλαμπάκα

Κύριε Χαρακόπουλε, ως εισηγητής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας, συνοδεύσατε πριν λίγες ημέρες τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο στην ετήσια προσκυνηματική επίσκεψη στην αγιοτόκο γη της Καππαδοκίας. Ποιά ήταν τα αποτελέσματα της επίσκεψης αυτής;

Το φετινό ήταν το 19ο προσκύνημα στη γη της Καππαδοκίας. Ένα γεγονός που κατέστη δυνατό χάρη στην επιμονή και στην αποφασιστικότητα που έχει επιδείξει ο Οικουμενικός Πατριάρχης. Εγώ έχω τη τύχη να τον συνοδεύω τα τελευταία 15 χρόνια. Αλλά πρέπει να σας εξομολογηθώ ότι κάθε φορά η συγκίνησή μου παραμένει μεγάλη. Κατ’ αρχάς γιατί κατάγομαι από αυτά τα μέρη. Οι παππούδες μου ως πρόσφυγες με την ανταλλαγή των πληθυσμών το 1924, μετά τη Λωζάνη, εγκαταστάθηκαν στη Λάρισα. Το άρωμα, όμως, της Καππαδοκίας ήταν πάντοτε παρόν, και μέσα σ’ αυτήν την ατμόσφαιρα μεγάλωσα. Το ταξίδι μας στα άγια αυτά χώματα, είναι και ένα ταξίδι επιστροφής για όλους αυτούς που ήλθαν ως πρόσφυγες στην Ελλάδα, και δεν μπόρεσαν ποτέ να επιστρέψουν. Ταυτοχρόνως, η Καππαδοκία είναι ένας σπουδαίος τόπος του διαχρονικού πολιτισμού και ιδιαιτέρως ένα λίκνο της ορθοδοξίας. Όπως ανέφερα κατά την ομιλία μου στην εκκλησία του Αγίου Δημητρίου στην Αραβησσό, σ’ αυτή τη γη αναδείχθηκαν οι μεγάλοι πατέρες της Εκκλησίας με πρώτο τον Μέγα Βασίλειο, χορεία Μεγαλομαρτύρων όπως ο Μυροβλύτης Άγιος Αχίλλειος -προστάτης της Λάρισας- αλλά και σύγχρονοι Άγιοι των ημερών μας, όπως ο Άγιος Παΐσιος. Μέχρι σήμερα τα αποτυπώματα αυτής της σπουδαίας πνευματικής ιστορίας συναντώνται παντού.
Γι’ αυτό και η προσπάθεια που κάνει ο Οικουμενικός Πατριάρχης, να λειτουργεί κάθε χρόνο σε διαφορετικές εκκλησιές, να δίνει πάλι ζωή σε λησμονημένους τόπους είναι προσφορά όχι μόνον προς την ιστορία αλλά και προς τις μελλούμενες γενιές. Γιατί δεν πρέπει να χαθεί το νήμα...

Οι τεταμένες ελληνοτουρκικές σχέσεις δεν επηρέασαν το προσκυνηματικό ταξίδι;

Η αλήθεια είναι ότι φέτος τα πράγματα ήταν διαφορετικά σε σχέση με άλλες χρονιές. Οι συνεχείς προκλήσεις της Τουρκίας έναντι της Ελλάδας, με αποκορύφωμα τη σύλληψη και φυλάκιση των δύο στρατιωτικών μας έχουν βαρύνει πολύ το κλίμα. Γι’ αυτό και ήταν και λίγος ο κόσμος που συμμετείχε στη λειτουργία στην Αραβησσό και στον εσπερινό στον Άγιο Κωνσταντίνο στη Σινασό. Ας ελπίσουμε η γειτονική χώρα, που έχει πάρει τον επικίνδυνο δρόμο του αναθεωρητισμού, ενστερνιζόμενη νέο-οθωμανικά οράματα, να βρει την οδό της λογικής και να αφήσει κατά μέρος την επιθετική ρητορική. Αυτό θα είναι, πρωτίστως, προς όφελος των λαών μας.

Ποιό είναι ακριβώς το έργο της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας και ποιοί οι απώτεροι στόχοι της;

Η ΔΣΟ είναι ένας διεθνής Οργανισμός, με 25ετή ήδη πορεία, που ιδρύθηκε με πρωτοβουλία του Ελληνικού Κοινοβουλίου. Συνενώνει στους κόλπους της, Ορθοδόξους βουλευτές από δεκάδες χώρες, από όλες τις ηπείρους. Η αίγλη και το κύρος του θεσμού αναβαθμίζονται διαρκώς, λόγω των συνεχών παρεμβάσεών της σε καίρια ζητήματα της διεθνούς πολιτικής, που έχουν άμεσο ενδιαφέρον για την Ορθοδοξία. Ο λόγος της είναι αυτός της συνεργασίας, της αλληλεγγύης, της υποστήριξης του δικαίου και της προώθησης της ειρήνης. Βεβαίως, άξονας των παρεμβάσεων της ΔΣΟ είναι οι Ορθόδοξοι, όπου γης και κυρίως αυτοί που βρίσκονται υπό διωγμό ή αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, λόγω πολέμων, συγκρούσεων, καταπίεσης ή αντικανονικών εκκλησιαστικών καταστάσεων. Το ενδιαφέρον μας διευρύνεται συνεχώς και προς τους υπολοίπους χριστιανούς, ιδιαιτέρως δε σε αυτούς της πολύπαθης Μέσης Ανατολής, που αντιμετωπίζουν κυριολεκτικά το φάσμα της εξαφάνισης. Σημαντικές είναι επίσης οι πρωτοβουλίες για την ενδυνάμωση του διαλόγου με άλλες εκκλησίες αλλά και θρησκείες, όπως το Ισλάμ. Είμαι βέβαιος ότι προϊόντος του χρόνου, η ΔΣΟ θα καταλαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερη αξία στο διεθνές γίγνεσθαι, και ιδιαιτέρως στον κρίσιμο τομέα του διαλόγου των θρησκειών, που είναι και μια από τις πρωταρχικές προκλήσεις του 21ου αιώνα. Για την Ελλάδα, είναι προφανές ότι η ενεργός συμμετοχή της σε ένα τέτοιο θεσμό είναι πολλαπλά επωφελής. Πρώτον, γιατί μπορούμε να υπερασπιζόμαστε τους Ορθοδόξους και τη Ορθοδοξία όπου γης. Δεύτερον, γιατί μας δίδεται βήμα να προβάλουμε τα ελληνικά δίκαια, και μάλιστα σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο για τα εθνικά ζητήματα. Τρίτον, γιατί ο ελληνισμός κατέχει υψηλή θέση στην εκτίμηση όλων των συμμετεχόντων για τον ρόλο του στην χριστιανική παράδοση. Το Βυζάντιο είναι σε πολλούς λαούς, και όχι μόνον Χριστιανικούς, μια σπουδαία κληρονομιά, και οι σύγχρονοι Έλληνες οι φυσικοί της κληρονόμοι. Αρκεί, βεβαίως, να τη διαχειριζόμαστε όπως πρέπει, και όχι με υπερβολές ή με αδιαφορία.

Στις 25 Ιουνίου 2018 η ΔΣΟ θα γιορτάσει τα 25 χρόνια από την ίδρυσή της. Τι εκδηλώσεις έχουν προγραμματιστεί στο πλαίσιο του εορτασμού;

Έχουν προγραμματιστεί μια σειρά από σημαντικές εκδηλώσεις, παράλληλα με τη Γενική Συνέλευση, και αποτελεί οπωσδήποτε τιμή για την Ελλάδα που θα πραγματοποιηθούν εδώ, αλλά είναι και ευκαιρία προβολής της χώρας μας.
Στο πλαίσιο του εορτασμού θα γίνουν δύο εκθέσεις, η μία με θέμα «Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ», στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, και η δεύτερη για τις ελληνορωσικές σχέσεις. Τα μέλη της ΔΣΟ θα ανέβουν στον ιερό βράχο της Ακροπόλεως για την υπαίθρια Ακολουθία του Εσπερινού της εορτής του Αποστόλου των εθνών Παύλου. Θα γίνουμε δεκτοί από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον κ. Παυλόπουλο, και τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο. Να σημειωθεί ότι μεταξύ των προσκεκλημένων θα είναι και η Αντιπρόεδρος της Ρωσικής Κρατικής Δούμας κα Ιρίνα Γιαροβάγια. Το πλέον σημαντικό είναι ότι θα μας δοθεί η δυνατότητα να συζητήσουμε και πάλι με τους δεκάδες κοινοβουλευτικούς που θα λάβουν μέρος στη Γενική Συνέλευση, ζέοντα θέματα της διεθνούς επικαιρότητας, όπως είναι οι προσπάθειες αποτροπής ενός νέου ψυχρού πολέμου, η ειρήνευση στη Μέση Ανατολή, ο διάλογος Χριστιανισμού και Ισλάμ, η καταπάτηση των δικαιωμάτων των Ορθοδόξων.

Αναφερθήκατε στους Χριστιανούς στη Μέση Ανατολή, Που είναι γνωστό ότι τελούν υπό διωγμό. Γνωρίζετε πόσοι, περίπου, έχουν απομείνει πλέον στην πολύπαθη αυτή περιοχή και κάτω από ποιες συνθήκες ζουν;

Ως γνωστόν, ο χριστιανισμός γεννήθηκε στη Μέση Ανατολή. Εκεί πρωτακούστηκε το μήνυμα της σωτηρίας, από εκεί ξεκίνησαν οι Απόστολοι για να το μεταφέρουν στην ανθρωπότητα. Και εκεί, εν συνεχεία, γεννήθηκε και ήκμασε και ο ασκητισμός και ο μοναχισμός. Για αιώνες, και μετά την κατάκτηση της περιοχής από το Ισλάμ, οι Χριστιανοί ήταν μια πραγματικότητα. Αν και ήταν κατακερματισμένοι σε διάφορα δόγματα και αιρέσεις, ως συνέπεια παλαιότερων ιστορικών αναταραχών. Σε χώρες όπως η Αίγυπτος, για παράδειγμα, οι κόπτες Χριστιανοί αποτελούν σχεδόν το 10% του συνολικού πληθυσμού των 80 εκατομμυρίων. Στον Λίβανο, οι Χριστιανοί, όλων των δογμάτων και των ομολογιών, είναι το 36% του πληθυσμού.
Στη Συρία, στην τελευταία οθωμανική απογραφή, το 1914, οι Χριστιανοί ήταν το 25% του πληθυσμού. Ενώ πριν τον εμφύλιο ήταν 2,5 εκατομμύρια -περίπου το 10%- σήμερα, μετά τις μαζικές σφαγές και διώξεις που υπέστησαν από το Ισλαμικό Κράτος, την Αλ Κάιντα και τους άλλους ακραίους ισλαμιστές, οι Χριστιανοί έχουν περιοριστεί στο 5%. Στο Ιράκ, τα ίδια και χειρότερα. Από 1,4 εκατομμύρια που ήταν το 2003, το 2014 συρρικνώθηκαν στις 400 χιλιάδες, και σήμερα ακόμη πιο κάτω από το 2% του πληθυσμού. Ίδιες τάσεις διαπιστώνονται παντού. Ακόμη και στη Βηθλεέμ, οι Χριστιανοί από το 80% του πληθυσμού στα τέλη της δεκαετίας του 1980, σήμερα είναι κάτω από 15%.
Οι αριθμοί, νομίζω, μιλούν από μόνοι τους. Δυστυχώς, ο χριστιανισμός βρίσκεται στα πρόθυρα της εξάλειψής του στη Μέση Ανατολή. Για αιώνες υπέστησαν διωγμούς και διακρίσεις. Στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και στην Τουρκία, που τη διαδέχθηκε, υπήρξαν τα θύματα μιας οργανωμένης γενοκτονίας, που σκοπό είχε τη θρησκευτική ομογενοποίηση του κράτους. Έτσι εξαφανίστηκαν από την Μικρά Ασία, Έλληνες, Αρμένιοι και Ασσύριοι. Ένα έγκλημα που έμεινε χωρίς τιμωρία, και που ακόμη το αρνούνται οι απόγονοι των θυτών. Το ίδιο έργο παίζεται και στη Μέση Ανατολή σήμερα. Είναι η συνέχεια αυτής της γενοκτονίας. Θα το επιτρέψουμε να συντελεστεί; Αυτό είναι το ερώτημα.

Πιστεύετε ότι η Τουρκία είναι αμετανόητη σχετικά με το παρελθόν;

Δυστυχώς, αυτή είναι η πικρή αλήθεια. Άλλωστε, συνεχίζει τη γενοκτονία μετατρέποντάς την τώρα σε γενοκτονία της μνήμης. Προσπαθεί να σβήσει τα ίχνη του χριστιανικού παρελθόντος μετατρέποντας εκκλησιές σε τζαμιά. Δείτε τι έκανε με τις Αγίες Σοφίες σε Τραπεζούντα, Νίκαια της Βιθυνίας και Αδριανούπολη, και τι πάει να κάνει στην Αγιά Σοφιά στην Πόλη. Κοιτάξτε τι κάνει σε εκατοντάδες εκκλησιές στην κατεχόμενη Κύπρο, που τις μετέτρεψε σε στάβλους, αποθήκες, καφετέριες. Ζήτημα που φέραμε και στη βουλή με ερώτηση προς το υπουργείο Εξωτερικών. Κοιτάξτε τι έκανε στο Αφρίν της Συρίας που κατέστρεψε τον ναό του Αγίου Ιουλιανού, του 4ου αιώνος, και τον τάφο του προστάτη των Μαρωνιτών. Γι’ αυτό επιμένουμε στη διεθνή αναγνώριση της Γενοκτονίας των Χριστιανών της Ανατολής. Για να βάλουμε ένα τέλος σε αυτές τις απαράδεκτες πρακτικές.

Τελικώς, υπάρχει ελπίδα για τους Χριστιανούς της Μέσης Ανατολής;

Σήμερα, δεν είμαι τόσο απαισιόδοξος, όσο πριν από λίγα χρόνια. Παρά το μακελειό των Χριστιανών από τους διάφορους ακραίους και τη μαζική μετανάστευσή τους σε γειτονικά κράτη ή στην Ευρώπη, υπάρχει μια αχτίδα φωτός. Μετά την ρωσική παρέμβαση το 2015, που υπήρξε καταλυτική στις περιοχές που ζουν χριστιανικοί πληθυσμοί, και την μάχη που διεξήχθη κατά του Ισλαμικού Κράτους από πολλές πλευρές, η Συρία σήμερα μπορεί να καταλήξει σε μια συμφωνία ειρήνης. Είναι πολλά τα ανοιχτά προβλήματα ακόμη, όπως η παράνομη εισβολή της Τουρκίας στην βορειοδυτική Συρία ή θύλακες εξτρεμιστών. Εντούτοις, αν υπάρξει θέληση από τη διεθνή κοινότητα, μπορεί να υπάρξει μια λύση. Μόνον συνθήκες ασφάλειας και σταθερότητας θα μπορέσουν να οδηγήσουν τους Χριστιανούς πρόσφυγες, όπως και τους υπολοίπους κατοίκους αυτής της χώρας, να επιστρέψουν στις εστίες τους. Και προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να εργαστούμε όλοι μας. Και εννοώ και την Ελλάδα, που έχει αυξημένο κύρος στους λαούς της περιοχής, λόγω του παρελθόντος της, αρχαιοελληνικού, ελληνιστικού και βυζαντινού. Πρέπει να είμαστε παρόντες στο αύριο της Μ. Ανατολής και να μην σκεφτόμαστε με όρους ψωροκώσταινας.

Ποιες είναι οι ενέργειες των Πατριαρχείων της Μέσης Ανατολής για την αντιμετώπιση των διωγμών των Χριστιανών, αλλά και των γενικότερων προβλημάτων που υπάρχουν στην περιοχή;

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι εργάζονται σε πολύ αντίξοες συνθήκες. Αναλογιστείτε ότι μέχρι σήμερα παραμένει αγνοούμενος ο επίσκοπος Χαλεπίου Παύλος, αδελφός του Πατριάρχη Αντιοχείας Ιωάννη -που είχα την τιμή να συναντήσω πρόσφατα στη Βηρυτό- τον οποίο απήγαγαν ισλαμιστές το 2013. Η εκκλησία εκεί επιδίδεται σε έναν σπουδαίο αγώνα για να δώσει κουράγιο στους διωκόμενους Χριστιανούς, να τους βοηθήσει υλικά, ηθικά, να αναστηλώσει τους ναούς, τα μνημεία, που καταστρέφονται συστηματικά από μισαλλόδοξους ή από τους βομβαρδισμούς. Αλλά και τα άλλα ορθόδοξα πατριαρχεία στα Ιεροσόλυμα και στην Αλεξάνδρεια δίνουν τον δικό τους αγώνα, για να μείνει ζωντανή η Ορθοδοξία ή να διαχυθεί το μήνυμά της σε ανθρώπους που το αναμένουν στην αφρικανική ήπειρο. Πρόκειται ουσιαστικά για προκεχωρημένα φυλάκια του ελληνισμού, που χρειάζονται την αρωγή μας.

Έχετε προτείνει τη σύσταση ενός Παρατηρητηρίου Παραβίασης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των Ορθοδόξων. Έχει προχωρήσει η πρότασή σας;

Είναι μια πρότασή μου στο πλαίσιο της ΔΣΟ, που έχει βρει μεγάλη ανταπόκριση. Πιστεύω ότι αυτός ο θεσμός, που θα έχει μια μόνιμη γραμματεία, θα καταφέρει να καταγράφει έγκυρα και έγκαιρα τις παραβιάσεις των δικαιωμάτων των Ορθοδόξων, όχι μόνον στις εμπόλεμες ζώνες, αλλά και άλλες περιοχές και άλλες χώρες, ακόμη και στην Ευρώπη, όπως στην Αλβανία, στο Κόσοβο, στα Σκόπια, στην Ουκρανία, στην Τουρκία και αλλού. Οι εμπεριστατωμένες και τεκμηριωμένες αναφορές του θα μπορούν να αποτελέσουν στοιχεία ενημέρωσης και δράσης στον ΟΗΕ, σε διεθνείς και περιφερειακούς οργανισμούς, στην ΕΕ, στα εθνικά κοινοβούλια και στην κοινωνία των πολιτών. Βρισκόμαστε σε καλό δρόμο για την υλοποίηση της πρότασης και πιστεύω σύντομα να έχω καλά νέα να σας πω.

Γίνεται, αλήθεια, ουσιαστικός διάλογος ανάμεσα σε Χριστιανούς και Μουσουλμάνους;

Πρέπει να γίνεται. Εμείς από την πλευρά μας το επιδιώκουμε. Είχα τη τύχη, πρόσφατα, τη Μεγάλη Εβδομάδα, να συμμετάσχω με την ιδιότητα του εισηγητή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της ΔΣΟ σε ένα διεθνές συνέδριο κοινοβουλευτικού διαλόγου στη Βηρυτό που είχε θέμα: “Ενότητα στην πολυμορφία και βασικές αρχές ελευθερίας για τους Χριστιανούς και Μουσουλμάνους στην Μέση Ανατολή”. Ήταν μια πρωτοβουλία της ΔΣΟ σε συνεργασία με την Αραβική Διακοινοβουλευτική Ένωση και έλαβε χώρα στο κοινοβούλιο του Λιβάνου. Εκεί διαπίστωσα τις προοπτικές συνεργασίας που υπάρχουν με τον μουσουλμανικό κόσμο, και ιδιαιτέρως τους Άραβες. Δυστυχώς, ο θρησκευτικός εξτρεμισμός πλήττει και τους ίδιους, περισσότερο απ’ ότι τον δυτικό κόσμο. Πρέπει, λοιπόν, να συμβάλουμε στην αποκατάσταση της σταθερότητας και της ευημερίας σε αυτές τις κοινωνίες ώστε να μην γίνονται φυτώρια φανατικών. Όσον αφορά τη ΔΣΟ θα συνεχίζει να δουλεύει προς αυτήν την κατεύθυνση, και πιστεύω ότι η Ορθοδοξία μπορεί να παίξει εποικοδομητικό ρόλο σε λαούς που βρίσκονται εν τέλει στη γειτονιά μας.

Ποια είναι η συμβολή του Οικουμενικού Πατριάρχη σε αυτόν τον διάλογο και ποιες οι σχέσεις του με εκπροσώπους άλλων μονοθεϊστικών θρησκειών;

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης δεν έχει απλά ενεργό παρουσία στο διάλογο των εκκλησιών, αλλά πρωτοστατεί σε αυτόν και το έχει αποδείξει πλειστάκις στο παρελθόν. Με ανοικτό μυαλό, με πνεύμα πανανθρώπινης αδελφοσύνης και αλληλεγγύης επιχειρεί συνεχώς να ρίξει γέφυρες, εκεί που άλλοι τις γκρεμίζουν. Δεδομένων των συνθηκών που εργάζεται, τα όσα έχει καταφέρει συνιστούν πραγματικό θαύμα, που τα αποτελέσματά του θα φανούν στο μέλλον. Το βέβαιο είναι ότι το κύρος του Οικουμενικού Θρόνου είναι αναμφισβήτητο και αναβαθμισμένο και αυτό οφείλεται αποκλειστικά στην κοπιώδη εργασία του Πατριάρχη.

Ποιες είναι οι σχέσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου με την Εκκλησία της Ελλάδος;

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο ήταν και θα παραμείνει η Μητέρα Εκκλησία του Γένους. Τα όποια σύννεφα μπορεί κατά καιρούς να εμφανίζονται και να σκιάζουν τις μεταξύ τους σχέσεις σύντομα ξεπερνιούνται. Άλλωστε, κανέναν δεν ωφελούν οι αντιπαραθέσεις, και εμείς χρειαζόμαστε τον 21ο αιώνα μια Ορθοδοξία ισχυρή, με διεθνή λόγο και παρέμβαση. Και προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να είναι και οι δικές μας παραινέσεις. Κάποιοι φανατικοί, που με ευκολία συνηθίζουν να πετροβολούν το Φανάρι, ας μη λησμονούν ότι το πατριαρχείο δεν βρίσκεται σε κάποια ευρωπαϊκή χώρα που διακρίνεται για το σεβασμό της στα ανθρώπινα δικαιώματα…

Και μια τελευταία ερώτηση, λόγω της επικαιρότητας του θέματος, για την λεγόμενη «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία», και το αίτημά της στο Οικουμενικό Πατριαρχείο να λάβει την αυτοκεφαλία, βγάζοντας το όρο «Μακεδονική» από τον τίτλο της.

Κατ’ αρχάς ας περιμένουμε να δούμε τι αναφέρεται στις συγκεκριμένες επιστολές, αν πράγματι αποποιούνται αυτήν την ονομασία. Αυτό θα είναι οπωσδήποτε θετικό. Από εκεί και πέρα, να μην ξεχνούμε ότι πρόκειται για μια εκκλησία σχισματική, που εξυπηρέτησε συγκεκριμένους πολιτικούς σκοπούς. Γι’ αυτό και της επετράπη από το καθεστώς του Τίτο να υπάρχει από το 1958. Ακόμη και μετά το 1967, που ανακήρυξε την αυτοκεφαλία της, αποσπώμενη από το Πατριαρχείο της Σερβίας. Είναι ένα όργανο στην σκοπιανή προπαγάνδα, που δημιουργήθηκε παράλληλα, με τη θεωρία για δήθεν μακεδονική γλώσσα. Το κράτος των Σκοπίων, πάντως, φέρθηκε με σκληρότατο τρόπο έναντι του κανονικού Αρχιεπισκόπου Αχρίδος Ιωάννη, ο οποίος ανήκει στο Πατριαρχείο Σερβίας. Ο ιεράρχης αυτός διώχθηκε, φυλακίσθηκε αρκετές φορές μετά το 2004, ενώ εκκλησίες του Πατριαρχείου Σερβίας υπέστησαν βανδαλισμούς από τους εθνικιστές σκοπιανούς. Αυτά είναι δυστυχώς τα αποτελέσματα του εθνοφυλετισμού που ταλανίζουν την ορθοδοξία, από τον 19ο αιώνα και έχουν καταδικασθεί από το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Στην Αγιοκατάξη του Οσίου Ιακώβου (Τσαλίκη) ο Μάξιμος Χαρακόπουλος

Αγιοκατάταξη Ιακώβου 1

Αθήνα, 4 Ιουνίου 2018

ΣΤΗΝ ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ Ο ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Πατριαρχική Λειτουργία στον Όσιο Δαυίδ στην Εύβοια

Ο εισηγητής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας, βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μετέβη στην Ιερά Μονή του Οσίου Δαυίδ του Γέροντος στην Εύβοια, όπου και παρακολούθησε την Πατριαρχική Λειτουργία για την αγιοκατάταξη του Οσίου Ιακώβου Τσαλίκη, στην οποία χοροστάτησε ο Οικουμενικός Πατριαρχικής κ. Βαρθολομαίος.

Ο Θεσσαλός πολιτικός είχε ενημερωθεί για το σημαντικό αυτό θρησκευτικό γεγονός από τον ίδιο τον Πατριάρχη στην Καππαδοκία, όπου πρόσφατα τον συνόδευσε στο ετήσιο προσκύνημά του στην αγιοτόκο γη.
Για την αγιοκατάταξη του σύγχρονου Αγίου, η μνήμη του οποίου σύμφωνα με την Πατριαρχική και Συνοδική Πράξη της Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου θα εορτάζεται στις 22 Νοεμβρίου, ο Μάξιμος Χαρακόπουλος δήλωσε τα εξής:
«Αν και συμπληρώνεται σχεδόν αιώνας από τη μικρασιατική καταστροφή, ένας ακόμη Άγιος, μετά τον Άγιο Παΐσιο τον Αγιορείτη από τα Φάρασα της Καππαδοκίας, προστίθεται στη χορεία των αναρίθμητων Αγίων που γέννησε η ευσέβεια της Μικρασίας. Ο Όσιος Ιάκωβος (Τσαλίκης) γεννηθείς το 1920 στο Λιβίσι της Μάκρης με την ασκητική του ζωή και το παράδειγμά του αποτελεί πνευματικό οδοδείκτη και στήριγμα των Ορθοδόξων σε ταραγμένους καιρούς».
Μετά τη Λειτουργία το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε σύντομη συνάντηση με τον ηγούμενο της Μονής Γέροντα Γαβριήλ, ενώ στο περιθώριο των εκδηλώσεων συνάντησε τον πανεπιστημιακό καθηγητή κ. Κωνσταντίνο Φωτιάδη, ο οποίος με το έργο του έχει τεκμηριώσει τη Γενοκτονία των Ποντίων. Ο κ. Φωτιάδης του προσέφερε το νέο του βιβλίο «Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου μέσα από τα εικαστικά έργα του Gjergj Kola».

Αγιοκατάταξη Ιακώβου 2

Αγιοκατάταξη Ιακώβου 3

 

Subscribe to this RSS feed