Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Χαρακόπουλος για απάντηση Τόσκα: "Προφανής η ανεπάρκεια ενόψει της αντιπυρικής περιόδου!"

ΜΑΞΙΜΟΣ

Αθήνα, 10 Ιουνίου 2018

Μ. ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Ν.ΤΟΣΚΑ:

Προφανής η ανεπάρκεια ενόψει της αντιπυρικής περιόδου

• Με «δημιουργική ασάφεια» επιχειρείται συγκάλυψη της πραγματικότητας

«Μπορεί ο κ. Βαρουφάκης να έχει αποχωρήσει προ πολλού από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αλλά φαίνεται ότι έχει αφήσει πολλούς μιμητές. Η “δημιουργική ασάφεια” με την οποία ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη απαντά σε ερώτηση 8 βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας σχετικά με την προετοιμασία του Πυροσβεστικού Σώματος για την αντιπυρική περίοδο, υποδηλώνει προφανώς τις ελλείψεις που υπάρχουν και που προσπαθεί με περίτεχνο λόγο να κρύψει πίσω από εκτενείς αναφορές σε νόμους, προεδρικά διατάγματα και υπουργικές αποφάσεις που ο ίδιος έχει υπογράψει». Τα παραπάνω τονίζει ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, σχολιάζοντας την απάντηση του αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Νίκου Τόσκα.
Ο κ. Χαρακόπουλος σημειώνει ότι «ο αρμόδιος υπουργός:
• Αποφεύγει επιμελώς να απαντήσει και δεν δίδει κανένα στοιχείο για το πότε θα ενταχθούν επιχειρησιακά στη διάθεση του Π.Σ. τα ενοικιαζόμενα πυροσβεστικά ελικόπτερα.
• Απαλλάσσει τον εαυτό του και το υπουργείο του από τις ευθύνες για την επιχειρησιακή ετοιμότητα των πυροσβεστικών αεροσκαφών (Canadair 215 και 415).
• Αγνοεί πόσα υδροφόρα οχήματα βρίσκονται εκτός λειτουργίας φέτος το καλοκαίρι.
• Δεν δίδει καμία πληροφορία για τα ατομικά μέσα προστασίας και τον γενικότερο εξοπλισμό (π.χ. σωλήνες εκροής ύδατος) αναφερόμενος αορίστως σε υπουργικές αποφάσεις και διαγωνισμούς εν εξελίξει.
• Δεν κάνει καμία αναφορά στο αξιόπλοο των πυροσβεστικών πλοίων και φέρεται να αγνοεί το θέμα ενόψει μάλιστα και της τρέχουσας τουριστικής περιόδου.
• Αγνοεί κάθε ζήτημα σε σχέση με τους εθελοντικούς πυροσβεστικούς σταθμούς αφού ουδεμία αναφορά υπάρχει στην απάντησή του “μπερδεύοντας” τις εθελοντικές ομάδες Πολιτικής Προστασίας με τις εν λειτουργία εθελοντικές υπηρεσίες που συνιστώνται με απόφαση των εκτελεστικών οργάνων της κυβέρνησης. Δείγμα της άποψης της κυβέρνησης και του ιδίου για τον εθελοντισμό ή απλώς κακή πληροφόρηση από τους συνεργάτες του;
Τέλος, και με δεδομένο ότι στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του Π.Σ. περιλαμβάνονται και εντάσσονται οι ένοπλες δυνάμεις, αλλά ο κ. Τόσκας ουδέν αναφέρει επ’ αυτού, να υποθέσουμε ότι ακόμη δεν έχει σχεδιαστεί τίποτα στον τομέα αυτό ή κάθε υπουργείο έχει το δικό του “βιλαέτι” και η κυβέρνηση ακολουθεί την τακτική “μη γνώτω η αριστερά σου τι ποιεί η δεξιά σου”;»

 

Μ. Χαρακόπουλος στην Ιερά Σύνοδο: "Αναβαθμίζεται ο ρόλος της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας"

Ιερά Σύνοδος

Αθήνα, 9 Ιουνίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ:

Αναβαθμίζεται ο ρόλος της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας

• Η Εκκλησία της Ελλάδος στηρίζει το έργο των Ορθοδόξων βουλευτών

«Η πανηγυρική Γενική Συνέλευση της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας στην Αθήνα για τη συμπλήρωση των 25 χρόνων από την ίδρυσή της είναι μια ευκαιρία ανάδειξης του έργου που επιτελεί ο διεθνής αυτός Οργανισμός που έχω την τιμή να συμμετέχω. Σήμερα, βρισκόμαστε ενώπιον μιας νέας εποχής, με ακόμη υψηλότερες φιλοδοξίες για τον ρόλο που μπορεί να παίξει αυτός ο διακοινοβουλευτικός θεσμός, τόσο στο επίπεδο του θρησκευτικού διαλόγου, όσο και στην προστασία των δικαιωμάτων των Ορθοδόξων. Η υιοθέτηση της πρότασής μου για τη σύσταση ενός μόνιμου Παρατηρητηρίου Παραβιάσεων των Δικαιωμάτων των Ορθοδόξων ανοίγει νέες προοπτικές. Η Γενική Συνέλευση των Αθηνών μπορεί να σηματοδοτήσει αυτήν την νέα περίοδο. Θέλω να ευχαριστήσω την Εκκλησία της Ελλάδος διότι, όπως μας διαβεβαίωσαν σήμερα και οι ιεράρχες, θα βρίσκεται στο πλευρό μας σε αυτή την προσπάθεια». Τα παραπάνω δήλωσε ο εισηγητής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας, βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, μετά την συνεργασία που είχαν τα μέλη της ΔΣΟ με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος και τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Στη διάρκειά της ακρόασης έγινε εκτενής αναφορά στο έργο της ΔΣΟ, το οποίο συνεχώς διευρύνεται, με παρεμβάσεις που άπτονται ποικίλων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Ορθοδοξία και ο Χριστιανισμός, σε διάφορες χώρες, και ιδιαιτέρως στην πολύπαθη Μέση Ανατολή, όπου ο χριστιανισμός απειλείται με ολοκληρωτική εξαφάνιση από μισαλλόδοξες αντιλήψεις. Σημαντικά είναι επίσης τα βήματα της ΔΣΟ στο διάλογο με άλλα δόγματα και θρησκείες, ιδιαίτερα με την καθολική εκκλησία αλλά και τους μουσουλμάνους για την αντιμετώπιση του φονταμενταλισμού. Το προεδρείο της ΔΣΟ ενημέρωσε την Ιερά Σύνοδο για τις εκδηλώσεις που προγραμματίζονται να πραγματοποιηθούν εν όψει της πανηγυρικής 25ης Γενικής Συνέλευσης της ΔΣΟ στην Αθήνα στα τέλη Ιουνίου. Αναφέρθηκε ότι αυτές θα αποτελέσουν το εφαλτήριο μιας νέας περιόδου αναβάθμισης του θεσμού, και είναι αξιοσημείωτο ότι αυτό θα συμβεί από την Ελλάδα, που καταστατικά είναι και έδρα του Οργανισμού. Ως εκ τούτου ζητήθηκε και από την Εκκλησία της Ελλάδος η συνδρομή για την επιτυχία των εκδηλώσεων, κάτι το οποίο και έγινε ασμένως αποδεκτό από τον κ. Ιερώνυμο.
Να σημειωθεί ότι στην ακρόαση, εκτός από τα μέλη της ελληνικής κοινοβουλευτικής αντιπροσωπείας, τον Γραμματέα κ. Ανδρέα Μιχαηλίδη και τους βουλευτές κ.κ. Σταύρο Αραχωβίτη, Ιωάννη Σαρακιώτη, Θανάση Μπούρα, Μάξιμο Χαρακόπουλο, και τον Σύμβουλο κ. Κώστα Μυγδάλη, συμμετείχαν ο επικεφαλής της Ρωσικής αντιπροσωπείας, βουλευτής κ. Σεργκέι Γκαβρίλοφ και ο Σύμβουλος της ΔΣΟ από τη Ρωσία κ. Βαλέρι Αλεξέγιεφ.

 

 

Μάξιμος στους μαθητές 12ου Δημοτικού Λάρισας: "Η παιδεία διαμορφώνει υπεύθυνους πολίτες!"

12ο Δημοτικό 1

Αθήνα, 8 Ιουνίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ 12ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ:

Η παιδεία διαμορφώνει υπεύθυνους πολίτες

«Η επίσκεψή σας στη Βουλή συμπίπτει με τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για τις δομές στην εκπαίδευση. Αυτό που με κάθε αφορμή τονίζω είναι ότι η δημόσια εκπαίδευση έχει μεγάλη αξία για τη μέση ελληνική οικογένεια, καθώς δίνει ευκαιρίες στα παιδιά για ένα καλύτερο μέλλον, και γι’ αυτό πρέπει όλοι να προσπαθούμε για την αναβάθμιση της παιδείας. Μέσω της παιδείας διαμορφώνονται υπεύθυνοι πολίτες». Τα παραπάνω είπε ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, καλωσορίζοντας στη Βουλή 49 μαθήτριες και μαθητές με τους συνοδούς τους εκπαιδευτικούς από το 12ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας.
Ο Θεσσαλός πολιτικός ενημέρωσε τα παιδιά που ξεναγήθηκαν στο κοινοβούλιο και επισκέφθηκαν την έκθεση για τον κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια, για τη λειτουργία της Βουλής: την ψήφιση των νόμων που ρυθμίζουν ως κανόνες τη ζωή μας και την άσκηση του κοινοβουλευτικού ελέγχου. Μάλιστα, ανέφερε ως παράδειγμα κοινοβουλευτικού ελέγχου την πρόσφατη ερώτηση που κατέθεσε στον αρμόδιο υπουργό Ανάπτυξης για τον ΤΟΕΒ “Μάτι Τυρνάβου”, εξηγώντας ότι έτσι ο βουλευτής ασκεί πίεση στην κυβέρνηση. Και τούτο διότι από τη στιγμή που ο υπουργός καθίσταται επισήμως ενήμερος για το πρόβλημα εκτίθεται αν δεν εργαστεί προκειμένου να δώσει λύση».
Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος ευχήθηκε στα παιδιά της Στ´ τάξης «καλό καλοκαίρι και καλή αρχή το Σεπτέμβρη στο Γυμνάσιο».
Τις μαθήτριες και τους μαθητές, που είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από τα θεωρία της Βουλής και την εν εξελίξει συνεδρίαση στην Ολομέλεια, συνόδευαν ο Υποδιευθυντής του σχολείου κ. Αντώνιος Κόντος, οι δασκάλες κ.κ. Αθηνά Κουλτσιάκη και Βασιλική Μπόκοτα, ο δάσκαλος κ. Χρυσόστομος Παπαλεξίου, η εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής κ. Βαρβάρα Μπασινού και οι καθηγήτριες, Πληροφορικής κ. Μαρία Σάγρη και Αγγλικών κ. Βασιλική Μαϊμάρη.

12ο Δημοτικό 2

 

Ομιλία Μ.Χαρακόπουλου κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας:«Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»

Xαρακόπουλος

Αθήνα, 7 Ιουνίου 2018

Ομιλία
Μάξιμου Χαρακόπουλου
κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου
του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων:
«Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Ας επανέλθουμε στο πεπρωμένο της παιδείας. Σε μια ευνομούμενη πολιτεία κυρίαρχο στοιχείο είναι η εκπαίδευση. Διότι βάσει αυτής διαμορφώνεται ο ιδανικός πολίτης. Η δημόσια παιδεία είναι ο βασικός μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας. Είναι το μέσο που δίνει τη δυνατότητα ευκαιριών κοινωνικής ανόδου σε παιδιά από φτωχές οικογένειες.
Με όχημα την παιδεία μπορούν να ανοίξουν νέους ορίζοντες και να αδράξουν ευκαιρίες στη ζωή τους. Προϋπόθεση, όμως, γι’ αυτό είναι η υψηλή ποιότητα της παρεχόμενης γνώσης, βασικό εφόδιο σε ένα άκρως ανταγωνιστικό παγκόσμιο περιβάλλον εργασίας.
Όσοι, λοιπόν, ομνύουν στην άμβλυνση των ταξικών διαφορών θα έπρεπε όχι απλά να αξιώνουν, αλλά να πρωτοστατούν στο αίτημα αναβάθμισης του επιπέδου των παρεχόμενων σπουδών του δημόσιου σχολείου.
Οι εύποροι, έτσι κι αλλιώς, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν για τα παιδιά τους κάποια από τα καλά ιδιωτικά σχολεία.
Πως, όμως, διασφαλίζονται τα υψηλά στάνταρ του δημόσιου σχολείου; Πρώτα απ’ όλα είναι εκ των ων ουκ άνευ η προαγωγή της ευγενούς άμιλλας μεταξύ των παιδιών, η καλλιέργεια της αριστείας. Να μάθουν, δηλαδή, τα παιδιά να θέτουν υψηλούς στόχους στη ζωή τους και να τους κατακτούν.
Απαραίτητος, βεβαίως, στην ψηφιακή εποχή που ζούμε, και όπου οι εξελίξεις τρέχουν με ταχύτητα, είναι ο σύγχρονος υλικοτεχνικός εξοπλισμός.
Ωστόσο, τη μεγαλύτερη αξία έχει το ανθρώπινο δυναμικό που υπηρετεί την εκπαίδευση. Υποχρέωση, επομένως, της πολιτείας είναι να επιλέγει τους αρίστους για τις θέσεις ευθύνης. Να διατρέχει κάθε επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης η αξιοκρατία.
Και φυσικά, καθώς ζούμε σ’ έναν κόσμο που αλλάζει, είναι επιβεβλημένη η δια βίου εκπαίδευση, η διαρκής μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών, δασκάλων και καθηγητών. Η αξιολόγηση όλων είναι εργαλείο αυτοβελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Τέλος, η πολιτεία έχει υποχρέωση να παρέχει ειδική αγωγή σε παιδιά με ειδικές ανάγκες. Θα έλεγα ότι το επίπεδο της ειδικής αγωγής είναι και μέτρο πολιτισμού κάθε κοινωνίας.
Πώς απαντά, λοιπόν, το υπό συζήτηση νομοσχέδιο σε αυτά τα στάνταρ που επιβάλλονται για την αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας;
Προάγει την αξιοκρατία στην επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης; Καλλιεργεί την αριστεία; Ή μήπως προωθεί την αξιολόγηση; Κι ακόμη, διευκολύνει την πρόσβαση στην ειδική αγωγή;
Δυστυχώς, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τίποτα απ’ όλα αυτά δεν κάνει. Αντιθέτως, επιβεβαιώνει την παροιμιώδη αλλεργία της κυβέρνησης στην αριστεία -που έχετε χαρακτηρίσει ρετσινιά-, απαξιώνει την αξιοκρατία και εξοβελίζει στο πυρ το εξώτερον την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που είναι αυτονόητη σε όλες τις κανονικές χώρες, ως κίνητρο βελτίωσης, αλλά και εμπέδωσης του αισθήματος δικαιοσύνης.
Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο υπηρετεί τη λογική της ήσσονος προσπάθειας που διατρέχει όλη τη φιλοσοφία σας.
Καταργεί στην πράξη τους Σχολικούς Συμβούλους, για τους οποίους θετικές απόψεις έχουν διατυπωθεί από επιστημονικές ενώσεις, παιδαγωγικούς φορείς και πανεπιστημιακούς. Καταθέτω στα πρακτικά σειρά ανακοινώσεων.
Καταργείτε τους Σχολικούς Συμβούλους, βασικό θεσμό υποστήριξης του σχολείου και τον αντικαθιστάτε με ένα γραφειοκρατικό και απρόσωπο όργανο, εντελώς απόμακρο από τη σχολική μονάδα και τον εκπαιδευτικό.
Αλλά και η όλη διαδικασία επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης υπηρετεί την κομματικοποίηση της δημόσιας διοίκησης. Οι διορισμένοι περιφερειακοί διευθυντές -για τους οποίους γίναμε ρεζίλι στην ευρωβουλή- θα προΐστανται των συμβουλίων επιλογής μαζί με τους ήδη διευθυντές εκπαίδευσης που επελέγησαν από τον ΣΥΡΙΖΑ με κριτήρια που κρίθηκαν αντισυνταγματικά από το ΣτΕ.
Ο κύριος υπουργός βλέπω δεν είναι στο έδρανο...
Στην τελευταία διαδικασία επιλογής διευθυντών στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Λάρισα, καταγγέλθηκε ότι σε πολλές περιπτώσεις, η προφορική βαθμολόγηση ανέτρεψε πλήρως την κατάταξη που δημιουργήθηκε με βάση την αντικειμενική μοριοδότηση. Απηύθυνα ερώτηση στον κ. υπουργό, στις 10 Νοεμβρίου 2017 στην οποία ποτέ δεν απάντησε.
Το νομοσχέδιο που φέρατε, κύριοι της κυβέρνησης, προφανώς είναι η απάντηση, καθώς διευρύνει σε όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης τη βαρύτητα της συνέντευξης για την επιλογή των ημετέρων. Όμορφος κόσμος, αγγελικά πλασμένος!
Επιπλέον, με τα ΚΕΣΥ, η ειδική αγωγή κινδυνεύει να μετατραπεί σε αντικείμενο πειραματισμού σε βάρος των οικογενειών των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Είναι καιρός να μπει ένα τέλος στον κατήφορο του εκπαιδευτικού συστήματος.
Δέσμευσή μας είναι η κατάργηση κάθε διάταξης νόμου που επιβάλει τη λογική της ισοπέδωσης και του κομματισμού στην εκπαίδευση. Ως κυβέρνηση θα προχωρήσουμε σε επιλογή των ανωτάτων στελεχών της εκπαίδευσης μέσω ΑΣΕΠ, μια πρόταση που εισηγήθηκα όταν είχα την ευθύνη του Τομέα Παιδείας της ΝΔ και χαίρομαι που υιοθετήθηκε από την ηγεσία του κόμματός μου.
Ήλθε η ώρα να κοιτάξουμε μπροστά με ορθολογισμό και να βγάλουμε την παιδεία από το τέλμα που την έχει ρίξει ο λαϊκισμός. Να αποκαταστήσουμε την αξιοκρατία σε όλη τη δομή εκπαίδευσης και να αναδείξουμε την αριστεία ως κοινωνική αρετή.

Σας ευχαριστώ».

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ομιλία του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://youtu.be/QskyMGcAi-Y

 

 

Subscribe to this RSS feed