Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

ΣΥΓΧΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΛΟΓΩ ΣΕΙΡΑΣ ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: ΣΥΓΧΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΛΟΓΩ ΣΕΙΡΑΣ ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ από το 2015 εξαγγέλλει διαρκώς την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μάλιστα, από τον Νοέμβριο του 2016, όταν και ανέλαβε υπουργός ο κ. Κώστας Γαβρόγλου, αμέτρητες φορές έγινε λόγος από τον ίδιο και τον πρωθυπουργό για κατάργηση των Πανελληνίων εξετάσεων.
Παραθέτουμε ενδεικτικά:
Στις 9 Μαΐου 2017, ο κ. Τσίπρας ανακοινώνει κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Παιδείας την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων, λέγοντας συγκεκριμένα«σχεδιάζουμε ριζική αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, που θα οδηγήσει στην κατάργηση των Πανελλαδικών, μια διαδικασία που δεν υπάρχει αμφιβολία πως είναι αδιάβλητη, ίσως το πιο αδιάβλητο που υπάρχει σε αυτή τη χώρα, αλλά που είναι εξαντλητική και απάνθρωπη. Η αναβάθμιση σημαίνει λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες, ενώ το απολυτήριο θα καθορίζει την εισαγωγή στα πανεπιστήμια» (09.05.2017).
Την επόμενη, ακριβώς,ημέρα, 10 Μαΐου 2017, ο κ. Γαβρόγλου σε δηλώσεις του ομολογεί ότι όλα είναι σε πρώιμο στάδιο και ότι «δεν μπορούμε να ξεκαθαρίσουμε τώρα πώς θα μπαίνουν στο πανεπιστήμιο γιατί δεν το ξέρουμε. Σε αυτόν που είναι σήμερα στην Γ΄ Γυμνασίου θα του πούμε ότι το Λύκειο που θα πας θα αλλάξει» (10.05.2017, ΣΚΑΙ).
Στις 22 Αυγούστου του 2017 ο κ. Τσίπρας δηλώνει πάλι ότι «μετά τη θερινή ανάπαυλα της Βουλής φέρνουμε ένα εμβληματικό νομοσχέδιο, το οποίο είναι ήδη σε διαδικασία διαβούλευσης, για το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης στη χώρα μας, γιατί αφορά τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι ένα ν/σ το οποίο θέλει να καταργήσει τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, που αποτελούν διαδικασία υποβολής των νέων σε εξοντωτικό στρεσάρισμα και κρίσεις μόνο μιας φοράς» (22.08.2017).
Στις 28 Αυγούστου 2017, ανακοινώνεται ότι «το ΥΠΠΕΘ, θα καταθέσει σύντομα σε διαβούλευση νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση του Λυκείου και του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με βάση την πρόταση του ΙΕΠ», και βάσει αυτού «κεντρικά οργανωμένες εξεταστικές διαδικασίες πραγματοποιούνται δύο φορές τον χρόνο: τέλος Ιανουαρίου, (διαγωνίσματα τετραμήνου) και τον Ιούνιο» με σκοπό την εισαγωγή στα ΑΕΙ (28.08.2017).
Στις 30 Αυγούστου 2017, ο κ. Γαβρόγλου δηλώνει ότι ποτέ δεν μίλησε για κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων και μάλιστα «δεν μπορεί άλλωστε να υπάρξει εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς εξετάσεις» (30.08.2017, «Εφημερίδα των Συντακτών»).
Την 1 Σεπτεμβρίου 2017, ο κ. Γαβρόγλου ανακοινώνει ότι οι εξετάσεις του Ιανουαρίου θα είναι προαιρετικές λέγοντας συγκεκριμένα ότι «με την ευθύνη του μαθητή προφανώς μπορεί να είναι προαιρετική η συμμετοχή στις εξετάσεις του Ιανουαρίου» (01.09.2017, REALFM).
Στις 30 Απριλίου 2018, ο κ. Γαβρόγλου επανέρχεται με συνέντευξή του στα «ΝΕΑ», σύμφωνα με την οποία «σε προθάλαμο για τα Πανεπιστήμια θα εξελιχθεί ουσιαστικά η Γ' Λυκείου μέσα από προπαρασκευαστικά μαθήματα καθώς το γενικό πρόγραμμα θα ολοκληρώνεται στη Β' Λυκείου. Παράλληλα, από το καλοκαίρι του 2020 ο βαθμός απολυτηρίου θα καθορίζει την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με εξαίρεση για ένα μεταβατικό διάστημα τις Ιατρικές Σχολές, τις Νομικές και τα Πολυτεχνεία» (30.04.2018).
Ωστόσο, παρά τις κατά καιρούς αντιφατικές δηλώσεις, έχουμε φθάσει ΄στο τέλος και του διδακτικού έτους 2017-18 και κανένα νομοσχέδιο για την αναβάθμιση του Λυκείου και τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν έχουμε δει. Αποτέλεσμα αυτών των παλινωδιών είναι τόσο στον εκπαιδευτικό κόσμο όσο και στους γονείς και μαθητές να έχει προκληθεί σύγχυση και αβεβαιότητα, καθώς δεν γνωρίζουν ποιος θα είναι τελικά ο τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ υπουργός:

1. Έχει εκπονήσει το υπουργείο κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο αναβάθμισης του Λυκείου και αλλαγής του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;
2. Αν υπάρχει τέτοιο σχέδιο, τυγχάνει της σύμφωνης γνώμης του αρμοδίου συμβουλευτικού οργάνου, δηλαδή του ΙΕΠ; Πότε θα εισαχθεί στη Βουλή ως νομοσχέδιο και από πότε θα εφαρμοσθεί; Αν δεν υπάρχει τέτοιο σχέδιο, τότε γιατί ο υπουργός και η κυβέρνηση προχωρούν σε επανειλημμένες αόριστες και άστοχες δηλώσεις που προκαλούν σύγχυση και ανησυχία στην ελληνική κοινωνία;

Αθήνα, 25 Ιουνίου 2018

Ο ερωτών βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Μ. Χαρακόπουλος με Επίκαιρη στον υπ. Παιδείας: "Υπάρχει σχέδιο για αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα ΑΕΙ;"

Μάξιμος βουλή 2

Αθήνα, 25 Ιουνίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕ ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ:

Υπάρχει σχέδιο για αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα ΑΕΙ;

• Τσίπρας και Γαβρόγλου επί 2 χρόνια «καταργούν» τις Πανελλήνιες!

«Παρά τις κατά καιρούς αντιφατικές δηλώσεις της κυβέρνησης, έχουμε φθάσει στο τέλος και του διδακτικού έτους 2017-18 και κανένα νομοσχέδιο για την αναβάθμιση του Λυκείου και τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν έχουμε δει. Αποτέλεσμα αυτών των παλινωδιών είναι τόσο στον εκπαιδευτικό κόσμο όσο και στους γονείς και μαθητές να έχει προκληθεί σύγχυση και αβεβαιότητα, καθώς δεν γνωρίζουν ποιος θα είναι τελικά ο τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση». Τα παραπάνω τονίζει ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σε Επίκαιρη Ερώτηση που απευθύνει στον υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου.
Ο κ. Χαρακόπουλος αναφέρει ότι «η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ από το 2015 εξαγγέλλει διαρκώς την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μάλιστα, από τον Νοέμβριο του 2016, όταν και ανέλαβε υπουργός ο κ. Γαβρόγλου, αμέτρητες φορές έγινε λόγος από τον ίδιο και τον πρωθυπουργό για κατάργηση των Πανελληνίων εξετάσεων».
Ενδεικτικά παραθέτει:
• Στις 9 Μαΐου 2017, ο κ. Τσίπρας ανακοινώνει κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Παιδείας την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων.
• Την επόμενη, ακριβώς, ημέρα, 10 Μαΐου 2017, ο κ. Γαβρόγλου σε δηλώσεις του ομολογεί ότι όλα είναι σε πρώιμο στάδιο και ότι «δεν μπορούμε να ξεκαθαρίσουμε τώρα πώς θα μπαίνουν στο πανεπιστήμιο γιατί δεν το ξέρουμε».
• Στις 22 Αυγούστου 2017 ο κ. Τσίπρας δηλώνει πάλι ότι «μετά τη θερινή ανάπαυλα της Βουλής φέρνουμε ένα εμβληματικό νομοσχέδιο, το οποίο θέλει να καταργήσει τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, που αποτελούν διαδικασία υποβολής των νέων σε εξοντωτικό στρεσάρισμα και κρίσεις μόνο μιας φοράς».
• Στις 28 Αυγούστου 2017, ανακοινώνεται ότι «κεντρικά οργανωμένες εξεταστικές διαδικασίες θα πραγματοποιούνται δύο φορές τον χρόνο: τέλος Ιανουαρίου, (διαγωνίσματα τετραμήνου) και τον Ιούνιο» με σκοπό την εισαγωγή στα ΑΕΙ.
• Στις 30 Αυγούστου 2017, ο κ. Γαβρόγλου δηλώνει ότι ποτέ δεν μίλησε για κατάργηση των Πανελλαδικών εξετάσεων και μάλιστα «δεν μπορεί άλλωστε να υπάρξει εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς εξετάσεις».
• Την 1 Σεπτεμβρίου 2017, ο κ. Γαβρόγλου ανακοινώνει ότι οι εξετάσεις του Ιανουαρίου θα είναι προαιρετικές λέγοντας συγκεκριμένα ότι «με την ευθύνη του μαθητή προφανώς μπορεί να είναι προαιρετική η συμμετοχή στις εξετάσεις του Ιανουαρίου».
• Στις 30 Απριλίου 2018, ο κ. Γαβρόγλου επανέρχεται λέγοντας ότι «από το καλοκαίρι του 2020 ο βαθμός απολυτηρίου θα καθορίζει την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με εξαίρεση για ένα μεταβατικό διάστημα τις Ιατρικές Σχολές, τις Νομικές και τα Πολυτεχνεία».
Κατόπιν τούτων, το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ζητά να πληροφορηθεί από τον αρμόδιο υπουργό:
1. Έχει εκπονήσει το υπουργείο κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο αναβάθμισης του Λυκείου και αλλαγής του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;
2. Αν υπάρχει τέτοιο σχέδιο, τυγχάνει της σύμφωνης γνώμης του αρμοδίου συμβουλευτικού οργάνου, δηλαδή του ΙΕΠ; Πότε θα εισαχθεί στη Βουλή ως νομοσχέδιο και από πότε θα εφαρμοσθεί; Αν δεν υπάρχει τέτοιο σχέδιο, τότε γιατί ο υπουργός και η κυβέρνηση προχωρούν σε επανειλημμένες αόριστες και άστοχες δηλώσεις που προκαλούν σύγχυση και ανησυχία στην ελληνική κοινωνία;

 

Μ.Χαρακόπουλος: «Συναυτουργός στο εθνικό έγκλημα ο Πάνος Καμμένος!»

ΑΠΟΨΗ politiki xarakopoulos

Αθήνα, 24 Ιουνίου 2018

Συνέντευξη Μάξιμου Χαρακόπουλου
στην εφημερίδα «Η Άποψη» & iapopsi.gr ,
και στον δημοσιογράφο Κώστα Παπαδόπουλο.

«Συναυτουργός στο εθνικό έγκλημα ο Πάνος Καμμένος!»

«Δίνουμε τα πάντα χωρίς να παίρνουμε, σχεδόν τίποτε». Με αυτά τα λόγια σχολιάζει, σε συνέντευξή του στην «Α», ο βουλευτής Λάρισας της Ν.Δ., Μάξιμος Χαρακόπουλος, τη συμφωνία των Πρεσπών για το ονοματολογικό της ΠΓΔΜ. Ο κ. Χαρακόπουλος προσθέτει ότι «το χειρότερο για τους Έλληνες ήταν το χαμόγελο του κ. Τσίπρα όταν άκουγε τον πρωθυπουργό των Σκοπίων να μιλάει συνεχώς για ‘‘Μακεδόνες’’, αντί να αντιδράσει. έστω για τα μάτια». Τέλος, ως αν. τομεάρχης Δημόσιας Τάξης της «γαλάζιας» παράταξης, τονίζει ότι το «Εξαρχιστάν είναι αφημένο από τον κ. Τόσκα στην ανομία και στις συμμορίες που δρουν ως κράτος εν κράτει».

Πώς κρίνετε τη συμφωνία που υπεγράφη για το ονοματολογικό της ΠΓΔΜ;

Πρόκειται για μια συμφωνία-κόλαφο για τα ελληνικά εθνικά συμφέροντα. Δίνουμε τα πάντα χωρίς να παίρνουμε, σχεδόν, τίποτε. Μια συμφωνία που αφήνει ορθάνοιχτες τις πύλες του αλυτρωτισμού των γειτόνων. Αναγνωρίζεται για πρώτη φορά «μακεδονική» ιθαγένεια και γλώσσα, που ουσιαστικά συνιστούν αναγνώριση μακεδονικής ταυτότητας. Παραδίδεται, επίσης, όλη η μακεδονική ιστορία από τα χρόνια των Κυρίλλου και Μεθοδίου μέχρι τις ημέρες μας στους σκοπιανούς. Δυστυχώς, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, εθισμένη στην κρυφή διπλωματία και σε διάφορες παλαιοκομουνιστικές ιδεοληψίες βρήκε αυτόν τον δρόμο για να καλοπιάσει τρίτες δυνάμεις. Τσίπρας, Κοτζιάς και Καμμένος –ο οποίος είναι άμεσος συναυτουργός του εθνικού εγκλήματος και ας σταματήσει να παίζει το έργο «αμάρτησα για το παιδί μου»- δεν λογαριάζουν ούτε την ιστορική αλήθεια, ούτε τις εθνικές ευαισθησίες των Ελλήνων. Μοναδικό κριτήριό τους, όπως και στις αποφάσεις τους για την οικονομία, είναι η καρέκλα τους.

Μία κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας έχει περιθώριο επαναδιαπραγμάτευσης της συμφωνία αυτής;

Ο τρόπος που φθάσαμε στην υπογραφή των Πρεσπών, που παραπέμπει δυστυχώς στα τελευταία χρόνια του εμφυλίου και τις αντεθνικές δεσμεύσεις Ζαχαριάδη, κατέδειξε την απαξίωση της κυβέρνησης προς την βουλή και τους πολίτες. Προσπάθησε να δημιουργήσει τετελεσμένα και τα κατάφερε, καθώς η πΓΔΜ θα λάβει σύντομα πρόσκληση για το ΝΑΤΟ. Εμείς, πάντως, ως ΝΔ ξεκαθαρίσαμε ότι αυτή τη συμφωνία δεν θα την επικυρώσουμε όταν η κυβέρνηση Τσίπρα τη φέρει στη Βουλή.

Τα συναισθήματα σας όταν ακούσατε τον κ. Ζάεφ να μιλάει για «Μακεδόνες» και για «Έλληνες»;

Ο Ζάεφ μίλησε έτσι γιατί του το επέτρεψε η ελληνική κυβέρνηση. Το χειρότερο για τους Έλληνες, όμως, ήταν το χαμόγελο του κ. Τσίπρα όταν άκουγε τον πρωθυπουργό των Σκοπίων να μιλάει συνεχώς για «Μακεδόνες», αντί να αντιδράσει, έστω για τα μάτια. Αυτό δείχνει τι παρωπίδες φορούν και το πόσο επικίνδυνη είναι αυτή η κυβέρνηση όσο παραμένει στην εξουσία...

Η παρέμβαση του Κώστα Καραμανλή σας ικανοποίησε; Μήπως οι Νεοδημοκράτες περίμεναν κάτι πιο εμφατικό;

Στην μνήμη των Ελλήνων θα μείνει πάντα ότι το 2008, εν μέσω εντονότερων διεθνών πιέσεων σε σχέση τις παρούσες, ο τότε πρωθυπουργός αντιστάθηκε με βέτο στην είσοδο των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ. Η απόπειρα σύγκρισης της στάσης Καραμανλή με την επονείδιστη ενδοτικότητα των σημερινών κυβερνώντων δεν είναι μόνον ατυχής. Καταδεικνύει τη διαφορά μεταξύ εκείνου που είχε συνείδηση του βάρους της εθνικής του ευθύνης και αυτών που όλα τα σφάζουν και όλα τα μαχαιρώνουν για μια μέρα εξουσίας. Στη σημερινή κρίση ο Κώστας Καραμανλής επέλεξε να παρέμβει με αυτόν τον τρόπο και αυτό είναι δική του επιλογή, απόλυτα σεβαστή.

Η κυβέρνηση προβάλει το αφήγημα της «καθαρής» εξόδου απ’ τα μνημόνια. Είναι όντως έτσι;

Αυτά τα παραμύθια που λένε ούτε οι ίδιοι δεν τα πιστεύουν. Οι δεσμεύσεις της χώρας μετά τον Αύγουστο έχουν ήδη δημοσιοποιηθεί και δεν επιδέχονται αμφισβήτησης. Περικοπές συντάξεων και αφορολόγητου, υποθήκευση δημόσιας περιουσίας, πλεονάσματα που ξεπερνούν κάθε φαντασία, και έλεγχος κάθε 4 μήνες από τους εταίρους που θα μπορούν να επιβάλουν ποινές για την μη εκτέλεση των συμφωνηθέντων. Ό,τι και να κάνουν, όσα ψεύδη και να πουν το πολιτικό τους τέλος έρχεται ταχύτατα. Μόνον που, φεύγοντας, θα αφήσουν μια ημικατεστραμμένη χώρα, οικονομικά, κοινωνικά και γεωπολιτικά...

Προέρχεστε από την περιφέρεια. Μπορεί η ελληνική ύπαιθρος, ο πρωτογενής τομέας, να στηρίξει την προσπάθεια οικονομικής ανάκαμψης;

Η ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής είναι εκ των ουκ άνευ όρων της γενικής οικονομικής ανάπτυξης. Τούτο συνεπάγεται την αύξηση των εξαγωγών, της υγιούς παραγωγικότητας, την πληθυσμιακή ενίσχυση της περιφέρειας, τη διατήρηση παραδόσεων και κοινωνικών δομών που απειλούνται από τις ραγδαίες ανατροπές που συμβαίνουν στη χώρα και στον κόσμο. Για να πετύχει, όμως, απαιτείται σχέδιο και βούληση. Με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ το μόνον που είδαν οι αγρότες ήταν φόροι επί φόρων, αυξήσεις ασφαλιστικών εισφορών και παντοειδή κτυπήματα της εγχώριας παραγωγής.

«Απροκάλυπτη ‘‘στοργή’’ της κυβέρνησης στον Ρουβίκωνα»

Πρόσφατα είδαμε τον «Ρουβίκωνα» να επιχειρεί εισβολή στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Ενεργεί όντως υπό την ανοχή της κυβέρνησης;

Ο Ρουβίκωνας δέχεται εξ αρχής τη, σχεδόν, απροκάλυπτη «στοργή» της κυβέρνησης. Τους έχουν αποκαλέσει «δικά τους παιδιά», «συλλογικότητες», έχουν κάνει τα περιπολικά «ταξί». Ακόμη και οι πρόσφατες ενέργειές τους, που εξέθεσαν για μια ακόμη φορά τη χώρα, εναντίον ξένων ιδρυμάτων και προξενείων είχαν ως αποτέλεσμα να ανταμειφθούν και ο αρχιδολοφόνος της 17 Νοέμβρη Κουφοντίνας να πάρει εκβιαστικά μια ακόμη άδεια από τις φυλακές.

Για τα Εξάρχεια υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο της Ν.Δ.; Ακούμε συνδικαλιστές της ΕΛ.ΑΣ. να λένε ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση. Ασπάζεστε αυτή την άποψη;

Η ΕΛΑΣ όπου αφέθηκε να δουλέψει τα κατάφερε περίφημα. Το ίδιο θα μπορούσε και στα Εξάρχεια. Πρόσφατα με πρωτοβουλία του αξιωματικού που ήταν εκεί, κυνηγήθηκαν και πιάστηκαν ένα τσούρμο μπαχαλάκηδες –μεταξύ αυτών λέγεται και ένας υπάλληλος της βουλής. Δυστυχώς, όμως, το... Εξαρχιστάν είναι αφημένο από τον κ. Τόσκα στην ανομία και στις συμμορίες που δρουν ως κράτος εν κράτει, στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Δείτε τη συνέντευξη όπως δημοσιεύθηκε εδώ

 

Μάξιμος Χαρακόπουλος στη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης προς τον Αν. Υπ. Εσωτερικών κ. Τόσκα, με θέμα:«Επιστολή διαμαρτυρίας και απόγνωσης κατοίκων των Εξαρχείων».

Μάξιμος Επίκαιρη 1

Αθήνα, 21 Ιουνίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ ΤΟΥ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΜΕ ΘΕΜΑ:
«ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΓΝΩΣΗΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΩΝ ΕΞΑΡΧΕΙΩΝ»

Πρωτολογία

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ, καλώς ήρθατε στη Βουλή μετά από επτά εβδομάδες. Πιστεύαμε ότι είχατε αλλεργία στον κοινοβουλευτικό έλεγχο. Ο κοινοβουλευτικός έλεγχος, όμως, δεν είναι πάρεργο. Είναι υποχρέωσή σας να έρχεστε και να απολογείστε στην Εθνική Αντιπροσωπεία για τα έργα και τις ημέρες σας, όσο δυσάρεστο κι αν σας είναι αυτό.
Εύλογα αποφεύγετε τη Βουλή, καθώς η έξαρση της εγκληματικότητας αναδεικνύεται σε αχίλλειο πτέρνα της Κυβέρνησής σας. Η εγκληματικότητα, κυριολεκτικά, σε κάθε γωνιά της χώρας «χτυπάει κόκκινο». Οι νησίδες της ανομίας διευρύνονται και επεκτείνονται.
Τρεισήμισι χρόνια τώρα, με ερωτήσεις και παρεμβάσεις σας ζητούμε μετ’ επιτάσεως να λάβετε μέτρα για την αποκατάσταση της νομιμότητας στο κέντρο της Αθήνας. Επιμένουμε να εφαρμοστεί παντού και για όλους ο νόμος, χωρίς εξαιρέσεις. Επισημαίνουμε ότι το κράτος έχει αποσύρει τη δικαιοδοσία του από το κέντρο της πρωτεύουσας.
Εσείς βεβαίως τι κάνατε; Επιχειρούσατε να απαξιώσετε την κριτική μας. Μας λέγατε φοβικούς, μας λέτε ότι επενδύουμε στον φόβο, ότι δημιουργούμε εντυπώσεις. Και έρχεται η επιστολή κόλαφος, η καταγγελία τετρακοσίων κατοίκων των Εξαρχείων.
Την είδατε την επιστολή, κύριε Υπουργέ; Εδώ είναι η επιστολή. Την καταθέτω για τα Πρακτικά.
Οι άνθρωποι έχουν χάσει κυριολεκτικά τον ύπνο τους. Φοβούνται για τη ζωή τους. Ό,τι έγκλημα του κοινού ποινικού δικαίου υπάρχει, καταγγέλλουν ότι λαμβάνει χώρα στα Εξάρχεια. Δολοφονίες, ληστείες, κλοπές, εμπόριο ναρκωτικών, εμπόριο λαθραίων τσιγάρων, εμπρησμοί σε μαγαζιά, σούπερ μάρκετ, κατοικίες, δράση συμμοριών, επιθέσεις με μολότοφ, βανδαλισμοί σε πολυκατοικίες, καταλήψεις δημοσίων και ιδιωτικών κτηρίων, πορνεία, προστασία σε καταστήματα, χρήση ναρκωτικών σε πλατείες και εισόδους πολυκατοικιών, τοξικές αναθυμιάσεις από καμένους κάδους, ανεξέλεγκτη δράση Ελλήνων και αλλοδαπών που δηλώνουν αλληλέγγυοι και συμπεριφέρονται ως κατακτητές της περιοχής.
Επιπλέον, καταγγέλλουν ότι το κράτος αποχωρεί από την περιοχή. Εγκατέλειψαν τα Εξάρχεια ο ΟΤΕ, η Εθνική Τράπεζα, τα ΕΛΤΑ, αλλά και οι ιδιωτικές τράπεζες. Τα λεωφορεία αλλάζουν δρομολόγια, ενώ στην Πατησίων γίνονται παρανάλωμα του πυρός. Την ίδια ώρα το «ΚΕΠ των αναρχικών» ζει και βασιλεύει στην Πλατεία των Εξαρχείων και εσείς ερίζετε με τον Δήμαρχο Αθηναίων για το ποιος έχει την ευθύνη να το απομακρύνει. Ουσιαστικά το κράτος γελοιοποιείται.
Τα Εξάρχεια έχουν γίνει πόλος έλξης της «Διεθνούς των μπαχαλάκηδων» που έρχονται και παρελαύνουν με καλάσνικοφ στην Πλατεία των Εξαρχείων. Οι δυνάμεις της Αστυνομίας, που σταθμεύουν στο Πολυτεχνείο και στη Χαριλάου Τρικούπη, καταγγέλλουν ότι γίνονται ζωντανοί στόχοι και επιπλέον, ότι δεν τους επιτρέπεται να εισέλθουν στο άβατο των Εξαρχείων.
Τι κάνετε για όλα αυτά, κύριε Υπουργέ; Εκτός από τις δηλώσεις σας «κανείς να κάνει ότι κοιμάται όταν εισέρχονται κακοποιοί στο σπίτι του», το μόνο που κάνατε ήταν να διαλύσετε την Ομάδα ΔΕΛΤΑ, την ομάδα δικυκλιστών ταχείας επέμβασης. Γιατί; Γιατί σας το αξίωσε η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ. Και εσείς σπεύσατε να υπακούσετε, για να μην δυσαρεστήσετε τα δικά σας παιδιά, κατ’ ομολογία του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης. Μάλιστα, αποκαλέσατε τους αστυνομικούς της Ομάδας ΔΕΛΤΑ ως «τσούρμο».
Για τους Ρουβίκωνες, βέβαια, έχετε μόνο καλά λόγια να πείτε. Έτσι φτάσαμε να διαβάζουμε ακόμα και για εγκατάσταση πυρήνων τζιχαντιστών που δρουν στα Εξάρχεια.
Κύριε Υπουργέ, η Αστυνομία έχει αποδείξει ότι διαθέτει την ικανότητα και τον επαγγελματισμό να φέρει σε πέρας με επιτυχία την αποστολή της, αρκεί να μην μπαίνουν εμπόδια στη δράση της.
Δεν ξέρω αν συμμερίζεστε την άποψη ότι τα Εξάρχεια είναι ένα είδος γαλατικού χωριού, το οποίο προβάλλει η Κυβέρνησή σας ως τουριστικό προϊόν, καλώντας τουρίστες από όλο τον κόσμο να έρθουν και να ζήσουν την εμπειρία της ανομίας στη χώρα μας. Δεν μπορεί, όμως, να είναι αυτό το όραμά μας για το ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Δέσμευση δική μας είναι η αποκατάσταση του νόμου και της τάξης παντού.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Μάξιμος Επίκαιρη 2

Δευτερολογία

Κύριε Υπουργέ, είστε τρεισήμισι χρόνια Υπουργός. Δεν έχετε το ακαταλόγιστο. Πείθετε κανέναν, όταν προσπαθείτε να μας πείτε ότι η κατάσταση σήμερα είναι καλύτερη απ’ ότι ήταν το 2014; Γιατί κάνετε αυτές τις τόσο βαθιές βουτιές στο παρελθόν, στο χτες;
Εμείς δεν υποστηρίζουμε ότι ήταν ιδανική η κατάσταση στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας ή στα Εξάρχεια, αλλά ποτέ δεν ήταν και σε αυτά τα χάλια, στα οποία έχει φτάσει με τις δικές σας πολιτικές επιλογές, γιατί θέλετε να χαϊδεύετε τους Ρουβίκωνες, τις συλλογικότητες και αυτούς που αποκαλείτε «δικά σας παιδιά».
Όσον αφορά το κατά πόσο η Αστυνομία μπορεί να κάνει τη δουλειά της και αν έχει το ελευθέρας να το κάνει ή αν τις βάζετε προσχώματα, σας παραπέμπω στις δημόσιες δηλώσεις των συνδικαλιστικών οργάνων της Αστυνομίας, κύριε Υπουργέ. Προφανώς, δεν σας αγγίζουν εσάς οι διαμαρτυρίες των κατοίκων.
Χθες, υπήρχε επιστολή των καταστηματαρχών του ιστορικού κέντρου προς τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας, επιστολή πραγματικά κραυγή αγωνίας. Καταγγέλλουν εμπόριο και διακίνηση ναρκωτικών στο κέντρο της πρωτεύουσας μέρα μεσημέρι, ληστείες, κλοπές. Αυτά είναι καθημερινά φαινόμενα. Οι καταστηματάρχες φοβούνται να μιλήσουν, γιατί γίνονται στόχος. Οι κάτοικοι έχουν χάσει τον ύπνο τους.
Δεν ξέρω αν εσείς κοιμόσαστε με ήσυχη τη συνείδησή σας, όπως δήλωσε ο πρώην συνάδελφός σας, ο κ. Παρασκευόπουλος.
Ως ένα βαθμό, κύριε Υπουργέ, έχετε την κατανόησή μου, διότι πραγματικά στο έργο της Αστυνομίας βάζουν εμπόδια οι συναρμόδιοι Υπουργοί.
Με τον νόμο Γαβρόγλου επανήλθε το άσυλο της ανομίας στα πανεπιστήμια. Οι μπαχαλάκηδες, που χτυπούν, καταφεύγουν στο Πανεπιστήμιο, όπου έχουν, βεβαίως, άσυλο, όπου η Αστυνομία δεν μπορεί να εισέλθει για να συλλάβει αυτά τα παραβατικά στοιχεία.

Με τον νόμο Παρασκευόπουλου χιλιάδες κακοποιοί έχουν βγει από τις φυλακές και συμβάλλουν και πάλι στην έξαρση, στην ανακύκλωση της εγκληματικότητας. Πόσες φορές ένας αστυνομικός να συλλάβει τον ίδιο κακοποιό;
Πρέπει, όμως, να αντιληφθείτε ότι δεν μπορεί να είστε απαθείς σε αυτή την κατάσταση που εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους, καθώς είναι πια εμφανείς οι διασυνδέσεις του αναρχικού χώρου, των «μπαχαλάκηδων», με την τρομοκρατία.
Φοβούμαι, όμως, με αυτά που ακούω ότι ελάχιστα σας ενδιαφέρει και εκθέτετε τη χώρα στη διεθνή κοινότητα, όταν δίνετε άδεια στον αμετανόητο αρχιδολοφόνο της «17 Νοέμβρη», επειδή κάνει απεργία πείνας και επειδή απειλούν οι διάφορες συλλογικότητες το επίσημο κράτος. Δημιουργείτε έτσι την εντύπωση ότι το κράτος εκβιάζεται και υποχωρεί. Και αυτό είναι ένα λανθασμένο μήνυμα.
Κύριε Πρόεδρε, διαβάζω τις τελευταίες μέρες ότι η Κυβέρνηση ενοχλείται από τους προπηλακισμούς βουλευτών της Συγκυβέρνησης. Καλώς τα, τα παιδιά! Όταν συμπτύξατε μέτωπο με τη Χρυσή Αυγή στην πλατεία των «αγανακτισμένων», δεν είχατε τέτοιες ευαισθησίες. Όταν στελέχη σας μιλούσαν για κρεμάλες και για γερμανοτσολιάδες, δεν είχατε τέτοιες ευαισθησίες. Όταν ο κυβερνητικός σας εταίρος καλούσε τον λαό σε λιντσαρίσματα, δεν είχατε τέτοιες κυβερνητικές ευαισθησίες. Τα υπέστημεν όλα αυτά και προσωπικά σε παρουσίαση βιβλίου μου στη Λάρισα με πρωταγωνιστές στελέχη σας. Εσείς εκθρέψατε το τέρας του λαϊκισμού και τώρα που σας δαγκώνει, φωνασκείτε.
Η Νέα Δημοκρατία καταδικάζει, κύριε Πρόεδρε, απόλυτα κάθε εκδήλωση βίας. Δεν βάζουμε κανένα ιδεολογικό πρόσημο στη βία, όπως έκαναν στο παρελθόν τα στελέχη της Κυβέρνησης. Δεν υπάρχει καλή και κακή βία. Η βία θα πρέπει να καταδικάζεται απόλυτα, χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις, όπως εσείς κάνατε, νομιμοποιώντας στο παρελθόν τέτοιες συμπεριφορές βίας προς στελέχη της Νέας Δημοκρατίας.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε ολόκληρη τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης με τις τοποθετήσεις του κ. Χαρακόπουλου και τις απαντήσεις του κ. Τόσκα στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://youtu.be/DlpheAx4614

 

Subscribe to this RSS feed