Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Απάντηση Μ. Χαρακόπουλου στην Επιστολή δρος Κ. Γ. Σαχινίδη στην "Ελευθερία"

Μνημείο Μερτσάν

Αθήνα, 6 Ιουλίου 2018

Κύριε Διευθυντά,

Με κατάπληξη διάβασα την επιστολή του δρ. κοινωνιολογίας και πολιτικού επιστήμονα κ. Κώστα Γ. Σαχινίδη, που δημοσιεύει η έγκριτη εφημερίδα σας, με αφορμή τον χαιρετισμό μου στις πολιτιστικές εκδηλώσεις της Αετοράχης. Σ’ αυτήν ο επιστολογράφος με κατηγορεί για «ακροδεξιές ιδεοληψίες», για «στείρο αντικομουνισμό», για «κλίμα μισαλλοδοξίας» και για «διαστρέβλωση των ιστορικών γεγονότων». Κι όλ’ αυτά διότι αναφέρθηκα στις σταλινικές διώξεις εναντίον των Ποντίων στην ΕΣΣΔ.
Κατ’ αρχάς, χαίρομαι που στην επιστολή του ο κ. Σαχινίδης αναγνωρίζει τη γενοκτονία των Ποντίων από τον Κεμάλ και τους Τούρκους, κάτι που δεν είναι αυτονόητο για πολλούς φίλους του σοβιετικού καθεστώτος.
Στον σύντομο χαιρετισμό μου είπα ότι «ο ποντιακός ελληνισμός είναι από τα πιο πολύπαθα κομμάτια του έθνους -και δεν νομίζω ότι μεροληπτώ λόγω της απώτερη ποντιακής μου καταγωγής. Υπέστη Γενοκτονία από τους Τούρκους, εκατοντάδες χιλιάδες σφαγιάστηκαν και οι υπόλοιποι ξεριζώθηκαν από τη γη των πατέρων τους και βρέθηκαν πρόσφυγες στην Ελλάδα. Όσοι, μάλιστα βρέθηκαν στα εδάφη της πρώην Σοβιετικής Ένωσης υπέστησαν απηνείς διώξεις από το σταλινικό καθεστώς. Παρόλα αυτά δεν απαρνήθηκαν ούτε την ελληνική τους συνείδηση ούτε την ορθόδοξη πίστη τους. Διατήρησαν ακέραιη την ρωμαίικη ταυτότητά τους».
Δεν εξομοίωσα, λοιπόν, την τουρκική γενοκτονία με τα δεινά των Ελλήνων της ΕΣΣΔ, αλλά μίλησα για «απηνείς διώξεις» που υπέστησαν κατά τη σταλινική περίοδο, όσοι Πόντιοι βρέθηκαν στην επικράτειά της. Αυτή η θέση, για όσους έχουν ελάχιστη γνώση της σχετικής βιβλιογραφίας, είναι απολύτως τεκμηριωμένη ιστορικά και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας.
Βεβαίως, μέχρι την πτώση των σοσιαλιστικών καθεστώτων τα πραγματικά γεγονότα παρέμεναν στο σκοτάδι. Έκτοτε, όμως, τα αρχεία άνοιξαν, οι ψηφίδες του σοβιετικού παρελθόντος αποκαθίστανται και η επίκληση στην άγνοια της ιστορικής αλήθειας δεν επιτρέπεται.
Αφού, όμως, ακόμη για κάποιους φαίνεται ότι όσα συνέβησαν τότε δεν είναι επαρκώς γνωστά, θυμίζουμε ότι, με το Διάταγμα-Ντιρεκτίβα 50215, στις 15 Δεκεμβρίου 1937, η ελληνική μειονότητα στο σύνολό της θεωρήθηκε ύποπτη. Βάσει του διατάγματος αυτού ξεκίνησε η λεγόμενη «Ελληνική Επιχείρηση» (Gretseskayia Operatsia) κατά την οποία συνελήφθησαν χιλιάδες Έλληνες, ανεξάρτητα από τις πολιτικές τους πεποιθήσεις. Ανάμεσά τους συγκαταλέγονταν τόσο ντόπιοι Έλληνες Μαριουπολίτες όσο και Πόντιοι. Όσοι απ’ αυτούς δεν εκτελέστηκαν, εξορίστηκαν στη Σιβηρία σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες. Ταυτοχρόνως, έκλεισαν όλα τα ελληνικά σχολεία, οι ελληνικές εφημερίδες, και απαγορεύθηκε η έκδοση ελληνικών βιβλίων, τα δε ελληνικά τυπογραφικά στοιχεία πετάχτηκαν στη θάλασσα. Έκτοτε, η ελληνική μειονότητα, σύμφωνα με τη γραμμή του καθεστώτος, ανήκε στα «αντιδραστικά» έθνη, μαζί με τους Γερμανούς του Βόλγα και τους Τσετσένους. Οι διώξεις εναντίον των Ελλήνων συνεχίστηκαν καθ’ όλη τη δεκαετία του 1940 και ολόκληρα ελληνικά χωριά του Καυκάσου και όλοι οι Έλληνες της Κριμαίας, μέσα σε ελάχιστες ώρες, συγκεντρώθηκαν και εκτοπίστηκαν στην Κεντρική Ασία.
Για όποιον επιθυμεί να μελετήσει το θέμα, η βιβλιογραφία για τα γεγονότα αυτά τόσο στα ρωσικά όσο και στα ελληνικά εμπλουτίζεται συνεχώς. Οποίος επιθυμεί να προσεγγίσει την αλήθεια αρκεί να ξεφυλλίσει τα βιβλία του ιστορικού κ. Βλάση Αγτζίδη, όπως το «Παρευξείνιος Διασπορά» και «Κόκκινος Καπνάς και ο Ελληνισμός του Καυκάσου», που είχε την καλοσύνη να μου προσφέρει, όπου παρατίθενται πλήθος στοιχείων για τη συγκεκριμένη περίοδο. Ο συγγραφέας τους ήταν υποψήφιος βουλευτής Κιλκίς του ΣΥΡΙΖΑ, και ως εκ τούτου είναι μάλλον δύσκολο να κατηγορηθεί και αυτός για ακροδεξιός ή αντικομμουνιστής!
Εν πάση περιπτώσει, λόγω της παλαιάς φιλίας μου και τιμώντας τη μνήμη του αείμνηστου Γιώργου Σανιχίδη, δεν επιθυμώ να απαντήσω στους ακραίους προς το πρόσωπό μου χαρακτηρισμούς του επιστολογράφου δρος Κώστα Γ. Σαχινίδη.

Με εκτίμηση
Μάξιμος Χαρακόπουλος

Υ.Γ. Για τους Ποντίους, θύματα των σταλινικών διώξεων, οι επιζήσαντες Έλληνες της Ρωσίας, μετά την κατάρρευση του κομμουνιστικού καθεστώτος, άρχισαν να αναγείρουν μνημεία, όπως στο χωριό Μερτσάν.

Ομιλία Μάξιμου Χαρακόπουλου στη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών: «Κλεισθένης»

Μάξιμος ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ

Αθήνα, 6 Ιουλίου 2018

Ομιλία
αναπληρωτή τομεάρχη Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας,
αρμόδιου για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτή Λαρίσης,
Μάξιμου Χαρακόπουλου
στη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών: «Κλεισθένης»

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Εν πρώτοις να υπενθυμίσω ότι η συζήτηση του σημερινού νομοσχεδίου διεξάγεται τις ημέρες της επετείου ενός από τα μεγαλύτερα φιάσκα στην νεότερη πολιτική ιστορία, του περίφημου δημοψηφίσματος του 2015. Μια επέτειος που δεν πρέπει να ξεχασθεί ποτέ από τις μελλούμενες γενιές, για να θυμούνται που μπορεί να οδηγήσει ο λαϊκισμός και η ακόρεστη δίψα για εξουσία.

Γιατί επί 3,5 χρόνια είμαστε θεατές του ίδιου έργου: Μνημόνιο στο μνημόνιο για λίγους μήνες ακόμη παραμονής στην εξουσία. Και καταφεύγετε σε ακραίο λαϊκίστικό λόγο και στη διχαστική ρητορεία, όπως είδαμε και εχθές σε επίπεδο συζήτησης αρχηγών, από τα οποία πιάνεστε σαν σανίδα πολιτικής σωτηρίας. Εν μέσω, όμως, μιας διαρκούς γελοιοποίησης με καμώματα, όπως αυτά του κυβερνητικού σας εταίρου, και με έναν πρωθυπουργό, που δεν κρύβει τον εκνευρισμό του γιατί το άστρο του αρχίζει να θαμπώνει.

Όμως, το πεπρωμένο φυγείν αδύνατο. Η εκλογική Νέμεσις θα είναι αμείλικτη. Γι’ αυτό και κάθε κυβερνητική ενέργεια, κάθε απόφαση έχει μοναδικό σκοπό πως να εξασφαλίσει ρόλο στο ΣΥΡΙΖΑ την επόμενη μέρα.

Αυτό κάνατε υπονομεύοντας την επόμενη διακυβέρνηση της χώρας και την πολιτική σταθερότητα με τη ψήφιση της απλής αναλογικής στις εθνικές εκλογές. Κάτι, όμως, που ελπίζω να μη σας βγει, και στην επόμενη βουλή να υπάρξει η απαραίτητη εκείνη πλειοψηφία που θα ανατρέψει τα σχέδια ακυβερνησίας που έχετε εξυφάνει.

Τα ίδια επιχειρείτε τώρα και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση με την απλή αναλογική, στοχεύοντας στον κατακερματισμό των δυνάμεων. Είναι κοινό μυστικό ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι σχεδόν ανύπαρκτος στις τοπικές κοινωνίες και γι’ αυτό τινάζει στον αέρα, με το εκλογικό σύστημα που προτείνει, την τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση. Γαία πυρί μειχθήτω. Η επιβολή της απλής αναλογικής θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην πλήρη απορρύθμιση της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Καθιστά τις πλειοψηφίες ομήρους μικρών ακόμη και περιθωριακών μειοψηφιών, που θα επιβάλουν τη δική τους γραμμή, ενάντια στη βούληση της πλειοψηφίας των πολιτών που άλλα ψήφισαν.

Αφαιρούν στην ουσία από τον δήμαρχο και κάθε εκτελεστικό όργανο τη δυνατότητα να εφαρμόσει την πολιτική του. Ή τους δίνει το πρόσχημα να μην εφαρμόζουν όσα έχουν δεσμευθεί προς τους πολίτες, καθώς θα μπορούν να επικαλεστούν ότι έχουν δεμένα τα χέρια στη λήψη των τελικών αποφάσεων.

Ανοίγουν το δρόμο με την «κινητικότητα» των συμβούλων μεταξύ των παρατάξεων σε κάθε λογής αλισβερίσια, σε παρασκηνιακές και ανέντιμες συναλλαγές, με προσφορά ανταλλαγμάτων, που υποβιβάζουν το κύρος της τοπικής αυτοδιοίκησης και οδηγούν σε εκφυλιστικά φαινόμενα.

Την ίδια αυτή λογική των παρασκηνιακών συναλλαγών υπηρετούν και οι διατάξεις που προβλέπουν να ορίζονται αντιδήμαρχοι και αντιπεριφερειάρχες από όλες τις παρατάξεις.

Εντέλει, όλο αυτό το πακέτο μέτρων στοχεύει στην αποδυνάμωση και των αυτοδιοικητικών θεσμών, οι οποίοι, παρά τις όποιες αδυναμίες τους -που θα έπρεπε αυτές να τις δούμε και να βρούμε λύσεις- έχουν αποκτήσει μια ισχυρή παράδοση και προσφορά στις τοπικές κοινωνίες.

Δυστυχώς, τον ανεύθυνο τρόπο του πολιτεύεσθαι τον δείξατε όλα αυτά τα χρόνια, αρχικώς ως αντιπολίτευση, μετά ως κυβέρνηση. Όπως φαίνεται, όμως δεν σας απασχολούν οι συνέπειες για την χώρα, για τους πολίτες. Ο σχεδιασμός σας να βγει... Κι ας φωνάζουν, κι ας προειδοποιούν οι αυτοδιοικητικοί παράγοντες για τη γενική παραλυσία που θα προκύψει, για την αδυναμία να εκπληρώσουν τη λειτουργία τους οι θεσμοί.

Γι’ αυτό φέρνετε ένα νομοσχέδιο που δεν επιλύει τα προβλήματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά τη φορτώνει με καινούργια. Και όχι μόνον δεν της δίνει μεγαλύτερη αυτονομία από το κράτος, αλλά μέσω των Επιτρόπων των ΟΤΑ, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο που φέρνετε, θα έχουμε ασφυκτικότερο κεντρικό έλεγχο και κηδεμόνευση των Δήμων.

Κύριε υπουργέ,

Πριν λίγο καταθέσατε την τροπολογία για την κατάτμηση της Β΄ Αθηνών και της Περιφέρειας Αττικής. Ιδιαίτερα για τη Β΄ Αθηνών, μια περιφέρεια μαμούθ, υπάρχουν ζητήματα δημοκρατίας, καθώς για να πολιτευθεί κανείς εκεί θα πρέπει να έχει αναγνωρισιμότητα. Και το ερώτημα είναι πώς την αποκτά και με ποιο τίμημα! Είναι λοιπόν ρύθμιση θετική, αλλά έχουμε πει εδώ και καιρό ότι δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε σε μια ακόμη αποσπασματική ρύθμιση του εκλογικού συστήματος αν δεν προχωρήσετε σε ταυτόχρονη ρύθμιση που να δίνει το δικαίωμα ψήφου στον τόπο διαμονής στου Έλληνες του εξωτερικού.

Το δικαιούνται κ. υπουργέ αυτό, ιδιαίτερα οι εκατοντάδες χιλιάδες νέοι, που λόγω της οικονομικής κρίσης, αναγκάστηκαν να φύγουν από τη χώρα και να πάνε στο εξωτερικό, προς ανεύρεση εργασίας. Κατανοώ το φόβο σας ότι θα καταψηφίσουν την πολιτική σας που δεν φέρνει ανάπτυξη στη χώρα και δυσκολεύει την επάνοδό τους στην πατρίδα. Δεν μπορεί, όμως, να πολιτεύεστε με τόση υποκρισία.

Επιχειρήσατε μια ντρίπλα της τελευταίας στιγμής με την κατάθεση της δεύτερης τροπολογίας που παραπέμπει σε συγκρότηση επιτροπής που θα μελετήσει το θέμα. “Στρίβειν δια του αρραβώνος” θα το έλεγα αυτό κ. υπουργέ. Σας έχουμε καταθέσει δύο προτάσεις νόμου από το 2016. Και μέχρι σήμερα δεν τις έχετε συζητήσει.

Κύριε πρόεδρε,

Η Νέα Δημοκρατία, χωρίς να διολισθήσει ούτε στιγμή στον εύκολο δρόμο του λαϊκισμού, με αίσθημα εθνικής ευθύνης, μακριά από ακρότητες, θα συνεχίσει να λέει την αλήθεια στον ελληνικό λαό. Και δεσμευόμαστε ότι ως κυβέρνηση, τον νόμο, που οδηγεί στην παράλυση και Δήμους και Περιφέρειες, που επιδιώκει να δημιουργήσει ερείπια την επόμενη μέρα του ΣΥΡΙΖΑ, που παραδίδει στις διαθέσεις σε θλιβερές μειοψηφίες τις τοπικές κοινωνίες, θα τον καταργήσουμε».

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ομιλία του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://youtu.be/dS64rPD3Z5M

 

Μ. Χαρακόπουλος στη βουλή: "Η απλή αναλογική τινάζει στον αέρα την Τοπική Αυτοδιοίκηση!"

Μάξιμος ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ

Αθήνα, 6 Ιουλίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ “ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ”:

Η απλή αναλογική τινάζει στον αέρα την Τοπική Αυτοδιοίκηση!

• “Στρίβειν δια του αρραβώνος” για την ψήφο Ελλήνων εξωτερικού…

«Είναι κοινό μυστικό ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι σχεδόν ανύπαρκτος στις τοπικές κοινωνίες και γι’ αυτό τινάζει στον αέρα, με το εκλογικό σύστημα που προτείνει, την Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση. Γαία πυρί μειχθήτω. Η επιβολή της απλής αναλογικής θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην πλήρη απορρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Καθιστά τις πλειοψηφίες ομήρους μικρών, ακόμη και περιθωριακών, μειοψηφιών». Τα παραπάνω τόνισε ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Εσωτερικών «Κλεισθένης».
Ο Θεσσαλός πολιτικός υπογράμμισε ότι «ανοίγουν το δρόμο με την “κινητικότητα” των συμβούλων μεταξύ των παρατάξεων σε κάθε λογής αλισβερίσια, σε παρασκηνιακές και ανέντιμες συναλλαγές, με προσφορά ανταλλαγμάτων, που υποβιβάζουν το κύρος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και οδηγούν σε εκφυλιστικά φαινόμενα. Την ίδια αυτή λογική των παρασκηνιακών συναλλαγών υπηρετούν και οι διατάξεις που προβλέπουν να ορίζονται αντιδήμαρχοι και αντιπεριφερειάρχες από όλες τις παρατάξεις».

Φοβάστε την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού!
Ο κ. Χαρακόπουλος, απευθυνόμενος στον παριστάμενο υπουργό Εσωτερικών κ. Πάνο Σκουρλέτη, επισήμανε ότι η ΝΔ δεν θα συναινέσει στην κατάτμηση μεγάλων περιφερειών, καίτοι συμφωνεί, «αν δεν προχωρήσετε σε ταυτόχρονη ρύθμιση που να δίνει το δικαίωμα ψήφου στον τόπο διαμονής στους Έλληνες του εξωτερικού. Το δικαιούνται κ. υπουργέ αυτό, ιδιαίτερα, οι εκατοντάδες χιλιάδες νέοι, που λόγω της οικονομικής κρίσης, αναγκάστηκαν να φύγουν από τη χώρα και να πάνε στο εξωτερικό, προς ανεύρεση εργασίας. Κατανοώ το φόβο σας ότι θα καταψηφίσουν την πολιτική σας που δεν φέρνει ανάπτυξη στη χώρα και δυσκολεύει την επάνοδό τους στην πατρίδα. Δεν μπορεί, όμως, να πολιτεύεστε με τόση υποκρισία. Επιχειρήσατε μια ντρίπλα της τελευταίας στιγμής με την κατάθεση της δεύτερης τροπολογίας που παραπέμπει σε συγκρότηση επιτροπής που θα μελετήσει το θέμα. “Στρίβειν δια του αρραβώνος” θα το έλεγα αυτό κ. υπουργέ. Σας έχουμε καταθέσει δύο προτάσεις νόμου από το 2016, και μέχρι σήμερα δεν τις έχετε συζητήσει».
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατέληξε λέγοντας ότι η ΝΔ, ως κυβέρνηση, δεσμεύεται «τον νόμο, που οδηγεί στην παράλυση Δήμους και Περιφέρειες, που επιδιώκει να δημιουργήσει ερείπια την επομένη μέρα του ΣΥΡΙΖΑ, που παραδίδει στις διαθέσεις θλιβερών μειοψηφιών τις τοπικές κοινωνίες, θα τον καταργήσουμε».

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ομιλία του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://youtu.be/dS64rPD3Z5M

Μ. Χαρακόπουλος για νέο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: "Απαιτούνται ακαδημαϊκά κριτήρια στη συγχώνευση του ΤΕΙ "

Νέα φωτό Μάξιμου Χαρακόπουλου

Αθήνα, 6 Ιουλίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΝΕΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ:

Απαιτούνται ακαδημαϊκά κριτήρια στη συγχώνευση του ΤΕΙ

• Δεν μπορεί η Γεωπονική Σχολή να μη βρίσκεται στη Λάρισα!

«Η όποια απόπειρα συγχώνευσης με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας δεν μπορεί να παρακάμπτει την αξιολόγηση του πλέον αρμοδίου οργάνου, της ΑΔΙΠ, δημιουργώντας την εντύπωση ότι υπηρετεί τοπικά συμφέροντα με βάση συγκυριακές επιρροές. Αυτονόητη, λοιπόν, είναι η ανάγκη να επικρατήσουν καθαρά ακαδημαϊκά κριτήρια στην συγχώνευση των τμημάτων και τη δημιουργία των νέων κατευθύνσεων». Τα παραπάνω τονίζει ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σε μήνυμά του προς τον Δήμαρχο Λαρισαίων κ. Απόστολο Καλογιάννη, με αφορμή τη πρόσκλησή του στη σύσκεψη-συζήτηση επί της προτάσεως του Υπουργείου Παιδείας για το νέο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Ο Θεσσαλός πολιτικός, που δεν κατέστη δυνατό να συμμετέχει στη σύσκεψη λόγω της συζήτησης στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης της Βουλής του νομοσχεδίου για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, γνωστού ως «Κλεισθένης», επισημαίνει ότι «η αναμόρφωση του Χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης στη χώρα δεν πρέπει να είναι αποτέλεσμα συναλλαγών και πιέσεων, αλλά να υπόκειται σε αυστηρά ακαδημαϊκά κριτήρια και να υπηρετεί το στόχο της ισόρροπης ανάπτυξης.Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι το υπό συγχώνευση ΤΕΙ Θεσσαλίας αποτελεί ένα από τα καλύτερα Τεχνολογικά Ιδρύματα της χώρας και τα αποτελέσματα των προσπαθειών του τα τελευταία χρόνια για την βελτίωση τόσο των υποδομών του όσο και της ποιότητας των σπουδών του είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Η προσπάθεια αυτή, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι έχει καταφέρει να αποτελέσει πόλο έρευνας και καινοτομίας αποδεικνύει ότι διαθέτει το προφίλ ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού Ιδρύματος, με άμεση σύνδεση με την αγορά εργασίας».
Ο κ. Χαρακόπουλος αναφέρει ότι «δυστυχώς, το δύσκολο εγχείρημα του Υπουργείου Παιδείας να συγκεράσει τις προτάσεις των υπό συγχώνευση Ιδρυμάτων και να δημιουργήσει ένα ενιαίο Ίδρυμα δεν φαίνεται να στέφεται από επιτυχία, ακριβώς γιατί δεν υπηρετεί ξεκάθαρα ακαδημαϊκές αρχές. Είναι νομίζω χαρακτηριστικό το γεγονός ότι στο νέο Πανεπιστήμιο, η Γεωπονική Σχολή με έμφαση στον αγροτοδιατροφικό τομέα δεν θα έχει έδρα τη Λάρισα, όταν στην καρδιά του θεσσαλικού κάμπου υπάρχει ένα κάμπους, η Αβερώφειος Σχολή, αξιόλογες εγκαταστάσεις και αρκετά στρέμματα που με άνεση μπορούν να γίνουν πρότυπες καλλιέργειες».
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης καταλήγει εκφράζοντας την ελπίδα «η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας να μην εκλαμβάνεται από τους εμπνευστές της ως οι “πλάκες του Μωυσέως” και ότι, έστω και την ύστατη στιγμή, θα επικρατήσουν ακαδημαϊκά κριτήρια και η αρχή της ισόρροπης ανάπτυξης. Με αυτές τις σκέψεις εύχομαι η σύσκεψη να καταλήξει σε μια εποικοδομητική και συνεκτική πρόταση προς όφελος της εκπαίδευσης και του τόπου».

 

Subscribe to this RSS feed