Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΜΕ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ «ΗΜΕΤΕΡΩΝ»

 

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΜΕ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ «ΗΜΕΤΕΡΩΝ»

Στην πρόσφατη συζήτηση του νόμου 4547/18 “Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης” είχαμε επισημάνει ότι δεν προάγει την αξιοκρατία στην επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης, που είναι εκ των ως ουκ άνευ για την αναβάθμιση της παιδείας. Δυστυχώς, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προχώρησε στην κατάργηση των Σχολικών Συμβούλων, βασικό θεσμό υποστήριξης του σχολείου και τον αντικατέστησε με ένα γραφειοκρατικό και απρόσωπο όργανο, εντελώς απόμακρο από τη σχολική μονάδα και τον εκπαιδευτικό. Επιπλέον, είχαμε τονίσει ότι η όλη διαδικασία επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης υπηρετεί την κομματικοποίηση της δημόσιας διοίκησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι διορισμένοι περιφερειακοί διευθυντές -για τους οποίους γίναμε ρεζίλι στην ευρωβουλή- προΐστανται των συμβουλίων επιλογής μαζί με τους ήδη διευθυντές εκπαίδευσης που επελέγησαν από τον ΣΥΡΙΖΑ με κριτήρια που κρίθηκαν αντισυνταγματικά από το ΣτΕ.
Πριν αλέκτορα φωνήσαι, οι αιτιάσεις μας επιβεβαιώνονται πανηγυρικά. Όπως καταγγέλλει με ανακοίνωσή του ο αιρετός του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Κ.Υ.Σ.Π.Ε.) κ. Βασίλης Παληγιάννης, επιχειρείται ο απόλυτος έλεγχος των Συμβουλίων Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου για την επιλογή “των δικών τους παιδιών”. Συγκεκριμένα καταγγέλλεται ότι:
1. Στα Συμβούλια προεδρεύουν οι νυν Περιφερειακοί Διευθυντές, στην επιλογή των οποίων θριάμβευσε η ημετεροκρατία, η αναξιοκρατία και ο κομματισμός.
2. Παρατηρούνται σε αρκετές περιπτώσεις τις θέσεις των δύο καθηγητών ΑΕΙ να μην καταλαμβάνουν μέλη ΔΕΠ, είτε από Παιδαγωγικά Τμήματα, είτε από Καθηγητικές Σχολές των ΑΕΙ.
3. Αλλού, γίνεται στελέχωση με μέλη ΔΕΠ από ΑΕΙ άλλων Περιφερειών της χώρας, με χαρακτηριστική περίπτωση αυτή στο Περιφερειακό Συμβούλιο στην Αττική όπου ορίσανε μέλος από την Αλεξανδρούπολη.
4. Ο ορισμός στις θέσεις του συμβουλίου που προορίζονται για Δ/ντή Εκπαίδευσης, που βασίστηκε σε εκλεκτορικό σώμα και κρίθηκε ως αντισυνταγματικά επιλεγμένο, και Δ/ντή Σχολείου, έγινε με καθαρά κομματικά κριτήρια.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Για ποιο λόγο στα Συμβούλια Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου συνεχίζουν να συμμετέχουν οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, ενώ το εκλεκτορικό σώμα που τους εξέλεξε κηρύχθηκε αντισυνταγματικό;
2. Για ποιο λόγο δεν τοποθετούνται στα Συμβούλια Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και στις θέσεις που προορίζονται για καθηγητές ΑΕΙ, αποκλειστικά μέλη ΔΕΠ από Παιδαγωγικά Τμήματα και Καθηγητικές Σχολές των ΑΕΙ;
3. Για ποιο λόγο σε Περιφερειακά Συμβούλια Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου τοποθετούνται μέλη ΔΕΠ από άλλες, μακρινές Περιφέρειες και όχι απ’ αυτήν του Συμβουλίου Επιλογής;
4. Για ποιο λόγο στα Συμβούλια Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου προεδρεύουν οι Περιφερειακοί Διευθυντές, παρά το γεγονός ότι η επιλογή τους έγινε με κομματικά κριτήρια;
5. Για ποιο λόγο οι σχετικές διαδικασίες επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης δεν είναι ιεραρχικά σειροθετημένες, από πάνω προς τα κάτω, με διαδικασίες ΑΣΕΠ, κατ’ εφαρμογή της αρχής της αξιοκρατίας και της διαφάνειας;
6. Εξακολουθείτε να υποστηρίζετε ότι με όλα τα παραπάνω προάγεται, έστω και κατ’ ελάχιστον, η αξιοκρατία στον χώρο της εκπαίδευσης;

Αθήνα, 19 Ιουλίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:


Μάξιμος Χαρακόπουλος

Μ. Χαρακόπουλος προς υπ. Παιδείας: Συμβούλια Επιλογής “δικών σας παιδιών” στην εκπαίδευση;

ΒΟΥΛΗ καλή αν 2

Αθήνα, 19 Ιουλίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:

Συμβούλια Επιλογής “δικών σας παιδιών” στην εκπαίδευση;

Για αναξιοκρατία και κομματισμό στη συγκρότηση των Συμβουλίων Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου εγκαλεί την κυβέρνηση ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, μετά και την επίσημη καταγγελία του αιρετού του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Κ.Υ.Σ.Π.Ε.) κ. Βασίλη Παληγιάννη.
Σε ερώτησή του στον υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου, το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σημειώνει ότι «στην πρόσφατη συζήτηση του νόμου 4547/18 “Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης” είχαμε επισημάνει ότι δεν προάγει την αξιοκρατία στην επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης, που είναι εκ των ως ουκ άνευ για την αναβάθμιση της παιδείας».
Ο κ. Χαρακόπουλος υπενθυμίζει ότι είχε τονίσει πως «η όλη διαδικασία επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης υπηρετεί την κομματικοποίηση της δημόσιας διοίκησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι διορισμένοι Περιφερειακοί Διευθυντές -για τους οποίους γίναμε ρεζίλι στην ευρωβουλή- προΐστανται των Συμβουλίων Επιλογής μαζί με τους ήδη Διευθυντές Εκπαίδευσης που επελέγησαν από τον ΣΥΡΙΖΑ με κριτήρια που κρίθηκαν αντισυνταγματικά από το ΣτΕ.
Και πριν αλέκτορα φωνήσαι, οι αιτιάσεις μας επιβεβαιώνονται πανηγυρικά, καθώς σύμφωνα με ανακοίνωση του αιρετού του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Κ.Υ.Σ.Π.Ε.) κ. Βασίλη Παληγιάννη, επιχειρείται ο απόλυτος έλεγχος των Συμβουλίων Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου για την επιλογή “των δικών τους παιδιών”. Συγκεκριμένα καταγγέλλεται ότι:
• Στα Συμβούλια προεδρεύουν οι νυν Περιφερειακοί Διευθυντές, στην επιλογή των οποίων θριάμβευσε η ημετεροκρατία, η αναξιοκρατία και ο κομματισμός.
• Παρατηρούνται σε αρκετές περιπτώσεις τις θέσεις των δύο καθηγητών ΑΕΙ να μην καταλαμβάνουν μέλη ΔΕΠ, είτε από Παιδαγωγικά Τμήματα, είτε από Καθηγητικές Σχολές των ΑΕΙ.
• Αλλού, γίνεται στελέχωση με μέλη ΔΕΠ από ΑΕΙ άλλων Περιφερειών της χώρας, με χαρακτηριστική περίπτωση αυτή στο Περιφερειακό Συμβούλιο στην Αττική όπου ορίσανε μέλος από την Αλεξανδρούπολη.
• Ο ορισμός στις θέσεις του συμβουλίου που προορίζονται για Δ/ντή Εκπαίδευσης, που βασίστηκε σε εκλεκτορικό σώμα και κρίθηκε ως αντισυνταγματικά επιλεγμένο, και Δ/ντή Σχολείου, έγινε με καθαρά κομματικά κριτήρια».
Κατόπιν τούτων, ο Θεσσαλός πολιτικός, ζητά από τον αρμόδιο υπουργό να απαντήσει:
1. Για ποιο λόγο στα Συμβούλια Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου συνεχίζουν να συμμετέχουν οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, ενώ το εκλεκτορικό σώμα που τους εξέλεξε κηρύχθηκε αντισυνταγματικό;
2. Για ποιο λόγο δεν τοποθετούνται στα Συμβούλια Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και στις θέσεις που προορίζονται για καθηγητές ΑΕΙ, αποκλειστικά μέλη ΔΕΠ από Παιδαγωγικά Τμήματα και Καθηγητικές Σχολές των ΑΕΙ;
3. Για ποιο λόγο σε Περιφερειακά Συμβούλια Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου τοποθετούνται μέλη ΔΕΠ από άλλες, μακρινές Περιφέρειες και όχι απ’ αυτήν του Συμβουλίου Επιλογής;
4. Για ποιο λόγο στα Συμβούλια Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου προεδρεύουν οι Περιφερειακοί Διευθυντές, παρά το γεγονός ότι η επιλογή τους έγινε με κομματικά κριτήρια;
5. Για ποιο λόγο οι σχετικές διαδικασίες επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης δεν είναι ιεραρχικά σειροθετημένες, από πάνω προς τα κάτω, με διαδικασίες ΑΣΕΠ, κατ’ εφαρμογή της αρχής της αξιοκρατίας και της διαφάνειας;
6. Εξακολουθεί να υποστηρίζει ότι με όλα τα παραπάνω προάγεται, έστω και κατ’ ελάχιστον, η αξιοκρατία στον χώρο της εκπαίδευσης;

 

Μάξιμος απαντά στο ΚΚΕ: "Ιστορικά τεκμηριωμένες οι σταλινικές διώξεις των Ποντίων!"

Μ.ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ 1

Αθήνα, 19 Ιουλίου 2018

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΞΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΚΟΒ ΑΕΤΟΡΑΧΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ:

Ιστορικά τεκμηριωμένες οι σταλινικές διώξεις των Ποντίων

Ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος κληθείς να σχολιάσει την ανακοίνωση της Κ.Ο.Β. Αραδοσιβίων-Αετοράχης του ΚΚΕ για τις αναφορές του στις σταλινικές διώξεις που υπέστησαν οι Πόντιοι, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η πρόσφατη μικρή παρέμβασή μου στην Αετοράχη, στην οποία έκανα μια αναφορά και στους διωγμούς που υπέστησαν οι Έλληνες Πόντιοι στην σταλινική Σοβιετική Ένωση, ερέθισε, φαίνεται, αντανακλαστικά άλλων εποχών. Έτσι, μετά τον κ. Κ. Γ. Σαχινίδη, και η κομματική οργάνωση του ΚΚΕ Αραδοσιβίων-Αετοράχης θεώρησε αναγκαίο να εκδώσει ανακοίνωση, στην οποία, ούτε λίγο ούτε πολύ, με κατηγορεί ως “γνήσιο υπερασπιστή του σάπιου καπιταλιστικού συστήματος” γιατί τόλμησα να θίξω τα ιερά και τα όσια, το “τοτέμ Στάλιν”, της κομμουνιστικής Αριστεράς.
Κατ’ αρχάς, να ξεκαθαρίσουμε ότι στην Ελλάδα, ακόμη, ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την άποψή του, εννοείται ευπρεπώς, όποια κι είναι αυτή. Ως εκ τούτου, η καταφυγή σε ισοπεδωτικούς και προσβλητικούς χαρακτηρισμούς λόγω διαφωνιών είναι, μάλλον, ένδειξη αδυναμίας επιχειρημάτων.
Κατά δεύτερον, το ιστορικό παρελθόν, οφείλουμε να το προσεγγίζουμε όχι με ιδεοληπτικές παρωπίδες αλλά με όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικά κριτήρια, που μας προσφέρει η επιστημονική έρευνα.
Στην ανακοίνωσή της, λοιπόν, η ΚΟΒ Αραδοσιβίων-Αετοράχης του ΚΚΕ μιλά για το καταφύγιο που βρήκαν εκατοντάδες χιλιάδες Αρμένιοι και Έλληνες του Πόντου στο έδαφος της σοβιετικής Ρωσίας. Καμία αντίρρηση επ’ αυτού. Ήταν μια πολιτική που ακολούθησε, άλλωστε, και η τσαρική Ρωσία τις προηγούμενες δεκαετίες. Ωστόσο, εγώ μίλησα για τις διώξεις που υπέστησαν οι Έλληνες της Σοβιετικής Ένωσης κατά την περίοδο 1937-1949. Όπως ανέφερα και στην απαντητική μου επιστολή προς τον κ. Σαχινίδη, η πλούσια πλέον βιβλιογραφία και τα άλλα γνωστά σε εμάς τεκμήρια, αποδεικνύουν το μέγεθος των διώξεων, που είχαν ως λόγο την ελληνική καταγωγή των διωκομένων, στην περιοχή της Μαριούπολης, στην Κριμαία, και στην νότιο Ρωσία. Επ’ αυτού, για την αποκαλούμενη “Ελληνική Επιχείρηση”, δεν υπάρχει ούτε νύξη στην ανακοίνωση.

Σοβιετικοί με Κεμάλ σε άγαλμα στο Ταξίμ...
Αλλά, ακόμη και όσον αφορά στην περίοδο 1921-1922, είναι επίσης παγκοίνως γνωστό, ότι η Σοβιετική Ρωσία, για τους δικούς της λόγους, βοήθησε με χρήματα, οπλισμό και στρατιωτικούς συμβούλους τον στρατό του Κεμάλ, που εξόντωνε τον χριστιανικό πληθυσμό της Μικράς Ασίας, και ιδιαίτερα στον Πόντο, για να αποτραπεί ένα Ποντιακό κράτος. Δεν είναι, άλλωστε, συμπτωματικό ότι στο μεγάλο μνημειακό σύμπλεγμα στην πλατεία Ταξίμ στην Πόλη, εκτός από τους Κεμάλ, Ινονού και Τσακμάκ υπάρχουν και οι σοβιετικοί Κλίμεντ Βοροσίλοφ και Μιχαήλ Φρούνζε, που πρόσφεραν τις πολύτιμες γνώσεις τους στον κεμαλικό στρατό. Μάλιστα, ο τελευταίος έχει περιγράψει τα γεγονότα από αυτήν την αποστολή στο βιβλίο του “Αναμνήσεις από την Τουρκία”.
Και εν πάση περιπτώσει, μιλώντας για τις αμαρτίες των σοβιετικών, δεν συνεπάγεται, όπως με κατηγορεί η ΚΟΒ Αραδοσιβίων-Αετοράχης του ΚΚΕ, ότι δίνουμε άφεση αμαρτιών στις συμπεριφορές των δυτικών απέναντι του σφαγιαζόμενου χριστιανικού στοιχείου της Μικράς Ασίας. Κατ’ επανάληψη στις παρεμβάσεις μου για το ζήτημα αυτό, και ως ιστορικός ερευνητής και φιλίστωρ, έχω αναδείξει και στηλιτεύσει την κατάπτυστη στάση τους.
Ως εκ τούτου, θεωρώ ότι για το θέμα αυτό απαιτείται μεγαλύτερη ψυχραιμία και όχι μια αντιπαράθεση που μας παραπέμπει σε πολλές δεκαετίες πίσω

Μάξιμος προς Αποστόλου: "Μην κάνετε τη “σφίγγα” για την πτώση στο γάλα!"

ΜΑΞΙΜΟΣ 7

Αθήνα, 18 Ιουλίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΠΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ:

Μην κάνετε τη “σφίγγα” για την πτώση στο γάλα!

Σκληρή κριτική στην ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για την κατάρρευση των τιμών παραγωγού στο αιγοπρόβειο γάλα με αφορμή την «κατόπιν εορτής» ανακοίνωση του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ ασκεί ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος.
Ο Θεσσαλός πολιτικός κατέθεσε Αναφορά στον νυν υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Βαγγέλη Αποστόλου με την οποία συνηγορεί σε όσα καταγγέλλει με επιστολή της η Ομοσπονδία Κτηνοτροφικών Συλλόγων Θεσσαλίας.

Στη δήλωσή του ο Μάξιμος Χαρακόπουλος τονίζει τα εξής:
«Από την πρώτη στιγμή που άρχισε η αδικαιολόγητη κατρακύλα των τιμών παραγωγού στο αιγοπρόβειο γάλα, με αλλεπάλληλες παρεμβάσεις μας, ερωτήσεις και δηλώσεις, καλέσαμε την ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης να ασχοληθεί σοβαρά και να εντείνει τους ελέγχους στη διακίνηση του γάλακτος. Ο αρμόδιος υπουργός προτίμησε για τον εαυτό του τον ρόλο της “σφίγγας”. Αρκέστηκε να παρακολουθεί απλώς τις τιμές να βυθίζονται στα τάρταρα και να... εγκαλεί για την πτώση τους την απουσία οργάνωσης των κτηνοτρόφων! Και έρχεται η ανακοίνωση του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, για να επιβεβαιώνει, κατόπιν εορτής, αυτό που ‘‘ο κόσμος έχει τούμπανο’’: επί μήνες γίνεται “πάρτι” από επιχειρήσεις γάλακτος στην πλάτη των κτηνοτρόφων που καταστρέφονται. Τώρα, λοιπόν, δεν υπάρχουν δικαιολογίες για άλλη καθυστέρηση. Απαιτούνται άμεσα και αυστηρότατα μέτρα σε όσους κερδοσκοπούν με αθέμιτες μεθόδους, όπως αυτά που ζητούν οι θεσμικοί εκπρόσωποι των κτηνοτρόφων. Επιβάλλεται να αποκατασταθεί τάχιστα η νομιμότητα στην αγορά του αιγοπρόβειου γάλακτος και στις ελληνοποιήσεις των αμνοεριφίων, προκειμένου να σωθούν οι πανταχόθεν βαλλόμενοι Έλληνες κτηνοτρόφοι».

Στραβά μάτια...
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην Αναφορά του επισυνάπτει την επιστολή της Ομοσπονδία Κτηνοτροφικών Συλλόγων Θεσσαλίας, η οποία καταγγέλλει ευθέως τον αρμόδιο υπουργό ότι το προηγούμενο διάστημα που οι κτηνοτρόφοι του ζητούσαν επισταμένους ελέγχους για το αιγοπρόβειο γάλα και τα αμνοερίφια αυτός ψευδώς τους καθησύχαζε ότι τέτοιοι έλεγχοι διενεργούταν. Ωστόσο, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ αποκαλύπτεται ότι μόλις τώρα επιβλήθηκε πρόστιμο σε 41 επιχειρήσεις παραγωγής, μεταποίησης, τυποποίησης, διακίνησης και εμπορίας γάλακτος και γαλακτοκομικών προϊόντων, που δεν υπέβαλαν έγκαιρα ή καθόλου τη «Μηνιαία Δήλωση Ισοζυγίου Γάλακτος» και γίνεται εισήγηση για επιβολή προστίμων σε 24 επιχειρήσεις αγοραστών γάλακτος γιατί κατά το 2017 δεν είχαν δηλώσει τις ποσότητες γάλακτος.
Ευλόγως, λοιπόν, οι κτηνοτρόφοι αναρωτιούνται γιατί οι εταιρείες που παρανομούσαν δεν αποκαλύφθηκαν τους πρώτες μήνες του 2017 γιατί ο ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ έκανε τα στραβά μάτια όλο το 2017, και τέλος πάντων τι θα κάνει τώρα που το υπουργείο έχει στα χέρια του τα στοιχεία.
Στην Αναφορά του ο κ. Χαρακόπουλος, εγείρει επίσης και το μέγα σκάνδαλο με τις ελληνοποιήσεις αμνοεριφίων, για τις οποίες οι έλεγχοι έγιναν μετά το Πάσχα για “τα μάτια του κόσμου”».

 

Subscribe to this RSS feed