Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Μ. Χαρακόπουλος: Καθυστερήσεις αποζημιώσεων και γραφειοκρατία εντείνουν αντισυστημικές συμπεριφορές (βίντεο)

ΜΑΧ 1 1

Αθήνα, 13 Μαΐου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΟ ASTRA TV:

Καθυστερήσεις αποζημιώσεων και γραφειοκρατία  εντείνουν αντισυστημικές συμπεριφορές

«Καμιά φορά η απόσταση ανάμεσα στη γραφειοκρατία των Αθηνών και τα πραγματικά προβλήματα των πολιτών είναι μεγάλη και εντείνει το κλίμα απαξίωσης της πολιτικής, τις αντισυστημικές συμπεριφορές, που βλέπουμε εντόνως να καταγράφονται στις έρευνες της κοινής γνώμης». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος στην εκπομπή «Συμβαίνει τώρα» στο ASTRA TV απαντώντας στην δημοσιογράφο κ. Βάσω Σαμακοβλή για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο αγροτικός κόσμος στη Λάρισα μετά τον Daniel.

Ο κυβερνητικός βουλευτής υπογράμμισε ότι «η πολιτεία έδρασε το πρώτο διάστημα άμεσα, προκειμένου να ανακουφίσει τους πληγέντες παραγωγούς. Θα έλεγα ότι δόθηκαν αρκετά χρήματα. Το ζητούμενο είναι αν πιάσανε τόπο, όπως θα έπρεπε. Αν αποζημιώθηκαν οι παραγωγοί οι οποίοι πραγματικά υπέστησαν ζημιές. Υπήρξε στην Κάρλα αυτό το πρόγραμμα για την στήριξη των παραγωγών για 2 χρόνια -γιατί αρχικά υπήρχε η αίσθηση ότι θα χρειαστούν 2 χρόνια για να αποτραβηχτούνε τα νερά. Εκεί υπάρχουν ερωτηματικά».

Λάθος αποζημιώσεις

Όπως εξήγησε «οι ίδιοι οι παραγωγοί θέτουν ζητήματα. Ξέρετε ότι υπάρχει εκ των πραγμάτων ένα ζήτημα. Κι ο τελευταίος αγρότης Θεσσαλίας ξέρει ότι ένα χωράφι που το καλλιεργείς ντομάτα δεν μπορεί την επόμενη χρονιά να το ξανακαλλιεργήσεις ντομάτα. Δεν έχει αποδόσεις. Το πρόγραμμα, λοιπόν, που η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης -γιατί δεν θέλω να υπάρχει αίσθηση ότι αδικούμε την νυν ηγεσία-, κατήρτισε και αποζημίωσε τους παραγωγούς, έλαβε υπόψιν της για 2 χρόνια μετά, τι καλλιέργεια είχαν τη στιγμή που έγινε το ακραίο φαινόμενο του Daniel. Και έτσι, αν κάποιος καλλιεργούσε ντομάτα, αποζημιώθηκε για άλλα 2 χρόνια με καλλιέργεια ντομάτας -σαν να μπορούσε να καλλιεργήσει κάνεις 3 χρόνια το ίδιο χωράφι ντομάτα!».

Σκιές και ερωτηματικά στον κάμπο

Ερωτηθείς για τις «σκιές» απάντησε ότι «ως σκιά και ερωτηματικό, στον κάμπο υπάρχει έντονα η φήμη ότι το σύστημα του ΟΣΔΕ για τη δήλωση καλλιεργειών άνοιξε μετά τον Daniel και επειδή κάποιοι είχαν προνομιακή πληροφόρηση για τα ύψη των αποζημιώσεων που θα δοθούν, ανάλογα με την καλλιέργεια, κάνανε συμπληρωματικές δηλώσεις. Και όπως οι ίδιοι οι παραγωγοί καταγγέλλουν, άλλαξαν τις δηλώσεις καλλιέργειας, δηλαδή άλλο πράγμα καλλιέργησαν, και για άλλο αποζημιώθηκαν. Αυτό μπορεί να διασταυρωθεί, όπως λένε οι παραγωγοί, με τις εικόνες των δορυφόρων προ Daniel. Λοιπόν, καλό είναι αυτά να γίνουν για να μην υπάρχουν αυτές οι σκιές και τα ερωτηματικά. Γιατί υπάρχει κόσμος ο οποίος περιμένει να αποζημιωθεί από την αρωγή, έχει πια παρέλθει ενάμιση χρόνος! Στη Μαγνησία τα πράγματα, όπως μας λένε, “τρέξανε” πολύ πιο γρήγορα. Στη Λάρισα, δυστυχώς, δεν “έτρεξε” τόσο γρήγορα η διαδικασία αποζημιώσεων μέσω της αρωγής. Υπάρχει πάρα πολύς κόσμος ο οποίος αναμένει τις αποζημιώσεις και για τα καλλιεργητικά μέσα τα οποία καταστράφηκαν. Πολλοί είχανε στάγδην άρδευση, τα λάστιχα, λοιπόν, αυτά καταστράφηκαν. Καμία αποζημίωση δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα για όλον αυτόν τον εξοπλισμό».

Αυθαίρετες σταυλικές εγκαταστάσεις

Όσον αφορά τους κτηνοτρόφους σημείωσε ότι «πρόσφατα πάλι είχα κτηνοτρόφους οι οποίοι διαμαρτύρονται διότι δεν μπόρεσαν να υπαχθούν στο μέτρο 5.2 για την αποκατάσταση των εγκαταστάσεών τους και του ζωικού κεφαλαίου. Διότι η προϋπόθεση ήτανε να είναι ασφαλιστικά και φορολογικά ενήμεροι για να υποβάλλουν την αίτησή τους, δηλαδή μες στην καταστροφή θα έπρεπε να είναι ασφαλιστικά και φορολογικά εντάξει. Ε, λοιπόν δεν μπορούσαν να είναι. Εγώ θα σας έλεγα και κάτι ακόμη. Βάζουμε ως προϋπόθεση να μην είναι αυθαίρετη η σταυλική εγκατάσταση, η οποία υπέστη τη ζημία. Καλώς ή κακώς η πολιτεία κάθε χρόνο έδινε μία δυνατότητα παράτασης για την τακτοποίηση αυτών των αυθαίρετων σταυλικών εγκαταστάσεων. Ο κτηνοτρόφος αυτός που δεν τακτοποίησε τη σταυλική του εγκατάσταση -και καλώς ελέγχεται για αυτό-, αλλά αυτός ο άνθρωπος με την αυθαίρετη σταυλική εγκατάσταση μπορούσε και ζούσε μία οικογένεια. Ξαφνικά, όταν υπέστη καταστροφή από τον Daniel, εμείς του λέμε ότι αν είναι αυθαίρετη η σταυλική σου εγκατάσταση “κόψε το κεφάλι σου” και μόνος σου βρες έναν τρόπο να ζήσεις την οικογένειά σου; Να κατανοήσω ότι για να δώσεις ένα μήνυμα, μην δίνεις τη στήριξη στο ύψος που θα δώσεις σε αυτόν που έχει τακτοποιημένη τη σταυλική του εγκατάσταση, αλλά κάπως πρέπει να σταθείς και σε αυτόν τον άνθρωπο, ο οποίος από τη μία μέρα στην άλλη αδυνατεί να συντηρήσει την οικογένειά του, τα παιδιά του, γιατί δεν είχε τακτοποιήσει τη σταυλική του εγκατάσταση, γιατί ήταν αυθαίρετη. Δώσε του ένα ποσό λιγότερο, βάλε του ένα “πέναλτι”, αλλά δεν μπορεί ξαφνικά να πεις ότι στερείσαι τη δυνατότητα να ξαναφτιάξεις τις εγκαταστάσεις σου, να ξαναπάρεις ζώα και να αποκαταστήσεις την κτηνοτροφική σου μονάδα. Για ‘μένα αυτό είναι υπερβολικό».

Τα μη καλλιεργούμενα χωράφια λόγω φερτών υλικών

Συνεχίζοντας ο Μάξιμος Χαρακόπουλος πρόσθεσε ως «τρίτο ζήτημα, επίσης, για το οποίο υπάρχει εκκρεμότητα, την οποία επισημαίνουμε και ξαναεπισημαίνουμε -και μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου-, μιλώ για τα χωράφια τα οποία κατέστησαν μη καλλιεργούμενα λόγω των φερτών υλικών, λόγω του ακραίου καιρικού φαινομένου. Λοιπόν, όταν πριν από πολλούς μήνες, πριν ένα χρόνο το θέσαμε το ζήτημα, ειπώθηκε ότι το εξετάζουμε. Στην πορεία που ξαναελέγξαμε την ηγεσία του αρμοδίου υπουργείου μας είπαν ότι η καθυστέρηση οφείλεται διότι οι δορυφόροι δεν μπορούσαν να αποτυπώσουν με ακρίβεια την καλλιέργεια και τα φερτά υλικά. Μας είπανε να δηλωθούνε στο ΟΣΔΕ. Δηλώθηκαν στο ΟΣΔΕ. Ανοίγει τώρα το νέο ΟΣΔΕ και οι άνθρωποι αυτοί ακόμη δεν έχουν αποζημιωθεί! Προφανώς υπάρχει διάθεση, αλλά στην πολιτική δεν κρινόμαστε μόνο από τις προθέσεις και από τη διάθεσή μας. Στο τέλος της ημέρας οι πολίτες μας κρίνουν για την αποτελεσματικότητά μας».

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συνέντευξη του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://youtu.be/G2fetndEKFs?si=znRAqC7mtWPhpNDG

Μ. Χαρακόπουλος στη Βουλή: Να ενισχύσουμε την ελληνομάθεια, είναι ο καλύτερος πρεσβευτής του ελληνισμού (βίντεο)

ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ βουλη new

Αθήνα, 12 Μαΐου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΔΙΕΘΝΗ ΗΜΕΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ:

Να ενισχύσουμε την ελληνομάθεια, είναι ο καλύτερος πρεσβευτής του ελληνισμού

«Για την επιβίωση της ελληνικής γλώσσας το κρίσιμο στοιχείο είναι κατά πόσο εμείς οι ίδιοι τη σεβόμαστε. Μια πλημμυρίδα ξενικών όρων που χρησιμοποιούνται πλέον όχι μόνον από τον ιδιωτικό τομέα ή τα ΜΜΕ, αλλά, δυστυχώς, και από φορείς του ελληνικού κράτους, δεν είναι καλός οιωνός». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μιλώντας στην κοινή συνεδρίαση της Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς και της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με θέμα ημερήσιας διάταξης «Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας: Σημασία και Προεκτάσεις». Τα Μέλη των Επιτροπών ενημέρωσαν οι κ.κ. Γιάννης Λοβέρδος, υφυπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Κουμουτσάκος, Μόνιμος Αντιπρόσωπος της Ελλάδος στην UNESCO και Γεώργιος Μπαμπινιώτης, καθηγητής Γλωσσολογίας, π. Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ανεκτίμητος θησαυρός η ελληνική γλώσσα

Ο κυβερνητικός βουλευτής επαίνεσε την πρωτοβουλία για τη συνεδρίαση υπογραμμίζοντας ότι «η γλώσσα είναι η πολυτιμότερη κληρονομιά κάθε έθνους, καθώς σε αυτήν αποτυπώνεται η μακρά περιπέτειά του στον χρόνο. Αλλά και με αυτήν επιβεβαιώνεται η ύπαρξή του, αλλά και η προσφορά του στην ανθρωπότητα. Χωρίς κανένα ίχνος σωβινισμού, η ελληνική γλώσσα έχει προσφέρει στον παγκόσμιο πολιτισμό όσο ελάχιστες άλλες. Πολλές φορές στο παρελθόν η εξάπλωσή της γονιμοποίησε τεράστιες περιοχές του κόσμου. “Και την Κοινήν Ελληνική Λαλιά ως μέσα στην Βακτριανή την πήγαμεν, ως τους Ινδούς”, όπως έγραψε ο μεγάλος Αλεξανδρινός ποιητής, Κωνσταντίνος Καβάφης, στο ποίημά του “Στα 200 π.Χ.”.

Και βεβαίως, δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι η διάδοση του χριστιανισμού με τον λόγο του Ευαγγελίου, έγινε στην τότε διεθνή γλώσσα, την ελληνική. Τον ανεκτίμητο αυτόν θησαυρό έχουμε χρέος να διαφυλάξουμε και να αναδείξουμε όπως μας προτρέπει ένας άλλος μεγάλος ποιητής μας, ο Οδυσσέας Ελύτης: “Τη γλώσσα μού έδωσαν ελληνική· το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου. Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου”».

Οι απειλές για την ελληνική γλώσσα

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος επισήμανε ότι «αυτή η αποστολή δεν είναι καθόλου εύκολη στις μέρες μας. Η δημογραφική μας συρρίκνωση, η επικράτηση της αγγλικής ως μόνης διεθνούς γλώσσας, ο στρεβλός τρόπος επικοινωνίας μέσα από τα social media, τα γκρίγκλις, η υποχώρηση των φιλολογικών σπουδών, η έλλειψη στον ελληνισμό λογοτεχνικών μεγεθών σε σχέση με τον 20ό αιώνα, είναι πολύ σοβαρά προβλήματα που απειλούν τη γλώσσα μας. Γι’ αυτό και δεν μπορώ παρά να συγχαρώ αρχικώς τον ακαδημαϊκό, τον κ. Μπαμπινιώτη, που με ειλικρινή έγνοια για το μέλλον του ελληνισμού, κάνει εδώ και δεκαετίες έναν υπέροχο αγώνα για τις λέξεις μας. Τόσο μέσω των λεξικών του, των τηλεοπτικών εκπομπών, των άρθρων και των παρεμβάσεών του, όσο και μέσω των ομιλιών του, ιδίως στα σχολεία, αναζωπυρώνει την αγάπη για τη γλώσσα μας. Θέλω να πιστεύω ότι το έργο του θα συνεχίσει να βρίσκει μιμητές στην ακαδημαϊκή κοινότητα, ώστε το μήνυμα να πολλαπλασιαστεί. Επίσης, να συγχαρώ τον πρώην συνάδελφο, τον Γιώργο Κουμουτσάκο, μόνιμο αντιπρόσωπό μας στην Ουνέσκο, για το έργο της αναγνώρισης της Διεθνούς Ημέρας της Ελληνικής Γλώσσας. Το γεγονός συνιστά, αναμφίβολα, μια διπλωματική επιτυχία που θα έχει μακροπρόθεσμες διαστάσεις. Πιστεύω, μάλιστα, ότι εντάσσεται στην γενικότερη προσπάθεια να μην περάσουν οι σύγχρονες ιδεοληψίες, τύπου “κουλτούρας ακύρωσης”, που επιδιώκουν να εξοβελίσουν την ελληνική κληρονομιά από το παρόν και το μέλλον του δυτικού κόσμου».

Ενίσχυση των εδρών ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικό

Απευθυνόμενος στον παριστάμενο υφυπουργό Εξωτερικών ο κυβερνητικός βουλευτής ανέφερε ότι «θα ήθελα να επανέλθω στην ανάγκη ενίσχυσης από πλευράς της Πολιτείας στις έδρες της ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικό. Οι έδρες αυτές αποτελούν την αιχμή του δόρατος για την προβολή του διαχρονικού ελληνικού πολιτισμού στον κόσμο. Ας διδαχθούμε από το έργο που επιτελούν αντίστοιχα δίκτυα άλλων χωρών. Όπως, επίσης, να στέλνουμε όσο το δυνατόν περισσότερους εκπαιδευτικούς στην ελληνική ομογένεια για να μη χαθεί η ελληνική, έστω ως δεύτερη γλώσσα, από τα παιδιά της ελληνικής διασποράς. Παράλληλα, πρέπει να αυξηθούν οι υποτροφίες ξένων φοιτητών στην Ελλάδα. Οι άνθρωποι αυτοί θα γίνουν αύριο οι καλύτεροι πρεσβευτές της χώρας μας και του πολιτισμού μας. Και κάτι ακόμη. Η ελληνική, στην οποία γράφτηκε το ευαγγέλιο, ήταν κάποτε η διεθνής γλώσσα της Ορθοδοξίας. Τα υψηλά νοήματα των πατερικών κειμένων δύσκολα αποτυπώνονται σε φτωχότερες γλώσσες από την ελληνική. Καθώς υπάρχει ενδιαφέρον, νομίζω ότι θα πρέπει να αυξηθούν οι υποτροφίες στις θεολογικές σπουδές για κληρικούς από άλλες Ορθόδοξες εκκλησίες, που αύριο μπορούν να βρεθούν σε ηγετικές θέσεις, αλλά και από τον καθολικό ή προτεσταντικό χώρο, αναγνωρίζοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Ελλάδας στην οικουμενική Ορθοδοξία».

Αναγνώριση στους πρωτεργάτες της Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας

Τέλος, απευθυνόμενος προς τον πρόεδρο της Επιτροπής κ. Φίλιππο Φόρτωμα, ο έμπειρος κοινοβουλευτικός σημείωσε ότι «μπορεί να είναι η πρώτη κοινοβουλευτική περίοδος που συμμετέχω στην Επιτροπή Ελληνισμού της Διασποράς, αλλά πάντα παρακολουθούσα με ενδιαφέρον το έργο της. Νομίζω, λοιπόν, ότι οφείλουμε να αναγνωρίσουμε τη συμβολή όλων όσοι εργάστηκαν νωρίτερα για την καθιέρωση της Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας από την ελληνική πολιτεία. Θυμούμαι τις συνεδριάσεις, που με πρωτοβουλία του τότε προέδρου της Επιτροπής μας, του δραστήριου συναδέλφου Σάββα Αναστασιάδη, πραγματοποιήθηκαν στα τέλη του 2014 με τους πρωτεργάτες της ιδέας αυτής, τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Ελληνικών Κοινοτήτων και Φίλων Ιταλίας, καθηγητή κ. Γιάννη Κορίνθιο και τον αντιπρόεδρο κ. Νίκο Φράγκο. Η επιτροπή μας ομόφωνα τότε δέχθηκε το αίτημα, το οποίο διαβίβασε στα υπουργεία Παιδείας, Εξωτερικών και Πολιτισμού για τα περαιτέρω. Η ημερομηνία που επελέγη ως Ημέρα της Ελληνικής Γλώσσας είναι, ως γνωστόν, η 9η Φεβρουαρίου -η ημέρα θανάτου του εθνικού μας ποιητή Διονύσιου Σολωμού. Νομίζω ότι αυτό το πρώτο καθοριστικό βήμα οφείλουμε να το αναδείξουμε και να τιμήσουμε σε μια άλλη ειδική συνεδρίαση της Επιτροπής μας όλους όσοι συμμετείχαν ενεργά στην προώθηση αυτής της ιδέας».

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την παρέμβαση του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://youtu.be/10UQkJX-sXw

Μ. Χαρακόπουλος: Για το μήνυμα δεν φταίει ο αγγελιοφόρος

αρχείο λήψης

ΜΑΧ 1

Αθήνα, 11 Μαΐου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ:

Για το μήνυμα δεν φταίει ο αγγελιοφόρος

Η συνέντευξη δόθηκε στην εφημερίδα Documento και στον δημοσιογράφο κ. Άγγελο Προβολισιάνο

1. Mε δεδομένο ότι στη δικογραφία που διαβιβάστηκε στη Βουλή για τα Τέμπη ο εφέτης ανακριτής διευκρινίζει ότι δεν έχει προβεί σε ποινική αξιολόγηση, θεωρείτε ότι το «μοντέλο Τριαντόπουλου» για την Προανακριτική που θα συσταθεί είναι το ενδεδειγμένο;

Το δυστύχημα των Τεμπών συγκλόνισε την ελληνική κοινωνία, καθώς σε αυτό «χάθηκαν» 57 νέοι κυρίως συνάνθρωποί μας. Εύλογα, λοιπόν, υπήρξε καθολικό το αίτημα της διερεύνησης των αιτιών και της απόδοσης των ευθυνών. Όμως, ούτε οι υψηλοί τόνοι, που φθάνουν στην τοξικότητα, ούτε η ελαφρά τη καρδία προβολή απόψεων και εικασιών που δεν αποδεικνύονται, συμβάλλουν στην απόδοση της δικαιοσύνης που επιθυμούν οι πολίτες. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει τα Τέμπη να γίνονται εργαλείο προώθησης πολιτικών επιδιώξεων. Τον κύριο λόγο τον έχει, όπως προβλέπεται, η Δικαιοσύνη. Αυτό που αποκαλείται “μοντέλο Τριαντόπουλου”, η παραπομπή δηλαδή του υπουργού άμεσα στον φυσικό του δικαστή, χωρίς την παρεμβολή βουλευτών σε ρόλο ανακριτή ή εισαγγελέα, νομίζω ότι είναι και πρόγευση της αναθεώρησης του άρθρου περί ευθύνης υπουργών, την οποία και η κοινωνία αξιώνει για να μην υπάρχει η αίσθηση διαφορετικής αντιμετώπισης των υπουργών από τους άλλους πολίτες.

2. Γιατί αρνηθήκατε τη θέση του εκπροσώπου της ΝΔ σε διαρκή επιτροπή της Βουλής; Συνδέετε την πρόταση που σας έγινε με το γεγονός ότι είστε μέλος της «ομάδας των 11»;

Ομάδα των 11, όπως παρουσιάζεται, δεν υφίσταται. Άλλωστε, δεν είναι ίδια η σύνθεση των κυβερνητικών βουλευτών που υπογράφουν τις ερωτήσεις. Σε κάθε περίπτωση, το κίνητρο των παρεμβάσεων μας ως κυβερνητικών βουλευτών δεν είναι άλλο από την αγωνία μας για μείζονα εθνικά και κοινωνικά ζητήματα, όπως τα “κόκκινα” δάνεια, οι επιθετικές εξαγορές ακινήτων στην εθνικά ευαίσθητη Θράκη, οι άνεργοι ηλικίας 55+ που δυσκολεύονται να βρουν εργασία. Ζητήματα που αγγίζουν τον αξιακό κώδικα αυτής της παράταξης ως πατριωτικής και βαθιά λαϊκής.
Όσον αφορά τις νεοσυσταθείσες θέσεις κομματικών συντονιστών στις Διαρκείς Επιτροπές της Βουλής ό,τι είχα να πω το είπα στον πρωθυπουργό.

3. Το δόγμα «νόμος και τάξη» στα Πανεπιστήμια ήταν από τα βασικά προτάγματα της ΝΔ ήδη από τις εκλογές του 2019. Τι φταίει και η κυβέρνηση περνάει κάτω από τον πήχη που έθεσε;

Ορθώς η κυβέρνηση Μητσοτάκη έθεσε εξ αρχής τον στόχο της εμπέδωσης της ασφάλειας του πολίτη. Η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ υπήρξε μια δραματική εμπειρία και σε αυτόν τον τομέα. Είχε μετατραπεί η χώρα σε βασίλειο των μπαχαλάκηδων. Μάλιστα, ο τότε πρωθυπουργός κ. Τσίπρας είχε πει ότι η μολότοφ είναι καλή ή κακή ανάλογα με το σε ποια πλευρά βρίσκεσαι όταν πέφτει! Σήμερα, η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη, αλλά εστίες ανομίας υπάρχουν ακόμη. Τα όσα είδαμε προσφάτως, ειδικά στη Νομική όπου κινδύνεψε ένας υποψήφιος διδάκτορας από τραμπούκους που τον κτύπησαν με πυροσβεστήρα, είναι απαράδεκτα. Προφανώς πρέπει να επιδειχθεί μεγαλύτερη αποφασιστικότητα για την αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων, χωρίς φοβικά σύνδρομα. Δεν πρόκειται για αριστερή ή δεξιά επιλογή, πρόκειται για την υποχρέωση ενός κράτους απέναντι στους πολίτες του. Αναμφίβολα, η επιβολή συνεπειών -έως τη διαγραφή από το πανεπιστήμιο- σε φοιτητές που συμμετέχουν σε τραμπουκισμούς εντός του ΑΕΙ, κινείται στη σωστή κατεύθυνση.

4. Είχατε καταψηφίσει το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια. Θεωρείτε ότι η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Δικαιοσύνης για τις παρένθετες μητέρες δικαιώνει τη στάση και την κριτική σας;

Το νομοσχέδιο αυτό ήταν μια αχρείαστη κίνηση που έδινε λάθος μηνύματα. Δεν υπήρχε κανένας λόγος η Ελλάδα να ταυτιστεί με την woke ατζέντα, ούτε η ΝΔ να προκαλέσει δυσαρέσκεια στην κοινωνική της βάση. Η οικογένεια και οι παραδοσιακές αξίες συνιστούν βασικές αρχές της παράταξής μας, που οφείλουμε να τις διαφυλάσσουμε. Το λάθος, νομίζω, αναγνωρίστηκε και αυτό το κεφάλαιο έκλεισε.
Όσον αφορά στην παρένθετη μητρότητα εγκαίρως είχαμε προειδοποιήσει τον κίνδυνο να ανοίξει μια φάμπρικα, που καταπατά κάθε ανθρώπινο δικαίωμα. Το υπουργείο Δικαιοσύνης ορθά παρενέβη. Αρκεί, βέβαια, να μην αποδειχθεί η εσχάτη πλάνη χείρων της πρώτης στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου…

5. Ποιος ευθύνεται για «τις καθυστερήσεις και τις αδικίες», όπως δηλώσατε πρόσφατα, στις αγροτικές αποζημιώσεις για τις καταστροφές που προκάλεσε ο Daniel; Η ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου κάνει ό,τι περνά από το χέρι της;

Οι καταστροφές που προκάλεσαν στον θεσσαλικό κάμπο οι πλημμύρες του Daniel και του Elias ήταν πρωτοφανείς. Επλήγησαν σπίτια, βιοτεχνίες, βιομηχανίες, χωράφια, κτηνοτροφικές μονάδες, υποδομές κάθε είδους. Αρχικά, κατά κοινή ομολογία, ο κρατικός μηχανισμός κινήθηκε γρήγορα. Δυστυχώς, όμως, ενάμισι χρόνο μετά υπάρχουν καθυστερήσεις και «σκιές», οι οποίες ευλόγως προκαλούν αντιδράσεις. Γι’ αυτό επισημαίνω -και μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου- στα αρμόδια υπουργεία αστοχίες, λάθη και παραλείψεις, ώστε να διορθωθούν για να επισπευστούν οι διαδικασίες της αρωγής και των αποζημιώσεων. Αν το μήνυμα δεν είναι ευχάριστο δεν φταίει ο αγγελιοφόρος…

Μ. Χαρακόπουλος: Για το μήνυμα δεν φταίει ο αγγελιοφόρος

ΜΑΧ 1

Αθήνα, 11 Μαΐου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ:

Για το μήνυμα δεν φταίει ο αγγελιοφόρος

Η συνέντευξη δόθηκε στην εφημερίδα Documento και στον δημοσιογράφο κ. Άγγελο Προβολισιάνο

1. Mε δεδομένο ότι στη δικογραφία που διαβιβάστηκε στη Βουλή για τα Τέμπη ο εφέτης ανακριτής διευκρινίζει ότι δεν έχει προβεί σε ποινική αξιολόγηση, θεωρείτε ότι το «μοντέλο Τριαντόπουλου» για την Προανακριτική που θα συσταθεί είναι το ενδεδειγμένο;

Το δυστύχημα των Τεμπών συγκλόνισε την ελληνική κοινωνία, καθώς σε αυτό «χάθηκαν» 57 νέοι κυρίως συνάνθρωποί μας. Εύλογα, λοιπόν, υπήρξε καθολικό το αίτημα της διερεύνησης των αιτιών και της απόδοσης των ευθυνών. Όμως, ούτε οι υψηλοί τόνοι, που φθάνουν στην τοξικότητα, ούτε η ελαφρά τη καρδία προβολή απόψεων και εικασιών που δεν αποδεικνύονται, συμβάλλουν στην απόδοση της δικαιοσύνης που επιθυμούν οι πολίτες. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει τα Τέμπη να γίνονται εργαλείο προώθησης πολιτικών επιδιώξεων. Τον κύριο λόγο τον έχει, όπως προβλέπεται, η Δικαιοσύνη. Αυτό που αποκαλείται “μοντέλο Τριαντόπουλου”, η παραπομπή δηλαδή του υπουργού άμεσα στον φυσικό του δικαστή, χωρίς την παρεμβολή βουλευτών σε ρόλο ανακριτή ή εισαγγελέα, νομίζω ότι είναι και πρόγευση της αναθεώρησης του άρθρου περί ευθύνης υπουργών, την οποία και η κοινωνία αξιώνει για να μην υπάρχει η αίσθηση διαφορετικής αντιμετώπισης των υπουργών από τους άλλους πολίτες.

2. Γιατί αρνηθήκατε τη θέση του εκπροσώπου της ΝΔ σε διαρκή επιτροπή της Βουλής; Συνδέετε την πρόταση που σας έγινε με το γεγονός ότι είστε μέλος της «ομάδας των 11»;

Ομάδα των 11, όπως παρουσιάζεται, δεν υφίσταται. Άλλωστε, δεν είναι ίδια η σύνθεση των κυβερνητικών βουλευτών που υπογράφουν τις ερωτήσεις. Σε κάθε περίπτωση, το κίνητρο των παρεμβάσεων μας ως κυβερνητικών βουλευτών δεν είναι άλλο από την αγωνία μας για μείζονα εθνικά και κοινωνικά ζητήματα, όπως τα “κόκκινα” δάνεια, οι επιθετικές εξαγορές ακινήτων στην εθνικά ευαίσθητη Θράκη, οι άνεργοι ηλικίας 55+ που δυσκολεύονται να βρουν εργασία. Ζητήματα που αγγίζουν τον αξιακό κώδικα αυτής της παράταξης ως πατριωτικής και βαθιά λαϊκής.
Όσον αφορά τις νεοσυσταθείσες θέσεις κομματικών συντονιστών στις Διαρκείς Επιτροπές της Βουλής ό,τι είχα να πω το είπα στον πρωθυπουργό.

3. Το δόγμα «νόμος και τάξη» στα Πανεπιστήμια ήταν από τα βασικά προτάγματα της ΝΔ ήδη από τις εκλογές του 2019. Τι φταίει και η κυβέρνηση περνάει κάτω από τον πήχη που έθεσε;

Ορθώς η κυβέρνηση Μητσοτάκη έθεσε εξ αρχής τον στόχο της εμπέδωσης της ασφάλειας του πολίτη. Η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ υπήρξε μια δραματική εμπειρία και σε αυτόν τον τομέα. Είχε μετατραπεί η χώρα σε βασίλειο των μπαχαλάκηδων. Μάλιστα, ο τότε πρωθυπουργός κ. Τσίπρας είχε πει ότι η μολότοφ είναι καλή ή κακή ανάλογα με το σε ποια πλευρά βρίσκεσαι όταν πέφτει! Σήμερα, η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη, αλλά εστίες ανομίας υπάρχουν ακόμη. Τα όσα είδαμε προσφάτως, ειδικά στη Νομική όπου κινδύνεψε ένας υποψήφιος διδάκτορας από τραμπούκους που τον κτύπησαν με πυροσβεστήρα, είναι απαράδεκτα. Προφανώς πρέπει να επιδειχθεί μεγαλύτερη αποφασιστικότητα για την αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων, χωρίς φοβικά σύνδρομα. Δεν πρόκειται για αριστερή ή δεξιά επιλογή, πρόκειται για την υποχρέωση ενός κράτους απέναντι στους πολίτες του. Αναμφίβολα, η επιβολή συνεπειών -έως τη διαγραφή από το πανεπιστήμιο- σε φοιτητές που συμμετέχουν σε τραμπουκισμούς εντός του ΑΕΙ, κινείται στη σωστή κατεύθυνση.

4. Είχατε καταψηφίσει το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια. Θεωρείτε ότι η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Δικαιοσύνης για τις παρένθετες μητέρες δικαιώνει τη στάση και την κριτική σας;

Το νομοσχέδιο αυτό ήταν μια αχρείαστη κίνηση που έδινε λάθος μηνύματα. Δεν υπήρχε κανένας λόγος η Ελλάδα να ταυτιστεί με την woke ατζέντα, ούτε η ΝΔ να προκαλέσει δυσαρέσκεια στην κοινωνική της βάση. Η οικογένεια και οι παραδοσιακές αξίες συνιστούν βασικές αρχές της παράταξής μας, που οφείλουμε να τις διαφυλάσσουμε. Το λάθος, νομίζω, αναγνωρίστηκε και αυτό το κεφάλαιο έκλεισε.
Όσον αφορά στην παρένθετη μητρότητα εγκαίρως είχαμε προειδοποιήσει τον κίνδυνο να ανοίξει μια φάμπρικα, που καταπατά κάθε ανθρώπινο δικαίωμα. Το υπουργείο Δικαιοσύνης ορθά παρενέβη. Αρκεί, βέβαια, να μην αποδειχθεί η εσχάτη πλάνη χείρων της πρώτης στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου…

5. Ποιος ευθύνεται για «τις καθυστερήσεις και τις αδικίες», όπως δηλώσατε πρόσφατα, στις αγροτικές αποζημιώσεις για τις καταστροφές που προκάλεσε ο Daniel; Η ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου κάνει ό,τι περνά από το χέρι της;

Οι καταστροφές που προκάλεσαν στον θεσσαλικό κάμπο οι πλημμύρες του Daniel και του Elias ήταν πρωτοφανείς. Επλήγησαν σπίτια, βιοτεχνίες, βιομηχανίες, χωράφια, κτηνοτροφικές μονάδες, υποδομές κάθε είδους. Αρχικά, κατά κοινή ομολογία, ο κρατικός μηχανισμός κινήθηκε γρήγορα. Δυστυχώς, όμως, ενάμισι χρόνο μετά υπάρχουν καθυστερήσεις και «σκιές», οι οποίες ευλόγως προκαλούν αντιδράσεις. Γι’ αυτό επισημαίνω -και μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου- στα αρμόδια υπουργεία αστοχίες, λάθη και παραλείψεις, ώστε να διορθωθούν για να επισπευστούν οι διαδικασίες της αρωγής και των αποζημιώσεων. Αν το μήνυμα δεν είναι ευχάριστο δεν φταίει ο αγγελιοφόρος…

Subscribe to this RSS feed