Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

M. Χαρακόπουλος: "Να επαναλειτουργήσει η Σχολή Δοκίμων Αρχιπυροσβεστών"

Μ. ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΒΟΥΛΗ

Αθήνα, 12 Σεπτεμβρίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ:

Να επαναλειτουργήσει η Σχολή Δοκίμων Αρχιπυροσβεστών

• Δικαίωμα συμμετοχής και στους πρώην Πυροσβέστες Τριετούς Υποχρέωσης

Την επαναλειτουργία της Σχολής Δοκίμων Αρχιπυροσβεστών, που δεν έχει λειτουργήσει τα τελευταία 9 χρόνια και το δικαίωμα συμμετοχής σε αυτήν των πρώην Πυροσβεστών Τριετούς Υποχρέωσης, που νομιμοποιήθηκαν πρόσφατα, ζητά ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος με ερώτησή του προς την υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Όλγα Γεροβασίλη.
Ο Θεσσαλός πολιτικός αναφέρει ότι «στο πλαίσιο της Πυροσβεστικής Ακαδημίας λειτουργεί, μεταξύ των άλλων, και η Σχολή Δοκίμων Αρχιπυροσβεστών οι απόφοιτοι της οποίας εξελίσσονται έως και το βαθμό του Πυρονόμου. Η Σχολή Αρχιπυροσβεστών δεν έχει λειτουργήσει τα τελευταία εννέα (9) έτη. Αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος είναι τα πάρα πολλά οργανικά κενά που έχει το Πυροσβεστικό Σώμα στο βαθμό του Αρχιπυροσβέστη παραγωγικής σχολής. Ειδικότερα δε, μετά τη μονιμοποίηση των 2.186 πυροσβεστών τριετούς υποχρέωσης από 01.04.2018 με τις διατάξεις του άρθρου 13 του Ν. 4455/2017, αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός του προσωπικού του Πυροσβεστικού Σώματος που κατέχει το βαθμό του πυροσβέστη. Συνέπεια αυτού, είναι πλέον εύλογο το αίτημα των συνδικαλιστικών φορέων του Πυροσβεστικού Σώματος για την επαναλειτουργία της Σχολής Δοκίμων Αρχιπυροσβεστών προς κάλυψη των οργανικών κενών στο βαθμό του αρχιπυροσβέστη παραγωγικής σχολής. Για την εισαγωγή πυροσβεστών στη Σχολή Δοκίμων Αρχιπυροσβεστών, σύμφωνα με την παράγρ. 17 του άρθρου 69 του Ν. 4249/2014, απαιτείται η παραμονή τεσσάρων ετών στο βαθμό του πυροσβέστη. Η παραπάνω προϋπόθεση δεν μπορεί, όμως, να συντρέχει για τους προσφάτως μονιμοποιηθέντες Πυροσβέστες Τριετούς Υποχρέωσης, οι οποίοι έχουν δεκαετή και πλέον προϋπηρεσία στο Πυροσβεστικό Σώμα είτε ως Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης είτε ως εποχικοί πυροσβέστες. Πέραν αυτού, με την τελευταία τροποποίηση του άρθρου 20 του Ν. 3938/2011 προβλέπεται ότι επιτρέπεται η συμμετοχή των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης (Π.Π.Υ) στις παραγωγικές Σχολές του Πυροσβεστικού Σώματος».
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης τονίζει ότι «το ζήτημα αυτό έχει προκαλέσει την εύλογη ανησυχία στο Πυροσβεστικό Σώμα, όπως προκύπτει και από σχετικές επιστολές, που έχουμε υπ’ όψιν μας, από Σωματεία Πυροσβεστών (Κέρκυρας, Ηρακλείου και Ευβοίας)».
Κατόπιν τούτων καλεί την αρμόδια υπουργό να απαντήσει:
• Αν θα μεριμνήσει ώστε στο αμέσως προσεχές διάστημα να λειτουργήσει η Σχολή Δοκίμων Αρχιπυροσβεστών, απόφαση που κρίνεται απολύτως απαραίτητη για την ομαλοποίηση των υπηρεσιακών αναγκών του Πυροσβεστικού Σώματος, αλλά και για την επιμόρφωση ικανού αριθμού στελεχών του.
• Αν θα προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να εξασφαλισθεί το δικαίωμα συμμετοχής στη Σχολή Δοκίμων Αρχιπυροσβεστών των πρώην Πυροσβεστών Τριετούς Υποχρέωσης που μονιμοποιήθηκαν και κατέχουν πλέον το βαθμό του πυροσβέστη, προσαρμόζοντας αντιστοίχως το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.

Επαναλειτουργία της Σχολής Δοκίμων Αρχιπυροσβεστών και το δικαίωμα συμμετοχής σε αυτήν των πρώην πυροσβεστών τριετούς υποχρέωσης

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΗN ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΘΕΜΑ: Επαναλειτουργία της Σχολής Δοκίμων Αρχιπυροσβεστών και το δικαίωμα συμμετοχής σε αυτήν των πρώην πυροσβεστών τριετούς υποχρέωσης

Στο πλαίσιο της Πυροσβεστικής Ακαδημίας λειτουργεί, μεταξύ των άλλων, και η Σχολή Δοκίμων Αρχιπυροσβεστών οι απόφοιτοι της οποίας εξελίσσονται έως και το βαθμό του Πυρονόμου. Η Σχολή Αρχιπυροσβεστών δεν έχει λειτουργήσει τα τελευταία εννέα (9) έτη. Αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος είναι τα πάρα πολλά οργανικά κενά που έχει το Πυροσβεστικό Σώμα στο βαθμό του Αρχιπυροσβέστη παραγωγικής σχολής.
Ειδικότερα δε, μετά τη μονιμοποίηση των 2.186 πυροσβεστών τριετούς υποχρέωσης από 01.04.2018 με τις διατάξεις του άρθρου 13 του Ν. 4455/2017, αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός του προσωπικού του Πυροσβεστικού Σώματος που κατέχει το βαθμό του πυροσβέστη. Συνέπεια αυτού, είναι πλέον εύλογο το αίτημα των συνδικαλιστικών φορέων του Πυροσβεστικού Σώματος για την επαναλειτουργία της Σχολής Δοκίμων Αρχιπυροσβεστών προς κάλυψη των οργανικών κενών στο βαθμό του αρχιπυροσβέστη παραγωγικής σχολής.
Για την εισαγωγή πυροσβεστών στη Σχολή Δοκίμων Αρχιπυροσβεστών, σύμφωνα με την παράγρ. 17 του άρθρου 69 του Ν. 4249/2014, απαιτείται η παραμονή τεσσάρων ετών στο βαθμό του πυροσβέστη. Η παραπάνω προϋπόθεση δεν μπορεί, όμως, να συντρέχει για τους προσφάτως μονιμοποιηθέντες πυροσβέστες τριετούς υποχρέωσης, οι οποίοι έχουν δεκαετή και πλέον προϋπηρεσία στο Πυροσβεστικό Σώμα είτε ως Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης είτε ως εποχικοί πυροσβέστες. Πέραν αυτού, με την τελευταία τροποποίηση του άρθρου 20 του Ν. 3938/2011 προβλέπεται ότι επιτρέπεται η συμμετοχή των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης (Π.Π.Υ) στις παραγωγικές Σχολές του Πυροσβεστικού Σώματος.
Επειδή το ζήτημα αυτό έχει προκαλέσει την εύλογη ανησυχία στο πυροσβεστικό σώμα, όπως προκύπτει και από σχετικές επιστολές, που έχουμε υπ’ όψιν μας, από Σωματεία Πυροσβεστών (Κέρκυρας, Ηρακλείου και Ευβοίας),

ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

1. Θα μεριμνήσετε ώστε στο αμέσως προσεχές διάστημα να λειτουργήσει η Σχολή Δοκίμων Αρχιπυροσβεστών, απόφαση που κρίνεται απολύτως απαραίτητη για την ομαλοποίηση των υπηρεσιακών αναγκών του Πυροσβεστικού Σώματος, αλλά και για την επιμόρφωση ικανού αριθμού στελεχών του;
2. Θα προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να εξασφαλισθεί το δικαίωμα συμμετοχής στη Σχολή Δοκίμων Αρχιπυροσβεστών των πρώην πυροσβεστών τριετούς υποχρέωσης που μονιμοποιήθηκαν και κατέχουν πλέον το βαθμό του πυροσβέστη, προσαρμόζοντας αντιστοίχως το ισχύον θεσμικό πλαίσιο;

Αθήνα, 6 Σεπτεμβρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

 

Μ. Χαρακόπουλος στη Θεσσαλονίκη, Επισκέψεις κλιμακίου ΝΔ σε ΕΛΑΣ-Πυροσβεστική και Συνεδρίαση Τομέα

Μάξιμος Προσυνέδριο ΝΔ 1

Θεσσαλονίκη, 12 Σεπτεμβρίου 2018

Συνεδρίαση Τομέα Προστασίας του Πολίτη της ΝΔ στη Θεσσαλονίκη

• Επισκέψεις Μάξιμου Χαρακόπουλου σε ΕΛΑΣ και Πυροσβεστική

Ο αναπληρωτής Τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος την Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο της παρουσία στελεχών του κόμματος στη ΔΕΘ, θα επισκεφθεί, ως επικεφαλής κλιμακίου της αξιωματικής αντιπολίτευσης:
• Την Γενική Επιθεώρηση Αστυνομίας Βορείου Ελλάδος όπου και θα έχει συνάντηση με τον Γεν. Επιθεωρητή Β. Ελλάδος Αντιστράτηγο κ. Ανδρέα Αποστολόπουλο.
• Την Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης όπου θα συναντηθεί με τον Γ.Α.Δ. Θεσσαλονίκης Υποστράτηγο κ. Φώτη Δομζαρίδη.
• Την Συντονιστική Διοίκηση Π.Σ. Βορείου Ελλάδος και θα συναντηθεί με τον Συντονιστή Επιχειρήσεων Β. Ελλάδος Υποστράτηγο κ. Ρήγα Ναθαναήλ.
• Την Περιφερειακή Διοίκηση Π.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας και τη Διοίκηση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Ν. Θεσσαλονίκης όπου θα συναντηθεί με τους επικεφαλής των υπηρεσιών Αρχιπύραρχο κ. Τσολάκη Εμμανουήλ και Πύραρχο κ. Κων/νο Παχίδη.
Ο κ. Χαρακόπουλος θα συνοδεύεται από τα μέλη του Τομέα κ.κ. Ηλία Βλαχογιάννη, Δημήτριο Φαφούτη και Δημήτριο Μπουραζάνα.
Μετά το τέλος των επισκέψεων θα πραγματοποιηθεί Διευρυμένη Συνεδρίαση του Τομέα Προστασίας του Πολίτη, στην αίθουσα συνεδριάσεων της Διοικούσας Επιτροπής του κόμματος στη συμπρωτεύουσα. Η συνεδρίαση γίνεται με σκοπό την αμφίδρομη ενημέρωση επί των ζητημάτων που άπτονται της Δημόσιας Τάξης και της Προστασίας του Πολίτη, και σ’ αυτήν θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι Ενώσεων Σωμάτων Ασφαλείας, Συνδέσμων Αποστράτων Σωμάτων Ασφαλείας και οι Πρόεδροι των ΝΟΔΕ της ΝΔ. Στη συνεδρίαση εισηγήσεις θα κάνουν:
Μάξιμος Χαρακόπουλος, Γενική εισήγηση-ενημέρωση του Τομέα Προστασίας του Πολίτη για την έξαρση της εγκληματικότητας, τις κυβερνητικές ευθύνες για την τραγωδία στην Ανατολική Αττική και το σχεδιασμό της ΝΔ για την δημόσια ασφάλεια, το Π.Σ. και την Πολιτική Προστασία.
Δημήτριος Μπουραζάνας, Υποστράτηγος ε.α. ΕΛΑΣ, Παρουσίαση της κατάστασης στον τομέα της Δημόσιας Ασφάλειας και της εγκληματικότητας στη ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Δημήτριος Φαφούτης, Αντιστράτηγος ε.α. Π.Σ., Εκκρεμή προβλήματα της Πολιτικής Προστασίας και του Πυροσβεστικού Σώματος.
Ηλίας Βλαχογιάννης, π. βουλευτής, Συντονιστής του Τομέα, Σχεδιασμός δράσεων για το επόμενο διάστημα.
Μετά τις εισηγήσεις θα υπάρξουν παρεμβάσεις των παρευρισκόμενων και καταγραφή προτάσεων.

Μάξιμος προς Υπ. Δικαιοσύνης: Πότε θα ξεκινήσουν εργασίες αποκατάστασης του Δικαστικού Μεγάρου;

Μαξιμος βουλη 2

Αθήνα, 11 Σεπτεμβρίου 2018

Ο ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΡΩΤΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ:

Πότε θα ξεκινήσουν εργασίες αποκατάστασης του Δικαστικού Μεγάρου;

«Λόγω της μη απαντήσεως έως και σήμερα στην ερώτηση που είχαμε καταθέσει στις 25 Ιουλίου τρέχοντος έτους στον προηγούμενο υπουργό Δικαιοσύνης είμαστε υποχρεωμένοι να επανέλθουμε στο ερώτημα για τις συνθήκες λειτουργίας του Δικαστικού Μεγάρου Λάρισας, ευελπιστώντας ότι αυτή τη φορά η νέα ηγεσία του υπουργείου να δώσει εγκαίρως τις απαντήσεις που ζητούμε». Τα παραπάνω τονίζει ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, επανακαταθέτοντας την ερώτηση προς τον νέο υπουργό Δικαιοσύνης κ. Μιχάλη Καλογήρου σχετικά με τις τριτοκοσμικές συνθήκες λειτουργίας του Δικαστικού Μεγάρου Λάρισας.
Υπενθυμίζεται ότι ο Θεσσαλός πολιτικός είχε απευθυνθεί στον τότε υπουργό κ. Σταύρο Κοντονή με αφορμή τα όσα κατήγγειλε η πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Λάρισας (ΔΣΛ) κ. Νικολέττας Μπασδέκη για τα προβλήματα των Δικαστηρίων Λάρισας (εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, 23.07.18), στα οποία αναφέρθηκε και σε συνέντευξή της στην εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 02.09.18.
Πρόκειται τόσο για σοβαρές ελλείψεις ανθρωπίνου δυναμικού όσο και υλικοτεχνικών υποδομών. Ειδικότερα, «περιγράφονται η παλαιότητα του κτιρίου του Δικαστικού Μεγάρου της Λάρισας, το οποίο δεν δύναται να εξυπηρετήσει τις αυξανόμενες ανάγκες, καθώς η κατάσταση εντός του κτιρίου χαρακτηρίζεται τριτοκοσμική. Έλλειψη παρατηρείται σε γραφεία και αίθουσες, καθώς σε χώρους 10 τ.μ. στοιβάζονται έως και 5 άτομα, ενώ το αρχείο του Ειρηνοδικείου βρίσκεται στους διαδρόμους. Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος του προβλήματος να υπογραμμισθεί ότι ο ΔΣΛ έχει σήμερα 732 μέλη, ενώ στην Εφετειακή Περιφέρεια δραστηριοποιούνται περίπου 1.800 δικηγόροι. Να σημειωθεί ότι, όπως αναφέρει η κ. Μπασδέκη, ο ΔΣΛ καταβάλει από τις εισφορές των μελών του περίπου 80-100.000 ευρώ ετησίως στο ΤΑΧΔΙΚ (Οργανισμός για τα δικαστικά κτίρια) που δεν διατίθενται για τη συντήρηση των δικαστικών μεγάρων αλλά για άλλους σκοπούς».
Ο κ. Χαρακόπουλος τονίζει ότι «όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι η απόδοση της δικαιοσύνης υπ’ αυτές τις συνθήκες καθίσταται δρόμος μετ’ εμποδίων. Αν δεν υπάρξει αύξηση του προσωπικού και, τουλάχιστον, σοβαρές επισκευαστικές παρεμβάσεις στους χώρους του Δικαστικού Μεγάρου, αυτό δεν μπορεί να επιτελέσει το ρόλο του».
Κατόπιν τούτων ζητά από τον νέο υπουργό Δικαιοσύνης να τον πληροφορήσει:
1. Αν θα προβεί σε εργασίες αποκατάστασης του Δικαστικού Μεγάλου Λάρισας, στο οποίο επικρατούν τριτοκοσμικές συνθήκες.
2. Για ποιο λόγο δεν έχει προχωρήσει η ενεργειακή αναβάθμιση του Δικαστικού Μεγάρου Λάρισας και τι προτίθεται να πράξει επ’ αυτού.
3. Αν θα αυξήσει τις οργανικές θέσεις των δικαστικών λειτουργών στο Δικαστικό Μέγαρο Λάρισας και να προκηρύξει προσλήψεις εξειδικευμένου υπαλληλικού προσωπικού.

Subscribe to this RSS feed