Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Συνέντευξη του Τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη της ΝΔ, Βουλευτή Λαρίσης, κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Λάρισας και στη δημοσιογράφο κ. Ειρήνη Παπακαλούση

Μάξιμος Προσυνέδριο ΝΔ 1

Αθήνα, 27 Σεπτεμβρίου 2018

Συνέντευξη
του Τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη της ΝΔ,
Βουλευτή Λαρίσης,
κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου
στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Λάρισας
και στη δημοσιογράφο κ. Ειρήνη Παπακαλούση

Έχουμε μαζί μας τον κ. Μάξιμο Χαρακόπουλο, ο οποίος με απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη αναβαθμίστηκε πλέον σε Τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη. Κύριε Χαρακόπουλε καλημέρα. Τι κάνετε;

Καλημέρα, καλημέρα στους ακροατές μας.

Να δώσω συγχαρητήρια; Αναβάθμιση θεωρείται αυτό από το Υπουργείο Εσωτερικών σε έναν δύσκολο τομέα, δεν ξέρω…

Αναμφίβολα είναι δύσκολος, αλλά ποιος τομέας πια δεν είναι στα χρόνια της κρίσης δύσκολος; Κανένα χαρτοφυλάκιο δεν είναι εύκολο. Τι να σας πω…

Σωστό και αυτό. Η αλήθεια είναι ότι σας κάλεσα για να συζητήσουμε αρχικά για θέματα δημόσιας ασφάλειας, μετά θα πούμε και για τα υπόλοιπα. Θέλω, όμως, να ξεκινήσουμε με αυτό. Έλεγα πριν ότι το αίσθημα της ασφάλειας στη χώρα αναζητείται, και σε λίγο θα το βάλουμε και στο amberalert. Δεν ξέρω αν έχετε την ίδια άποψη, αλλά νομίζω ότι ο Έλληνας αισθάνεται τα χρόνια της κρίσης συνολικά, δεν ξέρω αν τώρα αυτά τα τελευταία περισσότερο, αλλά και τα προηγούμενα δεν είχαμε καμιά αίσθηση ασφάλειας διάχυτη. Έτσι δεν είναι κύριε Χαρακόπουλε;

Κοιτάξτε θα συμφωνήσω μαζί σας ότι τα χρόνια που κοιμόμασταν με ανοιχτές πόρτες και παράθυρα, έχουν παρέλθει από τη δεκαετία του ’90. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, φαίνεται σε όλες τις έρευνες της κοινής γνώμης, αλλά και από τα δελτία ειδήσεων, όπου βλέπετε ότι είναι πρώτη είδηση συνήθως ειδήσεις του αστυνομικού δελτίου, ότι έχει επιδεινωθεί η κατάσταση όσον αφορά το αίσθημα ασφάλειας του πολίτη, που και εσείς περιγράψατε νωρίτερα. Και αυτό έχει να κάνει, νομίζω με ιδεοληψίες των κρατούντων, από το φόβο μην κατηγορηθούν ότι έχουμε αστυνομικό κράτος, έχουν πάρει μια σειρά θεσμικών μέτρων που θέτουν εμπόδια στο έργο της αστυνομίας.
Θεσμοθέτησαν το νόμο Παρασκευόπουλου για παράδειγμα με τον οποίο έχουν βγει σύμφωνα με επίσημη απάντηση που είχα λάβει από τον πρώην υπουργό Δικαιοσύνης, τον κ. Κοντονή, ως το τέλος του 2017 άνω των 10.000 εγκλείστων έκαναν χρήση των ευνοϊκών διατάξεων του νόμου Παρασκευόπουλου. Και αυτοί συμβάλλουν σε αυτή την ανακυκλούμενη εγκληματικότητα. Πόσες φορές ένας αστυνομικός να συλλάβει τον ίδιο κρατούμενο;
Και μάλιστα φτάσανε στο σημείο να εκθέτουν και τη χώρα διεθνώς. Γιατί είχαμε και εγκλήματα στο εξωτερικό, θυμηθείτε την περίπτωση του Αφγανού στη Γερμανία που βίασε μια αλληλέγγυο και τη σκότωσε, μια φοιτήτρια Ιατρικής, ο οποίος είχε κάνει χρήση των ευνοϊκών διατάξεων Παρασκευόπουλου και βγήκε από τις ελληνικές φυλακές.
Έχουμε το νόμο Γαβρόγλου, που επανέφερε το άσυλο ανομίας στα πανεπιστήμια. Κυνηγάει τους κακοποιούς, τα στοιχεία, τα παραβατικά η αστυνομία στα Εξάρχεια, μπαίνουν μέσα στο Πολυτεχνείο. Άσυλο υποτίθεται για τη διακίνηση ιδεών καθιερώθηκε το πανεπιστημιακό και τελικά έγινε άσυλο για κάθε παραβατικό στοιχείο. Σε όλα τα πανεπιστήμια, δυστυχώς, έχουμε μια σειρά παραβατικών συμπεριφορών.
Στο Αριστοτέλειο πανεπιστήμιο -δεν έχει τέλος η λίστα αυτή- αλλά το πιο εμβληματικό είναι η κραυγή αγωνίας εκατοντάδων φοιτητών του Αριστοτελείου πανεπιστημίου για τη διακίνηση ναρκωτικών μέσα στο πανεπίστημιο και η απάντηση του υπουργού Παιδείας ήταν ένα ‘‘ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα’’ να το αντιμετωπίσει και μετά προέκυψε αυτή η Επιτροπή υπό τον Παρασκευόπουλο, που πραγματικά προκαλεί θυμηδία με όλα αυτά τα γραφικά και φαιδρά που ακούσαμε ως προτάσεις για την αντιμετώπισή του.

Έχουμε, λοιπόν θεσμικά εμπόδια από τη μια, νομοθετήματα δηλαδή και από την άλλη έχουμε αντικειμενικά εμπόδια. Τα οποία ξεκινούν από τον διαφορετικό τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται η παρούσα κυβέρνηση το τι εστί παραβατικό και τι όχι και αυτό σας κάνει να διαφέρετε σε σχέση με αυτά που θέλετε εσείς να εφαρμόσετε ή όχι.

Το τι είναι παραβατικό ή όχι κυρία Παπακαλούση το ορίζει ο νόμος. Δεν θα το ορίσει τα πιστεύω της νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ ή κάποιων άλλων. Γιατί με αξίωση της νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ καταργήθηκε η ομάδα ταχείας επέμβασης ΔΕΛΤΑ, η οποία είχε γίνει φόβος και τρόμος των μπαχαλάκηδων. Λοιπόν, με την ίδια λογική αποδυναμώθηκε η ομάδα ΔΙΑΣ, με την ίδια λογική δεν έχουμε πεζές περιπολίες, εμφανή αστυνόμευση που θα λειτουργούσε αποτρεπτικά αν θέλετε και για το τραγικό συμβάν που απασχολεί την επικαιρότητα τις τελευταίες μέρες. Μιλώ για το γνωστό κοσμηματοπωλείο στο κέντρο της Αθήνας και την απόλυτα καταδικαστέα πράξη αυτοδικίας.

Για τον Ζακ Κωστόπουλο...

Όλ’ αυτά δεν θα υπήρχαν ή ενδεχομένως θα μειώνονταν, όλ’ αυτά τα συμβάντα, αν είχαμε εμφανέστερη αστυνόμευση, αν η αστυνομία μπορούσε να κάνει καλύτερα τη δουλειά της, έχοντας όλα εκείνα τα μέσα, αντικειμενικά μέσα και βεβαίως να μην έχει τα εμπόδια, τα νομοθετικά που έχουν θεσμοθετηθεί.

Μάλιστα. Για να μην μιλάμε μόνο θεωρητικά, που δεν είναι θεωρητικό αυτό που περιγράφετε τόση ώρα, είναι αυτά που βλέπουμε και βιώνουμε. Θέλω λίγο να έρθω στο κομμάτι το πρακτικό και να μου πείτε τι θα κάνατε αύριο, μεθαύριο εσείς, αν ήσασταν υπουργός Δημόσιας Τάξης. Για να μιλάμε τώρα πρακτικά.

Έχουμε ήδη εξαγγείλει. Ο πρόεδρος της ΝΔ…

Να τα πάρουμε ένα ένα κύριε Χρακόπουλε. Για τον Ρουβίκωνα. Πείτε ότι αύριο το πρωί είστε υπουργός και έκανε ένα ντου ο Ρουβίκωνας ξανά στο Πεντάγωνο. Πως θα αντιμετωπίζατε το ζήτημα.

Με μεγάλη μου χαρά να τα πάρουμε ένα ένα. Πρώτα από όλα σας λέω, θα είχαμε άρει όλα αυτά τα εμπόδια που έχει θέσει η κυβέρνηση. Θα είχε καταργηθεί ο νόμος Παρασκευόπουλου, που επιτρέπει να ανακυκλώνεται η εγκληματικότητα. Θα είχε καταργηθεί ο νόμος Γαβρόγλου που δημιουργεί, όπως σας είπα το άσυλο ανομίας, όλους αυτούς που αναζητούνται και δεν συλλαμβάνονται.

Θα το καταργήσετε το άσυλο;

Θα καταργηθεί ο νόμος περί ασύλου βεβαίως. Δεν υπάρχει καμιά ανάγκη πλέον για άσυλο, δεν απειλείται καμία ελεύθερη διακίνηση ιδεών στα πανεπιστήμια.

Για την ώρα έχουμε ελεύθερη διακίνηση ναρκωτικών, και όχι ιδεών στα πανεπιστήμια.

Αυτό ακριβώς. Αν πάτε στην ΑΣΟΕΕ έξω, θα δείτε ένα παρεμπόριο από παράτυπους μετανάστες.
Υπάρχει μια ολόκληρη φάμπρικα εκεί πέρα. Αυτά πρέπει κάποτε να αντιμετωπιστούν. Όταν καταγγέλλονται στην πανεπιστημιούπολη στου Ζωγράφου βιασμοί, όλα τα αδικήματα του ποινικού δικαίου, και δεν μπορεί να επέμβει η αστυνομία για να τα αντιμετωπίσει, όταν δέρνονται καθηγητές πανεπιστημίου στο Πάντειο, όπως ο καθηγητής ο Άγγελος ο Συρίγος, τρομοκρατούνται φοιτητές, χειροδίκησαν ακόμα και σε άτομο με ειδικές ανάγκες, ΑΜΕΑ στη ΑΣΟΕΕ, σε μια εκδήλωση γιατί διαφωνούσαν με το περιεχόμενο της εκδήλωσης. Για ποια ελεύθερη διακίνηση ιδεών μιλάμε; Εδώ υπάρχει ένα κλίμα τρομοκρατίας.

Μάλιστα. Με τον Ρουβίκωνα τι θα κάνετε κύριε Χαρακόπουλε;

Μα με τον Ρουβίκωνα να εφαρμοστεί ο νόμος ζητάμε και πάλι. Όταν συλλαμβάνονται στη βουλή κυρία Παπακαλούση και με εντολή του Προέδρου της βουλής, σε συνεννόηση με τον πρώην υπουργό τον κ. Τόσκα, τα περιπολικά της αστυνομίας γίνονται ταξί για να τους μεταφέρουν εκτός της βουλής, για ποια εφαρμογή του νόμου μιλάμε; Λοιπόν, το ζήτημα είναι να εφαρμοστεί ο νόμος, δεν ζητούμε κάτι παραπάνω εμείς. Και στην πράξη να πληρώνουν γαι τις ζημιες που προκαλούν όλες αυτές οι συλλογικότητες, όπως βαφτίστηκαν από τον κ. Τόσκα και αντιμετωπίζονται με αυτή την ιδιαίτερη στοργή από την ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

Θα τους στέλνει τον λογαριασμό λέει η κα Παπακώστα, η καινούρια υπουργός. Την ομάδα ΔΕΛΤΑ θα την επαναφέρετε;

Η κα Παπακώστα είπε θα στείλει τον λογαριασμό, περιμένουμε να το δούμε στην πράξη. Αλλά μέχρι στιγμής βλέπουμε ότι στο κυβερνητικό δίδυμο στην ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, υπάρχει διχογνωμία για τα ζητήματα αυτά. Την ίδια Κυριακή είδαμε συνέντευξη της κας Παπακώστα στο Πρώτο Θέμα, που είναι και πρώτη είδηση, ότι είναι υπέρ της κατάργησης του νόμου Παρασκευόπουλου και την ίδια μέρα είχε συνέντευξη στο newsit, η προϊσταμένη της υπουργός, η κα Γεροβασίλη, που εκθείαζε το νόμο Παρασκευόπουλου.
Λοιπόν, αν στην προσπάθεια που κάνει η κυβέρνηση να πείσει την κυβερνητική πλειοψηφία με τα δάνεια που πήρε από του ανεξάρτητους βουλευτές και υπουργοποίησε την κα Παπακώστα για να διατηρήσει την οριακή πλειοψηφία της κυβέρνησης, έχουμε κυβερνητικά δίδυμα, τα οποία έχουν τόσο αντιφατικές απόψεις, αντιλαμβάνεστε κατά πόσο είναι εύκολο να επιτελεστεί το κυβερνητικό έργο!

Μάλιστα. Μιας και σας έχω στη γραμμή και θέλω να εκμεταλλευτώ την παρουσία σας, αλλά βλέπω ότι και ο χρόνος περνάει, θέλω να σας ζητήσω ένα γενικότερο σχόλιο για την οικονομική και πολιτική κατάσταση της χώρας. Έχουμε βγει από τα μνημόνια τον Αύγουστο, σύμφωνα με την κυβέρνηση, έρχεται και άρση των capitalcontrols το επόμενο διάστημα, στο εσωτερικό, για το εξωτερικό πάει λίγο πιο πέρα η ιστορία αυτή. Πολύ κουβέντα γίνεται για εκλογές πρόωρες αναλόγως το πως θα εξελιχθεί η ιστορία με το σκοπιανό στη γείτονα χώρα. Εσείς πως τα βλέπετε τα πράγματα; Θα έχουμε εκλογές και πότε, νωρίτερα από το προβλεπόμενο;

Κοιτάξτε, όλα δείχνουν ότι οι εκλογές θα είναι νωρίτερα. Το προβλεπόμενο είναι Σεπτέμβριος του 2019, δεν πιστεύω ότι η κυβέρνηση θα περάσει τον σκόπελο των ευρωεκλογών για να πάει σε εκλογές στο τέλος της τετραετίας, 3 μήνες, 4 μήνες αργότερα, όταν θα έχει υποστεί μια μεγάλη ήττα στις ευρωεκλογές, γιατί αυτό θα λειτουργήσει ως χιονοστοιβάδα και μετά θα είναι τελείως διαλυτικά τα φαινόμενα στο κυβερνητικό στρατόπεδο. Η αίσθησή μου είναι ότι οι εκλογές, το αργότερο που θα γίνουν, θα είναι τον Μάιο. Από τον Ιανουάριο του νέου έτους, από τη στιγμή που θα επικυρωθεί αν υπερψηφιστεί το Ναι στο δημοψήφισμα των Σκοπίων, όπως όλα δείχνουν, είναι ανοιχτή πια η ημερομηνία προκήρυξης των εκλογών.
Κοιτάξτε, όσον αφορά την οικονομία, νομίζω ότι όλοι συνειδητοποιούμε πια, μετά από τη σχεδόν τετράχρονη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ότι χάσαμε 4 ολόκληρα χρόνια για να βγούμε από την περιπέτεια των μνημονίων, με τις αυταπάτες, όπως είπε ο κ. Τσίπρας, τα δημοψηφίσματα, την περίοδο Βαρουφάκη που στοίχισε στη χώρα πάνω από 100 δις ευρώ. Και τώρα μιλούμε για καθαρή έξοδο, η οποία όμως ούτε έξοδος είναι, ούτε βεβαίως καθαρή. Κατά πόσο είναι καθαρή μια έξοδος, στην οποία, αυτή τη στιγμή αδυνατούμε να βγούμε στις αγορές, γιατί τα επιτόκια δανεισμού αγγίζουν το 4,5%. Θα έλεγα είναι ένα απαγορευτικό διόδιο εξόδου στις αγορές. Όχι σαν αυτά που δεν πλήρωναν κάποτε οι συριζαίοι στα διόδια της εθνικής οδού. Και θυμίζω ότι το αντίστοιχο επιτόκιο στην Πορτογαλία είναι περίπου στο 1,5%, η Κύπρος βγήκε με 2,4%. Και βεβαίως πόσο καθαρή έξοδος είναι, όταν έχει υπονομευθεί η επόμενη μέρα της εξόδου της χώρας τυπικά από το τρίτο μνημόνιο, αλλά έχουν προψηφιστεί μέτρα, όπως η περικοπή των συντάξεων από 1ης Ιανουαρίου του 2019, η μείωση του αφορολόγητου από την 1η Ιανουαρίου του 2020, τα υψηλά πλεονάσματα 3,5% μέχρι το 2022 και 2,2% μέχρι το 2060.

Τώρα που αναφερθήκατε στις συντάξεις, ξέρετε τι λέει η κυβερνητική πλευρά κ. Χαρακόπουλε…

Το αιωνόβιο υπερταμείο 100 χρόνων, στο οποίο έχουν μπει ακόμα και αρχαιολογικοί χώροι, από αυτόν που έλεγε “δεν θα ξεπουλήσουμε και την Ακρόπολη για την κρίση” και τελικά έχουμε πάνω από 10.000 ακίνητα του δημοσίου, τα οποία έχουν μπει ενέχυρο στο λεγόμενο υπερταμείο και δεν γνωρίζουμε ακριβώς ποια είναι αυτά, γιατί η κυβέρνηση δεν είχε το θάρρος να τα ονοματίσει. Τα έχει δώσει με κάποιους κωδικούς και ζητούμε μέσω του κοινοβουλυετικού ελέγχου και τα κόμματα από την κυβέρνηση να μας ονοματίσει ποια είναι αυτά τα ακίνητα.
Και εκεί που υπάρχει μια μεγάλη, δυστυχώς, σπέκουλα από πλευράς των κυβερνητικών παραγόντων, προσπαθούν να μας πουν ότι εξαιρούνται βάση του συντάγματος, οι αρχαιολογικοί χώροι, που πράγματι έτσι είναι, αλλά και αν ακόμη δεν δόθηκε ως κυριότητα για 99 χρόνια στο ταμείο, δεν δόθηκαν αρχαιολογικοί χώροι, μουσεία, το αρχαίο θέατρο της Λάρισας, δόθηκαν για χρήση, έχουν αναλάβει τη διαχείριση. Και για να βγούνε απ’ αυτόν τον κατάλογο, επίσης, πρέπει να ξέρουν οι ακροάτες μας ότι χρειάζεται όχι απλώς απόλυτη πλειοψηφία, αλλά αυξημένη πλειοψηφία. Γιατί η κυβέρνηση, η οποία αρέσκεται σε λογοπαίγνια, προκειμένου να μας πείσει ότι έχουμε την πλειοψηφία στο υπερταμείο, έβαλε 3 Έλληνες στο πενταμελές Εποπτικό Συμβούλιο και οι άλλοι 2 είναι εκπρόσωποι των δανειστών. Ωστόσο για να υπάρξει απόφαση αυτού του πενταμελούς, δεν αρκούν 3, αλλά χρειάζονται 4. Δηλαδή, είναι φενάκη να λέμε ότι επειδή είναι 3 Έλληνες στο υπερταμείο, μπορούμε να αποφασίσουμε να βγάλουμε κάποια ακίνητα από τη λίστα αυτή.

Κύριε Χαρακόπουλε κάνατε προηγουμένως αναφορά στις συντάξεις, περιμένουμε να δούμε τι εξελίξεις θα έχουμε στο ζήτημα αυτό μέχρι να δούμε τις οριστικές αποφάσεις, η κυβέρνηση σας χρεώνει το εξής: Ότι είστε έτοιμοι να κλάψετε σε περίπτωση που δεν θα εφαρμοστεί η μείωση των συντάξεων.

Απ’ αυτήν την κυβέρνηση τα περιμένω όλα. Μόνοι τους ψηφίσανε τη μείωση των συντάξεων, τις περικοπές…

Θα στεναχωρηθείτε πολύ, λέει, αν δεν εφαρμοστούν οι περικοπές στις συντάξεις.

Δεν τις ψηφίσαμε εμείς τις περικοπές. Και τον Γενάρη του 2015 που ανέλαβαν τη διακυβέρνηση της χώρας αυτοί, οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, δεν υπήρχε καμία ανάγκη περικοπής των συντάξεων.Όλοι ακόμα και το ΔΝΤ που θεωρείται ο κακός, υποτίθεται της τρόικας, των θεσμών, όπως τους βαφτίσανε τώρα, θεωρούσε ότι είναι βιώσιμο το ασφαλιστικό σύστημα. Μεσολάβησαν τα πειράματα με τον Βαρουφάκη, τα δημοψηφίσματα, η εκροή δεκάδων εκατοντάδων χιλιάδων νέων επιστημόνων στο εξωτερικό για αναζήτηση της εργασίας, η αύξηση των ευέλικτων μορφών εργασίας, η αύξηση της αδήλωτης εργασίας και έτσι φτάσαμε κάποιοι να μη θεωρούν βιώσιμο το ασφαλιστικό σύστημα και να επιβάλουν στην κυβέρνηση την περικοπή των συντάξεων. Μακάρι να μην γίνουν οι περικοπές των συντάξεων, όπως ακούω ότι υπάρχει μια συζήτηση. Σας λέω εμείς σε κάθε περίπτωση δεν τις ψηφίσαμε, αχρείαστες ήταν οι μειώσεις αυτές και μακάρι να μην ισχύσουν, να μην επιβληθούν. Αλλά ξέρετε, αυτοί που ψηφίσαν τις περικοπές των συντάξεων, αυτοί που ουσιαστικά επέβαλαν τις μειώσεις στις συντάξεις με την άφρονα πολιτική τους, ε, πάει πολύ να μας εγκαλούν εμάς που ούτε τις ψηφίσαμε, ούτε υπήρχε ανάγκη για περικοπή των συντάξεων, όσο ήμασταν στη διακυβέρνηση, ότι δήθεν δεν θέλουν να μη μειωθούν οι συντάξεις. Αυτό είναι ...

Βλέπω εδώ ότι έχετε συνεδριάση τομεαρχών σήμερα το μεσημέρι, στις 12 και βλέπω ότι οι δημοσιογραφικές πληροφορίες λένε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα σας πει ότι είμαστε σε προεκλογική περίοδο, ότι οι κάλπες μπορεί να στηθούν ανά πάσα ώρα και στιγμή. Και επειδή πολλά λέγονται και ακούγονται, ένα από τα σενάρια που κυκλοφορούν, κάνουν λόγο για συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ. Είναι κάτι το οποίο ο κ. Μητσοτάκης το απέρριψε κατηγορηματικά στη ΔΕΘ, δεν ξέρω βέβαια αν θα μπορούσε και εκ των πραγμάτων να επιβεβαιώσει ένα τέτοιο σενάριο. Αλλά από την άλλη μπέρδεψε πάρα πολύ κόσμο η τοποθέτηση του κ. Μητσοτάκη ότι θα κάνει άνοιγμα προς την αριστερά και κάποιοι λένε ωπ, τι γίνεται εδώ, λες τελικά να μας προκύψει καμιά συγκυβέρνηση εντέλει και αυτό να ήταν ένα μηνυματάκι που πέρασε στον κόσμο ο κ. Μητσοτάκης; Να το ξεκαθαρίσουμε λίγο το τοπίο.

Εντάξει, βλέπω κι εγώ όλα αυτά τα ευφάνταστα σενάρια κατά καιρούς στα ΜΜΕ. Η ΝΔ επιδιώκει αυτοδυναμία στις εκλογές. Και ο στόχος αυτός δεν είναι ανέφικτος, όπως φαίνεται και σε όλες τις έρευνες της κοινής γνώμης και με δεδομένο ότι μια σειρά κομμάτων που ήταν στην παρούσα βουλή, φαίνεται ότι δεν θα περάσουν το κατώφλι του 3% να μπουν στην επόμενη βουλή, άρα αυξάνεται και το ποσοστό των ανέκφραστων, αν θέλετε, στη βουλή των Ελλήνων. Οπότε, είναι πιο εύκολο να σχηματιστεί αυτοδύναμη κυβέρνηση.

Βέβαια οι δημοσκοπήσεις τώρα τελευταία δείχνουν και κλείσιμο της ψαλίδας, φαντάζομαι θα το έχετε δει και αυτό. Έτσι δεν είναι;

Κοιτάξτε να δείτε τώρα, όταν λέμε κλείσιμο ψαλίδας στις 9, στις 10, προχτές τα ΝΕΑ είχαν στις 11 μονάδες διαφορά. Δεν ξέρω τι νόημα έχει να μιλάμε τώρα για κλείσιμο ψαλίδας, όταν οι διαφορές είναι αυτού του ύψους.

Τέλος πάντων, θεωρείτε ότι η αυτοδυναμία είναι εφικτός στόχος ακόμα. Αυτό λέτε, έτσι;

Σας είπα, η αυτοδυναμία ξέρετε, δεν εξαρτάται ούτε μόνο από τα δικά μας ποσοστά, ούτε μόνο από το άνοιγμα της ψαλίδας από το δεύτερο κόμμα. Εξαρτάται και από το πόσα κόμματα θα μπουν στη βουλή και πόσα κόμματα δεν θα περάσουν το κατώφλι, το ποσοστό που θα συγκεντρώσουν τα κόμματα που δεν θα μπορέσουν να μπουν στη βουλή. Όσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό των κομμάτων που δεν μπαίνουν στη βουλή, τόσο πέφτει το όριο σχηματισμού αυτοδύναμης κυβέρνησης. Αλλά στο ερώτημά σας για να απαντήσω, ο Κυριάκος, ο Μητσοτάκης, έχει απαντήσει ότι και με αυτοδύναμη κυβέρνηση η ΝΔ θα επιδιώξει συναινέσεις, διότι τα προβλήματα έιναι μεγάλα.
Μπροστά μας έχουμε την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας, τον Γενάρη του 2020. Πιστεύω ότι στην επόμενη βουλή θα υπάρχει πλειοψηφία των 180 βουλευτών που θα εκλέξουν Πρόεδρο Δημοκρατίας. Και δεν πρέπει να εργαλειοποιηθεί για μια ακόμα φορά η εκλογή Προέδρου για να ξαναμπεί η χώρα σε περιπέτειες με διάλυση βουλής…

Οι συναινέσεις αυτές δεν πρέπει να έχουν ένα κοντινό ιδεολογικό πρόσημο κ. Χαρακόπουλε; Συναινέσεις με ποιους, με ανθρώπους που είναι μακρυά από την ιδεολογία τη δική σας, δηλαδή;

Όχι βέβαια. Προφανώς θα πρέπει να υπάρχει μια συνεννόηση σε πρακτικά ζητήματα. Κοιτάξτε να δείτε, νομίζω ότι για παράδειγμα με το ΠΑΣΟΚ, στη δεκαετία του ’70-’80, μας χώριζε πολύ μεγάλη απόσταση, με την έννοια ότι ήταν οπαδοί του ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο, δεν πίστευαν στην παραμονή της χώρας στην ΕΕ, στον δυτικό κόσμο. Θυμόσαστε τις έντονες αντιπαραθέσεις του με τον αείμνηστο τον Αντρέα Παπανδρέου με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, όταν έλεγε ότι η Ελλάς ανήκει στη Δύση. Λοιπόν, νομίζω ότι αυτά έχουν ξεπεραστεί από τη ζωή και από τα πράγματα. Νομίζω ότι μπορούμε να βρούμε συναινέσεις σε μείζονα προβλήματα, γιατί εδώ που έχει φτάσει η χώρα δεν αντέχει πια να ξαναμπαίνει σε περιπέτεια αλλεπάλληλων εκλογών. Θα πρέπει να σχηματιστεί μια κυβέρνηση με έναν προγραμματικό ορίζοντα, εάν δεν επιτευχθεί η αυτοδυναμία. Για μένα σας λέω είναι εφικτός ο στόχος της αυτοδυναμίας. Αλλά και πέρα της αυτοδυναμίας, σας είπα ότι χρειάζονται συνεννοήσεις και συνεργασίες.

Με τα χρίσματα τι θα κάνετε εδώ σε τοπικό επίπεδο, θα δώσετε χρίσμα, θα αφήσετε εδώ τους υποψηφίους μνηστήρες να τα βρουν μεταξύ σας, να σας καταθέσουν την πρότασή τους και να πάρετε τελικές αποφάσεις εκεί, ο Κυριάκος Μητσοτάκης; Εδώ έχουμε διεργασίες σε τοπικό επίπεδο, φαντάζομαι τις παρακολουθείτε.

Και επ’ αυτού απήντησε ο πρόεδρος, ερωτηθείς στη ΔΕΘ, ότι το πολιτικό περιεχόμενο, τα πολιτικά συμπεράσματα που μπορεί να εξαχθούν από τις εκλογές της αυτοδιοίκησης, εστιάζονται κυρίως σε επίπεδο περιφερειών. Και εκεί η ΝΔ θα κάνει σαφές ποιους υποψηφίους περιφερειάρχες στηρίζει, προκρίνει, προτείνει στους πολίτες για να τους ψηφίσουν. Από κει και πέρα σε επίπεδο τώρα δημοτικών εκλογών, τα πράγματα δεν έχουν το έντονο αν θέλετε, κομματικό χρώμα που είχαν στο παρελθόν, σε παλιότερες δεκαετίες. Σε καποδιστριακούς παλιότερα, ή καλλικρατικούς τώρα δήμους της επαρχίας παρεισφρύουν και τοπικά κριτήρια στην επιλογή των πολιτών, δεν είναι τόσο η πολιτική επιλογή του υποψηφίου δημάρχου ή η κομματική του καταγωγή.

Άρα λέτε οι τοπικοί παραγόντες θα κανονίσουν εδώ την ιστορία, έτσι;

Νομίζω έχει αμβλυνθεί αυτός ο τόσο έντονα κομματικός χαρακτήρας που είχαν οι δημοτικές εκλογές. Σε κάθε περίπτωση όταν μιλάμε τώρα για πρωτεύουσες νομών, θα υπάρχει μια γενικότερη διαβούλευση, είναι σε εξέλιξη, έχει συγκροτηθεί μια αρμόδια επιτροπή στη ΝΔ υπό τον Νικήτα Κακλαμάνη, έμπειρο και κοινοβουλευτικό άντρα, αλλά και αυτοδιοικητικό, έχει διατελέσει δήμαρχος Αθηναίων, όπου όσοι επιθυμούν εκφράζουν το ενδιαφέρον τους και υπάρχει μια συζήτηση, μια διαβούλευση προκειμένου να καταλήξουμε στις θέσεις μας.

Μπορείτε να ακούσετε ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση
https://youtu.be/wJl4vvYdg8E

Μ. Χαρακόπουλος: "Έχει αμβλυνθεί ο κομματικός χαρακτήρας των δημοτικών εκλογών"

Μάξιμος Προσυνέδριο ΝΔ 1

Αθήνα, 28 Σεπτεμβρίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΛΑΡΙΣΑΣ:

Έχει αμβλυνθεί ο κομματικός χαρακτήρας των δημοτικών εκλογών

• Φενάκη η αποδέσμευση των αρχαιοτήτων από το υπερταμείο μόνο με τις ψήφους των Ελλήνων μελών του!

«Το αιωνόβιο υπερταμείο, στο οποίο έχουν μπει ακόμα και αρχαιολογικοί χώροι, από αυτόν που έλεγε “δεν θα ξεπουλήσουμε και την Ακρόπολη για την κρίση” είναι έργο αυτής της κυβέρνησης. Τελικά έχουμε πάνω από 10.000 ακίνητα του δημοσίου, τα οποία έχουν μπει ενέχυρο στο λεγόμενο υπερταμείο και δεν γνωρίζουμε ακριβώς ποια είναι αυτά, γιατί η κυβέρνηση δεν είχε το θάρρος να τα ονοματίσει. Τα έχει δώσει με κάποιους κωδικούς και ζητούμε μέσω του κοινοβουλυετικού ελέγχου και τα κόμματα από την κυβέρνηση να μας ονοματίσει ποια είναι αυτά τα ακίνητα». Τα παραπάνω τόνισε ο Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μιλώντας στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Λάρισας και στη δημοσιογράφο κ. Ειρήνη Παπακαλούση.
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπογράμμισε ότι «υπάρχει μια μεγάλη, δυστυχώς, σπέκουλα από πλευράς των κυβερνητικών παραγόντων, που προσπαθούν να μας πουν ότι εξαιρούνται βάση του συντάγματος, οι αρχαιολογικοί χώροι, τα μουσεία, το αρχαίο θέατρο της Λάρισας, ότι δόθηκαν για χρήση στο υπερταμείο, έχουν αναλάβει τη διαχείριση. Για να βγούνε, όμως, απ’ αυτόν τον κατάλογο, χρειάζεται όχι απλώς απόλυτη πλειοψηφία, αλλά αυξημένη πλειοψηφία. Γιατί η κυβέρνηση, η οποία αρέσκεται σε λογοπαίγνια, προκειμένου να μας πείσει ότι έχουμε την πλειοψηφία στο υπερταμείο, έβαλε 3 Έλληνες στο πενταμελές Εποπτικό Συμβούλιο και οι άλλοι 2 είναι εκπρόσωποι των δανειστών. Ωστόσο, για να υπάρξει απόφαση αυτού του πενταμελούς, δεν αρκούν 3, αλλά χρειάζονται 4. Δηλαδή, είναι φενάκη να λέμε ότι επειδή είναι 3 Έλληνες στο υπερταμείο, μπορούμε να αποφασίσουμε να βγάλουμε κάποια ακίνητα από τη λίστα αυτή».
Ο Θεσσαλός πολιτικός αναφέρθηκε και στον πιθανό χρόνο των εκλογών λέγοντας ότι «οι εκλογές, το αργότερο που θα γίνουν, θα είναι τον Μάιο. Από τον Ιανουάριο του νέου έτους, από τη στιγμή που θα επικυρωθεί αν υπερψηφιστεί το Ναι στο δημοψήφισμα των Σκοπίων, όπως όλα δείχνουν, είναι ανοιχτή πια η ημερομηνία προκήρυξης των εκλογών».
Τέλος για τις αυτοδιοικητικές εκλογές είπε ότι «το πολιτικό περιεχόμενο, τα πολιτικά συμπεράσματα που μπορεί να εξαχθούν από τις εκλογές της αυτοδιοίκησης, εστιάζονται κυρίως σε επίπεδο περιφερειών. Και εκεί η ΝΔ θα κάνει σαφές ποιους υποψηφίους περιφερειάρχες στηρίζει, προκρίνει, προτείνει στους πολίτες για να τους ψηφίσουν. Από κει και πέρα σε επίπεδο τώρα δημοτικών εκλογών, τα πράγματα δεν έχουν το έντονο αν θέλετε, κομματικό χρώμα που είχαν στο παρελθόν, σε παλιότερες δεκαετίες. Σε καποδιστριακούς παλιότερα, ή καλλικρατικούς τώρα δήμους της επαρχίας παρεισφρύουν και τοπικά κριτήρια στην επιλογή των πολιτών, δεν είναι τόσο η πολιτική επιλογή του υποψηφίου δημάρχου ή η κομματική του καταγωγή. Νομίζω έχει αμβλυνθεί αυτός ο τόσο έντονα κομματικός χαρακτήρας που είχαν οι δημοτικές εκλογές. Σε κάθε περίπτωση όταν μιλάμε τώρα για πρωτεύουσες νομών, θα υπάρχει μια γενικότερη διαβούλευση, είναι σε εξέλιξη, έχει συγκροτηθεί μια αρμόδια επιτροπή στη ΝΔ υπό τον Νικήτα Κακλαμάνη, έμπειρο και κοινοβουλευτικό άντρα, αλλά και αυτοδιοικητικό, έχει διατελέσει δήμαρχος Αθηναίων, όπου όσοι επιθυμούν εκφράζουν το ενδιαφέρον τους και υπάρχει μια συζήτηση, μια διαβούλευση προκειμένου να καταλήξουμε στις θέσεις μας».
Τέλος, ο τομεάρχης της ΝΔ απαρίθμησε μια σειρά από λανθασμένες αποφάσεις της κυβέρνησης, που διόγκωσαν την ανομία και την εγκληματικότητα ενώ αναφέρθηκε στα μέτρα που θα λάβει ως κυβέρνηση το κόμμα του για την εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στους πολίτες.

 

Μπορείτε να ακούσετε ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση
https://youtu.be/wJl4vvYdg8E

Μάξιμος προς Υπουργό Υγείας: "Δεν ξέρατε ότι ο αγροτικός γιατρός δεν μίλαγε ελληνικά;"

Μάξιμος Τσαπουρνιά 1

Αθήνα, 27 Σεπτεμβρίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ:

Δεν ξέρατε ότι ο αγροτικός γιατρός δεν μίλαγε ελληνικά;

«Πραγματικά εντυπωσιάζει η απάντηση του υπουργού Υγείας για την παρουσία αγροτικού γιατρού στα ορεινά χωριά και συγκεκριμένα στην Τσαπουρνιά της Ελασσόνας. Το γεγονός ότι κανείς πολίτης, όπως σημειώνει, δεν χρειάστηκε τις υπηρεσίες της γιατρού στις 20 Αυγούστου, που επισκέφθηκε το χωριό, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να έχει παροχές υγείας η ορεινή κοινότητα! Επιπλέον, για τον προηγούμενο αγροτικό γιατρό, Νιγηριανής Εθνικότητας, ο οποίος, όπως μας πληροφορεί, μετακινήθηκε γιατί δεν γνώριζε την ελληνική γλώσσα, η παράμετρος αυτή δεν ήταν γνωστή πριν την τοποθέτησή του;» Τα παραπάνω τονίζει ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σχολιάζοντας την απάντηση που έλαβε από τον υπουργό Υγείας κ. Ανδρέα Ξανθό σε σχετική ερώτησή του μετά από επίσκεψή του στην Τσαπουρνιά, όπου έγινε αποδέκτης παραπόνων από κατοίκους του χωριού για ανεπαρκή παρουσία αγροτικού γιατρού.

Στην απάντησή του ο κ. Ξανθός σημειώνει τα εξής:
«Το Ε.Ι. Τσαπουρνιάς ανήκει στο Π.Ι. Μηλέας του Κ.Υ. Ελασσόνας και ο πληθυσμός του ανέρχεται στους 179 κατοίκους. Η θέση είχε καλυφτεί από Ιατρό Υπηρεσίας Υπαίθρου, ο οποίος ήταν Νιγηριανής Εθνικότητας και δεν γνώριζε την Ελληνική γλώσσα γι' αυτό και μετακινήθηκε στο Γ.Ν. Λάρισας.
Το Κ.Υ. Ελασσόνας κάλυπτε το εν λόγω Εξυπηρετούμενο Ιατρείο μία φορά το 15νθήμερο με τους ιατρού των Π.Ι. Λυκουδίου και Λιβαδίου.
Στις 17/08/2018 ορκίσθηκε νέα Ι.Υ.Υ. στο Π.Ι. Μηλέας η οποία κάνει τον μήνα προεκπαίδευσης στο Γ.Ν. Λάρισας και από 17/9/2018 θα βρίσκεται στο Π.Ι. Μηλέας και στα Εξυπηρετούμενα Ιατρεία.
Τέλος, σας γνωρίζουμε ότι, η ιατρός του Π.Ι. Λυκουδίου μετέβη στις 20/08/2018 στην Τσαπουρνιά αλλά δεν χρειάστηκε κανείς πολίτης τις υπηρεσίες της».

Η φωτ. από την πρόσφατη επίσκεψη του Μάξιμου Χαρακόπουλου στην Τσαπουρνιά, όπου του ετέθη από τους κατοίκους το πρόβλημα με τον αγροτικό γιατρό.

Ο ΜάξιμοςΧαρακόπουλος στην εκπομπή της ΤRT “Κεντρική Ελλάδα Καλησπέρα” και στον δημοσιογράφο Σωτήρη Πολύζο

ΜΑΞΙΜΟΣ TRT

Αθήνα, 26 Σεπτεμβρίου 2018

Ο ΜάξιμοςΧαρακόπουλος
στην εκπομπή της ΤRT
“Κεντρική Ελλάδα Καλησπέρα”
και στον δημοσιογράφο Σωτήρη Πολύζο

Πάμε λοιπόν να ακούσουμε τον αντίλογο σε όλα αυτά που ακούσαμε από τον κ. Σιμορέλη, από τον πρώην υπουργό, βουλευτή Λάρισας της ΝΔ, τον κ. Μάξιμο Χαρακόπουλο. Γεια σας κύριε Χαρακόπουλε.

Καλό μεσημέρι.

Δεν ξέρω αν ακούγατε όσα έλεγε ο κ. Σιμορέλης, αν τον παρακολουθήσατε.

Δεν είχα τη δυνατότητα, όχι, αλλά φαντάζομαι θα μου θέσετε εσείς τα ερωτήματα.

Μας είπε ότι κάνατε μια στείρα αντιπολίτευση στο Μακεδονικό και ας ξεκινήσουμε με αυτό, ξέροντας και την ευαισθησία σας στα εθνικά θέματα και δεν έχετε αντιπρόταση, έχετε μια πολύ θολή πρόταση για το πως θα μπορούσε να επιλυθεί καλύτερα αυτό το θέμα που εκκρεμεί δεκαετίες.

Κοιτάξτε κύριε Πολύζο είναι τραγικές οι επιπτώσεις της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ σε όλους τους τομείς. Βεβαίως εστιάζουμε στην οικονομία όλ’ αυτά τα χρόνια, για τη δοκιμασία που περνάει η χώρα. Η κατάσταση στην οικονομία, όμως, θα βελτιωθεί με την αλλαγή της κυβέρνησης, που πιστεύουμε ότι θα είναι τους αμέσως επόμενους μήνες.
Οι συνέπειες, όμως, στα εθνικά θέματα θα μας ακολουθούν για χρόνια. Καμία άλλη κυβέρνηση μέχρι σήμερα δεν είχε συναινέσει στην παράδοση της ταυτότητας, εθνικής ταυτότητας και μακεδονικής γλώσσας στους γείτονές μας του κράτους των Σκοπίων. Αυτά, δυστυχώς, παραδόθηκαν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Υπήρχε το κεκτημένο του βέτο του Βουκουρεστίου. Δυστυχώς δεν έχτισαν πάνω σε αυτό. Το Βουκουρέστι και το κεκτημένο της κυβέρνησης Καραμανλή έλεγαν “πρώτα λύση και μετά ένταξη σε διεθνείς οργανισμούς”. Η συμφωνία που υπογράφτηκε στις Πρέσπες, η συμφωνία των Πρεσπών, παράγει ήδη αρνητικά τετελεσμένα για τη χώρα. Κατατέθηκε πρόταση ένταξης των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ. Διεξάγεται δημοψήφισμα την Κυριακή, όπως ξέρετε στη γειτονική χώρα. Έχουμε μια παρέλαση Ευρωπαίων, δυτικών αξιωματούχων. Ήδη έχει λησμονηθεί το “Βόρεια Μακεδονία”. Όλοι μιλούν για σκέτο Μακεδονία και νομίζω ότι η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα αρνητική για τη χώρα.
Ακολουθήθηκε επί μήνες μια πολιτική μυστικής, κρυφής διπλωματίας από την κυβέρνηση και από τον υπουργό Εξωτερικών, τον κ. Κοτζιά. Φτάσαμε σε αυτή τη συμφωνία που δημιουργεί, όπως σας είπα αρνητικά δεδομένα στη βαλκανική, αναγνωρίζει μακεδονική ταυτότητα αναγνωρίζει για πρώτη φορά και μακεδονική γλώσσα.
Ξέρετε, είχα την ευκαιρία, την επομένη της υπογραφής της συμφωνίας των Πρεσπών, στη Σόφια, όπου γίνονταν η Διάσκεψη των Επιτροπών Ευρωπαϊκών Υποθέσεων να αντικρύσω κατά πρόσωπο τον υπουργό Εξωτερικών της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας των Σκοπίων, τον κ. Ντιμιτρόφ.
Και σε μια πανηγυρική συνεδρίαση, που όλοι βεβαίως πίστευαν ότι θα εξελιχθεί σε φιέστα, του έθεσα ευθέως το ερώτημα, γιατί δεν μας μιλά στη μητρική του γλώσσα, μας μίλησε στα αγγλικά, αν μας μίλαγε στη μητρική του γλώσσα, όλοι θα καταλάβαιναν ότι αυτή η γλώσσα που μας μιλά δεν είναι παρά βουλγαρική, ένα ιδίωμα της βουλγαρικής γλώσσας.
Όπως οι Έλληνες δεν χρειαζόμαστε στα διεθνή φόρα, στα διεθνή συνέδρια, μετάφραση, διερμηνεία, όταν μιλάει συνάδελφός μας από την Κύπρο, γιατί οι Κύπριοι είναι Έλληνες, ομοίως και οι Βούλγαροι δεν θα χρειάζονταν μετάφραση από τη λεγόμενη μακεδονική γλώσσα. Γιατί πρόκειται για ένα βουλγάρικο ιδίωμα. Ομοίως και δεν υπάρχει και μακεδονικό έθνος. Οι αρχαίοι Μακεδόνες είναι ελληνικό φύλο, αλλά όπως δεν υπάρχει θεσσαλικό έθνος, δεν υπάρχει έθνος Πελοποννησίων, ομοίως δεν υπάρχει και μακεδονικό έθνος. Λοιπόν, όλα αυτά είναι κατασκευάσματα εδώ και δεκαετίες του αλυτρωτισμού.

Είναι χρήσιμη πάντα μια ιστορική αναδρομή, δεν λέω ότι δεν χρειάζεται, αλλά αυτά δεν τα βλέπουν όλοι το ίδιο, ακόμη και στο κόμμα σας να έχουν την ίδια αξία, άλλοι λένε παιδιά ελάτε να τελειώνουμε τώρα, τα περί ταυτότητας…

Δεν έχω ακούσει καμία διαφορετική άποψη στο κόμμα μου κ. Πολύζο.

Αυτά τα ακούσαμε εσχάτως στη Θεσσαλονίκη και φαντάζομαι όχι τυχαία στη Θεσσαλονίκη, στην ομιλία του προέδρου σας, του κ. Μητσοτάκη.

Ο πρόεδρος της ΝΔ, ο Κυριάκος ο Μητσοτάκης, τοποθετήθηκε με καθαρότητα από την πρώτη στιγμή που ανέκυψε το ζήτημα. Σας παραπέμπω και στην πρόταση μομφής που κατέθεσε η ΝΔ. Εξαντλήσαμε το έσχατο μέσο κοινοβουλευτικής δυνατότητας που είχαμε, την κατάθεση πρότασης μομφής, την παραμονή της υπογραφής της συμφωνίας των Πρεσπών, προκειμένου ο κ. Καμμένος και οι βουλευτές των ΑΝΕΛ, που υποτίθεται ότι κόπτονταν για το όνομα της Μακεδονίας και για την παράδοση της Μακεδονίας, να μην δώσουν τη δυνατότητα στον κ. Κοτζιά να πάει και να μονογράψει μια διεθνή συμφωνία, που δημιουργεί τετελεσμένα και παράγει ήδη αρνητικά αποτελέσματα για τη χώρα. Ο κ. Καμμένος, όμως, και οι συν αυτώ επέλεξαν την καρέκλα, αντί για τη Μακεδονία.
Λοιπόν, η ΝΔ με καθαρότητα τοποθετήθηκε και επαναλαμβάνει με κάθε αφορμή ότι εμείς ούτε σε αυτή τη βουλή θα επικυρώσουμε τη συμφωνία, ούτε και στην επόμενη, αν ο κ. Τσίπρας δραπετεύσει και δεν τολμήσει να φέρει τη συμφωνία στην παρούσα βουλή με τη δική του κυβέρνηση. Για μας αυτά τα ζητήματα δεν μπαίνουν σε καμία διαπραγμάτευση.

Μάλιστα. Πάμε να δούμε τα υπόλοιπα, γιατί έχουμε πολλά υπόλοιπα να δούμε, διότι αυτό που συζητούσαμε και πριν με τον κ. Σιμορέλη είναι τελικά ποιος έκανε την καλύτερη πλειοδοσία, ποιος πρόσφερε περισσότερα στους πολίτες. Αυτό μένει για το πρώτο δεκαπενθήμερο του μήνα από τα δύο σαββατοκύριακατης Διεθνούς Εκθέσεως. Εσείς λέτε πως αυτά που υπόσχεται ο κ. Τσίπρας είναι η ουρά μιας σειράς ψεμάτων;

Κοιτάξτε κύριε Πολύζο, νομίζω ότι οι πολίτες που παρακολούθησαν και την εμφάνιση του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ και την ομιλία και τις τοποθετήσεις του προέδρου της αξιωματικής αντιπολίτευσης μπορούν να βγάλουν τα συμπεράσματά τους.Από τη μια μεριά είχαμε μια πλειοδοσία υποσχέσεων από τον πρωθυπουργό, ο οποίος, βεβαίως, είναι αυτός που υποσχέθηκε το λεγόμενο πρόγραμμα Θεσσαλονίκης, και μετά υπέγραψε το τρίτο μνημόνιο.Την επόμενη χρονιά ήταν αυτός που υποσχέθηκε το παράλληλο πρόγραμμα και έφερε το οιονεί τέταρτο μνημόνιο με τις περικοπές στις συντάξεις, τη μείωση του αφορολογήτου, τα υπερπλεονάσματα μέχρι το 2020, το υπερταμείο που έχει δεσμεύσει την περιουσία της χώρας -πλέον των δέκα χιλιάδων ακινήτων. Και υπάρχει κι όλος αυτός ο θόρυβος, γιατί δεν έχει διευκρινιστεί αν είναι και αρχαιολογικοί χώροι, ακόμα και το αρχαίο θέατρο της Λάρισας, το πάρκο του Χατζηχαλάρ. Όλα αυτά είναι αποτελέσματα της πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ.
Ακούσαμε, λοιπόν, εξαγγελίες από τον πρωθυπουργό, οι οποίες είναι αντιφατικές, πρόχειρές και ακοστολόγητες. Και εξηγούμαι: δεν μπορεί από τη μια να λες θα μειώσω τους φόρους, που είναι θεμιτό και πραγματικά χρειάζεται οξυγόνο η ελληνική κοινωνία από την υπερφορολόγηση την οποία υπέστη τα τελευταία χρόνια και από την άλλη να λες ότι θα αυξήσεις και τις δαπάνες. Γιατί μας τάζει και διορισμούς, χιλιάδες διορισμούς κατά την παλιά τέχνη του ΠΑΣΟΚ, στο οποίο προσομοιάζει ο κ. Τσίπρας. Είναι πρόχειρα τα μέτρα αυτά, γιατί από τη μια ακούσαμε από το βήμα της Θεσσαλονίκης να εξαγγέλλει για παράδειγμα, ότι θα δώσει επίδομα ενοικίου σε 300.000 νοικοκυριά και λίγους μήνες πριν ο ίδιος και η κυβέρνησή του ψήφισαν στα λεγόμενα αντίμετρα επίδομα στέγασης που αφορούσε 600.000. Είναι αυτός ο οποίος από το βήμα της Θεσσαλονίκης, μας είπε ότι θα μειώσει τη φορολογία των επιχειρήσεων από το 29% στο 25% σε βάθος τετραετίας, όταν με τα λεγόμενα αντίμετρα πριν λίγους μήνες, οι ίδιοι ψήφισαν ότι το 2019 θα μειώνονταν αυτός ο φόρος στο 26%. Και βεβαίως είναι, όπως σας είπα, πρόχειρα, ακοστολόγητα και αντιφατικά. Νομίζω ότι το μαρτυρούν τα παραδείγματα που σας μνημόνευσα.
Αλλά γιατί να πιστέψουν οι πολίτες, οι φορολογούμενοι ιδιαίτερα, τον πρωθυπουργό, ο οποίος εμφανίζεται ως άλλος χότζας. Ξέρετε τη γνωστή ιστορία με τον Χότζα, που πήγε ένα υπήκοος διαμαρτυρόμενος ότι δεν αντέχει άλλο η οικογένειά του, γιατί είναι σε ένα μικρό χώρο με μια πολυμελή οικογένεια και του είπε άρχισε να προσθέτεις διάφορα κατοικίδια ζώα. Όταν πια φτάσανε στο σημείο εκρήξεως, άρχισε να αφαιρεί ένα-ένα τα κατοικίδια και επήλθε κάποια ηρεμία και ησυχία.
Λοιπόν, ο πρωθυπουργός που αύξησε τους φόρους, μας λέει ότι θα πρέπει να τον ευχαριστούμε, γιατί ανακοινώνει κάποιες μειώσεις φορολογίας. Μένει να τις δούμε. Ο πρωθυπουργός που αύξησε τις αντικειμενικές αξίες και τον ΕΝΦΙΑ, μας λέει ότι θα πρέπει να τον ευχαριστούμε, γιατί ανακοινώνει κάποιες μειώσεις στον ΕΝΦΙΑ και αυτές είναι οριακές για όσους έχουν παρά πολύ χαμηλής αξίας ακίνητη περιουσία μέχρι 60.000 ευρώ ακίνητη περιουσία. Κατά τα άλλα μεταφέρει τα ίδια βάρη στη μεσαία τάξη που σηκώνει ως υποζύγιο όλα αυτά τα χρόνια τα βάρη. Ο πρωθυπουργός που αύξησε τον ΦΠΑ στο 24%, που μετακίνησε μια σειρά υπηρεσίες και αγαθά από το 13%, όπως τον φόρο στην εστίαση στο 24%, μας λέει να τον χειροκροτήσουμε, γιατί θα μειώσει μια μονάδα τον ΦΠΑ εντός τετραετίας. Ο πρωθυπουργός που αύξησε τις ασφαλιστικές εισφορές με τον περιβόητο νόμο Κατρούγκαλου, μας λέει τώρα ότι θα μειώσει κάπως τις ασφαλιστικές εισφορές και γι’ αυτό θα πρέπει να τον επαινούμε. Λοιπόν, έχουμε όλοι δείγματα γραφής από το τι σημαίνει πια κυβέρνηση της αριστεράς!

Καλά, πάντως έχουμε και μνήμη γιατί πολλούς φόρους και πολλές περικοπές…

Χαίρομαι να έχουμε μνήμη, χαίρομαι πραγματικά, γιατί όλα αυτά δεν υπήρχαν που σας μνημόνευσα.

Ναι σύμφωνοι, κύριε Χαρακόπουλε, δηλαδή επί των ημερών σας πέρασαν καλύτερα οι πολίτες απ’ ότι επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ; Ήσασταν κυβέρνηση μέχρι τον Γενάρη του 2015.

Εγώ δεν σας είπα ότι δεν υπήρχαν προβλήματα. Βεβαίως, οι πολίτες έχουν σήμερα τη δυνατότητα της σύγκρισης, πως ήταν μέχρι τον Γενάρη του 2015 η οικονομική τους ευρωστία και πως είναι σήμερα. Εγώ δεν σας λέω ότι δεν έγιναν λάθη και στο παρελθόν. Η χώρα βρέθηκε στην περιπέτεια των μνημονίων, με το “Λεφτά υπάρχουν”, μπήκαμε σε όλον αυτόν τον κυκεώνα. Βγαίναμε, όμως, τον Δεκέμβρη του 2014. Σήμερα, λοιπόν, έχουν μέτρο σύγκρισης οι αγρότες. Ήταν ποτέ η φορολόγηση σε αυτά τα ύψη που βρέθηκε σήμερα, οι ασφαλιστικές εισφορές με το νόμο Κατρούγκαλου, το πετσόκομμα του αφορολόγητου που προνομοθέτησε αυτή η κυβέρνηση, που μας λέει κατ’ άλλα το αφήγημα της καθαρής εξόδου; Για ποια καθαρή έξοδο μιλάμε, όταν τον Γενάρη του 2019 επίκεινται μειώσεις στις συντάξεις και τον Γενάρη του 2020 επίκεινται περικοπή στο αφορολόγητο που σημαίνει μια επιπλέον απώλεια μισθού και σύνταξης;

Καθίστε να το δούμε αυτό, γιατί μπορεί να σας διαψεύσει στη ΝΔ η κυβέρνηση. Έχει λέει τα στοιχεία να υποστηρίξει τη μη περικοπή των συντάξεων. Βεβαίως αυτό θα αργήσουμε να το μάθουμε, θέλουμε ακόμα 2 μήνες να το μάθουμε.

Μακάρι, μακάρι κ. Πολύζο. Το ευχόμαστε. Αλλά ξέρετε τώρα, όλο αυτό είναι λίγο φαιδρό, προκαλεί μια ιλαρότητα. Διότι, αυτή η κυβέρνηση μόνη της ψήφισε τις περικοπές στις συντάξεις. Δεν υπήρχε καμιά ανάγκη τον Γενάρη του 2015 για μειώσεις, για περικοπές στις συντάξεις. Ουδείς τη ζήταγε. Όλοι λέγανε ότι ήταν βιώσιμο το ασφαλιστικό σύστημα. Η άφρων πολιτική με τον Βαρουφάκη, τα capital controls, τα δημοψηφίσματα, την εκροή ακόμη περισσότερων δεκάδων, εκατοντάδων χιλιάδων νέων στο εξωτερικό, η αύξηση της αδήλωτης εργασίας επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ, η αύξηση των ευέλικτων μορφών εργασίας επί ΣΥΡΙΖΑ, είχε συνέπειες στα έσοδα των ταμείων και έτσι προέκυψε η ανάγκη περικοπών.
Αυτά δεν υπήρχαν. Προέκυψαν με τον ΣΥΡΙΖΑ. Μακάρι να μην υπάρξουν περικοπές, αλλά δεν μπορεί να είναι επιχείρημα ότι οι 70άρηδες πια είναι στην έξοδο της ζωής τους και να τίθεται αυτό ως βασικό επιχείρημα από τον πρωθυπουργό ή τον κ. Τσακαλώτο.

Επειδή θα δημοσιευτεί στο φύλλο της εφημερίδας της κυβέρνησης μέχρι την Παρασκευή λένε οι οικονομικοί συντάκτες η απόφαση για την άρση των capital controls ως προς τους ιδιώτες στο εσωτερικό. Εν πάση περιπτώσει, δεν θα έχουμε capital control και αρχές του 2019 θα έχουμε την πλήρη άρση και για τις επιχειρήσεις με τα πάρε δώσε που έχουν με το εξωτερικό. Σας το έκαψε αυτό; Γιατί ήταν μια από τις βασικές εξαγγελίες του δικού σας αρχηγού στη Θεσσαλονίκη.

Μακάρι, μακάρι να γίνει. Αλλά, όλ’ αυτά σας λέω τώρα δεν θα υπήρχε καμιά ανάγκη να τα συζητάμε αν δεν είχε περάσει αυτή η λαίλαπα της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ των τεσσάρων χρόνων. Υπήρχε καμιά ανάγκη για capital controls τον Γενάρη του 2015; Η χώρα έβγαινε από τα μνημόνια. Χάσαμε τέσσερα χρόνια, μπήκαμε σε αυτή τη δοκιμασία και τώρα να πανηγυρίζουμε γιατί θα βγούμε από τα capital controls; Μακάρι να βγούμε, να πανηγυρίζουμε γιατί δεν θα κοπούν οι συντάξεις. Μακάρι να μην κοπούν, αλλά ποιος τις έφερε τις μειώσεις;

Κύριε υπουργέ, πάμε επειδή έχετε θητεύσει και στο χώρο της εκπαίδευσης ως πολιτικό προσωπικό εννοώ, και έχετε ευαισθησία, θα έχουμε από κυβέρνηση ΝΔ ιδιωτικά πανεπιστήμια; Το λέω και για να τρολάρω τον καθηγητή Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που είναι ήδη εδώ για να σας διαδεχθεί. Θα έχουμε ιδιωτικά, γιατί ακούω πολλούς γονείς να γκρινιάζουν γιατί το παιδί μου να πηγαίνει στην Κύπρο ή ακόμη μακρύτερα και να μην έχω τη δυνατότητα να έχω εδώ το ιδιωτικό πανεπιστήμιο;

Υπήρξα και τομεάρχης Παιδείας. Κοιτάξτε, καταρχήν να σας πω ότι η ΝΔ πιστεύει στη δημόσια παιδεία και στηρίζουμε τον πυλώνα της δημόσιας εκπαίδευσης. Από κει και πέρα,όμως, υπάρχει μια διεθνής πραγματικότητα, στην οποία δεν πρέπει να κλείνουμε τα μάτια. Να τη δούμε και υπάρχει ένα ζήτημα. Έχουμε εκροή χιλιάδων φοιτητών που δεν περνούν στα ελληνικά πανεπιστήμια ή αναζητούν καλύτερες σπουδές, καλύτερη τύχη στο εξωτερικό. Η χώρα λοιπόν αντί να έχει εκροή ανθρώπινου δυναμικού, εκροή πόρων, θα μπορούσε να είναι πόλος έλξης φοιτητών από όλη την ανατολική Μεσόγειο, τη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Θα το κάνετε λοιπόν;

Είναι βασική μας εξαγγελία. Για να γίνει όμως αυτό, χρειάζεται αναθεώρηση του Συντάγματος. Φοβούμαι ότι με αυτή την κυβέρνηση θα χαθεί και αυτή η ευκαιρία και θα χαθούν άλλα 5 χρόνια, αν όχι παραπάνω, γιατί αν αυτή η βουλή δεν υποδείξει και το άρθρο 16 προς αναθεώρηση, η επόμενη βουλή δεν μπορεί να το αναθεωρήσει. Εμείς έχουμε πει ελάτε να συνεννοηθούμε. Όλα τα κόμματα ας συμφωνήσουμε να υποδείξουμε ποια άρθρα του συντάγματος προκρίνουμε προς αναθεώρηση. Θα μεσολαβήσουν εκλογές. Ο λαός θα αποφανθεί. Και η επόμενη βουλή θα τα αναθεωρήσει προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση. Να γνωρίζει ο πολίτης τι εισηγούμαστε όλα τα κόμματα.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συνέντευξη του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://www.youtube.com/watch?v=IVqcll05zt4

 

Subscribe to this RSS feed