Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΘΕΙ Η ΕΔΡΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΤΟΥ ΚΟΜΡΑΤ ΣΤΗΝ ΓΚΑΓΚΑΟΥΖΙΑ ΤΗΣ ΜΟΛΔΑΒΙΑΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ: ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΘΕΙ Η ΕΔΡΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΤΟΥ ΚΟΜΡΑΤ ΣΤΗΝ ΓΚΑΓΚΑΟΥΖΙΑ ΤΗΣ ΜΟΛΔΑΒΙΑΣ

Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας εκτός συνόρων και τη διάδοση του ελληνικού πολιτισμού, θα έπρεπε να συνιστά βασική προτεραιότητα της ελληνικής πολιτείας. Δυστυχώς, τούτο είναι προφανές ότι έχει αμεληθεί τα τελευταία χρόνια, και λόγω αντικειμενικών συνθηκών που έχει προκαλέσει η οικονομική κρίση. Ωστόσο, ακόμη και με τις δεδομένες δυνατότητες που έχουμε στη διάθεσή μας, οφείλουμε να στηρίξουμε, ως κράτος αλλά και ως κοινωνία, τα ελληνικά γράμματα σε κάθε γωνιά του πλανήτη, και ιδιαιτέρως στην ευρύτερη γειτονιά μας.
Αξίζει, λοιπόν, προσοχής η έκκληση του Προέδρου του Συλλόγου για τη Διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας στα Βαλκάνια, δρ. Σ. Χρυσάφη (επιστολή στον αθηναϊκό τύπο), για τη διάσωση της έδρας των Νεοελληνικών του Πανεπιστημίου του Κομράτ στην Γκαγκαουζία της Μολδαβίας. Όπως αναφέρει ο πρόεδρος του εν λόγω συλλόγου, λόγω της οικονομικής κρίσης, από τα 25 τμήματα της ελληνικής σε π.ΓΔΜ, Βουλγαρία και Μολδαβία, επιβίωσε ως σήμερα μόνον αυτό της Γκαγκαουζίας. Εκεί παραμένει μια Ελληνίδα καθηγήτρια, που παλιότερα ήταν διορισμένη από το κράτος στο πανεπιστήμιο του Κομράτ, και διδάσκει στην έδρα καθώς και σε δύο τμήματα ελληνικών σε νέους. Το ποσό το οποίο απαιτείται, σύμφωνα με την συγκεκριμένη επιστολή, είναι 1.500 ευρώ ετησίως, που καλύπτεται από κάποιον ευαίσθητο συμπατριώτη μας.
Να σημειωθεί ότι ο πληθυσμός της Γκαγκαουζίας ανέρχεται στις 180.000, από τους οποίους το 80% είναι Γκαγκαούζοι ενώ οι υπόλοιποι είναι Βούλγαροι, Μολδαβοί, Ουκρανοί και Ρώσοι, ενώ στην περιοχή αυτή ζουν και μερικές δεκάδες οικογένειες ελληνικής καταγωγής. Οι Γκαγκαούζοι είναι λαός τουρκόφωνος μεν, ορθόδοξος δε στο θρήσκευμα, που επίσης θεωρεί τον ελληνικό πολιτισμό ως συγγενικό προς το δικό του, καθώς έχει συναίσθηση της βυζαντινής του προέλευσης. Και τούτο συμβαίνει παρά τη συνεχή προπαγάνδα που δέχεται από την Τουρκία, η οποία δραστηριοποιείται εντατικά από το 1991 στην περιοχή, σε οικονομικό, πολιτιστικό και πολιτικό επίπεδο. Τη δεκαετία του 2000 έγιναν κάποιες προσπάθειες μέσω συγκεκριμένων προγραμμάτων, να προωθηθεί η διδασκαλία των ελληνικών, με σημαντική επιτυχία. Τα προγράμματα αυτά έλαβαν χώρα στο Κρατικό Πανεπιστήμιο του Κόμρατ, στο Παιδαγωγικό Κολέγιο «Μιχαήλ Τσακίρ» και στο Λύκειο «Γκαβριήλ Γκαϊνταρτζή» και στα οποία συμμετείχαν δεκάδες φοιτητές και ενδιαφερόμενοι.
Όλα τα παραπάνω κατατείνουν στο συμπέρασμα ότι οι εκπαιδευτικές δράσεις στην περιοχή θα πρέπει όχι μόνον να μην αφεθούν να σβήσουν, αλλά τουναντίον να αυξηθούν, με την απόσπαση από την Ελλάδα καθηγητών και με την αποστολή εκπαιδευτικού υλικού.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Προτίθεσθε να ενισχύσετε οικονομικά την Έδρα των Νεοελληνικών στο πανεπιστήμιο του Κόμρατ στην Γκαγκαουζία της Μολδαβίας;
2. Θα αποσπάσετε εκπαιδευτικούς για τη διδασκαλία της ελληνικής και θα αποστείλετε εκπαιδευτικό υλικό στην Γκαγκαουζία;
3. Σε πόσες χώρες των Βαλκανίων -πλην της Βορείου Ηπείρου στην Αλβανία- και της πρώην Σοβιετικής Ένωσης διδάσκεται σήμερα η ελληνική γλώσσα με καθηγητές αποσπασμένους από την Ελλάδα, σε ποια εκπαιδευτικά ιδρύματα και πόσοι είναι οι μαθητές-φοιτητές που συμμετέχουν στα μαθήματα; Ποιος ήταν ο αντίστοιχος αριθμός πριν μια δεκαετία;

Αθήνα, 26 Σεπτεμβρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Μ. Χαρακόπουλος: "Να στηριχθούν τα ελληνικά γράμματα στην Γκαγκαουζία"

Μάξιμος ΔΣΟ

Αθήνα, 3 Οκτωβρίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ:

Να στηριχθούν τα ελληνικά γράμματα στην Γκαγκαουζία

Να μην εγκαταλειφθεί η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στην Γκαγκαουζία ζητά ο Εισηγητής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας, βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος. Σε ερώτησή του προς τους υπουργούς Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου και Εξωτερικών κ. Νίκο Κοτζιά υπογραμμίζει ότι «η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας εκτός συνόρων και τη διάδοση του ελληνικού πολιτισμού, θα έπρεπε να συνιστά βασική προτεραιότητα της ελληνικής πολιτείας. Δυστυχώς, τούτο είναι προφανές ότι έχει αμεληθεί τα τελευταία χρόνια, και λόγω αντικειμενικών συνθηκών που έχει προκαλέσει η οικονομική κρίση. Ωστόσο, ακόμη και με τις δεδομένες δυνατότητες που έχουμε στη διάθεσή μας, οφείλουμε να στηρίξουμε, ως κράτος αλλά και ως κοινωνία, τα ελληνικά γράμματα σε κάθε γωνιά του πλανήτη, και ιδιαιτέρως στην ευρύτερη γειτονιά μας.
Αξίζει, λοιπόν, προσοχής η έκκληση του Προέδρου του Συλλόγου για τη Διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας στα Βαλκάνια, δρ. Σ. Χρυσάφη (επιστολή στον αθηναϊκό τύπο), για τη διάσωση της έδρας Νεοελληνικών του Πανεπιστημίου του Κομράτ στην Γκαγκαουζία της Μολδαβίας. Όπως αναφέρει ο πρόεδρος του συλλόγου, λόγω της οικονομικής κρίσης, από τα 25 τμήματα της ελληνικής σε π.ΓΔΜ, Βουλγαρία και Μολδαβία, επιβίωσε ως σήμερα μόνον αυτό της Γκαγκαουζίας. Εκεί παραμένει μια Ελληνίδα καθηγήτρια, που παλιότερα ήταν διορισμένη από το κράτος στο πανεπιστήμιο του Κομράτ, και διδάσκει στην έδρα καθώς και σε δύο τμήματα ελληνικών σε νέους. Το ποσό το οποίο απαιτείται, σύμφωνα με την συγκεκριμένη επιστολή, είναι 1.500 ευρώ ετησίως, που καλύπτεται από κάποιον ευαίσθητο συμπατριώτη μας.
Να σημειωθεί ότι ο πληθυσμός της Γκαγκαουζίας ανέρχεται στις 180.000, από τους οποίους το 80% είναι Γκαγκαούζοι ενώ οι υπόλοιποι είναι Βούλγαροι, Μολδαβοί, Ουκρανοί και Ρώσοι, ενώ στην περιοχή αυτή ζουν και μερικές δεκάδες οικογένειες ελληνικής καταγωγής. Οι Γκαγκαούζοι είναι λαός τουρκόφωνος μεν, ορθόδοξος δε στο θρήσκευμα, που επίσης θεωρεί τον ελληνικό πολιτισμό ως συγγενικό προς το δικό του, καθώς έχει συναίσθηση της βυζαντινής του προέλευσης. Και τούτο συμβαίνει παρά τη συνεχή προπαγάνδα που δέχεται από την Τουρκία, η οποία δραστηριοποιείται εντατικά από το 1991 στην περιοχή, σε οικονομικό, πολιτιστικό και πολιτικό επίπεδο. Τη δεκαετία του 2000 έγιναν κάποιες προσπάθειες μέσω συγκεκριμένων προγραμμάτων, να προωθηθεί η διδασκαλία των ελληνικών, με σημαντική επιτυχία. Τα προγράμματα αυτά έλαβαν χώρα στο Κρατικό Πανεπιστήμιο του Κόμρατ, στο Παιδαγωγικό Κολέγιο «Μιχαήλ Τσακίρ» και στο Λύκειο «Γκαβριήλ Γκαϊνταρτζή» και στα οποία συμμετείχαν δεκάδες φοιτητές και ενδιαφερόμενοι.
Όλα τα παραπάνω κατατείνουν στο συμπέρασμα ότι οι εκπαιδευτικές δράσεις στην περιοχή θα πρέπει όχι μόνον να μην αφεθούν να σβήσουν, αλλά τουναντίον να αυξηθούν, με την απόσπαση από την Ελλάδα καθηγητών και με την αποστολή εκπαιδευτικού υλικού».
Καταλήγοντας, ο Μάξιμος Χαρακόπουλος ρωτά τους συναρμόδιους υπουργούς:
1. Προτίθεσθε να ενισχύσετε οικονομικά την Έδρα των Νεοελληνικών στο πανεπιστήμιο του Κομράτ στην Γκαγκαουζία της Μολδαβίας;
2. Θα αποσπάσετε εκπαιδευτικούς για τη διδασκαλία της ελληνικής και θα αποστείλετε εκπαιδευτικό υλικό στην Γκαγκαουζία;
3. Σε πόσες χώρες των Βαλκανίων -πλην της Βορείου Ηπείρου στην Αλβανία- και της πρώην Σοβιετικής Ένωσης διδάσκεται σήμερα η ελληνική γλώσσα με καθηγητές αποσπασμένους από την Ελλάδα, σε ποια εκπαιδευτικά ιδρύματα και πόσοι είναι οι μαθητές-φοιτητές που συμμετέχουν στα μαθήματα; Ποιος ήταν ο αντίστοιχος αριθμός πριν μια δεκαετία;

 

Μάξιμος για συγχώνευση ΤΕΙ Θεσσαλίας: "Ο κ. Γαβρόγλου ενδίδει σε αυτόν που έχει μεγαλύτερο “δόντι”!"

Μάξιμος 2

Αθήνα, 2 Οκτωβρίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ:

Ο κ. Γαβρόγλου ενδίδει σε αυτόν που έχει μεγαλύτερο “δόντι”!

Ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος για το σχέδιο νόμου συγχώνευσης του ΤΕΙ Θεσσαλίας με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας που τέθηκε σε διαβούλευση, εγκαλεί τον υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου ότι «δεν έχει ευήκοα ώτα» και «ενδίδει σε παράγοντες που έχουν το μεγαλύτερο «δόντι» στα κέντρα λήψης αποφάσεων».

Ολόκληρη η δήλωση του Μάξιμου Χαρακόπουλου έχει ως εξής:
«Εύλογα, το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου για τη συγχώνευση του ΤΕΙ Θεσσαλίας με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας προκαλεί νέες αναταράξεις και έντονες αντιδράσεις, τόσο στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας του ΤΕΙ Θεσσαλίας όσο και στην τοπική κοινωνία της Λάρισας. Δυστυχώς, το σχέδιο νόμου που δημοσιοποιήθηκε δείχνει ότι η ηγεσία του Υπουργείου δεν διαθέτει ευήκοα ώτα.
Παρά τις επανειλημμένες τοποθετήσεις μας που αφορούσαν τη σπουδαιότητα της ύπαρξης ακαδημαϊκών κριτηρίων στην επιχειρούμενη συγχώνευση, τελικά, επικράτησε μια διαπραγμάτευση που εκ του αποτελέσματος προκρίνει “νικητή” και μάλιστα τον παράγοντα που φαίνεται ότι έχει το μεγαλύτερο “δόντι” στο κέντρο λήψης των αποφάσεων.
Μόνο που στην πραγματικότητα δεν υπάρχει ούτε νικητής ούτε ηττημένος. Μόνο εκπαιδευτικοί που εκφράζουν απορίες και αβεβαιότητα, ένα νέο εκπαιδευτικό ίδρυμα που θα πασχίσει να υπηρετήσει μόνο τη λογική του συμμαζέματος και φοιτητές και γονείς που επιθυμούν αλλά δεν βλέπουν, σπουδές με αντίκρισμα στην αγορά εργασίας.
Στην εποχή των συγχωνεύσεων, δυστυχώς, δεν επικρατεί η λογική που θέλει την άριστη αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων που προσφέρει το κάθε ίδρυμα, με σκοπό την ηθελημένη συνεργασία των τοπικών κοινωνιών, που αναμφίβολα αναδεικνύουν, στηρίζουν και μετατρέπουν το εκπαιδευτικό έργο σε απτό αποτέλεσμα. Αντιθέτως, προκρίθηκε μια λογική που δημιουργεί συγκρούσεις και τελικά υποδαυλίζει τις παθογένειες που ταλανίζουν μέχρι σήμερα την ανώτατη εκπαίδευση και κατ’ επέκταση την κοινωνία.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η μη υιοθέτηση της πρότασης για την έδρα της Γεωπονικής στη Λάρισα, που επιβεβαιώνει ότι δεν έχει γίνει αντιληπτό πως εκπαίδευση και τοπική κοινωνία είναι συγκοινωνούντα δοχεία που με αγαστή συνεργασία ωφελούνται αμφότερα στο μέγιστο βαθμό.
Στην σύντομη περίοδο της διαβούλευσης, ελπίζω το υπουργείο να κατανοήσει ότι οι αντιδράσεις που δημιουργεί το εν λόγω σχέδιο νόμου δεν ευνοούν την ουσία της προσπάθειας της συγχώνευσης. Και αν θέλει να συμβάλει στην προκοπή αυτού του τόπου θα πρέπει να σκύψει με περισσότερο ενδιαφέρον υιοθετώντας τις προτάσεις του ΤΕΙ Θεσσαλίας και της τοπικής κοινωνίας της Λάρισας».

 

Πλήρης αδιαφάνεια και αδυναμία διαχείρισης των ευρωπαϊκών κονδυλίων για το Μεταναστευτικό

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς:
1. Μεταναστευτικής Πολιτικής, κον Δημήτριο Βίτσα,
2. Εσωτερικών, κον Αλέξη Χαρίτση,
3. Εθνικής Άμυνας, κον Παναγιώτη Καμμένο,
4. Οικονομικών, κον Ευκλείδη Τσακαλώτο,
5. Προστασίας του Πολίτη, κα Όλγα Γεροβασίλη,
6. Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, κον Μιχαήλ Καλογήρου και
7. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κον Φώτιο Φανούριο Κουβέλη

Θέμα: «Πλήρης αδιαφάνεια και αδυναμία διαχείρισης των ευρωπαϊκών κονδυλίων για το Μεταναστευτικό».

Η αδυναμία διαχείρισης του Μεταναστευτικού από την πλευρά της Κυβέρνησης έχει ανάγει το εν λόγω θέμα σε μείζον εθνικό ζήτημα για τη χώρα. Ο μέχρι τώρα σχεδιασμός έχει αποδειχθεί πλήρως ανεπαρκής, με αποτέλεσμα να πλήττεται η εικόνα της χώρας μας διεθνώς και να απειλείται η κοινωνική της συνοχή.
Οι κάτοικοι των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου, ειδικότερα, βιώνουν τα τελευταία τρία χρόνια καταστάσεις που όχι μόνο προκαλούν φόβο και ανησυχία στην καθημερινή τους διαβίωση, αλλά και προσβάλλουν θεμελιώδη δικαιώματα του πολίτη σε μια ευνομούμενη χώρα, όπως την υποχρέωση της Πολιτείας να εμπνέει το αίσθημα ασφαλείας του.
Την ίδια στιγμή οι εικόνες που έρχονται ολοένα και περισσότερο στη δημοσιότητα για την κατάσταση που επικρατεί στα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης των νησιών αυτών, την πλήρη απουσία στοιχειωδών κανόνων υγιεινής, τις ελλιπείς τους υποδομές, αλλά και την άναρχη συσσώρευση ανθρωπίνων ψυχών μέσα σε αυτά, προκαλούν όχι μόνο τις επικρίσεις της διεθνούς κοινότητας, αλλά και την ευθεία προσβολή του αισθήματος αλληλεγγύης των Ελλήνων πολιτών.
Οι εικόνες ντροπής, εξάλλου, όχι μόνο του περασμένου, αλλά και του προπέρσινου χειμώνα, που έκαναν καθημερινά τον γύρο του κόσμου, με χαρακτηριστικότερη εκείνη των σκηνών χωρίς θερμαντικά σώματα, λόγω της αδυναμίας των αρμόδιων Υπουργών να προβλέψουν ακόμα και τα αυτονόητα, όπως την έλευση του χειμώνα, επέφεραν βαρύτατο πλήγμα στο κύρος της Ελλάδας και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επαναληφθούν.
Τις τελευταίες ημέρες, επανέρχεται και πάλι στο στόχαστρο των διεθνών επικρίσεων το Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης της Μόριας Λέσβου. Και επανέρχεται, σε μια περίοδο που ο ρυθμός αφίξεων προσφύγων και παράνομων μεταναστών, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ίδιας της Κυβέρνησης, παρουσιάζει ύφεση. Συγκεκριμένα, το καλοκαίρι, που είναι η περίοδος των μεγάλων εισροών, σημειώθηκαν φέτος 10.751 αφίξεις μεταναστών στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, ενώ πέρυσι ο αριθμός αυτός ανήλθε σε 12.466 μετανάστες. Αυτός είναι και ο λόγος που σήμερα το εν λόγω ΚΥΤ έχει αναχθεί –κατά κοινή ομολογία- σε παγκόσμιο σύμβολο δύο πραγμάτων: Της ανθρώπινης εξαθλίωσης αλλά και της κυβερνητικής ανικανότητας. Σημειώνεται ότι την περίοδο που διανύουμε στον εν λόγω χώρο βρίσκονται εγκλωβισμένοι περίπου 8.779 πρόσφυγες και παράνομοι μετανάστες.
Δραματικές διαστάσεις, όμως, φαίνεται πως λαμβάνει και η απραξία της Κυβέρνησης απέναντι σε ένα σοβαρό ζήτημα, ύψιστης κοινωνικής ευαισθησίας, όπως εκείνο των ασυνόδευτων προσφυγόπουλων. Σύμφωνα με τα πλέον επίσημα στοιχεία του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΚΑ), τα ασυνόδευτα παιδιά προσφύγων στην Ελλάδα είναι περίπου 2.242, με μόλις 1.091 θέσεις προστασίας να είναι διαθέσιμες σε δομές φιλοξενίας. Μάλιστα, οι θέσεις φιλοξενίας σε αντίθεση με την μεγάλη αύξηση των μεταναστευτικών ροών συνεχώς μειώνονται.
Πρόκειται για καταστάσεις που, αναμφίβολα, είναι αναντίστοιχες με την πρωτόγνωρη ανθρωπιστική βοήθεια που έχει διατεθεί στη χώρα μας από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Μία τεράστια οικονομική ενίσχυση, ύψους περίπου 1,667 δισ. ευρώ, για την οποία επανειλημμένα έχει καταστεί δέκτης διεθνών επικρίσεων, ως προς τον τρόπο, με τον οποίο την διαχειρίζεται.
Αναλυτικότερα, η χώρα μας -μέχρι στιγμής- έχει επιχορηγηθεί με 561 εκ. ευρώ, στο πλαίσιο των πολυετών εθνικών προγραμμάτων χρηματοδότησης (2014-2020). Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει διαθέσει, με τη μορφή έκτακτης χρηματοδότησης συνολικά 461 εκ. ευρώ για τις ανάγκες του μεταναστευτικού ζητήματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πόροι, τόσο της έκτακτης όσο και της προγραμματισμένης χρηματοδότησης, εκπηγάζουν από το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης (TAME-AMIF) και το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας (TAME-ISF) της Ε.Ε. Συμπληρωματικά, έχουν χορηγηθεί από το Μέσο Στήριξης Έκτακτης Ανάγκης της Ε.Ε. συνολικά 645 περίπου εκατομμύρια ευρώ για τη χώρα μας.
Αποτέλεσμα όλης αυτής της πασίδηλης ανικανότητας, είναι ένας μεγάλος αριθμός δημοσιευμάτων του διεθνούς τύπου να αναφέρεται με επικριτικά και δυσμενή σχόλια για τη χώρα μας, προκαλώντας βαρύτατο πλήγμα, όχι μόνο στην αξιοπιστία και στο διεθνές κύρος της χώρας. Και το χειρότερο, υπονομεύει με μη αναστρέψιμο τρόπο την οποιαδήποτε μελλοντική ενίσχυση που θα επιχειρεί, στο εξής, να διεκδικεί η χώρα μας από την Ε.Ε. για τη διαχείριση μιας έκτακτης περίστασης.
Πέραν του διεθνούς τύπου, όμως, η Ελλάδα έχει βρεθεί ουκ ολίγες φορές, τους τελευταίους μήνες, διεθνώς υπόλογη ενώπιον και των Διεθνών Οργανισμών όπως , συγκεκριμένα, της Ύπατης Αρμοστείας για τους Πρόσφυγες αλλά και διαφόρων άλλων διεθνών και εγχώριοων οργανώσεων. Για παράδειγμα, έντονες «φωνές» κατακραυγής για τον τρόπο διαχείρισης του Προσφυγικού-Μεταναστευτικού, έρχονται και από την Ανεξάρτητη Αρχή του Συνηγόρου του Πολίτη και τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών. Κοινό σημείο όλων των επικριτικών σχολίων, οι συνθήκες φιλοξενίας, που παρέχονται σε πρόσφυγες και παράνομους μετανάστες στα Κέντρα Ταυτοποίησης και Υποδοχής (hot-spots) των νησιών, ενώ υπερτονίζεται η επικίνδυνη καθημερινότητα των ασυνόδευτων ανήλικων και των αδέσμευτων γυναικών, που διαβιούν στα «εν ζωή» Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης.
Επιπροσθέτως, στην έλλειψη στιβαρής οργανωτικής και επιχειρησιακής δομής των εμπλεκόμενων κρατικών φορέων στο Μεταναστευτικό, εδράζεται, προφανώς, η απόφαση των Ευρωπαίων εταίρων μας για χορήγηση μεγάλου μέρους της χρηματοδότησης απευθείας σε Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις. Η άναρχη δραστηριοποίηση των προαναφερθεισών Οργανώσεων και το ανεπαρκές θεσμικό πλαίσιο για αυτούς τους φορείς, στους οποίους και κατευθύνεται μεγάλο μέρος της κοινοτικής χρηματοδότησης, αποτελεί καίριο πρόβλημα. Ως φυσικό επακόλουθο, εντείνεται βαθμιαία στην ελληνική επικράτεια και, μάλιστα, σε ευαίσθητες εθνικά περιοχές η αδιαφανής δράση ενός μεγάλου αριθμού Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων αμφίβολης προέλευσης και σκοπών.
Την ίδια στιγμή, η Κυβέρνηση απαξιώνει συστηματικά τις διαδικασίες κοινοβουλευτικού ελέγχου, αφήνοντας 64 ερωτήσεις, που έχουν κατατεθεί από την αξιωματική αντιπολίτευση και σχετίζονται όλες με ζητήματα αδιαφανούς διάθεσης των ευρωπαϊκών κονδυλίων, αναπάντητες.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1. Πόσα χρήματα έχει καταφέρει να αξιοποιήσει η Κυβέρνηση από τα κοινοτικά κονδύλια και πόσα από αυτά έχουν εκταμιευθεί;
2. Με ποιον τρόπο έχουν διατεθεί τα συγκεκριμένα κονδύλια;
3. Για ποιο λόγο μέχρι σήμερα δεν έχει συσταθεί κανένας ελεγκτικός μηχανισμός που να επιβλέπει την ορθή και διαφανή αξιοποίηση των χρημάτων που λαμβάνουν οι Μ.Κ.Ο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
4. Πόσες και ποιες συμβάσεις και κατόπιν ποιας διαγωνιστικής διαδικασίας έχει συνάψει η Κυβέρνηση για τη διαχείριση του Μεταναστευτικού;

Αθήνα, 26.09.2018

Οι Επερωτώντες Βουλευτές:

1. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης
2. Βασίλειος Κικίλιας
3. Μαυρουδής (Μάκης) Βορίδης
4. Μάξιμος Χαρακόπουλος
5. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος
6. Ιωάννης Πλακιωτάκης
7. Κωνσταντίνος Τσιάρας
8. Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου
9. Ελευθέριος Αυγενάκης
10. Γεώργιος Βαγιωνάς
11. Γεώργιος Βλάχος
12. Σοφία Βούλτεψη
13. Γεώργιος Γεωργαντάς
14. Σπυρίδων – Άδωνις Γεωργιάδης
15. Γεράσιμος Γιακουμάτος
16. Αθανάσιος Δαβάκης
17. Νικόλαος – Γεώργιος Δένδιας
18. Κωνσταντίνος Καραγκούνης
19. Συμεών (Σίμος) Κεδίκογλου
20. Όλγα Κεφαλογιάννη
21. Δημήτριος Κυριαζίδης
22. Θεοδώρα (Ντόρα) Μπακογιάννη
23. Αθανάσιος Μπούρας
24. Μάριος Σαλμάς
25. Κωνσταντίνος Σκρέκας
26. Δημήτριος Σταμάτης
27. Κωνσταντίνος Τασούλας
28. Κωνσταντίνος Τζαβάρας
29. Ιωάννης Τραγάκης
30. Κωνσταντίνος (Κωστής) Χατζηδάκης

 

Subscribe to this RSS feed