Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Μ. Χαρακόπουλος: Οι βουλευτές καθρεφτίζουν και την κοινωνία της εποχής τους (φωτό)

ΜΑΧ 1 6

Αθήνα, 26 Μαΐου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ 16ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ:

Οι βουλευτές καθρεφτίζουν και την κοινωνία της εποχής τους

«Εδώ έχουν γραφτεί λαμπρές σελίδες της σύγχρονης ιστορίας μας, όπως η ένταξη της χώρας μας στην ΕΕ, αλλά έχουν λάβει χώρα και θυελλώδεις συνεδριάσεις. Από το βήμα της Βουλής έχουν μιλήσει μεγάλες πολιτικές προσωπικότητες που καθόρισαν την πορεία του τόπου, αλλά και ολιγότερο σημαντικές που, όμως, υπήρξαν εκλεκτοί του λαού. Είναι χαρακτηριστική η ρήση ενός από τους σημαντικότερους πολιτικούς, του πρωθυπουργού Χαρίλαου Τρικούπη, όταν το 1895 έχασε τις εκλογές και δεν εκλέχθηκε ούτε καν βουλευτής και είπε το “ανθ’ ημών Γουλιμής”, για τον άσημο πολιτικό που εκλέχθηκε στη θέση του. Αν η βουλή, όπως έχει λεχθεί, είναι καθρέφτης της κοινωνίας, τότε οι βουλευτές κάθε περιόδου καθρεφτίζουν και την κοινωνία της εποχής τους». Τα παραπάνω σημείωσε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, μιλώντας σε μαθήτριες και μαθητές του16ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας, που πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων.

Ο Θεσσαλός πολιτικός που καλωσόρισε τα παιδιά και τους συνοδούς εκπαιδευτικούς, τις κυρίες Θεολογία Γιώτσα και Σμαραγδή Γριζανίτη, αναφέρθηκε στη διάκριση των εξουσιών, που είναι η βάση του δημοκρατικού πολιτεύματος, αλλά και στην ιστορία του κοινοβουλίου που είναι συνδεδεμένη με την νεότερη ιστορία του τόπου. Όπως είπε «το μέγαρο στο οποίο σήμερα φιλοξενείται η Βουλή των Ελλήνων είναι ένα ιστορικό κτίριο, άρρηκτα συνδεδεμένο με την ζώσα ιστορία των τελευταίων δυο αιώνων του νεοελληνικού κράτους. Διότι δημιουργήθηκε ως παλάτι που θα φιλοξενούσε και τον φιλοξένησε, τον πρώτο βασιλιά Όθωνα που οι Μεγάλες Δυνάμεις μας έστειλαν για να κυβερνήσει το τότε μικρό βασίλειο που δημιουργήθηκε μετά την απελευθέρωση της Ελλάδος. Ένα κράτος μικρό που έφτανε μέχρι και την Στερεά Ελλάδα. Όπως γνωρίζετε η Θεσσαλία δεν απελευθερώθηκε το 1821, προσαρτήθηκε στον εθνικό κορμό το 1881 και μάλιστα όχι ολόκληρη, αλλά μέχρι τη Μελούνα. Έτσι, η επαρχία Ελασσόνας δεν ενσωματώθηκε το 1881, αλλά απελευθερώθηκε με τους μεγάλους νικηφόρους βαλκανικούς πολέμους του 1912.

Αυτό, λοιπόν, το μέγαρο αρχικά λειτούργησε ως παλάτι και στις αρχές του 20ού αιώνα κάηκε και ως ανάκτορο ορίστηκε το σημερινό Προεδρικό Μέγαρο. Εδώ για ένα διάστημα φιλοξενήθηκαν πρόσφυγες μετά τη μικρασιατική καταστροφή του 1922 και, στη συνέχεια, το 1935 διαμορφώθηκε ώστε να φιλοξενήσει τη Βουλή των Ελλήνων. Έκτοτε απρόσκοπτα συνεχίζει να λειτουργεί ως Κοινοβούλιο. Άρα είναι ένα κομμάτι της ζωντανής ιστορίας των 2 τελευταίων αιώνων.

Όπως θα δείτε στην αίθουσα τροπαίων έχουμε πια ένα νέο απόκτημα στη Βουλή των Ελλήνων που είναι το σκήπτρο, η κορώνα και το σπαθί του πρώτου βασιλέα της Ελλάδος του Όθωνα, που όμως δεν πρόλαβε να τα χαρεί στη στέψη του. Τα είχε παραγγείλει στη Γαλλία και δεν πρόλαβαν να έρθουν όταν έγινε η στέψη του βασιλιά. Βρέθηκαν κατά την ανακαίνιση στα θερινά ανάκτορα του Τατοΐου και πλέον είναι από τα σημαντικά εκθέματα στη βουλή».

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος ευχήθηκε καλή πρόοδο στα παιδιά και τα προέτρεψε να είναι ενεργοί πολίτες.

ΜΑΧ 2 4

ΜΑΧ 3 4

Μ. Χαρακόπουλος στις εκδηλώσεις μνήμης Γενοκτονίας Ποντίων: Χρέος να μεταλαμπαδεύουμε στα παιδιά μας την αγάπη για την πατρίδα (βίντεο-φωτό)

ΜΑΧ 1 1

Λάρισα, 25 Μαΐου 2025 

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΠΟΝΤΙΩΝ:

Χρέος να μεταλαμπαδεύουμε στα παιδιά μας την αγάπη για την πατρίδα

«Ας έχουμε λοιπόν επίγνωση ότι καμία ειλικρινής φιλία και καλή γειτονία με την Τουρκία δεν μπορεί να υπάρξει, εάν πρώτα ο θύτης δεν αναγνωρίσει αυτό το έγκλημα, αυτή τη μελανή σελίδα. Γι’ αυτό έχουμε χρέος να ενισχύουμε την αποτρεπτική ικανότητα της χώρας, τις ένοπλες δυνάμεις, να συνάπτουμε συμμαχίες σε παγκόσμιο επίπεδο και, κυρίως, να έχουμε ισχυρό εθνικό φρόνημα και να μεταλαμπαδεύουμε στη νέα γενιά, στα παιδιά μας, την αγάπη για την πατρίδα». Τα παραπάνω τόνισε ο Γενικός Γραμματέας της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας (ΔΣΟ), μέλος της Βουλής των Ελλήνων, δρ Μάξιμος Χαρακόπουλος, με την ολοκλήρωση των επετειακών εκδηλώσεων μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου που έλαβαν χώρα στο μνημείο για τις Αλησμόνητες Πατρίδες στη συνοικία Αβέρωφ στη Λάρισα, υπό την διοργάνωση της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Προηγήθηκε επιμνημόσυνη δέηση στον Ιερό Ναό Αναλήψεως του Σωτήρος. Στις εκδηλώσεις συμμετείχαν οι αρχές της πόλης, εκπρόσωποι ποντιακών συλλόγων, αλλά και φορέων και άλλων πολιτιστικών συλλόγων του νομού, καθώς και πλήθος κόσμου.

Οργανωμένο σχέδιο εξόντωσης όλων των χριστιανών της Ανατολής

Ο Θεσσαλός πολιτικός στη δήλωσή του υπογράμμισε ότι «είμαστε εδώ για να διατρανώσουμε το “Δεν ξεχνώ”. Δεν ξεχνούμε τη γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού, που ήταν μέρος ενός οργανωμένου σχεδίου για την εξόντωση των χριστιανών της καθ΄ ημάς Ανατολής. Όταν εκπονήθηκε αυτό το σχέδιο εξόντωσης των χριστιανών της Ανατολής, οι χριστιανοί ήτανε το 25% του πληθυσμού της Τουρκίας. Ήταν πάνω από 3 εκατομμύρια σε σύνολο πληθυσμού 13 εκατομμυρίων, όπως ο τελευταίος χριστιανός βουλευτής πριν λίγες εβδομάδες τόνισε από το βήμα της Τουρκικής Βουλής, ο Γεώργιος Ασλάν, Χριστιανός Ασσύριος. Σήμερα στην Τουρκία των 86 εκατομμυρίων έχουν μείνει ελάχιστοι χριστιανοί, κάποιες δεκάδες χιλιάδες, κυρίως Αρμένιοι, Ασσύριοι, Αντιοχείς και μόλις 2.000 Ρωμιοί στην Πόλη και την Ίμβρο. Αυτό, λοιπόν, ήταν ένα οργανωμένο σχέδιο, το οποίο οφείλει να καταγγείλει όχι μόνο κάθε Έλληνας που έχει ποντιακή, προσφυγική καταγωγή, και σύμπας ο Ελληνισμός, αλλά και κάθε πολιτισμένος πολίτης αυτού του κόσμου».

ΜΑΧ 2 1

ΜΑΧ 3 1

ΜΑΧ 4

ΜΑΧ 5

ΜΑΧ 6

ΜΑΧ 7 1

ΜΑΧ 8

ΜΑΧ 9 4

ΜΑΧ 10

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη δήλωση του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://youtu.be/iV9U-M484DE?si=26rzkmka71tn0kUa

Μ. Χαρακόπουλος: Ο βουλευτής δίνει λογαριασμό μόνον στους πολίτες που εκπροσωπεί (φωτό)

ΜΑΧ 1

Αθήνα, 23 Μαΐου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ:

Ο βουλευτής δίνει ‘‘λογαριασμό’’ μόνον στους πολίτες που εκπροσωπεί

«Δυο είναι οι βασικές αποστολές του βουλευτή που εκλέγουμε σε κάθε εκλογική περιφέρεια. Η πρώτη να βουλεύεται και να νομοθετεί, να συνδιαμορφώνει τους νόμους, τους κανόνες ,δηλαδή, που διέπουν την καθημερινότητα σε μία ευνομούμενη πολιτεία, μία πολιτεία που έχει ως θεμέλιο τη δικαιοσύνη, την οποία οφείλουν να σέβονται όλοι. Και η δεύτερη αποστολή του βουλευτή είναι ο κοινοβουλευτικός έλεγχος, δηλαδή η προσπάθεια για την επίλυση των προβλημάτων της περιφέρειας και των πολιτών που εκπροσωπεί, βεβαίως μαζί με το συνολικό ενδιαφέρον του για την πορεία του έθνους». Τα παραπάνω ανέφερε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μιλώντας στις μαθήτριες και στους μαθητές της έκτης τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγιάς, του Δημοτικού Σχολείου Ανάβρας Αγιάς και του Δημοτικού Σχολείου Δήμητρας Αγιάς, που πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην Βουλή των Ελλήνων, και ξεναγήθηκαν στο κοινοβούλιο και τους εκθεσιακούς του χώρους. 

Η αποστολή του βουλευτή

Ο Θεσσαλός πολιτικός εξηγώντας στα παιδιά το έργο ενός βουλευτή, αναφέρθηκε στον κοινοβουλευτικό έλεγχο, επισημαίνοντας ότι «ο βουλευτής ελέγχει την κυβέρνηση, την εκτελεστική εξουσία, δηλαδή τους υπουργούς, καταθέτοντας ερωτήσεις, φέρνοντάς τους στη Βουλή για να απαντήσουν για επίκαιρα ζητήματα που απασχολούν την περιφέρειά του. Έγινε μία ζημιά για παράδειγμα, έπεσε ένα χαλάζι και έκανε καταστροφές στα μήλα ή στα κεράσια της Αγιάς, καλούμε τον υπουργό Γεωργίας να έρθει στη Βουλή και να απαντήσει. Πότε θα αποζημιωθούν οι αγρότες των οποίων τα δέντρα υπέστησαν ζημιές και δεν θα έχουν εισόδημα για να μπορέσουν να συντηρήσουν την οικογένειά τους και έρχεται ο υπουργός και απαντά στον βουλευτή Λαρίσης που εκπροσωπεί και τους πολίτες της Αγιάς. Είναι υποχρέωση του βουλευτή, ακόμη και αν ανήκει στην κυβερνητική πλειοψηφία, να βάζει πάνω απ’ όλα το δίκαιο και το συμφέρον των πολιτών που εκπροσωπεί. Γιατί οι πολίτες τον επέλεξαν και σε αυτούς και μόνον πρέπει να δίνει “λογαριασμό” αν έφερε σε πέρας την αποστολή που του ανέθεσαν».

Τα παιδιά του 1ου Δ. Σχολείου Αγιάς συνόδευαν οι εκπαιδευτικοί, η κ. Άννα Βαρνά, ο κ. Παντελής Νταναβάρας και η κ. Ευαγγελία Λάμπρου, του Δ. Σχολείου Ανάβρας Αγιάς η κ. Τζωρτζίνα Νταφοπούλου, η κ. Ξένια Μπατζιώλα, η κ. Βασιλεία Μπλίου και η κ. Έλιο Σαμαρά, και του Δ. Σχολείου Δήμητρας Αγιάς η κ. Αδαμαντία Σταματοπούλου, ο κ. Σωτήρης Σαξώνης και η κ. Αικατερίνη Σινιόρη.

ΜΑΧ 2

ΜΑΧ 3

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΑΓΡΟΤΩΝ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΣΕ ΓΕΩΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

ΘΕΜΑ: ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΑΓΡΟΤΩΝ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΣΕ ΓΕΩΤΡΗΣΕΙΣ

Με την θερμοκρασίες να ανεβαίνουν στον κάμπο, οι ανάγκες των καλλιεργειών για αρδευτικό νερό αυξάνονται και οι αγρότες που έχουν οφειλές στο ρεύμα των γεωτρήσεων, διαμαρτύρονται για τις διακοπές ρεύματος στις παροχές τους άλλα και για τα υψηλά ποσά που απαιτούνται από την ΔΕΗ για να τις επανασυνδέσουν.
Όπως εξηγούν, η οικονομική τους αδυναμία είναι αποτέλεσμα συνδυασμού παραγόντων που δεν μπορούν να ελέγξουν και η πολιτεία θα πρέπει να δείξει περισσότερο έμπρακτα την στήριξή της.
Πολλοί από τους Θεσσαλούς αγρότες δεν έχουν καταφέρει να βγουν από το οικονομικό τέλμα που περιήλθαν από τις ζημιές από τον Daniel, άλλα και την κακή περυσινή χρονιά σε παραγωγές λόγω των σοβαρών επιδράσεων των παρατεταμένων υψηλών θερμοκρασιών. Στις αποζημιώσεις για τον Daniel υπάρχουν ακόμη εκκρεμότητες και οι παραγωγοί που δεν έχουν αποζημιωθεί για να μπορέσουν να συνεχίσουν να παράγουν, έπρεπε πέρυσι να επιδιορθώσουν ότι μπορούσαν κυρίως με ιδία έξοδα, εξαντλώντας τα οικονομικά τους αποθέματα, τα οποία, όμως, δεν αναπληρώθηκαν από την αρνητική επίδραση του παρατεταμένου καύσωνα στις σοδειές. Συνεπώς, για πολλούς αγρότες, οι δύο συναπτές καταστροφικές χρονιές ελέω παραγόντων που δεν μπορούν να ελέγξουν –όπως οι καιρικές συνθήκες, η καθυστερημένη καταβολή των αποζημιώσεων, άλλα και των επιδοτήσεων και των λοιπών ενισχύσεων- έχουν δημιουργήσει οικονομικές εκκρεμότητες και δεν δύνανται να πληρώσουν το 60% των οφειλών τους στην ΔΕΗ και να κάνουν νέο συμβόλαιο από την αρχή, όπως τους ζητείται, για να μπορέσουν να αρδεύσουν φέτος.
Αυτό που ζητούν από την πολιτεία είναι να δείξει την κατανόησή της για τις ιδιαιτερότητες της πρωτογενούς παραγωγής -την ανάγκη για άρδευση των καλλιεργειών-, να δώσει την δυνατότητα να γίνουν οι επανασυνδέσεις με την καταβολή αναλογικά χαμηλότερων ποσών, άλλα και να δοθεί η δυνατότητα να ρυθμίσουν τις οφειλές τους με χαμηλές δόσεις για να μπορέσουν να τις εξοφλήσουν.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Προτίθεστε να προχωρήσετε στη θέσπιση ευνοϊκότερων προϋποθέσεων για την αποπληρωμή οφειλών ρεύματος σε αρδευτικές παροχές Θεσσαλών αγροτών, και την επανασύνδεση γεωτρήσεών τους με τη ΔΕΗ, ώστε να μην δημιουργηθεί εντονότερο οικονομικό πρόβλημα στις αγροτικές περιοχές που επλήγησαν σφόδρα από τις καιρικές συνθήκες τα δύο τελευταία χρόνια;

Αθήνα, 22 Μαΐου 2025

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Subscribe to this RSS feed