Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Μάξιμος Χαρακόπουλος από Κάιρο: "Να μην εγκαταλειφθεί ο ελληνισμός της Αιγύπτου!"

Μάξιμος Ελληνική Κονότητα Κάιρου

Αθήνα, 19 Νοεμβρίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ:

Να μην εγκαταλειφθεί ο ελληνισμός της Αιγύπτου!

«Οι στενές σχέσεις Αιγύπτου και Ελλάδος, που αντανακλώνται στις πολλαπλές συμφωνίες των δυο κρατών, δείχνουν το δρόμο για την ειρήνη και τη συνεργασία στην Ανατολική Μεσόγειο. Επιπλέον, πιστεύω ότι η βελτίωση των σχέσεών μας θα έχει θετικό αντίκτυπο και στον Αιγυπτιώτη ελληνισμό, που παρά τις δυσκολίες εξακολουθεί να υπάρχει και να θυμίζει τα περασμένα μεγαλεία». Τα παραπάνω τόνισε ο εισηγητής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας, βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μετά τη συνάντηση που είχαν τα μέλη της ελληνικής αντιπροσωπείας της ΔΣΟ με τον Πρόεδρο της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου κ. Χρήστο Καβαλή και στελέχη της ομογένειας.
Οι επικεφαλής της ελληνικής παροικίας ενημέρωσαν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ομογένεια που «κρατάει “Θερμοπύλες” στη Χώρα του Νείλου» και ζήτησαν τη συνδρομή των Ελλήνων βουλευτών α) για την ενίσχυση της ελληνόφωνης εκπαίδευσης στα ελληνικά σχολεία του Καΐρου, β) την ταχύτερη καταβολή των συντάξεων των ομογενών, οι οποίες όπως είπαν έχουν να πληρωθούν από τον Αύγουστο και γ) την απόδοση δεκαετούς άδειας παραμονής στου ομογενείς. Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος δεσμεύτηκε να ασκήσει «κοινοβουλευτικό έλεγχο στα αρμόδια υπουργεία για την επίλυση των προβλημάτων που είναι προϋπόθεση ύπαρξης για την ομογένεια».
Μετά τη συνάντηση, σε δήλωσή του, το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αφού ευχαρίστησε για την ενημέρωση, πρόσθεσε ότι «ο ελληνισμός της Αιγύπτου έχει μια μακρά και λαμπρή παρουσία στη χώρα του Νείλου. Γνώρισε μεγάλη ακμή τον 19ο και το πρώτο μισό του 20ού αιώνα, με σπουδαίες μορφές των γραμμάτων με οικουμενικό κύρος, όπως ο Αλεξανδρινός ποιητής Κωνσταντίνος Καβάφης, που απόκτησαν ρίζες και αγάπησαν αυτόν τον τόπο. Βεβαίως, λόγω των γνωστών γεγονότων στα μέσα του προηγούμενου αιώνα με τις εθνικοποιήσεις του Νάσερ, η ελληνική παροικία συρρικνώθηκε, ωστόσο δίνει μάχη για τη συνέχιση της παρουσίας της. Χρέος μας, λοιπόν, αλλά και δέσμευσή μας είναι να εργαστούμε για την επίλυση των προβλημάτων της».

Συνάντηση με τον κόπτη πατριάρχη
Η αντιπροσωπεία της ΔΣΟ έγινε δεκτή και από τον πατριάρχη των χριστιανών κοπτών της Αιγύπτου κ. Θεόδωρο Β΄, πνευματικό ηγέτη των 15 εκατομμυρίων κοπτών που ζουν στη χώρα και 2 εκατομμυρίων που την εγκατέλειψαν και βρίσκονται διασκορπισμένοι σε όλο τον κόσμο. Ο κόπτης πατριάρχης τούς καλωσόρισε στην έδρα του πατριαρχείου και τους ευχαρίστησε για το ενδιαφέρον και την έμπρακτη αλληλεγγύη τους για τις διώξεις των χριστιανών στη Μέση Ανατολή. Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος κατά την παρέμβασή του στις εργασίες της Διεθνούς Γραμματείας της ΔΣΟ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις «επιθέσεις ισλαμιστών εξτρεμιστών που σπέρνουν τον φόβο στην κοπτική κοινότητα των χριστιανών της Αιγύπτου».

Μάξιμος Κόπτης Πατριάχης

Ομιλία εισηγητή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου στη συνεδρίαση της Διεθνούς Γραμματείας της ΔΣΟ στο Κάιρο.

ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙΡΟ 4

Κάιρο Αιγύπτου, 17 Νοεμβρίου 2018

 

Ομιλία
εισηγητή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας Μάξιμου Χαρακόπουλου
στη συνεδρίαση της Διεθνούς Γραμματείας της ΔΣΟ στο Κάιρο.

Θέλω καταρχήν να εκφράσω τη χαρά μου που οι εργασίες της Γραμματείας της ΔΣΟ πραγματοποιούνται στην φιλόξενη χώρα της Αιγύπτου, λίκνο ενός από τους μεγαλύτερους πολιτισμούς της ανθρωπότητας, που ακόμη από τα σπλάχνα της γης έρχονται στο φως περικαλλή δείγματά του.
Μια χώρα που από την αρχαιότητα είχε στενές σχέσεις με την πατρίδα μου, την Ελλάδα. Από τα λαμπρά ελληνιστικά χρόνια που ακολούθησαν την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου, η πόλη του, η Αλεξάνδρεια στέκει μέχρι σήμερα ως ανάμνηση αυτής της εποχής.
Η Αίγυπτος, όμως, είναι και ένας χώρος που ο χριστιανισμός βρήκε εύφορο έδαφος από τα πρώτα χρόνια που ακολούθησαν τη διδασκαλία του Χριστού, που ως βρέφος βρήκε εδώ καταφύγιο. Είναι η χώρα που γεννήθηκε ο υγιής μοναχισμός από τον Άγιο Αντώνιο, εδώ που τον πατριαρχικό θρόνο της Αλεξανδρείας λάμπρυναν άνδρες όπως ο Μέγας Αθανάσιος, και πάνω από 100 Άγιοι αναγνωρισμένοι από την Εκκλησία μας, που έζησαν στη χώρα του Νείλου.
Και σήμερα ακόμη ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας Θεόδωρος ο Β΄ συνεχίζει μια μακρά και πλούσια παράδοση, και υπό τη σοφή ποιμαντορία του πραγματοποιείται ένα μακρόπνοο ιεραποστολικό έργο σε όλη την αφρικανική ήπειρο, για το οποίο χθες μας μίλησε ιδιαίτερα συγκινητικά. Και θέλω στο σημείο αυτό να εξάρω την πρωτοβουλία που ανακοίνωσε ο Γραμματέας της ΔΣΟ για την στήριξη του ιεραποστολικό έργου του Πατριαρχείου Αλεξάνδρειας.

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι αυτή η συνάντησή μας πραγματοποιείται στην Αίγυπτο, στην πολύπαθη περιοχή της Μέσης Ανατολής. Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια, η ευρύτερη αυτή περιοχή έχει καταστεί εκ νέου το θέατρο σκληρών πολεμικών συγκρούσεων, αναζωπύρωσης της μισαλλοδοξίας και των εμφύλιων παθών.
Χώρες, όπως το Ιράκ, η Συρία και η Λιβύη, οδηγήθηκαν σχεδόν στο χάος, με εκατοντάδες χιλιάδες νεκρούς και τραυματίες, κατεστραμμένες τις παραγωγικές δομές, με εκατομμύρια πρόσφυγες που μεγάλο μέρος τους έχει καταφύγει σε άλλες γειτονικές χώρες ή ακόμη και στην Ευρώπη.
Εν γένει, ο χριστιανισμός στην αρχαία κοιτίδα του, τίθεται υπό διωγμό και απειλή ολοκληρωτικής εξαφάνισης.
Σήμερα, ευτυχώς, βρισκόμαστε σε ένα καλύτερο σχετικά σημείο, και στη Συρία και στο Ιράκ, καθώς έχει εξαλειφθεί ο κίνδυνος του Ισλαμικού Κράτους, και σταδιακά ανασυγκροτούνται εκ νέου οι χριστιανικές κοινότητες των χωρών αυτών. Ο δρόμος, όμως, για την τελική επίλυση είναι ακόμη μακρύς.
Αλλά και εκτός της Συρίας και του Ιράκ, υπάρχουν χώρες που οι χριστιανοί υποφέρουν από τον θρησκευτικό φανατισμό, που φθάνει στην καταστροφή των ναών τους ακόμη και στη φυσική τους ακόμη εξόντωση.
Και ανάμεσα σε αυτούς, δυστυχώς, είναι και οι αδελφοί μας Χριστιανοί κόπτες της Αιγύπτου, που εδώ και χρόνια έχουν καταστεί στόχος φανατικών κύκλων, που με ένδυμα τη θρησκεία κηρύσσουν το μίσος και προβαίνουν σε φονικές επιθέσεις χωρίς να διακρίνουν αν τα θύματά τους είναι μεγάλοι ή παιδιά, άνδρες ή γυναίκες, λίγοι ή πολλοί. Και πρόσφατα, δυστυχώς, υπήρξαν χριστιανοί προσκυνητές στο Μοναστήρι του Αγίου Σαμουήλ που δολοφονήθηκαν από εξτρεμιστές.

Παρά, λοιπόν, τις αισιόδοξες προβλέψεις που είχαν επικρατήσει στις αρχές της παρούσας χιλιετίας, ότι ο αιώνας μας θα ήταν αυτός της ανεμπόδιστης ανάπτυξης και ειρήνης, πολύ σύντομα όλ’ αυτά διαψεύστηκαν.
Αντιθέτως, τα προβλήματα συσσωρεύονται με ανησυχητική ταχύτητα. Στην πραγματικότητα, ένας νέος ιδιόμορφος παγκόσμιος ψυχρός πόλεμος έχει ξεκινήσει, με νέες αντιπαραθέσεις και νέους διαχωρισμούς, πολλές φορές με φόντο τον ανταγωνισμό για τις ενεργειακές πηγές και τις διαδρομές που θα ακολουθήσουν για την εξαγωγή και την πώλησή τους.
Στην Ευρώπη ένα νέο τείχος κατασκευάζεται, ερήμην των λαών. Δυνάμεις με ακραίο λόγο βγαίνουν στην επιφάνεια και να απειλούν να δυναμιτίσουν το ευρωπαϊκό όραμα.
Στην ανατολική Μεσόγειο παρακολουθούμε απειλές πολέμου, κυρίως από την Τουρκία, εναντίον ενός κυρίαρχου κράτους, όπως είναι η Κύπρος, με αφορμή τις έρευνες για κοιτάσματα φυσικού αερίου στην ΑΟΖ της.
Έχουμε, επιπλέον, μια ανησυχητική αναζωπύρωση στη λωρίδα της Γάζας, που απειλεί έναν ακόμη γύρο αιματηρών συγκρούσεων μεταξύ Ισραηλινών και Παλαιστινίων.
Η πληγή της Ουκρανίας εξακολουθεί να υφίσταται, και μάλιστα προσφάτως πήρε και εκκλησιαστική διάσταση –που ευχόμαστε και προσευχόμαστε να μην οδηγηθεί σε περαιτέρω ρήξη εντός της Ορθοδοξίας, αλλά να επικρατήσει η σωφροσύνη και η καταλλαγή, προς όφελος της Ορθοδοξίας και της Ειρήνης.
Επειδή, όμως, με περισσή ευκολία γίνεται λόγος για σχίσμα, να θυμίσω ότι σχίσμα προκαλείται όταν υπάρχουν δογματικά ζητήματα και όχι ζητήματα διοίκησης της εκκλησίας, όπως το ανακύψαν με την εκκλησία της Ουκρανίας. Επιπλέον, εμείς είμαστε ένας πολιτικός οργανισμός και αρμοδιότητά μας δεν είναι η επίλυση ούτε δογματικών ούτε διοικητικών, νομοκανονικών θεμάτων των εκκλησιών. Άλλωστε, γι’ αυτό και στην οργάνωσή μας έχουμε μέλη από την Αρμενία, την Αίγυπτο, την Αιθιοπία, έχουμε κόπτες με τους οποίους δεν υπάρχει κοινωνία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Αυτό, όμως, δεν στέκεται εμπόδιο στη συμμετοχή τους στη ΔΣΟ.
Πολλά θα μπορούσαμε να πούμε για τον εθνοφυλετισμό και τον τεμαχισμό της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας σε εθνικές εκκλησίες, πέραν των 4 πρεσβυγενών, παλαίφατων Πατριαρχείων. Η συζήτηση αυτή, όμως, είναι ιστορικού και θεολογικού ενδιαφέροντος. Η εμπλοκή του οργανισμού μας σε διοικητικά ζητήματα των εκκλησιών, το μόνο που θα καταφέρει είναι να μεταφέρει την κρίση στους κόλπους της ΔΣΟ. Και αυτό δεν πρέπει να το επιτρέψουμε. Άκουσα τα επιχειρήματα των Ρώσων συναδέλφων, θα μπορούσα να αντιτάξω ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο από τους ιερούς κανόνες και τις Οικουμενικές Συνόδου είναι αρμόδιο να λύνει ζητήματα αυτοκεφαλίας, όταν του ζητείται. Και αυτό έπραξε. Έδωσε, μάλιστα, και σχετικά ντοκουμέντα στη δημοσιότητα. Δεν θέλω να επεκταθώ άλλο επ’ αυτού του δικαιώματος του Οικουμενικού Πατριαρχείου να απονέμει αυτοκεφαλία, όπως το έκανε με τη Ρωσία και χώρες της Βαλκανικής.
Αντιθέτως, πιστεύω ότι η ΔΣΟ έχει χρέος να συνδράμει με τις δικές της δυνάμεις, προς την κατεύθυνση της συνεννόησης των χριστιανών, κυρίως της Ανατολής, και την ενίσχυση των προσπαθειών που κάνουν για την επιβίωσή τους.
Θέλω κι από αυτό το βήμα να εκφράσω την ικανοποίησή μου για την υιοθέτηση της πρότασής μου από τη Γενική Συνέλευση της ΔΣΟ στην Αθήνα για τη δημιουργία του Παρατηρητήριου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και να χαιρετίσω τα βήματα που γίνονται για την υλοποίησή του σε συνεργασία με άλλους φορείς όπως το ευρωκοινοβούλιο και το Συμβούλιο της Ευρώπης.
Στόχος μας πάντα πρέπει να είναι η αλληλοκατανόηση μεταξύ των θρησκειών για την εξάλειψη των προκαταλήψεων, την ειρηνική συμβίωση των ανθρώπων, ανεξάρτητα από την θρησκευτική ή εθνοτική τους ταυτότητα.
Η δύναμή μας μπορεί να πολλαπλασιαστεί εφόσον θέσουμε καθαρούς στόχους και τους επιδιώξουμε ενωμένοι.
Και πάλι ευχαριστώ τις πολιτικές και εκκλησιαστικές αρχές της Αιγύπτου για την φιλοξενία και εύχομαι ευημερία και ειρήνη για τον λαό της χώρας του Νείλου.

ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟς ΚΑΙΡΟ

ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟς ΚΑΙΡΟ 2

Μ. Χαρακόπουλος από το Κάιρο: "Δεν απειλείται με σχίσμα η Ορθοδοξία λόγω της Ουκρανίας!"

ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟς ΚΑΙΡΟ

Κάιρο Αιγύπτου, 18 Νοεμβρίου 2018

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΔΣΟ ΣΤΟ ΚΑΪΡΟ:

Δεν απειλείται με σχίσμα η Ορθοδοξία λόγω της Ουκρανίας

• Στήριξη της ΔΣΟ στο έργο του Πατριάρχη Αλεξανδρείας

«Η πληγή της Ουκρανίας εξακολουθεί να υφίσταται, και μάλιστα προσφάτως πήρε και εκκλησιαστική διάσταση –που ευχόμαστε και προσευχόμαστε να μην οδηγηθεί σε περαιτέρω ρήξη εντός της Ορθοδοξίας, αλλά να επικρατήσει η σωφροσύνη και η καταλλαγή, προς όφελος της Ορθοδοξίας και της Ειρήνης». Τα παραπάνω τόνισε ο Εισηγητής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας, βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, μιλώντας στην συνεδρίαση της Διεθνούς Γραμματείας της ΔΣΟ που λαμβάνει χώρα στο Κάιρο της Αιγύπτου.
Ο κ. Χαρακόπουλος απαντώντας σε Ρώσους βουλευτές για το ίδιο θέμα υπογράμμισε ότι «επειδή με περισσή ευκολία γίνεται λόγος για σχίσμα, να θυμίσω ότι σχίσμα προκαλείται όταν υπάρχουν δογματικά ζητήματα και όχι ζητήματα διοίκησης της εκκλησίας, όπως το ανακύψαν με την εκκλησία της Ουκρανίας. Πολλά θα μπορούσαμε να πούμε για τον εθνοφυλετισμό και τον τεμαχισμό της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας σε εθνικές εκκλησίες, πέραν των 4 πρεσβυγενών, παλαίφατων Πατριαρχείων. Η συζήτηση αυτή, όμως, είναι ιστορικού και θεολογικού ενδιαφέροντος. Άκουσα τα επιχειρήματα των Ρώσων συναδέλφων, θα μπορούσα να αντιτάξω ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο από τους ιερούς κανόνες και τις Οικουμενικές Συνόδου είναι αρμόδιο να λύνει ζητήματα αυτοκεφαλίας, όταν του ζητείται. Και αυτό έπραξε. Έδωσε, μάλιστα, και σχετικά ντοκουμέντα στη δημοσιότητα. Δεν θέλω να επεκταθώ άλλο επ’ αυτού του δικαιώματος του Οικουμενικού Πατριαρχείου να απονέμει αυτοκεφαλία, όπως το έκανε με τη Ρωσία και χώρες της Βαλκανικής. Αντιθέτως, πιστεύω ότι η ΔΣΟ έχει χρέος να συνδράμει με τις δικές της δυνάμεις, προς την κατεύθυνση της συνεννόησης των χριστιανών, κυρίως της Ανατολής, και την ενίσχυση των προσπαθειών που κάνουν για την επιβίωσή τους».

Με τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας
Ο κ. Χαρακόπουλος εξέφρασε τη χαρά του «που οι εργασίες της Γραμματείας της ΔΣΟ πραγματοποιούνται στην φιλόξενη χώρα της Αιγύπτου, που από την αρχαιότητα είχε στενές σχέσεις με την πατρίδα μου, την Ελλάδα. Από τα λαμπρά ελληνιστικά χρόνια που ακολούθησαν την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου, η πόλη του, η Αλεξάνδρεια στέκει μέχρι σήμερα ως ανάμνηση αυτής της εποχής. Η Αίγυπτος, όμως, είναι και ένας χώρος που ο χριστιανισμός βρήκε εύφορο έδαφος από τα πρώτα χρόνια που ακολούθησαν τη διδασκαλία του Χριστού, που ως βρέφος βρήκε εδώ καταφύγιο. Είναι η χώρα που γεννήθηκε ο υγιής μοναχισμός από τον Άγιο Αντώνιο, εδώ που τον πατριαρχικό θρόνο της Αλεξανδρείας λάμπρυναν άνδρες όπως ο Μέγας Αθανάσιος, και πάνω από 100 Άγιοι αναγνωρισμένοι από την Εκκλησία μας, που έζησαν στη χώρα του Νείλου. Και σήμερα ακόμη ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας Θεόδωρος ο Β΄ συνεχίζει μια μακρά και πλούσια παράδοση, και υπό τη σοφή ποιμαντορία του πραγματοποιείται ένα μακρόπνοο ιεραποστολικό έργο σε όλη την αφρικανική ήπειρο, για το οποίο χθες μας μίλησε ιδιαίτερα συγκινητικά. Και θέλω στο σημείο αυτό να εξάρω την πρωτοβουλία που ανακοίνωσε ο Γραμματέας της ΔΣΟ για την στήριξη του ιεραποστολικό έργου του Πατριαρχείου Αλεξάνδρειας».
Επιπλέον, ο εισηγητής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων αναφέρθηκε εκτενώς στο ζήτημα των διώξεων των Χριστιανών της Μ. Ανατολής και ιδιαιτέρως των Κοπτών της Αιγύπτου, «που εδώ και χρόνια έχουν καταστεί στόχος φανατικών κύκλων».
Πριν τη συνεδρίαση της ΔΣΟ τα μέλη της Διεθνούς Γραμματείας είχαν συνάντηση με τον Πάπα και Πατριάρχη Αλεξάνδρειας κ. Θεόδωρο Β´, που τους συνεχάρη για το έργο τους και την βοήθειά τους προς το παλαίφατο πατριαρχείο.

ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟς ΚΑΙΡΟ 2

ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙΡΟ 3

ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙΡΟ 4

Συνέντευξη Μ. Χαρακόπουλου στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής 18.11.18

ΕΤ 2

Μ.Χαρακόπουλος 2

Αθήνα, 18 Νοεμβρίου 2018

ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ, ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ ΝΑ ΔΙΑΒΟΥΝ ΤΟΝ …ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ ΤΩΝ ΙΔΕΟΛΗΨΙΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

Συνέντευξη
Μάξιμου Χαρακόπουλου
στον «Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής» και τη δημοσιογράφο Κατερίνα Κατσαβού

ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΠΑΛΙ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΟΥ

Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει συντελέσει στην έκρηξη της βίας και της δράσης των κάθε είδους περιθωριακών στοιχείων

Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση εξαπολύει ο βουλευτής Λαρίσης της ΝΔ Μάξιμος Χαρακόπουλος με αφορμή τη δραματική αύξηση των φαινομένων βίας. Με συνέντευξή του στον «Ε.Τ.» της Κυριακής καλεί την Όλγα Γεροβασίλη και την Κατερίνα Παπακώστα «αν πραγματικά επιθυμούν να κάνουν τη δουλειά που έχουν αναλάβει, να διαβούν τον… Ρουβίκωνα των ιδεοληψιών του ΣΥΡΙΖΑ» και διαμηνύει ότι η Ν.Δ. θα αποκαταστήσει τη νομιμότητα.

Το τελευταίο διάστημα ζούμε μια πρωτοφανή έκρηξη βίας και ανομίας, που σε πολλές περιπτώσεις έχει ως στόχο αστυνομικούς. Θεωρείτε συγκυριακή αυτή την κατάσταση ή πιστεύετε ότι συμβαίνει κάτι σοβαρότερο;

Μακάρι όσα συμβαίνουν αυτό τον καιρό να ήταν μόνο μια μπόρα και να περάσει. Δυστυχώς, όμως, πρόκειται για τη μοιραία κατάληξη της πολιτικής που ακολουθείται όλα αυτά τα χρόνια που ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται στην εξουσία και έχει συντελέσει στην έκρηξη της βίας και της δράσης των κάθε είδους περιθωριακών στοιχείων. Η κυβέρνηση ακολούθησε το δόγμα Τόσκα, της ιδιότυπης «στοργής» προς τις λεγόμενες «συλλογικότητες». Αυτό σημαίνει ότι το κράτος, αντί να παρεμβαίνει όπως οφείλει, στις περιπτώσεις βιαιοπραγίας και παραβίασης του νόμου, τηρεί στάση ανοχής και, ενίοτε, ακόμη και προστασίας των μπαχαλάκηδων. Τα παραδείγματα πλείστα, με πιο χαρακτηριστικό τον «Ρουβίκωνα», που κτυπά ανενόχλητος κατά το δοκούν. Στα Εξάρχεια περιθωριακοί και παράνομοι έχουν εγκαθιδρύσει δικό τους καθεστώς στην περιοχή, οδηγώντας κατοίκους και επαγγελματίες σε απόγνωση. Κυριολεκτικά κράτος εν κράτει! Στα πανεπιστήμια τα ίδια. Τραμπούκοι, ληστές, ναρκέμποροι λυμαίνονται τους ακαδημαϊκούς χώρους, εκτοπίζοντας καθηγητές και φοιτητές. Όταν, λοιπόν, το υπουργικό δίδυμο στο Προστασίας του Πολίτη, οι κυρίες Γεροβασίλη και Παπακώστα, που έχουν την ευθύνη να διασφαλίσουν την τάξη, υποβαθμίζουν το πρόβλημα και υποτιμούν τον κίνδυνο, φοβούμαι ότι μπορεί να υπάρξουν και χειρότερα…

Θεωρείτε ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη δεν θα αλλάξει ρότα στην ακολουθούμενη πολιτική; Η κ. Παπακώστα μίλησε για μηδενική ανοχή, αν και τα έμπλεξε με κάποιες περίεργες παραινέσεις στους αστυνομικούς για… αυτοπροστασία.

Τα μέχρι τώρα δείγματα της ασκούμενης πολιτικής δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά. Η ίδια ατολμία για δράση, η ίδια αμφισημία στις προθέσεις της δικέφαλης ηγεσίας Γεροβασίλη-Παπακώστα. Έγινε η επίθεση στο ΑΤ Ομονοίας, που παραλίγο να καούν αστυνομικοί και δεν είχαμε καμία σύλληψη. Είχαμε τον ξυλοδαρμό των αστυνομικών στα δικαστήρια, κανείς δεν συνελήφθη. Ο «Ρουβίκωνας», μετά τις επιθέσεις σε πρεσβείες, κατέλαβε χώρο στη Φιλοσοφική Σχολή, έκανε ελέγχους ταυτοτήτων σε αστυνομικούς και τίποτε δεν τον πειράζει. Το μόνο που ακούσαμε ήταν κάποιες περίεργες δηλώσεις από την κ. Παπακώστα ότι θα στείλει το λογαριασμό στον «Ρουβίκωνα» και προφανώς ακόμη ψάχνει τη διεύθυνσή του! Κερασάκι στην τούρτα οι δηλώσεις περί «αυτοπροστασίας» των αστυνομικών, που είναι στο όριο της φαιδρότητας. Αν πραγματικά επιθυμούν να κάνουν τη δουλειά που έχουν αναλάβει, πρέπει οι ίδιες να διαβούν τον… Ρουβίκωνα των ιδεοληψιών του ΣΥΡΙΖΑ. Φοβούμαι, όμως, ότι είναι ελάχιστα πιθανό να συμβεί.

Η αλήθεια είναι ότι η κοινωνία είναι σε απόγνωση από αυτά τα φαινόμενα, αλλά δεν φαίνεται να πιστεύει ότι μπορεί να υπάρξει δραματική αλλαγή αν αλλάξει η κυβέρνηση.

Αυτό οφείλεται σε μια γενική απογοήτευση που επικρατεί στη χώρα μας, και είναι κάτι πολύ επικίνδυνο. Γιατί όπου λείπει η ελπίδα, εκεί επικρατεί η παραίτηση και τα πράγματα χειροτερεύουν. Εμείς αυτό που λέμε είναι ότι δεσμευόμαστε να αποκαταστήσουμε την νομιμότητα, κι αυτό θα γίνει από τα πρώτα βήματα της κυβέρνησής μας. Δεν κρύβουμε το σχεδιασμό μας. Μιλάμε ανοιχτά για κατάργηση του ασύλου ανομίας του Γαβρόγλου για τα πανεπιστήμια, για κατάργηση του νόμου Παρασκευόπουλου, που έχει ανοίξει τις φυλακές για κάθε εγκληματικό στοιχείο, για λειτουργία φυλακών τύπου Γ΄, για να μην μπορούν εγκληματίες και τρομοκράτες να καθοδηγούν τη δράση των συνεργών τους μέσα από το κελί. Αυτονόητη είναι η επιβολή του νόμου στα Εξάρχεια και σε κάθε νησίδα ανομίας, η ενίσχυση της αστυνομίας και η επανίδρυση της μηχανοκίνητης ομάδας ΔΕΛΤΑ που θα περιπολεί στο κέντρο. Στόχος μας είναι το κέντρο της Αθήνας να δοθεί και πάλι στους κατοίκους και στους επισκέπτες του.

Μιας και μιλήσατε για τρομοκράτες, πώς κρίνετε την αποτυχημένη τρομοκρατική ενέργεια κατά του αντιεισαγγελέα Ι. Ντογιάκου;

Το τελευταίο που μας έλειπε σε αυτό το κλίμα της ανασφάλειας, είναι να επανακάμψει και η τρομοκρατία, που θεωρούσαμε ότι την είχαμε αφήσει πίσω μας. Ωστόσο, τα άβατα και τα άσυλα φαίνεται ότι εξελίσσονται σε φυτώρια μιας νέας γενιάς τρομοκρατών.

Επιτομή του λαϊκισμού οι προτάσεις Μαξίμου για τη συνταγματική αναθεώρηση

Πώς βλέπετε την πρωτοβουλία της κυβέρνησης για τη συνταγματική αναθεώρηση με ανοιχτό το σενάριο των πρόωρων εκλογών;

Είναι πραγματικά κρίμα, γιατί μια τέτοια σοβαρή διαδικασία γίνεται με όρους πολιτικής υστεροβουλίας. Τα… μαγειρεία του Μαξίμου, κάθε φορά που τα βρίσκουν σκούρα από την πραγματικότητα, βγάζουν από το καπέλο έναν νέο λαγό, για να αλλάξουν την ατζέντα της συζήτησης. Αυτό κάνουν και με την αναθεώρηση του Συντάγματος, όπου οι προτάσεις τους είναι η επιτομή του λαϊκισμού και της προχειρότητας. Αντί να κάνουν πραγματικές τομές, όπως είναι η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, ένα μέτρο που θα προσφέρει σε εκπαίδευση και οικονομία ανυπολόγιστα οφέλη, φέρνουν προτάσεις για δημοψηφίσματα και άλλα ευτράπελα. Και δεν αισχύνονται ότι ήταν οι ίδιοι που γελοιοποίησαν το δημοψήφισμα που διενήργησαν το 2015, παραπλανώντας εκατομμύρια ανθρώπους, μέχρι που… ξεθόλωσε το μυαλό του κ. Τσίπρα.

Η κυβέρνηση υποστηρίζει ωστόσο ότι ο χωρισμός κράτους–εκκλησίας, που συμφωνήθηκε μεταξύ του κ. Τσίπρα και του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου λύνει ένα πρόβλημα δεκαετιών, και ότι η ΝΔ δεν τον αποδέχεται γιατί είναι δέσμια ακροδεξιών αντιλήψεων.

Κατ’ αρχάς, να ξεκαθαρίσουμε πως η Ελλάδα είναι χώρα που κατοικούν κατά συντριπτική πλειοψηφία Ορθόδοξοι. Αυτό είναι ένα αναντίρρητο γεγονός. Επιπλέον, να συμφωνήσουμε ότι η Εκκλησία είναι αλληλένδετη με τους εθνικούς αγώνες, όπως και η Ορθοδοξία στοιχείο της εθνικής μας ταυτότητας. Κι αυτό το αποδέχεται η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων. Ως εκ τούτου, αυτό που καταγράφεται στο Σύνταγμα αποτυπώνει μια πραγματικότητα. Όσο για την ίδια τη συμφωνία, έχει μεγάλα και σοβαρά κενά, κυρίως με το καθεστώς εργασίας και συνταξιοδότησης 10.000 ιερέων, κάτι που δεν πρέπει να παραβλέψουμε, γιατί ψυχή της εκκλησίας είναι ο παπάς της ενορίας!

 

 

Subscribe to this RSS feed