Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Μ. Χαρακόπουλος: Ο Αναστάσιος υπήρξε αναστάσιμο φως αγάπης για κάθε άνθρωπο • Με υπομονή και αγάπη εξηγόρασε την καχυποψία με την οποία αρχικά τον αντιμετώπισαν (φωτό)

ΜΑΧ 1 5

Τίρανα, 30 Ιανουαρίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΕΞΟΔΙΟ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΛΒΑΝΙΑΣ:

Ο Αναστάσιος υπήρξε αναστάσιμο φως αγάπης  για κάθε άνθρωπο

 • Με υπομονή και αγάπη εξηγόρασε την καχυποψία με την οποία κάποιοι αρχικά τον αντιμετώπισαν

«Αναστάσεως ημέρα προσδοκούντες ήρθαμε εκ μέρους της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας να προπέμψουμε κι εμείς στον Αναστάντα Χριστό τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο. Τον Αναστάσιο που υπήρξε αναστάσιμο φως, αναστάσιμη λαμπάδα με ιλαρό φως αγάπης για κάθε άνθρωπο». Τα παραπάνω τόνισε ο Γενικός Γραμματέας της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας (ΔΣΟ), Μέλος της Βουλής των Ελλήνων, δρ Μάξιμος Χαρακόπουλος κατά την ομιλία του στο γεύμα που παρατέθηκε από την Εκκλησία της Αλβανίας μετά την εξόδιο ακολουθία του Αρχιεπισκόπου Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας Αναστασίου.

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος μετέβη στα Τίρανα μαζί με τον Ρουμάνο βουλευτή και πρόεδρο της ΓΣ της ΔΣΟ κ. Ιωάννη Βουλπέσκου και τον Σύμβουλο του θεσμού δρ Κώστα Μυγδάλη για να απευθύνουν το ύστατο χαίρε στον προκαθήμενο της Εκκλησίας της Αλβανίας.

Ο επικεφαλής της ΔΣΟ υπογράμμισε ότι «όλος ο βίος του αποτέλεσε φάρο ελπίδας και παρηγοριάς. Η ανυστερόβουλη προσφορά του προς τον δοκιμαζόμενο άνθρωπο, ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος και θρησκείας, υπήρξε ο κεντρικός άξονας ολόκληρης της ζωής του. Κατ’ αυτόν τον τρόπο πίστευε ότι υπηρετούσε τον Θεό, στον Οποίον και μόνον θεωρούσε ότι ήταν υπόλογος για τις πράξεις του. Στην φωτεινή αυτή προσωπικότητα της Οικουμενικής Ορθοδοξίας συνυπήρχαν όλες οι υψηλές αξίες του Χριστιανισμού. Ο μακαριστός με τον άοκνο αγώνα του για την επικράτηση του καλού, και με κινητήριο δύναμη μονάχα την αγάπη προς τον πλησίον, υπήρξε υπόδειγμα ζωής για όλους μας. Αυτήν την ρωγμή που επέτυχε ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος με την πηγαία πραότητα και γλυκύτητα, και την ειρηνική του δράση,σε έναν κόσμο χωρίς αγάπη και χωρίς πνευματικότητα, είναι που ενδόμυχα θαύμασε και τίμησε ο απλός άνθρωπος.

Συντηρητικό με το σύγχρονο

Στο πρόσωπο του Αγίου Αλβανίας αποδεικνύεται η πραγματική ισχύς της Ορθοδοξίας, η οποία με τις οικουμενικές αρχές της, που συνθέτουν αρμονικά και γόνιμα το συντηρητικό με το σύγχρονο, μπορεί να ανοίγει νέες οδούς απαντώντας στις προκλήσεις κάθε εποχής. Και μόνο η ιεραποστολική διακονία στην αφρικανική ήπειρο, το ανεκτίμητο και ανεξίτηλο έργο που κατόρθωσε στην εκεί πολυετή παρουσία του να επιτελέσει, θα έφθανε να του χαρίσει την υστεροφημία. Όταν μάλιστα η υλική, ηθική και πνευματική προσφορά στους συνανθρώπους μας, σε άκρως δυσχερείς συνθήκες, δεν γινόταν αφ’ υψηλού, αλλά με τον δέοντα σεβασμό στις παραδόσεις και στις αντιλήψεις τους. Κι αυτό είναι ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο της Ορθοδοξίας. Δεν κατέστη ποτέ όργανο υποταγής ή αποικιοκρατίας. Και αυτό ετίμησε ο μακαριστός με απόλυτη συνέπεια.

Ο Αναστάσιος, όμως, συνέχισε σε ένα νέο πεδίο την προσφορά του, με τα ανεξάντλητα περισσεύματα αγάπης που διέθετε, καθώς και με μια τόλμη, που ήταν ασφαλώς άνωθεν δοθείσα. Αποδέχθηκε τον “σταυρό” που του ανέθεσε το Οικουμενικό Πατριαρχείο και ανέλαβε να αναστήσει κυριολεκτικά εκ της τέφρας την Εκκλησία της Αλβανίας. Σε έναν χώρο που η επίσημα κατοχυρωμένη αθεΐα και οι κατασταλτικοί μηχανισμοί είχαν επιχειρήσει να εξαφανίσουν όχι μόνον εξωτερικά, με τις καταστροφές των ναών και των μονών, κάθε ίχνος της μακραίωνης ορθόδοξης παράδοσης, αλλά κυρίως στις ψυχές των ανθρώπων.

Έκανε τη σπίθα φλόγα μεγάλη

Βεβαίως, αυτή η αλαζονική, υπεροπτική στάση του υλιστικού ανθρώπου αποτυγχάνει πάντοτε στην ιστορία, γιατί η δύναμη του πνεύματος είναι ισχυρότερη. Γιατί πάντοτε η σπίθα της αληθείας μένει αναμμένη. Και αυτή τη σπίθα ο μακαριστός Αναστάσιος την βρήκε και με το προσωπικό του έργο την έκανε φλόγα μεγάλη. Η Εκκλησία της Αλβανίας είναι πιά μια ζώσα Εκκλησία, με τους εκατοντάδες ναούς της, με τους μαχόμενους ιερωμένους της, με τους χιλιάδες πιστούς της. Την βλέπουμε και την θαυμάζουμε κάθε φορά που έχουμε τη τύχη να ερχόμαστε στη χώρα. Η αποδοχή, όμως, του μακαριστού στην Αλβανία εδράζετο στην χωρίς διακρίσεις προσφοράς του. Και εδώ δρώντας βάσει της οικουμενικής ορθοδοξίας αγκάλιασε κάθε πολίτη της χώρας ανεξάρτητα από θρησκεία και καταγωγή. Και με την υπομονή και την αγάπη εξηγόρασε και την καχυποψία με την οποία κάποιοι αρχικά τον αντιμετώπισαν.

Ποιότητα και γενναιοδωρία

Προσωπικά θα θυμούμαι πάντοτε την παραίνεσή του στη συζήτηση που είχαμε στο Κολικόντασι μετά τη λειτουργία για τα 300 χρόνια από τη γέννηση του πατροκοσμά: Ό,τι κάνετε να έχει τη σφραγίδα της ποιότητας και της γενναιοδωρίας!  Ας είναι ο βίος και το έργο του Αναστασίου παράδειγμα και πηγή ελπίδας και αισιοδοξίας. Κανονικά θα έπρεπε να κλείσω αυτό το κατευόδιο λέγοντας, Αναστασίου Αρχιεπισκόπου Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας Αιωνία η μνήμη! Νομίζω, όμως, ότι κι ο ίδιος θα προτιμούσε να ακουστούν οι δυο πρώτες λέξεις που έμαθε στα αλβανικά και με τις οποίες τελείωνε κάθε λειτουργική τελετή, Χριστός Ανέστη!».

ΜΑΧ 2 4

ΜΑΧ 3 3

ΜΑΧ 4 3

ΜΑΧ 5 3

ΜΑΧ 6 3

ΜΑΧ 7 2

ΔΩΣΤΕ ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΡΕΥΜΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΔΩΣΤΕ ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΡΕΥΜΑ

Μετά και τις πρωτοφανείς καταστροφές από τις πλημμύρες στη Θεσσαλία τον Σεπτέμβριο του 2023, η κυβέρνηση ανταποκρινόμενη στο αίτημα των αγροτών για φθηνότερο αγροτικό ρεύμα, θεσμοθέτησε την χαμηλότερη τιμολόγησή του μέσω του τιμολογίου “Γαία”, άλλα και ευνοϊκές ρυθμίσεις για την αποπληρωμή προηγούμενων οφειλών στους πληγέντες από τον Daniel.
Ωστόσο, στην πράξη, υπήρξαν δυσκολίες τόσο στην πλήρη ενημέρωση των αγροτών για την ένταξή τους στο εν λόγω τιμολόγιο, όσο και στην αποπληρωμή των οφειλών τους. Έτσι, σύμφωνα με τους διαμαρτυρόμενους αγρότες προκύπτουν πολλά περιστατικά απώλειας των ευνοϊκών ρυθμίσεων, περιστατικά αυξημένης τιμολόγησης του αγροτικού ρεύματος, άλλα και περιπτώσεις επιβολής τόκων από την ΔΕΗ.
Πιο συγκεκριμένα, όπως ισχυρίζονται οι θιγόμενοι αγρότες, με την ένταξή τους στο τιμολόγιο “Γαία”, υπήρξε ευνοϊκή ρύθμιση 120 άτοκων δόσεων για τις οφειλές τους μέχρι 31.12.2023, η οποία, όμως, υπέπεσε στην αντίληψή τους καθυστερημένα, μετά την καταληκτική ημερομηνία καταβολής της πρώτης δόσης την 31η Οκτωβρίου 2024, ή και ακόμη αργότερα, μετά την παρέλευση των αρχικών δόσεων. Οι επιστολές που στάλθηκαν από την ΔΕΗ δεν έφτασαν εγκαίρως, κατά περιπτώσεις και καθόλου στα χέρια των αγροτών, ειδικά σε μικρά χωριά που εξυπηρετούνται ανεπαρκώς με το ταχυδρομείο. Ως εκ τούτων, η ευνοϊκή ρύθμιση για πολλούς χάθηκε και πλέον οι οφειλές τους ρυθμίζονται μόνο με βάση την ισχύουσα πολιτική διακανονισμών της ΔΕΗ, δηλαδή με προκαταβολές ύψους 15 ή 20% της συνολικής οφειλής και 18 ως 24 έντοκες δόσεις αντίστοιχα.
Επιπλέον, προβλήματα και καθυστερήσεις στις πληρωμές και τις αποζημιώσεις των πληγέντων από το κράτος, όπως και η αδυναμία για πλήρη ανασύσταση των καλλιεργειών τους για το 2024, τους στέρησαν εισόδημα και δεν ήταν σε θέση να εξοφλήσουν έγκαιρα οφειλές του 2024, με συνέπεια να χάσουν την ευνοϊκή ρύθμιση. Ακόμη, αναφέρονται και περιπτώσεις όπου οι πληρωμές των δόσεων, λόγω λαθών, μεταφέρονταν για την αποπληρωμή λογαριασμών του 2024, γεγονός που επίσης οδήγησε στην απώλεια των ρυθμίσεων του “Γαία”. Ως αποτέλεσμα υπήρξαν και περιστατικά επιβολής τόκων και αυξημένων χρεώσεων, πάνω από την τιμές που ισχύουν σύμφωνα με το τιμολόγιο “Γαία”.
Τέλος, οι αγρότες διαμαρτύρονται διότι στις περιπτώσεις που συνάπτουν νέο συμβόλαιο με την ΔΕΗ για αγροτικές παροχές, εξαιτίας διάφορων καταστάσεων και αναγκών –πχ κληρονομικοί λόγοι, αλλαγή δικαιούχων- δεν είναι εφικτό να ενταχθούν στο τιμολόγιο Γαία. Εντάσσονται στο πράσινο τιμολόγιο και ως εκ τούτων έχουν αυξημένες και κυμαινόμενες χρεώσεις στο ρεύμα που καταναλώνουν.
Οι Θεσσαλοί αγρότες καλούνται να ανταποκριθούν σε δύσκολες καταστάσεις, ειδικά μέσα στον «ορυμαγδό» των οικονομικών υποχρεώσεων μετά τις μεγάλες ζημιές που υπέστησαν από τις πλημμύρες. Γι αυτό και ζητούν από την πολιτεία να δώσει μια δεύτερη ευκαιρία για την τακτοποίηση των οφειλών τους με τις ευνοϊκές ρυθμίσεις μέσω του ειδικού τιμολογίου “Γαία”.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Προτίθεστε να λάβετε υπόψη την έκκληση των αγροτών και να προχωρήσετε σε νέα ρύθμιση οφειλών στη ΔΕΗ για όσους έχασαν ή δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις εξόφλησης της ευνοϊκής ρύθμισης που υπήρξε για το αγροτικό ρεύμα μέσω του “Γαία”;

2. Προτίθεστε να μεριμνήσετε ώστε νέα συμβόλαια σε αγροτικές παροχές να έχουν την δυνατότητα επιλογής για να ενταχθούν στο τιμολόγιο “Γαία”, ώστε να απολαμβάνουν χαμηλές σταθερές και όχι κυμαινόμενες χρεώσεις ρεύματος;

Αθήνα, 29 Ιανουαρίου 2025

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Μ. Χαρακόπουλος σε Θ. Σκυλακάκη και Κ. Τσιάρα: Δώστε δεύτερη ευκαιρία ευνοϊκών ρυθμίσεων για το αγροτικό ρεύμα

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Αθήνα, 29 Ιανουαρίου 2025

Μ. ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΕ  Θ. ΣΚΥΛΑΚΑΚΗ ΚΑΙ Κ. ΤΣΙΑΡΑ:

Δώστε δεύτερη ευκαιρία ευνοϊκών ρυθμίσεων για το αγροτικό ρεύμα

«Οι Θεσσαλοί αγρότες καλούνται να ανταποκριθούν σε δύσκολες καταστάσεις, ειδικά μέσα στον “ορυμαγδό” των οικονομικών υποχρεώσεων μετά τις μεγάλες ζημιές που υπέστησαν από τις πλημμύρες. Γι’ αυτό και ζητούν από την πολιτεία να δώσει μια δεύτερη ευκαιρία για την τακτοποίηση των οφειλών τους με τις ευνοϊκές ρυθμίσεις μέσω του ειδικού τιμολογίου “Γαία” της ΔΕΗ». Τα παραπάνω τονίζει ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σε ερώτησή του προς τους υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Θόδωρο Σκυλακάκη και Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Κώστα Τσιάρα, σχετικά με το φλέγον ζήτημα του αγροτικού ρεύματος που απασχολεί τους αγρότες.

Ο Θεσσαλός πολιτικός, που το τελευταίο χρονικό διάστημα έγινε αποδέκτης διαμαρτυριών πολλών αγροτών που έχασαν την ευνοϊκή ρύθμιση των 120 δόσεων για οφειλές μέχρι το τέλος του 2023, μέσω του τιμολογίου “Γαία” της ΔΕΗ, στην ερώτησή του μεταφέρει την πραγματική κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι πληγέντες αγρότες, καθώς και το αίτημά τους για επαναφορά της ευνοϊκής ρύθμισης.  

Όπως εξηγεί στην ερώτησή του  «μετά και τις πρωτοφανείς καταστροφές από τις πλημμύρες στη Θεσσαλία τον Σεπτέμβριο του 2023, η κυβέρνηση ανταποκρινόμενη στο αίτημα των αγροτών για φθηνότερο αγροτικό ρεύμα, θεσμοθέτησε την χαμηλότερη τιμολόγησή του μέσω του τιμολογίου “Γαία”, άλλα και ευνοϊκές ρυθμίσεις για την αποπληρωμή προηγούμενων οφειλών στους πληγέντες από τον Daniel.

Ωστόσο, στην πράξη, υπήρξαν δυσκολίες τόσο στην πλήρη ενημέρωση των αγροτών για την ένταξή τους στο εν λόγω τιμολόγιο, όσο και στην αποπληρωμή των οφειλών τους. Έτσι, σύμφωνα με τους διαμαρτυρόμενους αγρότες προκύπτουν πολλά περιστατικά απώλειας των ευνοϊκών ρυθμίσεων, περιστατικά αυξημένης τιμολόγησης του αγροτικού ρεύματος, άλλα και περιπτώσεις επιβολής τόκων από την ΔΕΗ.

Πιο συγκεκριμένα, όπως ισχυρίζονται οι θιγόμενοι αγρότες, με την ένταξή τους στο τιμολόγιο “Γαία”, υπήρξε ευνοϊκή ρύθμιση 120 άτοκων δόσεων για τις οφειλές τους μέχρι 31.12.2023, η οποία, όμως, υπέπεσε στην αντίληψή τους καθυστερημένα, μετά την καταληκτική ημερομηνία καταβολής της πρώτης δόσης την 31η Οκτωβρίου 2024, ή και ακόμη αργότερα, μετά την παρέλευση των αρχικών δόσεων. Οι επιστολές που στάλθηκαν από την ΔΕΗ δεν έφτασαν εγκαίρως, κατά περιπτώσεις και καθόλου στα χέρια των αγροτών, ειδικά σε μικρά χωριά που εξυπηρετούνται ανεπαρκώς με το ταχυδρομείο. Ως εκ τούτων, η ευνοϊκή ρύθμιση για πολλούς χάθηκε και πλέον οι οφειλές τους ρυθμίζονται μόνο με βάση την ισχύουσα πολιτική διακανονισμών της ΔΕΗ, δηλαδή με προκαταβολές ύψους 15 ή 20% της συνολικής οφειλής και 18 ως 24 έντοκες δόσεις αντίστοιχα.

Επιπλέον, προβλήματα και καθυστερήσεις στις πληρωμές και τις αποζημιώσεις των πληγέντων από το κράτος, όπως και η αδυναμία για πλήρη ανασύσταση των καλλιεργειών τους για το 2024, τους στέρησαν εισόδημα και δεν ήταν σε θέση να εξοφλήσουν έγκαιρα οφειλές του 2024, με συνέπεια να χάσουν την ευνοϊκή ρύθμιση. Ακόμη, αναφέρονται και περιπτώσεις όπου οι πληρωμές των δόσεων, λόγω λαθών, μεταφέρονταν για την αποπληρωμή λογαριασμών του 2024, γεγονός που επίσης οδήγησε στην απώλεια των ρυθμίσεων του “Γαία”. Ως αποτέλεσμα υπήρξαν και περιστατικά επιβολής τόκων και αυξημένων χρεώσεων, πάνω από την τιμές που ισχύουν σύμφωνα με το τιμολόγιο “Γαία”.

Τέλος, οι αγρότες διαμαρτύρονται διότι στις περιπτώσεις που συνάπτουν νέο συμβόλαιο με την ΔΕΗ για αγροτικές παροχές, εξαιτίας διάφορων καταστάσεων και αναγκών –πχ κληρονομικοί λόγοι, αλλαγή δικαιούχων- δεν είναι εφικτό να ενταχθούν στο τιμολόγιο “Γαία”. Εντάσσονται στο πράσινο τιμολόγιο και ως εκ τούτων έχουν αυξημένες και κυμαινόμενες χρεώσεις στο ρεύμα που καταναλώνουν».

Κατόπιν τούτων, ο Μάξιμος Χαρακόπουλος ερωτά τους αρμόδιους υπουργούς:

«1. Προτίθεστε να λάβετε υπόψη την έκκληση των αγροτών και να προχωρήσετε σε νέα ρύθμιση οφειλών στη ΔΕΗ για όσους έχασαν ή δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις εξόφλησης της ευνοϊκής ρύθμισης που υπήρξε για το αγροτικό ρεύμα μέσω του  “Γαία”;

2. Προτίθεστε να μεριμνήσετε ώστε νέα συμβόλαια σε αγροτικές παροχές να έχουν την δυνατότητα επιλογής για να ενταχθούν στο τιμολόγιο “Γαία”, ώστε να απολαμβάνουν χαμηλές σταθερές και όχι κυμαινόμενες χρεώσεις ρεύματος;».

Μ. Χαρακόπουλος σε UNESCO Λάρισας: Πολύτιμη η συνεισφορά σας στον πολιτισμό και την κοινωνία

Φώτο 2

 Λάρισα, 29 Ιανουαρίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΕ ΟΜΙΛΟ UNESCO ΛΑΡΙΣΑΣ:

Πολύτιμη η συνεισφορά σας στον πολιτισμό και την κοινωνία

«Θερμές ευχές για το νέο έτος. Πρώτα από όλα υγεία και ειρήνη σε όλους και πολλά συγχαρητήρια στην Θεοδώρα και όλους τους συνεργάτες της, στον τοπικό όμιλο της ΟΥΝΕΣΚΟ για το πολυσχιδές κοινωνικό αλλά και πολιτιστικό έργο που προσφέρουν». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος απευθυνόμενος στην πρόεδρο του ομίλου  Unesco Λάρισας κ. Θεοδώρα Κάλλα και στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, στην εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης Βασιλόπιτας του ομίλου.  

Ο Θεσσαλός πολιτικός εξήρε το έργο του τοπικού Ομίλου της Λάρισας διότι «με τις δράσεις του αναδεικνύει την αξία της αλληλεγγύης και προβάλλει τον ιδιαίτερο πολιτισμό και το πολιτιστικό απόθεμα, που είναι πλούσιο στον τόπο μας».

Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά «δεν ξεχνούμε τις μεγάλες προσπάθειες του τοπικού Ομίλου της Unesco για την καταχώριση της Οικονόμειου Σχολής στην Τσαριτσάνη ως Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής κληρονομιάς. Συνεχίστε προς αυτή την κατεύθυνση. Είμαστε δίπλα σας έμπρακτα, καλή χρονιά με υγεία και συγχαρητήρια για τη σημερινή διοργάνωση».

Φώτο 3

Subscribe to this RSS feed