Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

Άρθρο Μάξιμου Χαρακόπουλου στο "Πρώτο Θέμα": "Προοδευτικόμετρο..."

 

Προοδευτικόμετρο…

Του Μάξιμου Χαρακόπουλου

Και η πρώτη και η δεύτερη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ απέδειξαν ότι μόνον για ένα πράγμα είναι ικανές: να ξεθεμελιώνουν οτιδήποτε έχει μείνει ακόμη όρθιο στη χώρα. Δεν υπάρχει ένας τομέας στον οποίο οι «επίδοξοι σωτήρες» του ελληνικού λαού να μην έχουν καταστροφικές επιδόσεις. Επί 14 μήνες, λόγω είτε της πασίδηλης ανεπάρκειάς τους είτε των σχεδόν εμμονικών ιδεοληψιών τους, έχουν φέρει την Ελλάδα κυριολεκτικά στα πρόθυρα του χάους. Από την οικονομία, που οι 4 στις 10 επιχειρήσεις θέλουν να μεταναστεύσουν, μέχρι το μεταναστευτικό, όπου όλη η ελληνική επικράτεια έχει μετατραπεί σε hotspot, και από τον πολιτισμό, με τις ιλαροτραγικές περιπέτειες Μπαλτά-Φαμπρ, έως και τον αθλητισμό, που αναμένουμε την ευρωπαϊκή «κόκκινη κάρτα», τα πάντα όζουν σήψη και παραπέμπουν σε διάλυση.
Μέσα σ’ αυτό το νοσηρό κλίμα, φαίνεται ότι και το υπουργείο Παιδείας δεν επιθυμεί να υστερήσει σε παραγωγή ανάλογου «έργου». Ως εκ τούτου, μετά από την αφαίρεση του κεφαλαίου για την Γενοκτονία των Ποντίων, από την εξεταστέα ύλη της Ιστορίας του Λυκείου, με την υπογραφή του κ. Μπαλτά, και ο αρνητής της γενοκτονίας των Ποντίων κ. Φίλης, θέλει να αφήσει ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων. Ακολουθώντας και πάλι «την πολιτική» Μπαλτά ξιφούλκισε και αυτός εναντίον της αριστείας στην εκπαίδευση και των προτύπων σχολείων και αφόρισε την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου ακόμη και στα ιδιωτικά σχολεία!
Αντί, λοιπόν, ο κ. Φίλης και οι συνεργάτες του να ασχοληθούν στα σοβαρά με τα τεράστια εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία, που προκλήθηκαν από λάθη και παραλείψεις τους, αντί να προωθήσουν κανόνες αξιοκρατίας σε όλη την εκπαιδευτική ιεραρχία, αντί να επεξεργασθούν ένα φιλόδοξο όραμα για τη παιδεία, αποφάσισαν ότι άλλες είναι οι πληγές του εκπαιδευτικού μας συστήματος: το μάθημα των Θρησκευτικών, η ύλη των βιβλίων της ιστορίας, οι επισκέψεις ιερωμένων στα σχολεία και οι μαθητικές παρελάσεις. Να ποιες είναι, κατά Φίλη και «Σία» οι κακοδαιμονίες της παιδείας μας.
Ειδικά για τις μαθητικές παρελάσεις κατά τις εθνικές επετείους, ο υπουργός δηλώνει αποφασισμένος να τις καταργήσει, αρχής γενομένης από την 28η Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους. Όπως πληροφορηθήκαμε οι παρελάσεις, για τον ίδιον και τους ομοϊδεάτες του, είναι «θεσμός αναχρονιστικός, κατάλοιπο του μεταξικού καθεστώτος». Αναρωτιόμαστε, όμως, ποιος πολίτης αυτής της χώρας, ο οποίος βεβαίως δεν πάσχει από σύνδρομο καταδίωξης πολιτικών φαντασμάτων, ταυτίζει τις εορταστικές εκδηλώσεις στις εθνικές μας εορτές και τις παρελάσεις των μαθητών, με ολοκληρωτικές ιδεολογίες; Ποιος γονιός συνδέει την απότιση φόρου τιμής από τα παιδιά του στους προγόνους μας και στις λαμπρές στιγμές της σύγχρονης ιστορίας μας, με μη δημοκρατικά καθεστώτα του παρελθόντος; Νομίζω, σχεδόν κανείς! Κι αυτό διότι στις δεκαετίες που έχουν μεσολαβήσει, οι μαθητικές παρελάσεις έχουν καθιερωθεί στη συνείδηση του λαού μας ως ημέρες πανηγυρικές, ως εκδηλώσεις ελπίδας και αισιοδοξίας για το σήμερα και το αύριο της πατρίδας μας. Εντούτοις, στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ (ο άλλος κυβερνητικός εταίρος ποιεί βεβαίως την νήσσαν για τις «κατεδαφίσεις» Φίλη) φαίνεται ότι οι διαθέσεις και τα πιστεύω της κοινωνίας είναι περιττές λεπτομέρειες. Σημασία γι’ αυτούς έχει η, έστω και με αυθαίρετο και αυταρχικό τρόπο, επιβολή των ιδεολογημάτων τους.
Υπό αυτό το πρίσμα, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στην προσπάθειά της να καταργήσει το υποτιθέμενο «εθνόμετρο», κατά την διατύπωση της κ. Σίας Αναγνωστοπούλου, έχει βάλει σε λειτουργία το «προοδευτικόμετρο». Όπερ σημαίνει ότι κάθε δραστηριότητα στον εκπαιδευτικό χώρο θα μετριέται και θα ζυγίζεται με τα μέτρα και τα σταθμά τής κατά ΣΥΡΙΖΑ προοδευτικότητας. Ό,τι επομένως δεν ανταποκρίνεται στο συριζαίικο «πιστεύω» και παρεκκλίνει από το πολιτικά ορθό των αυτοχρισμένων τιμητών των πάντων θα εξοβελίζεται στο πυρ το εξώτερον. Ιδιαιτέρως, αν αυτά έχουν κάποια σχέση με το εθνικό αίσθημα των Ελλήνων και την ιστορική τους συνείδηση, που κατά έναν περίεργο λόγο, προκαλεί σοβαρές αλλεργικές αντιδράσεις σε πολλά κυβερνητικά στελέχη.
Στις κρίσιμες, όμως, στιγμές που βιώνουμε, θα πρέπει επιτέλους να επικρατήσει η σοβαρότητα. Κανείς δεν έχει δικαίωμα, επειδή βρέθηκε στον θώκο της εξουσίας να αλλοιώνει την ιστορία ενός έθνους ούτε να ακυρώνει τις παραδόσεις του. Όσοι το επιχειρήσουν πρέπει να γνωρίζουν ότι πολύ σύντομα θα είναι και οι ίδιοι μέρος της ιστορίας, και μάλιστα των μελανών της σελίδων...

Ο κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος είναι βουλευτής Λαρίσης, Υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας.

Το  Άρθρο του Μάξιμου Χαρακόπουλου δημοσιεύθηκε στο "Πρώτο Θέμα" την Κυριακή 10 Απριλίου 2016

 

Μάξιμος: "Ανενεργός ο νόμος του 2014 για τις υδατοκαλλιέργειες!"

maximos vouli 2

Αθήνα, 10 Απριλίου 2016

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΝΔ:

Ακόμη να εκδοθούν Υπουργικές Αποφάσεις
για απλοποίηση αδειοδότησης υδατοκαλλιεργειών!

• Ανενεργός ο νόμος που ψηφίστηκε τον Αύγουστο 2014!

«Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει το ΥΠΑΑΤ στο ‘‘Πολυετές Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την ανάπτυξη των υδατοκαλλιεργειών στην Ελλάδα, 2014-2020’’, όλες οι σχετικές διοικητικές πράξεις θα έπρεπε να έχουν εκδοθεί εντός του 2015. Ωστόσο δεν έχει εκδοθεί ακόμα καμία». Αυτό αναφέρεται σε σχετική ερώτηση που συνυπογράφει ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, με πρώτο υπογράφοντα τον τομεάρχη του κόμματος επί των αγροτικών, βουλευτή Κοζάνης, κ. Γιώργο Κασαπίδη, προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Βαγγέλη Αποστόλου.
Στην ερώτηση τονίζεται ότι «η ανάγκη απλοποίησης της διαδικασίας αδειοδότησης των μονάδων υδατοκαλλιέργειας έχει προσδιοριστεί από το ΥΠΑΑΤ ως μια από τις στρατηγικές προτεραιότητες για την ανάπτυξη του κλάδου. Μέχρι την πρόσφατα ισχύουσα νομοθεσία, οι σχετικές ρυθμίσεις, ήταν αποσπασματικές δημιουργώντας ασάφειες και αλληλοεπικαλύψεις μεταξύ των εμπλεκομένων Υπηρεσιών, οι οποίες έφταναν κατά περίπτωση έως και τις 13 και με μέσο χρόνο αδειοδότησης που ξεπερνούσε τα δύο χρόνια. Τον Αύγουστο του 2014 ψηφίστηκε από το ελληνικό κοινοβούλιο και τέθηκε σε ισχύ νόμος για την «Ανάπτυξη των υδατοκαλλιεργειών» (ν. 4282/29-08-2014, ΦΕΚ, 182Α) με κύριο στόχο την απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών για την αδειοδότηση των μονάδων υδατοκαλλιέργειας».
«Ωστόσο», όπως αναφέρεται στην ερώτηση «για την εφαρμογή των διατάξεων του Νόμου προβλέπεται η έκδοση διοικητικών πράξεων (κυρίως Υπουργικών Αποφάσεων), με τις οποίες θα ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στη διαδικασία αδειοδότησης (λεπτομέρειες εφαρμογής που αφορούν στη διαδικασία μίσθωσης ή παραχώρησης υδάτινων εκτάσεων κλπ)».
Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός «ποιος είναι ο σχεδιασμός του ΥΠΑΑΤ για την έκδοση των σχετικών διοικητικών πράξεων και ιδίως των Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων που εμπίπτουν σε αρμοδιότητες άλλων υπουργείων όπως πχ. του ΥΠΕΚΑ;»

Μ. Χαρακόπουλος: Έξι μήνες απλήρωτοι οι εκπαιδευτές στα ΙΕΚ

maximos vouli

Αθήνα, 8 Απριλίου 2016

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΝΔ ΠΡΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ:

Υποβαθμίζετε και απαξιώνετε τα ΙΕΚ!

• Έξι μήνες απλήρωτοι οι εκπαιδευτικοί λόγω μη χρηματοδότησης

Ποιος είναι ο λόγος που έχει καθυστερήσει το υπουργείο παιδείας να καταβάλει την ετήσια τακτική επιχορήγηση στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ. μέσω της οποίας καλύπτεται η λειτουργία των Δημοσίων ΙΕΚ και πότε θα δοθεί λύση στο ζήτημα, ώστε να καταβληθούν οι αμοιβές στους εκπαιδευτές των ΔΙΕΚ, οι οποίοι είναι απλήρωτοι για ένα εξάμηνο, ζητά να πληροφορηθεί, μεταξύ άλλων, με ερώτησή του ο Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος. Την ερώτηση, που απευθύνεται στους υπουργούς Παιδείας κ. Νίκο Φίλη και Οικονομίας κ. Γιώργο Σταθάκη, συνυπογράφουν ο Συντονιστής της ΟΔΕ Μορφωτικών Υποθέσεων, βουλευτής Επικρατείας, κ. Θεόδωρος Φορτσάκης και οι 11 βουλευτές της ΝΔ που μετέχουν στην Μορφωτικών.
Οι ερωτώντες βουλευτές αναφέρουν ότι «η Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση αποτελεί βασικό πυλώνα του μη τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος μέσω του οποίου χιλιάδες νέες και νέοι βρίσκουν πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Η αποτελεσματική λειτουργία των ΙΕΚ και η σύνδεση της κατάρτισης που προσφέρουν με τις ανάγκες της πραγματικής οικονομίας είναι κρίσιμος παράγοντας για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας».
Ωστόσο, τονίζεται στην ερώτηση «η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με την πολιτική της πρακτική και την αδιαφορία που επιδεικνύει απαξιώνει τα Δημόσια ΙΕΚ, αλλά και την Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση συνολικά. Τα ΙΕΚ λειτουργούν χωρίς προγράμματα σπουδών, το εκπαιδευτικό προσωπικό των Δημοσίων ΙΕΚ είναι απλήρωτο ένα εξάμηνο, μέριμνα για τη χρηματοδότηση της πρακτικής άσκησης δεν υπάρχει».
Τονίζεται δε ότι «άμεση προοπτική αξιοποίησης των κονδυλίων ΕΣΠΑ για την αναβάθμιση του πλαισίου και της λειτουργίας των ΙΕΚ δεν διαφαίνεται καθώς η χώρας μας δεν έχει εκπληρώσει την αιρεσιμότητα στην επενδυτική προτεραιότητα 10.4 του Ε.Π. ‘‘Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού – Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση’’, βάσει της οποίας θα έπρεπε να είχε κατατεθεί έως το τέλος του 2015 στρατηγικό σχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση».
Και οι βουλευτές καταλήγουν ζητώντας από τους αρμόδιους υπουργούς να απαντήσουν σε μια σειρά κρίσιμων ζητημάτων για το σήμερα και το αύριο των ΙΕΚ:
1. Γιατί το Υπουργείο Παιδείας δεν αξιοποιεί για την ακαδημαϊκή χρονιά 2015 - 2016 τους οδηγούς σπουδών των ΙΕΚ που έχουν παραχθεί από την Επιτροπή Κατάρτισης Προγραμμάτων Σπουδών ΙΕΚ/ΣΕΚ και αφήνει τα Δημόσια και Ιδιωτικά ΙΕΚ να λειτουργούν χωρίς προγράμματα σπουδών;
2. Γιατί στην από 18/09/2015 εγκύκλιο της Γ.Γ. Διά Βίου Μάθησης & Νέας Γενιάς για την πρακτική άσκηση των καταρτιζομένων στα ΙΕΚ δεν προβλέπεται πληρωμή των ασκούμενων, κάτι που ίσχυε έως το τέλος του 2015;
3. Για ποιο λόγο δεν έχει εκδοθεί πρόσκληση από τη Διαχειριστική Αρχή του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού – Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» για τη χρηματοδότηση της πρακτικής άσκησης των ΙΕΚ στο πλαίσιο της προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020;
4. Πότε προβλέπεται η εκπλήρωση της αιρεσιμότητας στην επενδυτική προτεραιότητα 10.4 του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού – Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», ώστε να καταστεί δυνατή η απρόσκοπτη χρηματοδότηση της Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης από το ΕΣΠΑ;
Την ερώτηση υπογράφουν, εκτός από τον κ. Μ. Χαρακόπουλο και τον κ. Θ. Φορτσάκη και οι βουλευτές: Φλωρίνης κ. Ιωάννης Αντωνιάδης, Άρτης κ. Γιώργος Στύλιος, Β΄ Αθηνών κ. Άννα Καραμανλή, Καστοριάς κ. Μαρία Αντωνίου, Α΄ Θεσσαλονίκης κ. Κώστας Γκιουλέκας, Πιερίας κ. Κώστας Κουκοδήμος, Αρκαδίας κ. Κώστας Βλάσης, Ευρυτανίας κ. Κώστας Κοντογεώργου, Αττικής κ. Γεωργία Μαρτίνου, Δωδεκανήσου κ. Μάνος Κόνσολας και Α΄ Θεσσαλονίκης κ. Έλενα Ράπτη

Υποβάθμιση των Δημόσιων ΙΕΚ λόγω και της αδυναμίας χρηματοδότησής τους από το ΕΣΠΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον α) Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
β) Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού

ΘΕΜΑ: Υποβάθμιση των Δημόσιων ΙΕΚ λόγω και της αδυναμίας χρηματοδότησής τους από το ΕΣΠΑ

Η Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση αποτελεί βασικό πυλώνα του μη τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος μέσω του οποίου χιλιάδες νέες και νέοι βρίσκουν πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Η αποτελεσματική λειτουργία των ΙΕΚ και η σύνδεση της κατάρτισης που προσφέρουν με τις ανάγκες της πραγματικής οικονομίας είναι κρίσιμος παράγοντας για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με την πολιτική της πρακτική και την αδιαφορία που επιδεικνύει απαξιώνει τα Δημόσια ΙΕΚ, αλλά και την Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση συνολικά. Τα ΙΕΚ λειτουργούν χωρίς προγράμματα σπουδών, το εκπαιδευτικό προσωπικό των Δημοσίων ΙΕΚ είναι απλήρωτο ένα εξάμηνο, μέριμνα για τη χρηματοδότηση της πρακτικής άσκησης δεν υπάρχει.
Άμεση προοπτική αξιοποίησης των κονδυλίων ΕΣΠΑ για την αναβάθμιση του πλαισίου και της λειτουργίας των ΙΕΚ δεν διαφαίνεται καθώς η χώρας μας δεν έχει εκπληρώσει την αιρεσιμότητα στην επενδυτική προτεραιότητα 10.4 του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού – Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», βάσει της οποίας θα έπρεπε να είχε κατατεθεί έως το τέλος του 2015 στρατηγικό σχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1. Για ποιο λόγο καθυστέρησε το Υπουργείο Παιδείας στην καταβολή της ετήσιας τακτικής επιχορήγησης στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ μέσω της οποίας καλύπτεται η λειτουργία των Δημοσίων ΙΕΚ; Πότε θα δοθεί λύση στο ζήτημα, ώστε να καταβληθούν οι αμοιβές στους εκπαιδευτές των ΔΙΕΚ οι οποίοι είναι απλήρωτοι για ένα εξάμηνο;
2. Γιατί το Υπουργείο Παιδείας δεν αξιοποιεί για την ακαδημαϊκή χρονιά 2015 - 2016 τους οδηγούς σπουδών των ΙΕΚ που έχουν παραχθεί από την Επιτροπή Κατάρτισης Προγραμμάτων Σπουδών ΙΕΚ/ΣΕΚ και αφήνει τα Δημόσια και Ιδιωτικά ΙΕΚ να λειτουργούν χωρίς προγράμματα σπουδών;
3. Γιατί στην από 18/09/2015 εγκύκλιο της Γ.Γ. Διά Βίου Μάθησης & Νέας Γενιάς για την πρακτική άσκηση των καταρτιζομένων στα ΙΕΚ δεν προβλέπεται πληρωμή των ασκούμενων, κάτι που ίσχυε έως το τέλος του 2015;
4. Για ποιο λόγο δεν έχει εκδοθεί πρόσκληση από τη Διαχειριστική Αρχή του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού – Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» για τη χρηματοδότηση της πρακτικής άσκησης των ΙΕΚ στο πλαίσιο της προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020;
5. Πότε προβλέπεται η εκπλήρωση της αιρεσιμότητας στην επενδυτική προτεραιότητα 10.4 του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού – Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», ώστε να καταστεί δυνατή η απρόσκοπτη χρηματοδότηση της Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης από το ΕΣΠΑ;

Αθήνα, 8 Απριλίου 2016

Οι ερωτώντες βουλευτές:

1. Μάξιμος Χαρακόπουλος
2. Θεόδωρος Φορτσάκης
3. Ιωάννης Αντωνιάδης
4. Γιώργος Στύλιος
5. Άννα Καραμανλή
6. Μαρία Αντωνίου
7. Κώστας Γκιουλέκας
8. Κώστας Κουκοδήμος
9. Κώστας Βλάσης
10. Κώστας Κοντογεώργου
11. Γεωργία Μαρτίνου
12. Μάνος Κόνσολας
13. Έλενα Ράπτη

Subscribe to this RSS feed