Menu
A+ A A-
ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΩΣΤΑ
Website URL:

ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ: ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Σύμφωνα με έκθεση της μη κυβερνητικής οργάνωσης «WorldWatch Monitor» (06.04.16), η οποία δημοσιεύθηκε σε διεθνή και εγχώρια Μ.Μ.Ε., η τουρκική κυβέρνηση προχώρησε στην αυθαίρετη απαλλοτρίωση έξι χριστιανικών εκκλησιών στην πόλη Ντιγιάρμπακιρ. Οι λατρευτικοί χώροι πέρασαν έτσι στην δικαιοδοσία του τουρκικού κράτους.
Η απαλλοτρίωση, όπως αναγράφεται στην αναφορά της οργάνωσης, έγινε υπό το πρόσχημα της ανοικοδόμησης και αποκατάστασης του ιστορικού κέντρου της πόλης, στην οποία τους τελευταίους μήνες λαμβάνουν σφοδρές συγκρούσεις, και όπως αναφέρεται στην έκθεση, οι εναπομείναντες Χριστιανοί της περιοχής -Αρμένιοι, Ασσύριοι, Χαλδαίοι και Τούρκοι- δεν έχουν πρόσβαση στις λατρευτικούς τους χώρους.
Να σημειωθεί ότι τα λατρευτικά οικοδομήματα ανήκουν στην συρορθόδοξη εκκλησία, στην καθολική καθώς και σε προτεσταντική ομολογία και μερικά από αυτά έχουν ιστορία πολλών αιώνων. Μάλιστα, η συρορθόδοξη εκκλησία της Παρθένου Μαρίας είναι ηλικίας 1.700 ετών.
Όλα τα παραπάνω, ενισχύουν την πεποίθηση ότι η τουρκική κυβέρνηση έχει επιδοθεί σε μια προσπάθεια γενοκτονίας της ιστορικής μνήμης, η οποία έρχεται να ολοκληρώσει τη γενοκτονία της χριστιανών της Ανατολής, κατά τις πρώτες δεκαετίες του εικοστού αιώνα. Είναι φανερό ότι επιδιώκεται η εξαφάνιση και των ιστορικών τεκμηρίων της παρουσίας των χριστιανών στην Μικρά Ασία, είτε αυτά είναι εκκλησίες, είτε μνημεία είτε ακόμη νεκροταφεία. Άλλωστε, ήδη τρεις παλαιότατες βυζαντινές εκκλησίες, της Αγίας του Θεού Σοφίας, στην Νίκαια της Βιθυνίας, στην Τραπεζούντα του Πόντου και στην Αδριανούπολη της Ανατολικής Θράκης έχουν μετατραπεί σε ισλαμικά τεμένη, στο πλαίσιο της ίδιας βάναυσης διαστρέβλωσης της ιστορικής αλήθειας.
Τέτοιες πρακτικές δεν μπορεί να συνάδουν σε σύγχρονο κράτος δικαίου, όπου γίνονται σεβαστά τα ανθρώπινα δικαιώματα, η θρησκευτική ελευθερία αλλά και η πολιτιστική κληρονομιά, ούτε μπορεί με ανάλογες πρακτικές η Τουρκία να διεκδικεί την συμμετοχή της στην ευρωπαϊκή οικογένεια.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
1. Προτίθεσθε να μεταφέρετε το ζήτημα της αυθαίρετης απαλλοτρίωσης χριστιανικών εκκλησιών από το τουρκικό κράτος στους διεθνείς οργανισμούς;
2. Στις συνομιλίες που διεξάγονται με την τουρκική πλευρά έχετε θέσει και το ζήτημα του σεβασμού στην ιστορική μνήμη εκ μέρους της τουρκικής κυβέρνησης και την απαίτηση καταδίκης της μετατροπής βυζαντινών εκκλησιών σε ισλαμικά τεμένη;

Αθήνα, 27 Απριλίου 2016

Ο ερωτών Βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Μάξιμος προς Φίλη: “Αγρόν ηγόραζε” το υπ. Παιδείας για τους Αναπληρωτές!

Μάξιμος ν σ Έρευνας

Μεγάλη Τρίτη, 26 Απριλίου 2016

Ομιλία
του Τομεάρχη Παιδείας και Θρησκευμάτων ΝΔ, βουλευτή Λαρίσης,
κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου

στην επί των Άρθρων συζήτηση του νομοσχεδίου
«Ρυθμίσεις για την Έρευνα και απλές διατάξεις»
στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

«Κύριε Πρόεδρε,

Το νομοσχέδιο, όπως και στην επί της αρχής συζήτηση επισημάναμε, είναι ένα συνονθύλευμα ρυθμίσεων που από τη μια αναδύουν οσμή διευθετήσεων και από την άλλη υπηρετούν ιδεοληψίες και εμμονές της κυβέρνησης.
Στην κατηγορία αυτή είναι, μεταξύ άλλων, το άρθρο 26, που επικυρώνει την περαιτέρω απίσχναση αρμοδιοτήτων των Συμβουλίων Ιδρυμάτων με την υποκατάστασή τους ουσιαστικά από τη Σύγκλητο. Επικαλείστε την «αδυναμία λήψης απόφασης» των Σ.Ι. αλλά δεν κάνετε τίποτα για να αρθεί αυτή η αδυναμία όπου υπάρχει λόγω παραιτήσεων μελών των Συμβουλίων, μετά την επιθετική ρητορεία των υπουργών σας προς αυτούς που ήρθαν αφιλοκερδώς να προσφέρουν στην χώρα. Στο ίδιο άρθρο δίνετε συγχωροχάρτι σε όσα Ιδρύματα δεν εφάρμοσαν τον 4009 και επανίδρυσαν το Πρυτανικό Συμβούλιο. Πρόκειται για τακτοποίηση αυθαιρεσίας και νομοθετική κύρωση άκυρων αποφάσεων. Ομοίως, στο άρθρο 28 δίνετε άφεση αμαρτιών στην ‘‘περίοδο Πελεγρίνη’’ στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για την εκλογή καθηγητών με βάση όχι την ισχύουσα νομοθεσία του 4009 αλλά την προηγούμενη με απόφαση της Συγκλήτου. Προφανώς και οι καθηγητές που εξελέγησαν δεν ευθύνονται για τη διαδικασία που επελέγη. Ωστόσο, η εκ των υστέρων νομοθετική επικύρωση στέλνει το λάθος μήνυμα της απείθειας, της ανυπακοής στους νόμους της πολιτείας.
Στο άρθρο 27 και με δεδομένη την έλλειψη προσωπικού εγείρει ζήτημα ο περιορισμένος χρόνος που το προσωπικό ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ οφείλει να παρευρίσκεται στα ιδρύματα –μόνο 22 και 26 ώρες αντίστοιχα.
Στο άρθρο 31, ενώ οι υποτροφίες του ΙΚΥ έως σήμερα ρυθμίζονται μόνο με υπουργική απόφαση, πλέον θα χρειάζεται ΚΥΑ τριών υπουργών (Παιδείας, Οικονομικών και Ανάπτυξης) με κίνδυνο μεγάλων καθυστερήσεων ή και ακύρωσης προγραμμάτων. Αντί απλοποίησης των διαδικασιών προσθέτουμε επιπλέον γραφειοκρατία.
Στο άρθρο 33, αν και ρυθμίζονται διάφορα ζητήματα, δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε με τη διάταξη που χαρακτηρίστηκε φωτογραφική για την μετάταξη εκπαιδευτικών από την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα ΑΕΙ, όταν έχουμε ακόμη και σήμερα χιλιάδες κενά στα σχολεία.
Στο άρθρο 34 είναι εμφανής η προσπάθεια αποπομπής των Συμβούλων και Εισηγητών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Ενώ έχουν επιλεγεί το 2014 για 4ετή θητεία, μετά από πρόσκληση και με αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, επιβάλετε την αξιολόγηση τους όχι μόνο στο τέλος της τετραετίας, όπως προβλέπεται, αλλά και στο τέλος της διετίας, τον προσεχή Αύγουστο. Τόσος ζήλος αξιολόγησης, και μάλιστα με απροσδιόριστα κριτήρια, απ’ όσους μέχρι σήμερα την πετροβολούν, εύλογα προκαλεί ερωτηματικά!
Όσον αφορά στο άρθρο 35 για τον ελάχιστο αριθμό νηπίων που χρειάζεται για τη σύσταση νηπιαγωγείου, διάταξη που έχει αναστατώσει γονείς και εκπαιδευτικούς, οφείλετε να δώσετε εξηγήσεις με βάση ποια μελέτη έχει γίνει αυτός ο προσδιορισμός και τι επιπτώσεις θα έχει στο χάρτη των σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα και ιδιαίτερα στην επαρχία. Είναι αντιφατικό από τη μια να μιλούμε για επέκταση της υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και στα προνήπια και από την άλλη να ίπταται ο φόβος κλεισίματος νηπιαγωγείων, όπως καταγγέλλει η ΔΟΕ.
Δεν μπορούμε να συναινέσουμε στο άρθρο 39 και την επαναφορά της διάταξης, η οποία αφορούσε την ειδική περίοδο κατά την οποία είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα εκπαιδευτικοί συγκεκριμένων ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ και έπρεπε να γίνουν προσλήψεις ωρομισθίων, ώστε οι μαθητές που ήταν εγγεγραμμένοι σε αυτές να συνεχίσουν τα μαθήματά τους. Από τη στιγμή που επαναλειτούργησαν οι ειδικότητες η διάταξη αυτή ορθώς καταργήθηκε. Ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί η επαναφορά της διάταξης; Για να καλυφθούν προσλήψεις εκπαιδευτικών στα ΕΠΑΛ, οι οποίες έγιναν εκτός της διαδικασίας των πινάκων αναπληρωτών, και την ώρα που γνωρίζατε ότι θα ξαναλειτουργήσουν οι ειδικότητες;
Άκουσα τον υπουργό να λέει με ένταση ότι διαφωνεί με τους "ντελίβερι εκπαιδευτικούς", όπως χαρακτηριστικά είπε, που πηγαίνουν από σχολείο σε σχολείο για να συμπληρώσουν το ωράριό τους. Δεν ξέρω αν αναφέρονταν στο άρθρο 41 που δίνει τη δυνατότητα διάθεσης εκπαιδευτικών σε Δημόσια ΙΕΚ. Εμείς, πάντως, συμφωνούμε, αρκεί να περάσουν από σεμινάρια για την εκπαίδευση ενηλίκων.
Στο άρθρο 42, η κατάργηση των Περιφερειακών Διευθύνσεων της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης επισκιάζει τις όποιες άλλες θετικές διατάξεις υπάρχουν. Η ίδρυση των Περιφερειακών Διευθύνσεων υλοποιούσε βασική ευρωπαϊκή πολιτική για την ανάγκη εξειδίκευσης της Δια Βίου σε περιφερειακό επίπεδο και της σύνδεσής της με την τοπική αγορά και το θεσμό της μαθητείας/πρακτικής άσκησης. Ελπίζω να έχετε λάβει υπόψη ότι για τη χρηματοδότηση της Δια Βίου Μάθησης στο νέο ΕΣΠΑ, η χώρα μας έχει δεσμευτεί για την περιφερειακή διάσταση της Δια Βίου.
Τέλος, διαφωνούμε με την αποποινικοποίηση των καταλήψεων που επιβάλλει το άρθρο 45. Δεν συμφωνούμε με τις μειοψηφίες που κατά κανόνα “αποφασίζουν και διατάσσουν” και στερούν τη δυνατότητα στην πλειοψηφία των μαθητών να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους.
Αντιθέτως, θα ανέμενα σεβασμό στο ιερό δικαίωμα της ανεμπόδιστης πρόσβασης στο αγαθό της δημόσιας παιδείας σε όλους και όχι στην απαξίωσή της και με τις καταλήψεις. Όπως, επίσης, θα ανέμενα σεβασμό και στην δημοσία περιουσία των σχολείων που τις περισσότερες φορές υφίσταται βανδαλισμούς στη διάρκεια των καταλήψεων, με τη συνδρομή και εξωσχολικών παραγόντων.
Κλείνοντας δεν μπορώ παρά να καυτηριάσω την κατάργηση με το άρθρο 45 της διάταξης με την οποία προβλέπεται οι εκπαιδευτικοί που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες που είναι εγκατεστημένοι στο εξωτερικό ή με ομογενείς ή με αλλοδαπούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού να μπορούν να αποσπώνται σε σχολεία της ίδιας χώρας με τις τακτικές αποδοχές στην Ελλάδα χωρίς το εκάστοτε επιμίσθιο. Διαλύετε από τη μια οικογένειες και από την άλλη, στη θέση αυτών, θα αποσπάσετε εκπαιδευτικούς από την Ελλάδα της κρίσης με επιμίσθιο! Μιλούμε για τουλάχιστον 200 επιπλέον εκπαιδευτικούς με επιμίσθιο, μια δαπάνη που ξεπερνά τα 3 εκατομμύρια ευρώ. Σας περισσεύουν; Πραγματικά σηκώνω τα χέρια!
Όσον αφορά τις προσλήψεις των αναπληρωτών διέκρινα έναν εκνευρισμό εκ μέρους του υπουργού. Η απόφαση του ΣτΕ είναι γνωστή εδώ και δεκαπέντε μήνες. Όλο αυτό το διάστημα το υπουργείο Παιδείας ‘‘αγρόν ηγόραζε’’! Λίγο πριν το Πάσχα αντελήφθη ότι υπάρχει ζήτημα με τις προσλήψεις αναπληρωτών και προχώρησε στη σύνταξη μιας τροπολογίας που συνάντησε την αντίδραση όλων των ενδιαφερομένων. Υπό το βάρος των αντιδράσεων, σήμερα, δεν τόλμησε να καταθέσει την τροπολογία και επιχείρησε με υψηλούς τόνους και αναθέματα στις προηγούμενες κυβερνήσεις να κρύψει τις ευθύνες του για τις μέχρι σήμερα ολιγωρίες του. Δεσμεύτηκε ότι οι προσλήψεις αναπληρωτών θα γίνουν με την περυσινή διαδικασία, όπως είπε “γνωρίζοντας ότι μπορούν να υπάρξουν προβλήματα”. Δεν μας λέει, όμως, πως θα τα αντιμετωπίσει!

Κύριε πρόεδρε,
Ενάμιση χρόνο τώρα, εξαγγέλλονται προσλήψεις 20.000 εκπαιδευτικών. Και σήμερα ακούσαμε ότι οσονούπω εγκρίνονται από τους θεσμούς. Μακάρι! Αλλά με ποιο τρόπο θα γίνουν οι προσλήψεις κ. υπουργέ; Θα διενεργήσετε νέο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ; Έχετε τα χρήματα; Και επιπλέον, ένας νέος διαγωνισμός ΑΣΕΠ χρειάζεται τουλάχιστον δυο χρόνια. Τι γίνεται μέχρι τότε; Καλές οι κορώνες και τα τσιτάτα, αλλά στην κυβέρνηση κρίνεστε από τα έργα και την αποτελεσματικότητα, στα οποία ήδη έχετε συλληφθεί αδιάβαστοι!»


Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=3LkDKltHxFU&feature=youtu.be

Μάξιμος προς Φίλη: “Αγρόν ηγόραζε” το υπ. Παιδείας για τους Αναπληρωτές!

 Μάξιμος ν σ Έρευνας

Μεγάλη Τετάρτη, 27 Απριλίου 2016

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ:

“Αγρόν ηγόραζε” το υπ. Παιδείας για τους Αναπληρωτές!

«Το νομοσχέδιο για την έρευνα είναι ένα συνονθύλευμα ρυθμίσεων που αναδύουν οσμή διευθετήσεων και υπηρετούν ιδεοληψίες και εμμονές της κυβέρνησης. Καλές οι κορώνες και τα τσιτάτα, αλλά στην κυβέρνηση κρίνεστε από τα έργα και την αποτελεσματικότητα, στα οποία ήδη έχετε συλληφθεί αδιάβαστοι!». Τα παραπάνω τόνισε ο Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, στην επί των Άρθρων συζήτηση του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις για την Έρευνα και απλές διατάξεις» στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Ο κ. Χαρακόπουλος ανέπτυξε τις θέσεις της ΝΔ υπογραμμίζοντας ότι δείγμα ιδεοληψιών είναι η «περαιτέρω απίσχναση αρμοδιοτήτων των Συμβουλίων Ιδρυμάτων». Κατήγγειλε την κυβέρνηση ότι δίνει «συγχωροχάρτι και άφεση αμαρτιών στην “περίοδο Πελεγρίνη” στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για την εκλογή καθηγητών με βάση όχι την ισχύουσα νομοθεσία του 4009 αλλά την προηγούμενη. Προφανώς και οι καθηγητές που εξελέγησαν δεν ευθύνονται για τη διαδικασία. Ωστόσο, η εκ των υστέρων νομοθετική επικύρωση στέλνει το λάθος μήνυμα της απείθειας, της ανυπακοής στους νόμους της πολιτείας».
Ο Τομεάρχης παιδείας της ΝΔ διαφώνησε επίσης, «με τη διάταξη που χαρακτηρίστηκε φωτογραφική για την μετάταξη εκπαιδευτικών από την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα ΑΕΙ, όταν έχουμε ακόμη και σήμερα χιλιάδες κενά στα σχολεία».

Φόβος κλεισίματος νηπιαγωγείων
Αναφερόμενος στην αύξηση του ελάχιστου αριθμού νηπίων που χρειάζεται για τη σύσταση νηπιαγωγείου, «η οποία έχει αναστατώσει γονείς και εκπαιδευτικούς» κάλεσε την κυβέρνηση να δώσει εξηγήσεις γιατί είναι «αντιφατικό από τη μια να μιλούμε για επέκταση της υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και στα προνήπια και από την άλλη να ίπταται ο φόβος κλεισίματος νηπιαγωγείων, όπως καταγγέλλει η ΔΟΕ».
Ο κ. Χαρακόπουλος εξέφρασε επίσης τη διαφωνία του «με την αποποινικοποίηση των καταλήψεων» τονίζοντας ότι «δεν συμφωνούμε με τις μειοψηφίες που κατά κανόνα “αποφασίζουν και διατάσσουν” και στερούν τη δυνατότητα στην πλειοψηφία των μαθητών να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους. Αντιθέτως, θα ανέμενα σεβασμό στο ιερό δικαίωμα της ανεμπόδιστης πρόσβασης στο αγαθό της δημόσιας παιδείας σε όλους και όχι στην απαξίωσή της και με τις καταλήψεις. Όπως, επίσης, θα ανέμενα σεβασμό και στην δημοσία περιουσία των σχολείων που τις περισσότερες φορές υφίσταται βανδαλισμούς στη διάρκεια των καταλήψεων, με τη συνδρομή και εξωσχολικών παραγόντων».

Αχρείαστη δαπάνη 3 εκατ. για επιμίσθιο!
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης καυτηρίασε «την κατάργηση της διάταξης με την οποία προβλέπεται οι εκπαιδευτικοί που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες που είναι εγκατεστημένοι στο εξωτερικό ή με ομογενείς ή με αλλοδαπούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού να μπορούν να αποσπώνται σε σχολεία της ίδιας χώρας με τις τακτικές αποδοχές στην Ελλάδα χωρίς το εκάστοτε επιμίσθιο. Διαλύετε από τη μια οικογένειες και από την άλλη, στη θέση αυτών, θα αποσπάσετε εκπαιδευτικούς από την Ελλάδα της κρίσης με επιμίσθιο! Μιλούμε για τουλάχιστον 200 επιπλέον εκπαιδευτικούς με επιμίσθιο, μια δαπάνη που ξεπερνά τα 3 εκατομμύρια ευρώ. Σας περισσεύουν; Πραγματικά σηκώνω τα χέρια!»
Όσον αφορά τις προσλήψεις των αναπληρωτών, ο κ. Χαρακόπουλος σημείωσε με νόημα «διέκρινα έναν εκνευρισμό εκ μέρους του υπουργού κ. Φίλη. Η απόφαση του ΣτΕ είναι γνωστή εδώ και δεκαπέντε μήνες. Όλο αυτό το διάστημα το υπουργείο Παιδείας “αγρόν ηγόραζε”! Λίγο πριν το Πάσχα αντελήφθη ότι υπάρχει ζήτημα με τις προσλήψεις αναπληρωτών και προχώρησε στη σύνταξη μιας τροπολογίας που συνάντησε την αντίδραση όλων των ενδιαφερομένων. Υπό το βάρος των αντιδράσεων, σήμερα, δεν τόλμησε να καταθέσει την τροπολογία και επιχείρησε με υψηλούς τόνους και αναθέματα στις προηγούμενες κυβερνήσεις να κρύψει τις ευθύνες του για τις μέχρι σήμερα ολιγωρίες του. Δεσμεύτηκε ότι οι προσλήψεις αναπληρωτών θα γίνουν με την περυσινή διαδικασία, όπως είπε “γνωρίζοντας ότι μπορούν να υπάρξουν προβλήματα”. Δεν μας λέει, όμως, πως θα τα αντιμετωπίσει! Ενάμιση χρόνο τώρα, εξαγγέλλονται προσλήψεις 20.000 εκπαιδευτικών. Και σήμερα ακούσαμε ότι οσονούπω εγκρίνονται από τους θεσμούς. Μακάρι! Αλλά με ποιο τρόπο θα γίνουν οι προσλήψεις κ. υπουργέ; Θα διενεργήσετε νέο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ; Έχετε τα χρήματα; Και επιπλέον, ένας νέος διαγωνισμός ΑΣΕΠ χρειάζεται τουλάχιστον δυο χρόνια. Τι γίνεται μέχρι τότε;»

Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=3LkDKltHxFU&feature=youtu.be

Απουσίες μαθητών της Γ’ Λυκείου – Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
προς τον
Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
κύριο Νίκο Φίλη

Θέμα: Απουσίες μαθητών της Γ’ Λυκείου – Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Είναι ευρέως γνωστό ότι δυστυχώς, όσο πλησιάζει η έναρξη των πανελληνίων εξετάσεων τόσο μεγαλώνει το ποσοστό των μαθητών που συνειδητά απουσιάζουν από τα σχολεία τους. Έτσι, κατά την περίοδο αυτή μεγάλος αριθμός υποψηφίων αφιερώνει το χρόνο του σε μαθήματα συμπληρωματικής εκπαίδευσης, αντιμετωπίζοντας τα σχολικά μαθήματα ως περιττή απασχόληση. Η κατάσταση αυτή είναι εξαιρετικά προβληματική και οδηγεί στην απαξίωση της παρεχόμενης από τα σχολεία μας εκπαίδευσης τόσο στα μάτια των μαθητών μας όσο και των οικογενειών τους.

Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μέχρι σήμερα έχει λάβει περιστασιακά μέτρα που επιδεινώνουν αντί να αντιμετωπίζουν το πρόβλημα. Είναι χαρακτηριστικός ο Ν. 4327/2015, με τον οποίο μεταβλήθηκε το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με επιπόλαιο τρόπο, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία διαβούλευση. Έτσι, η εισαγωγή σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ αποσυνδέθηκε από τις επιδόσεις των μαθητών στις τάξεις του Λυκείου, στερώντας τους μαθητές μας από ένα σημαντικό κίνητρο για την παρακολούθηση των σχολικών μαθημάτων. Παράλληλα, δεν υιοθετήθηκε κανένα άλλο μέτρο για την πρόληψη του φαινομένου των μαζικών απουσιών στα σχολεία λίγο πριν την έναρξη των πανελλήνιων εξετάσεων.

Ο κύριος Υπουργός παρακαλείται να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:

1. Ποια είναι τα ποσοστά απουσίας των μαθητών της Γ’ Λυκείου κατά το μήνα Απρίλιο; Παρακαλούμε να κατατεθούν αναλυτικά στοιχεία.
2. Ποια μέτρα πρόκειται να λάβει το Υπουργείο Παιδείας για να αντιμετωπίσει το φαινόμενο των μαζικών απουσιών στα σχολεία λίγο πριν την έναρξη των πανελληνίων εξετάσεων;

Αθήνα, 25 Απριλίου 2016

Οι ερωτώντες Βουλευτές:

Θεόδωρος Φορτσάκης Βουλευτής Επικρατείας ΝΔ

Μάξιμος Χαρακόπουλος Βουλευτής Λαρίσης ΝΔ

Subscribe to this RSS feed