Menu
A+ A A-

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σε επίκαιρη επερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή για νέα μέτρα, φορολόγηση αγροτών και ζητήματα γεωργίας

thumb_maximosvoulideltiotipouΔεν επιτρέπεται  να λιποτακτήσουμε, πρέπει να προχωρήσουμε

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αλλιώς θα θέλαμε να κυβερνήσουμε, ότι θα ήταν διαφορετικές οι προτεραιότητές μας αν δεν υπήρχε η ανάγκη εκπόνησης ενός προγράμματος που θα επέτρεπε στην οικονομία να ανασάνει, να απομακρυνθούμε από τον κίνδυνο της στάσης πληρωμών και της εξόδου μας από το ευρώ. Ο στόχος μας, όμως, δεν αλλάζει και ελπίζω ότι σύντομα, έχοντας ξεπεράσει την πιο απειλητική σκόπελο, την πιο επίφοβη από όλες που αντιμετωπίσαμε ως σήμερα, θα έχουμε την ευκαιρία να υλοποιήσουμε τα σχέδιά μας για την οικοδόμηση ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου, βιώσιμου και δίκαιου, μακριά από τις στρεβλώσεις του παρελθόντος, χωρίς όλες αυτές τις παθογένειες που ακόμα και σήμερα μας ταλανίζουν».

Μείωση του ανοίγματος της ψαλίδας ανάμεσα στις τιμές στο χωράφι και το ράφι

«Στην αντιμετώπιση του προβλήματος διόγκωσης των τιμών από τους μεσάζοντες μπορεί να συμβάλει και η αλλαγή φορολόγησης των αγροτών. Σήμερα πολλοί παραγωγοί με το δέλεαρ της επιστροφής του ΦΠΑ δέχονται την πρόταση των εμπόρων να γράφουν στο τιμολόγιο ότι πωλούν τα οπωροκηπευτικά τους σε τιμή μεγαλύτερη της πραγματικής. Έτσι, ο έμπορος μπορεί να δικαιολογήσει την υψηλή τιμή που θα μεταπωλήσει το προϊόν και έτσι φτάνει ακριβό στο ράφι. Αν όλοι ο αγρότες έχουν βιβλία και φορολογούνται με βάση τα έσοδα, τότε δεν έχουν κανένα κίνητρο να ενδώσουν στην πίεση των εμπόρων. Βεβαίως, η αλλαγή φορολόγησης των αγροτών θα πρέπει να γίνει με προσεκτικά βήματα και γιατί όχι με επιδότηση του λογιστικού κόστους που θα τους επιβαρύνει. Πιστεύω όμως ότι μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην αποκλιμάκωση των υψηλών τιμών με τις οποίες φτάνουν τα αγροτικά προϊόντα στο ράφι».

Οικονομικός έλεγχος σε ΠΑΣΕΓΕΣ, ΓΕΣΑΣΕ, ΣΥΔΑΣΕ για πλήρη διαφάνεια

«Η απόφαση της Κυβέρνησης για διαχειριστικό και οικονομικό έλεγχο στις αγροτικές οργανώσεις ΠΑΣΕΓΕΣ, ΓΕΣΑΣΕ και ΣΥΔΑΣΕ είναι με εντολή του Πρωθυπουργού, προκειμένου να χυθεί άπλετο φως σε κάθε υπόθεση στην οποία μπορεί να υπάρχουν σκιές και ερωτηματικά για τη διαχείριση του δημοσίου χρήματος. Ο έλεγχος καταρχήν ήταν πενταετής με συνδρομή του ΣΔΟΕ, του οικονομικού εισαγγελέα και του Σώματος Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης. Μετά από αιτήματα Βουλευτών επεκτείνεται και είναι από το 1994, που θεσμοθετήθηκαν αυτές οι ενισχύσεις.

Η βούληση της Κυβέρνησης είναι να διακοπεί η παράλογη αυτή ενίσχυση του κρατικοδίαιτου αγροτοσυνδικαλισμού. Υπέρ αυτής της απόφασης έχουν τοποθετηθεί κόμματα, όπως η Νέα Δημοκρατία, η Δημοκρατική Αριστερά και το Κομμουνιστικό Κόμμα από το Βήμα της Βουλής πριν από λίγο, αλλά και Βουλευτές άλλων Κομμάτων. Τα χρήματα αυτά θα δίνονται πλέον σε πολύτεκνες οικογένειες αγροτών και κτηνοτρόφων που δραστηριοποιούνται στον πρωτογενή τομέα σε ορεινές, μειονεκτικές, νησιωτικές και ακριτικές περιοχές. Θα είναι ένα επίδομα της τάξης των 1000 ευρώ σε περίπου πέντε χιλιάδες αγροτικά πολύτεκνα νοικοκυριά ανάλογα με τα έσοδα του ΕΛΓΑ, τα οποία φέτος υπολογίζονται στα 160 εκατομμύρια ευρώ».

Η  Πειραιώς συνεχίζει τα τραπεζικά προϊόντα της ΑΤΕ

«Ήμουν εξ αυτών που θα επιθυμούσαν να παραμείνει η Αγροτική Τράπεζα υπό δημόσιο έλεγχο. Δεν μπορούμε, όμως, να λησμονούμε κάποια δεδομένα. Πρώτον, μόλις το 13% των χορηγήσεων της Αγροτικής Τράπεζας κατευθύνονταν πλέον σε αγρότες και συνεταιρισμούς με επιτόκια υψηλά λόγω κρίσης, που καθιστούσαν δυσχερή τη ρευστότητα προς τους αγρότες μας. Δεύτερον, η άσκηση προσομοίωσης ακραίων καταστάσεων, που διεξήγαγε η Ευρωπαϊκή Τραπεζική Αρχή, έδειξε την Αγροτική Τράπεζα στην τελευταία θέση, στην 91η, μεταξύ τραπεζών χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Από τη στιγμή, λοιπόν, που δεν είναι βιώσιμη μια τράπεζα επιλαμβάνεται η εποπτεύουσα αρχή, εν προκειμένω η Τράπεζα της Ελλάδος, η οποία και προχώρησε στη μεταβίβαση του καλού κομματιού στην Πειραιώς. Η νέα Τράπεζα Πειραιώς-ΑΤΕ έχει κάθε λόγο να συνεχίσει να παρέχει τα τραπεζικά προϊόντα που έδινε μέχρι πρότινος η Αγροτική Τράπεζα στους αγρότες μας και ήδη χορηγεί ΑΔΑ, Ανοιχτά Δάνεια Αγροτών».

Στόχος μας η παραγωγή και εξαγωγή ποιοτικών προϊόντων

«Η χώρα μας, βεβαίως, είναι ένας ευλογημένος τόπος που μπορεί να παράξει σχεδόν ό,τι μπορεί να καλλιεργηθεί. Στόχος μας είναι η παραγωγή ποιοτικών προϊόντων, επώνυμων τροφίμων, που μπορούν να κερδίσουν τις αγορές του εξωτερικού. Αλλά θεωρώ λάθος να εγκαταλείψουμε παραδοσιακές καλλιέργειες, όπως είναι το βαμβάκι, που μπορεί να έχει ενοχοποιηθεί ως υδροβόρα καλλιέργεια, αλλά είναι το δεύτερο εξαγώγιμο προϊόν μετά τις ελιές στη χώρα μας».

Η ΚΑΠ αναμόρφωσε θεαματικά την ελληνική περιφέρεια

«Παρά τα όποια λάθη μπορεί να έγιναν στα τριάντα τόσα χρόνια που είμαστε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εισέρευσαν δισεκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, βελτιώθηκε κατακόρυφα το επίπεδο διαβίωσης των Ελλήνων αγροτών- προέρχομαι από αγροτική οικογένεια και έχω προσωπικές εμπειρίες- και άλλαξε βεβαίως και η εικόνα της ελληνικής περιφέρειας.

Για να μάθουμε γράμματα στο «Κολέγιο Κοτσαρή», όπως αυτοσαρκαζόμενοι αποκαλούσαμε το Γυμνάσιο Ιτέας Καρδίτσας, πηγαίναμε με το λεωφορείο του ΚΤΕΛ μέσα από χωματόδρομους, ενώ πολλές φορές κάναμε ωτοστόπ. Ε, δεν είναι αυτή η ελληνική περιφέρεια σήμερα. Έχει αλλάξει κι έχει αλλάξει προς το καλύτερο.

Βεβαίως, δεν έπιασαν πάντα τον τόπο που θα έπρεπε τα χρήματα που ήρθαν. Υπήρχαν λάθη, υπήρχαν λανθασμένοι σχεδιασμοί, αλλά θα ήταν άδικο να είμαστε ισοπεδωτικοί».

Στηρίζουμε ενεργά την ελληνική κτηνοτροφία

«Η φετινή χρονιά αναμφίβολα είναι μια δύσκολη χρονιά γιατί είχαμε εκτίναξη διεθνώς στις τιμές των ζωοτροφών. Σαν Υπουργείο αναλάβαμε δράσεις εντός και εκτός Ελλάδος. Στο εσωτερικό, όπως ειπώθηκε, δόθηκε ολόκληρη η εξισωτική αποζημίωση στους αγρότες και κτηνοτρόφους των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών και τα 160.000.000 ευρώ, όπως ήταν προεκλογική δέσμευση του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά. Δόθηκε το ποιοτικό παρακράτημα, η προκαταβολή της ενιαίας ενίσχυσης νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά. Επιταχύνουμε τα σχέδια βελτίωσης με προτεραιότητα σε αυτά που αφορούν τους κτηνοτρόφους μας. Προχωρούμε σε διορθώσεις στον κτηνοτροφικό νόμο για την εξαίρεση των κατεδαφίσεων.

Και στο εξωτερικό ήδη έχουμε θετικές ειδήσεις με τη συναίνεση της κοινότητας στην καταβολή κρατικών ενισχύσεων de minimis στους κτηνοτρόφους, ιδιαίτερα αυτούς που έχουν μεγαλύτερο πρόβλημα και τους κτηνοτρόφους που δεν λαμβάνουν ενισχύσεις από την κοινότητα. Βεβαίως, είναι σημαντικό να δοθούν κίνητρα ουσιαστικά και οικονομικά για την καλλιέργεια ψυχανθών έτσι ώστε να πάψει η μεγάλη αυτή εξάρτηση που έχουμε σε ζωοτροφές από το εξωτερικό».

Ό,τι παίρνουμε με το ένα χέρι από επιδοτήσεις, δεν μπορεί να το επιστρέφουμε με το άλλο χέρι στις Βρυξέλλες με τη μορφή προστίμων

«Όσον αφορά στα δάνεια των αγροτών και κτηνοτρόφων και των συνεταιριστικών οργανώσεων, όπως ξέρετε, δόθηκαν με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου που πολλές φορές έφθανε το 100% και με επιδότηση επιτοκίου σε τέτοιο βαθμό που πολλά απ’ αυτά είναι άτοκα. Με αλλεπάλληλες αποφάσεις του Υπουργείου Οικονομικών υπήρξε μετάθεση του χρόνου καταβολής της πρώτης δόσης και επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής.

Όμως, όπως έχει ειπωθεί από τον πρώην Υφυπουργό Οικονομικών, με βάση το πρόγραμμα οικονομικής στήριξης, τα περιθώρια παροχής εγγυήσεων του ελληνικού δημοσίου είναι μηδενικά. Επιπλέον, υπάρχουν καταγγελίες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις παρατάσεις που έχουν δοθεί στο χρόνο αποπληρωμής, με την κατηγορία ότι ουσιαστικά αποτελούν ένα μόνιμο μηχανισμό στήριξης των Ελλήνων αγροτών. Η παροχή εγγυήσεων και η επιδότηση του επιτοκίου θεωρούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση παρεμβάσεις που δημιουργούν ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού των Ελλήνων αγροτών σε βάρος των υπολοίπων αγροτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η χώρα βρίσκεται υπό την απειλή προστίμων και καταλογισμών και δεν αντέχει άλλα πρόστιμα ο Κρατικός Προϋπολογισμός. Ό,τι παίρνουμε με το ένα χέρι από επιδοτήσεις, δεν μπορεί να το επιστρέφουμε με το άλλο χέρι στις Βρυξέλλες με τη μορφή προστίμων».

Διακομματικό αίτημα η διατήρηση προσωπικού του ΕΛΓΑ

«Για να καταβάλλονται έγκαιρα οι αποζημιώσεις θα πρέπει ο Οργανισμός να έχει το απαραίτητο γεωτεχνικό προσωπικό. Διενεργεί ετησίως τετρακόσιες χιλιάδες εξατομικευμένες εκτιμήσεις.

Σήμερα, σε σχέση με το 2009 το προσωπικό, μόνιμο και εποχικό, είναι λιγότερο από το μισό. Από χίλιους εκατόν τριάντα οκτώ το 2009 σήμερα εργάζονται πεντακόσιοι τριάντα εννέα. Εκκρεμεί βεβαίως η έγκριση τριών αιτημάτων πρόσληψης εποχικών εργαζομένων με συμβάσεις τρίμηνες και οκτάμηνες.

Μέχρι τώρα τα προβλήματα τα αντιμετωπίζουμε με μετακινήσεις γεωτεχνικών στα υποκαταστήματα όπου υπάρχουν μεγαλύτερα προβλήματα με εκτιμήσεις ζημιών και με την αξιοποίηση των γεωτεχνικών των περιφερειών. Γι’ αυτό και σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχουν καθυστερήσεις. Καταγράφω όμως με ενδιαφέρον τη συναίνεσή σας στην τροπολογία που είδα ότι κυκλοφορεί για την αποτροπή απολύσεων στον ΕΛΓΑ. Από τη στιγμή που θα είναι διακομματικό αίτημα, η Κυβέρνηση δεν έχει κανένα λόγο να μην τη δεχτεί».

Η αλλαγή της εικόνας της Ελλάδας είναι το πρώτο βήμα προς την έξοδο από την κρίση

«Την ώρα που η χώρα βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού, η εκτόξευση κατηγοριών με βαρείς χαρακτηρισμούς, η αντίδραση σε κάθε απόφαση, σε κάθε μέτρο συνιστά την πιο εύκολη τακτική, ειδικά όταν επενδύεις στα αισθήματα αγωνίας και σύγχυσης μιας κοινωνίας που αναζητά φως στον ορίζοντα. Η αλλαγή της εικόνας της χώρας το τελευταίο διάστημα πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερα επίπονο, αλλά καλά σχεδιασμένο τρόπο. Είναι μια πρώτη κατάκτηση, την οποία δεν πρέπει όμως να τη θεωρούμε δεδομένη και μας επιτρέπει να προχωρήσουμε με πιο στέρεα βήματα προς τα εμπρός. Αυτήν τη στιγμή όλα είναι στο χέρι μας. Πρέπει να επικρατήσει η λογική και η νηφαλιότητα. Αν χάσουμε την ευκαιρία, δυσκολεύομαι να φανταστώ την εικόνα της χώρας και πώς θα βγει πλέον από το αδιέξοδο στο οποίο θα έχει περιέλθει. Είμαι όμως αισιόδοξος ότι όλοι τελικά θα αρθούν στο ύψος των περιστάσεων».

Read more...

Σημεία Απάντησης του Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού Φθιώτιδας της Νέας Δημοκρατίας κας Ελένης Μακρή- Θεοδώρου για τη νομιμοποίηση των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων

thumb_maximosvoulideltiotipou2Στην κτηνοτροφία απασχολούνται 300.000 εργαζόμενοι

«Στη χώρα μας υπάρχουν 103.000 κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις που απασχολούν πάνω από 300.000 εργαζόμενους. Αντιλαμβάνεσθε την αξία αυτού του στοιχείου στη σημερινή πραγματικότητα με την ανεργία να χτυπά κόκκινο. Ο στόχος μας δεν είναι απλά να αποτρέψουμε το κλείσιμο κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, αλλά να δώσουμε τα κίνητρα προκειμένου να ασχοληθούν ακόμη περισσότεροι και ιδιαίτερα νέοι άνθρωποι με την κτηνοτροφία. Άλλωστε, έχουν σπάσει ταμπού του παρελθόντος. Η ενασχόληση με την κτηνοτροφία δεν έχει την απαξία που χαρακτήριζε άλλες εποχές. Γι’ αυτό, λοιπόν, εργαζόμαστε, για να μειώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τη δαπάνη σε χρόνο και χρήμα για όποιον θέλει να απασχοληθεί, να επενδύσει στην κτηνοτροφία».

Η κτηνοτροφία μοχλός επανεκκίνησης της οικονομίας

«Τα δεδομένα σε παγκόσμιο επίπεδο με τη δημογραφική έκρηξη και τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου σε χώρες με σημαντικό πληθυσμό, όπως είναι η Κίνα, η Ρωσία, η Ινδία, η Βραζιλία, δημιουργούν αυξανόμενη ζήτηση σε ποιοτικά προϊόντα, σε επώνυμα τρόφιμα. Κατά συνέπεια η ελληνική κτηνοτροφία, και ιδιαίτερα η αιγοπροβατοτροφία, μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά στην επανεκκίνηση της οικονομίας, που είναι σήμερα το ζητούμενο. Και η φέτα, ο τζίρος της οποίας ανέρχεται σε 1 δισεκατομμύριο ευρώ, είναι ένα ισχυρό διαβατήριο για τα ελληνικά ποιοτικά προϊόντα στις διεθνείς αγορές».

Προτεραιότητά μας η προώθηση των 1.500 κτηνοτροφικών επενδυτικών σχεδίων

«Χρέος μας είναι, λοιπόν, να μειώσουμε τη γραφειοκρατία για την ίδρυση και λειτουργία κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και να συμβάλλουμε αποφασιστικά στον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων.

Για τον εκσυγχρονισμό των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων καταβάλλεται ένας αγώνας δρόμου, για να καλυφθεί το χαμένο έδαφος στην αξιολόγηση και έγκριση των σχεδίων βελτίωσης που αφορούν και τους κτηνοτρόφους. Από τα επτά χιλιάδες επτακόσια σχέδια βελτίωσης πάνω από χίλια πεντακόσια είναι προτάσεις για επενδύσεις στην κτηνοτροφία, στα οποία δίνουμε προτεραιότητα».

Στην νέα ΚΑΠ θα δοθεί βαρύτητα στην ανάπτυξη της κτηνοτροφίας

«Η ελληνική κτηνοτροφία έχει μέλλον. Είμαι αισιόδοξος. Αυτό το μέλλον θα είναι ευοίωνο ιδιαίτερα μετά το 2014 με την εφαρμογή της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής και του νέου Προγράμματος Περιφερειακής Ανάπτυξης από το 2014 έως το 2020, στο οποίο θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάπτυξη της κτηνοτροφίας και στην ανατροπή του αρνητικού ισοζυγίου που έχουμε στον αγροτικό τομέα όσον αφορά τις εισαγωγές και τις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων».

Τροποποιούμε το νόμο 4056 σε συνεργασία με τους φορείς των κτηνοτρόφων

«Με τον 4056 επιχειρήθηκε η απλοποίηση της διαδικασίας αδειοδότησης των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων. Η εφαρμογή, όμως, στην πράξη του νόμου δείχνει ότι εξακολουθούν να υφίστανται προβλήματα. Τα κυριότερα προβλήματα σχετίζονται με τη διαδικασία εξαίρεσης από την κατεδάφιση των αυθαιρέτων κτισμάτων, στάβλων και μαντριών και την εξέταση των διοικητικών προσφυγών που υποβάλλονται από τους ενδιαφερόμενους φορείς. Ήδη επανεξετάζουμε το σύνολο του νόμου. Πρόσφατα είχαμε συνεργασία και σύμπτωση απόψεων στις βασικές κατευθυντήριες γραμμές με τους εκπροσώπους των κτηνοτρόφων, το Σύνδεσμο Ελληνικής Κτηνοτροφίας και την Πανελλήνια Ένωση Κτηνοτρόφων. Επεξεργαζόμαστε λύσεις, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία εξαίρεσης από την κατεδάφιση και να νομιμοποιηθούν χωρίς την επιβολή προστίμων, σε συνεργασία, βεβαίως, με το συναρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος. Είμαστε, βεβαίως, επιφυλακτικοί στην εκδίκαση ενστάσεων σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας, λαμβάνοντας υπόψη και τις κοινοτικές παρατηρήσεις ότι η επιβολή κυρώσεων καλό είναι να μην γίνεται από αιρετούς για ευνόητους λόγους».

Νομιμοποίηση πρόχειρων σταβλικών εγκαταστάσεων, παρά τον υπερβάλλοντα ζήλο κάποιων υπηρεσιών

«Όσον αφορά στα λεγόμενα πρόχειρα καταλύματα ζώων, τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, δηλαδή, που αποτελούνται από υλικά όπως είναι: πέτρες, ξύλα, τσιμεντόλιθοι, κλαδιά, λαμαρίνες και εξυπηρετούν εκτατικής μορφής κτηνοτροφία ή μετακινούμενους κτηνοτρόφους γινόμαστε και εμείς το τελευταίο διάστημα αποδέκτες παρατηρήσεων ότι κάποιες υπηρεσίες επιδεικνύουν υπερβάλλοντα ζήλο καταστρατηγώντας επί της ουσίας το πνεύμα του νόμου. Γι’ αυτό το λόγο και επικοινώνησα χθες με τον Ειδικό Γραμματέα Δασών, τον κ. Αμοργιανιώτη και το Γενικό Γραμματέα Χωροταξίας, τον κ. Αλεξιάδη, ο οποίος δεσμεύτηκε ότι θα εκδώσει και σχετική εγκύκλιο. Στόχος του νομοθέτη, αλλά και βούληση της Κυβέρνησης είναι η απλοποίηση των διαδικασιών ίδρυσης και λειτουργίας των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, αλλά και η νομιμοποίηση των υφιστάμενων σταβλικών εγκαταστάσεων με μείωση του κόστους αδειοδότησης. Στο πλαίσιο αυτής της διαβούλευσης είναι ευπρόσδεκτες όλες οι προτάσεις που μπορούν να βελτιώσουν το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο».

Στον ένα μήνα η αδειοδότηση των πρόχειρων καταλυμάτων

«Όσον αφορά στην πρόταση για την αδειοδότηση των πρόχειρων καταλυμάτων να αρκεί η προσκόμιση του χαρτογραφικού του ΟΣΔΕ, θα έλεγα ότι δεν μπορεί να είναι επαρκές στοιχείο, διότι δεν μας δίδει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειαζόμαστε, όπως για παράδειγμα τις αποστάσεις που πρέπει να έχει μία σταβλική εγκατάσταση από οικισμούς, ξενοδοχεία ή πηγές. Θυμίζω, όμως, ότι για τα πρόχειρα καταλύματα δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας. Επιπλέον, ο χρόνος αδειοδότησης μειώνεται στον έναν από τους τρεις μήνες που απαιτούνται για τις άλλες κατηγορίες κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, ενώ δεν απαιτείται περιβαλλοντική άδεια για εγκαταστάσεις έως τετρακόσια αιγοπρόβατα, εκτός περιοχών NATURA, σύμφωνα με τον 4014/2011».

Read more...

Σημεία Απάντησης του Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού Λακωνίας της Νέας Δημοκρατίας κας Φεβρωνίας Πατριανάκου για την ενίσχυση της ελληνικής κτηνοτροφίας

maximosvoulideltiotipouΟι αποφάσεις μου έχουν συνασπίσει πολλούς εχθρούς απέναντί μου – Δεν με πτοούν οι επιθέσεις

«Ξέρω ότι η απόφασή μου για το «STOP» στην επιμήκυνση της διάρκειας ζωής του φρέσκου γάλακτος, η διαφωνία μου με την καλλιέργεια μεταλλαγμένων φυτών, η εντολή για οικονομικό και διαχειριστικό έλεγχο στις αγροτικές οργανώσεις ΠΑΣΕΓΕΣ, ΓΕΣΑΣΕ και ΣΥΔΑΣΕ για τα 60 εκατομμύρια ευρώ που έλαβαν από το 1994 έως σήμερα και για τα οποία δεν έδωσαν ποτέ λογαριασμό στο ελληνικό Δημόσιο, αλλά και η απόφασή μας να μπει τέλος στη χρηματοδότηση από τον ΕΛΓΑ του κρατικοδίαιτου αγροτοσυνδικαλισμού και αυτά τα χρήματα να δίδονται σε πολύτεκνες οικογένειες αγροτών και κτηνοτρόφων, έχουν συνασπίσει πολλούς εχθρούς απέναντί μου.

Θα ήθελα να πω και από το βήμα της Βουλής ότι όλες αυτές οι επιθέσεις δεν με πτοούν. Όσο πολιτεύομαι, θα πολιτεύομαι με βάση τη συνείδησή μου και τα πιστεύω μου. Και αν δίνω κάπου λογαριασμό, είναι μόνο στον Πρωθυπουργό που με επέλεξε για τη θέση αυτή στο Υπουργικό Συμβούλιο και στους πολίτες που με τιμούν με την εμπιστοσύνη τους, εκλέγοντάς με να τους εκπροσωπώ στο ελληνικό Κοινοβούλιο».

Όσο είμαι στο Υπουργείο, δεν θα συναινέσω στην επιμήκυνση της διάρκειας ζωής του φρέσκου γάλακτος

«Συμμερίζομαι απόλυτα τις προσπάθειες του Υπουργείου Ανάπτυξης για μείωση της τιμής του φρέσκου γάλακτος στο ράφι, γιατί είναι υπερβολική σε σύγκριση με τις άλλες χώρες. Πράγματι υπάρχουν στρεβλώσεις στην αγορά του γάλακτος. Όμως, θέλω και από το Βήμα της Βουλής να τονίσω ότι όσο είμαι στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, δεν θα συναινέσω στην επιμήκυνση της διάρκειας ζωής του φρέσκου γάλακτος, εάν δεν πειστώ ότι αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι υψηλές οι τιμές. Αν, όμως, αυτός ήταν ο λόγος –δηλαδή, η διάρκεια ζωής του φρέσκου γάλακτος- για τις υψηλές τιμές, τότε το γάλα μακράς διάρκειας άνω των δέκα ημερών δεν θα ήταν ακριβότερο τουλάχιστον κατά 0,5 ευρώ. Εκείνο που σίγουρα θα συνέβαινε, αν συναινούσαμε στην επιμήκυνση της διάρκειας ζωής του φρέσκου γάλακτος, θα ήταν η καταστροφή της ελληνικής αγελαδοτροφίας και δεν νομίζω ότι υπάρχει Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης που να μπορεί να εισηγηθεί κάτι τέτοιο».

Η Ελλάδα να παραμείνει ελεύθερη χώρα από μεταλλαγμένα αγροτικά προϊόντα

«Με βρίσκουν κάθετα αντίθετο οι όποιες σκέψεις για καλλιέργεια μεταλλαγμένων ζωοτροφών στη χώρα μας. Η Ελλάδα πρέπει να παραμείνει ελεύθερη χώρα από μεταλλαγμένα αγροτικά προϊόντα. Πρέπει να παραμείνει το περιβόλι της Ευρώπης, καλλιεργώντας επώνυμα ποιοτικά αγροτικά προϊόντα με ονομασία προέλευσης που κερδίζουν επάξια τη θέση τους στις διεθνείς αγορές. Δεν πρέπει, λοιπόν, να ενδώσουμε σ’ αυτές τις πιέσεις».

Τον επόμενο μήνα καταβάλλεται άλλο 1,1 δις ευρώ σε αγρότες - κτηνοτρόφους

«Για την ενίσχυση της ρευστότητας των κτηνοτρόφων και των αγροτών αναλάβαμε δράσεις εντός και εκτός της χώρας. Θυμίζω ότι καταβλήθηκε ολόκληρη η εξισωτική αποζημίωση, όπως αποτελούσε προεκλογική δέσμευση του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, και τα 160 εκατομμύρια ευρώ σε εβδομήντα δυο χιλιάδες κτηνοτρόφους ορεινών και μειονεκτικών περιοχών. Εάν ίσχυε η δέσμευση της προηγούμενης κυβέρνησης που την είχε περικόψει στα 100 εκατομμύρια, θα την ελάμβαναν τριάντα δυο χιλιάδες κτηνοτρόφοι λιγότεροι απ’ αυτούς που τελικά ήταν οι αποδέκτες. Δόθηκε το ποιοτικό παρακράτημα, το άρθρο 68 και στους αιγοπροβατοτρόφους και στους αγελαδοτρόφους. Καταβλήθηκε το 50% του λεγόμενου αγροτικού πετρελαίου, 81.500.000 ευρώ ενώ τα υπόλοιπα θα καταβληθούν το επόμενο διάστημα. Όπως ήταν προεκλογική δέσμευση της Κυβέρνησης, εντός του Οκτωβρίου καταβλήθηκε το 50%, πάνω από 1,1 δισεκατομμύριο ευρώ της ενιαίας ενίσχυσης στους αγρότες και κτηνοτρόφους δικαιούχους, που ήταν μια σημαντική ένεση ρευστότητας για τους Έλληνες παραγωγούς. Και εντός του επόμενου μηνός θα καταβληθεί και το υπόλοιπο της ενιαίας ενίσχυσης».

Σύντομα η νομοθετική πρωτοβουλία για τα κτηνοτροφικά κτίσματα

«Σε συνεννόηση με τους εκπροσώπους των αγροτών και των κτηνοτρόφων μελετάμε τα προβλήματα που ανέκυψαν από την εφαρμογή του κτηνοτροφικού νόμου και έχουν να κάνουν με την εξαίρεση από την κατεδάφιση αυθαιρέτων κτισμάτων αλλά και με την απλοποίηση του νόμου για τη νομιμοποίηση των πρόχειρων καταλυμάτων και σύντομα θα έχουμε νομοθετική πρωτοβουλία επ’ αυτού».

Αξιολογήθηκαν 1.500 σχέδια βελτίωσης που αφορούν κτηνοτρόφους

«Στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων βρεθήκαμε μ’ έναν τεράστιο όγκο σχεδίων βελτίωσης. Ήταν πάνω από 7.700 τα σχέδια βελτίωσης που είχαν κατατεθεί και «αράχνιαζαν» κυριολεκτικά. Είχαν αξιολογηθεί μόλις 200 απ’ αυτά και έμεναν 500 εκατ. ευρώ «παρκαρισμένα» και αναξιοποίητα σ’ αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία.

Επισπεύδουμε τις διαδικασίες. Χθες Πέμπτη ο Ειδικός Γραμματέας Κοινοτικών Πόρων και Υποδομών κ. Αθ. Θεοχαρόπουλος με ενημέρωσε ότι έχουν αξιολογηθεί 5.363 σχέδια βελτίωσης. Απ’ αυτά, πάνω από 1.500 αφορούν κτηνοτρόφους, δηλαδή αφορούν προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων στις οποίες δίνουμε προτεραιότητα».

Εντός της τετραετίας η μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στα αγροτικά εφόδια

«Ισχύει η δέσμευση της Κυβέρνησης για μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στην αγορά αγροτικών εφοδίων, ζωοτροφών, λιπασμάτων, σπόρων, φυτοφαρμάκων ή κτηνοτροφικών φαρμάκων, όπως σημειώνεται στην προγραμματική συμφωνία των τριών κομμάτων τα οποία στηρίζουν την  Κυβέρνηση. Πιστεύω ότι η υλοποίησή της θα γίνει εντός της τετραετίας. Εξαρτάται, βεβαίως, από τα δημοσιονομικά δεδομένα».

Στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να ανήκει η Ειδική Γραμματεία Δασών

«Πιστεύω ότι η Ειδική Γραμματεία Δασών θα πρέπει να ανήκει στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Έχουμε μπροστά μας τη μεγάλη μάχη για τη νέα ΚΑΠ και από τον ορισμό των βοσκοτόπων θα εξαρτηθούν σε μεγάλο βαθμό οι ευρωπαϊκοί πόροι που θα εισρεύσουν στη χώρα μας. Είναι προτιμότερο, λοιπόν, η Ειδική Γραμματεία να είναι στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, παρά στο ΥΠΕΚΑ, για να μη χρειαζόμαστε «μεταφραστή» στις συνεννοήσεις μας».

Εγκρίθηκε από την ΕΕ η χορήγηση οικονομικών ενισχύσεων σε κτηνοτρόφους

«Φέτος, πράγματι, υπάρχει μεγάλο ζήτημα με τις τιμές των ζωοτροφών. Σε πολλές περιπτώσεις έχουν διπλασιαστεί. Για τη μείωση του κόστους των ζωοτροφών, έχουμε ζητήσει και λάβαμε διαβεβαίωση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι θα υπάρχει επιπλέον ενίσχυση για την καλλιέργεια ψυχανθών στη νέα Προγραμματική Περίοδο, ανάλογη με το ύψος της ενίσχυσης που διδόταν στην καλλιέργεια ενεργειακών φυτών. Έτσι, θα αμβλυνθεί η εξάρτηση της χώρας μας από τις εισαγωγές ζωοτροφών.

Παράλληλα, εξασφαλίσαμε τη συναίνεση της Κοινότητας στην ενεργοποίηση του Κανονισμού «De Minimis», τη χορήγηση δηλαδή κρατικών οικονομικών ενισχύσεων σε κτηνοτρόφους με προτεραιότητα βεβαίως, σε αυτούς που δεν λαμβάνουν καμία ενίσχυση από την EE».

Η συμβολαιακή γεωργία είναι το μέλλον της ελληνικής γεωργίας

«Για το πρόβλημα στις τιμές των ζωοτροφών θεωρώ ιδιαίτερα θετική την πρωτοβουλία της ΕΑΣ-Μαγνησίας για τη συμβολαιακή γεωργία, για την καλλιέργεια καλαμποκιού και κριθαριού σε συνεννόηση με τους αγρότες καλλιεργητές και τους κτηνοτρόφους αγοραστές, που θα είναι επ’ ωφελεία και των δυο πλευρών. Είχα την ευκαιρία να είμαι σ’ αυτή τη συνάντηση στην ΕΑΣ Βόλου και θέλω να εξάρω πραγματικά αυτή την πρωτοβουλία γιατί η συμβολαιακή γεωργία είναι το μέλλον της ελληνικής γεωργίας».

Θα επισπευσθεί η καταβολή ενισχύσεων στους παραγωγούς της Λακωνίας

«Καταγράφω το πρόβλημα που θέτετε κα Πατριανάκου για τους παραγωγούς της Λακωνίας, πρόβλημα που έχει σχέση με τον ΟΠΕΚΕΠΕ και θα ζητήσω από τις αρμόδιες υπηρεσίες να διερευνήσουν ενδελεχώς την υπόθεση και να επισπεύσουν την καταβολή των ποσών που δικαιούνται οι παραγωγοί».

 

 

Read more...

Σημεία Απάντησης του Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μάξιμου Χαρακόπουλου σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας του ΚΚΕ Νικολάου Μωραΐτη σχετικά με αποζημιώσεις του ΕΛΓΑ

maximosvoulideltiotipouΑποζημιώσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ από τον ΕΛΓΑ στις 12 και 21 Δεκεμβρίου

«Τις επόμενες μέρες έχουν προγραμματιστεί πληρωμές από τον ΕΛΓΑ, στις 12 Δεκεμβρίου και στις 21 Δεκεμβρίου, που αφορούν ζημιές ύψους περίπου 20 εκατομμυρίων ευρώ. Το σύνολο των αποζημιώσεων του ΕΛΓΑ για το 2012 θα αποπληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2013».

Έως και 30% μπορεί να μειωθεί το ασφάλιστρο που πληρώνει ο παραγωγός

«Έχω ζητήσει από τους εκπροσώπους των κομμάτων που μετέχουν στο Κοινοβούλιο να μου καταθέσουν σκέψεις και προτάσεις ενόψει της βελτίωσης που επιδιώκουμε στο νόμο που διέπει τη λειτουργία του ΕΛΓΑ και τον Κανονισμό Ασφάλισης Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής. Κάποια κόμματα έχουν ανταποκριθεί στην πρόσκλησή μας και έχουν καταθέσει προτάσεις, τις οποίες μελετούμε. Είμαστε ανοικτοί σε ρεαλιστικές προτάσεις. Συζητούμε για παράδειγμα τη διεύρυνση του ορίου της αυξομείωσης της ασφαλιζόμενης αξίας και κατ’ επέκταση και του ασφαλίστρου, από το 20% στο 30% που δίνει τη δυνατότητα στον παραγωγό σε περισσότερες επιλογές».

Αποζημιώσεις για το πράσινο σκουλήκι μέσω της προαιρετικής ασφάλισης

«Εξετάζουμε σοβαρά την ενεργοποίηση του θεσμού της προαιρετικής ασφάλισης για νόσους και  παθογόνα αίτια που σήμερα δεν αποζημιώνονται όπως είναι το πράσινο σκουλήκι. Αυτή η επέκταση θα αποτελέσει αντικείμενο διαλόγου με τα κόμματα και τους εκπροσώπους των αγροτών. Παράλληλα, αρμόδιες επιστημονικές επιτροπές θα εκπονήσουν τις αναλογιστικές μελέτες για να δούμε το ύψος του ασφαλίστρου ή τις καλύψεις που θα πρέπει να παρέχονται».

Έμμεσες ενισχύσεις για την πρόληψη από επιβλαβείς οργανισμούς όπως το πράσινο σκουλήκι

«Μετά την αρνητική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο αίτημα για ΠΣΕΑ με βάση το άρθρο 11 του Κανονισμού για τις ζημιές από το σκουλήκι το 2010, έδωσα εντολή να συγκροτηθεί ομάδα εργασίας η οποία θα εκπονήσει ένα κανονιστικό πλαίσιο με βάση το άρθρο 10 του Κανονισμού σχετικά με την παροχή ενισχύσεων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση νόσων ζώων και φυτών και την προσβολή από επιβλαβείς οργανισμούς όπως το πράσινο σκουλήκι».

Αναμένουμε την έγκριση για προσλήψεις συμβασιούχων στον ΕΛΓΑ

«Επειδή δεν μου αρέσει να κρύβω τα προβλήματα κάτω από το χαλί, θα ήθελα να πω ότι το κατά πόσο καταβάλλονται έγκαιρα οι αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ είναι άμεσα συνδεδεμένο με τον αριθμό των εργαζομένων στον οργανισμό. Σήμερα σε σχέση με το 2009 οι εργαζόμενοι, είτε αορίστου είτε συμβασιούχοι είτε αυτοί που κάνουν πρακτική στον ΕΛΓΑ, είναι λιγότεροι από μισοί. Αναμένουμε την έγκριση τριών αιτημάτων για προσλήψεις συμβασιούχων τρίμηνης και οκτάμηνης διάρκειας από το Υπουργείο Οικονομικών. Μέχρι τότε αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα που υπάρχουν σε υποκαταστήματα στην περιοχή ευθύνης των οποίων έχουν εκδηλωθεί ζημιές εκ των ενόντων, με μετακινήσεις από άλλα υποκαταστήματα γεωτεχνικών ή με την αξιοποίηση γεωτεχνικών από τις Περιφέρειες».

Πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη 100%

«Έχω ξαναπεί από το βήμα της Βουλής ότι πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη 100% ιδιαίτερα για τον πρωτογενή  τομέα. Μακάρι να ήταν εφικτό κάτι τέτοιο».

Αυστηρά με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια λειτουργεί ο ΕΛΓΑ

«Στην δύσκολη οικονομική συγκυρία που περνάει η πατρίδα μας, ο ΕΛΓΑ είναι από τους λίγους οργανισμούς που λειτουργεί με αξιοπιστία καταβάλλοντας τις οφειλόμενες αποζημιώσεις στους ασφαλισμένους του, στους αγρότες και στους κτηνοτρόφους. Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους: Πρώτον, ο ΕΛΓΑ λειτουργεί αυστηρά με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Δηλαδή, η δυνατότητα πληρωμών δεν εξαρτάται από το κατά πόσο ο κρατικός προϋπολογισμός έχει τη δυνατότητα να δανειοδοτεί τον ΕΛΓΑ. Και δεύτερον, οι εργαζόμενοι –έστω αυτοί οι λίγοι που σήμερα υπηρετούν- κάνουν με συνέπεια το καθήκον τους, υπηρετούν ευσυνείδητα τον οργανισμό».

Άμεση η ανταπόκριση του ΕΛΓΑ στην ΠΕ Πρέβεζας

«Σύμφωνα με την ενημέρωση που έχουμε από τις υπηρεσίες του ΕΛΓΑ πράγματι προξενήθηκαν ζημιές στις 29 Νοεμβρίου στην Περιφερειακή Ενότητα της Πρέβεζας από την εκδήλωση ανεμοστρόβιλου και ανεμοθύελλας. Οι γεωτεχνικοί του υποκαταστήματος ΕΛΓΑ Ιωαννίνων ανταποκρίθηκαν άμεσα, διενήργησαν αρχικά τις απαραίτητες επισημάνσεις από τις οποίες διαπιστώθηκαν ζημιές τόσο σε πάγιο όσο και σε φυτικό κεφάλαιο. Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα οι ζημιές δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλης έκτασης. Έως σήμερα έχουν υποβληθεί στον ανταποκριτή του ΕΛΓΑ μία αίτηση για καταστροφή αποθήκης, είκοσι αιτήσεις για θερμοκήπια έκτασης 72 στρεμμάτων με μαρούλια, ντομάτες και φασολάκια, τέσσερις αιτήσεις για εκρίζωση ή σπασίματα πρωτογενών βλαστών που αφορούν σε 1.600 ελαιόδεντρα.

Ήδη οι εκτιμήσεις ξεκίνησαν από τις 7 Δεκεμβρίου, θα συνεχιστούν και θα ολοκληρωθούν εντός της εβδομάδος που διανύουμε. Οι ζημιές του πάγιου και του φυτικού κεφαλαίου εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που απαιτούν ο Κανονισμός Οικονομικών Κρατικών Ενισχύσεων και οι Κοινοτικές Κατευθυντήριες Γραμμές για τις Κρατικές Ενισχύσεις θα ενταχθούν σε πρόγραμμα ΠΣΕΑ το οποίο θα υποβληθεί προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εφόσον έχει και τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Οικονομικών.

Ζημιές είχαμε στην ευρύτερη περιοχή της Πρέβεζας και από χαλάζι στις 2 Δεκεμβρίου σε εσπεριδοειδή, ελιές και κηπευτικά συνολικής έκτασης 1.300 στρεμμάτων. Γι’ αυτές τις ζημιές επίσης διενεργήθηκαν επισημάνσεις, έγιναν αναγγελίες και υποβάλλονται δηλώσεις. Μέχρι στιγμής υποβλήθηκαν 38 δηλώσεις ζημιάς. Οι εκτιμήσεις θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου, πριν ακόμα δηλαδή ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής των δηλώσεων από τους πληγέντες παραγωγούς.

Οι αποζημιώσεις θα καταβληθούν μετά την ολοκλήρωση των εκτιμήσεων και την κοινοποίηση των πορισμάτων, εφόσον βέβαια οι παραγωγοί είναι ασφαλιστικά ενήμεροι».

Read more...

Σημεία Απάντησης Αν. Υπουργού ΑΑ & Τ κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου στην επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού Β’ Πειραιά του ΚΚΕ κ. Διαμάντως Μανωλάκου σχετικά με την απόρριψη της αποζημίωσης από την Ε.Ε. των πληγέντων από το πράσινο βαμβακοπαραγωγών για το 2010

maximosvoulideltiotipouΈλεγχος σε ΠΑΣΕΓΕΣ- ΓΕΣΑΣΕ-ΣΥΔΑΣΕ από τη Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους

«Από τις εισφορές των αγροτών στον ΕΛΓΑ μέχρι σήμερα καταβάλλονται επιχορηγήσεις στις τριτοβάθμιες αγροτικές οργανώσεις ΠΑΣΕΓΕΣ, ΓΕΣΑΣΕ και ΣΥΔΑΣΕ, για τις οποίες έχουμε παραγγείλει οικονομικό και διαχειριστικό έλεγχο. Οι χρηματοδοτήσεις που λαμβάνουν από το 1994 έως και το 2011 αγγίζουν σχεδόν τα 60 εκατομμύρια ευρώ. Επειδή υπάρχουν ερωτηματικά αν κατετέθησαν τα πορίσματα από τη Διεύθυνση Οικονομικού Ελέγχου και Επιθεώρησης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, θέλω να πω ότι ο έλεγχος που ζητήσαμε είναι από το 1994 έως σήμερα. Τα πορίσματα που έχουν έρθει μέχρι τούδε αφορούν την πενταετία 2007-2011. Δεν θέλω, λοιπόν, να κάνω κανένα σχόλιο για την πληρότητα, την επάρκεια ή τη μεθοδολογία της έρευνας. Αναμένω το συνολικό πόρισμα. Γνωρίζω, επίσης, ότι μετά από κοινοποίηση της αρχικής παραγγελίας έρευνας, της υπόθεσης έχουν επιληφθεί ο Οικονομικός Εισαγγελέας, το ΣΔΟΕ και το Σώμα Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης. Προφανώς τα αποτελέσματα και της δικής τους έρευνας θα συνεκτιμηθούν. Και για να μην υπάρχει καμία σκιά και κανένα ερωτηματικό, σήμερα θα ζητήσω και τη συνδρομή της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους».

Ισχνή και αδύναμη η επιχειρηματολογία της προηγούμενης κυβέρνησης για τα ΠΣΕΑ στο βαμβάκι το 2010

«Πράγματι, οι ζημιές από το πράσινο σκουλήκι του 2010 είναι μία πονεμένη ιστορία. Γιατί η προηγούμενη πολιτική ηγεσία, η προηγούμενη Κυβέρνηση, γνώριζε ότι με την ισχνή και αδύναμη επιχειρηματολογία που συνόδευσε το αίτημα για προγράμματα ΠΣΕΑ κρατικών ενισχύσεων, πως η απάντηση από την Κοινότητα πιθανότατα θα ήταν αρνητική όπως και πράγματι ήταν. Η τελεσίδικη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν επιτρέπει την καταβολή κρατικών ενισχύσεων στους παραγωγούς βαμβακιού του 2010 που επλήγησαν από το πράσινο σκουλήκι».

Δε θα χάσουν τη συνδεδεμένη οι βαμβακοπαραγωγοί

«Όσον αφορά στο μέγα ζήτημα που έχει να κάνει με το αν θα καταβληθεί η συνδεδεμένη σε όσους παραγωγούς δεν έχουν πιάσει το πλαφόν της παραγωγής βάμβακος, έχω πει ξανά –και το τόνισα και από την Καρδίτσα στην οποία βρέθηκα την προηγούμενη Κυριακή, στην Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών και στο Δήμο- ότι δεν θα υπάρξει αγρότης βαμβακοπαραγωγός ο οποίος καλλιέργησε και μάζεψε τη σοδειά του που δεν θα πάρει τη συνδεδεμένη, εφ’ όσον έχει πληγεί από το πράσινο σκουλήκι και πιστοποιηθεί αυτό από τον ΕΛΓΑ, από τις αρμόδιες Υπηρεσίες μας ή από τις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειακών Ενοτήτων που βρίσκονται σε συνεργασία με τον ΟΠΕΚΕΠΕ».

Ενεργοποιούμε το άρθρο 10 του Κανονισμού για πρόληψη και αντιμετώπιση νόσων

«Επειδή δεν έχει νόημα να κλαίμε πάνω από το χυμένο γάλα το ζητούμενο είναι να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε από τούδε και στο εξής για να μην επαναληφθούν τέτοια φαινόμενα στο μέλλον. Αποφασίσαμε, λοιπόν, στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σε συνεργασία με τον ΕΛΓΑ και έχουμε δρομολογήσει τα εξής: πρώτον, την ενεργοποίηση του άρθρου 10 του Κανονισμού που επιτρέπει ενισχύσεις για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των ζημιών που προκαλούνται από νόσους σε ζώα ή φυτά, καθώς και από επιβλαβείς οργανισμούς, όπως είναι και το πράσινο σκουλήκι, δεύτερον, την ενεργοποίηση του θεσμού της προαιρετικής ασφάλισης. Είναι μία μεταρρύθμιση που προωθούμε στον ΕΛΓΑ, στην οποία αναφέρθηκε και ο Πρωθυπουργός προχθές κατά την επίσκεψή του στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων».

Προαιρετική ασφάλιση για ζημιές  μη καλυπτόμενες από τον ΕΛΓΑ

«Τα ασφάλιστρα που καταβάλλουν οι αγρότες σχετίζονται με συγκεκριμένες νόσους ή αίτια που αποζημιώνονται. Το πράσινο σκουλήκι δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτά. Η πρόθεσή  μας, λοιπόν, είναι ενεργοποιώντας το θεσμό της προαιρετικής ασφάλισης να δώσουμε τη δυνατότητα με ένα επιπλέον ασφάλιστρο οι παραγωγοί να μπορούν να ασφαλίζουν την καλλιέργειά τους, τη σοδειά τους και για αίτια που σήμερα δεν αποζημιώνονται. Προς αυτήν την κατεύθυνση θα ζητήσουμε την εκπόνηση αναλογιστικών μελετών, για να δούμε πώς θα προχωρήσουμε στην υλοποίηση αυτού του νέου θεσμού που θέτουμε σε εφαρμογή»

Πρόληψη και Ορθές Γεωργικές Εφαρμογές έχουν ιδιαίτερη αξία

«Το άρθρο 10 του Κανονισμού μιλά για πρόληψη και αντιμετώπιση. Δεν μπορεί να έχει αναδρομική ισχύ. Μακάρι να μπορούσε! Όμως, όταν αναφέρεται σε πρόληψη και αντιμετώπιση, προφανώς αφορά σε εφαρμογή στο μέλλον. Σε κάθε περίπτωση, εκείνο που θέλω να πω είναι ότι έχει ιδιαίτερη αξία η πρόληψη και οι ορθές γεωργικές εφαρμογές. Γι’ αυτό, θα ήθελα και από αυτό το Βήμα να ζητήσω από τους βαμβακοπαραγωγούς, από τους αγρότες μας, να παρακολουθούν τα Δελτία Γεωργικών Προειδοποιήσεων που εκδίδουν οι Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες Φυτοπροστασίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων».

Ο ΕΛΓΑ οφείλει να είναι αξιόπιστος και βιώσιμος

«Πολλές φορές μου δόθηκε η δυνατότητα να σας απαντήσω ότι πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχει ασφαλιστική εταιρεία, ασφαλιστικός Οργανισμός που να ασφαλίζει στο 100% τη ζημιά. Εάν τα βάλουμε όλα και μειώσουμε και τα ασφάλιστρα, όπως λέτε, που τα θεωρείτε αυξημένα, εκείνο που θα πετύχουμε είναι να χρεοκοπήσει ο ΕΛΓΑ και να καταφεύγει και πάλι σε δάνεια, χρέη και οφειλές που θα καλύπτονται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Δηλαδή, θα επιβαρύνουν το σύνολο των φορολογουμένων. Μπορούμε να το κάνουμε; Δεν νομίζω ότι η χώρα είναι στη θέση να επιτρέψει κάτι τέτοιο. Δεν θα είναι βιώσιμος ένας τέτοιος Οργανισμός και καταλαβαίνετε πόσο μεγάλη σημασία έχει σήμερα να έχουμε βιώσιμους και αξιόπιστους ως προς τις οφειλές τους προς τους πολίτες Οργανισμούς. Και ο ΕΛΓΑ, με τις όποιες καθυστερήσεις που οφείλονται στα πραγματικά προβλήματα που έχουμε με τις μειώσεις του προσωπικού, είναι σε μεγάλο βαθμό αξιόπιστος στις οφειλές του προς τους πολίτες».

 

Read more...

Σημεία Απάντησης του Αν. ΥπΑΑΤ κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου στις επίκαιρες ερωτήσεις του Βουλευτή Εύβοιας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Βαγγέλη Αποστόλου και του Βουλευτή Εύβοιας του Λαϊκού Συνδέσμου-Χρυσή Αυγή κ. Νικόλαου Μίχου για τις αγροτικές κινητοποίησεις

maximosvoulideltiotipouΔίνουμε μάχη για τα αυτονόητα ενώ η αντιπολίτευση αγνοεί την πραγματικότητα:

«Και το 2009, που η τότε Κυβέρνηση έδωσε το λεγόμενο «πακέτο Χατζηγάκη», τα 500 εκατομμύρια ευρώ αποζημιώσεων μέσω ΕΛΓΑ, για το οποίο ελεγχόμαστε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και βρισκόμαστε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, η τότε Αξιωματική Αντιπολίτευση τα χαρακτήριζε «ψίχουλα» και ζήταγε τα διπλάσια.

Εσείς σήμερα μιλήσατε για χάντρες και καθρεφτάκια. Δείχνετε να αγνοείτε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η χώρα. Η χώρα είναι εμπερίστατη. Βρέθηκε στο χείλος του γκρεμού, στο κατώφλι εξόδου από την ΕΕ. Καταβάλλεται μια συνολική προσπάθεια και ο ελληνικός λαός στο σύνολό του υποβάλλεται σε θυσίες. Στόχος είναι οι θυσίες αυτές να πιάσουν τόπο και να αρχίσει μια προσπάθεια ανόρθωσης και ανασυγκρότησης. Το 2013, έχω ξαναπεί, είναι μια χρονιά δοκιμασίας και υπομονής για όλους. Στο τέλος, όμως, αυτής της χρονιάς ελπίζουμε ότι θα αρχίσουν να φαίνονται τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης και ανάπτυξης της οικονομίας.

Είπατε ότι αυτά που δίδουμε στους αγρότες είναι χρωστούμενα. Δεν έχετε αντιληφθεί ότι είμαστε στην εποχή που ζητούμενο είναι πια τα αυτονόητα; Εγώ ξέρω τι τραβήξαμε για να βρούμε τα 160 εκατομμύρια ευρώ, για να αποκαταστήσουμε την εξισωτική αποζημίωση στους κτηνοτρόφους το καλοκαίρι».

Εξαντλήσαμε όλα τα περιθώρια, καλώ τους αγρότες σε διάλογο για το μέλλον:

«Η Κυβέρνηση εξήντλησε κάθε περιθώριο δυνατοτήτων που είχε στα ασφυκτικά αυτά πλαίσια της δημοσιονομικής προσαρμογής που βρισκόμαστε. Θέλω να καλέσω όλους τους αγρότες που βρίσκονται στους δρόμους να επιστρέψουν στις αγροτικές τους εργασίες και να συμμετάσχουν στο διάλογο που έχουμε για το μέλλον της γεωργίας, μια και έχουμε μπροστά μας την πρόκληση της νέας ΚΑΠ και βεβαίως να σχεδιάσουμε μαζί με όλες τις πτέρυγες της Βουλής το σημαντικό εργαλείο ανασυγκρότησης της ελληνικής γεωργίας και κτηνοτροφίας που είναι το νέο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020».

Η συνδεδεμένη ενίσχυση στο βαμβάκι δεν είναι επίδομα:

«Ο κύριος όγκος των διαμαρτυρομένων στο μπλόκο της Νίκαιας είναι βαμβακοπαραγωγοί της Θεσσαλίας. Αναρωτιούνται αν θα δοθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση σε όλους και σε αυτούς που φέτος επλήγησαν από το πράσινο σκουλήκι. Όπως είπα στο παρελθόν και στην Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Καρδίτσας όταν βρέθηκα πρόσφατα και στο Δήμο της Καρδίτσας, αλλά και από αυτό το Βήμα, η συνδεδεμένη ενίσχυση ύψους 200 περίπου εκατομμυρίων ευρώ θα δοθεί σε όλους τους παραγωγούς που καλλιέργησαν βαμβάκι, ασχέτως αν επλήγησαν ή όχι από το πράσινο σκουλήκι, ανεξάρτητα δηλαδή αν έπιασαν το πλαφόν παραγωγής που συνδέεται με την καταβολή της συνδεδεμένης ενίσχυσης. Διότι όπως πολύ καλά γνωρίζετε η συνδεδεμένη ενίσχυση δεν είναι επίδομα! Δίνεται στους αγρότες για να παράξουν. Είπαμε, λοιπόν, ότι όλοι όσοι αποδεδειγμένα καλλιέργησαν, θα πάρουν τη συνδεδεμένη ενίσχυση, ανεξαρτήτως αν έπιασαν το πλαφόν παραγωγής.

Τούτο δε σημαίνει, όμως, ότι θα κάνουμε τα στραβά μάτια σε αυτούς που δεν καλλιέργησαν, που δε φρόντισαν το χωράφι τους, που δεν έκαναν τους απαραίτητους ψεκασμούς, τα απαραίτητα ποτίσματα, τις καλλιεργητικές φροντίδες και απλά έσπειραν βαμβάκι και δεν συγκόμισαν καν το προϊόν τους ευελπιστώντας ότι θα πάρουν τα 70 ευρώ της συνδεδεμένης ενίσχυσης. Αυτό θα ήταν σε βάρος όλων των άλλων παραγωγών που καλλιέργησαν και φρόντισαν τα κτήματά τους και έκαναν τις δαπάνες και τα έξοδα, προκειμένου να έχουμε μια καλή παραγωγή.

Το βαμβάκι είναι το δεύτερο εξαγώγιμο προϊόν της χώρας μετά τις ελιές. Φέρνει πολύτιμο συνάλλαγμα. Δεν είναι λοιπόν η συνδεδεμένη επίδομα. Είναι ενίσχυση για να παράγουμε το προϊόν».

Άμεσα τα 80 εκατομμύρια της επιστροφής Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης πετρελαίου:

«Πολύς λόγος έγινε για τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης πετρελαίου και την επιστροφή που θα δοθεί φέτος. Ανακοινώσαμε ότι εντός του Φεβρουαρίου θα δοθούν τα πρώτα 80 εκατομμύρια ευρώ, γιατί τώρα τα έχουν ανάγκη περισσότερο οι αγρότες που θα αρχίσουν τις ανοιξιάτικες καλλιέργειες. Πέρυσι, δόθηκαν το καλοκαίρι. Καταβάλλεται προσπάθεια, ώστε η επόμενη δόση να είναι ισόποση και να δοθεί το Σεπτέμβριο.

Πιστεύουμε ότι οι δημοσιονομικές συνθήκες θα επιτρέψουν να είναι ισόποση η δόση το Σεπτέμβριο. Ήδη, «χτίζεται» ένα δημοσιονομικό ισοδύναμο από την επιστροφή του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης, όπου είχαν προϋπολογιστεί κάποια ποσά που φαίνεται ότι δεν θα απορροφηθούν από τους δικαιούχους, είτε γιατί στράφηκαν σε άλλες μορφές ενέργειας, σε τζάκια, σε ξυλόσομπες, σε χρήση αερόθερμων ή φυσικού αερίου, είτε γιατί είχαμε καλύτερες καιρικές συνθήκες. Μεσοπρόθεσμα, όμως, μελετώνται εναλλακτικές λύσεις για την καθιέρωση αγροτικού πετρελαίου.

Θέλω να πω, επίσης, με αφορμή την καθιέρωση από του χρόνου βιβλίων εσόδων και εξόδων ότι στα έξοδα θα μπορούν οι αγρότες να καταγράφουν και τις ενεργειακές δαπάνες, τα χρήματα που πληρώνουν για την αγορά του αγροτικού πετρελαίου και του ηλεκτρικού ρεύματος που χρησιμοποιούν».

Καθιερώνεται ειδικό αγροτικό νυχτερινό ρεύμα:

«Ανακοινώθηκε επίσης ότι από την 1η Ιουλίου η ΔΕΗ θα προχωρήσει στην καθιέρωση ειδικού αγροτικού νυχτερινού τιμολογίου που θα έχει διπλό όφελος: Αφενός σε σχέση με τις τιμές που θα ισχύουν τον Ιούλιο, που είναι προδιαγεγραμμένες οι αυξήσεις, και αφετέρου γιατί δίδεται η δυνατότητα -και οι αγρότες το ξέρουν πολύ καλύτερα- να έχουν εξοικονόμηση και νερού, εφαρμόζοντας ορθές γεωργικές πρακτικές στο πότισμα».

Εκτιμάται ότι η επιστροφή ΦΠΑ στους αγρότες θα ξεπεράσει το 6%:

«Μέχρι πέρυσι η επιστροφή του Φ.Π.Α. στους αγρότες ήταν στο 11%. Λόγω της δημοσιονομικής προσαρμογής μειώθηκε στο 6%. Στην πραγματικότητα, όμως, η επιστροφή που θα δοθεί στους αγρότες θα είναι μεγαλύτερη από το 6%.  Αυτό θα γίνει, καθώς πέρυσι ήταν 400 τα εκατομμύρια που επιστράφηκαν στους αγρότες, όμως από τους 292.000 δικαιούχους παραγωγούς, 37.000 αγρότες εμφανίζονταν να παίρνουν πολλαπλάσια επιστροφή Φ.Π.Α. από αυτή που έπρεπε να πάρουν. Το μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός τους φαινόταν ότι είναι από την επιστροφή του Φ.Π.Α. και όχι από την παραγωγή των προϊόντων τους. Με τους διασταυρωτικούς ελέγχους που έχει τη δυνατότητα το Υπουργείο Οικονομικών να κάνει, με τα στοιχεία του ΟΣΔΕ, του ΕΛΓΑ, μπορούν να αντιμετωπιστούν αυτά τα φαινόμενα.

Έτσι τα 250 εκατομμύρια που έχουν προϋπολογιστεί στον προϋπολογισμό για την επιστροφή του Φ.Π.Α. των αγροτών θα δοθούν με τον συντελεστή 6%. Η εκτίμηση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων είναι ότι τα χρήματα αυτά δε θα εξαντληθούν όλα με το 6%. Θα υπάρχει υπόλοιπο σε αυτόν τον κουμπαρά και θα έχουμε τη δυνατότητα να τα αναδιανείμουμε και πάλι στους παραγωγούς».

Ρύθμιση «κόκκινων» δανείων και απομείωση ή και εξάλειψη υποθηκών των αγροτών:

«Όσον αφορά στα χρέη των αγροτών και των κτηνοτρόφων ανακοινώθηκε η ρύθμιση των «κόκκινων» δανείων στην παλαιά ΑΤΕ. Είχε αναλάβει δέσμευση η Κυβέρνηση ότι θα φέρει νομοθετική ρύθμιση που θα δίνει λύση στο πρόβλημα των μη εξυπηρετούμενων δανείων των αγροτών και κτηνοτρόφων στην παλαιά ΑΤΕ, με τρόπο τέτοιο που να διασφαλίζεται ότι η γη ανήκει στους αγρότες. Επιπλέον, απομειώνεται η υποθήκη. Ξέρετε ότι η Αγροτική Τράπεζα έβαζε υπερβολικές υποθήκες σε σχέση με τα δάνεια που έδινε. Απομειώνονται οι υποθήκες στο 120% της αξίας του δανείου που δόθηκε στους αγρότες. Ταυτόχρονα, για όσα δάνεια έχουν εξοφληθεί γίνεται εξάλειψη της υποθήκης χωρίς κόστος για τον αγρότη».

Συστήνεται «ΑΓΡΟΤΕΜΠΕ»:

«Αναφερθήκατε στην ανάγκη ενίσχυσης της ρευστότητας των αγροτών. Είναι αυτή η συζήτηση για το περιώνυμο ΑΓΡΟΤΕΜΠΕ. Ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για τη σύσταση του ταμείου δανειοδότησης με την επωνυμία «Ταμείο Αγροτικής Επιχειρηματικότητας». Θα έχει πάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα διευκολύνουν τη ρευστότητα που χρειάζονται ιδιαίτερα οι αγρότες που μπαίνουν στα σχέδια βελτίωσης, όσοι δραστηριοποιούνται στο χώρο της μεταποίησης, όσοι κάνουν ιδιωτικές επενδύσεις στον αγροτικό τομέα».

Ενεργοποιήσαμε τον Κανονισμό de minimis για την άμβλυνση του κόστους ζωοτροφών:

«Ετέθη θέμα από τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους για το κόστος παραγωγής λόγω των αυξημένων διεθνώς τιμών στις ζωοτροφές. Για πρώτη φορά φέτος η Κυβέρνηση με σύμφωνη γνώμη της ΕΕ ενεργοποιεί τον Κανονισμό de minimis που δίνει την δυνατότητα κρατικών ενισχύσεων στους κτηνοτρόφους. Μιλούμε για κρατικές ενισχύσεις φέτος ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ. Ήδη έχει καταβληθεί η ενίσχυση αυτή στους αιγοπροβατοτρόφους και τους αγελαδοτρόφους των πεδινών περιοχών, από 300 ευρώ ως 4.500 ευρώ για τους αιγοπροβατοτρόφους και από 600 ευρώ ως 5.100 ευρώ για τους αγελαδοτρόφους, ανάλογα με το μέγεθος της αγροτικής εκμετάλλευσης. Τις επόμενες ημέρες θα γίνει διανομή στους χοιροτρόφους, τους πτηνοτρόφους και την άνοιξη στους αιγοπροβατοτρόφους και αγελαδοτρόφους των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών μαζί με την καταβολή του ποιοτικού παρακρατήματος, το λεγόμενο άρθρο 68».

Επεκτείνεται το πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης των αγροτών για δύο χρόνια:

«Στο συνταξιοδοτικό των αγροτών υπάρχει ένα ζήτημα που έχει να κάνει κυρίως με τους αγρότες που ήταν στα προγράμματα πρόωρης συνταξιοδότησης. Ένα από τα μέτρα που ελήφθησαν στο παρελθόν για να  υπάρχει μεγαλύτερη συγκέντρωση κλήρου ήταν αυτά τα προγράμματα πρόωρης συνταξιοδότησης. Δυστυχώς, δεν απέδωσαν όσο θα περιμέναμε στη χώρα μας. Ωστόσο, γεννηθέντες το 1948, περίπου 3.300 αγρότες σήμερα, μπήκαν σ’ αυτό το πρόγραμμα της πρόωρης συνταξιοδότησης, από τα 55 ως τα 65, αφού παραχώρησαν τα περιουσιακά τους στοιχεία, αφού αποξενώθηκαν δηλαδή από τα κτήματά τους, είτε γράφοντάς τα στα παιδιά τους, σε νέους αγρότες, είτε νοικιάζοντάς τα για πολλά χρόνια, με δεδομένο ότι στα 65 θα βγουν σε σύνταξη γήρατος.

Με την αλλαγή των ορίων συνταξιοδότησης αυτοί βρέθηκαν εν κενώ για δύο χρόνια. Για δύο χρόνια, λοιπόν, είτε θα έμεναν χωρίς σύνταξη και εισοδήματα ή αν ήθελαν να πάρουν ξανά τα κτήματα που ενδεχομένως είχαν νοικιάσει για να τα καλλιεργήσουν, θα έπρεπε να επιστρέψουν το σύνολο της πρόωρης σύνταξης που έλαβαν τα δέκα χρόνια που ήταν στο πρόγραμμα. Καταλαβαίνετε ότι υπήρχε ένα έντονο κοινωνικό πρόβλημα.

Η Κυβέρνηση, λοιπόν, δίνει λύση σε αυτό το πρόβλημα και επεκτείνει το πρόγραμμα της πρόωρης συνταξιοδότησης κατά δύο χρόνια -αντί για δέκα θα είναι δώδεκα χρόνια- για να μην υπάρχει πια κανένα πρόβλημα με αυτούς τους συνταξιούχους».

Ευνοϊκή ρύθμιση για τους συνταξιούχους του ΟΓΑ:

«Επίσης, να ενημερώσω ότι υπάρχει ευνοϊκή ρύθμιση για τους συνταξιούχους του ΟΓΑ, που θα κατατεθεί από το Υπουργείο Εργασίας, όσον αφορά αυτούς που έχουν φτάσει στο όριο συνταξιοδότησης, αλλά οφείλουν ασφαλιστικές εισφορές που μπορεί να φτάνουν και τις 4.000 στον ΟΓΑ κι έτσι δεν μπορούν να βγουν στη σύνταξη. Με τη ρύθμιση αυτή θα δίνεται η δυνατότητα στους αγρότες να βγουν στη σύνταξη και σταδιακά να παρακρατούνται οι ασφαλιστικές τους εισφορές από τη σύνταξή τους σε βάθος χρόνου.

Τέλος, όσον αφορά στο όριο συνταξιοδότησης των αγροτών, θα ήθελα να πω το εξής: Τα 67 είναι τα γενικά όρια. Θέλω, όμως, να τονίσω και από αυτό το Βήμα ότι και για τους αγρότες ισχύει η ρύθμιση που λέει ότι όποιος έχει σαράντα χρόνια ασφαλιστικών εισφορών, μπορεί να βγει στη σύνταξη στα 62».

Δεν μπορεί να φορολογούνται το ίδιο όλα τα αγροτεμάχια:

«Όσον αφορά τη φορολόγηση αγροτεμαχίων, θέλω για μία ακόμη φορά να τονίσω ότι δεν υπάρχουν ειλημμένες αποφάσεις και σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να είναι ίδια η φορολόγηση των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών με τους ετεροεπαγγελματίες ιδιοκτήτες αγροτικής γης, ούτε μπορεί να φορολογηθεί το ίδιο ο μέσος αγρότης με τα πενήντα ή εκατό στρέμματα με τον τσιφλικά που μπορεί να έχει χίλια στρέμματα. Εάν έχει χίλια στρέμματα, ας πληρώσει και κατιτίς!».

Ερευνάται το πρόβλημα κλοπών των μετασχηματιστών:

«Ένα άλλο θέμα που είχαν βάλει οι αγρότες ιδιαίτερα στην πατρίδα μου, στο Θεσσαλικό Κάμπο, είναι οι κλοπές μετασχηματιστών από τις γεωτρήσεις από τη λεγόμενη μαφία του χαλκού, η οποία στρατολογεί Ρομά, μετανάστες. Πραγματικά κάνουν πολύ μεγάλη ζημιά. Κάνουν μεγάλες καταστροφές. Η ΔΕΗ αδυνατεί να βρει άμεσα τέτοιον όγκο μετασχηματιστών που χρειάζεται. Εάν η κλοπή γίνει ιδιαίτερα μέσα στο καλοκαίρι, την ώρα που χρειάζεται το χωράφι πότισμα, η ζημιά είναι πάρα πολύ μεγάλη για τους παραγωγούς. Είμαστε σε επικοινωνία με το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, το οποίο μας ενημέρωσε ότι οι έρευνες είναι σε καλή κατεύθυνση και στοχεύουν κυρίως στον τελικό αποδέκτη του χαλκού και όχι απλώς στα πρόσωπα που στρατολογεί η μαφία του χαλκού».

Εντός ημερών εξοφλούνται τα χρωστούμενα στους ροδακινοπαραγωγούς:

«Οι ροδακινοπαραγωγοί της Ημαθίας βρίσκονται στους δρόμους, στην Κουλούρα, στην Εγνατία. Ξέρετε ότι παρέδωσαν τη σοδειά τους, τα ροδάκινά τους στις κονσερβοποιίες για εξαγωγή. Φέτος πήγε πολύ καλά μάλιστα η εξαγωγή και προς τη Ρωσία και παρ’ όλα αυτά δεν τους πλήρωσαν. Παρενέβημεν στη διοίκηση της Τραπέζης Πειραιώς –το διάδοχο σχήμα της Αγροτικής Τράπεζας- και την Τρίτη 29 Ιανουαρίου εγκρίθηκε η χρηματοδότηση των κονσερβοποιών.

Οι παραγωγοί ζητούν τώρα η Τράπεζα να εξατομικεύσει τις πληρωμές στους ίδιους. Συνεννοηθήκαμε με τη διοίκηση της Πειραιώς και θα γίνει και αυτό. Καθυστέρησε λίγες μέρες γιατί για να μπορέσει και η Τράπεζα να πληρώσει απ’ ευθείας τους παραγωγούς θέλει στοιχεία από τις κονσερβοποιίες, τι χρήματα έπρεπε συνολικά να δοθούν, τι προκαταβολές έχει δώσει η βιομηχανία στους παραγωγούς, έτσι ώστε να εξοφληθούν. Είναι θέμα ημερών».

Read more...

Αναστάτωση στους μηλοπαραγωγούς της Αγιάς λόγω αδυναμίας πώλησης των πράσινων μήλων

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ ΣΤΟΥΣ ΜΗΛΟΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΛΟΓΩ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ ΜΗΛΩΝ

O πρωτογενής τομέας, μπορεί να αποτελέσει πυλώνα εξόδου της χώρας από την κρίση. Προς αυτή την κατεύθυνση ιδιαίτερη αξία έχει ο εξαγωγικός προσανατολισμός της ελληνικής γεωργίας με στόχο την συμβολή της στην αναπτυξιακή τροχιά που πρέπει να δοθεί στην βαλτωμένη οικονομία μας.

Τον τελευταίο καιρό, στις τάξεις των μηλοπαραγωγών της Αγιάς, επικρατεί αναστάτωση λόγω του προβλήματος που παρουσιάζεται στην εμπορία των πράσινων μήλων. Το πρόβλημα εστιάζεται στο καφέτιασμα της επιφάνειας των μήλων, λίγες μέρες μετά την έξοδό τους από τα ψυγεία, με αποτέλεσμα την κατακόρυφη υποβάθμιση της εμπορικής τους αξίας. Σύμφωνα με τους ίδιους, το φαινόμενο οφείλεται στην κατάργηση φυτοπροστατευτικών σκευασμάτων με τη δραστική ουσία διφενυλαμίνη, κατόπιν σχετικής απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Σύμφωνα όμως με πληροφορίες, η καταργηθείσα δραστική ουσία επιτράπηκε να χρησιμοποιηθεί κατ’ εξαίρεση, για 120 ημέρες, σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως η Ισπανία, που σημειωτέον παράγει ανταγωνιστικά προϊόντα με τα ελληνικά. Με βάση αυτό το δεδομένο ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς είχε υποβάλλει γραπτό αίτημα προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την κατ’ εξαίρεση έγκριση χρήσης της εν λόγω δραστικής ουσίας, χωρίς να λάβει όμως μέχρι σήμερα καμία απάντηση.

Αποτέλεσμα όλων αυτών, κατά τους παραγωγούς, είναι η αδυναμία τους να εμπορευθούν τα πράσινα μήλα παραγωγής 2011, τα οποία εξακολουθούν και παραμένουν αδιάθετα στα ψυγεία, με ότι αυτό συνεπάγεται για το εισόδημά τους. Επιπλέον, η για άλλη μία φορά καθυστερημένη αντίδραση από πλευράς Υπουργείου στο να καθοδηγήσει και να ενημερώσει αναλόγως τους παραγωγούς μήλων, είχε ως αποτέλεσμα αυτοί να αποκλειστούν από παραδοσιακές ευρωπαϊκές αγορές, λόγω άλλων ομοειδών ανταγωνιστικών προϊόντων, αγορές οι οποίες είναι δύσκολο να ξανακερδηθούν.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

  1. Ισχύουν οι ισχυρισμοί των παραγωγών ότι άλλες χώρες της Ε.Ε έχουν χρησιμοποιήσει κατ’ εξαίρεση την δραστική ουσία της διφενυλαμίνης ώστε να μπορέσουν να διαθέσουν τα μήλα τους στην αγορά; Αν ναι γιατί δεν έγινε το ίδιο και για τα ελληνικά μήλα, εφόσον πάντα υπήρχε αυτή η δυνατότητα από την κοινοτική νομοθεσία;
  2. Υπάρχει μέριμνα από πλευράς του Υπουργείου για την τρέχουσα καλλιεργητική περίοδο, προκειμένου να καθοδηγηθούν αναλόγως οι μηλοπαραγωγοί, ώστε να πουλήσουν με ασφάλεια τα προϊόντα τους και να αποφευχθεί περεταίρω αποκλεισμός τους από ευρωπαϊκές αγορές;

Αθήνα, 10 Απριλίου 2012

Ο ερωτών Βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

_______

Read more...

Κραυγή αγωνίας για τους νεφροπαθείς της περιφέρειας

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

ΘΕΜΑ: ΚΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΦΡΟΠΑΘΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ

Με τον Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας (Ε.Κ.Π.Υ.) του Εθνικού Οργανισμού Παροχών Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Π.Υ.) αλλάζουν όλες οι παροχές των ασφαλιστικών ταμείων. Συγκεκριμένα, με τον παρόντα Κανονισμό (ΦΕΚ Β’, 2456/3-11-2011), επαναπροσδιορίζονται οι παροχές υγείας σε είδος, η έκταση, το ύψος, ο τρόπος και η διαδικασία χορήγησής τους και καθορίζονται οι δικαιούχοι των παροχών αυτών καθώς και ο τρόπος κάλυψης των προκαλούμενων δαπανών.
Σχετικά με τη μετακίνηση των νεφροπαθών για αιμοκάθαρση, προβλέπονται τα έξοδα μετακίνησης που θα καλύπτει ο ασφαλιστικός φορέας ανά περιοχή της χώρας. Σύγχυση, όμως, προκύπτει σχετικά με τις μετακινήσεις των συγκεκριμένων ασθενών εκτός των αστικών κέντρων προς το πλησιέστερο κέντρο αιμοκάθαρσης. Σε αυτές τις περιπτώσεις, στον Ε.Κ.Π.Υ. αναφέρεται ότι θα καταβάλλεται δαπάνη για μεταφορά με ταξί βάσει χιλιομετρικής απόστασης και όχι πάνω από 400 ευρώ το μήνα. Δεν προσδιορίζεται, όμως, το καταβαλλόμενο ποσό της δαπάνης αποζημίωσης για τις μετακινήσεις νεφροπαθών ιδιαίτερα απομακρυσμένων περιοχών, εάν δεν υπάρχει πλησιέστερο κέντρο.
Ειδικότερα, όπως καταγγέλλει το Σωματείο Περιφερειακών Ταξί Ν. Λάρισας «ο Άγιος Χριστόφορος» υπάρχει διάχυτη σύγχυση μεταξύ των οδηγών ταξί της περιοχής σχετικά με  το καλυπτόμενο κόστος για τη μεταφορά νεφροπαθών στις μονάδες αιμοκάθαρσης, αλλά και ανησυχία των ίδιων των πασχόντων, οι οποίοι δεν γνωρίζουν τι ισχύει τελικά γι’ αυτούς με βάση τις νέες ρυθμίσεις. Δεδομένου μάλιστα ότι επιβάλλεται να υπόκεινται σε αιμοκάθαρση κατά κανόνα τρεις φορές εβδομαδιαίως και ότι στο νομό κέντρα αιμοκάθαρσης υπάρχουν μόνο στην πόλη της Λάρισας, οι περισσότεροι ασθενείς αγωνιούν φοβούμενοι ότι το καλυπτόμενο από την πολιτεία κόστος δεν θα επαρκεί για τις μηνιαίες μεταφορές τους. Εάν ισχύει η μηνιαία δαπάνη αποζημίωσης ύψους 400 ευρώ, το ποσό αυτό ασφαλώς δεν θα επαρκεί να καλύψει τις μεταφορές των νεφροπαθών που κατοικούν σε ορεινές ή αγροτικές περιοχές όπως η Ελασσόνα, τα Φάρσαλα, η Αγιά, ο Πυργετός κτλ.
Είναι άδικο οι νεφροπαθείς να επιβαρύνονται αυτή τη στιγμή με ένα επιπλέον οικονομικό άγχος σε δύσκολες οικονομικά για όλους συνθήκες την ώρα που εάν δεν υποβληθούν στις προγραμματισμένες θεραπείες αιμοκάθαρσης κινδυνεύουν κυριολεκτικά οι ζωές τους.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1.    Προτίθεστε να διασφαλίσετε την απρόσκοπτη πρόσβαση των νεφροπαθών στα κέντρα αιμοκάθαρσης ανά τη χώρα;
2.    Πώς θα υπολογίζεται το καταβαλλόμενο ποσό για τις μετακινήσεις με ταξί των νεφροπαθών, κατοίκων αγροτικών και ορεινών απομακρυσμένων περιοχών; Θα διασφαλιστεί η καταβολή ποσού που να επαρκεί για την πλήρη κάλυψη των απαιτούμενων μετακινήσεων για τη διασφάλιση της υγείας των νεφροπαθών;

Αθήνα, 27 Ιανουαρίου 2012

Ο ερωτών βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

______

Read more...

Επιστολή Βουλευτών για τη διεκδίκηση Γερμανικών Αποζημιώσεων

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΚΡΟΑΣΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ, ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ,
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 41 Α ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ


Αθήνα, 2 Φεβρουαρίου 2012

Προς:

την Πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων κ. Παπανδρέου Βάσω

τον Πρόεδρο της Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης κ.  Βλατή Ιωάννη

τον Πρόεδρο της Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων κ. Βρεττό Κωνσταντίνο


Θέμα: Διεκδίκηση Γερμανικών  Αποζημιώσεων

Αξιότιμοι κύριοι Πρόεδροι,

Με τη Συνδιάσκεψη της Ρώμης το 1942, οι Γερμανοί και οι Ιταλοί αυθαίρετα αποφάσισαν ότι η Ελλάδα όφειλε να δανείζει τις δύο χώρες τόσο με σκοπό τη συντήρηση των στρατευμάτων τους, όσο και με επιπλέον ποσά για άλλους σκοπούς. Με αυτόν τον τρόπο η Ελλάδα δάνεισε τις χώρες που την είχαν ουσιαστικά υποδουλώσει. Η χώρα μας από δανειζόμενος μετατράπηκε σε δανειστή την χειρότερη περίοδο της ιστορίας της.
Ενώ, όμως, η Ιταλία αποπλήρωσε το δάνειό της προς την Ελλάδα και ο Χίτλερ είχε ξεκινήσει τις διαδικασίες αποπληρωμής του αντίστοιχου γερμανικού δανείου, οι ενέργειες αυτές σταμάτησαν. Η Γερμανία σήμερα οφείλει στη χώρα μας περίπου 54 δις ευρώ (χωρίς τους τόκους) προκειμένου να αποπληρώσει το δάνειο το οποίο μας επέβαλε.
Η καταστροφή, υλική και ανθρώπινη, που προκάλεσε η Γερμανία στην Ελλάδα, ήταν απαράμιλλης σκληρότητας. Εκτός από το αναγκαστικό δάνειο, η Γερμανία χρωστάει στην Ελλάδα τόσο τις επανορθώσεις που σχετίζονται με την, κατά τη διάρκεια της κατοχής, καταστροφή της ελληνικής οικονομίας, όσο και με τις αποζημιώσεις που συνδέονται με τους αρχαιολογικούς θησαυρούς και τα πολιτιστικά αγαθά που έκλεψαν ή λεηλάτησαν οι Γερμανοί. Το ποσό για την καταστροφή των υποδομών της ελληνικής οικονομίας που μας οφείλει η Γερμανία ανέρχεται στα 108 δις ευρώ (χωρίς τους τόκους).
Σημειωτέον δε ότι η Γερμανία έχει αποπληρώσει όλες τις χώρες τις οποίες κατέκτησε και πολέμησε, στη βάση των επανορθώσεων που όρισε η διασυμμαχική επιτροπή των Παρισίων το 1946, πλην της Ελλάδας. Η αδικία είναι προφανής.
Σήμερα αθροίζονται, το λιγότερο, 65 ψηφίσματα προς την ελληνική κυβέρνηση, από ποικίλους φορείς, με θέμα τη διεκδίκηση των γερμανικών οφειλών.
Ζητάμε να συζητηθεί το ζήτημα του γερμανικού κατοχικού δανείου, των γερμανικών επανορθώσεων και των αποζημιώσεων που αφορούν τα θύματα και τους ελληνικούς θησαυρούς.
Παρακαλούμε πολύ όπως κληθούν σύμφωνα με το άρθρο 41Α του κανονισμού της Βουλής ενώπιον των τριών συναρμόδιων Επιτροπών:
α) Ο Υπουργός Οικονομικών κ. Ε. Βενιζέλος
β) Ο Υπουργός Εξωτερικών κ. Σ. Δήμας
γ) Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Δ. Αβραμόπουλος
δ) Ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρώπινων Δικαιωμάτων κ. Μ. Παπαϊωάννου
ε) Εκπρόσωποι των φορέων που ασχολούνται με τα εν λόγω ζητήματα

Οι προτείνοντες Βουλευτές:

Π. Κουρουμπλής (ανεξάρτητος), Αλ. Τσίπρας (πρόεδρος Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ), Π. Αντωνακόπουλος, (ΠαΣοΚ), Ι. Βαλυράκης (ΠαΣοΚ), Λ. Γρηγοράκος (ΠαΣοΚ), Θ. Δρίτσας (ΣΥΡΙΖΑ), Ηλ. Θεοδωρίδης (ΠαΣοΚ), Εύα Καϊλή (ΠαΣοΚ), Π. Καμμένος (ανεξάρτητος), Κ. Καραγκούνης (ΝΔ), Δ. Καρύδης (ΠαΣοΚ), Π. Λαφαζάνης (ΣΥΡΙΖΑ), Κ. Μαρκόπουλος (ΝΔ), Β. Μουλόπουλος (ΣΥΡΙΖΑ), Άννα Νταλάρα (ΠαΣοΚ), Β. Οικονόμου (Ανεξάρτητοι), Δ. Παπαδημούλης (ΣΥΡΙΖΑ), Αθ. Παπαδόπουλος (ΠαΣοΚ), Ευ. Παπαχρήστος (ανεξάρτητος), Δ. Παπουτσής (ΠαΣοΚ), Σοφία Σακοράφα (ανεξάρτητη), Μαρία Σκραφνάκη (ΠαΣοΚ), Π. Στασινός (ΠαΣοΚ), Κ. Τζαβάρας (ΝΔ), Β. Τόγιας (ΠαΣοΚ), Βασιλική Τσόνογλου (ΠαΣοΚ), Ν. Τσούκαλης (ανεξάρτητος - Δημοκρατική Αριστερά) και Μ. Χαρακόπουλος (ΝΔ).
Read more...

Επίσπευση διαδικασίων αξιολόγησης-υλοποιήσης σχεδίων βελτίωσης

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΕΠΙΣΠΕΥΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ-ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΧΕΔΙΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ


Το Μέτρο 121 «Εκσυγχρονισμός Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης «Αλέξανδρος Μπαλτατζής», γνωστό στο ευρύ κοινό ως «Σχέδια Βελτίωσης», αποτελεί βασικό αναπτυξιακό εργαλείο για την πρωτογενή αγροτική παραγωγή και πρέπει να αξιοποιείται αποτελεσματικά ως επενδυτικό πρόγραμμα. Η ευρεία αποδοχή του στον αγροτικό κόσμο κατά τις προηγούμενες προκηρύξεις καταδεικνύει τη σημασία του για τις τοπικές αγροτοκεντρικές οικονομίες.
Παρά το γεγονός ότι Σχέδια Βελτίωσης έχουν να προκηρυχθούν από το 2006, η προχειρότητα με την οποία σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε η όλη διαδικασία από την προκήρυξη του Μέτρου έως σήμερα θέτει εν αμφιβόλω την αποτελεσματικότητά του ως εργαλείου αγροτικής ανάπτυξης και γεννά ερωτηματικά σχετικά με την διαδικασία αξιολόγησης των προτεινόμενων επενδύσεων. Μετά την έναρξη της διαδικασίας υποβολής των φακέλων το Φεβρουάριο του 2011, σωρεία προβλημάτων οδήγησαν στη μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής τον Σεπτέμβριο του 2011. Στη συνέχεια, τον Νοέμβριο του ιδίου έτους, η ηγεσία του ΥΠΑΑΤ ανακοίνωσε πως η αξιολόγηση των 7.700 περίπου φακέλων θα γίνει από 357 αξιολογητές των υπηρεσιών του Υπουργείου μετά από σχετική διαδικασία. Προς έκπληξη, όμως, όλων, στις 21 Δεκεμβρίου 2011, προκηρύχθηκε ανοιχτός διαγωνισμός για την ανάδειξη ιδιώτη συμβούλου που θα αξιολογήσει 5.000 φακέλους, με προϋπολογισμό 123.000 ευρώ και με την υποχρέωση να παραδώσει τα αποτελέσματα μέχρι τις αρχές του 2013.
Οι διαμαρτυρίες του αγροτικού κόσμου σχετικά με τη μεγάλη αυτή καθυστέρηση στη διαδικασία αξιολόγησης είναι εντονότατες, αφού σχεδόν ένα χρόνο μετά την έναρξη της προθεσμίας για υποβολή των φακέλων, οι διαδικασίες αξιολόγησης βρίσκονται ακόμα στην αρχή.
Και όλα αυτά συμβαίνουν ενώ ο αγροτικός κόσμος, εν μέσω της οικονομικής κρίσης και της συνεχιζόμενης ύφεσης, πλήττεται εντονότατα. Είναι ακατανόητο γιατί το αρμόδιο Υπουργείο δεν προχωρά άμεσα το έργο της αξιολόγησης και υλοποίησης των Σχεδίων Βελτίωσης τη στιγμή μάλιστα που υπάρχει μεγάλη συμμετοχή από τους αγρότες και που, τόσο οι ίδιοι όσο και οι τοπικές αγροτικές κοινωνίες, χρειάζονται τις επενδύσεις αυτές προκειμένου να «ανασάνουν» οικονομικά.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1.    Για ποιο λόγο ακολουθήθηκε η ανωτέρω χρονοβόρα διαδικασία; Προτίθεστε να επιταχύνετε την αξιολόγηση των επενδύσεων δεδομένης και της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας;
2.    Γιατί δεν αξιοποιήθηκε η πρότερη εμπειρία των αρμόδιων Υπηρεσιών των Περιφερειακών Ενοτήτων από προηγούμενες προκηρύξεις; Γιατί δεν αξιοποιήθηκε το υπάρχον μητρώο γεωτεχνικών αξιολογητών;
3.    Πότε σκοπεύετε να υλοποιήσετε την εξαγγελία της ηγεσίας του Υπουργείου για προκήρυξη Σχεδίων Βελτίωσης αποκλειστικά για τους τευτλοπαραγωγούς;

Αθήνα, 16 Ιανουαρίου 2012


Ο ερωτών Βουλευτής


Μάξιμος Χαρακόπουλος

______

Read more...