Menu
A+ A A-

Μέτρα υπέρ του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού του Ε.Σ.Υ.

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ, ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
 
ΘΕΜΑ: Μέτρα υπέρ του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού του Ε.Σ.Υ.
 
Ο πλανήτης βιώνει το τελευταίο διάστημα μια πρωτόγνωρη κατάσταση έκτακτης ανάγκης, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού. Η χώρα μας, σε αυτήν τη συγκυρία με αυξημένο αίσθημα ευθύνης όλων των αρμοδίων αρχών, προσπαθεί να μείνει όρθια, περιορίζοντας τα κρούσματα και προστατεύοντας το κοινωνικό σύνολο. Αναμφίβολα, σε αυτήν την τιτάνια μάχη, στην πρώτη γραμμή στέκονται ηρωικά το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Η αυταπάρνηση στα όρια της αυτοθυσίας που επιδεικνύουν είναι όντως απαράμιλλη, αποδεικνύοντας ακόμη μια φορά ότι το σημαντικότερο πλεονέκτημά της Ελλάδας είναι οι άνθρωποί της. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι 300 ιατροί, νοσηλευτές και εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία έχουν τεθεί σε κατ’ οίκον περιορισμό, ενώ 44 από αυτούς έχουν νοσήσει ήδη από τον κορονοϊό.
Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις συνθήκες, η Πολιτεία οφείλει αυτές τις ώρες να προωθήσει μέτρα ενίσχυσης των ιατρών και νοσηλευτών του Ε.Σ.Υ.
Όσον αφορά στους νοσηλευτές, οι οποίοι είναι εκτεθειμένοι στον καθημερινό κίνδυνο να ασθενήσουν, ερχόμενοι σε επαφή με δεκάδες ή και εκατοντάδες ασθενείς από την στιγμή της διακομιδής, είναι εύλογο να ενταχθούν όλοι στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, ανεξαρτήτως του χρόνου διορισμού τους στο Ε.Σ.Υ..
Για δε τους ιατρούς του Ε.Σ.Υ., οι οποίοι κατά την περίοδο της δεκαετούς οικονομικής κρίσης, υπέστησαν δραματικές περικοπές στις αποδοχές τους, έως και 50%, πρέπει να υπάρξει αποκατάστασή τους. Αυτό επιβάλλεται τόσο από την επικινδυνότητα του επαγγέλματός τους, όσο και από την, κατά κοινή ομολογία, υψηλότατη παροχή υπηρεσιών υγείας. Άλλωστε, προς τούτο υπάρχει ήδη η απόφαση 431/2018 του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία ζητά την επαναφορά των αποδοχών των ιατρών του Ε.Σ.Υ. σε επίπεδα προ των περικοπών. Απόφαση που, ωστόσο, αγνόησε η προηγούμενη κυβέρνηση, παρά την στα λόγια υπεράσπιση του δημοσίου συστήματος υγείας.
Σε κάθε περίπτωση, η Πολιτεία έχει το ηθικό χρέος να αποδείξει έμπρακτα την ευγνωμοσύνη της απέναντι σε όλους αυτούς τους συνανθρώπους μας, ιατρούς και νοσηλευτές.
 
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
 
1. Προτίθεσθε να επαναφέρετε τις αποδοχές των ιατρών του Ε.Σ.Υ. στα επίπεδα προ της κρίσεως, όπως άλλωστε επιτάσσει και η απόφαση του ΣτΕ 431/2018, λαμβάνοντας υπόψη και τις ανεκτίμητες υπηρεσίες που προσφέρουν σε αυτήν την δύσκολη συγκυρία μέσα από το δημόσιο σύστημα υγείας;
2. Προτίθεσθε να εντάξετε το νοσηλευτικό προσωπικό του Ε.Σ.Υ. στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, λαμβάνοντας υπόψη την επικινδυνότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν, η οποία έγινε δραματικά εμφανής κατά την διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού, ανεξαρτήτως του χρόνου διορισμού τους στο Ε.Σ.Υ.;
 
Αθήνα, 19 Μαρτίου 2020
 
Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος
Read more...

ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΧΗΡΕΙΑΣ ΔΥΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ

ΕΡΩΤΗΣΗ  
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ
 
ΘΕΜΑ: ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΧΗΡΕΙΑΣ ΔΥΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
 
Την πεποίθηση ότι υφίστανται αδικίες που πρέπει να διορθωθούν διατυπώνουν συνταξιούχοι του δημοσίου που λαμβάνουν και το αναλογούν μέρος της σύνταξης χηρείας του ή της εκλιπόντος συζύγου τους, καθώς το ύψος της τελευταίας διαφέρει ανάλογα με την ημερομηνία θανάτου.
Σύμφωνα με αναφορές τους, για κάθε συνταξιούχο γήρατος του δημοσίου που έχει χάσει τον ή την σύζυγό του, επίσης συνταξιούχο του δημοσίου, το ποσό της σύνταξης χηρείας που δικαιούται δεν είναι το ανάλογο για όλες τις περιπτώσεις. Αν ο θάνατος του ή της συζύγου επήλθε πριν την ισχύ των διατάξεων του νόμου 4387/2016 λαμβάνουν, επιπλέον της δικής τους σύνταξης, και το 25% της σύνταξης του ή της συζύγου ως σύνταξη χηρείας ή, εναλλακτικά εάν επιθυμούν, ολόκληρη τη σύνταξη χηρείας και το 25% της δικής τους σύνταξης. Αντιθέτως, όσοι έχουν απολέσει τον ή την συνταξιούχο σύζυγό τους μετά την ισχύ των διατάξεων του νόμου 4387/2016, δηλαδή μετά τις 13-5-2016, λαμβάνουν πλέον της δικής τους σύνταξης ως σύνταξη χηρείας, το 70% της σύνταξης του θανόντος για μια τριετία και μετά το πέρας της, το 50% αυτού.
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν, δεδομένου ότι όλοι πλέον ανήκουν σε έναν ενιαίο φορέα ασφάλισης, τον ΕΦΚΑ, θα πρέπει να τυγχάνουν ισότιμης μεταχείρισης. Υπ’ αυτό το πρίσμα θεωρούν ότι οι νομοθετικές ατέλειες, μετά και τις τροποποιήσεις του νόμου 4611/2019, δημιουργούν τον άδικο διαχωρισμό τους σε συνταξιούχους δύο ταχυτήτων: εκείνων που λαμβάνουν πλέον της σύνταξής τους αυξημένες αναλογικά συντάξεις χηρείας και εκείνων που παρέμειναν στο παλιό καθεστώς με μειώσεις στις συντάξεις χηρείας της τάξης του 75%.  
 
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
 
Προτίθεστε να μεριμνήσετε ώστε να απαλειφθούν οι αδικίες που έχουν προκύψει με τα ποσοστά συνταξιοδότησης για μερίδα συνταξιούχων του δημοσίου που λαμβάνουν μικρότερη σύνταξη χηρείας, λόγω θανάτου του ή της συζύγου πριν την ισχύ του νόμου 4387/2016;
 
Αθήνα, 18 Μαρτίου 2020
 
Ο ερωτών Βουλευτής:
                                                
Μάξιμος Χαρακόπουλος
Read more...

ΑΜΕΣΑ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΖΗΜΙΕΣ ΑΠΟ ΠΑΓΕΤΟ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
 
 
ΘΕΜΑ: ΑΜΕΣΑ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΖΗΜΙΕΣ ΑΠΟ ΠΑΓΕΤΟ
 
Διάχυτη είναι η ανησυχία σε αγρότες της Λάρισας για ζημιές στις καλλιέργειες δένδρων λόγω του παγετού που σημειώθηκε τη νύχτα της 16ης προς τη 17η Μαρτίου 2020.
Σε μια περίοδο όπου τα περισσότερα είδη βρίσκονται στα ευαίσθητα στάδια της ανθοφορίας και της καρπόδεσης, υπάρχουν πάρα πολλές αναφορές ότι κατά τη χθεσινή νύχτα επικράτησαν θερμοκρασίες από -2 ως -5 βαθμούς Κελσίου, ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες. Η δραματική αυτή εξέλιξη διαψεύδει τις προσδοκίες των δενδροκαλλιεργητών για μια παραγωγική χρονιά και αναδεικνύει την ευθύνη του ΕΛΓΑ να ανταποκριθεί στον ρόλο του.
Στα ημιορεινά της Ελασσόνας και την περιοχή του πρώην δήμου Ποταμιάς (Αμούρι Δομένικο κ.α.) οι ζημιές στα αμύγδαλα είναι ήδη ορατές, όπως και στον δήμο Τεμπών (Συκούριο, Μακρυχώρι, Όσσα κ.α.) όπου κυριαρχεί η αμυγδαλοκαλλιέργεια. Στον Τύρναβο και τα χωριά του δήμου, καθώς και σε Γιάννουλη, Φαλάνη και μέχρι τα χωριά του δήμου Αγιάς άλλα και τα Φάρσαλα, εκτός από τα αμύγδαλα εντοπίζονται ζημιές σε πρώιμα ροδάκινα, νεκταρίνια, βερίκοκα, δαμάσκηνα, αχλάδια άλλα και πρώιμες σκεπαστές καλλιέργειες καρπουζιών.
Από την μακρόχρονη εμπειρία τους, οι παραγωγοί φοβούνται ότι οι ζημιές δεν είναι ακόμα ορατές στο σύνολό τους και θεωρούν ότι τις επόμενες ημέρες θα μπορεί να διαπιστωθεί το μέγεθός τους. Εύλογα, λοιπόν, ζητούν τη συνδρομή της πολιτείας και των υπηρεσιών του ΕΛΓΑ στο δύσκολο έργο της πραγματικής αποτύπωσης των ζημιών και της μείωσης της παραγωγής στις καλλιέργειές τους. Ιδιαίτερα στα αμύγδαλα, που για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά πλήττονται από χαμηλές θερμοκρασίες, οι αμυγδαλοπαραγωγοί αναμένουν να γίνει σωστή αποτύπωση των ζημιών και να αποζημιωθούν από τον ΕΛΓΑ. 
 
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
 
1. Ποιες θα είναι οι άμεσες ενέργειές σας για την ορθή και γρήγορη αποτύπωση των ζημιών, έτσι ώστε να υπάρξουν δίκαιες αποζημιώσεις;
2. Δεδομένων των μέτρων πρόληψης λόγω κορονοϊού, έχει προβλεφθεί ειδική διαδικασία, προκειμένου απρόσκοπτα να υποβληθούν οι δηλώσεις ζημιάς από τους παραγωγούς;
3. Επειδή εκκρεμούν πληρωμές για παραγωγούς που επλήγησαν από τις περσινές χαλαζοπτώσεις, προτίθεστε να μεριμνήσετε ώστε η επόμενη πληρωμή του ΕΛΓΑ να περιλαμβάνει το σύνολο των αποζημιώσεων που δεν έχουν εξοφληθεί για τον νομό Λάρισας;
 
Αθήνα, 17 Μαρτίου 2020

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος
Read more...

ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΛΟΓΩ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
 
ΘΕΜΑ: ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΛΟΓΩ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ
 
Η διαδικασία υποβολής των δηλώσεων καλλιέργειας δεν μπορεί παρά να προσαρμοστεί στις έκτακτες ανάγκες που επιβάλει η αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού.
Σύμφωνα με το ΓΕΩΤΕΕ, η Πολιτεία οφείλει να εξετάσει το ενδεχόμενο της προσωρινής αναστολής του συστήματος υποβολής των δηλώσεων καλλιέργειας, προκειμένου να τηρηθούν όσο γίνεται αρτιότερα οι προϋποθέσεις για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού. Οι προβληματισμοί των γεωτεχνικών προέρχονται από την εμπειρία τους στον τομέα αυτό και, γνωρίζοντας ότι στο επόμενο δίμηνο μέχρι 15η Μαΐου αγρότες, κτηνοτρόφοι και κάθε απασχολούμενος με την αγροτοκτηνοτροφική παραγωγή θα συρρεύσουν στα Κέντρα Υποδοχής Δηλώσεων (Κ.Υ.Δ.) για την υποβολή των δηλώσεων καλλιέργειας, εύλογα ζητούν την εξέταση του αιτήματος με γνώμονα τον περιορισμό του ιού μέσω της ορθής εφαρμογή των μέτρων που έχουν εξαγγελθεί από την κυβέρνηση.
Επειδή το χρονικό διάστημα που απομένει για την υποβολή περίπου 600.000 δηλώσεων καλλιέργειας δεν είναι μεγάλο, θα πρέπει άμεσα να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες προς την Ε.Ε. για την μετάθεση της προθεσμίας της 15ης Μαΐου ως καταληκτικό όριο υποβολής των δηλώσεων καλλιέργειας.
 
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
 
1. Προτίθεστε να αναστείλετε προσωρινά την υποβολή δηλώσεων καλλιέργειας, εναρμονιζόμενοι στα μέτρα που έχουν εξαγγελθεί για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού και στις αγροτικές περιοχές;
2. Θα προβείτε στις επιβεβλημένες ενέργειες προς την ΕΕ για την μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των δηλώσεων καλλιέργειας;
 
Αθήνα, 16 Μαρτίου 2020
 
Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος
Read more...

“ΠΕΡΙΕΡΓΗ” ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΣΕΓΕΣ ΑΠΟ ΕΛΓΑ ΜΕ 1,8 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ!

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
 
ΘΕΜΑ: “ΠΕΡΙΕΡΓΗ” ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΣΕΓΕΣ ΑΠΟ ΕΛΓΑ ΜΕ 1,8 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ!
 
Κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου για τους συνεταιρισμούς στην αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής αναδείχθηκε η “περίεργη” υπόθεση της χρηματοδότησης της ΠΑΣΕΓΕΣ το 2017 με 1,8 εκατομμύρια ευρώ από τον ΕΛΓΑ. Όπως είναι γνωστό, μετά την άρνησή μου κατά την θητεία μου στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης (2012-2014) να υπογράψω τη χρηματοδότηση στις συνεταιριστικές και αγροτοσυνδικαλιστικές οργανώσεις ΠΑΣΕΓΕΣ, ΓΕΣΑΣΕ και ΣΥΔΑΣΕ, διότι από το 1994 που έλαβαν σχεδόν 60 εκατομμύρια ευρώ δεν απέδωσαν ποτέ λογαριασμό, ουδείς υπουργός στη συνέχεια έβαλε την υπογραφή του σε Υπουργική Απόφαση για εκταμίευση χρημάτων στις ανωτέρω οργανώσεις.
Ωστόσο, όπως έγινε γνωστό, υπήρξε μια γνωμάτευση υπηρεσιακών παραγόντων, σύμφωνα με την οποία, κατά παρέκκλιση όσων γίνονταν επί σχεδόν είκοσι χρόνια, δεν ήταν αναγκαία Υπουργική Απόφαση για την εκταμίευση από τον ΕΛΓΑ της επιχορήγησης προς την ΠΑΣΕΓΕΣ. Και τούτο συνέβη σε μια εποχή που ο ΕΛΓΑ αντιμετώπιζε δυσκολίες ρευστότητας, που είχαν ως αποτέλεσμα την επιβολή για πρώτη φορά στην ιστορία του Οργανισμού προκαταβολής ύψους 70% στις αποζημιώσεις των αγροτών, ενώ τα αποθεματικά του δόθηκαν στην Τράπεζα της Ελλάδος.
Επειδή η προάσπιση του δημοσίου χρήματος είναι καθήκον όλων όσοι έχουν την ευθύνη, ανακύπτουν εύλογα ερωτηματικά αν είναι σύννομη αυτή η γνωμοδότηση, γιατί σε διαφορετική περίπτωση υπέστη ζημία το δημόσιο, και εν προκειμένω ο ΕΛΓΑ, ύψους 1,8 εκατομμυρίων ευρώ.
 
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
 
1) Υπήρξε και πότε γνωμοδότηση για την εκταμίευση επιχορήγησης ύψους 1,8 εκατομμυρίων ευρώ από τον ΕΛΓΑ στην ΠΑΣΕΓΕΣ; Αν ναι, ποιοι είναι οι υπογράφοντες; Υπήρξε ζημία για το Δημόσιο; Ήταν σύννομη η γνωμάτευση και αν όχι σε ποιες ενέργειες, πειθαρχικές, διοικητικές ή άλλες, προχώρησε η προϊσταμένη αρχή, η διοίκηση του ΕΛΓΑ και ο αρμόδιος υπουργός; Προκύπτουν και ποινικές ευθύνες για τους εμπλεκόμενους στην υπόθεση, και αν ναι έχουν ασκηθεί; Να κατατεθούν όλα τα σχετικά έγγραφα. 
2) Υπάρχει δυνατότητα να ανακτηθούν αυτά τα χρήματα από την ΠΑΣΕΓΕΣ, και αν ναι πώς;
 
Αθήνα, 12 Μαρτίου 2020
 
Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος
Read more...

ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΓΙΑ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΕΗ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΓΙΑ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΕΗ

Στον θεσσαλικό κάμπο, καρδιά της αγροτικής παραγωγής, όσο δεν προκρίνονται λύσεις για τα προβλήματα της διαθεσιμότητας του αρδευτικού νερού, όπως η μερική εκτροπή του Αχελώου, η άντληση θα παραμένει ο κατεξοχήν τρόπος πρόσβασης σε αυτό. Κατά συνέπεια, η απρόσκοπτη παροχή σε ρεύμα αποτελεί προτεραιότητα για τους αγρότες από την αρχή της καλλιεργητικής περιόδου, ειδικά σε χρονιές, όπως η φετινή, με ιδιαίτερα αισθητή την απουσία βροχοπτώσεων.
Ωστόσο, στον αγροτικό κόσμο υπάρχει ιδιαίτερη αναστάτωση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σε ότι αφορά το ρεύμα που χρειάζονται για να αρδεύσουν τις καλλιέργειές τους κατά τις εαρινές σπορές. Οι κυριότερες αντιδράσεις αφορούν στην δυσκολία επικοινωνίας και την καθυστερημένη αποκατάσταση των βλαβών για τις οποίες οι ίδιοι δεν ευθύνονται (π.χ. κλοπές και ζημιές του δικτύου), την αδυναμία εξεύρεσης λύσεων για διακανονισμό των οφειλών σε κρίσιμα στάδια των καλλιεργειών τους, καθώς και για φαινόμενα διακοπής των ηλεκτροδοτήσεων σε περιόδους όπου η ρευστότητα λόγω καλλιεργητικών εξόδων είναι στο ναδίρ και χρήματα από την παραγωγική δραστηριότητα δεν έχουν εισπραχθεί.
Για τους αγρότες του κάμπου, η περίοδος από τις αρχές της Άνοιξης μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου είναι περίοδος εξόδων για την ανάπτυξη, τη φροντίδα και τη συλλογή της παραγωγής τους. Αντίστοιχα, η περίοδος που εισπράττουν το μεγαλύτερο κομμάτι των εσόδων τους από πώληση των προϊόντων, από επιδοτήσεις, συνδεδεμένες ενισχύσεις και αποζημιώσεις φτάνει μέχρι το τέλος Μαρτίου, οπότε και μπορούν να ανταποκριθούν σε οικονομικές υποχρεώσεις.
Συνεπώς, ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός με βάση τις ανάγκες των αγροτών, ώστε αυτοί να έχουν διαθέσιμους τους πόρους που απαιτούνται για να καλλιεργήσουν, θα επέλυε πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, ενώ η πολιτεία θα μπορούσε να ωφεληθεί τα μέγιστα από αχρείαστο διοικητικό και οικονομικό άχθος.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, ώστε να υπάρξει ευνοϊκότερη αντιμετώπιση των αγροτών που αντιμετωπίζουν προβλήματα ηλεκτροδότησης των γεωτρήσεών τους, προκειμένου να μπορούν να ρυθμίζουν λογικά και ανάλογα με την εποχικότητα των εσόδων τους τις υποχρεώσεις τους;

Αθήνα, 6 Μαρτίου 2020

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Να εξοφλούνται πρώτοι οι πρώην εργαζόμενοι ΕΑΣ υπό εκκαθάριση

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
 
ΘΕΜΑ: Να εξοφλούνται πρώτοι οι πρώην εργαζόμενοι ΕΑΣ υπό εκκαθάριση
 
Οι πρώην εργαζόμενοι των συνεταιριστικών σχημάτων, τα οποία βρίσκονται σε εκκαθάριση, έχουν περιέλθει σε εξαιρετικά δυσχερή οικονομική κατάσταση λόγω της μη απόδοσης των δεδουλευμένων και των αποζημιώσεών τους. 
Η αλλαγή της νομοθεσίας με τον νόμο 4384/2016 έθεσε σε προτεραιότητα τις τράπεζες του δημοσίου και τα ασφαλιστικά ταμεία έναντι των εργαζομένων, σε ότι αφορά την εξόφληση οφειλόμενων από το προϊόν της εκκαθάρισης. Ως εκ τούτου, οι εργαζόμενοι της πρώην ΕΑΣ Λάρισας που βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης, έχουν σταματήσει να λαμβάνουν χρήματα από τα δεδουλευμένα που τους οφείλονται μετά την ψήφιση του προαναφερθέντος νόμου. Το γεγονός αυτό έχει επιδεινώσει την οικονομική τους κατάσταση, η οποία ήταν ήδη άσχημη λόγω της απόλυσής τους σε μια ηλικία που δεν προτιμούνταν στην αγορά εργασίας και σε περίοδο όπου η ανεργία χτυπούσε κόκκινο.
Κατά τη συζήτηση στη βουλή του νομοσχεδίου για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς ετέθη στην ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης το ζήτημα και παραπέμφθηκε η επίλυσή του στην τροποποίηση των διατάξεων του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας από το Υπουργείο Δικαιοσύνης.
Το αίτημα των πρώην εργαζομένων για την αλλαγή της νομοθεσίας, ώστε να επιτρέπεται η είσπραξη των δεδουλευμένων που τους οφείλονται από τη διαδικασία εκκαθάρισης, είναι εύλογο και η υλοποίησή του θα αποτελέσει μια πράξη έμπρακτης απόδειξης της ευαισθησίας της πολιτείας.
 
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
 
Προτίθεστε να διερευνήσετε το ζήτημα και να αναλάβετε νομοθετική πρωτοβουλία, ώστε να υπάρξει μέριμνα για την κατά προτεραιότητα εξόφληση των δεδουλευμένων σε πρώην εργαζόμενους συνεταιριστικών σχημάτων που βρίσκονται σε εκκαθάριση;
                                                                         
 
Αθήνα, 5 Μαρτίου 2020

Ο ερωτών Βουλευτής:                                                                
 
Μάξιμος Χαρακόπουλος
Read more...

Άδικη η επιστροφή ενισχύσεων που έλαβαν δικαιούχοι του προγράμματος δάσωσης γαιών

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ: Άδικη η επιστροφή ενισχύσεων που έλαβαν δικαιούχοι του προγράμματος δάσωσης γαιών

Σε οικονομικό αδιέξοδο έχουν περιέλθει οι καλλιεργητές του προγράμματος δάσωσης γαιών, που καλούνται να επιστρέψουν το σύνολο των ενισχύσεων που έχουν λάβει, πριν την ισχύ των ευεργετικών διατάξεων της ΚΥΑ 800/16.01.2015 για την μείωση του αριθμού των δένδρων σε 70 από 250 για τις ακακίες και σε 20 από 28 για καρυδιές, καστανιές και μουριές. Το συγκεκριμένο φιλοπεριβαλλοντικό πρόγραμμα, που ήταν πρακτικά αδύνατο να υλοποιηθεί με τον υπερβολικό αριθμό δένδρων ανά στρέμμα σε εδάφη χαμηλής γονιμότητας, διορθώθηκε με την ανωτέρω ΚΥΑ, ωστόσο πρέπει να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση με αναδρομική ισχύ για όσους είχαν ελεγχθεί πριν την εφαρμογή της.
Το Μεγάλο Ελευθεροχώρι της Λάρισας είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της οικονομικής καταστροφής που υφίστανται οι παραγωγοί από διάφορες περιοχές, που καλούνται να επιστρέψουν το σύνολο των ενισχύσεων που έλαβαν γιατί ελέχθησαν πριν την εφαρμογή της νέας ΚΥΑ και βρέθηκαν με λιγότερα από τα τότε προβλεπόμενα δένδρα. Όπως είναι προφανές, οι διαμαρτυρίες των καλλιεργητών, που στον νομό Λάρισας βρίσκονται κυρίως σε περιοχές της Ελασσόνας και των Φαρσάλων, εστιάζουν στην προαναφερόμενη άνιση αντιμετώπιση και ζητούν με νομοθετική ρύθμιση να απαλλαχθούν από το δυσβάσταχτο άχθος που τους έχει δημιουργήσει η απένταξή τους από το πρόγραμμα.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

Προτίθεστε να προβείτε σε νομοθετική ρύθμιση, ώστε στο πλαίσιο της ισονομίας να επιλυθεί το ζήτημα που δημιουργήθηκε με την άνιση μεταχείριση των δικαιούχων του προγράμματος δάσωσης, που ελέχθησαν και βρέθηκαν με λιγότερα δένδρα ανά στρέμμα και για τούτο τους ζητείται η επιστροφή των ενισχύσεων, πριν την ισχύ των διατάξεων της ΚΥΑ 800/16.01.2015;

Αθήνα, 4 Μαρτίου 2020

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

ΔΙΑΡΚΗΣ «ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΛΗΓΗ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΟΙ ΕΛΛΗΝΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΡΕΑΤΟΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
 
ΘΕΜΑ: ΔΙΑΡΚΗΣ «ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΛΗΓΗ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΟΙ ΕΛΛΗΝΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΡΕΑΤΟΣ
 
Οι κτηνοτρόφοι κατ’ επανάληψη έχουν καταγγείλει φαινόμενα ελληνοποιήσεων στο γάλα και στο κρέας, που πλήττουν την ελληνική παραγωγή, ενώ ταυτόχρονα εξαπατούν τους καταναλωτές. Πρόσφατα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας επιβεβαιώνουν ότι το ζήτημα υφίσταται έντονο και στο πρόβειο κρέας, καθιστώντας επιβεβλημένο το αίτημα των κτηνοτρόφων για τη λήψη αυστηρών μέτρων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατέθηκαν στην 2η επιμορφωτική ημερίδα της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κρέατος (ΕΔΟΚ) στη Θεσσαλονίκη, από τον Κτηνίατρο/Επιθεωρητή – Ελεγκτή της Διεύθυνσης Διαχείρισης Ελέγχων γάλακτος και κρέατος του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ Δρ. Δημήτριο Γαλαμάτη, προκύπτουν αβίαστα συμπεράσματα για την πορεία των προβατοειδών που εισάγονται στην χώρα και δεν εμφανίζονται στις σφαγές του συστήματος «Άρτεμις» ως σφάγια εισαγωγής.
Η σύγκριση των στοιχείων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι μέρος της ελληνικής αγοράς πρόβειου κρέατος καλύπτεται από ζώα που εισάγονται μέσω ενδοκοινοτικού εμπορίου, άλλα στη συνέχεια πωλούνται ως ελληνικά. Όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στην ημερίδα βάσει στοιχείων, το “13% της ελληνικής αγοράς πρόβειου κρέατος καλύπτεται από κρέας καταγωγής–προέλευσης Ρουμανίας“ ενώ παράλληλα έγινε αναφορά και σε περιστατικά ελέγχων όπου διαπιστώθηκε ότι “επιχειρήσεις εμφανίζουν αγορές αμνών Ευρωπαϊκής Ένωσης-Ρουμανίας (όπως δηλώθηκε η προέλευση στο τιμολόγιο αγοράς) από άλλες ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίοι εμφανίζονταν μετά το σφαγείο και να έχουν δηλωθεί ως ελληνικά στο σύστημα «Άρτεμις»”.
Όπως είναι προφανές η κατάσταση αυτή αποτελεί χτύπημα στην εγχώρια προβατοτροφία και φυσικά εξαπάτηση του Έλληνα καταναλωτή και γι’ αυτό θα πρέπει να αναληφθούν οι δέουσες ενέργειες προκειμένου να αντιμετωπιστεί άμεσα αυτό το φαινόμενο. 
 
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
 
Σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να παταχθεί το φαινόμενο των ελληνοποιήσεων στο πρόβειο κρέας;
 
Αθήνα, 28 Φεβρουαρίου 2020
 
Ο ερωτών Βουλευτής:
                                               
Μάξιμος Χαρακόπουλος
Read more...

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΟΠ

ΕΡΩΤΗΣΗ  
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
 
 
ΘΕΜΑ: ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΟΠ
 
Οι Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠΟΠ) αποτελούν ένα χρήσιμο “γρανάζι” των ενόπλων δυνάμεων, ιδιαίτερα σε μια δύσκολη περίοδο για τα εθνικά ζητήματα της χώρας.
Δυστυχώς, όμως, όπως οι ίδιοι οι ΕΠΟΠ αναφέρουν, δεν έχουν την κατάλληλη αντιμετώπιση όσον αφορά την επαγγελματική τους εξέλιξη. Συγκεκριμένα, όσοι πλησιάζουν στο ηλικιακό όριο των 50 ετών και έχουν τον βαθμό του Αρχιλοχία, σύμφωνα με τις υπάρχουσες διατάξεις, αποστρατεύονται.
Ωστόσο, με επιπλέον κίνητρα θα μπορούσαν να παραμείνουν στο στράτευμα προκειμένου να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, την πολύτιμη εμπειρία τους, άλλα και τις γνώσεις που απέκτησαν με πτυχία τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Συνεπώς, αντί για συνταξιοδότηση με μειωμένες αποδοχές, σε μια ηλικία που μπορούν να προσφέρουν ακόμα πολλά, διεκδικούν να τους παρασχεθεί η δυνατότητα να παραμένουν ενεργοί εκτός οργανικών θέσεων (Ε.Ο.Θ) μέχρι το 58ο έτος, κατόπιν, βεβαίως, εφαρμογής κριτηρίων και αξιολόγησης. Επιπλέον, σε ότι αφορά την βαθμολογική τους εξέλιξη, να έχουν τη δυνατότητα προαγωγής κατά δύο βαθμούς με υπηρεσιακή αξιολόγηση και λαμβάνοντας υπόψη και τους τίτλους σπουδών ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
Προτίθεστε να εξετάσετε τη δυνατότητα νομοθετικής ρύθμισης ώστε οι ΕΠΟΠ, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, να παραμείνουν στην ενεργό υπηρεσία μέχρι την ηλικία των 58 ετών, με παράλληλη απόκτηση έως δύο βαθμών;

Αθήνα, 27 Φεβρουαρίου 2020
 
Ο ερωτών Βουλευτής:
                                               
Μάξιμος Χαρακόπουλος
 
Read more...