Μέτρα υπέρ του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού του Ε.Σ.Υ.
Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις συνθήκες, η Πολιτεία οφείλει αυτές τις ώρες να προωθήσει μέτρα ενίσχυσης των ιατρών και νοσηλευτών του Ε.Σ.Υ.
Όσον αφορά στους νοσηλευτές, οι οποίοι είναι εκτεθειμένοι στον καθημερινό κίνδυνο να ασθενήσουν, ερχόμενοι σε επαφή με δεκάδες ή και εκατοντάδες ασθενείς από την στιγμή της διακομιδής, είναι εύλογο να ενταχθούν όλοι στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, ανεξαρτήτως του χρόνου διορισμού τους στο Ε.Σ.Υ..
Για δε τους ιατρούς του Ε.Σ.Υ., οι οποίοι κατά την περίοδο της δεκαετούς οικονομικής κρίσης, υπέστησαν δραματικές περικοπές στις αποδοχές τους, έως και 50%, πρέπει να υπάρξει αποκατάστασή τους. Αυτό επιβάλλεται τόσο από την επικινδυνότητα του επαγγέλματός τους, όσο και από την, κατά κοινή ομολογία, υψηλότατη παροχή υπηρεσιών υγείας. Άλλωστε, προς τούτο υπάρχει ήδη η απόφαση 431/2018 του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία ζητά την επαναφορά των αποδοχών των ιατρών του Ε.Σ.Υ. σε επίπεδα προ των περικοπών. Απόφαση που, ωστόσο, αγνόησε η προηγούμενη κυβέρνηση, παρά την στα λόγια υπεράσπιση του δημοσίου συστήματος υγείας.
Σε κάθε περίπτωση, η Πολιτεία έχει το ηθικό χρέος να αποδείξει έμπρακτα την ευγνωμοσύνη της απέναντι σε όλους αυτούς τους συνανθρώπους μας, ιατρούς και νοσηλευτές.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
1. Προτίθεσθε να επαναφέρετε τις αποδοχές των ιατρών του Ε.Σ.Υ. στα επίπεδα προ της κρίσεως, όπως άλλωστε επιτάσσει και η απόφαση του ΣτΕ 431/2018, λαμβάνοντας υπόψη και τις ανεκτίμητες υπηρεσίες που προσφέρουν σε αυτήν την δύσκολη συγκυρία μέσα από το δημόσιο σύστημα υγείας;
2. Προτίθεσθε να εντάξετε το νοσηλευτικό προσωπικό του Ε.Σ.Υ. στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, λαμβάνοντας υπόψη την επικινδυνότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν, η οποία έγινε δραματικά εμφανής κατά την διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού, ανεξαρτήτως του χρόνου διορισμού τους στο Ε.Σ.Υ.;
Μάξιμος Χαρακόπουλος